Přehřívání ???
Přehřívání ???
No nevím jestli to tak má bejt a nebo jestli není můj Felouš trošku horkokrevnej ... každopádně situace je následující.
Motor se zahřívá dle mě tak jak má ... cca po 3km po startu má již provozní teplotu. Ale jakmile zastavím (myslím teď v těchto vedrech), někde v koloně, stačí třeba 5 min trošku poskakovat, někdy i míň, tak tam mám hned skro 110°C ... ventylátor spíná tešně pod hranicí 110°C, vodu neochladí jen drží její teplotu ... jakmile se rozjedu tak se teplota sníží. Pokud teda není venku těch 30°C, to sice sleze o něco níž, ale je tam tak těch 90°C.
Moje otázka tedy, je možné že se motor tak rychle přehřeje když auto stojí? Je běžné že se ventylátor zapíná až u těch 110°C.
btw. pro ty co mi chtějí napsat že se mi to přehřívá díky tomu plastu z Fabule, tak mi to dělalo i minulé léto a to jsem to tam ještě neměl
Motor se zahřívá dle mě tak jak má ... cca po 3km po startu má již provozní teplotu. Ale jakmile zastavím (myslím teď v těchto vedrech), někde v koloně, stačí třeba 5 min trošku poskakovat, někdy i míň, tak tam mám hned skro 110°C ... ventylátor spíná tešně pod hranicí 110°C, vodu neochladí jen drží její teplotu ... jakmile se rozjedu tak se teplota sníží. Pokud teda není venku těch 30°C, to sice sleze o něco níž, ale je tam tak těch 90°C.
Moje otázka tedy, je možné že se motor tak rychle přehřeje když auto stojí? Je běžné že se ventylátor zapíná až u těch 110°C.
btw. pro ty co mi chtějí napsat že se mi to přehřívá díky tomu plastu z Fabule, tak mi to dělalo i minulé léto a to jsem to tam ještě neměl
Re: Přehřívání ???
Jo to je normál v těchto vedrech, stačí chvilku stát... Hlavní je že ti to nevaří a ventilátor to uchládí, nebo spíš udrží teplotu aby to nevařilo...
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání ???
no me se to moc nelibi. kluci ve skodovce to podle me opet nezvladli. chce to dat cidlo vetraku ktere spina driv, a nebo i silnejsi vetrak...
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: Přehřívání ???
Vici píše:no me se to moc nelibi. kluci ve skodovce to podle me opet nezvladli. chce to dat cidlo vetraku ktere spina driv, a nebo i silnejsi vetrak...
jo chce to sehnat saharu z 1.6 ta to uchladí rozhodně lépe...
Re: Přehřívání ???
Jak dlouho tam máš chladící kapalinu, podle istrukcí by se měla jednou za čásek vyměnit? Jinak taky mi to lítá v těch vedrech, ale nevaří. Na firemní feldě mi nejde teploměr, prostě furt leží. Začal sám od sebe ukazovat po jízdě v koloně,
to už bylo vážný, zaplí topení to vyřešilo.
to už bylo vážný, zaplí topení to vyřešilo.
Re: Přehřívání ???
Mailo píše:No nevím jestli to tak má bejt a nebo jestli není můj Felouš trošku horkokrevnej ... každopádně situace je následující.
Motor se zahřívá dle mě tak jak má ... cca po 3km po startu má již provozní teplotu. Ale jakmile zastavím (myslím teď v těchto vedrech), někde v koloně, stačí třeba 5 min trošku poskakovat, někdy i míň, tak tam mám hned skro 110°C ... ventylátor spíná tešně pod hranicí 110°C, vodu neochladí jen drží její teplotu ... jakmile se rozjedu tak se teplota sníží. Pokud teda není venku těch 30°C, to sice sleze o něco níž, ale je tam tak těch 90°C.
Moje otázka tedy, je možné že se motor tak rychle přehřeje když auto stojí? Je běžné že se ventylátor zapíná až u těch 110°C.
btw. pro ty co mi chtějí napsat že se mi to přehřívá díky tomu plastu z Fabule, tak mi to dělalo i minulé léto a to jsem to tam ještě neměl
čao. Jaké má to čidlo koncovku co tam teď máš?? trčí z něj jen dva kontakty?? nebo tam máš konektor? já si teď v kostelci koupil nové a spíná mi když je ručička na půlce takže paráda před tím mi to spínalo až těsně před červeným... což bylo na pytelzkus ho vyměnit...stojí necelých 120Kč jesti tam máš to novější na ten konektor tak ho mám doma úplně nové (navíc)
Re: Přehřívání ???
Pelda píše:čao. Jaké má to čidlo koncovku co tam teď máš?? trčí z něj jen dva kontakty?? nebo tam máš konektor? já si teď v kostelci koupil nové a spíná mi když je ručička na půlce takže paráda před tím mi to spínalo až těsně před červeným... což bylo na pytelzkus ho vyměnit...stojí necelých 120Kč jesti tam máš to novější na ten konektor tak ho mám doma úplně nové (navíc)
Super, něco takového jsem úpotřeboval ...
Chladící kapalinu jsem měnil cca před měsécem za Shell
Jinak zpět ... čidlo, jaké kde ho mám hledat ???
Re: Přehřívání ???
Mailo píše:Pelda píše:čao. Jaké má to čidlo koncovku co tam teď máš?? trčí z něj jen dva kontakty?? nebo tam máš konektor? já si teď v kostelci koupil nové a spíná mi když je ručička na půlce takže paráda před tím mi to spínalo až těsně před červeným... což bylo na pytelzkus ho vyměnit...stojí necelých 120Kč jesti tam máš to novější na ten konektor tak ho mám doma úplně nové (navíc)
Super, něco takového jsem úpotřeboval ...
Chladící kapalinu jsem měnil cca před měsécem za Shell
Jinak zpět ... čidlo, jaké kde ho mám hledat ???
když otevřeš kapotu tak z pravé strany chladiče spíš u spodu vedou do něj dva dráty buď na něm budou rovnou nasazené kabely nebo tam bude kus plastu jako koncovka..Jaký to máš rok té feldy?
Re: Přehřívání ???
Pánové, řeším něco podobného...ve čtvrtek jsem si dovezl Feldu, a bylo to už večer, drobně pršelo, byla celkem zima, vezl jsem ji z Brna asi 70km a bylo vše v pohodě. Pak jsem se šel pochlubit kámošovi, a při nastartovaném motoru lezla ručička teploty nahoru a při pomalé jízdě domů(obcí) už ukazovala asi 100, což mě přijde hodně divné, naše felda to nedělá.
Co mám vyměnit či udělat?? Mám koupený termostat a čidlo....
Co mám vyměnit či udělat?? Mám koupený termostat a čidlo....
Re: Přehřívání ???
tohle je u feldy běžný, dělají to oboje co máme...chlazení u feldy je hned po korozi to nejhorší co to auto má, přitom tak malej motor...v naší oktávce 1.8 se ani při 40ti stupních a 2hodinovým popojíždění jeste nikdy nestalo ze by teplota prekrocila cca 95 stupnu, to je ukázkový chlazení...vždy se sepne větrák na cca 5 vteřin a sníží teplotu okamžitě...felda se snaží a spíš to jen udržuje (v lepším případě)...přitom oktávka má mnohem větší a objemnější motor...je možný že se chladí i častečně klimatizací? jinak si tohle neumím vysvětlit...a hlavně ten motor vydrží mít provozní teplotu několik hodin ikdyž je třeba 20 stupnu, felda rychle chladne...okamzite vyskoci teplota na 90 a tam se drzi at je 0 nebo 40, mít tohle ve felde tak sem spokojenej
Re: Přehřívání ???
Návštěvník píše:tohle je u feldy běžný, dělají to oboje co máme...chlazení u feldy je hned po korozi to nejhorší co to auto má, přitom tak malej motor...v naší oktávce 1.8 se ani při 40ti stupních a 2hodinovým popojíždění jeste nikdy nestalo ze by teplota prekrocila cca 95 stupnu, to je ukázkový chlazení...vždy se sepne větrák na cca 5 vteřin a sníží teplotu okamžitě...felda se snaží a spíš to jen udržuje (v lepším případě)...přitom oktávka má mnohem větší a objemnější motor...je možný že se chladí i častečně klimatizací? jinak si tohle neumím vysvětlit...a hlavně ten motor vydrží mít provozní teplotu několik hodin ikdyž je třeba 20 stupnu, felda rychle chladne...okamzite vyskoci teplota na 90 a tam se drzi at je 0 nebo 40, mít tohle ve felde tak sem spokojenej
mluvíš mi z duše...tohle mě nejvíc štve.
Kámoš má Primeru z roku 91 a při 30 vedrech má ručičku pořád v půlce...to samý na mazdě 323 z roku 92 u jeho rodičů.
služební fabka 1.2 to samé, nevím, co tohle je za p...
Re: Přehřívání ???
teď by mě spíš zajímalo, jak to obstojně vyřešit...zda dát jiné čidlo(třeba z feldy s klimou), namontovat ruční spínač větráku (vypínač k výstražným blinkrům...), nebo co s tím?
Re: Přehřívání ???
nej čidlo větráku je 92*C - 87*C - nelze uvařit a ke 100*C neexistuje
!!! Rozprodej dílů z Feldy !!!
Re: Přehřívání ???
Jak uz bylo receno sehnal sem si teplotni spinac od facetu 87-82 protoze vetsinu casu jezdim v kolonach v Praze a raficka vyleze ptresne dopulky a dal se ani nehne cidlo stalo myslim 200kc ale sem spokojenej a mel sem to i na favoritu to origp spina pri cca 95 ale to v motoru uz je 100 coz je podle me pozde:)
Re: Přehřívání ???
flacek píše:Jak uz bylo receno sehnal sem si teplotni spinac od facetu 87-82 protoze vetsinu casu jezdim v kolonach v Praze a raficka vyleze ptresne dopulky a dal se ani nehne cidlo stalo myslim 200kc ale sem spokojenej a mel sem to i na favoritu to origp spina pri cca 95 ale to v motoru uz je 100 coz je podle me pozde:)
Nemůžeš pro nás hlůpé vysvětlit o jaké čidlo jde a kde ho najdeme?
Myslíš teplotní čidlo na termostatu?
Re: Přehřívání ???
Tommmy100 píše:Nemůžeš pro nás hlůpé vysvětlit o jaké čidlo jde a kde ho najdeme?
Myslíš teplotní čidlo na termostatu?
Nene...myslí to čidlo co je vlevo v dolním rohu na chladiči (když koukám zepředu do motorovýho prostoru) - buď k němu vede drát s kompaktním konektorem, nebo starší provedení každý drátek zvlášť nasazený na kontaktu (2 dráty). Některý auta mají myslím víc drátů (nevím který typy) - vícestupňová regulace spínání větráku.
Re: Přehřívání ???
borlan píše:Tommmy100 píše:Nemůžeš pro nás hlůpé vysvětlit o jaké čidlo jde a kde ho najdeme?
Myslíš teplotní čidlo na termostatu?
Nene...myslí to čidlo co je vlevo v dolním rohu na chladiči (když koukám zepředu do motorovýho prostoru) - buď k němu vede drát s kompaktním konektorem, nebo starší provedení každý drátek zvlášť nasazený na kontaktu (2 dráty). Některý auta mají myslím víc drátů (nevím který typy) - vícestupňová regulace spínání větráku.
Fajn, tak ještě jak se jmenuje, aby na mě v autodílech nekoukali jak na blbce
Re: Přehřívání ???
Tommmy100 píše:borlan píše:Tommmy100 píše:Nemůžeš pro nás hlůpé vysvětlit o jaké čidlo jde a kde ho najdeme?
Myslíš teplotní čidlo na termostatu?
Nene...myslí to čidlo co je vlevo v dolním rohu na chladiči (když koukám zepředu do motorovýho prostoru) - buď k němu vede drát s kompaktním konektorem, nebo starší provedení každý drátek zvlášť nasazený na kontaktu (2 dráty). Některý auta mají myslím víc drátů (nevím který typy) - vícestupňová regulace spínání větráku.
Fajn, tak ještě jak se jmenuje, aby na mě v autodílech nekoukali jak na blbce
Je to termospínač ventilátoru.Já kupoval do 1,6 92/87,ale taky se myslím dává 94/92.
Re: Přehřívání ???
Takze oznaecni toho spinace je FA 7.5017 rozsah 87-82 pripadny obrazek zde http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 7.5017.JPG
Re: Přehřívání ???
flacek píše:Takze oznaecni toho spinace je FA 7.5017 rozsah 87-82 pripadny obrazek zde http://www.elitecat.cz/ShowImage.aspx?o ... 7.5017.JPG
Díky moc, zítra se poptám
Re: Přehřívání ???
Ahoj,sehnal jsem čidlo Vernet otvírá 88 a zavírá 79st, myslíte,že je to v pohodě,že ho tam můžu dát?
- juro111
- Příspěvky: 54
- Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
- Bydliště: Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání ???
Ja sa spýtam, prečo je 100°C moc? Veď červené pole začína až niekde za 110°C. Podla mňa keď je to ešte v bielej oblasti, tak to je OK. Mne sa drží teplota pekne v strede na 90°C, pri jazde v týchto teplách niekde v mestských kolónach sa to vyšplhá na 110°C (tam nieke mi tušim spína ventilátor) a tam sa drží dokial neidem rýchlejšie. Hlavne že nevrie:)
Re: Přehřívání ???
V nějakém testu ojetin psali o feldách a doporučovali,vyměnit čidlo za dříve spínající,"že je to pro motor šetrnější".....Tak nevím...je fakt,že jak už tu bylo dřív octavia apod drží pořád stejnou teplotu.Máme doma golfa a u toho se také ručička teploměru drží pořád stejně, ať je zima nebo horko jako třeba v chorvatsku(a to jsme stáli v koloně...)
Re: Přehřívání ???
To už se nedá brát vážně.U těch novejch aut je ten budík asi řízenej softem.Proto fort nic a najednou ukazuje provozní teplotu.A pořád stejnou.Holt moderní doba.
Re: Přehřívání ???
Tak teď zrovna čte syn v posledním Světě motorů,či co je to za časák test Fabie.Testující posádka upekla motor,protože v holé výbavě není teploměr.Poznali to,až když se jim hulilo z motoru!!!!
Re: Přehřívání ???
JoS píše:Tak teď zrovna čte syn v posledním Světě motorů,či co je to za časák test Fabie.Testující posádka upekla motor,protože v holé výbavě není teploměr.Poznali to,až když se jim hulilo z motoru!!!!
Ne ze by byla v hole vybave ale oni to tam prste nedavaj.Mame roomstra a ten ma jen digital palivomer ale teplotu nema.Jen kontorlku prehrati!!!A roomster je stejny jako fabie akorat to ma jinou prdel.
Re: Přehřívání ???
pajin píše:Ahoj,sehnal jsem čidlo Vernet otvírá 88 a zavírá 79st, myslíte,že je to v pohodě,že ho tam můžu dát?
Dat ho tam muzes.Jen se mi nezda ta zaviraci teplota vetsinou je tam rozdil 5st. max se zapne a pod 80se nedostane tak pobezi furt coz bych rek ze je jedno lepsi nez nic.
Re: Přehřívání ???
právě, že těch 79st-zavírání,se mi zdá moc,to pak opravdu pofrčí ten ventilátor pořád, když je provozní teplota motoru nějakých 80st,co... no nevím,nevím
Lepší by bylo to čidlo 89-82...
P.S.:Jak jsem psal o tom golfu,tak je to 1997, 1.8i, takže žádnej novátor-motor konstrukčně pochází už od golfu II...
Lepší by bylo to čidlo 89-82...
P.S.:Jak jsem psal o tom golfu,tak je to 1997, 1.8i, takže žádnej novátor-motor konstrukčně pochází už od golfu II...
Re: Přehřívání ???
Hlavně je potřeba si uvědomit,kde je čidlo provozní teploty pro budík a řj a kde je spínač větráku.Jestliže to ukazuje těch 80 st . před chladičem,ten odevzdá teplo do vzduchu,tak za chladičem může být klidně 70 st.A tam je spínač větráku.
Re: Přehřívání ???
JoS píše:Tak teď zrovna čte syn v posledním Světě motorů,či co je to za časák test Fabie.Testující posádka upekla motor,protože v holé výbavě není teploměr.Poznali to,až když se jim hulilo z motoru!!!!
Tohle šetření jsem nikdy nepochopil. Kolik mohli ušetřit, že nedali analogový budíky chladící kapaliny a palivoměru??
Nejlépe připlatit si za Maxidot
Re: Přehřívání ???
JoS píše:Hlavně je potřeba si uvědomit,kde je čidlo provozní teploty pro budík a řj a kde je spínač větráku.Jestliže to ukazuje těch 80 st . před chladičem,ten odevzdá teplo do vzduchu,tak za chladičem může být klidně 70 st.A tam je spínač větráku.
....no nevím,jestli máš úplně pravdu....
Re: Přehřívání ???
JoS píše:Tak teď zrovna čte syn v posledním Světě motorů,či co je to za časák test Fabie.Testující posádka upekla motor,protože v holé výbavě není teploměr.Poznali to,až když se jim hulilo z motoru!!!!
Fábie jakož i Octavie jsou na tom tak že mají jedno čidlo teploty chladící kapaliny a to dává signál do řídící jednotky a ta dále rozvádí signál do budíků na palubce a k ventilátoru chladiče. Takže i když je teplota vody 100°C tak řídící jednotka bude stejně dál posílat signál k budíku že teplota je 90°čili řidič se stejně nic nedozví a v takovým případě i chápu že je zbytečný řidiči ukazovat něco co není pravda.
Re: Přehřívání ???
JoS má úplně pravdu...
Čidlo teploty pro řj i pro budík je na výstupu horké vody z motoru. Odtud jde voda do levé horní části chladiče a postupuje přes chladič doprava a dolů.
No a čidlo pro ventilátor je skoro až za chladičem, blízko hrdla odvodu ochlazené vody zpět do motoru.
Čidlo teploty pro řj i pro budík je na výstupu horké vody z motoru. Odtud jde voda do levé horní části chladiče a postupuje přes chladič doprava a dolů.
No a čidlo pro ventilátor je skoro až za chladičem, blízko hrdla odvodu ochlazené vody zpět do motoru.