Stránka 12 z 12

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: stř 23. pro 2015 13:55:08
od lefthandgun
Po vymazání chyb jsem provedl základní nastavení, ale studený motor nelze nastartovat, musím přidat plyn. Nízký volnoběh, nemá tah. Po rozjezdu motor vynechá, pustím plyn a už zase táhne. Když dám plný plyn na podlahu, asi 2 sekundy se nic neděje a pak táhne normálně. Čím to může být? Dělal jsem to přes IHR 304.

Někdy mi vyhodí chyba Potenciometr škrtící klapky - zkrat na plus. Druhý věc co se mi nelíbí je, že soft nekomunikuje s motorem v chodu (volnoběh i zvýšené otáčky), reaguje pouze na zapnuté zapalování.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: stř 14. zář 2016 22:53:43
od moula
Ahoj, naše 1.6 začala zlobit. Po nastartování musím přidat hned plyn jinak to má tendenci hned chcípnout, když naskočí tak pouze 250 otáček. Motor jen tak tak běží. Při jízdě po sešlápnutí spojky otáčky úplně padají a chcípne. Celkem peklo kdekoliv potřebujete řadit. Zkoušel jsem zkouknout klapku a vypadá čístá, pouze od oleje. Očistil jsem ukostření, vyčistil lihem čidlo tlaku vzduchu zboku klapky. Nic nepomohlo. Zkusil jsem resetovat nastavení klapky (batekou a pojitskou). První nastartování bylo ukázkový i volnoběh lepší-500-600. Po kilometru jízdy ale zase to samé. Vyšlápnutí spojky, tak okamžite chípne..rozsvítí se kontrolky. Je klapka tedy v kopru, nebo čím to může být? Díky za rady

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 8:56:00
od Maty
pokud je klapka od oleje tak není čistá ;) :P

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 9:01:46
od moula
Myslel jsem to tak že tam nejsou žádné usazeniny a tak. Pouze olejový film, mastnota. Jinak v téhle části jsem měl olej vždy to vyhazovalo olej nahoru jak se tu píše na forum. Takže myslíš demontovat klapku pořádně vyčistit od oleje a resetovat nastavení. Přes baterku a pojistku?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 9:02:06
od Rob
...je to tak, pokud je zanešená olejovými úsadami, které často bývají připečené, nedá se mluvit o čisté klapce. Doporučuji klapku demontovat a pečlivě vyčistit Z OBOU STRAN. Velmi se mi při takové činnosti osvědčil starý kartáček na zuby namočený v benzínu. Potom dosucha vytřít čistým hadrem a mělo by být vystaráno, alespoň co se čistoty klapky týká. Co paměť závad, je čistá, nebo se tam objevuje nějaká hláška?

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 9:06:15
od moula
nemám možnost to nikde připojit. jen doplním že se to zhoršilo během tak 14 dní. nejdřív to udělalo občas ted to dělá při každém vyšlápnutí plynu za jízdy okamžitý pád otáček a rozsvícení kontrolek pokud tedy okamžitě nezařadím a rychle nepřidám plyn..

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 13:43:08
od ferdamravenec
no a nezapomeň na snímač teploty ,

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 15. zář 2016 15:09:47
od moula
diagnostiku nemám možnost takže nevím. dělá to za studena i za tepla. jediný co vím že se to postupně zhoršovalo během 14 dní z občas na každé sešlápnutí spojky za jízdy. na místě se motor tak tak drží v chodu. když jedu tak nic zvláštního nepozoruji jede ukázkově.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: úte 20. zář 2016 13:59:58
od Rob
... jak je na tom palivovej filtr, je měněnej, nebo nikdo neví? interval výměny má 60 kkm, ale neškodí ho vyměnit i o něco dříve. pak bych zkusil na zkoušku vyměnit čidla a snímače, jak psal ferda snímač teploty, neškodí zkusit i snímač otáček... ale bez toho VAGu je to věštění z křišťálový koule. VAG kabel stojí např. na aukru okolo 200-300 Kč, instalace softwaru je hotová za pár minut a může se diagnostikovat do alelujá. Vidím ten kabel jako velmi užitečnou, téměř nezbytnou pomůcku při řešení rozličných problémů s chodem motoru a rozhodně to vyjde levněji, než navštěvovat jakýkoliv servis, nemluvě o úspoře času. Pokud se rozhodneš zkoušet měnit čidla a snímače (pravděpodobně bude některý z nich příčinou problémů), strávíš s tím dost času, nehledě na to, že třeba vytáhnout lambdu je opravdu lahůdka a dělat to jen tak na zkoušku by mě ani nenapadlo. Pomíjím skutečnost, že čidla budeš stejně muset někde koupit a zaplatit a pravděpodobnost, že se trefíš na to pravé hned napoprvé je velmi nízká. Takže buďto na diagnostiku ke známému nebo do servisu - zadarmo to určitě nebude, anebo koupit kabel za pár korun a bude velmi pravděpodobně jasno hned...

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: sob 24. zář 2016 18:50:46
od moula
tak nakonec jsem sehnal diagnostiku a byla tam chyba 282 Throttle position actuator. nic jiného. klapka měla špatný uhel a ani přes vag nešla nastavit výchozí pozice. sehnal jsem jinou klapku a s ní je to dobrý. né skvělý ale dobrý. otáčky se drží na volnoběh na 1000-1100. chod je motoru je dobrý, nechcípá, volnoběh drží, ale ale motor si trochu na volnoběh přidává. rafička tak o milimetr na každou stranu a je slyšet jak se sám jakoby tůruje lehounce..resetování jsem ale dělal pouze přes baterku atd ..

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: pon 26. zář 2016 7:43:17
od Rob
důležitý je "novou" klapku před montáží do auta pečlivě z obou stran vyčistit a vyresetovat adaptace, jinak to nebude nikdy ono - předpokládám, žes nekoupil fungl novou klapku, ale sehnal někde z vrakáče nebo na inzerát. pěknej návod na vyčištění + reset klapky je zde: http://dfens-cz.com/service-vycisteni-s ... svepomoci/
je fajn, že se povedlo závadu identifikovat, bez toho VAGu by to bylo ještě na hodně dlouhý lokty. tak ať se povede doladit k dokonalosti, teď už by to měla bejt malina, když je jasné kde je problém...

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: pát 21. črc 2017 8:34:23
od lukydm
Zaujimavy poznatek...Vačka a RJ od M-E.

Moje auto velmi rychle reaguje na plyn, co je dobra vec :D ale znervoznuje to na popojiždení v meste a pod. Priiklad, jedu na 4ku 50kmh, bez plynu, chci jemne pridat, motor po jemnom stlačeni plynu ihned reaguje, až je to neprijemne.
Može to byt potenciometrem v klapce? Nebo proste vačkou a RJ...
Doteraz som to neriešil, ale striedam auta v garaži, a s 1,6 M-E sa mi fakt jazdi obtižne :D Na plny plyn to jede jak zbesile :D tam to nerešim :D

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 02. úno 2023 14:30:49
od Kolo
Z tohto vlákna radšej prechádzam sem so svojim problémom na aute viewtopic.php?f=22&t=24137&p=615057#p615057

dnes som vyčistil škrtiacu klapku, aj dráhy aj Diava...naštartoval zahrial 10km, zhasol, vybral 1. poistku nechal 10minút, poistku vrátil, zapal zapaľovanie a počkal 30s, dotočil kľúčom do štartu, auto nabehlo ale voľnobeh neistý, skôr nižší okolo 650/min. Pri jemnulinkom pridaní plynu ma najskôr tendenciu akoby sa udusiť a potom zvýšiť otáčky ale to len pri takom tom jemnom dotyku kde len cukneš o 100/min navyše. Za jazdy všetko ok.
Nepočujem ale motorček klapky len čerpadlo benzínu a neviem zohnať nikoho z diagnostikou na Feliciu
Takže čo vyvrtam tiež dierku do klapky? Máte niekto prosím nejaký nápad?
Teraz som to skúšal znova, naštartuje ale voľnobeh 650/min a trochu teda vibruje, predtým ten motor vždy šiel jak dvanásťvalec
Na drhu stranu si myslím ak by nefungoval motorček v klapke tak ani neštartne ale neviem, bude to chcieť asi do MB na diagnostiku, lebo to nik nemá už dnes

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: čtv 02. úno 2023 22:21:40
od ferdamravenec
Když jsem měl 1.6 tak jsem základní nastavení dělal: ohřát auto jízdou , odpojit svorkovnici na ŘJ nechat 1minutu , zapnout klíček nechat cca 20 -30 sekund a nastartovat.
Na diagnostiku by to chtělo jestli jsou hodnoty čidla teploty vody a teploty, tlaku vzduchu v předepsaných hodnotách. Čidlo vzduchu by chtělo vyčistit, u čidla teploty vody zkontrolovat svorkovnici kvůli oxidaci, taky zkontrolovat hadici odvzdušnění motoru - bývá prodřená o karoserii.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: sob 04. úno 2023 15:52:24
od Kolo
Díky za odpoveď, ja som nechal teraz odpojenú baterku a skúsim spraviť aspoň toto kľúčikové nastavenie ale myslím si, že tam bude potiaž buď v motorčeku v klapke alebo RJ to zabudla ovládať. Musím zohnať niekoho s diagnostikou, bez toho by som už iba menil diely

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: sob 04. úno 2023 22:08:30
od ferdamravenec
K tý diagnostice , podívej se na bazar u vás ( bazoš.sk?????) Jestli tam někdo něco neprodává v tvojí dostupnosti aby jsi se s ním domluvil na koupi až po vyzkoušení. Jinak ty levný neumějí nic nastavit jen vyčíst hodnoty.

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: ned 05. úno 2023 16:47:08
od Kolo
hej, teraz tam zrovna nič nie je ale budem to sledovať
ja si inak myslím, že na tej Felde to bude súbor viacerých chýb. Nemyslím si, že by to bola cievka lebo asi by som inak nejazdil ale po vyčistení klapky sa mi stalo pár krát že po pustení plynu motor akoby vypol na sekundu, doslova s ním trhne akoby zhasol
Chcem sa spýtať, tie dráhy potenciometrov v klapke majú byť čierne alebo medené? Ja som ich čistil liehom ale žiaden bordel z toho nešiel, potom som ich trochu prešiel červenou Diavou

Re: škube na volnoběh, škrtící klapka a vše okolo

Napsal: úte 07. úno 2023 10:56:26
od Kolo
výborne už viem ako majú vyzerať dráhy potenciometrov, kolega odtiaľto Atnarfus má to dobré video
takže dnes -10°C (štartujem studený motor s málinko pridaným plynom) pekne chytí a vrčí s pridaným plynom na otáčkach aké chcem, takže držím ju na 1500, potom uberiem na 1200 a po chvíli odchádzam. Ak by som plyn pustil zhasne. Keď sa motor ohreje tak drží tesne pod 700/min voľnobeh sama.
Predpokladám, že snímač teploty bude v poriadku inak by pri studenom nevedel že treba obohatiť zmes aj keď si plyn musím držať sám, tak RJ musí vedieť že je zima a preto viac benzínu...otázka, ktorá mi nedá je, prečo klapka sama za studena nedrží voľnobeh a za tepla ano, čo mi uniká?