Rady,tipy,problémy a vše kolem startování
Rady,tipy,problémy a vše kolem startování
Ahoj, prosím o radu ohledně startování. Při startování za studena se mi stava, ze motor naskoci nekdy az na 5ty pokus a to jen jakoby zpoloviny , dva valce nebo tak. Baterka je nabita, svicky jsem taky meril, jen se mi jeste stalo, ze jsem pri kontrole svicky uplne napravo jsem pohnul stou posledni prepadovou hadickou, ktera uz byla stejne dost ozuzlana, tak jsem ji zkratil konec, nasadil zpet a ted asi 15 vterit po vypnuti motoru slysim takove divne vrzani v naftovem filtru.. Diky
Re: startování
Přidám se k dotazu špatného startování teď v zimě s radou ohledně žhaviček.
Máte nějakou radu jak povolovat na feldě žhavičky aby mi tam nějaká nezůstala? Motor teď v zimě nějak déle startuje a přisuzuji to právě žhavičkám. Jenže jak jsem tak na ně koukal, tak jsou tam snad ještě od výroby, protože takhle po venku vypadají strašně orezle. Už před pár týdny jsem je začal pravidelně prostříkávat wd-čkem aby to všude povolilo, ale kdo ví. Hlavně pořádně ani nevím čím je vlastně povolit, protože tam není skoro žádný místo. Asi jedině nástrkáčema.
Jo a ještě jaký tam pak dát nový nějaký kvalitní ? Něco jako Brisk Exclusive nebo Bosch Duratherm?
Jinak bych se ještě zeptal co může dělat klapání někde na hnací soustavě při rozjezdech a brždění motorem za studena. Dělá to jen chvilku za studena a jak chviličku jedu tak už ne. Když se rozjíždím, tak něco klepne vyloženě jako by někde třeba v poloose byla vůle a než se síla z převodovky přenese na kolo, tak to klepne při záběru. To stejné i při přibrždění motorem. Jak se auto nebo nějaká ta pohyblivá část zahřeje, tak to přestane, ale může to být náznak něčeho začínajícího. Zajímalo by mě především jestli by tohle mohla dělat spojka, neboli přesněji lamela a ty její pružinky. Spojka je tam totiž na výměnu protože i píská spojkové ložisko a celkově je taková divná. Nedokázal bych si tedy ale vysvětlit že to přestane po ohřátí, to je skoro spíš jako něco v převodovce že to klepne vždy jen než se všude dostane olej.
Máte nějakou radu jak povolovat na feldě žhavičky aby mi tam nějaká nezůstala? Motor teď v zimě nějak déle startuje a přisuzuji to právě žhavičkám. Jenže jak jsem tak na ně koukal, tak jsou tam snad ještě od výroby, protože takhle po venku vypadají strašně orezle. Už před pár týdny jsem je začal pravidelně prostříkávat wd-čkem aby to všude povolilo, ale kdo ví. Hlavně pořádně ani nevím čím je vlastně povolit, protože tam není skoro žádný místo. Asi jedině nástrkáčema.
Jo a ještě jaký tam pak dát nový nějaký kvalitní ? Něco jako Brisk Exclusive nebo Bosch Duratherm?
Jinak bych se ještě zeptal co může dělat klapání někde na hnací soustavě při rozjezdech a brždění motorem za studena. Dělá to jen chvilku za studena a jak chviličku jedu tak už ne. Když se rozjíždím, tak něco klepne vyloženě jako by někde třeba v poloose byla vůle a než se síla z převodovky přenese na kolo, tak to klepne při záběru. To stejné i při přibrždění motorem. Jak se auto nebo nějaká ta pohyblivá část zahřeje, tak to přestane, ale může to být náznak něčeho začínajícího. Zajímalo by mě především jestli by tohle mohla dělat spojka, neboli přesněji lamela a ty její pružinky. Spojka je tam totiž na výměnu protože i píská spojkové ložisko a celkově je taková divná. Nedokázal bych si tedy ale vysvětlit že to přestane po ohřátí, to je skoro spíš jako něco v převodovce že to klepne vždy jen než se všude dostane olej.
Re: startování
Přesně tohle mi dělá taky, myslím to cvakání přirozjezdech. Bohužel snažím se zjistit v čem to je a pořád se nedaří. Fel 1.6
Re: startování
Ahojky, ohledne zhavicek bych se ani nebal, bez jakekoliv upravy jsem vymontoval zhavicky, ktere se pomoci koroze skoro staly soucasti motoru , samozrejme je treba to vyzkouset, ale pokud uz je nejaky den mazes, melo by se to vysroubovat samo pro pristup si odpoj prepadove hadicky a odmontuj ty zelezne trubky k tryskam, pokud ale mas prepadove hadicky ozuzlane jako ja, pak doporucuji vymenit, protoze kdyz znovu nasadis, bude ti znich prosakovat nafta..
Re: startování
Vrátím se zpět k tématu tohoto threadu a to startování. Dnes jsem vyndal žhavičky a zjistl že funguje jen jedna a ta proti novým co tu mám ze seata žhaví do červena za 15s proti 4s těcg nových. Takže zítra jedu koupit komplet sadu nových svíček a ptám se tedy jaké brát. Ty původní jsou BERU a já uvažuji o nějakých Brisk nebo Bosch.
Jaké tedy doporučíte? Auto stojí většinou tak čtyři dny bez ježdění a pak mělo právě v té zimě docela problém naskočit jako bylo chudák celý promrzlý, takže s novýma (a hlavně funkčníma) žhavičkama to snad půjde lépe.
Tedy jaké nejlepší žhavičky sehnat?
Jaké tedy doporučíte? Auto stojí většinou tak čtyři dny bez ježdění a pak mělo právě v té zimě docela problém naskočit jako bylo chudák celý promrzlý, takže s novýma (a hlavně funkčníma) žhavičkama to snad půjde lépe.
Tedy jaké nejlepší žhavičky sehnat?
Re: startování
Ze zkusenosti mych znamych se jako nejleosi jevi asi bosch, ale ja jsem ted namontoval nejake obyc za 150 jednu a v techto mrazech startuju na prvni pokus, ikdyz se samozrejme malinko zakucka . U me stacila jedna nefunkcni a startoval jsem az na 5ty pokus..
Re: startování
Tak abych se vyjádřil co jsem tam nakonec dal za žhavičky: původně jsem tam chtěl taky dát Boschky, protože k nim mám nějak největší důvěru, jenže je tady v žádném shopu neměli skladem, takže jsem nakonec skončil u Brisk Exclusive. Tak jsem zvědav jak dlouho vydrží. Každopádně teď i když nechám auto celou noc venku a je totálně promrzlé, tak po prvním nažhavení motor startuje při prvním otočení motoru. Dost jsem koukal že diesel může takhle dobře startovat, ale tím líp. Teď se ještě uvidí co to bude dělat po týdnu stání v těchhle mrazech. Ale jelikož to i předtím v -15 po týdnu nastartovalo po delším točení vlastně bez žhaviček když nefungovaly, tak teď to musí být naprosto v pohodě.
Tedy opravdu bych od toho motoru nečekal, že bude v zimě starovat i bez žhavení tak jako jsem s ním jezdil doteď, to jsem ze svých předchozích dieselů vůbec neznal, protože tam to nemělo v zimě bez žhavení vůbec šanci. Takže asi ty vw motory v feldách nebudou špatný.
Tedy opravdu bych od toho motoru nečekal, že bude v zimě starovat i bez žhavení tak jako jsem s ním jezdil doteď, to jsem ze svých předchozích dieselů vůbec neznal, protože tam to nemělo v zimě bez žhavení vůbec šanci. Takže asi ty vw motory v feldách nebudou špatný.
Re: startování
ahoj
chcel by som sa spýtať že ked mi motor točí a neodpáli sú to tieš žhaviče?
chcel by som sa spýtať že ked mi motor točí a neodpáli sú to tieš žhaviče?
Re: startování
Zdarec, na to ze mam v kufru cca 2KW tak mi to dobiji rozumne, mam 72Ah a i za -10 chyta dobre, no dobre podle nalady, kdyz nema den tak prvni otoceni je jakoby tam byla tuzkova baterka a pak chytne po prevaleni a kdyz ma den tak 2x rychle otoci a jede na 4, upozornuju ze mam 195tis a svicky jsou delany pred 3 rokama v 115tis docela drzej coz jsem koukal, ja mam spis jinej problem a ten ze se mi to zavzdusnuje uz nekolik mesicu, sani jsem vycistil, pretahl, kovovy potrubi pod autem nekape ani neslzi, pred filtrem jsou pasky dotahly a neomackany, za filtrem taky, kovova trubicka k rot. cerpadlu OKI akorat po uprave cerpadla mi praskaly prepady a strikala nafta ven ( ano jelo to jak zbesili) takze na cerpadle jsme ubrali a hadicka zatim nepraska, ale nejde mi do hlavy kde se to zavzdusnuje, to plastovy Tecko ve filtru je oki, nema nekdo tenhle problem???
BTW sundejte ten plastovej dekl nad motorem, ty trumpetky sundejte a procistete kanalky k ventilum ( bude tam smes oleje a sazi z EGRu) a pak zpet dejte dekl bez trumpetek (odborne Lofasu ) a zkuste to projet, ten muj feudik lita jak zbesilej a taky NEMA NADALE traktorovej zvuk, v pripade ze date dynamizer do vyfuku tak si uzijete i lepsi tah, nizsi spotrebu a lepsi zvuk ve vyssich otackach
BTW sundejte ten plastovej dekl nad motorem, ty trumpetky sundejte a procistete kanalky k ventilum ( bude tam smes oleje a sazi z EGRu) a pak zpet dejte dekl bez trumpetek (odborne Lofasu ) a zkuste to projet, ten muj feudik lita jak zbesilej a taky NEMA NADALE traktorovej zvuk, v pripade ze date dynamizer do vyfuku tak si uzijete i lepsi tah, nizsi spotrebu a lepsi zvuk ve vyssich otackach
Re: startování
EL Diablo píše:
BTW sundejte ten plastovej dekl nad motorem, ty trumpetky sundejte a procistete kanalky k ventilum ( bude tam smes oleje a sazi z EGRu) a pak zpet dejte dekl bez trumpetek (odborne Lofasu ) a zkuste to projet, ten muj feudik lita jak zbesilej a taky NEMA NADALE traktorovej zvuk, v pripade ze date dynamizer do vyfuku tak si uzijete i lepsi tah, nizsi spotrebu a lepsi zvuk ve vyssich otackach
Mozes to trochu objasnit, prosim Ta?
Mam tomu rozumiet tak, ze tie "trumpetky" nemam po precisteni nadalej pouzivat?
Co je to "dynamyzer" a kde sa da zohnat? Da sa namontovat aj na seriovy vyfuk?
Mam totizto na dieselovej Felicii v poslednej dobe "skackavu naftu" a toto ma zaujima. Tiez v urcitom rozmedzi otacok to akosi "zabrese".
Re: startování
ja jsem je vyhodil protoze byli volny a novy stojej asi 1050kc a jsou tam vice mene na skodu, potom co jsem je vyndal tak jede lip a nema takovej traktorovej zvuk, jednoduse: otevri kapotu, hadici k filtru sundej,nad motorem je cerny box kde jsou po obvodu 6tky sroubky (myslim) to sundas a jsou tam takovy trumpetky, ty jdou nejrychleji odstrenit utrzenim pac sundavat to imbusem je vecnost) na sroubovak si namotej hadr a strc ho do sani az po ventil a toc dokud nebude saci kanal cisty a potom druhy a treti i ctvrty kanal. pote dej zpet ten kryci box. pripoj zpet husi krk (hadici) od sani a natoc auto, az ho natocis tak mu trosku povyletej otacky tim jak spali olej a pak bude vse OK, dynamizer se pouziva pro lepsi odvod spalin ve vyfuku a v kombinaci s ladakem ma lepsi zvuk. ja ho mam misto tlumice na prostrednim dilu a planuji dozadu ladacek. ted kdyz je felda natocena a stojis u vyfuku tak ma takovej brumlavej zvuk, pri starym vyfuku a trumpetkam to byl jak zetor. je pravda ze vyfuk mam rovne asi 60mm prumer. Neni zatocenej k silnici jako diesly maji klasicky
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 29. pro 2008 19:42:28, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: startování
A neví někdo k čemu tam ty "trumpetky" tedy vlastně jsou a čemu může ublížit (asi spíše dlouhodobě) když tam nebudou? Jestli to bez nich jede líp, tak by stálo zato je vyhodit, ale asi tam nebudou jen tak pro srandu.
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 20. dub 2005 19:18:42
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: startování
Horší starty u dieselu bych spíš přisuzoval unavenému startéru.
Re: startování
Michal píše:Horší starty u dieselu bych spíš přisuzoval unavenému startéru.
To pouze pokud to startuje za zimy dobře a za tepla špatně.
Re: startování
Já píšu nato klepání mám to to same hlavně když je to studené. mám zato že jsou to poloosy tak je vyměním a pak se ozvu. a to startování dlouhý a na 2válce dělá skoro každá felicie 1,9D
Re: startování
Zbysek píše:A neví někdo k čemu tam ty "trumpetky" tedy vlastně jsou a čemu může ublížit (asi spíše dlouhodobě) když tam nebudou? Jestli to bez nich jede líp, tak by stálo zato je vyhodit, ale asi tam nebudou jen tak pro srandu.
ja to tam uz nekolik mesicu nemam a rekl bych ze to spis ma plusy.
Re: startování
feldaCombi 1,9D píše:Já píšu nato klepání mám to to same hlavně když je to studené. mám zato že jsou to poloosy tak je vyměním a pak se ozvu. a to startování dlouhý a na 2válce dělá skoro každá felicie 1,9D
ja mam sestilety svicky a startuje na 4 vlace. 2x se line prevali a vpohode chytne
Re: startování
Ohledně toho klepání za studena měl jsem s tím také zkušenosti je to volnější silemtblok motoru ten u převodovky.Ne ten co vymezuje vůli kostička ale na kterám je pověšený motor.Projevovalo se to kovovýmy zvuky při rozjezdech a řazení.Dělalo to u studeného motoru a když šly teploty k nule.Motor je volnější to poznáš když u nastartovaného auta na volnoběh přidáváš plyn ručně na vstřik čerpadle tak je vidět jak se motor po přidání plynu hýbe.Po zahřátí a zklidnění motoru byl klid.V prosinci mě vyškolila pojistka žhavení 50A je v motorovém prostoru pod černým krytem.Postupně odcházela zvětšoval se její odpor málo to žhavilo a blbě startovalo.Trvalo to tak dlouho pojistka neodešla.Za velkých mrazů samo sebou pomůže dvakrát žhavit a kupovat naftu u normální čerpačky.Jiná věc jak se projevuje opotřebení motoru já měl na auti 93-120tisíc takže jako nové.Měl jsem auto 3 roky na auto byl docela spoleh po koupi nové rozvody.Minulej rok po návštěvě motocykl 2007 a stání ve frontě odešla vodní pumpa ale to je spotřebák.Proto se má radši měnit při rozvodech.Co bylo drahý že prorezl vlnovec kterej je spojenej s katalyzátorem ale v době kdy jsem to měnil zlevnili na polovinu takže to tolik nebolelo.Měnil jsem to celý protože už to předchozí majitel opravovalJinak jsem měnil olej a filtry nic jiného. Lil jsem tam Castrol polosintetika je to dobrý na ty hydroštely a popojíždění po městě se studeným motorem.S autem jsem byl spokojenej měl jsem 4 Bagy,Abs,centrál s alarmem,mlhovky nebylo to shnilé přivezl jsem si auto z Rakouska od prvního majitele.Celkem to slušně jelo a neřvalo oproti Fabii HTP hlavně na dálnici.Spotřebu jsem měl okolo pěti litrů a to jsem to nešetřil.
Měl jsem combi takže víte sami kolik se toho tam vejde.Co mi vadilo že to topí v zimě málo na nohy potrubí topení jsem opravoval ale stejně - soudruzi udělali někde chybu.
S přední nápravou jak tu někdo poukazuje na těžší motor o 50kg kupodivu problémy nebyly akorát jsem měnil ložiska na zadních kolech jak jsem střihal na český sibiři zatáčky.
Druhá věc je povinné ručení verzus nesmyslná cena nafty ale plus pro tenhle motor je zpolehlivost ,spotřeba a jede kopec nekopec.
Další věc je že tyhle motory nesjou tolik rozšířený některé náhradní díly jsou dražší WV a dost jich jezdilo jako služebák takže bacha při koupi.
Zdravím at se vám daří.
Měl jsem combi takže víte sami kolik se toho tam vejde.Co mi vadilo že to topí v zimě málo na nohy potrubí topení jsem opravoval ale stejně - soudruzi udělali někde chybu.
S přední nápravou jak tu někdo poukazuje na těžší motor o 50kg kupodivu problémy nebyly akorát jsem měnil ložiska na zadních kolech jak jsem střihal na český sibiři zatáčky.
Druhá věc je povinné ručení verzus nesmyslná cena nafty ale plus pro tenhle motor je zpolehlivost ,spotřeba a jede kopec nekopec.
Další věc je že tyhle motory nesjou tolik rozšířený některé náhradní díly jsou dražší WV a dost jich jezdilo jako služebák takže bacha při koupi.
Zdravím at se vám daří.
Re: startování
To klepání při rozjezdech a vliv silentbloku na zavěšení převodovky asi nebude to pravé. Tedy aspoň ne u každého. Já ho teď měnil společně s ostatními silentbloky okolo na převodovce když jsem dělal spojku a spíš je to od té doby ještě horší. Tedy když to dříve při akceleraci jednou kleplo, teď to klepne klidně třikrát. Takže fakt nevím kde je problém.
Re: startování
Petan píše:řekněte někdo na co jsou tam ty trumpetky
auto s trumpetkama neujede autu bez trumpetek vyzkouseno a to jsem mel combi a on kratkou, ty trumpetky zadnej technik nedokazal vysvetlit, akorat to ma traktorovej zvuk a je to linejsi trosku
Re: startování
Mě ty trumpetky připadají že by to mělo být "lepší" ohledně přísunu vzduchu, protože je to v tom "airboxu" vlastně díky trumpetkám povytáhnutý jakoby nahoru, tedy i kdyby něco projelo se vzduchem až dovnitř, nemusel by to motor hned nasát a mělo by se to spíš usadit někde doleji. No a celkově jestli to tam není právě kvůli nějaký změně v turbulencích vzduchu aby šel "stejně" do každého válce. Ovšem nevím jestli to soudruzi ve škodovce pojali zrovna dobře. Takže o víkendu je asi taky vyhodím.
Re: startování
Tak jsem zrovna vyndal trumpetky a je to znát. Ještě jsem to moc neprotáhnul, ale už po pár stech metrech co jsem to projel je fakt poznat, že to chce líp jet. Ale co je hlavní, ten známý traktorový zvuk po startu je pryč a konečně tobrblá jako dnešní diesely. Takže zatím tedy samá pozitiva. Trumpetky jsem normálně vyšroubil, protože ty imbusy stačí jen povolit a pak už jdou pěkně rukou jak je to tam takový promazaný od oleje. Takže mám kdyžtak trumpetky schované kdybych je tam chtěl zase někdy vrátit. Podle toho jak jsem to rozdělal mi opravdu připadá, že jsou tam kvůli lepšímu rozložení proudění vzduchu a hlavně aby pěkně rovnoměrně braly emulzi oleje ze vzduchu co to přisává. Takže když je to bez nich, mělo by to být v tomhle ohledu "horší", ale nevím jestli to má na něco vliv. Naopak je jasné proč to jede takhle lépe, jelikož ty trumpetky mají normálně prd jaký místo pro nasávání a takhle to může krásně dýchat. Takže zatím spokojenost a uvidíme co ukáže čas. Mimochodem jak dlouho bez nich už kdo jezdíte?
Re: startování
hromadne demontovanie trumpetiek .no ked ste sa na to dali tak to skusim aj ja.a mimochodom.ten zvuk pri brzdeni motorom a akceleracii mi robi tiež.silentbloky mi pozeral servisak a povedal že v poriadku.ale poriadne som mu nevysvetlil problem.už sa blyži jar tak to dufam prestane robit.ale ajtak by som tu zavadu chcel odstranit.podla mna to nie je važne,ale urcite to nie je v poriadku.
cez vikend trumpety von vsetci
cez vikend trumpety von vsetci
Re: startování
Zbysek píše:Tak jsem zrovna vyndal trumpetky a je to znát. Ještě jsem to moc neprotáhnul, ale už po pár stech metrech co jsem to projel je fakt poznat, že to chce líp jet. Ale co je hlavní, ten známý traktorový zvuk po startu je pryč a konečně tobrblá jako dnešní diesely. Takže zatím tedy samá pozitiva. Trumpetky jsem normálně vyšroubil, protože ty imbusy stačí jen povolit a pak už jdou pěkně rukou jak je to tam takový promazaný od oleje. Takže mám kdyžtak trumpetky schované kdybych je tam chtěl zase někdy vrátit. Podle toho jak jsem to rozdělal mi opravdu připadá, že jsou tam kvůli lepšímu rozložení proudění vzduchu a hlavně aby pěkně rovnoměrně braly emulzi oleje ze vzduchu co to přisává. Takže když je to bez nich, mělo by to být v tomhle ohledu "horší", ale nevím jestli to má na něco vliv. Naopak je jasné proč to jede takhle lépe, jelikož ty trumpetky mají normálně prd jaký místo pro nasávání a takhle to může krásně dýchat. Takže zatím spokojenost a uvidíme co ukáže čas. Mimochodem jak dlouho bez nich už kdo jezdíte?
cca 25tis km ja jsem rikal ze ty trumpetky to je jako nosit drivi do lesa, jeste chci udelat preplnovanou feldu, snad se to podari jinak ten sroubek na cerpadlu kdyz dotahnete o trosku tak je narust vykonu cca 10 koni, ale to jsem jeste nezkousel to prijde casem, je tam totiz pristup jak k penezum, jeste vyradim EGR
Re: startování
a chcem sa spytat.može sa zvysit spotreba bez tych trumpiet?
Re: startování
No to prověří teprve čas asi, ale řekl bych že tžko, protože motor teprve teď pořádně dýchá.
Re: startování
takže da sa povedat že ten traktorovy zvuk vlastne je len naraz vzduchu ktorí sa odstrani vyndaním trumpetiek.no som zvedavy ako to pojde.a je to citelný rozdiel napr v akceleracii?
Re: startování
Já už je taká vyndal anechápu proč je tam kontruktěři dávali
Re: startování
schympanze píše:takže da sa povedat že ten traktorovy zvuk vlastne je len naraz vzduchu ktorí sa odstrani vyndaním trumpetiek.no som zvedavy ako to pojde.a je to citelný rozdiel napr v akceleracii?
Ano je to přesně tak, ty trumpetky tomu tvoří vlastně blbou ozvučnici díky které se ten zvuk moc zvýrazňuje a bez nich je to normální.
Jinak ty trumpetky jsou normální plastové trubky ohlé pod nějakým poloměrem a najdou se pod plastovým krytem sání nahoře na motoru (takový ten kryt co má na sobě znak VW-v tom je regulátor tlaku)
Re: startování
no už su von.aj potrubie som vycistil v ramci možnosti ale chcelo by to dat dole cele sania a poriadne to vydrhnut.ale tolko brajglu co tam bolo.humus
Re: startování
Taky tam mám tolik bordelu ještě. Co šlo jsem vytřel hadrou, ale stejně by bylo ideální to nějak celý vyčistit, protože je to po krajích fest zanešený a kdyb to budu jen takhle něčím šťourat, tak to všechno tak leda napadá k ventilům. Jestli by na to nebyl lepší třeba nějaký sprej co by to rozpustil aby se to pak ve válci spálilo. Nebo fakt asi jedině rozebrat sání, ale do toho se mi moc nechce.
Re: startování
no ja som to vyškrabal ockovím klucom.ventily by to mali vydržat.no ja som tam toho mal dost.asi 2mm hrubí nanos
Re: startování
Tak sem dnes vymontoval ty trumpetky a uzavřel ERG a hned po nastartování sem registroval znatelně tižší a providelný chod motoru. Po projetí kdy sem zjistil, že po tomto zásahu je autíčko mnohem živějsí a klidnějsí chod motoru i ve vyšších otáčkách tak mohu tuto úpravu jen doporučit.
Re: startování
Koukám trumpetkový víkend , já to sání asi ještě někdy sundám jednou a pořádně to taky vyčistím. Je to jak říkáš tak 2mm hrubý nános nečistot, takže jsem se to snažil jakoby vydlabávat prstem s hadrem ven aby mi nic nepadalo zbytečně pod venitly a ty to tam pak nezaklepávaly. To hrubý to chce stejně nějak takhle odrbat a pak to jemnější by možná pomohl nějaký ten sprej na čištění sání, ale nemám s tím zkušenosti jestli to funguje tak jak má.
Re: startování
koukam tak moje Trumpetkova Revoluce slavi uspech jinak k cisteni, nejlepsi je na srouboval natocit hadr a sup stim do kanalku a tocit a tocit, do motoru k ventilum jen napada olej a saze coz spali, nic se nestane a na necistoty je dobry treba CISTIC BRZD
Re: startování
Ježiš jak to tu čtu, tak mam sto chutí jít teď o pulnoci v tom mrazu jit ty trumpety vyhodit ale nevím kdy se do toho pustím, když je venku taková kosa možná využiju pateční praxe ve školní garáži Neměli by jste foto jak je sundany ten plastový dekl a těch trumpetek které se maj odstranit, nerad bych vypadal jako osel, když bych se tam do toho pouštěl a nevěděl co dat pryč
Re: startování
EL Diablo píše:Zdarec, na to ze mam v kufru cca 2KW tak mi to dobiji rozumne, mam 72Ah a i za -10 chyta dobre, no dobre podle nalady, kdyz nema den tak prvni otoceni je jakoby tam byla tuzkova baterka a pak chytne po prevaleni a kdyz ma den tak 2x rychle otoci a jede na 4, upozornuju ze mam 195tis a svicky jsou delany pred 3 rokama v 115tis docela drzej coz jsem koukal, ja mam spis jinej problem a ten ze se mi to zavzdusnuje uz nekolik mesicu, sani jsem vycistil, pretahl, kovovy potrubi pod autem nekape ani neslzi, pred filtrem jsou pasky dotahly a neomackany, za filtrem taky, kovova trubicka k rot. cerpadlu OKI akorat po uprave cerpadla mi praskaly prepady a strikala nafta ven ( ano jelo to jak zbesili) takze na cerpadle jsme ubrali a hadicka zatim nepraska, ale nejde mi do hlavy kde se to zavzdusnuje, to plastovy Tecko ve filtru je oki, nema nekdo tenhle problem???
BTW sundejte ten plastovej dekl nad motorem, ty trumpetky sundejte a procistete kanalky k ventilum ( bude tam smes oleje a sazi z EGRu) a pak zpet dejte dekl bez trumpetek (odborne Lofasu ) a zkuste to projet, ten muj feudik lita jak zbesilej a taky NEMA NADALE traktorovej zvuk, v pripade ze date dynamizer do vyfuku tak si uzijete i lepsi tah, nizsi spotrebu a lepsi zvuk ve vyssich otackach
Dynamizer?? to myslíš rezonator? asi jo...
Kam doporučujete když tak dat ten rezonator?
katalyzator + rezonator (misto stř. tlumiče) + sportovni vyfuk
rezonator + jenom trubka (misto stř. tlumiče) + sportovni vyfuk
Re: startování
Sigy píše:Ježiš jak to tu čtu, tak mam sto chutí jít teď o pulnoci v tom mrazu jit ty trumpety vyhodit ale nevím kdy se do toho pustím, když je venku taková kosa možná využiju pateční praxe ve školní garáži Neměli by jste foto jak je sundany ten plastový dekl a těch trumpetek které se maj odstranit, nerad bych vypadal jako osel, když bych se tam do toho pouštěl a nevěděl co dat pryč
Asi se o víkendu konečně dostanu k pořádnému vyčištění sání, tak to tam nějak narafičím a nafotím to pro příští generace
Re: startování
Tak sem to dnes ráno cestou do práce pořádně projel a musím říct že to bez těch trompetek a se zavřeným ERG jede suprově.
Moje poznatky ve skratce jsou:
Plusy: Tišší chot motoru , Lepší akcelerace , Klidnější a pravydelnější chod motoru po studeném startu
mínusy: Trvá asi o tři minuty déle než se ohřeje motor
Moje poznatky ve skratce jsou:
Plusy: Tišší chot motoru , Lepší akcelerace , Klidnější a pravydelnější chod motoru po studeném startu
mínusy: Trvá asi o tři minuty déle než se ohřeje motor
Re: startování
inak.tie podložky,neviem ako vy,ale treba ich z tych trumpetiek vybrat a použit.inak ich nezakrutite naspat.daju sa pekne vytlacit z toho plastu.su sucastou trumpiet.inac.kto ma rozpernu tyč tak demontaž bude trochu horsia.ale nic strasne.a každa trumpeta drži len na jednom sroube.ja som odkrucal každý
Re: startování
Jojo, s rozpěrkou je to trošku nepohodlné. Taky jsem musel jen odklopit kryt co to šlo a odšroubit ty šrouby. Podložky jsem tam dal nějaký co se mi tam hodily a nepoužíval jsem ty z trumpetek, ale samozřejmě by tam šly dát zpátky jak píšeš.
Takže jak to tak sleduju, tak únor je měsícem zlepšování dieselových motorů na feliciích. To teď budem jezdit všichni jak draci
Já ještě teď sonduju kolem toho egr jak to nejlépe provést, ale o tom více v příslušném tématu.
Takže jak to tak sleduju, tak únor je měsícem zlepšování dieselových motorů na feliciích. To teď budem jezdit všichni jak draci
Já ještě teď sonduju kolem toho egr jak to nejlépe provést, ale o tom více v příslušném tématu.
Re: startování
ERG vyřdíš buť tím že ucpeš podtlak nebo druhá varianta je, že povolíš ty dva inbusy zboku na sání, vložíš tam pechovej plíšek a zase utáhneš.
Re: startování
Tak trumpetky jsou pryč, celkem otrava je odšroubovávat Jak jsem četl, tak jsem čekal že tam budu mít nehorázný bordel a opak byl pravdou až na to že to bylo umazané olejem (doufám, že to nevadí) tak to bylo "čistoučké"
Jinak mám to všechno vyfocené, tak tu hodím když tak foto, ale musím k někomu na komp, protože muj supr čupr net nedokáže uploadovat cokoliv na net Zítra jdu na EGR
Jinak mám to všechno vyfocené, tak tu hodím když tak foto, ale musím k někomu na komp, protože muj supr čupr net nedokáže uploadovat cokoliv na net Zítra jdu na EGR
Re: startování
No tak pokud tam máš čisto, jen ten olej, tak bych se na egr moc netěšil, protože ti pravděpodobně vůbec nefunguje. Ten bordel tam totiž vzniká jen díky přisávání spalin z výfuku, takže ti asi nejde buď podtlakáč, nebo elektromagnet. Jinak ani není možné mít sání tak čisté, protože to pořád míchá při správné funkci emulzi oleje s bordelem z výfukových plynů a to se usazuje na stěnách.
Re: startování
ja tam nemam trumpetky, egr a restriktor v sani a ma to zvuk pomalu i jak zavodak, rezonator taky dela svoje, felinka pak hezky brumla na volnobeh, taky ji kvuli tomu zvuku slapu na krk holce