Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Simos 2P
135M, 136M
Odpovědět
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Mich=Cardiag
Tak jsem vymenil pal filtr a svíčky a zjistil že tímto to není. Obávám se že tgo bude v jednotce. už na pinu u jednotky nejde signál pro vstřiky a to ani pro jeden. Resp. občas jde a pak auto nastartuje ale je to velice nepravidelné. Když motor natočím tak jede a nezdechne ale je to cca každé 3-15té nastartování. Podle tolerance dat jsem si našel pin u jednotky který vede ke vstříku a tam měřím. Takže nejspíš to bude špatná jednotka. Jenom bych potřeboval vědět jestli nejde do jednotky nějaký vstupní kabel s napětím jen pro vstřiky abych vyloučil vstup do jednotky. Popřípadě popis pinů u jednotky.
Díky moc.
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Mich=Cardiag
Tak jsem to vyřešil. Problém byl v tom že jsem hledal u jednotky signál + ale jednotka vysílá ke vstřikům kostru. No a pak už to šlo naráz. zjistil jsem že na vstřiky není připojeno +. No a pak jsem zjistil studený spoj v 6ti pólovém konektoru nalevo(u řidiče) u uhlíkového filtru. Stačilo rozdělat vyčistit kotaktolem vyfoukat a nastartovat. Teď jede všechno jak má. Díky za všechny rady.
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Vlada320 »

jak banální to by člověk někdy neřek.ale seš škovnej žes na to takhle přišel.tak ať slouží ;) já měl problémny s otáčkama dost po vyčištění klapky a nakonec pomohla vyměna komlet kabeláže,předělání kabeláže lpg, všechny konektory očistit a prostříkat a od tý doby jede auto bezvadně.jediný co se mi občas stane ráno když nastartuju a je vlhko tak ten motor běží nepravidelně a když přidávám tak si občas střelí do vejfuku a zjistil jsem že když to nechám stát na ístě neýž se to trošku ohřeje a vlhkost se vypaří tak to začně běžet a hlavně jde šlyšet jak někde nějakej kabel probíjí jak to prská na kostru.zatím jsem to neřešil protože se to stane tak dvakrát do měsíce ale až bude hezky tak odizolovat všechny kabely od baterky pořádně a mám podezření na kabel co vede napětí na zapalovací lištu. :?
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

no, osobně se domnívám, že pokud slyšíš prskání, nebo praskání, tak to nejspíš nebude od 12V ale problém bude v zapalovací liště, kde dochází k výbojům vysokého napětí...může bejt prasklej nátrubek na svíci, nebo se vlhkost dostala do lišty, nebo je špatnej izolátor od svíce. A pokud to dělá jen když je vlhko, začal bych u vysokýho napětí...to má vlhkost tak rádo, že pak radostí skáče....
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

Ahojte.
Čo vlastne znamená pojem zlá škrtiaca klapka???
Nejaké mechanické chyby ako zodratá odporová dráha, vôľa v uložení alebo si len prestala rozumieť s RJ ???

Lebo ja som už skúsil všetko a výsledok nič moc. Keď je studený motor mám otáčky 800 a na jednotke pri 1500 ot. to trhá ako sviňa. Sem tam sa stane že to ide normálne.
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Vlada320 »

tak já jsem včera vyčistil po asi sedmy měsících škrtící klapku.byla zanesená ale ne tolik jako poprvý.když jsem to vyčistil a nastartoval tak otáčka byly trošku vyšší a když jsem to prošláp tak pomalu padaly a na 1800otáčkách se na chvilku přidržely a pak začaly padat až dolu ale dole u nějakjch 800otáček mi to dost kolísalo.takže nic moc.tak jsem dnesak vytáhl kompa do auta protože nemám notebook a připojil to.nastavení klapky moc nepomohlo tak jsem vyzkoušel ten program Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free, kterej má odstranit u Mpiček tyhle problémy s volnoběhem tím že resetuje řídící jednotku.po dokončení tohoto programu mi to řeklo ať ještě ve Vagu přečtu chyby a nastavím klapku.zavřel jsem program otevřel Vag a udělal co psali.a od tý doby v pohodě ;) otáčky se držej krásně na 800 přesně a všechno vypadá dobře.i když to prošlápnu tak to hezky reaguje a otáčky padaj normálně. ;)
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
VictorC - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od VictorC - FK »

Pročetl jsem celé vlákno "Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo" několikrát dokola, a chtěl bych se zeptat jestli je možné, že by problém se šktící klapkou mohl způsobovat tento můj trabl?
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/viewtopic.php?f=30&t=10634
Uživatelský avatar
juro111
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Ahojte. Dnes som na mojej felicii spozoroval, že mi začali kolísať otáčky nie pri voľnobehu, ale pri vyšších otáčkach. Voľnobeh sa drží pekne na cca 800 otáčkach. Ale keď som potom v garáži trošku pridal plyn, otáčky vystúpili asi na 2500. Po chvíľke klesli asi na 1500 a potom znova vybehli naspäť na 2500. A takto sa to opakovalo dokola. Pokles na 1500 a vystúpenie na 2500 trvalo asi 3-4 sekundy.
Taktiež som si všimol, že pri jazde cca 80 km/h na 5. prevodovom stupni, keď uvolním plynový pedál a potom znova pridám, tak auto trošku trhne. Nie tak, ako keby motor vynechal, ale ako keby zrazu prudko začal ťahať. A to som pridával ten plyn normálne pomaly ako vždy.
A ešte som si dnes všimol, že mi pomalšie klesajú otáčky. Nie je to nič hrozné, ale pred tým mi to skôr išlo zhasnúť keď otáčky klesli asi na 400 a až potom sa dostali na voľnobežné.
Čím by to mohlo byť spôsobené? Môže to byť lambda-sonda? Sviečky sú menené pred necelým rokom a je na nich najazdené cca 5000 km. Asi pred 3 týždňami bol menený stredný diel výfuku. Ale to by s tým nemalo mať súvis.
Je to 1,3 MPI r.v.1997.
Ďakujem za rady a tipy.
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od Kuladmin »

lbda jen pokud je to auto zahrate , snimace vody vzduchu, klapka hlavne klapka tam bych se zameril - skusil bych to byt tebou nejprve na pc pripojit a zkontrolovat hodnoty. Mozna i vstriky /1 vstrik apod.
smazany clen - FK

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od smazany clen - FK »

v každém případě nabodnout na diagnostiku a budeš chytřejší. Ale viděl bych to na škrtící klapku popřípadě snímač otáček.
Uživatelský avatar
juro111
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Auto bolo zahriate na zhruba 90°C. Potom už aj viac trošku. Snímač teploty vody je menený minulý rok.
Inak auto štartuje bez problému. Aj za studena aj za tepla. Voľnobeh tiež v poriadku aj za studena aj za tepla.
Skúsim to teda nejako skontrolovať cez PC, ak niekoho nájdem.
tgfh - FK

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od tgfh - FK »

To, že při 80km/h auto při puštění a přidání plynu škubne je normální. A pomalé padání otáček se už tady někde řešilo tak se porozhlédni, taky bych to extra neřešil.
Uživatelský avatar
juro111
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Len mne to doteraz netrhalo. Alebo som si to možno len nevšimol.
Ale ide mi hlavne o to, že prečo mi pri pridaní plynu kolíšu otáčky od 1500 po 2500.
A čo som sa tu dočítal, tak otáčky pomaly padajú ľuďom keď vyčistili klapku a nenastavili ju do základného nastavenia. Ja som ale klapku nečistil. Ešte nikdy, chystal som sa na to niekedy v lete, lebo mi otáčky začali padať dosť hlboko, že motor skoro zhasol. Ale teraz zrazu idú pekne k voľnobehu, len im to dlhšie trvá. Nie je to také závažné, len je to náhla zmena oproti tomu čo volo doteraz. To by mi ani tak nevadilo. Len teda to kolísanie.
tgfh - FK

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od tgfh - FK »

Nejprve bych vyčistil a nastavil klapku. Pak se uvidí co to udělá. Ohledně toho škubání (v 80km/h), imho jsis toho jen nevšiml.
Uživatelský avatar
juro111
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Tak dnes som to mal na diagnostike. Riadiaca jednotka hlásila sporadickú chybu lambda sondy. Mechanik ju vymazal, potom som motor trochu vytočil a zdalo sa, že lambda funguje. Ale keď som to točil po druhý krát, tak zrazu napätie na lambde sa zaseklo na 1V. Po chvíľke pokleslo na 0,53V a tam stálo. Aj na voľnobeh to už potom stálo. Ale riadiaca jednotka vtedy chybu lambdy nezapísala. Tak teraz neviem, či to bude tou lambdou, alebo čím.
Mechanik mi povedal, že škrtiacou klapkou to pravdepodobne nebude, lebo voľnobeh je OK a pri vyšších otáčkach už by to nemala robiť klapka. A vraj by bola aj klapka medzi závadami, keby to bolo ňou.
Mám teraz niečo najazdiť a prísť o týždeň, že či tam tá lambda bude znova.
Tak čo vy na to? Klapku som zatiaľ nečistil. Uvidím čo mi povie o týždeň.
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Caute,
vcera ke me dorazil kamarad s nestabilním volnoběhem u Felicie 1,3MPI. Provedl jsem presne to co tu popisuje a po resetu programem: Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free a základním nastavení VAG COM, otáčky ihned po startu vyskočí na 2350ot./min. a po cca 2s poklesnou na 1460ot./min. a začnou cyklovat: 1s drží 2350ot./min. a 1s drží 1460ot./min. (měřeno VAG Scope). Klapku prý čistil, paměť závad je prázdná (test: zkousel jsem odpojovat zpětnou vazbu od klapky-potak za běhu motoru a v paměti závad se to okamžitě zobrazilo.) Zkoušel jsem i finty alternativního nastavení, ale bez ůspěchu. Poradí mi někdo zkušenější? Díky za odp. Honza.

pozn: reset klapky na 1,3MPI jsem už dřív dělal asi na 5-ti Feliciích a vždy se 100% výsledkem, ale až tato mr**a mě včera uvedla do rozpaků :?
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Ivarek »

No raději bych to jeho vyčištění klapky zkontroloval.Bůhví jak to čistil.
tesa456

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od tesa456 »

zdravim :) mam problem taky ze ked rano nastartujem motor alebo ked je studeny chiti richlo ale otacky niekdey idu na 600 za min. hrkoce motor potom pridam ale bud sa roztoci alebo skape dusi ho cim viac zoslapujem plynovy pedal niekedy mam problem sa pohnut s parkoviska bo ked pustam spojku hned otacky klesaju a motor akoby dusilo. minule pri jazde nechche chitiit otacky ma 3000 a dam podlahu a zacnu stupat za 2 sekundy. menil som sviecky, palivovy filter, menil olej, vzduchovy cistil takze vtom to nebude ,,,, ale mam podozrenie na lambdu sice na emisiach mala dobre hodnoty ale chlap my povedal ze moze to byt ona ,,a na diagnostike niekedy nechce spolupracovat a mam feldu na LPG. dik za radu
Stollby
Příspěvky: 1748
Registrován: stř 15. dub 2009 19:01:58
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Stollby »

muze byt chyba jako to bylo u me ve skrtici klapce.byla dobra jak se vycistila tak odesla.celkem paradox ale koupil jsem druhou a je to vcajku.bylo by dobry od nekoho nejakou pujcit a vyskouset-musi se ale neco najet nez si to zvykne.nebo to vymenit i s ridici jednotkou
Vždy je co zlepšovat
Josh123456 - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Trizil: a když uděláš zákl. nastavení, tak se ti v registru závad neobjeví chyba: základní nastavení nebylo provedeno...?
Uživatelský avatar
juro111
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 17. led 2008 11:52:51
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od juro111 »

Takže ak by to niekoho zaujímalo, tak auto som zaviezol opravárovi. Ten vyčistil klapku a nastavil ventily. Neviem či aj tú klapku nastavoval cez VAG, alebo či resetoval riadiacu jednotku, ale voľnobeh je pekný 800-900 otáčok bez kolísania. Ostatné je vraj OK, len lambda sa mu trošku nezdá, že už možno za chvíľu odíde. Ale auto už ide lepšie. Otáčky už nekolíšu ako pred tým, len stále pomalšie padajú, ale to sa dá vydržať. Snáď sa to časom samo trošku upraví. Takže to bolo tou klapkou špinavou. Som myslel, že tá robí problémy len na voľnobeh a nie aj pod plynom, ale ako vidím, tak jej to je jedno, kedy narobí problémy :)
Inak auto po nastavení ventilov počuteľne stíchlo a skludnilo chod. Ide tuším aj ľahšie do otáčok. Len si na to trošku zase musím zvyknúť.
Takže ďakujem za rady, mali ste pravdu s tou klapkou.


tesa456: Skús aj ty vyčistiť klapku. A ak to nepomôže tak hľadaj ďalej.
Hruza

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Hruza »

Mi se koušou otáčky po každém čištění klapy. A to dělají odborníci za drahý peníz. Já ještě neměl odvahu do toho vrtat. Už to mazali a bylo to pořád stejné. Srovná se to po ujetí cca 3000km. už jsem se naučil s tím žít. jeto přece škodovka (dodělej si sám) :-)
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

kolik si za to říkají? Nevím jak to dělají, ale mě se všechno vždycky srovnalo po resetu a základním nastavení....žádný 3000km...
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Protože dělají jen zákl.nastavení,nikoliv uvedení do továrního nastavení-reset.
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

To jsou asi odborníci na slovo vzatí... :lol:
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
tesa456

Re: Kolísanie otáčok pri vyšších otáčkach

Příspěvek od tesa456 »

zdravim ja som vimenil lambda sondu 1800sk od bosch kua ale nezmenilo sa nic otacky stale hapruju hlavne na volnobehu za studena hodim to este raz na diagnostiku a dam vicistit tu klapku a nastavit ventile ,, ale mechanik my aj tak povedal ze auta na plyn maju vysiu spalovaciu teplotu takze lambda sa kludne moze vymenit aj po 100 000km a ja uz mam 140 000 takze vracat ju uz nebudem a dufam ze to bude ta klapka sviecky som daval nove bosch 2 kontaktove neviem co je to zac ci su dobre na feldu
Integer - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Integer - FK »

Ahojte. Hnevá ma asi klapka.
Na obrázkoch sú priebehy z VAG-skopu.
Motor skacká a skacká.
Zaujímajú ma hlavne tie zubaté časti.
Klapka vyčistená, reset, základné nastavenie. bez chýb.
A tiež hned po naštartovaní studeného motora mám 800 otáčok, ale ked je vonku teplo (22 stupnov), tak sytič normálne funguje.
Ďakujem za rady.

http://pokec.azet.sk/integer?show=fotoa ... l=13745736
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Nepravidelný chod a zhasínání motoru - i budíky na neutrál

Příspěvek od smrcek »

Ahoj 1.3 MPi mi na volnoběh pochcípává a a zhasínaj mi i budíky na volnoběh...při zařazený rychlosti je to v pořádku.

Chtěl bych pro jistotu vyčistit klapku:-) Co přesně se čistí? Jenom ta klapka co je vidět po odendání krytu nebo něco jinýho? A čímpak očistit? Nemáte někdo VAG v Plzni aby se restartovala ta poloha? Díky
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

jsem z Ostrova u Varů a jezdím na víkendy na Toužimsko...jestli nikoho neseženeš, můžeš se po domluvě zastavit
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smrcek »

Není tu někdo přímo z Plzně s VAGem? A co myslíte že by mohla být příčinou mého problému (o příspěvek výš)? Prosím
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
Pan

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Pan »

Dobrý den
Mám takový dotaz. Vlastním škodu felicii rok výroby 1995 1,3 50kw najeto asi 160 tis km. Každé ráno když přijdu k autu a nastartuju, tak auto drží tak 2 sekundy otážky zaklepe se celé auto a zdechne jak kdyby se udusilo, když to skusím znovu nastartovat tak se to stane zase. Musím tedy držet plyn a až když se to auto zahřeje tak už je to v pohodě a drží otáčky už normálně. Poraďte mi prosím co stím děkuji....
VPetr

motor kolisa...

Příspěvek od VPetr »

Ahojte,mam trochu prekerku...jedna se o to ze motor ,kdyz bezi na volnobeh tak kolisaji volnobezne otacky.Ano kazdy rekne skrtici klapka..... nee...zkousel jsem jinou plne funkcni,vstrikovaci listu s regul.tlaku tez.

Tlak paliva ma 2,3 coz je normal,ale pri tom kolisnuti vyskoci tlak chvilkove na 2,5...je to takove vlneni tlaku...pokud priskrtim zpatecku a zvednu tlak treba na 3bary tak ale pulzace jsou stejne...Zkousel jsem i nezavysle cerpadlo a vysledek- stejny....uz nevim co vyzkouset....pak uz jedine R.J. ale to beru jako uplne tu nejposlednejsi moznost....

Poradite pls nekdo??
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor kolisa...

Příspěvek od Kuladmin »

A kdyz si tu klapku vymenil tak se byl na pc kde se nastavila do zakladni polohy??
Dal nemas uz hodne vytahanej rozvodovej retez ?? nechrasti tam jak blazen??
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: motor kolisa...

Příspěvek od Dedla »

Tlak měř s odpojeným podtlakem do redukčáku.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
VPetr

Re: motor kolisa...

Příspěvek od VPetr »

Kuladmin píše:A kdyz si tu klapku vymenil tak se byl na pc kde se nastavila do zakladni polohy??
Dal nemas uz hodne vytahanej rozvodovej retez ?? nechrasti tam jak blazen??


Nenastavoval jsem nic ani nevidim duvod to delat...na druhe to funguje normalne.Retez jakz takz jde...nevidim s tim souvislost...s tlakem paliva (pulzaci)...ale diky...
VPetr

Re: motor kolisa...

Příspěvek od VPetr »

Dedla píše:Tlak měř s odpojeným podtlakem do redukčáku.


meri se s pripojeny hodnota 2,5baru a odpojenym 3bary....coz priblizne sedi...
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: motor kolisa...

Příspěvek od Kuladmin »

A ty otacky kolisaji jak jako ze je volnobeh moc nizko nebo se snizuju a hned zas zvysuji a tak porad dokola?? Napada ma cidlo teploty vody a nasavaneho vzduchu.
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: motor kolisa...

Příspěvek od mikka »

Řídící jednotku máš zadaptovanou na starou klapku. Když tam dáš jinou klapku, hodnoty v řídící jednotce jsou pořád nastaveny na tu starou.
Staré hodnoty v řídící jednotce se musí vymazat a pak provést nastavení.
VPetr

Re: motor kolisa...

Příspěvek od VPetr »

Tak to byla R.J. vymenil jsem ji za jinou a vse je jak ma byt...
Crossbiker - FK

Prepad v otáčkach po vyradení rýchlosti

Příspěvek od Crossbiker - FK »

Keď napríklad pred križovatkou vyradím rýchlosť tak mi otáčky spadnú až niekde k 500 a následne skočia naspäť na bežnú úroveň. Je to také sekundové zakolísanie ale vyskytuje sa to čoraz častejšie. Regulátor otáčok je nový tak ním to nebude. Na VAG-u písalo lamda sonda môže to robiť ona? Alebo klapka?
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Prepad v otáčkach po vyradení rýchlosti

Příspěvek od Kuladmin »

Klapka - vycisti a zresetuj pres Pc.
Crossbiker - FK

Re: Prepad v otáčkach po vyradení rýchlosti

Příspěvek od Crossbiker - FK »

dík skusím
schovka - FK

Re: Prepad v otáčkach po vyradení rýchlosti

Příspěvek od schovka - FK »

Ahoj měl jsem to taky a po vyčištění jsem to nechal zresetovat v servisu. Měl to za 5 minut s notebookem na slunci,tak příšerně nadával a odfláknul to.Naštěstí jsou kamarádi kamarádů a ten to udělal pořádně.Od té doby v poho. Mnoho zdaru.
Xid

Re: motor kolisa...

Příspěvek od Xid »

Zdar,
mam podobny problem, motor mi bezel v pohode a pak casem prizahratem motoru (treba v kolone) pri vyhozeni kvaltu chcipal, tak jsem vycistil skrtici klapku a od te doby to nemuzu za boha dat do kupy a zacal delat bordel volnobeh, pujcil jsem si klapku od kamarada abych zjistil jestli ta moje neni K.O. (samosebou jsem provedl zakladni nastaveni) auto jelo par kilometru tak jak melo a pak se opet volnobeh zblaznil, houpal az k 2500 ot/min. Pak jsem auto zaparkoval do dilny a zhruba mesic stalo na dilne vyndaval se motor delala se spojka tesneni atd.... po mesici jsem do sestavil dal tam puvodni klapku a motor zase bezel par km tak jak mel a pak se zase vse vratilo zpet, napada vas nejaky reseni?
muf2muf - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od muf2muf - FK »

Když jste se tu zmínili o tlaku benz. pumpy, mám dotaz. Jak dlouho má tlakovat pumpa, když ráno prvně zapnu zapalování? Zdá se mi totiž, že nějakých 4-5 vteřin je dost dlouho, jako kdyby byla slabá a potřebovala víc času. Občas se mi taky stane, že nastartuju, motor vteřinu nebo dvě běží a pak bez milosti chcípne, jako kdybych ho ručně vypnul. Když nastartuju znovu, normálně běží. Někdy se taky stává (po ujetí třeba 2km), že se po přidání plynu jakoby dusí, nechce se rozběhnout do obrátek. Když motor chcípnu a hned natočím, je to zase OK a běží normálně. Mám podezření na čerpadlo, ale doufám v nějakou malichernost za pár kaček :o) Co si o tom myslíte?
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od mikka »

Doba chodu palivového čerpadla před nastartováním motoru je dána časem, jehož hodnota je uložena v řídící jednotce. Řídící jednotka nemá žádný signál o tlaku paliva.
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Zdravím mám problém s tím, že když vyřazuju a padaj mi otačky, tak spadnou tak že to skoro chcipne a ma to co dělat,aby to udřželo otačky,ale pak se to zase chytne a volnoběh je zas normalní, nebo když to na volnoběh prošlápnu, tak to udělá taky. Občas se mi pak stane, že když nekdě dojiždim na spojku, tak mi auto chcipne... ale to jen vyjímečně. Nemůže to být palivovým filtrem? Motor má najeto 90 tisíc. Měl jsem pučenej kabel od kámoše a zkoušel jsem jaký hodnoty davá lambda, bylo to mezi 0,25 - 1 a ty hodnoty se celkem často měnili. To by snad mělo být ok, podle toho co jsem se dočet myslim, že někde tady na fóru. Nebo škrtící klapka by mohla bejt zanešená ne?! Ale do toho čištění se mi moc nechce, pak je problém s otáčkama..kámošovi to pak drželo cca 2000 volnoběh.. Díky moc za rady..
Uživatelský avatar
holy
Příspěvky: 60
Registrován: čtv 30. srp 2007 19:18:30
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od holy »

vyčisti klapku, udělej reset od Motordiagu a pak přizpůsobení přes VAG, najdeš to tu. Pokud jsou svíce OK, vzduch filtr taky tak můžeš pátrat dál. Zkus rozpojit konektor od čidla podtlaku na sacím potrubí...často tam zateče voda adělá to rotyku
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
http://octavia-elegance.wz.cz
http://fabia-joy.wz.cz
Invisible1988 - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od Invisible1988 - FK »

Mám takový problém koupil jsem feldu v květnu takže ji nemám dlouho a navíc vůbec se v autech a jejch samodomo opravách nevyznám a nechci do ničeho vrtat abych něco ještě víc nepokazil než to je...ale o co jde...ze začátku když bylo ráno trochu chladno se mi stávalo že po nastartování otáčky dosti lítali mezi cca 1800 až na skoro 400 a zas znova nahoru a zas dolu...asi po 5-ti vteřinách to přestalo a motor držel volnoběh někde lehce nad hranicí 1000 a po zahřátí to spadlo na cca 800 což se mi zdá ideál,ted když je teplo po ránu tak ty otáčky hned po nastartování drží a nijak nelítají...ale je tu ještě jedna věc...když jedu a rafička tachometru ukazuje přesně 50km/h tak otáčky jsou asi na hranici 2400 ot/min a při jízdě po rovince nebo z mírného klesání tak auto začne cukat...ale jak pustím plynový pedál tak to přestane...to stejné když lehce přidám třebas jen o 200 otáček...svíčky mám měněný nedávno je na nich najetý cca 1500 km,vzduchovej filtr má ještě ani ne 150 km...tady na forui jsem se dočetl pár zajímavých a z toho jsem usoudil,že by mohlo jít budto o tu škrtící klapku nebo o snímač otáček,či vadnou zapalovací lištu..co myslíte vy že by to mohlo dělat to cukání?
smazany clen - FK

Re: Škrtící klapka, kolísání volnoběhu a vše okolo

Příspěvek od smazany clen - FK »

Při výměně palivového filtru je zaporřebí sundavovat nádrž?
Odpovědět