zadrhlý pístek
zadrhlý pístek
Zdravím nedávno jsem koupil felicii.. a hned po pár týdnech sem objevil docela velkej problém při brzdění jsem slyšel že už to jde kov o kov tak jsem koupil nový desky když jsem je chtěl vyměnit zjistil jsem že je sjetá jenom jedna u levého kola ta vnější vnitřní byla jako nová u pravého kola byli destičky taky ok
když jsem chtěl vyměnit všechny desky za nový narazil jsem již u zmíněného pravého kola na problém nemohu zasunout pístek zkoušel jsem všechno možné svěrák svorky apod ale nic ani se nehne... je nějakej zadřenej nevíte někdo co s tím jak ho rozpohybovat aby to bylo zase jako dřív
všem dík za rady jsem fakt zoufalej
když jsem chtěl vyměnit všechny desky za nový narazil jsem již u zmíněného pravého kola na problém nemohu zasunout pístek zkoušel jsem všechno možné svěrák svorky apod ale nic ani se nehne... je nějakej zadřenej nevíte někdo co s tím jak ho rozpohybovat aby to bylo zase jako dřív
všem dík za rady jsem fakt zoufalej
Re: zadrhlý pístek
Proste ho musíš dostat ven.Pak si kup opravnou sadu a smontuj.
Re: zadrhlý pístek
můžete mi prosím kdyžtak napsat nějaký stručný návod jak ten pístek vyměnit musí se vypouštět kapalina ??
Tisíceré díky všem
Tisíceré díky všem
Re: zadrhlý pístek
kapalina musí ven,pak se podívej jak vypadá pístek a hlavně jak to vypadá v brzdiči.. někdy je zrezlej jen pístek,ale taky se stane že je vyrezlej i brzdič zevnitř a s tím nic neuděláš a musíš brzdič vyměnit.. já pístky vyndavám tak,že sundám brzdič,zaslepím si přívodní hadišku aby mi nevytekla kapalina a pak třebavzduchem fouknu pomalu di brzdiče a pístek vyleze.. a až to budeš dávat dohromady,tak si všechno namaž kapalinou,ať ti to jde dobře smontovat
Re: zadrhlý pístek
No podľa toho čo píše autor príspevku niesom si istý či myslí piest, alebo vodiaci čap. Pokiaľ má opotrebovanú dosku na 1 strane, a na 2 strane ako novú, tak to skôr vidím na zapečený spodný vodiaci čap.
Pokiaľ zaepčený čap, tak:
- postriekať napr WD40, a postupne pomaly točiť s čapom a postupne ho vybrat
- vyčistit
- nandať nový čap s vazelínou na to určenou + manžetu
Pokiaľ zaepčený čap, tak:
- postriekať napr WD40, a postupne pomaly točiť s čapom a postupne ho vybrat
- vyčistit
- nandať nový čap s vazelínou na to určenou + manžetu
Re: zadrhlý pístek
Pokud máš opravdu zarezlý píst a nemůžeš ho dostat zpět, dělám to tak, že když je destička venku, tak poprosím někoho aby mi opatrně šlápl na brzdu. Jde o to aby se pístek "utrhl", pohnul se. Je třeba dávat pozor aby nevyjel celý, pak je to dost práce! Před tím je dobré pod manžetu stříknout injekční stříkačkou trochu brzdovky a dát si cigáro. Pak sundat manžetu aby na to bylo lépe vidět. Až se vysune,( znova opakuji, trochu, ne ho vytlačit celý!) očistit, případně lapovacím, nebo hodně jemným smirkovým papírem (zrnitost 800 -1200) očistit, vypláchnout lihem, postříkat brzdovkou a natlačit zpět, případně postup opakovat.
Re: zadrhlý pístek
buď ho můžeš vyndat celý ten pístek a nebo to můžeš udělat přesně tak, jak řikal Barvas s tím rozdílem, že nemusíš používat kapalinu, ale WD na to jeho rozhejbání. A pokud ho budeš vyndavat celý ten pístek i s gumičkama, tak je to dobré potřít vazelinou nebo kapalinou s skvělým mastným účinkem, co je přímo na tento účel asi tím pádem, jak řikal luke a pak ten pístek nemusíš tak mordovat, aby si ho tam dostal zpět. Jinak se přiklánim k nahoře uvedeným názorům.
Re: zadrhlý pístek
Vyndat ho může ale pak musí ovzdušňovat, nevím jestli má ABS, nevím jaké má zkušenosti, tak jsem to bral cestou nejmenšího odporu. WD není špatný ale kdyby byla stará, dobrá, červená brzdová kapalina........... Ta uvolnila snad všechno.
Re: zadrhlý pístek
Pravé predné koleso mi brzdí menej, ako ľavé. Mal som to rozobraté. Spodný vodiaci čap bol prihrdzavený. Opravil som to a tiež som chcel preveriť, ako je na tom piest. Kliešťami som chytil okraj piestu a skúsil som ho trochu potočiť okolo svojej osi. Išlo to veľmi ťažko, preto sa chcem spýtať, či to tak má byť, pretože sa mi nezdá, že by to gumové tesnenie pri otáčaní piestom malo klásť taký odpor. Myslím si, že ťažšie by malo ísť piest zatlačiť dovnútra, ale otočiť okolo svojej osi by malo ísť ľakho.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 18. srp 2010 16:06:01, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadrhlý pístek
i otacet se snim da celkem dobre asi takhle dokud netece pod tu kryci manzetu tak je to ok horsi bude az potece !! A spis nez otacet si mel skusit ho zatlacit zpet az na doraz. Todle ja delam pokazdy kdyz mam kolo dole a diky tomu mi to chodi krasne volne a mam jistot u ze vse funguje vcetne vodicich cepu.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadrhlý pístek
nadoraz
az se ta kryci manzeta hezky srovna do roviny s telem pistku.
az se ta kryci manzeta hezky srovna do roviny s telem pistku.
Re: zadrhlý pístek
zdarec, Mam vzadu kotouče z golfa a měnim desky. Pistek sem dostal jen pár mm (asi to ne) a dostanu tam jen jednu novou destičku. Takže mi zbývá ještě pořádnej kus cesty. Ale zaboha s nim nemužu pohnout, dělám to na autě. Má někdo nějakej fígl? zarezlý by být neměli jsou tam asi 4 roky a brzdili dobře.
Díky
Díky
Re: zadrhlý pístek
to je jasný, že Ti nejde zatlačit- má v sobě totiž šroubovací mechanizmus kvůli ruční brzdě. Zatlačit to nejde, musí se to zašroubovat přípravkem.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
Re: zadrhlý pístek
Jeeeezis tak to sem debil.... Díky zkusim to
Re: zadrhlý pístek
žádný učený z nebe nespadl Musíš šroubovat a zároveň tlačit.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
- 00Inferno00
- Příspěvky: 1728
- Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
- Bydliště: Dolní BenešoVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadrhlý pístek
Já jsem si skrz toho nedávno koupil sadu pro výměnu brzdových destiček. Když jsem dělal brzdy, měl jsem ji půjčenou a dost mi pomohla. Je to lepší než zápasit se stolařskou svěrkou, sikovkama...
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogboneVici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Re: zadrhlý pístek
Sada vypadá fajn, ale s mým systémem brždění (nebo spíš nebrždění) bych ji potřeboval jednou tak za 5 let, Což se asi nevyplatí... Zkusim tlačit a zaroven točit a uvidim
Re: zadrhlý pístek
Tak sykovky nepomohly, tak sem ti řekl že vyndám pístek. Tak šlapu na brzdu a nic, tak sem šlapal z plných sil a dycky se ozvalo jedno křupnutí. Když už sem se dostal s pedalem na podlahu, třmen šel do svěráku a pístek sem vydoloval. Byl docela špinavej tak sem ho vyleštil, vyčistil ve třmenu drážku na těsnící gumičku, proplách vnitřek třmenu, vyčistil gumičku a smontoval zpět. Bál sem se toho ale šlo to všechno (krom vyndavání pístku) uplně v pohodě. pístek sem pomocí nástroje na zatlačování pístků zatlačil, dal na kotouč desky, nasadil třmen, odvzdušnil a brzdí to naprosto dokonale!
Re: zadrhlý pístek
tak hlavně, že to dobře dopadlo
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadrhlý pístek
Řeším podobný problém. Brzdy fungují, auto netáhne do strany, ale na STK to neprošlo, že prý brzdí nerovnoměrně. Tak budu muset udělat repasi předních brzd a mám k tomu pár dotazů.
1) stačí "Opravná sada pístku brzdového třmenu"? 6U0 698 471 D
Nebo je lespší koupit navíc "Sadu dílu držáku třmenu" ? 6U0 698 470
2) v případě že to bude zarezlé je lepší použít lapovací nebo smirkový papír?
3) jak moc je (časově) náročná a obtížná kompletní repase celého brzdového systému?
(přední, zadní, hlavní válec, posilovač, rozdělovač)
Už mě opakující se problémy s brzdami natolik štvou, že uvažuju o kompletním vyčištění, výměně všech těsnění, vyčištění a přestavbě na silikonovou kapalinu, která nezpůsobuje korozi brzdové soustavy (protože nepohlcuje vodu).
Díky.
1) stačí "Opravná sada pístku brzdového třmenu"? 6U0 698 471 D
Nebo je lespší koupit navíc "Sadu dílu držáku třmenu" ? 6U0 698 470
2) v případě že to bude zarezlé je lepší použít lapovací nebo smirkový papír?
3) jak moc je (časově) náročná a obtížná kompletní repase celého brzdového systému?
(přední, zadní, hlavní válec, posilovač, rozdělovač)
Už mě opakující se problémy s brzdami natolik štvou, že uvažuju o kompletním vyčištění, výměně všech těsnění, vyčištění a přestavbě na silikonovou kapalinu, která nezpůsobuje korozi brzdové soustavy (protože nepohlcuje vodu).
Díky.
Re: zadrhlý pístek
Chlapci menil som si kotuce, dosky a voditka komplet lebo som mal pocit ze su zadrhnute. Pri jazde to klopkalo a ked som stlacil brzdu tak prestalo. Stacilo ju trosku vyslapnut. Ked som to rozmontoval ostal som zhrozeny, lebo na voditkach vobec nebola vazelina. Vycistil som to, dal vsetko nove. Vsetko bolo ok az kym som nepresiel s novymi brzdami asi 50km a klope to opat este viac. Neviete kde by mohol byt problem?
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: zadrhlý pístek
Mám úplně stejný problém,taky už nevím co by to mohlo být,mě to neklape nijak moc,jenom na extra rozmlácené silnici tak to už ani neřeším. Zkoušel jsem laborovat se vším,nový čepy,vyčištění pístku,brzda chodí naprosto perfektně,silný účinek,nepříbrzďuje,desky jsou sjeté rovnoměrně,ale prostě na dírách to poklapává,jak píšeš stačí lehce zmáčknout brzdu a přestane to. Mě napadá jediný,velká vůle mezi deskou a kotoučem nebo vychozený ten protikus čepu(ale tam moc velká vůle není to jsm zkoušel)
Re: zadrhlý pístek
Když jsem udělal repasi brzd, klepání se zvýšilo, a to i když ve vodicích čepech žádná nadměrná vůle není. Je to tím, že nové těsnicí kroužky jsou hezky pružné, umožní větší vrácení pístku po odbrzdění a zvětší se vůle mezi kotoučem a destičkami. Až guma těsnicích kroužků ztvrdne, krok pístků se zkrátí a klepání bude menší.
Trošku pomůže občas silně sěšlápnout pedál brzdy při spuštěném motoru, tj. fungujícím posilovači. Na nějakou dobu se vůle mezi kotoučem a destičkami zmenší a klepání se ztiší.
Trošku pomůže občas silně sěšlápnout pedál brzdy při spuštěném motoru, tj. fungujícím posilovači. Na nějakou dobu se vůle mezi kotoučem a destičkami zmenší a klepání se ztiší.