Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
c) ak použiješ správny kotúč (KIA RIO 2 - 256mm), tak nielen, že nemusíš podkladať, ale ani meniť stredovú dieru. Čo musíš takmer všade je zväčšiť diery v tehlic pre uchytenie strmeňa z 10 na 12. Existuje tam jedna výnimka (správny strmeň z Fordu Scorpio) ale v našich "lazích a hájich" je to rarita...
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Jaký je přesně ten rozdíl v těhlicích s náboji 4x100 mm?
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Tloušťka těch "uší" co drží brzdič. Je tam rozdíl asi 3mm.
Nějaký poslední Fava 94 už měly Feldí.
Nějaký poslední Fava 94 už měly Feldí.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Jo, tak těhlice bych měl mít z felície, tak by to mělo pasovat. Zatím mám doma komplet 54mm brzdy a uvažuji nad těmi kotouči z Mazdy.
Tak abych mohl na zimu, případně STK nasadit 13" Feldí plechová kola.
Velké třmeny, aby to jelo po celé ploše, se mi nějak nedaří sehnat, navíc dozadu kotouče v plánu nemám, maximálně tak omezováky z kombi...
Je opravdu u té varianty - "235 Kotouče + malý držák + malý třmen s 54 mm pístkem" velká ta nevyužitá plocha kotouče u středu? Jak to sedí na vnějším okraji kotouče?
Tak abych mohl na zimu, případně STK nasadit 13" Feldí plechová kola.
Velké třmeny, aby to jelo po celé ploše, se mi nějak nedaří sehnat, navíc dozadu kotouče v plánu nemám, maximálně tak omezováky z kombi...
Je opravdu u té varianty - "235 Kotouče + malý držák + malý třmen s 54 mm pístkem" velká ta nevyužitá plocha kotouče u středu? Jak to sedí na vnějším okraji kotouče?
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Zdravim chlapy... delam novou stavbu Favorita... vzadu jsem uz naladil kotouce 250mm ale z prednimi si nemohu poradit... zadam o nejakou radu z ceho ale chtelo by to uz neco malo vetsi nez 250.. tudiz alespon chlazeny 260mm
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Drtikol
máš to tu napsaný, co chceš víc poradit?
máš to tu napsaný, co chceš víc poradit?
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Pane Drtikol,sype se vám zrní!
http://www.youtube.com/watch?v=w2Cef0cSaiY
Drtikol:
Spíš sem dej nějakou radu (do správné sekce),jak a z čeho naladit zadní brzy 250mm. Mohlo by to být pro dost nadšenců zajímavý...
http://www.youtube.com/watch?v=w2Cef0cSaiY
Drtikol:
Spíš sem dej nějakou radu (do správné sekce),jak a z čeho naladit zadní brzy 250mm. Mohlo by to být pro dost nadšenců zajímavý...
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Ahoj, chci se ujistit, koupil jsem tuto sadu: http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1 ... T=0|LNG=0| a zajímá mě jestli v tom stříbrném sáčku je mazací tuk na vodící čepy? V prodejně mi nedokázali odpovědět. Pokud to je ona (tuším že silikonová vazelína) vystačí sáček na dva čepy, nebo mám dokoupit?
díky
díky
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Může to bejt i taková ta "vodička" co se používá při montáži pístku. Nicméně takový pytlíčky mi přišly se sadou čepů, takže bych tipnul že to ten tuk je.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Nemáte někdo změřenou tloušťku těch úchytů na správné těhlici z Feldy? Těhlice, které mám, mají na sobě ještě velký kryt, jako by byly z favorita, přitom na felície už se snad dávaly jen ty menší kryty ne?
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Jen pro svůj klid se zeptám, jsou ty větrané kotouče směrované, nebo jsou záměnné levá-pravá? Ptám se protože jsem kdysi v nějakém návodu ke kotoučům viděl, že se má při montáži sledovat směr větracích otvorů. Nicméně se mi zdá že jsou kolmé, čili nejsou směrované (mám ATE).
Druhý dotaz, kdo poradí kde v Praze sehnat desky na velkou na 260ku kotouč od Fritechu? Ty LPR co mi prodali se mi nezdají, začínají se jakoby drolit.
Díky
Druhý dotaz, kdo poradí kde v Praze sehnat desky na velkou na 260ku kotouč od Fritechu? Ty LPR co mi prodali se mi nezdají, začínají se jakoby drolit.
Díky
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Ahoj, mám dotaz, nezkoušel někdo kombinaci brzdiče ze Sierry s ABS (60mm pístek / 260mm kotouče) s kotoučema z Kia Rio II? viděl jsem jen kombinaci brzdiče z Mondea + kotouče Rio II.
HeavySmoker tu psal, že použil kotouče z Espace, který má výšku 46mm a nesedí mu to ve středu držáku. Kotouč z Rio II má výšku 47mm, to znamená, že bych musel vypokládat kotouč, nebo zfrézovat držák třmenu, tak aby to sedělo.
Pak už mě jen napadá varianta použít kotouče z Clia, který má výšku 41mm a držák třmenu vypodložit o cca 4mm.
HeavySmoker tu psal, že použil kotouče z Espace, který má výšku 46mm a nesedí mu to ve středu držáku. Kotouč z Rio II má výšku 47mm, to znamená, že bych musel vypokládat kotouč, nebo zfrézovat držák třmenu, tak aby to sedělo.
Pak už mě jen napadá varianta použít kotouče z Clia, který má výšku 41mm a držák třmenu vypodložit o cca 4mm.
- lukydm
- Příspěvky: 940
- Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Alex: preco to komplikovat?
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Protože by to bylo moc jednoduchý jen mě zarazilo, že tu HeavySmoker psal, že při kombinaci brzdiče ze Sierry a kotoučů z Rio II není kotouř přesně uprostřed, tak hledám náhradu a mám v tom docela guláš...
a už se blíží přezouvání, tak chci mít brzdy připravený
a už se blíží přezouvání, tak chci mít brzdy připravený
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Ano, pal jsem že není přesně uprosřed, ale o ničemu nevadí, protože z jedné strany máš píst a z druhé plovoucí třmen. Je to ideální kombinace, protože jediné co musíš je zvětšit středovou díru v kotouči. Přijde mi to lepší než tam dávat podložky. Jinak aby v tom nebyl guláš, tak jsem použil brzdiče Sierra (Scorpio) z roku 91-93 s ABS (píst 60mm velká destička) a kotouče Renault Espace II z roku 91-96 (kotouč 259mm)
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
ještě mě zaujaly kotouče z clia III ten má výšku 44mm takže bude taky nepatrně mimo střed. Tlošťku má 22mm o proti sierře je jenom o 2mm užší, ten espace je užší o proti sierře o 4mm což mi přijde docela dost.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Zacina sa to tu motat:
Pre velke brzdy
Ak budete mat stastie a najdete brzdice Scorpio (prva polovica 90. rokov) a kotuce KIA RIO, tak musite:
- obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali
Ak pouzijete brzdice Modeo 1 & kotuce KIA RIO 2, tak je potrebne:
- prevrtat diery v tehlici pre uchytenie drziaku strmena z 10mm (felda) na 12mm Mondeo
- obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali
Ak pouzijete kotuc Renault s vyskou 46mm, musite naviac:
- zvacsit stredovu dieru v kotuci na 62mm ako ma felda resp. upravit naboj na mensi priemer
Ak pouzijete kotuc s vyskou mensiou ako 46mm, tak musite pouzit podlozky na odsadenie brzdica...
Takze z praktickeho hladiska je najlepsia kombinacia spravny brzdic Scorpio + Kia Rio, ale zohnat to je tazke, takze nasleduje Mondeo + Kia Rio
Edit: Pri použití brzdičov Sierra je potrebné obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali. K tomu sú overené kotúče Renault, Kia asi nikto neskúsil...
Pre velke brzdy
Ak budete mat stastie a najdete brzdice Scorpio (prva polovica 90. rokov) a kotuce KIA RIO, tak musite:
- obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali
Ak pouzijete brzdice Modeo 1 & kotuce KIA RIO 2, tak je potrebne:
- prevrtat diery v tehlici pre uchytenie drziaku strmena z 10mm (felda) na 12mm Mondeo
- obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali
Ak pouzijete kotuc Renault s vyskou 46mm, musite naviac:
- zvacsit stredovu dieru v kotuci na 62mm ako ma felda resp. upravit naboj na mensi priemer
Ak pouzijete kotuc s vyskou mensiou ako 46mm, tak musite pouzit podlozky na odsadenie brzdica...
Takze z praktickeho hladiska je najlepsia kombinacia spravny brzdic Scorpio + Kia Rio, ale zohnat to je tazke, takze nasleduje Mondeo + Kia Rio
Edit: Pri použití brzdičov Sierra je potrebné obrusit drziak brzdica a stit, aby si navzajom nezavadzali. K tomu sú overené kotúče Renault, Kia asi nikto neskúsil...
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pon 19. bře 2012 20:16:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Mám Sierru, nic se nepřevrtává, brousí se spodek držáku a štít, jinak v podstatě plug&play
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Ano jak píše výše RedmeX tak se musí obrousit držák a štít. Výhoda brzdičů sierra oproti mondeu je asi jen ve šroubech. Mondeo má M12 a sierra má M10.
Teď jsem koukal na ty kotouče kia rio a průměr kotouče je 254 nebo 256 pro rio 2. Nebude pak destička přečnívat? Je pravda že mě zas destička nebere od kraje protože kotouč kouká ven. má někdo s tímto zkušenosti?
Teď jsem koukal na ty kotouče kia rio a průměr kotouče je 254 nebo 256 pro rio 2. Nebude pak destička přečnívat? Je pravda že mě zas destička nebere od kraje protože kotouč kouká ven. má někdo s tímto zkušenosti?
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
RedmeX: máš tu chybičku, středová díra má být 62mm a ne 72mm
HeavySmoker: právě kvůli tomu, že se nemusí převrtávat díry v těhlici jsem si splašil brzdiče ze sierry. Kotouče z Ria by ti asi nešli s brzdičema ze Sierry, jsou ještě o 1mm vyšší než z Espace co máš, u brzdičů z Mondea je to očividně OK
HeavySmoker: právě kvůli tomu, že se nemusí převrtávat díry v těhlici jsem si splašil brzdiče ze sierry. Kotouče z Ria by ti asi nešli s brzdičema ze Sierry, jsou ještě o 1mm vyšší než z Espace co máš, u brzdičů z Mondea je to očividně OK
- lukydm
- Příspěvky: 940
- Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Dosticka na kotuci KIA RIO II, neprecnieva cez kotuc, je tesne pred zrazenim hrany kotuca Minule som na to pozeral, idealna kombinacia
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
a sakra, dával som to z hlavy, opravím. Inak pri kombinácii Modeo + Kia dostička presne lícuje s krajom kotúča resp. líniou kde dochádza ku skoseniu hrany kotúča s toleranciou tak 0,1mm
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
To by odpovídalo protože ten kotouč má 256 mm, mě to u 259mm hodí o ten 1-1,5mm přečnívající kotouč. Bohužel to způsobí zmenšení a nevyužití spodní části destičky, která čouhá do toho "sníženého mezikruží" na kotouči. Muselo by se profrézovat díry v těhlici ale oválná díra se mi nezdá.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Držák Sierra bez ABS, šrouby pasují. Třmen Sierra s ABS (nebo Scorpio), 60mm pístek. Destičky pro brzdy s ABS . Kotouč KIA RIO 235 mm, výška 46mm (ATE 422227). Je třeba mírně brousit mezi těhlicí a držákem třmenu. Je třeba ubrousit poměrně dost materiálu na malém držáku, aby se do něj vešly velké destičky - nebo to ubrat na destičkách. Destičky sedí na kotouči na milimetry, kotouč je uprostřed držáku. Příští týden skládám na čisto.
http://img4.rajce.idnes.cz/d0404/5/5838 ... G_0182.jpg
http://img4.rajce.idnes.cz/d0404/5/5838 ... G_0182.jpg
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Použil jsem brzdiče ze Sierry s ABS (60mm pístek) a kotouče z Renault Megane II / Clio III - 260mm průměr a výška 44mm (Ferodo FE DDF1201), musel jsem trochu ofrézovat držák kvůli kotouči ABS, protože jsem ho potřeboval vypodložit o 2mm
- Foglik
- Příspěvky: 900
- Registrován: ned 15. bře 2009 12:58:20
- Bydliště: Chotěšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
pomalu vybiram desky abych mohl vsechno objednat a pomalu doskladat... Narazil sem an ATE za 888Kc/sada nebo na Ferodo Premier 925Kc/sada.... Ted jeste jestli to sou ty spravny abych je dyztak nemusel posilat zpatky: MONDEO II (BAP) [09/96-11/00]1.8 i (1796ccm/85kW/115HP) Diky za rady
Moje felda... http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=23524
- lukydm
- Příspěvky: 940
- Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Mam otazočku. V predu mam brzdič Mondeo 60mm piestik a 256mm kotuc, vzadu brzdic GV 38mm, kotuc 226mm
Vzdy, ak jemne slapnem na brzdu, bud sa pomalicky hybe auto, tak tomu zaslapnem, je pocut taky cinkot, popripade jemne praskanie, ako keby sa hybal brzdic na voditkach. Je to pocut len pri slapnuti na brzdovy pedal, pocas brzdenia uz nie.
Robi to niekomu tiez alebo mam niekde chybu?
Zadné voditka su v celku pevne. Zvuk ide od prednych brzd. Vsetko mam dotiahnute, skontrolovane.
Neviem uz
Vzdy, ak jemne slapnem na brzdu, bud sa pomalicky hybe auto, tak tomu zaslapnem, je pocut taky cinkot, popripade jemne praskanie, ako keby sa hybal brzdic na voditkach. Je to pocut len pri slapnuti na brzdovy pedal, pocas brzdenia uz nie.
Robi to niekomu tiez alebo mam niekde chybu?
Zadné voditka su v celku pevne. Zvuk ide od prednych brzd. Vsetko mam dotiahnute, skontrolovane.
Neviem uz
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: pát 24. úno 2012 21:18:59
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Zkoušel někdo brzdiče z Fiesty? viz: http://www.feliciaklub.cz/navody/kotoucove-brzdy-predni-a-zadni.html# Zajímalo by mě možnost použití 13" hliníků.
Felicia LXi rv. 95 , 50kW BMM
http://billybobbean.rajce.idnes.cz/Felicia/
http://billybobbean.rajce.idnes.cz/Felicia/
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Záleží na hliníkách, ale v zásadě nevidím problém, proč by se neměly 13" vejít...
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Nemáte někdo vyzkoušené jaké plechové disky 14" pasují na 260mm kotouč s brzdičem sierra? Ideálně nějaký koncern se středem 57? Díky
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
edit: luky ma pravdu disk 6J14 ET 48 pre Golf a 45 pre Passat. Nedrhlo mi to o brzdic, ale pneu o misku tlmica (trening HP) a bolo to tak velmi tesne, ze som si to pri montazi ani nevsimol. Tie 3mm toto riesia.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 10. říj 2012 16:48:46, celkem upraveno 2 x.
- lukydm
- Příspěvky: 940
- Registrován: sob 09. srp 2008 12:20:38
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Redmex: oprava, VW 6jx14 ET45, sice je uz mala medzera medzi diskom a čapom riadenia, ale nic nešucha
Brzdic mondeo 60mm a kotuc Kia RIO II 256mm, ani 259mm nevadi
Brzdic mondeo 60mm a kotuc Kia RIO II 256mm, ani 259mm nevadi
Felicia Combi 1.6M-E 69kW 1998 Re-born
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
Felicia FUN 1.6MPi 55kW 1999 "Auto které má na silnici úspěch"
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 48#p418448
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Supr, díky za info. Jdu shánět disky.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
zdarec chlapy chtel bych se zeptat jestli by sly pouzit kotouce i brzdice z renault 19, 1.8 16v. Kdyby to tu uz bylo psane tak se omlouvam, je mozne ze jsem se prehlidl. Dik za odpovedi
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Pokud bude mít výšku 46 tak ano.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Chci se zeptat když namontuju 260mm brzdy, dám pak na auto origo litá kola 5,5 x 14 ET42 ?
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
na 260 by 14" měly normálně jít
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
jo 14" 5,5J et 40 pasuje bez problému
- Foglik
- Příspěvky: 900
- Registrován: ned 15. bře 2009 12:58:20
- Bydliště: Chotěšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
ja mam 5,5x14 et 45 a taky pohoda
Moje felda... http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=23524
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Potvrzuji že plechové disky z passatu 14" 6J et 38 pasují s pneu 185/60 i HP podvozkem. je tam tak centimetr od blatníků.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
zkousel nekdo tedy kombinaci Brzdic Sierra s ABS(60mm) a kotouc KIA RIO II, zda to teda vse sedi?
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Já osobně ne, ale prej to sedí.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Caute,
je to trochu OT za co sa ospravedlnujem, ale ma niekto skusenosti s prestavbou prednych brzd na starom favorite 4x98?
Tato otazka tu bola polozena a odpoved bola ze je rozdiel 3mm na tehlici oproti felicii - v com presne su tie 3mm? Isiel by tento rozdiel vyriesit nejakou podlozkou? Vsetky ostatne upravy by boli rovnake(teda az na iny rozmer stredovej diery a roztece)?
Prestavba by bola na 238 s pouzitim 13" plechacov.
Dakujem
je to trochu OT za co sa ospravedlnujem, ale ma niekto skusenosti s prestavbou prednych brzd na starom favorite 4x98?
Tato otazka tu bola polozena a odpoved bola ze je rozdiel 3mm na tehlici oproti felicii - v com presne su tie 3mm? Isiel by tento rozdiel vyriesit nejakou podlozkou? Vsetky ostatne upravy by boli rovnake(teda az na iny rozmer stredovej diery a roztece)?
Prestavba by bola na 238 s pouzitim 13" plechacov.
Dakujem
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
A neide vymenit favo tehlice s nabojom za feliciacke? To by bolo jednoduchsie, bez toho budes mat problem s vyberom kotucov... Ten rozdiel je okrem dier myslim vo vyske (hlbke) kotuca.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Ano tak teoreticky by to jednoduchsie bolo, ale zase to zvysi naklady a praca navyse vzhladom na to, ze naprava je po GO v dobrom stave.
Preto sa pytam ci niekto nevie v com je presne rozdiel (v ktorych dieloch a ake su orzmery), lebo ked uz treba robit podlozky medzi drziak a tehlicu tak sa mozu spravit aj o 3mm viac ak je tam ten rozdiel + ked sa sustruzi stred na kotuci tak dat vyvrtat 4 nove diery na roztec 98 by bolo jednoduchsie a menej nakladne ako menit celu tehlicu.
Ak je ale aj rozdiel vo vyske naboja, tak to uz meni celu vec, resp. by to chcelo zase vediet, ze o kolko presne a mozno zase bude vyhovovat kotuc z tej ibizy ako bolo spominane hned na zaciatku topicu.
Preto sa pytam ci niekto nevie v com je presne rozdiel (v ktorych dieloch a ake su orzmery), lebo ked uz treba robit podlozky medzi drziak a tehlicu tak sa mozu spravit aj o 3mm viac ak je tam ten rozdiel + ked sa sustruzi stred na kotuci tak dat vyvrtat 4 nove diery na roztec 98 by bolo jednoduchsie a menej nakladne ako menit celu tehlicu.
Ak je ale aj rozdiel vo vyske naboja, tak to uz meni celu vec, resp. by to chcelo zase vediet, ze o kolko presne a mozno zase bude vyhovovat kotuc z tej ibizy ako bolo spominane hned na zaciatku topicu.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Podle Cedrycha (strana 412) mají hlavy ložiska čepu předního kola Felicie a Favorita tyto odlišnosti:
1. jiný úhel sklonu osy otvoru pro tlumič vůči rovině kolmé na osu kola. U Felicie je úhel 5`40´ a u Favorita 6`30´.
2. Poloha páky řízení. Vzdálenost od osy otvoru pro kulový čep tyče řízení ke hraně dorazu ložiska v dutině čepu kola je u Felicie 68,5 mm, u Favorita 72,5 mm.
3. Dosedací plocha na upevnění třmenu přední brzdy je posunuta o 3 mm směrem od podélné osy vozu (oproti Favoritům do března 1994). Favority od dubna 1994 už mají dosedací plochu pro třmeny brzdy posunutou jako u Felicie. Změna byla provedena v souvislosti se změnou brzdového kotouče.
4. Kryt kotouče brzdy je u Felicie upevněn do zahloubených otvorů, jsou použity šrouby s vnitřním šestihranem (imbus) a se zapuštěnou hlavou. Vlastní kryt je u vozů Felicia a Favorit tvarově odlišný.
1. jiný úhel sklonu osy otvoru pro tlumič vůči rovině kolmé na osu kola. U Felicie je úhel 5`40´ a u Favorita 6`30´.
2. Poloha páky řízení. Vzdálenost od osy otvoru pro kulový čep tyče řízení ke hraně dorazu ložiska v dutině čepu kola je u Felicie 68,5 mm, u Favorita 72,5 mm.
3. Dosedací plocha na upevnění třmenu přední brzdy je posunuta o 3 mm směrem od podélné osy vozu (oproti Favoritům do března 1994). Favority od dubna 1994 už mají dosedací plochu pro třmeny brzdy posunutou jako u Felicie. Změna byla provedena v souvislosti se změnou brzdového kotouče.
4. Kryt kotouče brzdy je u Felicie upevněn do zahloubených otvorů, jsou použity šrouby s vnitřním šestihranem (imbus) a se zapuštěnou hlavou. Vlastní kryt je u vozů Felicia a Favorit tvarově odlišný.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
mikka, to su velmi zaujimave technicke informacie. Ani som nevedel, ze take nieco existuje, Cedrych je nejaka kniha? dakujem.
Ale este teda otazka k tym info, ci to chapem spravne:
1. znamena, ze felicia ma vacsi odklon, tzv. A-cko ako favorit?
2. znamena, ze felicia ma mensiu paku riadenia na tehlici - takze "ostrejsie" riadenie ako favorit?
3. to som pochopil teda spravne uz v tych predchadzajucich prispevkoch.
4. asi nic podstatne pre upravu brzd.
Ak je to tak, potom by kvoli bodom 1 a 2 mohla mat zmysel vymena tehlice, ako dalsi maly upgrade prednej napravy.
Ale este teda otazka k tym info, ci to chapem spravne:
1. znamena, ze felicia ma vacsi odklon, tzv. A-cko ako favorit?
2. znamena, ze felicia ma mensiu paku riadenia na tehlici - takze "ostrejsie" riadenie ako favorit?
3. to som pochopil teda spravne uz v tych predchadzajucich prispevkoch.
4. asi nic podstatne pre upravu brzd.
Ak je to tak, potom by kvoli bodom 1 a 2 mohla mat zmysel vymena tehlice, ako dalsi maly upgrade prednej napravy.
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
Hoj chlapi, tak se mi povedlo sehnat na inzerát brzdy ze Scorpia 260 mm, pístek 60mm tíry 10mm, i s funglovejma destičkama za cenu šrotu. Sice jsem se bál podle fotek co to bude za šrot, tak kupodivu se desky i pístek na komppresoru krásně hýbe. Chtěl jsem nechat opískovat ale vykutálená firma mi řekla že to bude v rámci stokorun... teda jedenácti stokorun, což se mi teda moc akceptovat nechtělo. Našel jsem na aukru novou pistoli s pískem a odsáváním za 520 kaček, kompresor mám, takže si to brzy opískuiju sám Po výplatě koupím kotouče KIA RIO II a jsem zvědav jestli se na něčem nezadrhnu. Jen se chci zeptat než to rozhodím, brzdová hadice se použije škodovácká/fordácká, nebo jsou stejné, nebo budu muset nechat dělat trubičky s fordovskou koncovkou? omlouvám se jestli je to tady někde zmíněný, procházel jsem vlákno a nenašel. Dík
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
u scorpia je stejné uchycení hadice jako má felda.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
- Foglik
- Příspěvky: 900
- Registrován: ned 15. bře 2009 12:58:20
- Bydliště: Chotěšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední chlazené brzdy, prům. 238/260 mm
opiskovani a nalakovani obou brzdicu vcetne drzaku sem platil myslim 400kc
Moje felda... http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=23524