Přehřívání motoru při volnoběhu

Simos 2P
135M, 136M
valdaa - FK

Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od valdaa - FK »

Při volnoběhu mi stoupne teplota někam kolem 100st. ale při jízdě se teplota srovná někam kolem 80st. termostat jsem vyměnil.nevíte jestli je to normální?
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od jirkaf »

mě v kolonách leze až na 110 kde spíná sahara. Takže 100 je normální. Musíš ale mít dobře utažený víčko od nádobky chladící kabaliny aby se tam mohl vytvořit větší tlak a voda měla tím větší bod varu.

Edit: ty teploty jsou stejně jen orientační. když jsem vyměnil čidlo teploty vody tak teď leze teplota mnohem víc nahoru než se starým čidlem)
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

Kup si jiný čidlo na ventilátor do chladiče. Já ho vyměnil a ted mi spína při cca 95 a pohoda. Dřív jsem tam taky místama měl 110.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Zdenda19895 »

Ani 110°C nevadí a když je to jen krátkodobě tak to je normální. Když máš čidlo na 95°C, tak při jízdě po městě musí jet ventilátor pořád. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak když jsem jezdil po chorvatsku tak auto drželo 110 pořád a to se mi jako moc dobrý nezdá když provozní teplota má být 90. A to že mi čidlo spíná při cca 95 je sice dřív a je pravda že v létě v zácpě hučí každou chvíli. no a co? pořád lepší 95 než 110.
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Zdenda19895 »

V tom případě bych spíš vyměnil termostat. :)
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

Termostatu nic neni, krásně drží cca90. A to že se to v létě v koloně přehřívá termostatem neni. (jinak to bylo první co jsem měnil) a za druhé: Tobě se zdá že když ventilátor sepne v 95 že je to brzo? Mě vůbec. Zkoušel si někdy jak a v kolika to spíná třeba u oktávky? Taky až ve 110??
Uživatelský avatar
Zdenda19895
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
Bydliště: Staříč
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Zdenda19895 »

Falken píše: Tobě se zdá že když ventilátor sepne v 95 že je to brzo? Mě vůbec.??
Docela jo. :) Nevím přesně při kolika stupních mi spíná ventilátor, ale určitě je to přes sto. A za jízdy mi ještě nezapnul. Za jízdy se mi teplota drží stabilně na 90ti stupních i při letních vedrech. :D :D
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

Za prvé nikdo tu nepsal že mu ventilátor spíná za jízdy a za druhý jsme oba psali že za jizdy to drží teplotu normálně. Takže nevim proč to tu řešíš když se na to ani původně nikdo neptal :roll: To nemá cenu.
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Tomas6 »

Pokud je to kolem 100°C tak je to úplně normální.Ještě zkus přes vag zkontrolovat jestli teplota na budíku je stejná jak na vagu.Občas se stává že budík proměřuje.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Fojc

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Fojc »

Tak tak, 100C je jeste v norme. Se starym cidlem mi ventilator spinal taky pri cca 95C no ted s novym sepne az pri 99 (mereno VAGem) a drzi at se deje co se deje no ale je pravda ze ted je docela zima (to cidlo mam cca 2tydny) a docela se bojim co bude v lete..
Rotro

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od Rotro »

Zdravim všetkych,
je to trochu OT ale chem sa opytat vmenil som termostat (na starom prasklo tesnenie tak stále chladil) a teraz mám teplotu tak 3-4 mm pod 90tkou. A aj pomali sa zohrieva.
Stačí taká teplota alebo mam zase vymenit termostat?

Dik za odpoved
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

Falken píše:Kup si jiný čidlo na ventilátor do chladiče. Já ho vyměnil a ted mi spína při cca 95 a pohoda. Dřív jsem tam taky místama měl 110.


Můžeš vysvětlit případně dát odkaz na to čidlo. Dík

Já měl celé léto pokažený termostat. Repsektive tam termostat nebyl vůbec, jen to protíkalo. A bylo to super, protože mi teplota nešla přes 95 stupňů.
Teď na zimu jsem to opravil a motor se fajn zahřeje a drží na 90 stupních.
Ale těch 110 to by měn v létě sr**o. Takže buď to jiné čildo (aby to dřív točilo větrákem), nebo tam dám ten pokažený termostat zpět.
flacek - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od flacek - FK »

Nasel jsem toto:
Tak jsem se podival po jinych Thermo-switches for electric fans a nasel jsem ve stejnem provedeni s teplotou spinani 92-87C orig.cislo Fiat 4 114 572 nebo ital facet 7.5005, nebo 90-85C orig.cis.citroen: 96 029 641 nebo facet 7.5134,nebo 87-82C orig.cis.skoda 115 095 070 nebo facet 7.5017

Ja osobne mam FA 7.5017 spinani 87-82 a v kolonach mi vyleze raficka presne do pulky a tam stoji.nemuzu si stezovat mel jsem ho uz na Facku a spokojenost.Jinak si ho v pohode najdes v elitu na elitecat.cz
PavelZet

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od PavelZet »

Tak to já mám to stejný čidlo co flacek. Původně jsem si říkal,že tam nechám to originální, ale pak jsem jednou otevřel po zparkování v garáži kapotu(ještě mi ventilátor běžel) a když jsem viděl jak to v té expanzce vaří tak jsem si řekl že tam dám jiný. Teď je to úplně skvělý, auto se zahřeje a pak i v kolonách apod drží pořád pěkně svoji teplotu. Ventilátor vůbec neběží pořád jak by se někdo mohl domnívat. Spíš když stojíte-popojíždíte v koloně tak jen o něco dřív sepne a nedovolí tím nechat stoupat teplotu... Jsem moc spokojený
smazany clen - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od smazany clen - FK »

A proč to takhle nemohl vyřešit už výrobce? No jo, to jsou zase ty skvělé originální díly :lol:

flacek
: Takže jestli to chápu, tak to jiné čidlo akorát nedovolí motoru se tolik přehřívat? Jinak se na funkci chlazení motoru nic nemění? Nemá třeba tendenci k podchlazování? Je teplota motoru při chladnějším počasí normálně na 90 stupních?
flacek - FK

Re: Přehřívání motoru při volnoběhu

Příspěvek od flacek - FK »

Stony píše:A proč to takhle nemohl vyřešit už výrobce? No jo, to jsou zase ty skvělé originální díly :lol:

flacek
: Takže jestli to chápu, tak to jiné čidlo akorát nedovolí motoru se tolik přehřívat? Jinak se na funkci chlazení motoru nic nemění? Nemá třeba tendenci k podchlazování? Je teplota motoru při chladnějším počasí normálně na 90 stupních?


Ne nedovoli mu to podchladit uz jen z toho duvodu ze je cidlo na konci chladice tim padem kdyz mas 87 na cidle tak na motoru je vic.A dale teplotu ovlivni termostat. i kdyby si mel na chladici 50 tak termostat uzavre chladic a bude ohrejvat motor.Ventilator nebezi skoro vubec jen kdyz stojim takze presne dela to co ma!Jak rikam jsem spokojenej
Odpovědět