Zdravím, dnes nastal celkem problém. Chtěl sem sundat rameno kvůli výměně čepů. Povoluju šroub držáku a najednou křup. Urvala se matka co je uvnitř nosníku. Co s tím teď?
Ulomená matka držáku ramena v nosníku
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 22. kvě 2018 23:05:48
- Bydliště: Napajedla, Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Ulomená matka držáku ramena v nosníku
Můj vozový park:
Škoda Felicia 1.3 MPi 50kw r.v. 1997 - hatchback Modrá královská
Škoda Felicia 1.6 MPi 55kw r.v. 1998 - hatchback Bílá Candy
Škoda Octavia II vRS 2.0 TFSI 147kw r.v. 2008 - liftback Modrá race metalíza
Škoda Felicia 1.3 MPi 50kw r.v. 1997 - hatchback Modrá královská
Škoda Felicia 1.6 MPi 55kw r.v. 1998 - hatchback Bílá Candy
Škoda Octavia II vRS 2.0 TFSI 147kw r.v. 2008 - liftback Modrá race metalíza
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ulomená matka držáku ramena v nosníku
Uříznout. Pak je několik možností opravy, buď vyříznout v nosníku díru, navařit zevnitř novou matku a zavařit nosník nebo já tam dostal velkou podložku a imbus šroub s hlavou uvnitř nosníku. Zespodu jsem dal matku s kontramatkou.
Jestli je nosník zdravej, je tam dost materiálu, tak by stačil maticový nýt, ale musel by být nějaký kvalitní asi nerez, ale ten jen tak obyč kleštěma nezmáčkneš, to musej být veliký kleště s přepákováním a ty málokdo má.
Jestli je nosník zdravej, je tam dost materiálu, tak by stačil maticový nýt, ale musel by být nějaký kvalitní asi nerez, ale ten jen tak obyč kleštěma nezmáčkneš, to musej být veliký kleště s přepákováním a ty málokdo má.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: úte 22. kvě 2018 23:05:48
- Bydliště: Napajedla, Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ulomená matka držáku ramena v nosníku
Taky mě napadl imbus jako nejjednodušší řešení, akorat otázka jestli se tam dostanu tím klíčem nějak
Můj vozový park:
Škoda Felicia 1.3 MPi 50kw r.v. 1997 - hatchback Modrá královská
Škoda Felicia 1.6 MPi 55kw r.v. 1998 - hatchback Bílá Candy
Škoda Octavia II vRS 2.0 TFSI 147kw r.v. 2008 - liftback Modrá race metalíza
Škoda Felicia 1.3 MPi 50kw r.v. 1997 - hatchback Modrá královská
Škoda Felicia 1.6 MPi 55kw r.v. 1998 - hatchback Bílá Candy
Škoda Octavia II vRS 2.0 TFSI 147kw r.v. 2008 - liftback Modrá race metalíza
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ulomená matka držáku ramena v nosníku
Není potřeba,když dáš perovku, tak se šroub nebude protáčet
Re: Ulomená matka držáku ramena v nosníku
Mal som rovnaký problém pri výmene ramien.Vyrezávať dieru v nosníku je blbosťjak mraky lebo geometriu nedá nikto dohromady.Tá matica v nosníku nieje navarená v pravom slova zmysle,je to špecialna matica s osadením ,ktorá sa elektricky boduje a osadenie matice presne zapadá do diery v nosníku čím je zaručená jej poloha a tým aj geometria ,ktorá ako vieme je u feldy daná konštrukciou a nedá sa nastavovať ,iba zbiehavosť..Matica sa v strojarine používa a dá sa aj kúpiť.103457 píše:Uříznout. Pak je několik možností opravy, buď vyříznout v nosníku díru, navařit zevnitř novou matku a zavařit nosník nebo já tam dostal velkou podložku a imbus šroub s hlavou uvnitř nosníku. Zespodu jsem dal matku s kontramatkou.
Jestli je nosník zdravej, je tam dost materiálu, tak by stačil maticový nýt, ale musel by být nějaký kvalitní asi nerez, ale ten jen tak
obyč kleštěma nezmáčkneš, to musej být veliký kleště s přepákováním a ty málokdo má.
No a teraz k oprave:ak sa nám pri povoľovaní odtrhne matica od nosníka ,žiadná tragédia,oprava je až moc jednoduchá a rýchla.Hlavičku na skrutke odrežeme a rameno dáme dole. ,maticu s odrezanou skrutkou vytiahneme cez otvor v nosníku ,ktorý je vedľa diery na maticu.Ak máme novú maticu teraz opisovanú činnosť vynecháme.Po každej ploške matice klepneme kladivom,striekneme WD ,upneme do zveráku a odrezanú časť skrutky ľahko vytočíme.No a teraz si upravíme maticu,kto má novú a kto nie použije tú starú.Na jednu plošku matice si navaríme kúsok tyčky alebo niečo podobné.Ja som použil tyčku fi6mm a dlhú 50 mm.Dávajte pozor aby nezasahovala pod spodný okraj ,osadenie na matici musí byť voľné aby zapadlo do diery v nosníku ,ktorá je strediaca a zabezpečuje geometriu. Takto upravenú maticu dáme cez dieru do nosníka ,osadením do diery a tým ju máme vystredenú. Pri zatáčani skrutky sa nám privarená tyčka oprie o nosník a matica sa nebude otáčať.Takto ju dotiahneme a potom kedykoľvek povolíme. Na každý skrutkový spoj používam tmel na závity a ešte sa mi nestalo že mi prihrdzavela matica k skrutke. Dúfam to niekomu pomože.