EGR a vše kolem něj
Re: EGR
EGR ventil propouští část výfukových plynů do sání motorů. Snižuje to emise ale také výkon motoru. Také dochází k rychlejšímu a rovnoměrnějšímu prohřátí hlavy motoru, kde je jinak hlavně za mrazivého počasí v oblasti sacích a výfukových kanálů velký rozdíl teplot. Odpojit se to může, způsob záleží na provedení. Nejčastěji bývá EGR ventil ovládán podlakem, tak zaslepit hadičku.
Re: EGR
Tak sem ho zaslepil podle návodu na http://tdi.dieselpower.cz/forum (nevim kde to tam přesně je) dal sem plech mezi sání a egr. musim říc že to opravdu trochu líp jede jeto trochu živější ale na druhou stranu se to trochu dýl ohříva a teď v zimě je to znát že si musim trožku dýl počkat než to začne topit ale jinak samý výhody líp jede, necuká, nezanáší se sání akorát ty emise ale to neberu jako nevýhodu prostě to před emisema vyndám.
Re: EGR
Tak ten návod by mě taky dost zajímal. Jestli je odpojení egr alespoň trošku prospěšné vzhledem k výkonu, což by mělo, když to pak saje čerstvý vzduch a ne už jednou přepálený, tak není co řešit. Na takhle slabým autě je každýho půl koně navíc moooc vítaných. Co jsem tak koukal na dieselpower, tak se tam řeší především odpojování egr na tdi motorech, kde je to ovšem naprosto něco jiného, takže by to chtělo se něco dovědět o těch felďáckých 1,9d vs. egr.
No a jestli to bude mít negativní vliv na spotřebu to je mi teda vážně fuk. Sice si spotřebu pravidelně přesně měřím, ale i kdyby to jezdilo třeba za 8litrů, tak je mi to fuk vzhledem k možnostem shánění nafty.
Tedy jde především o tu možnost zvýšení výkonu. Ještě jsem to vůbec nestudoval, ale úplně ideální by bylo to vyřešit nějakým elektromagnetickým ventilem na nějakou tu hadičku co se má zaslepit, aby byla možnost to pohodlně zapínat či vypínat z interiéru. Pokud se jedná o nějakou slabou hadičku, tak to nebude problém a asi bych to tak řešil, protože pak nechcu být nasranej až budu v nějakém ránu kdy bude náhle zima mrznout v autě. Teď to topí hned po nastartování, takže bych se toho v zimě nerad zbavoval a právě proto by bylo ideální přihodit na středový panel další vypínač pro regulaci ventilu na tu hadici od egr.
Tedy kdo máte o tom nějaké info co a jak, tak určitě dejte vědět ať se nám autíčka o něco zase oživí.
No a jestli to bude mít negativní vliv na spotřebu to je mi teda vážně fuk. Sice si spotřebu pravidelně přesně měřím, ale i kdyby to jezdilo třeba za 8litrů, tak je mi to fuk vzhledem k možnostem shánění nafty.
Tedy jde především o tu možnost zvýšení výkonu. Ještě jsem to vůbec nestudoval, ale úplně ideální by bylo to vyřešit nějakým elektromagnetickým ventilem na nějakou tu hadičku co se má zaslepit, aby byla možnost to pohodlně zapínat či vypínat z interiéru. Pokud se jedná o nějakou slabou hadičku, tak to nebude problém a asi bych to tak řešil, protože pak nechcu být nasranej až budu v nějakém ránu kdy bude náhle zima mrznout v autě. Teď to topí hned po nastartování, takže bych se toho v zimě nerad zbavoval a právě proto by bylo ideální přihodit na středový panel další vypínač pro regulaci ventilu na tu hadici od egr.
Tedy kdo máte o tom nějaké info co a jak, tak určitě dejte vědět ať se nám autíčka o něco zase oživí.
Re: EGR
tak ja jsem vcera jel v -10 a malem jsem to neukociroval, jindy vyjizdim z obce v 80 a na konci rovinky mam lehce pres 120 a vcera jsem vyjizdel z 0 a na konci jsem mel 150 takze docela brutalek, jinak si nechce udelat PROTEC - cisteni trysek, je to znat na zatahu, jinak k EGRu, ptal jsem se manika co dela motory v OKIMU a rikal ze staci tu slabou hadicku zaslepit,rikal ze staci dat do ni sroubek, jinak EGR si ridi jednotka, neni to tak ze by byl porad pusteny. stacila by mala svorka, jinak EGR ridi el.mag. ventil ktery je v paru s dalsim ventilem co ridi sytic na cerpadle za studena, hlavne pokud EGR odstrihnete tak tu hadicku ZASLEPTE!!! je napojena na hadici od vyvevy do posilovace brzd tak aby jste si nerozbili xichtik
Re: EGR
Sigy píše:Už jsem s tím trapnej, ale nehodili by jste někdo foto jak jste to zaslepili
No trapnej určitě nejsi, tohle jistě zajímá více lidí a já jsem taky zvědav kde to kluci zaslepují, protože těch variant je více.
Co jsem teď studoval jak to vlastně fanguje, tak v závislosti na otáčkách a tedy i podtlaku se otevírá podtlakový ventil a propouští do sání výfukové plyny = do sání jde spálený vzduch s bordelem a méně to jede. Tohle vše končí na 3200ot/min, kdy začne fungovat na pokyn "řídící jednotky" elektronický egr ventil a zavře podtlak který to bere od brzdového válce. Tím se tedy podtlakový ventil zavře a je šmitec. Tedy někde ke konci otáček už egr nefunguje a sere se tam jen do 3200ot/min. V tom případě samozřejmě není problém zjistit, jestli se spínáním napětí v řj egr otevírá nebo zavírá a pomocí relátka to přemostit, aby relé v jedné poloze spínalo originální vedení od řj k ventilu a na druhém ho zapnulo nebo vypnulo podle toho co t potřebuje (použít by to šlo i bez relé pomocí diody pokud je tam potřeba spínaný proud). Takže já asi budu řešit právě tuhle variantu s možností spínání pomocí dalšího vypínače na středovém panelu, abych si v kose mohl případně egr pohodlně zase zapnout a přitopit si tak. Bude to celkově pohodlnější i na ME s tím, že si můžu hned i vyzkoušet jak "neekologické" to je bez egr a s ním. Takže mi asi přibude mezi spínači další s nápisem EGR . Takže o víkendu na to mrknu a proměřím co to chce a podle toho to zapojím a uvidí se. Pokud ten elektromagnetický ventil těsní a tedy pracuje správně, tak to bude ideální varianta. Pokud bude těsnit blbě, tak to taky jen mechanicky zaslepím, nebo tam prdnu ezi to ještě další ventil.
Re: EGR
No to záleží právě jestli ten ventil je bez proudu zavřený nebo otevřený. Osobně bych řekl že spíš otevřený, protože by bylo zbytečný aby do něj v 90% jízdy do 3000ot u běžných řidičů šla šťáva. Takže myslím že spíš jde proud až na 3200ot a zavře se. To uvidím o víkendu až to proměřím a vyzkouším.
Re: EGR
Zbysek píše:No to záleží právě jestli ten ventil je bez proudu zavřený nebo otevřený. Osobně bych řekl že spíš otevřený, protože by bylo zbytečný aby do něj v 90% jízdy do 3000ot u běžných řidičů šla šťáva. Takže myslím že spíš jde proud až na 3200ot a zavře se. To uvidím o víkendu až to proměřím a vyzkouším.
dej info a bude tady dalsi revoluce, nejdriv Trumpetkova revoluce a pak EGRova revoluce
Re: EGR
To jsem zvědav na co dalšího přijdeme že je tam navíc. Když takhle vždycky odpojíme nebo vyhážeme věci co tam jsou spíše na škodu, tak se nám ta felda za chvilku pěkně odlehčí
Ale jsem sám zvědav na to odpojený EGR. Jestli se to podaří na to eletrický spínání zevnitř, tak to bude jak nějaký zapínání turba, i když výkonově asi spíš jako pověstné TURBO tlačítko na nějaký starý 486 PC
Ale jsem sám zvědav na to odpojený EGR. Jestli se to podaří na to eletrický spínání zevnitř, tak to bude jak nějaký zapínání turba, i když výkonově asi spíš jako pověstné TURBO tlačítko na nějaký starý 486 PC
Re: EGR
ja mam kat, rez, tlumic . potom bude kat, rez, ladak. Jen nejsou love na vsechno, ted audio zbastilo par desitek tisic tak musime rozpocet chvilku nechat jinak se ma vyndavat i kat jen nevim co emise potom. Ale je pravda ze mam trumpetky fuc a rezonator a ma takovej bublavo brumlavej zvuk, sice decentni, ale hefkej
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 29. říj 2008 10:14:43, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: EGR
No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.
Re: EGR
Zbysek píše:No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.
no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW
Re: EGR
Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW
No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.
Re: EGR
Zbysek píše:Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW
No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.
to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG
Re: EGR
Tak když už jsem se dnes zase hrabal v autě, tak jsem rovnou tedy i zaslepil konečně na tvrdo egr. Podle těsnění které na vás vypadne po oddělání egr podtlakového ventilu od sání jsem si udělal to samé, akorát plné z 1,5mm plechu, tedy tvarovaný plech se dvěma dírami pro osmičky šrouby a nahodil to zpět. Ještě jsem to nezkoušel, takže zatím nemůžu říct co a jak, takže to zkusím večer nebo zítra a pak dám vědět. Nečekám od toho nějaké zvyšování výkonu, ale rád ych, aby to zklidnilo to občasné pocukávání za studena. Tak se uvidí.
Re: EGR
Tak dnes jsem felinku zase protáhnul do Ostravy a tak se prověřila co a jak to dělá tedy se zaslepeným egr. Hlavní co mě těší je to, že už to necuká za studena, protože to dostává čistý vzduch. Takže pro ty co by chtěli jen vyhodit trumpetky a nechat egr - nedělejte to. Buď oboje, nebo ani jedno. Když se vydělají jen trumpetku, bude to cukat více než normálně. Takže nejlíp samozřejmě upravit oboje. Jinak tak jak jsem říkal už dříve ohledně egr když jsem to zkoušel - nepozoruju že by tam byl nějaký nárust výkonu, ale možná je to spíš tím že bych to musel zkusit naopak, tedy aby se výkon zhoršil.
Re: EGR
Diablo píše:Zbysek píše:No takže když už jsem se dnes hrabal v autě a dával nový ložiska na zadní kolo a taky dělal dvojhmotu, tak jsem na závěr začal luštit to egr. Závěr je takový, že je to přesně naopak než jsem si myslel, ale na funkci to nemá vliv. Tedy inženýři ve škodovce to opět udělali tou složitější cestou, tedy že po nastartování jde hned na elektromagnetický ventil proud a tím pádem to otevře podtlak od brzd a otevře se podtlakový ventil, díky kterému jde do sání všechen bordel z výfuku. Při překročení 3200otáček ventil vypne (přestane do něj jít šťáva) a zavře se tak i podtlakáč. Ještě se egr vypíná při prudším sešlápnutí plynu z volnoběžných otáček, ale je to jen otázka pár vteřin.
Tedy jediné co stačí udělat pro vyřazení egr je odpojení konektoru z ventilu. Otázkou je, co s tím pak hodlá dělat řídící jednotka, která by to měla vzít jako chybu a tedy to zaznamenat.
Takže na vyzkoušení toho jak vám to pojede bez egr stačí jen vypojit ten konektor. Nečekejte žádné zázraky, protože žádní koníci navíc nepřijdou, akorát motor trošičku lépe reaguje na plyn.
no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW
že by to bylo točivým momentem????
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
Re: EGR
Diablo píše:Zbysek píše:Diablo píše:no ty konicku tak mi rekni proc jsem trhnul feldu 1.3MPI 50KW
No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.
to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG
Tak jsem dneska zkusil vyřadit EGR z provozu a protáhnout to po rychlostní silnici z Mostu do Chomutova a zpět. Musím říci že motor o něco lépe reaguje na povely plynu,a trošičku se zlepšilo pružné zrychlení na čtyřku a pětku. Ale co mě zaráží, je fakt,že motor při dosažení hranice cca 3500 ot/min. ztratí veškerý elán a jakoby se vypnul přívod nafty. Auto prostě přestane zrychlovat,tím pádem je pro mě meta 150 km/h pouze sen. Jakmile sem to zapojil zpátky ,musel sem motor do otáček o malinko více pobízet ale zrychloval krásně a bez přestání až do hranice cca4700 ot min kdy začíná zasahovat odstředivá regulace čerpadla....
Nevíte čím by to mohlo být? Že by jednotka nastavila něco jako nouzový režim???
Každopádně mě to zarazilo a radši to EGR nechám zapojené....
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
Re: EGR
No tak ono je trhnout a trhnout. Taky často předjíždíš nějaký ochcávky, nebo bavoráky a není to tím že by jsi měl silnější motor, ale tím jak s tím někdo chcíple jede. Takže tohle bych moc nebral jako nějaký důkaz. Podle mě to nepomohlo téměř vůbec. Ne že bych od toho motoru čekal nějaké zázraky, ale aspoň něco jsem tedy čekal a ono téměř nic. Ono to totiž toho bordelu z výfuku nepopouští zase tak moc když se na to podíváš, takže nějaký nárust výkonu se vážně nekoná a je to spíš o tom, že s tím člověk trošku jinak jede, rpotože si připadá, že mu to něco přidalo.[/quote]
to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG [/quote]
Tak jsem dneska zkusil vyřadit EGR z provozu a protáhnout to po rychlostní silnici z Mostu do Chomutova a zpět. Musím říci že motor o něco lépe reaguje na povely plynu,a trošičku se zlepšilo pružné zrychlení na čtyřku a pětku. Ale co mě zaráží, je fakt,že motor při dosažení hranice cca 3500 ot/min. ztratí veškerý elán a jakoby se vypnul přívod nafty. Auto prostě přestane zrychlovat,tím pádem je pro mě meta 150 km/h pouze sen. Jakmile sem to zapojil zpátky ,musel sem motor do otáček o malinko více pobízet ale zrychloval krásně a bez přestání až do hranice cca4700 ot min kdy začíná zasahovat odstředivá regulace čerpadla....
Nevíte čím by to mohlo být? Že by jednotka nastavila něco jako nouzový režim???
Každopádně mě to zarazilo a radši to EGR nechám zapojené....[/quote]
bez EGRu, trumeptek a s jinym filtr boxem, felina 1.9D combi 2 osoby 50kg naklad a 173 mam i foto kdo neveri
to bylo domluveny stou MPI filckou, ma ji spoluzak tak jsme to zkouseli, navic ma kratkou s vahou 960KG a ja 1060KG [/quote]
Tak jsem dneska zkusil vyřadit EGR z provozu a protáhnout to po rychlostní silnici z Mostu do Chomutova a zpět. Musím říci že motor o něco lépe reaguje na povely plynu,a trošičku se zlepšilo pružné zrychlení na čtyřku a pětku. Ale co mě zaráží, je fakt,že motor při dosažení hranice cca 3500 ot/min. ztratí veškerý elán a jakoby se vypnul přívod nafty. Auto prostě přestane zrychlovat,tím pádem je pro mě meta 150 km/h pouze sen. Jakmile sem to zapojil zpátky ,musel sem motor do otáček o malinko více pobízet ale zrychloval krásně a bez přestání až do hranice cca4700 ot min kdy začíná zasahovat odstředivá regulace čerpadla....
Nevíte čím by to mohlo být? Že by jednotka nastavila něco jako nouzový režim???
Každopádně mě to zarazilo a radši to EGR nechám zapojené....[/quote]
bez EGRu, trumeptek a s jinym filtr boxem, felina 1.9D combi 2 osoby 50kg naklad a 173 mam i foto kdo neveri
Re: EGR
Přidávám screen místa kde zaslepit egr pro ty co ještě nevědí, protože se to teď řeší vedle
. Místo toho těsnění co je červeně označeno stačí dát něco jiného plného, nejlépe vystřihnout z plechu stejný tvar ať to nikde nečouhá, vrtnou ty dvě díry pro šrouby a nahodit zpět. A modře označené jsou "trumpetky", které už jsme snad všichni vydělali, aby to nemělo traktoroidní zvuk
. Místo toho těsnění co je červeně označeno stačí dát něco jiného plného, nejlépe vystřihnout z plechu stejný tvar ať to nikde nečouhá, vrtnou ty dvě díry pro šrouby a nahodit zpět. A modře označené jsou "trumpetky", které už jsme snad všichni vydělali, aby to nemělo traktoroidní zvuk