Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Simos 2P
135M, 136M
Odpovědět
Chavier - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Chavier - FK »

bylo to bez chyb...
lanko zkusím promazat, ale klapa je úplně zavřená, navíc jsem bowden posunul do jistoty

Zajímavost. Dnes jsem stál hodně zešikma, jak jsem nastartoval, furt to drželo 1900ot/min, než jsem šťouchnul do plynu.
Uživatelský avatar
Fidlla
Příspěvky: 1236
Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
Bydliště: Trpík
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Fidlla »

tak to máš špatně udělaný výmaz chyb a zakladní nastavení.... zkus to znovu a nezapoměn to udělat při ohřátím motoru na min.80c jinak ti to uděla zase-a ještě jedna věc,odpoj uplně plynové lanko u šktící klapky .... připoj ho až po zakladním nastavení... a budeš to mít v cajku,uvidíš.... ;) ;) ;)
Chavier - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Chavier - FK »

tak bohužel zase nic, motor jsem ohřál, sundal lanko, napojil na VAG, výmaz, nastavení klapky a zase to vyletí do 2000ot/min.
Ale zpozoroval jsem, že když je velká zima, tak to neudělá. Taky jsem se znova díval na tu klapku a není úplně dovřená, úplně se dovře až zatlačím ten kovovou páku, asi sytič?
TETR

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od TETR »

Taky jsem si nechal čistit klapku a pořád blbne.VIsí mi vonoběh na 2000ot.Ťuknu na plyn a spadnou.Neudělal jsem ani výmaz ani základní nastavení,protože jsem se dozvěděl že několika lidem ten výmaz udělal problémi.Například přestaly fungovat stěrače a já nevím co všechno tak se mi do toho vůbec nechce.Je tu někdo kdo pouze vyčistil klapku a po ujetí zhruba 500km se mu vrátila do normálu?

díky
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Toho se nemusíš bát. Stěrače určitě jít nepřestanou :D Spíše se divím té stále tradované pověře, že se to opraví samo ;)
pukasinek - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od pukasinek - FK »

Tak z osobní zkušenosti mě stěrače nešly na cyklovač a 1.polohu, ovšem stačilo vyndat a zandat pojistku (myslim 1. nebo 2. zleva) a bylo po problému, jinak toho resetu bych se nebál, jen je potřeba dělat vše přesně podle pokynů a bude to OK ;)
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Ještě technická. On ten soft je blbuvzdorný v tom, že do EEPROM zapisuje až na konci. Kdysi mi blbnul kabel (studeňák na tišťáku v obd konektoru) a několikrát to při výmazu spadlo. Nic se nestalo, změny jen nebyly uloženy. Takže bych se nebál ani případného vytržení z usb, či jiné věci z nedbalosti, což se Ti, pokud budeš k celé záležitosti přistupovat jako k rodinnému servisu z českého křišťálu, určitě nestane :)
rumcajs - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od rumcajs - FK »

Tak jsem také čistil škrtící klapku na své 1.3 mpi a po vyčištění mně docela dost zlobil volnoběh. Byl jsem dneska v autorizovaném servisu Škoda, kde mi jeden známý nahrál základní nastavení do řj.
Údajně by se měly smazat stará data. A opravdu po základním nastavenímně auto přestalo držet volnoběh ve vysokých otáčkách, ale objevil se mi opačný problém s LPG, které mi na volnoběh začalo
chcípat. Trochu jsem poladil reduktor LPG, a zatím volnoběžné otáčky jsou v pořádku, jen mi otáčky padají tak nějak bych řekla docela pomalu.
Ale říkali mi v servisu, že by se to mělo po ujetí 200 až 300 km upravit. Pokud ne, tak je v háji klapka. Abych řekl pravdu, tak tomu programu Simosmanager nevěřím moc. Pochybuji, že by Škodovka
nevymyslela nějaký opravný soft, který nahráním základních hodnot nepřehraje stará data.
Jsou tu i lidé, kteří po použití Simosmanageru měli po nějaké době zhruba ty stejné problémy.

Co si o tom myslíte? Stačí po vyčištění klapky její základní nastavení v autorizovaném servisu Škoda?
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Škodovce jde jen o prachy ze servisu, případně za nové klapky pro lidi, kteří se nechají napálit. Simosmanager je uživatelsky přívětivý a zdarma. Funguje mi už přes tři roky, takže bych v něm problém neviděl. Problém s volnoběhem časem nastane, protože se ti klapka zašpiní od bordelu z odvětrání kliky, což ale není problém softu na reset jednotky. U fildy od mladé jsem klapku vyčistil, odpojil odvětrání a už dva roky je naprostý klid a pohoda.
A ona to není jen klapka, jsou to taky těsnění přírub a hlavy, tešnění pod ŠK, lambda, stav výfuku, ventily, prostě vše souvisí se vším. Jen od notebooku neudržovaný motor neopravíš ;)
jjenda
Příspěvky: 19
Registrován: pon 26. říj 2009 18:47:31
Bydliště: Èeská Tøebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od jjenda »

Tak jsem včera nechal vyčistit klapku a problém jako z učebnice. Volnoběh někdy až nad 2000 ot , při brnknutí o plyn spadl jen na 1100 ot. Dělá si to co chce a z kopce to i přidává. Šoupl jsemjim to zpět do servisu ( Škoda) že se nemíním zabít.Museli s těmihle potížema počítat, protože ještě odložili placení a ž si to prý vyzkouším. Jak to bude pokračovat budu informovat.
jjenda
Příspěvky: 19
Registrován: pon 26. říj 2009 18:47:31
Bydliště: Èeská Tøebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od jjenda »

Jak jsem výše slíbil, tak plním. Feldu si odvezli do Škoda centra, prý vyresetovali SW. Nyní mám volnoběžné otáčky OK,odhadem kolem 600 - 700 ot/min.
Pouze když pustím lyn, tak májí otáčky větší zpoždění než spadnou ale domnívám se že se to časem srovná aš se motor naučí s vyčištěnou klapkou spolupracovat a udělá si novou křivku historie.
Příště se na nějaké čištění klapky vykašlalu za ty starosti a to chvilkové kuckání studeného motoru vyřeším jako dřív třikrát prošlápnutím plynu.
Poznámka: prý Octávie 1,6 jsou po vyčištění klapky úplný horor aby se zase uvedly do provozního stavu, Feldy jsou až na druhém místě.
big.jedla - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od big.jedla - FK »

kdyby lidi 1x za rok sundali ten dekl a hadrou otřeli klapku tak by se tohle nemuselo řešit. To že to někdo nechá zajít tak daleko že kolísá volnoběh nebo mu to dokonce chcípe po puštění plyn je druhá věc a když je to tak silně znečištěné není se čemu divit že ten motor je z toho pak magor. Kdyby se to pravidelně čistilo motor ani nepozná změnu...

mimochodem toto byl problém i na otcově fab 1.4/16V která dodnes jezdí jen do aut. servisu a na pravidelné servisky... taky mu zničehonic začal chcípat motor, oprava byla čištění klapky za 500,- To je fakt takový problém při garanční prohlídce při výměně vzduchového filtru vzít hadr a objet tu díru dokola? když se to dělá jednou za rok není potřeba ani žádný odmašťovač jde to dolů čistě jen prstem v hadře...
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Zdarec,
mám problémek s nastavením klapky. Měl jsem ji sundanou a čistil jsem ji, vrátil jsem ji zpátky do auta, motor zahřál na provozní teplotu, udělal jsem reset přes MotorDiag SIMOS Manager 1,51 a poté základní nastavení ve Vag-Com 304. Při nastartování a první jízdě všechno v pohodě, ale dojedu, vypnu motor a když startuju podruhé (třeba druhý den), tak se zasekávají otáčky, auto s kopce se zařazenou rychlostí bez plynu cuká. Na diagnostice to hlásí, že nebylo provedeno základní nastavení - Nesmyslný signál (někdy sporadicky, někdy ne). Opětovný nastavování se podaří většinou až po pár pokusech (na 3. pozici ve vagu se ukazuje např. 1100; 0001), ale po druhým startu je zase všechno v háji! Klapku už jsem čistil a nastavoval asi 3x a nikdy se tyhle problémy neobjevily.
Kdo poradí? Je v háji klapka, nebo jednotka??
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ivarek »

Zkontroluj jestli není plynový lanko moc napnutý....je lepší/někdy i nutný aby mělo malou vůli.Nastavuje se ségrovkou na držáku klapky.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

OK, zkusím to o jedno povolit. Ale je divný, že se to normálně nastavilo a pak to začalo psát chybu, že to není nastavený.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Dnes jsem povolil lanko od plynu, udělal zase reset a nastavil.
Hodnoty napětí z Vagu:
Při volném plynovém pedálu: Skupina 098 - 1. pozice 4.30V - 2. pozice 3.96V - 3. pozice 0100 - 4. pozice 00
Plně sešlápnutý plynový pedál: Skupina 098 - 1. pozice 0.66V - 2. pozice 3.95V - 3. pozice 0101 - 4. pozice 00

Jsou ty hodnoty v pořádku, nebo už klapka odchází :?:

Zatím jsem s tím najel asi 30km a párkrát startoval a v pohodě, ale uvidím ráno, jestli to zase nebude v háji :(
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ivarek »

To se těžko pozná....ty hodnoty jsou mezní polohy klapky.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

A jak se podle Vagu dá poznat špatná klapka (jestli to jde teda)?
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ivarek »

No pouze když vypisuje např chybu nastavovače.Pokud jezdí v povolených mezích tak se tváří jako dobrá.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Uvidím zítra, jestli se zase něco objeví. Říkal jsem si, jestli není špatná jednotka třeba, protože před týdnem mi to hlásilo Lambdu - spodní hodnotu dorazu (někdy sporadicky, někdy trvale) a ted po tom vyčištění a resetu klapky se chyba už neobjevila a Lambda pracuje. Mám špatný studený starty, motor jde jako by na 3 válce a něják to smrdí. Tak mě napadla ta jednotka, jestli něják neblázní... :?:
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ivarek »

No,špatný starty na 3 válce někdy značí i třeba špatné těsnění pod hlavou.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Ztrácí se Ti voda? Zkus zkontrolovat těsnění pod klapkou a těsnění sacího potrubí. To první se tak jakoby separuje a pak to tam přisává. To druhé bývá rozpraskané v místě blízko parohů a taky přisává. Jestli to budeš mít dole, zkontroluj i plechy mezi parohy a hlavou a "osmičku" mezi parohy a prvním dílem, zda to pod nimi neprofukuje. Sání od klapky a výfuk minimálně až za lambdu by měl být zcela těsný. Určitě bych zkontroloval i těsnost výkyvného spoje.

Já mám hodnoty 4.28 a 4.00 při volnoběhu a 0,72 a 3,96 při plném plynu, takže ty Tvé jsou ok, spíš bych hledal jinde.
J.o.h.n.y.k - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od J.o.h.n.y.k - FK »

Těnění pod hlavou je dělané nové, před 3 týdny, dávalo se nové i výfukové a sací. Mě jěště napadlo těsnění pod klapkou, nad klapkou, který je na tom plastu, co je našroubovanej nad klapkou a těsnění mezi svodama a katem. Potom možná samotnej kat (na fouklý těnění pod hlavou jsem ještě něco najezdil, tak jestli to nepoškodilo kat), ale když to dělá jen za studena, tak nevím... :hlava:
Návštěvník

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj lidičky, jsem tu prvně a nějak moc to všechno nechápu, ale chci se zeptat na problém s feldou- 1,3- 1996. Problém spočívá v tom, že auto nastartuji a někdy mi chcípne za chvilku a už ho nenastartuji nebo mi třeba chcípne když zastavím na červenou na křižovatce a už ho taky nenastartuji. Ale když ho chcípnu sám klíčkem, tak ho pak normálně nastartuji. Pokud mi ale auto chcípne samo a chci ho nastartovat, tak sice jako nastartuje, ale běží to snad jak se říká na tři válce a z výfuku jde bílý kouř a je cítit strašně benzín. Někdy se to povede,a le většinou ne. Všude čtu že by to mohlo být škrtící klapkou. Nerozumím tomu. Můžete mi někdo nějak rozumně poradit co bych měl nebo neměl udělat. Na silnici Vám dneska nikdo nepomůže auto ani zatlačit ke straně, tak mě to docela trápí. Kdyžtak mi klidně pište na email: trebor.rellum@seznam.cz
radek111

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od radek111 »

Ahoj ! Prosím vás je treba po výmene plynového lanka nastavovať škrtiacu klapku?
franci13
Příspěvky: 64
Registrován: pon 25. kvě 2009 18:58:35
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od franci13 »

Ne,není třeba.
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Zdravim, mam Felicii 1.3MPI od ledna. Ze zacatku v pohode a pak s temi mrazy to zacalo. Statuje bez problemu, nechcipa, ale otacky nechteji padat. Po vyrazeni chvili zustanou tam, kde byly naposled(napr.2000) a pak treba az za 5s(i vic) spadnou na 900. To same pri prerazovani na vyssi rychlost. Zmacknu spojku a otacky dokonce jeste trochu stoupnout a az pak zacnou padat. Tak jsem si nechal vycistit klapu+zakladni nastaveni+diagn. Zatim jsem najel asi 50km a problem porad trva. Kazdopadne od koupe jde slyset lozisko od spojky(pri seslapnuti spojky to prestane) a na diagn. vyhodila nejaka chyba u lambdy. Tak nevim, na co se zamerit. Dik
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od 103457 »

To vypadá na obyčejnou mechanickou závadu, a to zareznutí pedálů. Promaž nožní pedály, aby chodily lehce a plynule.
Pokud se to nezlepší, tak se koukni na lanko plynu, zda to chodí plynule, není ohlé, roztřepené nebo prasklé upevnění u klapky.
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Pedal jde krasne, i kdyz jsem mu pomohl zpet,tak to nemelo vliv. Volal jsem mechanikovi a ten mi to potvrdil,ze tam problem neni. A ze klapka chodila pekne. Mam zitra prijet na diagnostiku,snad uz si to trochu sedlo,tak se uvidi :-)
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Tak na diagnostice zadna chyba. Znovu nastavena klapka do zakl.nastaveni a problem stale trva :-) Asi si na to zvyknu :-)
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Těžko říct tak od kompu. Zaměřil bych se na očistu čidla teploty a tlaku nasávaného vzduchu, všechny kontakty MPI, těsnění pod klapkou, těsnění sání a výfuku u hlavy. Po jejich výměně bych resetnul jednotku a pak až nastavil klapku. Samo je potřeba mít ok ventilovou vůli, svíčky a těsný výfuk ve všech spojích.
tomas - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od tomas - FK »

Stejný problém řeším taky včera jsem se rozhodl že pročistim klapku chtěl jsem pro feldu to nej at se má ještě lépe drželo mi to krasných 900 otáček ,ale chtěl jsem ji prostě pročistit vuli tomu že to nikdo asi nikdy nedělal. po prčištěni kolísal volnoběh mezi 1500-2500 taj jsem si to napichl vše vymazal přenastavil na zakladni nastaveni . Nastartuju a bylo tam krasných 900otaček tak jsem to jel projed a pak se ukazalo ze se to drží na 2000 po sešlapnuti plynu zas spadnou na 900 . docela mě to sere :hlava: kdyby někdo věděl co stím tak sem stím rád se přyučím a zbavim se problému nehodlam se stím smířit připadám si jak v autoškole =D a mám docela výraznou feldu tak tím ještě hůř každý všímá.
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Horsi nez v autoskole. A zda se mi,ze se to jeste zhorsuje. V pohode nastartuju,nechcipa,drzi kolem 1000ot.,ale jen co se rozjedu,to zacne.Auto jede samo,po vyrazeni kolem 2000ot.Nekdy pomuze klepnout po plynu,jindy to jeste naroste.Po zahrati je to trosku lepsi.Klapu delali v servisu a uz 2x nastavovali. Auto jsem kupoval v lednu a problem nebyl.Az v tech mrazech to zacalo vic a vic...
tomas - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od tomas - FK »

Problém vyřešen :pr: Dnes nám to opět nedalo a začali jsme se stím znova rypat 8-) znovu vše pročistit klapku,kontakty znovu vyresetování a nahrátí nových údajů a zas bez uspěchu po resetování se volnobeh uklidnil aspon natech 900kolisavě s tech 1500-2000. to bylo vše hezké že držel tech 900 ale po dosahnutí 2000 se zasek a pomohlo puze prošlápnutí plynu a otáčky zas spadlyl a jak jsem tu psal nechci jezdit jak v autoškole a prostě jeto nepřijemné brzdíte a auto stale jede jednu výhodu to mělo dobrý tempomat :lol: další krok byl podivat se dovnit klapky na potenciometr a naty kolečka (pič...) jestli někde není urvaný zoubek nikde nic takže bez úspěchu. tak dalé jsme daly starší klapku o5 ten stejny problem stěch starších klapek je dobrá tak 1 s 20 :lol: TAKŽE ZAS NIC no a nakonec došla poslední možnost a to fungl nová klapka žádná čína! (vydrží tak max pár měsícu sice stojí nějakých co vím tak 1500kc ale ....nemá cenu ) tak dali jsme tam novou klapku a vše bez problému otáčky suprové900 bez kolísání prostě bomba vše funguje jak má. sice jsem o 4500kč chudčí ale nedáse. pokud chcete ušetřit tak tu klapku ani nečistěte (starší modeli (klapky) jsou méně náchylné a co vím tak stim nejsou také problemi stím čištěním).... nebo dopadnete jak já vše bylo v poradku jen jsem se nudil a chtěl jsem ji pročistit udělat pro auto to nej no a tak jsem dopadl. :hlava:
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Ivarek »

Mě pomohlo vyčistit právě ten potenciometr.Umyl lihem,prostříkl sprejem na kontakty a pohoda.
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od mikka »

Jak jste se dostávali dovnitř klapky na ty kolečka a potenciometry? Jde to potom zase dobře zavřít a utěsnit?
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Tak tahle informace by mě taky zajímala. Zatím nemám odvahu na metodu pokus-omyl ;)
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Nevim, jak to spolu souvisi, ale pri vyse uvedem problemu....kdyz radim az nad 3000ot. a vyse, tak otacky padaji krasne hned. A kdyz podrazuji, tak je to taky v pohode
naj - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od naj - FK »

mikka píše:Jak jste se dostávali dovnitř klapky na ty kolečka a potenciometry? Jde to potom zase dobře zavřít a utěsnit?

Plechový kryt serva klapky má zahnuté ,,packy'' nebo jak to nazvat a ty se dají o 90° narovnat,spodní není ani tolik potřeba a kryt se malou silou odtrhne,při zpětné montáži je vhodné na původní těsnící hmotu nanést červený silikon /na motory,převodovky atd./,přitlačit kryt a packy opět ohnout.Ještě malá poznámka k zanášení klapky-na trhu jsou papírové filtry vzduchu různých výrobců a v rozdílné kvalitě.Je potřeba při koupi nového zkontrolovat přesné rozměry u gumové strany.Několikrát jsem se setkal s menším rozměrem na délku /cca 10-13mm/ u nepoužitého,který se po montáži prohne v kratší části a do motoru jde nečištěný vzduch a s olejovými parami z odvětrání motoru udělá na klapce své.A člověk se diví proč nastávají častější potíže s klapkou.Ještě k tomu resetu nastavení klapky.Někdy je nutné jej provést několikrát za sebou.Vliv na to může mít oxidace diagnostické zásuvky,kvalita levných KKL kabelů a dobrá komunikace s PC.Kdo tvrdí,že po vyčištění klapky nemusí provést reset nebo si to ,,sedne'' samo a jemu se to stalo,může být rád,že se mu to povedlo,ale pravidlem je potřeba toto zákl.nastavení provést s PC.A ještě trochu možná zbytečná poznámka,před ,,potřebou'' čištění kapky /příznaky chodu motoru na její znečištění/by měly být vyloučeny všechny jiné možnosti závad chodu motoru např.kvalita zapalování-svíčky,lišta,teplotní čidla,zvláště vody/jeho závada když začíná ,,odcházet'' a nestane se to náhle,nemusí ŘJ v závadách zaznamenat a dokáže pěkně potrápit !!/ a dalo by se toho víc vyjmenovat,ale to už zde bylo mnohokrát popsáno a někteří se málo snaží hledat ve starších příspěvcích a položí po několikáté stejnou /již zodpovězenou/ otázku a pak se třeba diví,že je slabá reakce.
Vlakonosic - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Vlakonosic - FK »

Zdravim, cistil som klapku, ale bez demontaze, iba kam som dosiahol. Potom reset RJ, nastavenie klapky cez VAG. Hodnoty boli o cosi nizsie nez tie spravne a uhol nastavenia klapky je 7stupnov miesto 4. Tym padom asi nedostatocne vycistenie a treba rozobrat, ci? V kazdom pripade otacky na volnobeh velmi nekolisu. Od cca 800 do 820 v pravidelnych intervaloch. Mozem to nechat tak alebo by som to mal radsej komplet vycistit?(co uz by som sam asi nezvladol)
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

Pokud Ti volnobeh kolisa jen o dvacet otacek, dale bych to neresil. Neuvedl jsi, zda mas ostatni provozni stavy v poradku, tak se domnivam, ze ano. Poznas to take na prechodech a na reakci pri pridavani plynu z volnobehu, za jizdy to nesmi nikde zacukat v celem rozsahu pedalu. Bude-li se auto chovat jak ma, nemusis to rozebirat a cistit, ale je lepsi to vycistit komplet, kdyz uz se s tim zaobiras.
Vlakonosic - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Vlakonosic - FK »

No auto by malo byt aspon ako tak v poriadku, nedavno som menil lambu aj vyfuk, takze nejake tie zavady s tym spojene som vyriesil. Vycistit som to chcel prave preto aby som s tym nemal v buducnosti mozno vacsi problem. Ked som kontroloval hodnoty klapky pred cistenim, tak boli ustalene - aj ked nie optimalne a po vycisteni to pri nastavovani behalo o nejake tie desatinky, snazil som sa to vypucovat, ale to bolo uz asi niekde inde, kde som nedociahol. Ale otacky mi takto mierne behali aj predtym.

Plyn momentalne necuka - co cukalo predtym auto trosku tak to bolo tym vyfukom. Este ma napadlo kupit nejaky ten sprej na klapky, ktory by sa dostal aj tam kde sa ja bez rozobratia nedostanem, ale neviem ci to ma vyznam.
Jenik11 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Jenik11 - FK »

hela a da se stahnout ten Vag-COm nekde??????? koupil jsem felicii a ta ma najeto 103000 po prvni majitelce takze super stav ale kdyz prerazuji tak mi volnobech trochu drzi a pak spadne takze asi vycistit ze?? jinak co mi ala papiry ze servisky tak dam delaji kazdy rok cisteni klapy tam jsem si myslel ze bych to udelal sam ale jak ctu tady ty problemy moc se mi do toho nechce. diky za odpoved
Uživatelský avatar
Jura_Favorit
Příspěvky: 2415
Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Jura_Favorit »

Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) MOTOR EXCEL - profil, rajče.net
Škoda Favorit Pick-up 135 LX
Škoda Favorit 135 L
Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance
Škoda Superb combi 2.0 TDI 4x4 SCOUT - daily car
Jenik11 - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Jenik11 - FK »

hej diky moc frajer(v dobrým) :-)
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Lugosy »

čeče, to ti tu asi nikdo takhle veřejně nedá, když je to proti federálnímu zákonu USA, bo by na něj přišel big brother in law :D
martinjonas.wz.cz - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od martinjonas.wz.cz - FK »

Tak problem s otackami vyresen...kabel z aukra, Motordiag a VAG :-)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Rob »

ahoj mám vcelku zvláštní problém a budu rád za každý názor. dělá mi to pouze za studena, u teplého motoru nemám problém. jde o to, že po nastartování mi vyběhnou otáčky na cca 2300-2600 ot/min, hned sice klesnou, ale protože mám přestavbu na LPG, dělá mi to problém. nastavení přepínání mám totiž na 2000 ot/min, takže se mi to okamžitě přepne a většinou chcípne. v létě s tím není problém, ten nastane až při teplotách kolem +5°C a nižších. pročítal jsem zdejší fórum a napadlo mě, že by to mohlo být klapkou,ale jistej si nejsem. budu vděčný za každou radu, díky
Sorata

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od Sorata »

Zdravím mám felicii 1.3 MPi na LPG, a při studeném motoru má motor tendenci chcípnout, když sešlápnu plyn na podlahu tak skoro chcípá až pomalu jde motor do otáček a při tom střílí do výfuku, ale když turuju na plynu tak jde do otáček hned a dělá mi to jen na benzín na lpg jede bez problému, vyměnil jsem škrtící klapu a bylo to ještě horší nechtělo to jet ani na lpg, dal jsem tam tu starou vyčistil jsem jí a pořád to dělá to co před tím až se motor zahřeje tak to jede normálně. Měnil jsem i snímač otáček, ještě se mrknu na lambdu ale přemýšlím jestli to nebude benzínovým čerpadlem (ale zase čerpadlo nemá s teplotou nic společného), může to mít spojitost s výfukem ale to by asi dělalo i na lpg. Poraď te mi někdo prosím skoro všechno jsem vyzkoušel co všichni tady psali a nevím jak dál a 7 000 dát za novou klapu to je zbytečné.
leviesrdce - FK

Re: Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?

Příspěvek od leviesrdce - FK »

Mně to chcipalo na volnoběh koupil jsem sprej na klapku sundal plast abych viděl na klapku no humus tam byl peknej tak jsem to jen vysplichal sprejem trochu stetcem preletel zalozil plast zpatky nastartoval a jel a bylo po problemu.
Odpovědět