Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Ale ja o žiadnom mazaní chýb odpojením batérie nepíšem. Chyby vymažeš VAGom. SIMOS Managerom mažeš adaptácie...., čo znamená, že vo svojom príspevku (z 12:32) mám asi chybu . Takže správne by malo byť, že: odpojením batérie sa z riadiacej jednotky vymažú údaje o základnom nastavení klapky (adaptačné údaje ostávajú).
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Taky přidám svoji zkušenost. Vyčistil jsem klapku u 1,3mpi a klasika volnoběh v p... tak jsem zajel za kamarádem napíchli na comp a Vagem vymazali chyby a adaptační hodnoty pak jsme provedly základní nastavení ve Vagu a pohoda. Nebyl potřeba ani Simos manager od Motordiagu vše zvládnul pouze Vag com a motor běží jako hodinky už cca 1500 km od nastavení.
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Zdravím, tak jsem taky úspěšně po 14-cti dnech zvladl uvést motor do pohodového chodu. Všechno co je zde napsáno o kolísajících či vysokých otáčkách na volnoběh mě také potkalo. Došlo i na výměnu klapky a nakonec pomohlo vymazání adaptační křivky a zakladní nastavení klapky. Kdyby potřeboval někdo pomoct klidně se ozvěte
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Ako sa maze ta adaptacna krivka? Dik
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Ahoj,
stále řeším problém pomalu padajících otáček po puštění plynu. Poslední můj poznatek je takový, že po resetu adaptačních hodnot a přizpůsobení se zdá být vše OK. Otáčky padají svižně na volnoběžné a nemají tendenci pomalu klesat. Ale proč sakra po pár jízdách se vše vrací do starých kolejí, tj. pomalé klesání otáček? Zkoušel jsem měnit klapku, těsnění v sání, mám nově vyměněnou lambdu... V diagnostice žádná chyba...
Čidlo teploty jsem kontroloval přes VAG a teploty odpovídají. čidlo teploty a tlaku v sání se podle vykazovaných hodnot je také OK... Tlak v palivové liště je OK... Tak já už fakt nevím...
Nevíte po čem jít? CO by to mohlo způsobovat?
Díky
stále řeším problém pomalu padajících otáček po puštění plynu. Poslední můj poznatek je takový, že po resetu adaptačních hodnot a přizpůsobení se zdá být vše OK. Otáčky padají svižně na volnoběžné a nemají tendenci pomalu klesat. Ale proč sakra po pár jízdách se vše vrací do starých kolejí, tj. pomalé klesání otáček? Zkoušel jsem měnit klapku, těsnění v sání, mám nově vyměněnou lambdu... V diagnostice žádná chyba...
Čidlo teploty jsem kontroloval přes VAG a teploty odpovídají. čidlo teploty a tlaku v sání se podle vykazovaných hodnot je také OK... Tlak v palivové liště je OK... Tak já už fakt nevím...
Nevíte po čem jít? CO by to mohlo způsobovat?
Díky
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
po uvedeni jednotky do tovarniho nastaveni mi také pomalu padaly otáčky,ale po nějé době se to samo ustálilo chce to najezdit aspon 100km
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
kdepak, pomalu klesající otáčky mám od doby, kdy jsem ji koupil, tj. už asi pět let a za tu dobu jsem to nedokázal ovlivnit... Mě se to právě chová opačně, tj. ihned po resetu padají otáčky parádně, ale po pár jízdách se to zhoršuje...
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pát 07. říj 2011 20:48:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
chiquillo píše:Co snímač otáček, zkoušel jsi měnit?
Ten jsem neměnil, ve VAGu to ukazuje otáčky správně, takže jsem se snímačem nic nedělal. Myslíš, že by mohl být nakřáplej? Takhle bych mohl postupně vyměnit všechny čidla... Krám jeden...
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Čidlem otáček to není, to když vyhodí chybu motor zhasne. Zkus po resetu trošku svižněji 200km pojezdit - otáčky často okolo 3500ot. apod.
Já měl zkušenost takovou, že když to člověk lechtal na 2000ot. tak to špatně padalo či nepadalo, jakmile se jelo svižněji tak problém nebyl. Nevím, třeba je to blbost, ale je to moje zkušenost. Moje rada - reset a 200km svižnější jízdy.
Já měl zkušenost takovou, že když to člověk lechtal na 2000ot. tak to špatně padalo či nepadalo, jakmile se jelo svižněji tak problém nebyl. Nevím, třeba je to blbost, ale je to moje zkušenost. Moje rada - reset a 200km svižnější jízdy.
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
postavil jsem nove auto, jak jsem delal motor tak jsem cistil klapu, zakladni nasteveni jsem udelal ale dnes mi zacaly kolisat otacky... od 300 po 900 ale prubeh naprosto pravidelny... co tipujete? na diagnostiku ted nemam prostredek - zdechl notas takze tu udelam az vecer
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
tak diagnostika nic - zadne chyby... asi to bude v zapalovani... snad vam nebude vadil DL Post
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
hi guys...i'm from Croatia and i have a problem...well two problems actually
1. I don't speak Czech so if you don't mind i'll write in english...
and problem No.2 is my Felicia... It's a 1.3 MPi engine with 69000 km and i have issue with that thing that behaves like a carburater (we call it 'Zaklopka snage' or 'klapna', and i assume you call that thing 'klapky' )...
The problem is next... when i cold start my Felicia it doesn't lifts RPMs to 1200 like it used to, but it just shivers at about 700-800 RPMs and it varies all the time and my car sounds like it's working with only 3 cylinders, and not 4 - popping sound at the exhaust pipe...
So can anyone PLEASE explain how to clean the klapna/klapky and maybe post some pictures? -i'm aware that this has probably been explained in this topic over and over but i don't understand it...
Thanks in advance, Vyex!
1. I don't speak Czech so if you don't mind i'll write in english...
and problem No.2 is my Felicia... It's a 1.3 MPi engine with 69000 km and i have issue with that thing that behaves like a carburater (we call it 'Zaklopka snage' or 'klapna', and i assume you call that thing 'klapky' )...
The problem is next... when i cold start my Felicia it doesn't lifts RPMs to 1200 like it used to, but it just shivers at about 700-800 RPMs and it varies all the time and my car sounds like it's working with only 3 cylinders, and not 4 - popping sound at the exhaust pipe...
So can anyone PLEASE explain how to clean the klapna/klapky and maybe post some pictures? -i'm aware that this has probably been explained in this topic over and over but i don't understand it...
Thanks in advance, Vyex!
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
hi, 700-800rpm at cold start is problem of choke... if really your engine running only 3 cylindres, take off spark module ant also take off spark plug and check, if one of them is not wet..
How old are your spark plugs? try to buy new and install them...
Klapna: You must to get off MPI cover, while you have done, you can see "klapna". Take torx screwdriver and unscrew 4 torx screws, wich consolidates "klapna" on suction block...
Use Technical Benzin and cotton for cleanning "klapna" (gold circle inside "klapna" block
while you have done, take everythink back. Now you must Reset Siemens computer - go to anyone small servis
How old are your spark plugs? try to buy new and install them...
Klapna: You must to get off MPI cover, while you have done, you can see "klapna". Take torx screwdriver and unscrew 4 torx screws, wich consolidates "klapna" on suction block...
Use Technical Benzin and cotton for cleanning "klapna" (gold circle inside "klapna" block
while you have done, take everythink back. Now you must Reset Siemens computer - go to anyone small servis
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Sparks are around 2 years old-they made though around 15000 km (car hasn't been driven alot) so i assume they are still ok-but i'll check.
As far as i know MPi's engine doesn't have choke but 'klapna' acts like choke, right?
So what will i achieve by cleaning 'klapna' and resetting ECU? -should the RPM go to around 1200 at cold start again?
As far as i know MPi's engine doesn't have choke but 'klapna' acts like choke, right?
So what will i achieve by cleaning 'klapna' and resetting ECU? -should the RPM go to around 1200 at cold start again?
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
maybe yes, but is possible that your sparks are KO...
more felicias have problem with chocke - its managed by Siemes Computer - maybe you have broken Temp Sensor on thermostat
more felicias have problem with chocke - its managed by Siemes Computer - maybe you have broken Temp Sensor on thermostat
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
That could also be the case...cause at winter times it's acting even weirder at cold start...
I'll check the sparks, clean klapna and check the thermostat...
Thank you for your time, greetings from Croatia!
I'll check the sparks, clean klapna and check the thermostat...
Thank you for your time, greetings from Croatia!
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
check temperature sensor on thermostat - you need vag to chceck it
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Čau lidi asi před 7 týdny jsem čistil klapku, protože mi auto cukalo a dusilo se nebo jak to popsat Žádná nastavení ani nic podobného jsem nedělal. Cukání zmizelo otáčky mírně kolísali kolem 800 a někdy i pomalu padali, ale už jsem nejezdil jak blbec přískokem. Ale po ujetí asi 1000 km se to objevilo znovu, a příjde mi že možná i horší. Nenáte někdo nějakou radu? Zkušel jsem jí znovu vyčistit ale byla čistá a žádnou zněnu to nepřineslo. Děkuji za jakou koliv radu. Kdyby byl někdo z okolí Hlinsko (okr. Chrudim) a měl potřebné vybavení a pomohl budu rád.
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Jakou máš motorizaci??? 1,3 nebo 1,6 Jesli chceš tak dojet ke mě a mužem na to mrknout-nastavím ti to....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pon 20. čer 2011 10:43:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č. 4
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č. 4
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Zdravím všechny, jsem tu na fóru nový, ale téma o čištění ŠK mam pročtené už několikrát. Mám felicii 1.3 MPi, r.v 2000, najeto 235 000km. Po přečtení několika návodů a názoru jsem dospěl k názoru že mi taky neuškodí když klapku vyčistím. Když jsem to rozhodil bylo tam hafo bordelu, předpokládám že to nikdy čištětěné nebylo. Před vyčištěním mi studené auto cukalo a nechtělo jet, po vyčištění naprostá klasika, volnoběžné otáčky se podají jen na hranici +-1800ot/min po klepnutí na pedál plynu se to vrátí do normálu. Už jsem byl dvakrát na resetu adaptačních hodnot a nastavení ŠK, vždy se to zlepší ale zhruba po 1km se vše vrátí do "normálu"....pomalu padají otáčky a volnoběh na 1800 ot. Před tím to bylo dobré!! U6 si sní nevím rady a prosím Vás o pomoc...Děkuji
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Nejlepší je úplně klapku demontovat a pořádně ji vyčistit i ze spodu.Pak dát nové těsnění pod klapku.Potom by to mělo vše fungovat…
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Měl jsem to celé dole, přesně jak píšeš, dal jsem nové těsnění, a vyčistil jsem i sací potrubí. Ale bohužel to nepomohlo.
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Nemáš nějak moc napnuté lanko od plynu?Má mít vždy nějakou vůli. Potom může být ještě chyba v postupu při resetování.Jinak tam už není nic,co by se dalo pokazit.Pak už to jedině nechat tak a normálně jezdit a doufat,že se to vrátí do normálního stavu.Někdy se totiž po vyčištění klapky nemusí reset vůbec provádět,protože se otáčky ustálí po určité jízdě samy.
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Jak píše Radek - mám také takovou zkušenost - po úplném demontu a vyčištění jsem neměl tehdy možnost resetu a nastavení, ale srovnalo se to samo po x km (mám pocit tak kolem 800km). Ze začátku to byla pakárna, parkoval jak debil...ale postupně se lepšilo a teď už dlouho ok...1.3MPi 50kW r.98
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Lanko má vůli, na to už jsem taky koukal asi budu doufat že se to srovná samo, hlavně že to jede Jinak děkuju moc za rady
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Zdravím, provedl sem vyčištění klapky a vymazal hodnoty přes vag. Chvilku po čištění to bylo ok, ale teď když už jsem najezdil tak 200 km tak volnoběh lítá čím dál víc a někdy se drží až na 1500 ot./min a nechce spadnout, při protůrování se vrátí zpátky tam kam má. Stále se to zhoršuje neví někdo co s tím ?
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Ahoj,dělal si i reset řj přes motordiag??? Jestli ne tak se nediv..........
Po startu vyskočí otačky
Prosím poraďte, koupil jsem feldu na stavbu, 1.3 MPI (můj první benzínový motor)
po nastartování mi vyskočí otáčky odhadem na 3-4000ot. a pak hned spadnou na volnoběh. Není to nic hrozného, ale působí to, jak bych startoval s plynem.
Dělá to náhodně při studenem motoru.
Podobné téma jsem zde nenašel. Díky za rady.
po nastartování mi vyskočí otáčky odhadem na 3-4000ot. a pak hned spadnou na volnoběh. Není to nic hrozného, ale působí to, jak bych startoval s plynem.
Dělá to náhodně při studenem motoru.
Podobné téma jsem zde nenašel. Díky za rady.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne ned 04. zář 2011 21:40:31, celkem upraveno 1 x.
Důvod: porušení pravidla č. 3, příspěvky sloučeny
Důvod: porušení pravidla č. 3, příspěvky sloučeny
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
1. Vyčistit a prohlednout klapku.
2.Zkontrolovat pocitačem seznam chyb vymazat.
3.Reset klapky a zakladni nastaveni.
4 . Jezdit
2.Zkontrolovat pocitačem seznam chyb vymazat.
3.Reset klapky a zakladni nastaveni.
4 . Jezdit
Re: Prosím o radu. Chyby z VAG Felda 1.3 MPi
Zdravím, mám problém s klapkou. nedávno mně začala blbnout. Volnoběh vyskočil na 2-4 tis. otáček. Byl jsem na VAGU kde mně nastavili původní hodnoty. Chvíli to jelo dobře, ale v momentě kdy sem motor začal trochu víc vytáčet to začalo zase blbnout. Když nastartuju tak se volnoběh začne pomalu zvedat až vyskočí na ty 2-4 tisíce.
Někdo nějaké rady?
Někdo nějaké rady?
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Udělají mi vyčištění a nastavení klapky v autorizovaném servise? (Předpokládám, že ano..?)
Kolik to cca. může stát? Máte někdo zkušenosti?
Nejsem si natolik jistý abych se do toho pustil sám...
Díky.
Kolik to cca. může stát? Máte někdo zkušenosti?
Nejsem si natolik jistý abych se do toho pustil sám...
Díky.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
V servise za to chtějí okolo 500Kč.Myslím,že když si to tu celé pročteš,tak to bez problému zvládneš.Je to jednoduchá věc.Hlavní je klapku sundat a vyčistit ji i ze spodu a pak samozřejmě použít nové těsnění při zpětné montáži klapky.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
nove tesneni neni podminka, jedno tesneni prezije minimalne 3x sundani klapky...
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Většinou se ale to těsnění při sundávání klapky poničí,tak proto ho dávám raději nové.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Zdravim citam prispevky co tu chalani pridavaju ale nenasiel som moj pripad . Tak vcera som cistil klapku pretoze bola taka moznost tak som ju vydrhol ako to len slo dobre ze sa neleskla ale k veci nahodil som ju na sanie vsetko som zapojil a zmontoval zohrial na pracovnu teplotu dal som to VAG a vymazal som adaptivne hodnoty potom som spravil zakladne nastavenie vsetko preslo ako malo ale felda ked ju nastartujem tak otacky vyletiaokolo 2000ot/min vzdy vyskocia aj ked vyradim rychlost nasledne ked jej pridam kus plynu tak otacky klesnu na normal tych 700-850 ot/min. Na krizovatke mam pocit ako keby som siel zo siticom nechapem cim to moze byt kolega mi aj vravel ze po par kilometroch by sa mala ona nastavit ale dako sa mi tomu nechce verit .
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
První musíš použít program Motordiag http://www.motordiag.cz/msm/index.php .
Potom až VAG.
Potom až VAG.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
NO kua tak to bude problem lebo mi v servise taketo nic nemame a ani nemam sajnu kde najblizsie by take daco mohli mat tak toto je problem ked nemam tento program asi to ani nevyriesim ze ??
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Bez Motordiag to nevyřešíš.Možná se to ale časem srovná samo.Tak okolo 500-1000km,by se to mohlo srovnat,ale taky ne…
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
NO zacianm to dako risesit 500 kilakov nemozem cakat ono sa v podstate jedna o prepalenie softu RJ ?? alebo tomu zle chapem nahdou nejaky podrobny navod asi k tomu neexistuje ze ??
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Motordiag dokáže nastavit adaptační hodnoty řídící jednotky do stavu, které odpovídájí nové jednotce. Tím se volnoběžné otáčky vrátí na původní požadovanou hodnotu.
Je to vše velmi jednoduché.Jen je potřeba mít k tomu vlastní nebo půjčený kábel a notebook.
Je to vše velmi jednoduché.Jen je potřeba mít k tomu vlastní nebo půjčený kábel a notebook.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Kabel aj PC mam program tez takze zajtra sa nato idem dat len dufam ze sa tym nic nepokazi lebo to by bol uz konec :/ ale dik za radu
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Neboj,nepokazíš tím vůbec nic.První musíš použít Motordiag,pak VAG a mělo by vše fungovat.Hlavně postupovat podle návodu v Motordiagu.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Ono navod tam je len na reset tej jednotky inak som nic vac nenasiel je tma este neco pisane O COMportu aby som si skontroloval toto inak nic neviem no dufam ze to nozaj nepokazim vac jak jee no tak dufam ze potom to uz pojde lebo fakt ma felda naserie uz
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
No takze dneska som to pichol na PC spravil som to cez ten program spravil zakladne nastavenie a motorec ide ako ma :) tak velke diik za raduu ;)
Naposledy upravil(a) Jura_Favorit dne ned 09. říj 2011 14:27:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Odstraněna citace - viz. bod č. 4 Pravidel pro vkládání příspěvků!
Důvod: Odstraněna citace - viz. bod č. 4 Pravidel pro vkládání příspěvků!
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Je tu někdo z okolí Vsetína kdo má k dispozici VAG? za symbolickou cenu. nechce se mě platit 500 v servisu za minutovou záležitost
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Běžná cena je cca 300 ,alespoň u nás a trvá to zhruba 10-15 min.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Proč se mi to nepodařilo?
Přes Motordiag jsem provedl restart ŘJ, pak podle návodu otevřel Vag-COm dal (4)-chyby, kanál 098, start, hotovo. Po minutě nastartuji a otačky zase vyletí Co jsem udělal špatně, postupoval jsem přesně podle návodu.
Přes Motordiag jsem provedl restart ŘJ, pak podle návodu otevřel Vag-COm dal (4)-chyby, kanál 098, start, hotovo. Po minutě nastartuji a otačky zase vyletí Co jsem udělal špatně, postupoval jsem přesně podle návodu.
Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
chyby si vymazal ?? este skus pozriet lanko plynu ja som to komplet premazal lebo sm myslel ze aj v tom moze byt problem