skripane motora

MPi 1AV
AEE
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

Zdravim vas, zacslo mi na motore nieco akoby skripat je to zvuk akoby ide piest nasucho alebo ze nieco o nieco zapiera pripadne pokazene lozislo? Je to za studena aj za tepla ide to z lavej sttrany motora od spodu, pridreta vodna pumpa? Pripadne rozvody? Poradte prosim auto ma tah dobry len ten zvuk , uz mam kupene rozvody, pumpu aj remen alternatora + termostat, dneska som pozeral motor a ako mi ide zo vzduchoveho filtra hadica do skrtiacej klapky tak tam to bolo cele od oleja + vnutro klapky mozze to byt tym ze je zanesena? Buduci tyzden to dam vsetko spravit len by som chcel vediet co to je, zvuk je pocut na volnobehu najlepsie na 1200ot ale je to pocut aj pri klasickej jazde ale malo zvuk motora to prebije menil som dnes aj sviecky nkg a mam pocit ze horsie startuju ako co tam boli bosch ale nechal som tam nkg , ci sa to casom spravi? Tie bosch boli od sadzi olej meneny pri 96000 teraz 99000
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Sundej klínový řemen a poslechni to bez něj. Tím vyloučíš příslušenství motoru a napínací kladku klíňáku.
Jestli to bude dělat kravál dál, typoval bych napínací kladku rozvodů. Je to ale jenom odhad podle vlastních zkušeností. Může být v háji samozřejmě i vodní pumpa, olejové čerpadlo... Bez demontáže a kontroly těžko odhadovat.

Klapka je zaolejovaná normálně. Není to závada. Je ale potřeba to občas vyčistit.

Svíčky do 1.6 dávám zásadně NGK BUR6ET a nikdy žádný problém.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

vdaka za reakciu , k mechanikovi idem az v pondelok, takze zatial je to na mne

sviecky uz chytaju hned a ziadny problem uz nieje asi sa potrebovali "ulezat"

ten klinovy remen ide od alternatora cez kladku... a na kladke je sesthran a ked ho otocim (je na pruzine) tak sa dava dole ten remen? ze natiahnem kladku aby bol volny remen a zhodim ho a rovnako aj naspät ak sa nemylim , a akym klucom to davas dolu klasickym vidlicovym? racnu tam nezmestim a je tam dost blby pristup

zajtra sa do toho pustim a dam vediet
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Kladku uvolníš přesně jak píšeš. Nasadíš klíč a pootáčíš držákem proti síle pružiny. Zespodu jde nasadit gola, z vrchní strany očko, nebo klasický stranový klíč.
Když by jsi to chtěl dělat jo pohodlně, tak je možné si přizvednutou kladku zajistit například hřebíkem. V držáku kladky je připravená díra. Když klíčem držák kladky natočíš do správné polohy. Tak lze do té díry nasunout například hřebík a kladka zůstane zajištěná v této poloze. Nevím ale jestli to jde z vrchní strany. Já to vždy dělám zespodu s odmontovaným plechem pod motorem.
Hlavně si vyfoť jak tam ten řemen byl vedený. Ono se zdá že je to jasný, než ho tam pak máš nasadit zpět ;)
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

tak dostal som sa k tomu az dnes nakolko tu stale prsalo, zhodil som ten remen, nastartoval a stale to iste cize to mozme vylucit, pozrel som sviecky po 200km a vyzeraju ako na foto, neviem ako by mali vyzerat, ci to nieje problem v tom - (zavit je len od spiny...)

nafotil som aj ten olej na motore a skrtiacu klapku od oleja + asi vybuchany silentblok

tu su fotky:http://stevo512.rajce.idnes.cz/felicia/

zvuk :https://youtu.be/kJPUMixsEaw je to pri 2000ot/min

je to len zvuk s pridanou fotkou
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Kouknu jsem na fotky. Svíčka je OK. Zaolejování škrtící klapky je normální. Olej vedle krytu rozvodů normální není. Někde něco teče. Musíš to vyčistit a sledovat kde to netěsní. Silentblok je unavený, ale ta část na fotce není zase až tak důležitá. Hlavně musí být OK ten co je nalisovaný ve víku převodovky a ten co je dole na spoji převodovky a motoru. To co máš na fotce se dá snadno vyměnit a stojí to cca dvě eura.

Zvuk jsem poslechnul, ale nedokážu určit z čeho pochází. Asi budeš muset sundat rozvodový řemen, zkontrolovat kladku a čerpadlo. V případě kladky nejde jenom o stav ložiska. Jak jsem tu před lety popsal, některé kladky nemají správný tvar té části, co je v kontaktu s řemenem. Řemen pak běží ke straně a dře bokem o řemenici čerpadla a to vyluzuje různé zvuky. Většinou takové to gumové pískání, žmoulání...
Můžeš zkusit starý bazarnický fígl - namydlit řemen. Když za chodu motoru suchým mýdlem potřeš vnější a boční strany řemenu a zvuk zmizí, je jasné že zvuk pochází z kontaktu rozvodového řemenu s něčím přes co běží. S tím mýdlem samozřejmě opatrně. Neostrouhej ho půlku. Stačí jenom zlehka pošolíchat hlavně boky řemenu. A samozřejmě pozor na prsty.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

pozrem kde tece ten olej, nevies nahodou kade by to mohlo tiect? pretoze olej sa nestraca, a zere tak skoro vobec, za 800 km asi 1 mm na ryske, auto som vcera zaviezol mechanikovi, da tam nove rozvody, pumpu aj termostat , hovoril ze je to pravdepodobne pumpa, inak kupil som rozvody a bola tam kladka z plastu, ma to tak byt?
nemoze to byt len steceny olej od skrtiacej ?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Většinou to teče pod víkem ventilů. To je ten velký hliníkový kryt nahoře na hlavě. Kladka je vždy plastová.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

a da sa to nejako vyriesit to pretekanie? ci treba dat dolu hlavu a pretesnit a kooko to cca stoji
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Když by to teklo pod tím víkem, tak stačí dát nové gumové těsnění. Víko drží ty tři černé šrouby na imbus s obrovskou hlavou.
Nejdřív ale najdi co opravdu teče. Může to být i čidlo tlaku oleje nebo gufero na vačce.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

To škrípanie bolo sposobene zlým ložiskom na vodnej pumpe a možno sa aj podielalo na tom ulomena jedna lopatka teraz ide ako hodinky s origo pumpou
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

:thumleft:
Chválím, že jsi to řešil. Spousta lidí na podivné zvuky z motoru kašle a pak se diví té katastrofě.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

Vďaka :) racej dam 50€ za opravu ako potom 3x viac teraz už len ten olej zistiť, kade unika , cim to mam poutierať? Nejakou handrou alebo môžem použiť aj riedidlo napríklad ? Či racej suchou handrou
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Používám starou dobrou Arvu http://autokosmetika.heureka.cz/velvana ... oplachova/
Funguje to perfektně, ale je to trochu neekologické. Rozhodně se to nedá použít někde venku. Jinak samozřejmě najdeš firmy, které ti motor umyjí párou, nebo horkou vodou.
stevo512
Příspěvky: 37
Registrován: sob 25. říj 2014 12:30:34

Re: skripane motora

Příspěvek od stevo512 »

Z netu to nechcem objednávať cena poštovného sa rovná cene výrobku... Musím popozerať farby laky atd
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: skripane motora

Příspěvek od Atnarfus »

Nebudu zakládat nové vlákno, ale tento týden jsem kurýroval 1.6ku, která vyluzovala zvláštní bzučivý zvuk. Zastudena měl motor zvuk jaký má mít, po zahřátí to na volnoběh začalo bzučet, jako by pod kapotou běžel malý elektromotorek. Do kabiny to nebylo slyšet, ale zvenku se to nedalo přeslechnout. Zvuk byl znatelný jenom na volnoběh a hodně nízké otáčky, pak již zaniknul v běžném hluku motoru. Bylo to slyšet cca někde od alternátoru. Při vypnutí motoru to navíc zvláštně kníklo.
Samozřejmě jsem sundal řemen z altíku, ale bzučení zůstalo. Poslouchal jsem zezhora, zespoda, zepředu i zezadu. Nejvíc to bylo slyšet z oblasti alternátoru. Víc to bylo slyšet zezhora. Až když jsem použil bužírku jako stetoskop (jeden konec bužírky strčíte do ucha a druhým šmejdíte po motoru a krásně najdete kde se zvuk bere), určil jsem jako původce zvuku olejový filtr. Když jsem bužírku opřel o blok motoru, o vanu..., tak nic. Jak jsem konec píchnul kdekoli na povrch filtru, byl to hukot že bych ohluchnul.
Nu co, filtr ven, olej ven, místo toho nový filtr a olej. Bzučení zmizelo

Netuším proč filtr bzučel. Na oleji bylo najeto 5000km (měnil jsem já i s filtrem). Filtr byl značkový MAN. Jediné co mne napadá, že byla filtrační vložka již tak zanesená, že olej protékal přes obtokový ventil, který je vestavěný ve filtru a pulzací oleje na nízkých otáčkách vznikal onen zvuk. Nikdy jsem to nezažil a netuším zda se zanesený filtr takto projevuje. Jsem zvědavý, jestli se zvuk časem vrátí, nebo zda to byla vada jednoho určitého kusu filtru.
Odpovědět