škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Re: Padají otáčky
Tak jsem se díval na číslo a na konci je opravdu AG.Výroba 04.12.1997.Možná by přečipování vyřešilo alespoň tenhle problém?
Nepomohlo by třeba čidlo teploty vody s jiným průběhem?Nezkoušeli jste s tím někdo už laborovat?
Nepomohlo by třeba čidlo teploty vody s jiným průběhem?Nezkoušeli jste s tím někdo už laborovat?
Re: při zátěži chcípá...
tak to budeš asi mít zašpiněnou klapku. Tzn. vyčistit a základní nastavení.
Re: při zátěži chcípá...
To sem si myslel taky ale vyčištění nepomohlo tak sem sehnal novou klapku (samozřejmě použitou) a je to pořád stejný
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: při zátěži chcípá...
Majkpb píše:Právě že mám feldu 09/98
kolik mas volnobeh? podivej se jake mas oznaceni ridici jednotky. jedno z cisel na ni zacina 032 a konci pismenem(-ny). mas tam C nebo M nebo AG nebo AJ?
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: při zátěži chcípá...
Majkpb píše:To sem si myslel taky ale vyčištění nepomohlo tak sem sehnal novou klapku (samozřejmě použitou) a je to pořád stejný
a dělal jsi základní nastavení. Mě se to jednou taky stalo, tak jsem udělal základní nastavení a je klid.
Tak jsem čistil klapku..
Ahojky, tak než jsem se na to vrhnul, poctivě jsem si pročetl nové i staré forům ,abych byl trošku v obraze.Vrhnul jsem se na to pač mi při nastartování za studena skočil volnoběh na nějakejch 700 ot. ,byl stabilní, ale stačilo zapnout světla, točil volantem a skoro to chcípalo.Za tepla volnoběh asi 650 ot. a stabilně, spotřeba 0,8l/h .Vykuchání je hračka, cca. 20 minutek, bylo hned vidět na první pohled, že je dost zanesená hlavně místě kde se opíra klapka o stěny.Nezdálo se mi to čistit brzdovkou jako hodně z vás tady,takže jsem zkusil líh, mno nešlo to,takže přisla na řadu brzdovka a super, krasně to pouštelo, šteteckem jsem to pěkne vyčistil, ručo jsem ji otvíral ,abych to práthnul všude a malý koutky, a povedlo se na 1***** .Pak čistým hadříkem utřít do sucha montáž zpět.První nastarování, volnoběh na 1500 ot. a během pár sekund na 950-1000 ot. ,trošku se houpal, +/- 100ot. Tak jsem miláčka trošku protahnul,při běhu se zdalo byt ok, ale i při zahřátým motoru pořad volnoběh 1000 ot.Mno tak jsem si řekl, že opravdu je třeba nechat udělat základní nastavení klapky, ve škodovce u nás (kadaň) si řekli 200kč, takže pohoda, objednal jsem si na zítřek, rovnou mi sjedou i paměť závad.A pak tady ještě čtu že prej stačí nejákých 40 sekund nechat klíček v I poloze a pak nastartovat, zkusil jsem to a kuk, volnoběch 650 ot, motor byl ještě trošku zahřátej, otačky stabilní, žádný cukání.Super, tak večer to zkusím natočit,až to bude 100% studený a uvidim jestli fakt stačí na zkalibrování klapky nechat klíček v I poloze.Koukal jsem že klapka se sama otevře a pak zavře.Tak dám vědět,je pravda že když jsem jí vyčistil ,tak jsem hned startovat.Jinak je to 1.6mpi, r.v. 2000 ,má nalítano 61 tis. Jinak kdo si jí chce vyčisti, nemá se čeho bát, je to fakt hračka.
Re: Tak jsem čistil klapku..
Je to tak, opravdu stačí nechat asi minutu zapnutý zapalování a aretace se udělá sama, není potřeba hned to sjíždět vagem.100% odzkoušeno
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsem čistil klapku..
To základní nastavení si stejně nech udělat. I když mi auto nijak neblbne, tak pokaždé se chod motoru na volnoběh znatelně zlepší.
Ty jsi tu klapku úplně vyndaval z auta? Já to dělám normálně na autě. Vezmu do kelímku trochu benzínu (Naturalu), ohnutý školní štětec a hadr. Štětcem to vyčistím kam se hadrem nedostanu. Namočeným hadrem vytřu ostatní místa. Pak to prostě nastartuju a ono to šlape. Když se čistí pravidelně, tak ani to základní nastavení nebývá potřeba.
Ty jsi tu klapku úplně vyndaval z auta? Já to dělám normálně na autě. Vezmu do kelímku trochu benzínu (Naturalu), ohnutý školní štětec a hadr. Štětcem to vyčistím kam se hadrem nedostanu. Namočeným hadrem vytřu ostatní místa. Pak to prostě nastartuju a ono to šlape. Když se čistí pravidelně, tak ani to základní nastavení nebývá potřeba.
Re: Tak jsem čistil klapku..
Já ji měl dnes sundanou, zas*aná byla jak svině... Vyčistil jsem jí a po nastartování v poho...
Re: Tak jsem čistil klapku..
Atnarfus píše:To základní nastavení si stejně nech udělat. I když mi auto nijak neblbne, tak pokaždé se chod motoru na volnoběh znatelně zlepší.
Ty jsi tu klapku úplně vyndaval z auta? Já to dělám normálně na autě. Vezmu do kelímku trochu benzínu (Naturalu), ohnutý školní štětec a hadr. Štětcem to vyčistím kam se hadrem nedostanu. Namočeným hadrem vytřu ostatní místa. Pak to prostě nastartuju a ono to šlape. Když se čistí pravidelně, tak ani to základní nastavení nebývá potřeba.
No ale myslím si, že to neuděláš pořádně, když jí nevyčistíš zespoda. Já jsem to dělal dneska a byla špinavá jen trošku. Chystám se jí příště vyleštit. Aby se tam tolik nechytal bordel.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tak jsem čistil klapku..
Co je pod klapkou je úplně jedno. Celé sání je stejně plné bordelu.
Důležité je, aby byla čistá funkční plocha a samotná klapka. Tedy tak skoro kulová plocha ve které se pohybuje klapka a okraje klapky.
Důležité je, aby byla čistá funkční plocha a samotná klapka. Tedy tak skoro kulová plocha ve které se pohybuje klapka a okraje klapky.
Re: Tak jsem čistil klapku..
chlapi pro ty co se to chystají udělat je 100% lepší jí celou vyndat, je to pár šroubku a poctivě ji vyleštit a opravdu doporučuju brzdovou kapalinu, zkoušel jsem líh a s tím je to na hov**.Mě se teďka zlepšil volnoběh, krásně drží, předtím mi motor trošku poskakoval ale teďka je to krása.
-
- Příspěvky: 4502
- Registrován: stř 09. črc 2008 19:53:13
- Bydliště: Uničov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh?
Já mám kolem 650ot. auto se mi na volnoběh už třepe,mám podezření na klapku, vyčistil jsem ji, nastavil přes vag, a je to stále stejné...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh?
Já mám podle PC 650. Je to u 1,6-tek normální a nejde s tím nic dělat, jedině přeprogramovat ŘJ
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh?
U obou 1.6tek mám podle mašiny na měření emisí cca 750-800 otáček.
Na jedné otáčkoměr ukazuje cca 650 na druhé asi 750. Na té první prostě kecá otáčkoměr. Porovnával jsem to přímo s tou mašinou na emise.
Na jedné otáčkoměr ukazuje cca 650 na druhé asi 750. Na té první prostě kecá otáčkoměr. Porovnával jsem to přímo s tou mašinou na emise.
Re: Volnoběh?
Do MR'97 byl volnoběh cca 650, pak to asi o 100ot. zvedli.
Změnit to jde, jak už zde bylo zmíněno, pouze přeprogramováním jednotky, nebo-li "čiptůningem"
Změnit to jde, jak už zde bylo zmíněno, pouze přeprogramováním jednotky, nebo-li "čiptůningem"
>>> Profil na klubu <<<
Re: Volnoběh?
Já mam 750 a motor se občas taky zatřepe, ale víc než otátčky mě štve ten hnusnej zvuk prvních 30 sek. po nastartování studenýho motoru
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh?
To chrchlání za studena až tu někdo vyřeší, tak dostane Nobelovu cenu Feliciaklubu.
škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
sem piště problémy s klapkou a její čištění + nastavení, špatný volnoběh atd. sloučím z ostatníma topicama
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak jsem taky konecne vycistil klapku a parada. Nemusim davat tolik plynu pri rozjezdu a hlavne jsem si minule vsim ze pri turovani motoru na miste mi pekne bile huli. Po vycisteni klapky to uz nedela. Je pravda ze byla cela oblita a vrstva oleje jak svin. Takze diky za toto forum a rady v nem.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ahoj všem osobně mám také 1,6 mpi několikrát jsem řešil problém s klapkou osvědčilo jse vyčistit karbon kolem klapky a když ne tak byl většinou problém s moturkem co otáčí klapku.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
CHci se zeptat zda se dá nějakým zpusobem ten motorek v domácích podmínkách opravit,nebo vyměnit.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
"kecy" - vyčerpávající odpověď
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ahoj lidi!
Snad se nebudete zlobit, že sem lezu s tímhle. Dneska jsem si hrál s táhlem plynu u klapky. Měl jsem dojem, že pedál plynu měl trochu vůli. Asi je to blbost co jsem prováděl Tak cca 1cm od sešlápnutí začaly otáčky stoupat. Na konci bowdenu je drážkoný váleček a v něm rýžky v které je sponka která upravuje polohu, asi. Doufám, že jsem si nerozšteloval volnoběh nebo tak něco... Díky za radu
Snad se nebudete zlobit, že sem lezu s tímhle. Dneska jsem si hrál s táhlem plynu u klapky. Měl jsem dojem, že pedál plynu měl trochu vůli. Asi je to blbost co jsem prováděl Tak cca 1cm od sešlápnutí začaly otáčky stoupat. Na konci bowdenu je drážkoný váleček a v něm rýžky v které je sponka která upravuje polohu, asi. Doufám, že jsem si nerozšteloval volnoběh nebo tak něco... Díky za radu
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Vůle je tam normálně. Správně se má lanko nastavit tak, že se vyndá ta pojistka z drážky, sešlápne se naplno plyn a pojistka se zasune do první drážky co kouká. Tím je zaručeno, že při plném sešlápnutí plynu není namáháno lanko. Výsledek je bohužel ten, že pedál má při volnoběhu vůli.
Abych neměl vůli tak velkou, tak to dávám o drážku vedle. Pak ale nesmím rvát plynový pedál fakt až nadoraz na podlahu.
Abych neměl vůli tak velkou, tak to dávám o drážku vedle. Pak ale nesmím rvát plynový pedál fakt až nadoraz na podlahu.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Zdravím pánové.Mam problém s klapkou.Nedávno něchtěla felda startovat a zjistili jsme, že je to zapalovací cívka.Tak se vyměnila a vyčistili jsme i klapku.Felda chytla a jezdila v pohodě.Ale asi po 150km mi zůstávali viset otáčky a když jsem šlapnul na plyn spadly dolů.Dělalo to jen někdy.DNeska se mi sekli uplně a nejdou už vubec dolů.Oddělal jsem sání a zjistil že nedovírá klapka.Když na ni zatlačím tak zavře a otáčky v pohodě.ale jak se přidá zůstane otevřená znovu.Co s tím jde to opravit nebo musím dát jinou klapku.Díky
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Ahoj lidi, prosím o radu. Mám felicii 1,6GLX, po zahřátí motoru mi chcípá na volnoběh a také po zapnutí klimatizace. Škrtící klapka byla čištěna, dále byl přehrán software řídící jednotky, zkoušela se dávat silnější baterie, nový alternátor, ale problém stále trvá. Budu vděčný za každou radu. Předem díky
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak už to mám v pohodě.Musela se vyměnit klapka.Ta stará se zadrhávala a musím říct, že je to teď úplně jiný ježděníčko.Prostě paráda ten zátah nemá chybu.Jde vidět že klapka dělá hodně.Jinak cena i s prací 4000kč.Takže se myslím že to ujde.Přeju všem štastnej dolet
Re: pocukava na volnobeh
gtiw12 píše:zkus se mrknout na silentbloky na motoru.
Ahoj
Co s tym maju spolocne silentbloky???Ma to nejaky vpliv na chod motora alebo otacky???
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak si říkám, že taky vlítnu na předvánoční debordelizaci škrtící klapky. Nikdy jsem to nedělal. Je nutné pak provést to základní nastavení? Nebo fakt stačí nechat minutu zapnuté zapalování? Nerad bych, abych to měl horší než to je teď...
Díky
Díky
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Teď jsem dělal pokus.
Manželce Felda začala polozahřátá chcípat. Jenom jsem vytřel škrtící klapku. Byla prakticky čistá, protože jsem jí čistil někdy v létě. Baterku jsem měl celou noc odpojenou, protože jsem jí nabíjel. Baterku jsem zapojil. Zapnul zapalování a tak půl minuty počkal. Pak jsem dvakrát šlápnul plný plyn. Nakonec jsem bez přidání plynu nastartoval. Motor se chtěl vyškubnout z auta jak se klepal, chovalo se to jako by to šlo na tři válce. Za moment se uklidnil. Jestě jsem to trochu protáhnul po silnici i s použitím plného plynu (aby řidící jednotka poznala celý zdvih škrtící klapky)
Při dalším startování už motor jenom ševelil. Je to týden a zatím motor nechcípnul. Už z té divočiny co motor předváděl při prvním startu soudím, že odpojením baterky se adaptace rozhodně smazala. Jestli se ale tím šíleným postupem klapka zkalibruje, to netuším. Uvidíme co to bude dál dělat.
Samozřejmě to sem tak za měsíc napíšu.
Manželce Felda začala polozahřátá chcípat. Jenom jsem vytřel škrtící klapku. Byla prakticky čistá, protože jsem jí čistil někdy v létě. Baterku jsem měl celou noc odpojenou, protože jsem jí nabíjel. Baterku jsem zapojil. Zapnul zapalování a tak půl minuty počkal. Pak jsem dvakrát šlápnul plný plyn. Nakonec jsem bez přidání plynu nastartoval. Motor se chtěl vyškubnout z auta jak se klepal, chovalo se to jako by to šlo na tři válce. Za moment se uklidnil. Jestě jsem to trochu protáhnul po silnici i s použitím plného plynu (aby řidící jednotka poznala celý zdvih škrtící klapky)
Při dalším startování už motor jenom ševelil. Je to týden a zatím motor nechcípnul. Už z té divočiny co motor předváděl při prvním startu soudím, že odpojením baterky se adaptace rozhodně smazala. Jestli se ale tím šíleným postupem klapka zkalibruje, to netuším. Uvidíme co to bude dál dělat.
Samozřejmě to sem tak za měsíc napíšu.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Když už se pustíte do čištění klapky tak je potřeba hlavně nejdřív odpojit baterku a pak taky sundat plastovej dekl na boku klapky a oba potenciometry umýt, čím koliv jakým koliv sprejem na čištění kontaktů, vyfoukat a pak použít sprej nebo jakou koliv tekutinu na konzervaci potenciometrů, dá se použít i leštěnka na nábytek Diava, lehce ty dráhy potřít, stačí jen kapka na jedno místo a pak s klapkou zajezdit i s tou druhou a je to. Klapku vrátit na motor, zkontrolovat pojistku číslo 1 v pojistkovce, připojit baterku auto nastartovat a ohřát na provozní teplotu!!! než se ohřeje tak ještě sundat hadrovou podtlakovou hadičku na regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště, nesmí z ní ukápnout ani kapka benzínu. Až se to ohřeje (alespoň ventilátor aby se akorát vypnul) tak vypnout motor odpojit baterku nechat ji cca 5 minut odpojenou, připojit ji, zapnout klíček nastaví se klapka, doba trvání cca 15 sec, po té klíček vypnout a 30 vteřin počkat. Mělo by to být OK, poměrně podstatné ale je aby byl motor ohřátý, pokud se klapka načte na studeným motoru tak se nastaví jinak.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
A co těsnění pod klapkou? V příručce píšou, že se má vyměnit. Dá se koupit? A to gumový těsnění, které je nasazené na hrdle klapky, se taky dá koupit. Je nějaký trochu zdeformovyný a skrz něj stekl olej(bordel) kolem klapky...
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
No koupit se samozřejmě dá, ale stojí strašný prachy...cca 250Kč (ten kousek gumičky) vono se to moc neničí, tak je zbytečný to měnit. Musíš posoudit sám
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
250 korůůůůn???
To jsou zloději! Je nornální, že se ten olej dostane přes to těsnění mimo klapku? U mě to tak je! Klapku jsem pošolichal hadrem namočeným v brzdovce, ale jen tak na okraji. Lepší je fakt když se vymontuje...
To jsou zloději! Je nornální, že se ten olej dostane přes to těsnění mimo klapku? U mě to tak je! Klapku jsem pošolichal hadrem namočeným v brzdovce, ale jen tak na okraji. Lepší je fakt když se vymontuje...
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Kristensen píše:než se ohřeje tak ještě sundat hadrovou podtlakovou hadičku na regulátoru tlaku paliva na vstřikovací liště, nesmí z ní ukápnout ani kapka benzínu.
a když z toho ukápne benzin? díky nerozumím tomu
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
No lepší nedávat tolik oleje jen do půlky měrky, aby se ta klapka nezasírala ale je to divný pokud to máš dobře přišroubovaný a to těsnění je v poho, tak by nemělo vůbec teda
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
slegrusik píše:A co těsnění pod klapkou? V příručce píšou, že se má vyměnit. Dá se koupit? A to gumový těsnění, které je nasazené na hrdle klapky, se taky dá koupit. Je nějaký trochu zdeformovyný a skrz něj stekl olej(bordel) kolem klapky...
Tesnenie medzi hrdlom klapky a plastovou castou nasavania vzduchu je sucastou tej plastovej casti ako orig. nahr. dielu. Osobitne ho kupit nemozno. Stoji to 340 Sk.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Tak jak jsi to popsal tak to má 1.3-ka. nebo se pletu?
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
slegrusik píše:a když z toho ukápne benzin? díky nerozumím tomu
když z toho ukápne, tak je ten regulátor v háji, ještě se dá poznat tím že ti diagnostika hází špatnej vstřik na opačným konci lišty než je regulátor.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
slegrusik píše:A co těsnění pod klapkou? V příručce píšou, že se má vyměnit. Dá se koupit? A to gumový těsnění, které je nasazené na hrdle klapky, se taky dá koupit. Je nějaký trochu zdeformovyný a skrz něj stekl olej(bordel) kolem klapky...
Ten gumovej nátrubek co se nasazuje nahoře se dá poopravit, prostě si ten plast položíš i s gumou na stůl tak jako by jsi to nasadil na klapku a tu gumu zvenku stáhneš černou stahovací plastovou páskou, uplně stačí ta slabší, nemusí to být ta brutálně široká, drží to.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
slegrusik píše:Tak jak jsi to popsal tak to má 1.3-ka. nebo se pletu?
1.6 MPi
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Kristensen píše:když z toho ukápne, tak je ten regulátor v háji, ještě se dá poznat tím že ti diagnostika hází špatnej vstřik na opačným konci lišty než je regulátor.
Tak to mne zajímá. Hází mi to chybu vstřiku na prvním válci. Auto ale jezdí normálně.
Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo
Atnarfus píše:Tak to mne zajímá. Hází mi to chybu vstřiku na prvním válci. Auto ale jezdí normálně.
Tak pokud jde změřit odpor na vstřiku a vyhazuje ho to jako sporadickou chybu, tak by to pak chtělo změřit tlak paliva, nebo pokud se ti do toho chce tak si prohoď první se čtvrtým a vyzkoušej, pokud opět bude chyba jen na tom prvním tak je v háji regulátor, ale je to docela pracný to přehodit a někdy pak může vzniknout problem s O kroužkama na vstřikách.