cidla
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
snímač polohy klikového hřídele (nad spojkou)
lambda sonda (výfukové potrubí - kus před katalizátorem)
snímač klepání - detonačního spalování (zezadu na bloku motoru)
snímač teploty chladící kapaliny (na tělese termostatu)
snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu (zboku na sacím potrubí)
pak je ještě ve škrtící klapce spínač volnoběhu a potenciometr, který snímá úhel otevření škrtící klapky
1.3 nevlastním a snímače nejsou zrovna poruchová věc, tak doufám že jsem se neseknul. Přeci jenom jsem se hrabal už v dost motorech, tak se mi to kapánek plete.
Aby motor jel, tak musí fungovat snímač polohy klikového hřídele a potenciometr ve škrtící klapce. Lamda je nutná pro správnou směs. Teplota chladící kapaliny je důležitá pro nastavení obohacování (sytiče). Snímač klepání se využívá k regulaci předstihu. Snímač teploty a tlaku vzduchu je asi skoro pro parádu.
lambda sonda (výfukové potrubí - kus před katalizátorem)
snímač klepání - detonačního spalování (zezadu na bloku motoru)
snímač teploty chladící kapaliny (na tělese termostatu)
snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu (zboku na sacím potrubí)
pak je ještě ve škrtící klapce spínač volnoběhu a potenciometr, který snímá úhel otevření škrtící klapky
1.3 nevlastním a snímače nejsou zrovna poruchová věc, tak doufám že jsem se neseknul. Přeci jenom jsem se hrabal už v dost motorech, tak se mi to kapánek plete.
Aby motor jel, tak musí fungovat snímač polohy klikového hřídele a potenciometr ve škrtící klapce. Lamda je nutná pro správnou směs. Teplota chladící kapaliny je důležitá pro nastavení obohacování (sytiče). Snímač klepání se využívá k regulaci předstihu. Snímač teploty a tlaku vzduchu je asi skoro pro parádu.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
To bohužel nevím. To ví snad jenom ten co programoval řídící jednotku.
Teoreticky by měl mít vliv minimální, protože směs se řídí zpětnou vazbou od lambdasondy. Když už to tam je, tak to ale určitě něco dělat bude. Nečekal bych ale nic zásadního. Dle mé úvahy, to může ovlivňovat chod motoru do doby, než se zahřeje lambda a začne dodávat signál. Dále se určitě signál o podtlaku využívá při přechodových režimech. Dupneš na plyn a řídící jednotka na to musí reagovat. Nemůže čekat až jí lambda zahlásí že je chudá směs. Prostě při náhlé změně podtlaku musí řídící jednotka reagovat předprogramovaným způsobem a pak až to doreguluje podle lambdy. Na tohle bývala v karburátoru akcelerační pumpička. Při každém dupnutí na plyn to tam cáklo trochu benzínu navíc.
Když by jsi chtěl vědět víc, kup kabel a experimentuj. Odpoj to a sleduj hodnoty. Sleduj hodnoty i při přechodových režimech (náhlé přidání-ubrání plynu)
Teoreticky by měl mít vliv minimální, protože směs se řídí zpětnou vazbou od lambdasondy. Když už to tam je, tak to ale určitě něco dělat bude. Nečekal bych ale nic zásadního. Dle mé úvahy, to může ovlivňovat chod motoru do doby, než se zahřeje lambda a začne dodávat signál. Dále se určitě signál o podtlaku využívá při přechodových režimech. Dupneš na plyn a řídící jednotka na to musí reagovat. Nemůže čekat až jí lambda zahlásí že je chudá směs. Prostě při náhlé změně podtlaku musí řídící jednotka reagovat předprogramovaným způsobem a pak až to doreguluje podle lambdy. Na tohle bývala v karburátoru akcelerační pumpička. Při každém dupnutí na plyn to tam cáklo trochu benzínu navíc.
Když by jsi chtěl vědět víc, kup kabel a experimentuj. Odpoj to a sleduj hodnoty. Sleduj hodnoty i při přechodových režimech (náhlé přidání-ubrání plynu)
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
Tak to já ho fakt asi mám podělaný. Když na něj píchnu měřák a zkouším tlakovat i podtlakovat, tak se nic neděje.
Studený motor mi v létě klasicky kucká a polozahřátý poklepává celým autem.
Nestát ten krám takový prachy, tak bych ho zkusil vyměnit. Tahle manýry to totiž nemívalo.
Studený motor mi v létě klasicky kucká a polozahřátý poklepává celým autem.
Nestát ten krám takový prachy, tak bych ho zkusil vyměnit. Tahle manýry to totiž nemívalo.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
Čidlo je dvojité. Polovina je pro rafičku a druhá polovina pro řídící jednotku. Když nefunguje ta polovina pro rafičku, tak je to řídící jednotce úplně jedno.
Může být klidně vadné i nové čidlo. Může být chyba v konektorech a vedení. Klidně může být chyba i v budíku. Už jsem opravoval palivoměr. Byl tam utržený drátek u cívky.
Může být klidně vadné i nové čidlo. Může být chyba v konektorech a vedení. Klidně může být chyba i v budíku. Už jsem opravoval palivoměr. Byl tam utržený drátek u cívky.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
Ona je řídící jednotka navržená tak, že zkrat přežije. Když ale při zapnutém zapalování odpojíš konektor od čidla, tak tam hned budeš mít zapsanou chybu. Když to propojíš drátem, tak tam bude chyba druhá.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: cidla
Možné je všechno, ale je to značně nepravděpodobné.
Jednou jsem opravoval počítač, kterému nefungovala disketová mechanika (tehdy to ještě v počítačích bylo a dokonce se to i používalo). Zkusil jsem jinou z druhého počítače, ono to pořád nešlo. Zkusil jsem jiný kabel a pořád nic. Tak jsem ve skříni vyhrabal ještě jednu a ono to nešlo pořád. Už jsem chtěl odsoudit základní desku, ale zkusil jsem je ještě v tom druhém počítači co jsem měl rozdělaný vedle. Nefungovala ani jedna. V životě bych nevěřil, že narazím na tři nefunkční mechaniky najednou. Tolik jsem jich neviděl za celou karieru.
Jednou jsem opravoval počítač, kterému nefungovala disketová mechanika (tehdy to ještě v počítačích bylo a dokonce se to i používalo). Zkusil jsem jinou z druhého počítače, ono to pořád nešlo. Zkusil jsem jiný kabel a pořád nic. Tak jsem ve skříni vyhrabal ještě jednu a ono to nešlo pořád. Už jsem chtěl odsoudit základní desku, ale zkusil jsem je ještě v tom druhém počítači co jsem měl rozdělaný vedle. Nefungovala ani jedna. V životě bych nevěřil, že narazím na tři nefunkční mechaniky najednou. Tolik jsem jich neviděl za celou karieru.