Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Simos 2P
135M, 136M
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

Můj názor je takový že spreje na čištění jsou k prdu.Když sundáš sání a koukneš do klapky tak uvidíš ten sajrajt.Nevím jak kdo ale mě trvalo rozpuštění a vyčištění toho nánosu pomocí různých štětečků.tyčinek s vatou atd tak cca 15 minut a šlo to pěkně blbě.Nevěřím že by tohle dokázal vyčistit sprej fouknutý do sání.
Ale jinak samozřejmě to nastavení vagem by se mělo udělat i po tom spreji.
big.jedla - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od big.jedla - FK »

já to vyčistil po sundání sání natvrdo technickým benzínem a hadříkem.. marasu tam teda bylo dost tak to chtělo chvíli drhnout... ale klapku sem ani neodpojoval ani nesundával ze sání a výsledek se dostavil okamžitě bez žádného nastavování, volnoběh krásně pravidelný jak má být, po puštění nohy z plynu už nemá tendenci skoro chcípnout...

myslím že sprej to fakt pořádně vyčistit nemůže, to chce mechanicky odstranit ten nános
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Já úplně stejně, až na to, že jsem čistil lihem. Krásně se to rozpouštělo. Myslím že stačí očistit jen okolí klapky aby se nelepila na ten sajrajt a hřídelku. Nakonec jsem vymezil vůli plynového lanka. Před čistěním autí chcípalo při dobrždění motorem do nižších otáček a následném vyšlápnutí spojky pro přeřazení. A to moje klapka nedosahovala až takové zasr.nosti jako mnohé ukazované na různých fórech.
Proto čistím častěji, lehce nastříknu líh malým rozprašovačem od nějakého "pitralonu" a hadýrkou na tyčince lehce otřu dosedací plochy
klapky. Žádné nastavování nebylo nikdy potřeba a po sundání nohy z plynu ne že nemá tendenci skoro chcípnout ale vůbec nechcípe. Teda až při vypnutí zapalování :lol:
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 12. lis 2008 9:46:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Martin

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Martin »

Asi se to taky tohohle tyka,kdyz je studenej motor,chce skoro chcipnout, pri rozjezdu cuka a nejde do otacek,spatne reaguje na plyn. prijde mi,ze je to potom,co jsem menil svicky. Muze to byt jima? nebo taky ta skrtici klapka??
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Tak to tady pročítám a snad jen jednu poznámku - z mých zkušeností - po vyčištění klapky je oravdu víc než vhodné provést nastavení. Nejlepší výsledky se dostaví po resetu řídící jednotky a následném nastavení klapky přes VAG. Ono nejde jen o to jak jde volnoběh, ale taky jak dobře a svižně jde motor do otáček - což závisí na rychlosti reakce klapky a na jejím správném náklonu - úhlu otevření.
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Drusa

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Drusa »

Zavadou kolisani volnobehu.....a nezvysujich se otacek a cukani.......nemusi zpusobovat samotna klapka, ale snimac uhlu otevreni škrtící klapky, ktery dava signal Ř.J. a ta podle tohoto a dalsich udaju..nastavi davku paliva. Odporova drava a jezdec snimace nemusi pracovat spravne. ;)
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

S týmto ste sa si ešte nestretli.
Keď ráno naštartujem a vonku je kosa (okolo 0 stupnov), tak otáčky mám hned 800.
Za jazdy to stále cuká aj pri konštantnej rýchlosti.
Ale sem- tam sa stane, že po naštartovaní mám 1100. Vtedy motor ide ako hodiny. Má pekný tichý chod.
Ja už neviem čo to može byť.
Vag bol použitý. Všetko vymazané nastavené.
Konektory vyčistené.Klapka čistá.
Snímač teploty chl. kvap. nový funkčný.
Ostatné snímače čisté.
Nové tesnenie pod výfukom, pod saním, pod klapkou. Nové výfuky. Katalyzátor OK. Palivový filter má najazdených asi 4000km (Mann).
Čaká ma výmena oleja.
1,3MPi 2000, 68000km.

Vďaka za rady
West - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od West - FK »

senzor teploty a tlaku nasávaného vzduchu. zozadu na saní. pokúsiť sa vyčistiť a porovnať hodnoty na VAGu so skutočnými hodnotami.
toľko moja rada.
Jurka - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Jurka - FK »

Tak sem dneska zjistil zajímavou věc....zaparkuju a stojím na místě a volnoběh ok a nekolísá...vypnu světla a začne kolísat zapnu scětla a přestane kolísat.... Zajimavé...napadá Vás někoho něco?
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Integer píše:S týmto ste sa si ešte nestretli.
Keď ráno naštartujem a vonku je kosa (okolo 0 stupnov), tak otáčky mám hned 800.
Za jazdy to stále cuká aj pri konštantnej rýchlosti.
Ale sem- tam sa stane, že po naštartovaní mám 1100. Vtedy motor ide ako hodiny. Má pekný tichý chod.
Ja už neviem čo to može byť.
Vag bol použitý. Všetko vymazané nastavené.
Konektory vyčistené.Klapka čistá.
Snímač teploty chl. kvap. nový funkčný.
Ostatné snímače čisté.
Nové tesnenie pod výfukom, pod saním, pod klapkou. Nové výfuky. Katalyzátor OK. Palivový filter má najazdených asi 4000km (Mann).
Čaká ma výmena oleja.
1,3MPi 2000, 68000km.

Vďaka za rady

Co svíčky a zapalovací lišta? Zkusil bych půjčit si lištu od někoho jinýho...
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

Sviečky sú tiež nové a snímač tlaku a teploty vyčistený a v poriadku.
West - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od West - FK »

dúfam že nededukuješ na základe neprítomnosti závady v pamäti RJ...
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

Pamäť RJ je čistá a robí to somariny.
Ono by to mohla byť aj tá zapalovacia lišta, ale nemá si od koho požičať druhú na skúšku.
Ale teoreticky to môže byť aj chyba RJ, že sa niečo posjalo v jej programe. Lebo niekedy to funguje v pohode.
A tá lišta, ale nevysvetľuje, že prečo mám tie otáčky po štarte 800.
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

Pak už mě napadá jen udělat tzv. reset Felicie...prográmek se dá stáhnout na netu zdarma, alew musíš mít funkční kabel na diagnostiku a VAG. Nejdřív se udělá reset Simosu - obnoví se původní nastavení adres a potom se udělá ve VAGu na adrese 098 přizpůsobení škrtící klapky...kterou jsi předpokládám už vyčistil. ;)
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od mikka »

Zkus proměřit odpor čidla teploty chladicí kapaliny pro řj, svorky 1 a 3, (modrý a hnědobílý drát).
Při teplotě 0 st.C by měl být ca 5,7 kOhmů, při 10 st. ca 3,8 kOhmů, při 20 ca 2,65 kOhmů, při 40 1,1 kOhmů, při 60 st.C ca 600 Ohmů.
Ksanda
Příspěvky: 114
Registrován: pát 09. kvě 2008 15:30:48
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ksanda »

Cim to muze byt, ze mi otacky na volnobeh litaji +- 50 a otackomer viditelne kolisa??? Klapa vycistena, nastavena, nove tesneni pod sanim, cidlo otacek.....
1.3MPI Hlava, vacka, jednotka = M-E
http://www.youtube.com/watch?v=MBOo6SJHLN0
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

mikka píše:Zkus proměřit odpor čidla teploty chladicí kapaliny pro řj, svorky 1 a 3, (modrý a hnědobílý drát).
Při teplotě 0 st.C by měl být ca 5,7 kOhmů, při 10 st. ca 3,8 kOhmů, při 20 ca 2,65 kOhmů, při 40 1,1 kOhmů, při 60 st.C ca 600 Ohmů.


To čidlo je nové a vo vode som zistoval teplotnú charkteristiku. Je to OK.
MartinC

Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od MartinC »

Po studeném startu jsem míval dřív volnoběžné otáčky někde mezi 1000 - 1200 RPM a po cca 1 min vždy spadly na 800. Poslední dobou mi ale naskakují víceméně náhodně buď rovnou ty, co odpovídají zahřátému motoru, tedy 800, nebo něco v rozmezí 800-1200 a pak to klasickým způsobem klesne na 800. Kombinované čidlo teploty a tlaku se při kontrole ohmmetrem jeví OK, palubní ukazatel teploty ukazuje normálně. Máte nějaký tip na co se zaměřit? Diagnostiku zatím nemám po ruce.
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

možná, že by bylo dobrý vyfotit jednotlivé důležité čidla a snímače a popsat je o které se jedná a vložit to sem... Já už v tom mám guláš :oops: a knihu opravárenství na feldu nemám :(
Legolas19 - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Legolas19 - FK »

tohle by mě taky zajimalo dělá mi to už 2 roky a sem z toho nesvuj nikde sem nenašel jasnou odpověd :roll:
Snehulak - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Snehulak - FK »

já míval ať v zimě nebo v létě po nastartování cca 900 ot. a neřešil jsem to hlavně že to nechcípne
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od emilio52 »

Pokud se pamatuju tak na starým autě se otáčky seřizovali na zahřátým motoru. (paltest)
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Snehulak - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Snehulak - FK »

u mpi si to řídí jednotka sama a nastavit se to dá diagnostikou. a když blbne volnoběh zkusil bych vyčistit klapku a na tu už tu téma je
West - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od West - FK »

voľnobežné otáčky? ako? :o
Integer - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Integer - FK »

Samozrejme, že sa dajú nastaviť. Všetko sa dá.
Ale musíš poznať program, ktorý je napálený v RJ, potom šváb na ktorom je to napálené a tak dalej a tak dalej. :)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 28. pro 2008 20:55:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Zdenda19895 »

MartinC píše: Poslední dobou mi ale naskakují víceméně náhodně buď rovnou ty, co odpovídají zahřátému motoru, tedy 800, nebo něco v rozmezí 800-1200 a pak to klasickým způsobem klesne na 800.
Taky mi to tak začalo dělat ale většinou to drželo vyšší otáčky na volnoběh delší dobu. Někdy klesly až po ujetí asi 2 Km. V servise na nic nepřišli. Prej je všechno v pořádku. :evil: Pak jsem si nechal čipnout ŘJ, při čemž byla ŘJ vyresetována a od té doby je to v pořádku. :D Tak si myslím že by pomohlo vyresetovat ŘJ. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
drv.Astor - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

Otacky volnobehu se serizujou diagnostikou...staci k tomu obyc diag. kabel za 500,-.... program je volne na internetu. Pokud to nechcipa, tak bych to neresil...dulezite je, aby otacky nekolisaly... Ja mam pri studenem motoru cca 950 a pri zahratem 800
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od jirkaf »

drv.Astor:
Jaký program?
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
drv.Astor - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

]

http://www.motordiag.cz/info/download je to ten simos manager...
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 28. pro 2008 20:55:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od mikka »

Pokud vím, tak program SIMOS Manager slouží jenom k vymazání adaptačních hodnot z řídící jednotky, např.po vyčištění škrticí klapky. Tím se upraví nesprávný volnoběh na hodnoty nastavené v továrně. Není ale možné nastavit si do řídící jednotky jiné hodnoty volnoběhu, než byly nastaveny v továrně. Na stránkách http://www.motordiag.cz se píše, že další verze programu budou mít možnost ukládání a načítání paměti EEPROM, ale taková verze tam zatím ke stažení není.
drv.Astor - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

Prave RJ si sama upravuje aktualni nasaveni dle opotrebeni jednotlivych soucasti(napr. tedy skrtici klapka), ale napr. pri vycisteni skrtici klapky nebo vymeneni nejakeho jineho komponentu, RJ uz neumi vratit hodnoty zpet, proto se pouziva ten Simos manager...ten vrati tovarni nastaveni RJ a RJ si opet nastavi nove hodnoty dle aktualniho stavu komponent, tudiz se tedy upravi kolisani nebo vysoke/nizke otacky. Po nastaveni hodnot timto programem, by se melo nechat auto zahrat na provozni teplotu a nechat bezet jeste cca 5min, pote vypnout motor a vytahnout uplne klicek asi na 30s a pak opet nastartovat(ted by melo byt uz vse OK)
drv.Astor - FK

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od drv.Astor - FK »

...ty programy jsou porad ve vyvoji, budme radi za to, co tu je... VAG COMem se to upravit neda, tak je aspon nejaky nastroj a jeste v CZ. Na strankach motordiagu je i program na zjisteni kodu IMMO, taky uzitecna vec.
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžné otáčky při studeném startu

Příspěvek od Vlada320 »

já jsem měl taky docela problémy s volnoběhem.nebo problémy.držel krásně ale pokaždý na jinejch otáčkách.pak jsme koupil novou kabeláž motorovou a od tý doby krásně drží 1000otáček při nastartování a po chvíli kdy se začne motor ohřívat klesají na 750otáček a tam se drží.ovšem řeším teď další dva porbémy jiný takže taky nejsem ze svýho auta nadšenej :(
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Ivarek když koupíš sprej na čištění klapek třeba ve škodovce tak věř že funguje docela dobře , o víkendu jsem čistil klapku a šlo to úplně samo.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

Jo?Tak to pak třeba jo,protože je fakt že co já zažil spreje tak to byly nějaký noname za pár šupů,a s těma to byl problém.Neříkám že nečistily ale abych s nima odstranil nános až na kov to bych jich tam musel nastříkat alespoň 3.
Origo ze škodovky jsem nezkoušel ale když říkáš že funguje tak se mu nebráním.
smazany clen - FK

Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Asi mě všichni odkážete na téma o škrt. klapce, ale mám pocit, že mě se děje něco jiného, než všem ostatním... Takže k věci, čistil jsem škrt. klapku vyndanou z auta, konektory jsem rozepnul se zapojenou baterkou. Klapka, ačkoliv má najeto 205tkm, tak skoro vůbec nebyla špinavá, takže jsem jí jen lehce pošolíchal a byla zas jak nová... :) Vrátil jsem jí tam a najednou otáčky kolem 2500, volnoběh hodně kolísal, takže jsem řj resetnul přes program MSM a udělal základní nastavení. Auto začlo o něco lépe chytat než před čištěním, volnoběh zase na cca 800 otáčkách, na přidání plynu reagovalo rychleji, ale hrozně pomalu padaly otáčky, takže při vytočení třeba na 3000 a následném řazení zůstaly +- na stejné úrovni a vypadá to jako kdybych hodně pozdě pouštěl plyn...
Doufal jsem, že se to zlepší s čipovanou řj od cimbu, ale nezlepšilo (byla bazarová = už jezdila v autě a žádný zákl. nastavení jsem nedělal, tak jestli to třeba není tím, ale pochybuju, když to dělalo i na seriové řj)

Upravoval jsem délku plyn. lanka, protože mi klapka neotvírala naplno, po nastartování, kdy podtlak zavře klapku ještě více je stále ještě malá vůle mezi klapkou a plynovou pákou = klapka tedy po uvolnění plynu by měla být zavřená... Odpojoval jsem na jeden den i baterku, taky nepomohlo... :x
Už nvm co s tím, blbě se s tím jezdí (musím opatrně se spojkou, protože jinak auto cuká) a při parkování vypadám jak debil, když lehce ťuknu do plynu a on ještě zůstane cca 1-2s jakoby přidanej, ikdyž mám nohu dávno sundanou z plynu... Od čištění najeto 300km.

Auto jinak jede skvěle a ani nežere, radost mi kazí jen tohle :?
borlan - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od borlan - FK »

Možná taky je dost podstatné jak moc je klapka zanešená a zanedbaná - letité připečené nánosy budou asi o něčem jiném než třeba úsady co já vím za rok. Tam třeba sprej může být vhodný...na ten první případ spreji - byť profi - moc nevěřím. Ale osobní zkušenost nemám, tak netvrdím, že i ten extra humus profisprej nezvládne... 8-)
West - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od West - FK »

hm... dráhy potenciometra ŠK? čo na to VAG? žiadna chyba?
mr.Freak - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od mr.Freak - FK »

já před půl rokem měnil novou klapku a ty mi jdou otáčky hrozně pomalu, což hrozně zněpříjemnuje razeni a pri razeni na dvojku neni defakto mozny preradit bez cuknuti jedine chvili vyslapnout spojku a pockat vterinku, dve nez padnou jak maji....a ted kdyz je studenej motor tak se zezacatku (ne po nastartovani ale v prvni krizovatce po vyrazeni) drzi otacky cca 1500...taky nevim co by to mohlo byt
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

VAG nic, občas ukáže jako sporadickou lambda sondu, to ale hlásilo už předtím...
Jiak zavřená klapka má mít hodnoty 6-14, já mám u nenastartovaného motoru 8 někdy 9, u nastartovaného 5, takže je zavřená ještě víc než by asi měla být = podtlak by tam měl bejt dost velkej...

btw aspoň trochu obstojně mi padají pokud zrychluju s více otevřenou klapkou (třeba půl plynu) a vytočím motor alespoň přes 3000 ot/min, úplně nejhorší je když se motám kolem 2000 ot/min a zrychluju jen s lehce otevřenu klapkou, to otáčky v podstatě ani nepadají a nějaký 2s visej a jak píšeš, buď to cuká jak prase nebo člověk řadí neustále přes prokluz spojky, navíc jak už nemám v nejlepší kondici synchrony, tak v řadičce cítím, jak to tam nechce a leze to přes zuby, hlavně u trojky, takže se bojím, že si ještě oddělám převodovku a proto se snažím co nejmíň řadit, nejsou výjimkou situace, kdy při odbočování jedu 30km/h na IV...
Jo a mám pocit, že je to lepší u studeného motoru, po 50km mi přijde, že otáčky padaj ještě hůř... :(
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od favo »

Jo funguje aby taky né za 505,- kč :mrgreen:

Na klapce se ti nemá co připéct neboj tam žádný extra teploty nehrozí ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od favo »

one-z máme na chlup stejný problém jen u mě to ještě navíc i otáčky zvýší tedy přesněji kolísají než začnou klesat ale volnoběh je v pohodě. Pokud motor vytáčím je vše OK ale když jedu jak píšeš kolem 2000- 3000 tak je to hrůza. Reset řj jsem zatím nedělal protože mojí jednotku s tím co mám nezresetuju a základní nastavení taky nepomohlo , jediný rozdíl je že já klapku narozdíl od tebe čistil až mi to začalo takto blbnout.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Já hlavně doufám, že se to km zlepší... Možná si jen řj potřebuje zapsat adaptační hodnoty :?: A chová se to přesně jak píšeš, otáčky už začnou třeba i padat, v tom ale zase lehce povyskočí, spadnou o něco níž než před tím, zase o trošku povyskočí a až potom třeba jdou na volnoběh... :roll: :x Přitom auto jinak jede skvěle a nežere, spotřeba 6 litrů :)
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od Vlada320 »

tenhle problém co popisujete jsem přesně měl po vyčištění klapky.pak mi Ivarek nastavil klapku přes VAG a stejně to bylo nějaký divný ty otáčky a tak.tak jsem to chvíli zkoumal a přišel jsem na to že když zahejbu s kabeláží u tý klapky a hlavně toho čidla co je na sání(na tlak vzduchu a teplotu)tak se to najednou všechno srovnalo do normálu a přestalo to dělat nejvíc po tom když jsem hodně zatlačil ten konektor právě na tom čidle.pak asi po čtrnácti dnech z ničeho nic mě to auto zase začalo zlobit.ten samej problém.tak jsem se naštval a koupil jsme novou motorovou kabeláž a od tý doby to jede na benzín a poslouchá perfektně.teda po pár kilometrech mi to zdechne protože mám v háji benzínovou pumpu ale to už je o něčem jiným. :lol:
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Návštěvník

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od Návštěvník »

já už s ní jezdím aspon 6000km a porad to samy jako kdyz byla nova...zkusim omrknout ty kabely jak tu někdo psal výš
borlan - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od borlan - FK »

Njn, ale to co jsem tam musel čistit mi svojí konzistencí "něco" připečeného připomínalo - v první fázi jsem odlupoval pěkné šlupky pomocí dřívka. Prstem hadrem a čistidlem (perchlor?) jsem to jen "hladil" a nechal bych na tom asi ruce. Takže nejdřív nahrubo a pak teprve to šlo úplně dočistit tím hadrem a čističem... 8-)
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

S těma kabelama taky zkusím zahejbat... Zejtra s ní zas pojedu nějakých 120km, tak uvidím, jestli se to bude lepšit :)
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od Tomas6 »

Pokud nepomůže to co tady ostatní popisujou,tak jedině zresetovat jednottku.Obyč vag to neumí.Nám to dělá známý přes supervag a na netu je někde program tuším se jmenuje simosmanager.Problém je v tom že u této jednotky nejde vymazat paměť kde se ukládají adaptační hodnoty a sama se taky nemaže a časem se zaplní a při nastavení klapky se nové hodnoty nemají kam uložit a pak to dělá bordel.Jediné řešení je podle něj ji znovu flashnout.Přehrát soft.Není to z mojí halvy,tak jestli kecám tak mne opravte.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
smazany clen - FK

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od smazany clen - FK »

Seriovou řj jsem rsetoval přes program MSM (Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager), protože jsem měl vysoký a houpavý volnoběh po vyčištění, ten se opravil nádherně, ale otáčky moc padat nechtěli... Teď tam mám řj s čipem od fy Cimbu (jinou řj, není to upravená ta moje) a je to to samé... :? Zkusil bych jí resetnout, jenomže se bojím abych něco neudělal s čipem a navíc to podle mě nebude mít asi moc smysl.
Návštěvník

Re: Zůstávají viset otáčky (pomalu padají)

Příspěvek od Návštěvník »

kabely nepomohly, byly fest zacvaknutý a bohužel nějaký experimenty ne SW si nemohu dovolit, at uz technicky nebo znalostně...v léte planuju navstevu ME (vačku + chip) tak sem doufal ze treba by to ten soft od dedly trosku upravil ale kdyz rikas ze mas jinou a dela to porad tak fakt nevim....
Odpovědět