škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

MPi 1AV
AEE
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nixik
Příspěvky: 387
Registrován: sob 02. čer 2012 5:24:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Nixik »

Tak mi Felda začala taky blbnout. Popíšu vám situaci a pokud by někdo věděl, co by to mohlo ještě být, tak sem s radami. Jinak auto je pravidelně udržovaný, tzn měněný filtry včetně palivového, svíčky jsou nedávno nové od NGK atd.

1. Občas, když nastartuju, tak motor má nepravidelnej volnoběh a když mrknu pod kapotu, tak hrozně klepe až to je lehce cítit na plynovém pedálu.
2. S tím startem to je prostě náhodný, někdy nastartuju a v pohodě a někdy nastartuju a je to děs a hrůza. Ale zhasnout motor a znova nastartovat nepomáhá, pokud to udělá napoprvé, tak potom napodruhé,.. to udělá taky. Nejčastěji to dělá, pokud auto delší dobu stálo, ale není to pravidlem.
3. Když to po startu takhle blbne a přidám prudce plyn, zůstanou viset na 2-3 sec otáčky mezi 2500-3000.
4. Pokud nepočkám než se ohřeje alespoň na 60-70° a chci s tím jet, tak auto hrozně cuká.
5. Když už je motor ohřátý a vyřadim z rychlosti na neutrál (popř. vyšlápnu spojku), tak občas otáčky padnou někam na 200-300 a zase se potom srovnají, ale nikdy to úplně nechcípne.

A teď seznam, co už jsem zkoušel vyměnit. Jinak mám kabel a VAG a na diagnostice se neukazujou žádný chyby a všechny blokové hodnoty jako lambda, teplota,.. jsou podle dílenské příručky v normálu.
1. Všechny kontakty prostříkané sprejem -> nepomohlo.
2. Vyčištěná škrtící klapka + zákl. nastavení přes VAG -> nepomohlo.
3. Vyměněná škrtící klapka za jinou a vyčištěná + zákl. nastavení přes VAG -> nepomohlo.
4. Proměřené zapalovací kabely a všechny ukazují odpor 5,9*
5. Vyměněn palec, kterej vypadal docela KO za originál Bosh -> nepomohlo.
6. Vyměněn zapalovací modul -> nepomohlo.

A teď babo raď!
Mirek1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Mirek1 »

u Felicie 1,6 AEE mám vyčištěnou a nastavenou klapku, ale pokud třeba stojím delší dobu v koloně a motor je horký, je cítit, že na volnoběh pocukává, pokud je studený nebo má provozní teplotu, běží bez cukání, jen když je horký, tak začně pocukávat. Je to u těchto motorů normální nebo je něco špatně? Může na to mít vliv třeba i kvalita benzínu?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Tohle pokopávání je normální. Většinou je to ale nejvýraznější při lehce zahřátém motoru. Studený to nedělá, protože má zvýšené otáčky.
Mirek1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Mirek1 »

proč na volnoběh při zahřátém motoru pocukávají všechny motory 1,6 AEE? Jiné motory to nedělají. Čím to je?
Mirek1

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Mirek1 »

napadlo mě, jestli to pocukávání na volnoběh u 1,6ky nemůže být třeba softwarem řídící jednotky? U svého auta mám jednotku typu M a motor točí po zahřátí asi 640 ot/min. Pocukávají na volnoběh i 1,6ky po faceliftu, které mají po zahřátí vyšší volnoběh?
Uživatelský avatar
Nixik
Příspěvky: 387
Registrován: sob 02. čer 2012 5:24:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Nixik »

Nevím jak si představuješ pocukávání, ale ta moje nepocukává a volnoběh má kolem 720 ot. Jestli je to způsobeno tím ti nepovim.
Uživatelský avatar
lukydm
Příspěvky: 940
Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
Bydliště: Prešov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od lukydm »

Mne to pocoukava na volnobeh taktiež :roll: :roll: :roll:
Mam RJ typ "M", ale soft mam M-E pre vačku.
Ciastocne som to odstranil lepsou cievkou, taktiez novymi sviečkami NKG Iridium a novymi zapalovacimi kablami. Ale najlepsie sa to zmenilo inym benzinom. Tankujem furt niekde inde a najlepsie bol OMV, tam to cukalo najmenej ;)
Na FUNke mam RJ typ "AG" a tam necuka skoro vobec ;)
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?p=418448#p418448
calif - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od calif - FK »

zdravim, mam problem nejspis s klapkou,motor v tahu cuká,nereaguje na pozici plynoveho pedalu atd, volnobeh jakž takž se udrzi, ale nekdy taky ne, kdyz vypnu klicek tak to chvili bezi a pak zas, vetsinou v pulce plynu prestane tahnout, kdyz vyslapu spojku a proslapu to tak se to obcas chytne, koupil sem pouzitou klapku, ctrnact dni to jezdilo a ted zas, na diagnotice to vyhodilo hafo chyb, po smazani a projeti to hlasi jen vadny potenciometr skrtici klapky, takze chci koupit novou, nasel jsem nejlevnejsi od značky Vika http://www.vtmcar.cz/vtmcar/eshop/1-1-S ... t-1-6-55kw
chci se zeptat jestli ji nekdo kupoval a ma s ni zkusenost. diky
Uživatelský avatar
Nixik
Příspěvky: 387
Registrován: sob 02. čer 2012 5:24:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Nixik »

Spíš bych ti doporučil se kouknout po nějaký starší, ale originální. Na bazoši nebo pododobně jsou jich mraky a většinou v pořádku. Ty klapky zase tolik neodchází.
calif - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od calif - FK »

no jednu z bazoše jsem uz koupil, a to stejne na nic jako ta moje puvodni, takze touhle cestou uz ne...... pouzita bude stat 1500, tahle nova stoji a tisic vic... ale jde mi o to jestli s tou značkou ma nekdo zkusenost, vubec nic mi to nerika...
calif - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od calif - FK »

sehnal sem jednu z vrakoviste,bez zaruky, sam sem si ji vymontoval, problem zcela stejny,ikdyz sem nedelal zadny nastaveni, uz jsem zoufalej. prijde mi jako by kolisal tlak v cerpadle...
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec »

ono když to dělá to samý i s jinou klapkou tak bude problém si někde jinde
a další chyba - velká - to nastavení musíš udělat
PavelZ

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od PavelZ »

u Felicie 1,6 MPi mi také motor po zahřátí na volnoběh pokopává, ŘJ mám typu M a otáčky na volnoběh mám asi 650 ot/min. Pomohla by výměna ŘJ za typ AG nebo AJ? Mohlo by se po výměně za jednu z těchto ŘJ zlepšit pokopávání na volnoběh nebo dokonce zmizet?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Ne. Mám dvě Felicie. Jednu s AG a druhou s AJ. Kopou obě. Kopání na volnoběh u částečně zahřátého motoru je u Felicie normální. Měl jsem ještě dvě služební a bylo to stejné.
Uživatelský avatar
el.tomas
Příspěvky: 373
Registrován: pon 09. dub 2012 17:44:58
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od el.tomas »

Zdravím, jaký je maximální úhel otevření škrtící klapky při sešlápnutém plynu "na podlahu" v diagnostice?
Felicia 1.6 Sportline
Jarda28praha
Příspěvky: 120
Registrován: ned 27. led 2013 15:35:56

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Jarda28praha »

:hlava: Tak dnes jsem byl s 1.6 v praci a po nastartovani jakoby pocukava a pri zarazeni 1 se rozklepe a rozkube auto ( motor) jakoby to melo malo plynu a nebo vyleteji otacky pres 3000t nez se to chytne ( ze by spojka???) dokonce se mi i jednou stalo pritom klepani, ze mi ta jednicka zas vyskocila. A pritom skubani musim hodne pridat plyn, aby to prestalo.
Co muze byt pricinou??? Leve nohy???
Domi86 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Domi86 - FK »

Mám dotaz na klapku z ciny " Viko " nová hlasí chybu " V60 nastavovač klapky " přitom když jí zapojím na stole V60 tak běží. Kabely k ECU jsou OK

Závěr koupím jinou 8-)
PetrM
Příspěvky: 16
Registrován: sob 03. bře 2012 21:47:58
Bydliště: Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od PetrM »

DMC píše:Zdravím, Mám zřejmě problém se škrtící klapkou. cca před měsícem mi začalo při vyřazení rychlosti padat otáčky a následovalo zhasnutí motoru. opakovalo se to na každé křižovatce a při každém zastavení nebo vyřazení. No celkem běs. Na doporučení jsme koupil sprej na čištění škrtící klapky - byla dost zanesená až uplně černá po vyčištění auto přestalo chcípat a otáčky drželi cca na 800ot. Myslel jsem že je po všem a parada vydrželo to tak 2 dny, potom mi při startu otačky vždycky vyletěli na 2500 ot. a trvalo to asi 1-2 km pak se to uklidnilo a otačky drželi. zkusil jsme odpojit baterku na par hodin a od te doby mi otáčky zase klesly při stratu tak na 200ot. někdy to i zhasne.
Děje se to hlavně při startu a kratce po něm kdy je motor studeny po ujetí asi 5 -10 km to přestane chcipat ale otacky porad kolisaji kolem 500. klapka vyčištěná, základní nasravení provedeno a beze změny.
Nemůže to být nějké to čidlo teploty vuduchU? Nechci vrážet spoustu pěněz do nové klapky.

VAG:
00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)
36-00 - preruseni

No jak jsem již psal, klapku jsem čistil i sprejem za chodu motoru - pomohlo to tak že mi to přestalo chcipat při každém vyřazení rychlosti ale otáčky stale houpaly nahoru dolu, pak mi to začalo dělat že při studeném startu musím startovat s plynem a alespoň minutu stat na plynu aby to nechciplo, pak se otačky na volnoběh ustálí alespň tak na 250 ot/min div to nechcipne. po zahřátí motoru asi po 5 km se otáčky ustálý na 600-700 ot/min. a je to celkem vpoho. změna otáček taky ještě reaguje na otočení volantem když se zapne servo a nebo při rozsvícení světel. Zřejmě to bude chtít vyměnit tu klapku co? taky když se ráno rozjíždím tak to auto sebou jakoby trhá při akceleraci ale je to jen kousek od baraku ke křižovatce.
jo ta klapka byla čištěna i komplet cela po vytažení z auta a udělané zakladní nastavení - nepomohlo.
takže vyměnit?


Ahoj, jak jsi to vyřešil? Naprosto stejná závada teď potkala mě :( S rozdílem, že nemám servo a není rozdíl u rozsvícených nebo zhasnutých světlech. 1,6MPi, 12/97, stará maska. Díky ;)
mirda76

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od mirda76 »

Ahoj.Přeju všem krásné Vánoce a rád bych přispěl svojí troškou do mlýna.Asi před dvěma měsíci mi kleklo auto a vzhledem k nutnosti denního dojíždění do práce mi nakonec v rukou skončila felda 1,6 combi..Musím přiznat,že jsem po felicii nikdy netoužil,od dob,kdy jsem jezdíval s favoritem a zjistil jsem,že je slabá a pomalá...Ale 1,6 mě vyléčila,dodnes si užívám pohledy závodníků v oktávkách,když zjistěj,že na to jejich žihadlo nemá.:-)Parádní a skoro přemotorovaný auto.:-) A teď k tomu škubání..Jednou mi došel benzín,po nalití z kanystru a nastartování otáčky držely 1000.Týden jsem jezdil a doufal,že se to srovná.Nic,vyčistil jsem klapku,pod černým plastovým deklem bylo trochu bordelu a pomohlo to.Při tom jsem si všiml,že spínač,který odpojuje krokový motorek se rozpojuje při poměrně velkém pootevření klapky.Ale nebyl čas to řešit.Podruhé se závada objevila po výměně spínačky.Zase rozebrání a čištění,ale i promazání krokového motorku,protože lehce vázl a zároveň jsem srovnal doraz spínače.Při malém otevření hned cvakne,tak jako u jiných vozů.DOkud je sepnutý ovládá totiž klapku i motorek a jak jsem zjistil je celkem problém plynem udržet otáčky třeba 1500,buď je volnoběh nebo až 2000.Po seřízení tohoto mikrospínače je to v pohodě a hlavně bez cukání a poskakování při jízdě v kolonách.
Tolik asi moje malá rada.Jinak přeju hoodně kilometrů s feldami a vše NEJ v novém roce! ;)
RadekN70 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od RadekN70 - FK »

Když by někdo chtěl novou klapku 1.6 Mpi, tak SZ :)
JRV
Příspěvky: 21
Registrován: ned 08. pro 2013 13:49:40
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od JRV »

Zdravím všechny....mám problém se škrtící klapkou....po odpojení baterky když otočím klíčkem tak se začne kalibrovat (mělo by to dle fóra trvat cca 30 vteřin) ale pořád v ní hučí zaseknutá v jedné poloze....předpokládám že se tím pádem nekalibruje. Jinak auto strašně kouří ale opravdu strašně a kouř je cítit benzínem, škube, nedrží otáčky, atd. Klapka je vyčištěná a i vnitřek je okey. Nějaké rady?? už opravdu nevím co s tím autem =/
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od emilio52 »

Provést základní nastavení pomocí VAGu. :!:
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
JRV
Příspěvky: 21
Registrován: ned 08. pro 2013 13:49:40
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od JRV »

to pro mě znamená jet do autoservisu aby to tam udělali? .... kolik tam tak nechám Kč? Může způsobovat i vysokou ztrátu výkonu že to nemam správně nastavený?
Mimochodem: mám Seat Cordoba SX s motorem z Felicie 1.6 mpi a netuším rok výroby, atd
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od emilio52 »

Kdybys měl vyplněno bydliště tak možná by se našel někdo z okolí kdo by ti to udělal .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
JRV
Příspěvky: 21
Registrován: ned 08. pro 2013 13:49:40
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od JRV »

už sem ho doplnil =) dík za rady =)
Uživatelský avatar
RAAF_96
Příspěvky: 964
Registrován: ned 25. srp 2013 8:28:54
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od RAAF_96 »

Zdravím, nechci zakládat nové téma. Jen se chci zeptat, když jedu, pak pustím plyn a následně přidám tak mi strašně škube motor. Myslím si že to bude silentblok, ale jaký? Dole co je takový kulatý je měněný, jinak jsem se díval a netuším čím by to mohlo být. Díky
Škoda Felicia Combi 1.6 55kw r.v.97 - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Moje_Felda/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
krejsa
Příspěvky: 16
Registrován: pon 27. bře 2006 19:31:31
Bydliště: kojetin
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od krejsa »

zdravim.chtel jsem se optat jestli nekdo nemate nahodou vypsane hodnoty z vagu po nastaveni klapky na felde na 1.6 mpi.
XXX - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od XXX - FK »

pri tomto problemu , jsem nechal vycistit klapku , jeden mechanik poradil vyvrtat malinkou dirku nahore v klapce , od te doby mam klid. Netvrdim ze to pomuze vsem u me to problem vyresilo.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Rob »

ahoj mám problém se svojí felinou 1,3 MPI, rv 1999, najeto 105 kkm. zlobí mě volnoběh za studena, popř. s minimálně zahřátým motorem. Po startu drží vyšší otáčky, cca 1100 ot/min, ale jak to začne klesat s postupně zahřívajícím se motorem, klesnou až příliš někam k hodnotám 550-650 ot/min a občas i zdechne. Měnil jsem svíčky, zapal.lištu, vzduch.filtr, simos managerem resetoval ŘJ a poté vag comem nastavil klapku, ale nic nepomohlo. jinak jede normálně, zrychluje plynule, nepociťuji žádné jiné změny. Nedávno jsem měnil jeden vstřik a mám pocit, že to zlobí od té doby. ale nejsem si jist, že je to tím, navíc po odpojení vstřiku se výrazně zhorší chod motoru a po opětovném připojení se hned zlepší, tak jako u všech ostatních, takže se mi nezdá, že by to bylo tím. má někdo nějaký nápad, případně podobnou zkušenost? Díky...

p.s. sorry, teď jsem si uvědomil, že jsem ve fóru o 1,6 MPI.. takže prosím admina, aby smazal můj příspěvěk, jdu ho vložit na správné místo. :-)
Martin

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Martin »

U Felicie 1,6 je při zahřátém motoru, kdy jsou otáčky cca 640 rpm, cítit škubání a vibrace motoru v celém interiéru, není to nic hrozného, ale je to zřetelné, v interiéru se například chvěje volant včetně přístrojové desky, klepe se řadící páka, když mám lehce stažené okno, tak se také chvěje atd. Klapka je vyčištěná a provedlo se i základní nastavení. Při jízdě nejsou vibrace motoru tolik cítit, řekl bych, že po přidání plynu třeba jen na 900 rpm se vibrace v interiéru sníží a nejsou tak znatelné, ale jakmile otáčky klesnou na volnoběh, vibrace v interiéru opět zesílí. Motor má ale pravidelný chod, prostě jenom víc vibruje. Poradil by někdo? Napíše někdo, jak to má být u motoru 1,6? Měl by na volnoběh vibrovat jen minimálně, třeba jako moderní auta? U jiných aut ani nepoznám, že motor běží na volnoběh, protože téměř nevibruje. Rok výroby mojí Felicie je 1996, typ řídící jednotky M. Díky za radu
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Lehké pokopávání je normální. Cukání autem normální není. Zkontroluj těsnost sacího potrubí a vyčisti komutátor elektromotoru ve škrtící klapce. Jestli je klapka ještě origoš, tak bude komutátor dost opálený a uhlíky krátké.
Uživatelský avatar
jedlis
Příspěvky: 103
Registrován: čtv 12. úno 2009 8:31:48
Bydliště: Stráž nad Nežárkou
Kontaktovat uživatele:

Nízké otáčky při volnoběhu a problém za jízdy

Příspěvek od jedlis »

Hoj kluci, dnes jsem u 1.6 vyměnil škrtící klapku, protože původní házela chybu na VAG a nešlo nastavit základní nastavení, ale jinak šlapala bez problému. U nynější jsem nastavil adapatační hodnoty + základní nastavení bez chyby, ale problém je takový, že když s nastartuju motor s touto klapkou, tak se otáčky drží cca na 450 ot/min, což je málo a asi až po 15s se zvednou na těch cca 650 což by bylo OK. Další problém který se mi ale teď stal, je ten že po cca 10 km jízdy mi najednou přestává jet auto - jako kdyby došel benzín, kterýho tam je ale dost. Takže musím zastavit při krajnici a otáčky se drží na těch 500 a i když prošlápnum tak se nic neděje, naopak div to nechcípne. Chcípnu tedy motor, nastartuje a vše OK ... Jinak klapka je důkladně vyčištěna. Nějaký nápad ?? Díky za rady ..

Edit: Opět vadná klapka - vyměněna za další jinou a vše OK :)
Naposledy upravil(a) jedlis dne pát 08. srp 2014 12:43:36, celkem upraveno 2 x.
Felicia 1.6 Motor Excel Stage II. 78kW/154Nm .... ===>>> Stage III. 95kW/163Nm loading ....., HP Sporting, Big Brake atd
Mikelights - FK

Škrtící klapka 1,6MPi

Příspěvek od Mikelights - FK »

Zdravíčko pánové.
Asi po roce bezporuchového ježdění jsem narazil na problém. Začaly mi na volnoběh kolísat otáčky motoru. Když je motor zahřátý, drží se mezi 300-700ot./min. Ale za studena to chcípá, nedrží otáčky ani sytič. Napíchnul jsem to na diagnostiku, a ukazuje to chybu ve škrtící klapce. Tak jsem ji vyčistil, ale pořád to dělá to samé. Když přidám plyn, jede to normálně, krásně táhne až do 5tis.otáček, ale volnoběh pořád kolísá. Poradíte někdo nějakou fintu? Nechce se mi sypat takovej ranec za novou klapku. Díky
Kobra - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Kobra - FK »

Zdravím,
řeším asi podobný problém... Včera jsem feldu prohnal trochu po dálnici, ale vzhledem k věku auta ( 95 ) a i ke svému věku, jsem nijak nebláznil, otáčky lehce nad 3 tis, kolem 120 km/h. Ale když jsem pak dojel do města, vyřadím u světel a najednou chcíp... Otáčky padají na volnoběh skoro na nulu, někdy to zdechne, většinou se to udrží... V tahu je to pohodě, jede normálně... Tak nevím... Chtěl jsem vyhnat pavouky a vypadá to, že se mi jeden usadil v klapce... Protože jsem naprostý laik, chci se zeptat : kde tu klapku najdu a jak ji vyčistím???
Kobra - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Kobra - FK »

No, tak koukám, že to tady vážně žije...
Mimochodem, klapku jsem našel a vyčistil :D Ale problém přetrvává... Napadl mě snímač otáček, je to možné?
Tommy35 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tommy35 - FK »

Tak koukám že problémů s klapkama je víc a víc :D . Už jsem si prošel svoje. Základní nastavení klapky provádíme přes Vag a nebo to jde ještě stylem chyť a pusť. Zapneme klíček a asi 12x za sebou odpojíme + kontakt z baterky. Vždy musíte počkat až sepne a vypne relé na čerpadlo a až se přestane točit nastavovací motorek v klapce.
Klapka po zapojení baterky ukládá hodnoty základního nastavení do Ř.J. proto se to musí dělat tolikrát aby se to uložilo. Jak už psalo hodně lidí stačí vyčistit klapku ono to pak i líp jede. Já měl ještě takový problém že mi auto z ničeho nic přidalo samo plnej plyn. zůstala vyset klapka auto se přehltilo. Po chcípnutí nešlo nastartovat protože klapka byla otevřená na doraz. Nad tímhle problémem se dumal dlouhou dobu. Závadu sem našel na čidle teploty na termostatu. mžikově čidlo poslalo do řj hodnotu -30 stupnů. A jednotka to vzala tak že má přidat směs. Teď řeším další problém nemá někdo zkušenosti s přehráváním softwaru Simos 2P u 1.3 Mpi. Mám teď feldu na plyn a nějaký pako s tím něco dělalo a otáčky zůstávaní na 2000. Jedná se určitě o základní nastavení ale vag píše chybu rídící jednotka zablokována tudíž nejde nic nastavovat ani měnit.
Tommy35 - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Tommy35 - FK »

To kobra: Asi bych se podíval prvně na svíčky.
Kobra - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Kobra - FK »

No, svíčky a kabely jsem měnil nedávno, tam bych asi problém neviděl. Ale napadlo mě taky teplotní čidlo u termostatu... Musím na to mrknout...
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od ferdamravenec »

Kobra píše:No, tak koukám, že to tady vážně žije...
Mimochodem, klapku jsem našel a vyčistil :D Ale problém přetrvává... Napadl mě snímač otáček, je to možné?


jen k tomu začátku , je tu tolik informací , někdy i duplicitně , že ti co to vědí ani nenapíšou protože už to psali , nebo se to probíralo X-krát ............................ani mě se to nechce psát...........................
prostě se musí hledat k čtení je toho spousta , že se to ani nechce číst natož hledat ...........................
Kobra - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Kobra - FK »

Jasně, já taky hledal, četl, ale nebyl jsem si jistý... ;) Nicméně... Stejně to byla klapka, stačilo ji znovu přenastavit... :thumleft:
skodovkar19861

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od skodovkar19861 »

Čaute som tu nový a mám een problé s mojou feldou.Naštartujem,hodím rýchlosť, chce sa pohnúť a začne zdochýnať. Najprv ho musím vytočiť nad 3000ot a potom to uz ide. Viete mi niekto prosí poradiť ? :?:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

A dělá to jenom když je motor studený a venku je teplo? Má po nastartování za těchto podmínek hrubý zvuk?
Jestli ano, tak je to vlastnost.
Dyka
Příspěvky: 35
Registrován: stř 20. srp 2014 20:15:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Dyka »

Mám vyzkoušeno, že pokud TC-6 ukazuje mezi 10-20 stupni, nastartuju, motor vyletí do 3000 otáček a TC-6 ukáže okamžitou spotřebu mezi 3,5-5 l/h. Po pár vteřinách otáčky spadnou k 1500, ale mírně kolísají, jak se to řídící jednotka snaží korigovat, motor sebou zběsile škube, ovšem dokud se po půl minutě neohřeje lambda, tak se nedá nic dělat. Pak už je to v pohodě - spotřeba 1,8-2,1 l/h podle venkovní teploty, stabilní otáčky mírně nad 1000. A konečně můžu v oblaku benzínu odjet. :)
Monin - FK

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Monin - FK »

Dobrej pánové, tak mám taky problém asi s klapkou. Základní hodnoty nejdou nastavit, při spuštění testu funkčních členů se klapka ani nehne. Vyměnil jsem klapku za použitou (bohužel nemám ověřeno jestli byla fukční) a žádná změna. Zkoušeli jsme jinou řídící jednotku a taky beze změny.

Auto se chová asi takto. Studené: volnoběh nedrží vůbec, okamžitě zdechá, nastartovat lze jen pod plynem. Pokud zmáčknu plyn a nechám ho v jedné poloze auto nastartuje zůstane viset ne vysokých točkách (třeba 2000ot) a poté zdechne. Jakmile začne zdechat můžu mačkat plyn jak chci a nic. Tohle se opakuje asi 2 až 3x a poté už to otáčky pod plynem udrží. volnoběh vůbec. Toto se neděje pokud stále mírně přidávám plyn. v tom případě se otáčky zvyšují a ke zdechnutí nedojde. Po zahřátí volnoběh udrží (500ot) a nehýbe se ale pouze pokud jsou vypnuté světla či jiný odběr el.energie. jakmile zapnu světla začně kolísa tak 500-400 když mlhovky klidně i 200ot.

Toto podle mě značí že nefunguje regulace klapky podle potřeby (teplota, odběr apod). Umíte poradit jak zjistím co je vadné? jestli klapka, řídící jednotka nebo třeba kabely??? Nejjedodušší by bylo sehnat 100% funkční klapku a vyzkoušet to s ní ale toto se mi zatím nedáří (jsem s Opavy) (nechci kupovat zatím novou a pak jí mít k ničemu když to tím nebude). Dá se nějak proměřit napětí, jestli řj vysílá povely a jestli se dostanou až ke klapce?

A druhý dotaz takový trochu teoretický: Bylo by v principu fungování elektroniky funkční vyrušit zpětnou regulaci klapky? že by klapka byla čistě mechanická. Je mi jasné že by nefungovala zpětná regulace klapky právě při volnoběhu za studena ale ta nefunguje teď taky a pokud je motor v tahu tak jede bez zadrhávání a problémů. Toto by se dalo obejít větším mechanickým otevřením klapky a tím zvýšením volnoběhu. Nejsem si teď jistý ale zdali by nebylo nutné zachovat čidlo polohy klapky, nebo jestli si ŘJ dokáže poradí i bez těchto hodnot

Díky za každý smysluplný názor, s pozdravem Martin
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

V klapce je běžný kartáčový 12V motor. Je tedy možné ho krátkodobým připojením napětí vyzkoušet i když je osazený v tělese klapky. Nejlepší je ho ale z klapky vymontovat, vyčistit komutátor a uhlíky. Vyzkoušet zda spolehlivě běží, vše složit a užívat si zase funkční regulaci volnoběhu.
Chyba může být například ve vedení mezi řídící jednotkou a klapkou. Bez proměření se to nedá na dálku určit.

Už tu někdo psal, že do klapky vyvrtal díru a regulaci volnoběhu tím vyřadil. Vzduch pro volnoběh si to nasává dírou.
mirda76

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od mirda76 »

Zdravím.Kopání nebo cukání auta normální není,už jsem to tu někde psal,podařilo se mi to odstranit prostým vyčištěním a mechanickým nastavením klapky.Problém je v tom,že mikrospínač ovládacího elektromotorku se při jemném přidávání plynu nerozpojí a motorek má snahu klapku zavírat a řidič otvírat..Proto cuká.Nastavoval jsem to tak,jak se dělaly třeba renaulty,při minimálním pootevření klapky musí spínač cvaknout,pak už bude ovládání klapky jen na pedálu.Otáčky mám cca.650 a mohu klidně popojíždět v kolonách.:-) Doporučuji vyzkoušet.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Felicie nám ale cukají na volnoběh. Tedy v režimu kdy na plynový pedál nešlapeme a spínač je sepnutý.
Borderer
Příspěvky: 28
Registrován: pon 24. bře 2014 17:40:09
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Borderer »

Technický dotaz, o klapce na motoru 1.6 sem si přečetl už hromadu, ale jedno mě vrtá v hlavě. Má najeto 210 tisíc kilometrů, servo v ní bylo vyměněno, ale..... Poslední dobou mě blbne volnoběh. Nedělá to za uplného studena, nedělá to na horkém motoru, ten musí být "vlažný". Nastartuju, otáčky vyletěj na 2-3 tisíce, tam sou pár sekund, spadne na klasickej volnoběh a zase vyletěj....někdy to lítá jen mezi 1 500 až 2 000 otáčkama. Blbne to tak 10 sekund po nastartování, ujedu 100 metrů a je vše v pohodě....ale zase jen do kombinace klimatizace+sepnutý ventilátor na II. stupeň, houpe 800-900 otáček....vypne ventilátor a je to dobré. Odcházejí potenciometry? ...Ale proč to blbne jen za určité teploty motoru? Dělá to jak na LPG tak na benzín.

Teďka sem měl klapku venku, je hezky čistá.

edit: složil sem to, napíchnul na VAG. Jediná chyba byla sporadická lambda, jinak nic. úhel natočení klapky podle VAGu jde při sešlapování plynule.
redroker
Příspěvky: 185
Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od redroker »

Nechci procházet celé vlákno.Po cca kolika km se klapka nastaví sama po odpojení baterky?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Příspěvek od Atnarfus »

Klapka se nastaví ihned po zapnutí zapalování. Je slyšet, jak jí to asi dvakrát otevře a zavře. Při jízdě se ale ukládají další adaptační hodnoty, ale to již nesouvisí přímo z klapkou. Adaptace se zapisuje průběžně podle podmínek a stylu jízdy.
Odpovědět