Stránka 5 z 6

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pon 23. čer 2014 11:16:44
od P1azer
Já mám 1.3MPi a dal jsem tam dle zkušeností úživatelů tady na fóru NKGčka,viz:
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... olkswagen/

svíčky pro ethanol E85

PříspěvekNapsal: ned 03. srp 2014 14:07:20
od Mr.Wankel
Jaké jsou nejvhodnější svíčky pro ethanol E85 ? V Brisku mi neporadili. Mylel jsem, že vhodnější by byly ta na LPG, ale prý ne.
Problémem jsou studené starty a chudá směs.

Jaké se vám osvědčily svíčky pro vyšší poměr E85:N95 než 1:1 ?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 14. lis 2014 8:21:40
od Mr.Wankel
P1azer píše:Já mám 1.3MPi a dal jsem tam dle zkušeností úživatelů tady na fóru NKGčka,viz:
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... olkswagen/


Tak jsem nakonec koupil taktéž tyhle NGK.
Předtím tam byly tříelektrodové Brisky.
Žádný rozdíl při startování a jízdě jsem ale nepoznal.
Takže i ty Brisky fungují slušně (DR15TC Extra).

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 14. lis 2014 12:45:02
od Lugosy
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... svicky.php
Kukni na poslední fotku. NGK na plyn po 60000. Čuměl jsem jak puk, jak jsou čisté.
EDIT> díky své nepozornosti žiju několik měsíců v omylu. Svíce nemají 60, ale 15000. Díky Robe za upozornění, příště budu lépe číst :D

S Briskama DR15TC jsem teď v horách udělal spotřebu 5,34/100. V novém motoru na ně nedám dopustit, fungují skvěle.

Jsi přesvědčen o přínosu E85? Líh má svinské korozivní účinky.

http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... on-lpg.php foto 42, 43 - čerpadlo, jen chvíli provozované na E85
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... imos2p.php foto 118-120, čerpadlo jen na benzín, 260000 km

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 31. bře 2015 13:44:30
od PepekK - FK
Ahoj vsem, koupil jsem si Skodu Feliciu 1.3 MPI (50kW) a vymenil jsem vsechny 4 svicky. Dal jsem tam Brisk DR15TC Extra, jak jste radili tady na foru. Problem je v tom, ze na volnobeh mi otacky poskakuji nahoru a dolu, ne hodne, ale poskakuji. V cem je problem? Vadi to necemu? Stare svicky tam byly nejake Denso a na tyhle svicky volnobeh nekolisal. Kdyz jsem ty stare svicky vymontovaval, tak jsem si akorat nezapamatoval poradi tech svicek, ze nevim, ktera svicka do jake hlavy valce patri. Chci prave zkusit tam dat jeste ty stare, jestli ten volnobeh bude taky poskakovat......

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 31. bře 2015 20:11:09
od Rob
zdar máte někdo zkušenost se svíčkami denso DENSO K16PR-U, ideálně ve 40kW verzi? I když dle tabulek jsou použitelné stejně do 40 i 50 kW verze. Zatím jsem měl NGK BKUR5ET-10, BRISK DR15TC a chvíli champion RC89PYC. Denso jakožto japonské svíce myslím, že by mohly být kvalitativně srovnatelné s NGK, které se mi líbily, ovšem ve srovnání s DR15TC nevykazovaly žádnou zvláštní přidanou hodnotu za více než dvojnásobnou cenu. Budu rád za vaše názory, díky

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 12. čer 2015 21:36:01
od Mr.Wankel
Upřímně řečeno, nevím jakou přidanou hodnotu od svíček očekávat, kromě spolehlivého startování v zimě / v létě a s teplým i studeným motorem, plus pravidelný chod motoru.
Snad jedině v odolnosti vůči spalování těch našich ředěných směsek, které tankujeme na českých benzinkách místo opravdového benzínu odpovídajícího normám :mrgreen:
A to nedokážou odhadnout ani precizní japonci.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pon 15. čer 2015 8:11:56
od Lugosy
:ot: Nevíte jak je to s povinnou posranou biosložkou lihu v benzínu? Poněvadž rozklad EU se blíží, tak by konečně mohla zmizet, přestat kurv.t auta a Babiš přijít o část zisků :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 23. črc 2015 15:56:45
od Lemosen
P1azer píše:Já mám 1.3MPi a dal jsem tam dle zkušeností úživatelů tady na fóru NKGčka,viz:
http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zap ... olkswagen/

Máš je made in Japan nebo France..Já nedávno objednával a přišli mi made in France.Nevite zda ty Francouzský jsou horší kvality ,nebo je to jedno?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 12:56:27
od Evzen
Suchos - FK píše:Jaké svíčky na 1.3 MPi 50kw? Vyplatí se nějakou tu kačku přidat a koupit nějaké lepší (které)?


Můj názor je, že pokud auto netuníš a nějak nevylepšuješ, nejezdíš na brzdu a nehoníš každýho koníka, tak jsou na normální ježdění s Feldou "lepší" a drahý svíčky vyhozený peníze. Mimochodem, co jesou to "lepší svíčky"? Nejsou jen dražší? :)

Kupuju obyčejné se třemi elektrodami - BRISK DR 15 TC EXTRA (snažím se podporovat domácí výrobce). Jedna svíčka cca 55 - 65 korun. Jak kde.
Měním je při každé výměně oleje a filtrů, tzn. cca po 10000-12000 km. Podle toho jestli to najezdím na delší tratě, nebo jestli mám období, kdy jezdím více jen couračky.
Jezdím na LPG, proto výměnný inteval oleje i svíček záměrně zkracuji.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 13:08:47
od Evzen
PepekK píše:Ahoj vsem, koupil jsem si Skodu Feliciu 1.3 MPI (50kW) a vymenil jsem vsechny 4 svicky. Dal jsem tam Brisk DR15TC Extra, jak jste radili tady na foru. Problem je v tom, ze na volnobeh mi otacky poskakuji nahoru a dolu, ne hodne, ale poskakuji. V cem je problem? Vadi to necemu? Stare svicky tam byly nejake Denso a na tyhle svicky volnobeh nekolisal. Kdyz jsem ty stare svicky vymontovaval, tak jsem si akorat nezapamatoval poradi tech svicek, ze nevim, ktera svicka do jake hlavy valce patri. Chci prave zkusit tam dat jeste ty stare, jestli ten volnobeh bude taky poskakovat......


To se mi myslím taky občas stalo a stává, že mi mírně kolísaly otáčky. Jen nevím jestli to bylo nebo nebylo po výměně starých svíček za nové. Přikládal jsem to tomu, že při jízdě na LPG ten motor asi nebude mít úplně přesný chod, ale opak je pravdou. Nikdy jsem toto do důsledku neřešil a neřeším to. A vždycky tohle kolísání otáček časem přešlo samo. Nevím proč, jestli si to řídící jednotka sama upravila třeba nastavením směsi nebo co.......?
Dokonce se mi někdy zdá, že na LPG jede Felda líp než na benzín.
Používám už roky a pravidelně stejné svíčky Brisk, jako jsi tam dal ty.

Každopádně pokud ty výkyvy nejsou nějak velké a jestli auto dobře startuje i jede, tak bych nějaké minimální výkyvy volnoběžných otáček neřešil. Nejsou to švýcarský hodinky :) Kolik má Filetka najeto a jak je stará? Na nějakou tu mouchu už má po min. 15 letech v provozu nárok, ne? :)

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 20. srp 2015 13:14:20
od Evzen
Mr.Wankel píše:Upřímně řečeno, nevím jakou přidanou hodnotu od svíček očekávat, kromě spolehlivého startování v zimě / v létě a s teplým i studeným motorem, plus pravidelný chod motoru.
Snad jedině v odolnosti vůči spalování těch našich ředěných směsek, které tankujeme na českých benzinkách místo opravdového benzínu odpovídajícího normám :mrgreen:
A to nedokážou odhadnout ani precizní japonci.


Výstižné. Svíčka je na běžné ježdění běžnými auty jen spotřební materiál. Dle mého názoru bez reálně objektivně měřitelného potenciálu např. uspořit tolik paliva, aby se vyplatila koupě těch "drahých". Mám dojem, že to je z velké části jen marketing.

Svíčky pro 1.3 MPI LPG - jakou vzdálenost?

PříspěvekNapsal: pát 15. led 2016 22:26:21
od merlinii
Tak jsem právě vyndal z auta trojbodové svíčky Brisk Extra DR15TC, protože už jsem cítil, že to není ono.
Najeto 70 tisíc km. Což jsem už přehnal, mají vydržet 60 tisíc km, to vydržely bez problému OK.
Původně jsem je chtěl ještě vyčistit, trochu jsem kombinačkami zmenšoval mezeru, přece jen to už bylo zvětšené snad kolem 1,0 až 1,2 mm, což je moc, měly by mít 0,8 mm.

Toto fórum jsem celé pročetl, někdo doporučuje to, jiný zase ono. ALe koupil jsem opět ty samé, jsem s nimi spokojen, a hlavně s cenou kolem 60 Kč za ks.

Ale chci se ještě zeptat, zda někdo skutečně zkoušel se svíčkami nějak experimetovat?

Plyn má prý mít větší předstih. Čistě teoreticky není i toto důvodem, proč má být vzdálenost elektord spíše menší?
Protože i to napěti přece jen nebude na svíčce zcela okamžitě a menší vzdálenost znamená přece jen o nějakou mikrovteřinu či pikovteřinu dřívější jiskru a tedy možná jen přece o cosi dříve.
Nebo je to neměřitelný nesmysl? Možná je, je to jen úvaha.

A doporučujete na LPG spíše 0,5 až 0,6 nebo spíše kolem 1,0 jako mají svíčky NGK?
Nebo to nechat na tom cca 0,8 mm a rozdíl mezi benzínem a LPG vůbec neřešit?

A zde foto, svíčky jsem ještě chtěl dál jezdit, a proto jsem je vyčistil kartáčem - je to tedy po vyčištění, možná by sloužily klidně dál, ale u jedné prasklo vnitřní vedení, a ten kontakt čudl šel volně vytáhnout...

A foto svíčky Brisk DR15TC zde: Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 15. led 2016 22:45:36
od Lugosy
Na 70000 km to je hodně pěkný stav, máš motor určitě zcela v pohodě. U MPI je pro benzín doskok 0,8 mm, ale u NGK BKUR5ET-10 to fachá i s 1 mm. Pro plyn se nastavuje menší doskok kvůli jiným podmínkám pro vznik a šíření ionizace v nasáté směsi pod tlakem. Už si to moc nepamatuji, ale tuším, že tam bylo psáno o potřebě větší energie ionizačního činidla - jiskry, což splňuje právě ten kratší doskok. Jestli kecám, tak soráč, ale hledat se mi to už nechce :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: sob 16. led 2016 13:27:14
od Rob
Zdar, já se svícemi experimentovat zkouším, mám felicii 1,3MPI 40 kW. měl jsem původně Champion RC89PYC, které letěly za pár kkm z důvodu problematického provozu na LPG, výměnou jsem ale zjistil, že chyba nebyla ve svíčkách, ale v nastavení LPG. Bohužel mi při demontáži jedna ze svíček spadla a praskla, takže už tato sada byla nepoužitelná. Pak jsem dal Brisk DR15YS, najeto necelých 30 kkm, provoz bez problémů, poté NGK BKUR5ET-10 a pak BRISK DR15TC. A dnes jsem namontoval na radu plynaře Denso K20PRU, které mám první den.

Nejvíce se mi provoz líbil s NGK BKUR5ET-10, starty v pohodě, stejnoměrný opal elektrod, krásná cihlová barva na všech svících. Všechny jmenované svíce jsem měnil nejpozději při 30 kkm, spíše o chlup dříve. DR15TC které jsem dnes vyndal prozatím (22 kkm) fungovaly dobře, po vytažení ale krajní svíčka vpravo směrem k expanzní nádobce chladiče měla téměř bílou barvu, což neshledávám jako ideální. foto viz zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/brisk_DR1 ... 112114.jpg
Jinak mezi svíčkami které jsem doposud zkoušel, nevidím žádné zásadní rozdíly co se týče provozu, startovatelnosti v zimě, ani spotřeby. Jako naprosto zbytečné považuji použití speciálních svíček na LPG (DR15YS) které nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu oproti ostatním. NGK bych býval zůstal věrný, pokud by jejich cena nevzrostla téměř na dvojnásobek.

Co se týká odtrhu, nepovažuji apriori za důležité tento kvůli LPG upravovat, pokud je provoz bez problémů. Někteří plynaři doporučují dokonce i Denso Q22PRU-11 s odtrhem 1,1 mm, který se provozem časem ještě zvýší, a někteří uživatelé si je nemohou vynachválit. Ovšem tento odtrh nepovažuji za vhodný díky vyšší zátěži zapalovací soustavy, může díky tomu dříve odejít zapal. lišta, která není nejlevnější. Držel bych se normálního doporučeného odtrhu 0,8 mm, který má většina doporučených svíček na feldu a dle mých zkušeností není problematický ani při použití LPG. Odtrh bych snižoval až při problémech, např. špatné startovatelnosti, střílení do sání apod. Potom ovšem je úměrně snížení odtrhu třeba i snížit kilometrový proběh a svíce vyměnit dříve.

Na LPG je vyšší předstih vhodnější díky jeho vyššímu oktanovému číslu a možné využitelnosti této jeho vlastnosti při provozu. Vhodnost nižšího odtrhu spočívá v horší zapalovatelnosti LPG oproti benzínu, zvláště u studeného nebo málo zahřátého motoru. Nižším odtrhem se docílí snadnějšího přeskoku jiskry a lepší zapalovatelnosti směsi

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 04. úno 2016 20:43:49
od denis15
Já teď po cca 100tkm vytáhl svíce, ujeto na LPG, 3body NGK :lol: . Mají místo kulatého uhlíku trojůhelník, ale vše je OK a šlape, i na LPG. Při výměně oleje je vyměním, ale za mě investice tuším 350kč se vyplatila. Jsou to svíce po výměně, co jsem tady někde ve vláknu už psal. Před výměnou tam byly origo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 9:24:37
od Rob
100 kkm na svíce je krása... nicméně kvůli opalu elektrod, vyšší vzdáleností mezi nimi a celkovému opotřebení svíček se podstatně zvyšuje přeskokové napětí. Tím se velmi namáhá celá zapalovací soustava, která je už tak více zatížena z důvodu horší zapalovatelnosti LPG oproti benzínu. Pokud se toto namáhání ne nepodstatně zvýší velmi opotřebovanými svíčkami, může odejít např. zapalovací lišta. Já za sebe jsem tříbody měnil po 30 kkm (DR15TC, BKUR5ET-10) a jednobody (K20PRU, DR15YC) mám v plánu měnit po 20 kkm spolu se vzduchovým filtrem, tak jak radí plynaři a dlouhodobí uživatelé LPG. Přece jen mi těch ušetřenejch necelejch 200 Kč za svíčky nestojí za možné problémy. Nehledě na to že sednu, cvrnknu do startéru a chytá to jako gestapo v zimě v létě :lol:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 22:44:40
od pipo444
hmm ako to tak čítam, tak ma niečo napadlo :) dedko má 1,3MPi s LPG. štartovanie je strašné, dlho dlho točí aj to odpaluje ale treba dlho točiť potom to chytí. ak však necháme trvalo prepnuté na benzín chytí okamžite. sviečky by tam mali byť Brisk, možno aj silverky vraj na LPG ale pochybujem že je vzdialenost elektrod taka jaka my byť. takže u LPG treba nastaviť nižší odtrh elektrody ? mohlo by tento problem sposobovať zrovna toto ?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 8:20:22
od Rob
...spíše nemusí. Ty silvery bych já nedával, i když jsem je používal bez větších problémů. Nepřinášejí za vyšší cenu nic navíc oproti obyč svíčkám. Životnost brisk silver je 30 kkm, tak jde o to, zda nemají více. Já mám dlouhodobě dobrou zkušenost s brisk DR15TC, nebo pokud by ses chtěl praštit přes kapsu tak NGK BKUR5ET-10. Teď cca dva měsíce zkouším denso K20PRU zatím s pozitivním výsledkem. Ovšem svíčky u LPG měním po 30 kkm ty tříbodové a jednobodové budu nechávat 20 kkm. Rozhodně bych je tam nenechával výrazně déle, určitě ne násobky těchto hodnot. Výrazně více se pak namáhá zapalovací soustava zejména lišta a podstatně se jí tímto zkracuje životnost. Nehledě na problematické starty v zimě s rizikem nenastartovat vůbec. Nižším odtrhem bys možná mohl něco docílit, ale pokud špatně startují, přimluvil bych se za jejich výměnu. Dál bych zkusil ještě vyměnit zapalovací lištu a případně zkusil VAGem nahlédnout do paměti závad, zda tam něco nebude. Úpravou odtrhu svíčky se dá vyřešit hlavně střílení do sání a dejme tomu nepravidelný chod motoru na LPG, ale starty moc nevěřím, že tímto zlepšíš.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 17:37:11
od Lugosy
Nemá děda zapraný LPG filtr nebo zamedované membrány? Určitě můžeš svíčky přinejmenším zkontrolovat, ale jak píše Rob, pokud to na BA startuje a na LPG blbě, může být problém i někde jinde. S lištou bacha, jsou tam 2x zakázkové VB921ZV v pouzdře TO220, nejsou nijak chyceny k tělesu lišty jako k chladiči, pouze přítlakem nožiček, teplo přenáší tepelná vazelína, a ta zdegraduje rychle, pokud jsou více zatíženy.

edit: to pouzdro je ISOWATT220

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 18:33:21
od Rob
hmmm.. pokud by děda startoval na LPG, mohlo by to být i tím co píše Lugosy. Ale ten filtr a membrány by se projevovaly i jinak než jen u startu, auto by nešlo do otáček, dusilo by se při rozjezdu, chcípalo zastudena/zatepla na volnoběh atd. Navíc předpokládám, že auto startuje na benzín a přepíná se až po překonání nastavených otáček, nejčastěji 2000 ot/min. Takže dle mého s LPG systémem by neměly mít starty nic společného. Ale - šedivá je teorie a zelený strom praxe. Může například propouštět elektroventil uzávěru LPG a můžou tam jít obě paliva současně. Pak se to ulejvá, zahlcuje a starty jsou velmi problematické i při relativně teplém počasí. To je další věc, kam bych zaměřil svou pozornost. Rozhodně nebude na škodu zkontrolovat i komponenty které doporučuje Lugosy, já bych se ponejprve přidržel zapalovací soustavy a pak až bych hledal chybu v elektroventilu a jinde v LPG pohonu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 20:26:46
od pipo444
mno auto nieje moje a dedo je naučený na to už, zvykol si. že by to nejak chcel riešiť nezdá sa... no každopádne sviečky mení pravidelne, zasa tolko nenajazdí, to auto má ale 10 rokov a od jakživa to tatko zle štartovalo, dokonca ak nechce tak stúpiť na plyn riadne a potom to nejak chytí. možno ani to LPG nieje nejak dokonalé, pravdupovediac keď som videl ten splynovač trocha mi ostalo zle :( z ktorejsi dierky na ňom vyteká červená chladiaca kvapalina a potom že tá hrubá hadica cez ktorú ide plyn do motora, má vôlu v tom reduktore jak sviňa :o kýve sa to tam, ktovie či to nemože podfukovať a tak. každopádne mám v pláne nazrieť do VAGu, troška sa štartovanie zlepšilo vtedy, keď som mu vymenil nové žlté čidlo teploty. ono tam bolo nejaké žlté divné, a ukazovalo len 70°C a motor mal kludne prevádzkovú 90°C. teda aj RJ mala zlé info o teplote. možno však ostala v RJ chyba a pod. ktorá by mohla spôsobovať tie zlé štarty. je možné že by sa malo štartovať na benzín a potom prepnúť na plyn, po zvýšení otáčok cca na 1500 cvakne relé a prepne na plyn. ale prvý štart trvá neuprosne dlho :? ešte jedna nová vec čo spozoroval, párkrát sa mu stalo, že ak prešiel menšiu nerovnosť zdochol motor. nedalo sa naštartovať a až po chvíli. skúšal som kývať s autom všelijak a dokonca som hýbal so všetkými káblami v motorovom priestore a motor nezhasol :o neviem, mne sa toto 1,3MPi nepáči, samé problémy sú s tým a záhady :D zlatá moja 1,9D jednoduchý a spolahlivý motor :thumleft:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 21:36:19
od Rob
no to je základní předpoklad, že majitel má chuť a snahu s tím něco dělat. pokud je s tím takto smířen, jako že asi je, nemá smysl ho do něčeho nutit. To co píšeš zní hodně zajímavě, zřejmě to auto moc často na servis nejezdí, pokud vůbec. No rozhodně v zájmu bezpečnosti provozu bych alespoň dotáhl případně vyměnil stahovací pásky, aby neutíkala chladící kapalina, popř. neutíkal plyn - není cítit v motorovém prostoru případně v kabině? Vůli na reduktoru hadice mít rozhodně nemá, je potřeba to dotáhnout nebo pokud jsou hadice špatné tak vyměnit. Ty čidla nejlíp napoví nakouknutí do VAGu, je jich tam více a určitě to některé z nich může být. Nicméně skoro bych řekl, že než rady takto po netu bude lepší, když na to koukne někdo znalej a provede základní servis a údržbu. Ty úniky kapalin popř. plynu nevěstí nic dobrého, pokud to chcípe - předpokládám při neutrálu, chce to poštelovat bohatost směsi a pokud to nepůjde, budou zřejmě membrány na výměnu. Co klapka, čistil někdy někdo? pokud je hodně zaprasená, i to může způsobovat obtížné starty. Kdybys nepsal, že při provozu jen na benzín to startuje dobře, řekl bych, že chce vyměnit palivový filtr nebo je načnuté čerpadlo, ale pokud je problém jen když před startem jedeš na LPG, tím to nebude. Troufnu si tipnout, že tam bude více problémů a buďto to někdo projde jedno po druhém a pár hodin údržby tomu věnuje, nebo to bude jezdit dál tak jak to jezdí, dokud něco zásadního neodejde. Rada typu: otoč šroubkem na reduktoru o 180°,třikrát pozpátku oběhni auto a zpívej přitom Točte se pardálové v tomto případě řešením nebude :D

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 22:25:46
od pipo444
no tak nieje servis ako servis :D každopádne chodí ku mechanikovi, na výmenu oleja a tak. viem že menil aj palivový filter, starý bol zanesený, čerpadlo v nádrži nové, staré raz odišlo. škrtiaca klapka menená, neviem ani prečo ju ten mechanik menil :lol: predtým štarty obtiažne, volnobeh držala. po pridaní plynu a pustení otáčky krásne spadli na volnobeh a nezhasol motor ! po výmene bez zmeny, volnobeh drží, akurát keď sa pridá plyn a pustí tak otáčky pomááááličky padajú dolu že zatial riadne zívnem a už som na volnobehu :D tak načo ju menil ten chalan ? niekedy nechápem tých "mechanikov"

ten reduktor sa mne osobne nepáči, na to nepovedal nič. nie z hadíc ale priamo z toho obalu tečie chlad. kvapalina. plyn nebolo cítiť, ale pár krát keď auto stálo len tak v garáži som dačo ucítil. miesto kde sa hýbe hadica som označil na tom obrázku z netu. vôla je v tej prírube čo ide na reduktor. neviem či tam má byť nejaký O-krúžok alebo čo lebo to plastové koleno sa tam hrozne hýbe :roll: jo a LGP je tam tuším Tartarini.

inak čidlo teploty tam bolo divné celoplastové aké som ešte nevidel ale určite malo zlú charakteristiku. je to to napravo. nalavo je čidlo nové kúpené a namontované a ukazuje správne.

Obrázek

Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 7:25:19
od Lugosy
Levé vypadá jako ELTH Luxembourg, tedy origoš, ale chybí mi na něm vyražené hodnoty, pravé je stopro čína a žádné celoplastové nevydrží fachat dlouho. Zajímalo by mě, jestli mechanik klapku přizpůsobil, podle chování to vypadá, jakoby ani ne ve stylu "však ono si to sedne samo" a ještě někde přisávala. Máš ten difuzorní prstenec, ze kterého leze plyn, vůči klapce zatěsněný?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 9:05:27
od Rob
... mám zkušenost, že většina servisáků co vyloženě nedělá LPG s ním nechce mít nic moc společného. Poladí většinou jen benzínovou část a na LPG kašlou. Ohledně čištění klapky je tady spousta informací, viz: viewtopic.php?f=21&t=6037&start=650
Rozhodně bych ji skouknul a případně vyčistil, tím se nic nezkazí. Nezapomenout na reset Simos Managerem a nastavení klapky VAGem. To levé čidlo vypadá jako čína, ale pokud ukazuje dobře (zkontrolovat nejen na budíku ale i na VAGu), neměl by být problém. Pak ostatní věci co už jsem psal předtím. Nemůžu si pomoct, ale u mě to furt vychází na chybu v zapalovací soustavě - za předpokladu, že ve VAGu v paměti závad nebude nic.

Reduktor by rozhodně téct neměl, to vypadá na prasklou membránu v reduktoru nebo něco podobného. Vyměnit je není až tak těžké, pokud si na to ale netroufáš, bude lepší plynař. Mám zkušenost, že za to chtějí okolo 2000 Kč, nic úplně levného to není. Ale téct bych to v žádném případě nenechal.

V garáži trochu plyn může být cítit, zvlášť když se startuje nebo se zhasne neprohřátý motor. Ale i když jedu za autem na LPG, tak ty spaliny jsou trochu cítit. Důležité je, aby to nesmrdělo vevnitř. Pomalu padající otáčky (na LPG) ukazují na vysokou bohatost směsi, trochu bych uškrtil - utahovat šroub tak po 1/4 otáčky. Zas neutáhnout moc, aby to zastudena nechcípalo.

Pokud se hýbe to kolínko na hadici s plynem, mělo by se jen otáčet kolem dokola, ale rozhodně ne všemi směry - nahoru dolu doleva doprava. Těsnost nejlíp ověříš tak, že nastartuješ, přepneš na LPG a čuchneš k tomu, případně potřeš trochu mýdlovou vodou - pokud budeš cítit plyn anebo se budou dělat bubliny, je něco špatně. Je tam gumový O kroužek, ten by mělo stačit vyměnit, pokud není prasklé to kolínko.

Zkontrolovat těsnost mixu neboli toho difuzorního prstence jak píše Lugosy nebude na škodu. Jak to přisává falešný vzduch, nefunguje pořádně lambdaregulace, kolísají otáčky atd. Já to mám vyřešeno takto: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG_zarizeni/
obr 4-11. Ale nemyslím si, že by toto mělo mít nějaký zásadní negativní vliv na dlouhé starty.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 11:08:56
od pipo444
no ktovie, je to taký mladší chalan vraj a vraj "šikovný" :D tak klapku ktorá predtým išla v pohode,a keď som na tom aute išiel ja nerobila žiaden problém proste nič, on ju vymenil. pýtal som sa deda že prečo to menil ? že one nevie. hlavne že pán mechanik sa nezaujímal o tesnenie pod víkom ventilov a že celý motor je zasraný od oleja a že chladič tečie v jednom rohu a že z reduktoru tečie chladiaca. toto je asi u neho OK :o tesnenie pod víkom som menil osobne a nikde ani kvapka už.

čidlo teploty bude isto náhrada ale ukazuje správne. celoplastové išlo kade lahšie... Luxemburg origo čidlo mám v mojej felde a fachá ako nové. hodnoty sedia a dokonca nieje ani velký rozptyl v hodnotách tých dvoch termistorov v ňom. mal som tam pár rokov čínu a zistil som že budík ukazoval niečo okolo 85°C a vo VAGu trvalo 77 °C čo sa mi nezadlo. jasné že odpory čidiel nesedeli. vrátil som tam origo a hneď na budíku skoro 90°C a vo VAGu tiež 88°C

v LPG sa moc vrtať nechcem, no však vymeniť ten O-kružok by som zvládol, ale nechápem ako to vlastne môže prejsť revíziou pri STK ? inak nádrž má byť tuším 10 rokov a potom výmena. minulý rok tuším dedovi uplynulo 10 rokov. a výmena novej skoro 200€ tak vraví že nechá to tak, veď nádrž vyzerá dobre čo by sa jej mohlo stať. lenže koroziu zvnutra nevidno.
neviem ako je privedený plyn do klapky, každopádne je tam nejaký nátrubok nad ňou a predpokladám že to tadial saje dovnútra. inak odpojenie čerpadla v nádrži neviem či je tu dorobené. takže asi čerpadlo ide stále. raz keď sa pokazilo tak nešlo naštartovať to si pamätám, takže štartuje na benzín.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 13:15:47
od Rob
hmm.. tak u takovéhoto "šikovného" mechanika už by mě nikdo neviděl. Klapku v 99 % případů není třeba měnit, v drtivé většině stačí vyčistit a funguje dál. Snažím se servisy navštěvovat co nejméně a zatím se mi to docela daří, měnil jsem si sám doma i membrány, výfuk, vstřiky, čerpadla a jiné věci. Měnit motor nebo hlavu bych si asi netroufl, ale s takovými celkem jednoduchými věcmi nikam nechodím. Oni dnes ti opraváři nevědí, co si za půl hodinu práce mají říci a dost často se mi stávalo, že něco opravili (vyměnili - to umím taky) a druhý den to zlobilo znova. Takže oprava stylem pokus/omyl, to zvládnu též a nepotřebuju k tomu drahého trotla, který si mimo dlouhých a drahých hodin namastí kapsu i na dílech, které se dají na netu koupit nové za polovic. Tolik k těm opravářům. Čest výjimkám. Nicméně, děda, předpokládám že pokročilejšího věku 60+ nemá zřejmě chutě válet se pod autem, pro což mám pochopení.

Psaním tady toho moc neopravíme, bude chtít obléct montérky a mrknout na to. Origo čidlo je určitě lepší než jakákoliv náhrada, s tím souhlasím. O kroužek vyměnit je snadné, ale nejdřív chce zjistit, zda to fakt tudy utíká. Ona revize dost často bývá jen formalita, nicméně obejít to s detektorem plynu by měl být základ. Někde možná nedělají ani to, nevím... Já na revizi chodím jen před STK, tzn. jednou za 2 roky. Pokud to utíká, většinou to není drahá/složitá oprava, dotáhne se stahovačka, případně vymění kolínko/hadice a jede se dál. Oprava na počkání. Taky není nikde napsáno jak dlouho a zda to tam vůbec utíká. To kolínko se otáčet může, ale jen kolem vlastní osy, ne všemi směry. Únik chladící kapaliny revize neřeší a STK někde taky ne, někde to dá do lehkých závad, pokud si vůbec všimne.

Nádrž se mění kvůli tlakové zkoušce, která je na novou nádrž platná 10 let. Zkorodovaná zevnitř jistě nebude, v podstatě není důvod ji tam nenechat 20 let - kromě legislativy. Teoreticky změnou teplot a tlaku mohou vzniknout mikropraskliny a nádrž se za určitých okolností může roztrhnout, ale pak je tam ještě multiventil, který při zvýšeném tlaku "odfoukne" přetlak pod auto. Ale stává se kombinace více nešťastných okolností nebo závad, tak zřejmě kvůli tomu. Problém bude, že na propadlou nádrž děda nedostane revizi a bez ní neudělá STK - alespoň tak je to v ČR. Takže buď ho čeká výměna anebo demontáž LPG pohonu. Případně prodej auta nebo ekolikvidace, což by byla škoda. Jinak nová nádrž LPG se nechá koupit za cca 2500 kč - cca 92 EUR a není problém si ji s trochou šikovnosti přehodit doma. Pak jen revize, razítko a je to.

Právě u toho nátrubku nad klapkou dochází k přisávání falešného vzduchu - stačí zatmelit nejlépe červeným silikonem. Ten můj vynález má tu výhodu, že se nemusí trhat silikon a dá se pohodlně čistit klapka bez nutnosti nového přetěsnění. Odpojení čerpadla při provozu na LPG doporučuji dodělat, je to jednoduché, levné a nehrozí zničení čerpadla. Pokud není provedeno, chce to mít benzín alespoň mezi 1/4 - 1/3 nádrže, aby se čerpadlo chladilo a nezadíralo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 17:45:11
od Lugosy
Dobrý somár, měnit klapku jen tak. Radši to dědovi oprav sám, vyjde ho to mnohem levněji. S tou nádrží bacha. Kdyby se něco stalo, a třeba někdo do dědy naboural, tak pojišťovna zjistí, že ji má propadlou, a i když není viník, nedostane ani korunu, jelikož jsou rádi, když někoho mohou okrást, tedy alespoň v ČR.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 18:48:02
od pipo444
skúsim mu trocha dohovoriť, nájdem si čas a aspoň dačo opravím. v nádrži má vždy nad rezervou aby mu nesvietilo hladové oko :D o tej nádrži vie, veď sa zbadá keď pôjde na STK. vypínanie čerpadla by som dorobil, na LPG je ventil, ktorý púšťa plyn, teda keď sa prepne na LPG tak ventil sa otvorí. z neho zoberiem "signál" a je to ;) len teda či sa bude dať na to nahovoriť, ja teda rád hladám zlepšováky, no v mojom okolí sú ludia naučení že keď to funguje nechytať sa toho, čo sa mi nepáči :roll: lenže vôbec to nemusí byť správne

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2016 8:23:03
od Rob
dokud není udělané odpojení čerpadla, je vhodnější mít v nádrži více než 1/4 benzínu. Jak svítí hladovec je to extra špatný. Přesně jak píšeš, od ventilu u nádrže napojit na relé čerpadlo, tak to mám také udělané. To odpojení je práce max. na hodinu a rozhodně tím nic nepokazíš a hodně si tím ušetříš práci a starosti myslet na to, abys měl v nádrži dost benzínu. Navíc to čerpadlo, pokud ho nezasereš nějakým svinstvem, je i s benzínovým filtrem už navěky. Za sebe můžu 100% ně doporučit. No a s tou nádrží LPG - pokud má děda feldu ve slušném stavu, přimluvil bych se dát novou. Ale dá se sehnat i starší s platností třeba na 3-5 let. Ale zas tolik na tom člověk neušetří, jestli nová stojí 2500 Kč a pětiletá 1500 Kč je otázka zda nedat novou. Nejdražší je na tom stejně montáž a ta bude stát stejně ať je nádrž nová nebo stará, pokud si ji neuděláš sám. Zlepšováky jsou dobrá věc pokud jsou osvědčené provozem u někoho není důvod se jich bát. Zvláště ne u feldy. Navíc většina takových je lehce vratná do původního stavu před zlepšovákem, takže pokud není spokojenost, není problém navrátit se k původnímu stavu.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2016 16:18:50
od pipo444
skúsim s ním prehovoriť o tom. lebo mal aj myšlienku novšieho auta ako napr. fábia a pod :) felda je celkom OK hrdza nieje a je to garážované. veď sa oteplí a bude sa dať lepšie robiť vonku

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 12. úno 2016 20:23:25
od pipo444
chlapi tak dnes som sa stavil u deda a zobral som aj VAG ;) zistil som pár nových poznatkov a pár foto som spravil. aby som tu nebol OT tak pokračujem tu. díky :) viewtopic.php?f=61&t=36927

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 22. čer 2016 8:35:09
od Saly
Svíčky používám Brisk BP+4 měním po 20 000km oproti tříbodovým jde motor úplně jako za mlada mám nalítáno 270 000km ostrá vačka Cimbu, ECU Cimbu,upravená hlava... :salut:

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 22. čer 2016 9:29:19
od Rob
jen tak pro zajímavost, kolik má ta svíčka (Brisk BP+4) doskok mezi zemnící a střední elektrodou? 0,8 mm, 1,00 mm nebo ještě jinak? nikde jsem to nenašel... zkoušel jsi porovnat tyto svíčky s nějakými obyčejnými jednobodovými? např brisk DR15YC anebo co teď dělá denso s tenkou střední elektrodou K16TT, ty by neměly tak zatěžovat zapalovací soustavu z důvodu právě té tenké střední elektrody, kterou mají většinou jen iridiové svíčky. Jinak popravdě mně se felda se všemi předepsanými svíčkami chovala korektně, neviděl jsem v nich zásadní rozdíl, kromě ceny. Zkoušel jsem DR15YS, DR15TC, Champion RC89PYC, NGK BKUR5ET-10, Denso K20PRU. Osobně jsem přesvědčen, že autu udělám lepší službu, když koupím obyč svíčky a vyměním je dříve než když koupím iridiové a budu je tam sušit nějakých 50-80 kkm. Takové svíčky by měly opodstatnění někde, kde je k nim praseckej přístup, např. octavia 1,6 BFQ.
Jinak mám LPG a tyto obyčejné svíce měnim po 20 kkm a nezdá se mi, že by byly nějak opotřebované, spíš je měním preventivně abych neměl například v zimě problém se starty. Ty tvoje Brisk BP+4 mají životnost až 100 kkm, rozhodně bych se nebál je tam nechat polovic životnosti, která je doporučená u LPG - oněch deklarovaných 45 kkm ti musejí vydržet (pokud teda taky nemáš LPG). Aby se ti aspoň částečně kompenzovala jejich poměrně vysoká cena...

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 05. říj 2016 14:06:29
od Mr.Wankel
Měnil jsem původní Brisk za NGK BKUR5ET a taky nepozoruji nějaký rozdíl. Myslím, že Brisky bohatě stačí, pokud člověk nemá hodně velký nájezd v extrémních podmínkách.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 14:44:03
od pipo444
zdar. včera som vytiahol von sviečky z 1,3 BMM a sú tam trojbodové Brisky, farbu majú takú čierno-tehlovú alebo ako to nazvať :) popravde neviem kolko majú najazdené, auto je bratovo čo prednedávnom kúpil. auto má najazdené teraz 88 000km. on najazdil asi 2000km zatial, v kufri som našiel nové jednobodové sviečky Bosch.

ide mi o to, či sa dá z toho poznať že to žerie aj olej ? lebo nikde nič netečie, motor suchý iba som dolieval za ten čas čo najazdil asi 1l oleja :) žeby guferá ventilov ? pri najhoršom krúžky. pomohlo by mi zmerať kompresné tlaky ? tým by som vylúčil tie krúžky či nie ? ďakujem

Obrázek

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 16:05:27
od Rambo-x
0,5 litru na 1000 km je hodně. Třeba můj motor 1,3 MPi má už 270 tisíc a nesežere jedinou kapku. Buď má auto najeto mnohonásobně víc nebo na něm byla zanetbávaná výměna oleje. Svíčka je lehce černá,to znamená že se olej do spalováku dostává,na to množství by to odpovídalo. Kroužky vyloučíš přeměřením komprese. A pokud to nebudou kroužky,tak vyměnit gufírka na ventilech a mělo by to být OK

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 16:18:11
od pipo444
okej díky za radu ;) ešte dodám, že všetky sviečky maju rovnaku farbu, teda nie že je čierna sviečka iba na jednom.

ono motor zvonku vypadá ako nový, čo by odpovedalo aj kilometrom, no jediný problém je spotreba oleja.
merač kompresného tlaku si asi vyrobím, použijem starú sviečku, ventilček z bicykla a manometer tak do 30bar :D
v jednoduchšom prípade by to mali byť len guferá ventilov, a čítal som že sa dajú vymeniť aj bez sundania hlavy, teda piest v HU aby ventili nespadli dolu, stlačiť pružinu, vybrať polmesiačik a sundať to a vymeniť gufero. možno je po rokoch aj staré a stvdrnuté.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 17:50:47
od Rambo-x
Ano jde,ale musí být jak jsi psal válec v horní úvrati a musíš mít dobrý přípravek na stlačení pružiny. Vyndat klínky,sundat pružinku. Gufírko by mělo jít vyloupnout jen šroubovákem. Nasadit nový a jít na další ventil. Hlavně si dávej pozor aby jsi nezapoměl dát další válec do horní úvratě,jinak jak sundáš pružinu,ventil ti spadne do motoru a sundání hlavy se nevyhneš.
Poté včas měnit motorový olej plus kvalitní filtr. Svíčky můžeš klidně používat ty tříbody brisk,nejsou vůbec špatný

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 19:15:44
od pipo444
jojo, prípravok si zbuchnem to nie je problém. niekto dáva aj špagát do valcu a potom piest do HU, niekto matku M4 na drátiku a podopriepresne ventil ktorý treba a piestom dotlačí :D

guferá som našiel Corteco, Ajusa. Corteco by som sa nebál veru

a sviečky sa majú meniť po 60 000km ? neviem kolko sú tam tieto, no výmena isto nezaškodí ked niekto nevie kedy boli menené. alebo skúsim tie jednobodové Bosch čo som našiel v kufri nové, pozrem aký je to typ

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2016 19:58:47
od Rambo-x
Svíčky pokud se nepletu tak 30 tisíc km

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 8:23:31
od Rob
DP i servisní knížka doporučuje výměnu svíček u MPI po max. 60 kkm. Doporučené jsou Brisk DR15TC, NGK BKUR5ET-10 a Champion RC89PYC. Ovšem určitě nezaškodí, když se svíčky vymění dříve, já používám na radu plynaře (mám LPG) jednobodové Denso K20PRU a měním po 20 kkm. On ten plyn přece jen zatěžuje zapalovací soustavu více a není od věci ty svíčky vyměnit raději dříve nežli později. Člověk tím předejde spoustě nepříjemností zvláště v zimním období.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 10:16:35
od pipo444
Toto je síce BMM, tam by mali byť doporučené jednobodové sviečky. LPG tu nie je. Sviečky isto vymením, ale najprv by som chcel vyriešiť tú spotrebu oleja. a keď bude u nás teplejšie a budem mať sadu na meranie kompresných tlakov, potom žačnem ich meraním. v DP som našiel že by mali byť okolo 10bar.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 20:30:44
od Lugosy
Je to motor 781.135B nebo 781.136B?

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 21:20:50
od pipo444
na bloku je vyrazené 135B

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 22:34:48
od Lugosy
Svíčka na fotce je opálená jak prase, odtrh už určitě nebude 0,8 jako u nové TC. Co to je za typ? DP pro SPI uvádí max. 30000km. Hlavně dej správnou tepelnou hodnotu, u SPI to není jedno jako u MPI. Jinak doporučím obyčejné Brisk DR17YC, NGK BCPR5ES, Champion RC12YC. S tříelektrodovýma u tohoto zapalování nic nezískáš. Vyzkoušej s odtrhem 0,7, otestuj a potom zvětš na 0,8 a zase otestuj. Motor s jedním nebo s druhým pojede více "nakulato", ale není řečeno, že s 0,8 a taky čím vyšší odtrh, tím vyšší zátěž cívky a možná nižší energie jiskry v první a nejdůležitější fázi průrazu mezi elektrodami. Též doporučím vyčistit víčko rozdělovače a palec, a zkontrolovat uhlík. Bosch bych někomu daroval k vánocům jako rekvizitu, jsou to v číně vyráběné zmetky a vydrží strašně málo.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2016 23:18:14
od pipo444
mno keď som zistil že auto mala žena tak som automaticky zabudol asi na akúkoľvek údržbu :D
teda tipujem že sviečky sú tam dlho, sú to nejaké Brisk Super. číslo presne neviem.
tie Bosch neviem, na skúšku nech ich tam dá. NGK by nebolo špatné, skúsim nahovoriť na kúpu nových

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2016 8:12:35
od Rob
NGK nejsou špatné, ale dle mých zkušeností nepřinášejí nic navíc oproti např. Brisku - za předpokladu normálního používání, nikoliv při jízdě na hraně červeného pásma otáčkoměru. Hlavně je Brisk mnohem levnější a podle mých zkušeností udělá stejnou službu. Bosch klidně vyzkoušej, pokud by tam opravdu ležely dlouho a byly to ještě poctivé "made in Germany", mohly by dobře posloužit. Ale spíše to odhaduji na tu Čínu, kde Bosch dnes vyrábí velkou část své produkce včetně zapalovacích svíček. Hlavně pozor na správny typ a teplotu svíčky, aby měly tu správnou hodnotu co patří do tvé feldy.

Re: Svíčky pro 1.3 MPI

PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2016 11:15:18
od pipo444
jojo opíšem si čísla z tej sviečky a pojdem kuknúť čo je to zač.
vravíte Bosch robí v číne ? nebodaj aj žhaviče ? no to hádam nie :D tak o náradí viem, zelený bosch a modrý bosch je rozdiel