Základní nastavení geometrie
Základní nastavení geometrie
Zdravíčko. Dneska jsem si pořídil nové tyče řízení a horní i spodní čepy. Nebylo mazivo na kloubu a možná je v pr... prachovka, takže felda vrže jak stará postel. Chci se zeptat, jestli máte nějakou pomůcku alespoň na základní seřízení než dojedu na laserovou geometrii. Zvládnu to s klidem sám, minimálně přeměřením starých dílů a roztečí.
Re: Základní nastavení geometrie
na základní domácí nastavení sbíhavosti si můžeš vyrobit jednoduchej přípravek. Kdybych byl na svim compu, tak pošlu i obrázek, takhle bude muset stačit jen popis...
Vem nějakou rovnou lať, sežeň si nějaký (ocelový) vingle- třeby ty, jak prodávaj v obi, baumaxu... na uchycení police. Potřebuješ, aby po položení toho vingle na tu lať byl jeho horní konec v půlce vejšky ráfku. Ideální asi bude, když ten vingl bude trošku vyšší a ty ten horní konec ohneš tak, aby se ráfku dotýkala jen hrana vingle. Oba vingle si musíš upravit stejně. Jeden z viglů přišroubuješ napevno na jeden konec latě. Lať strčíš pod auto, aby se ten přišroubovanej vingl dotýkal v poloviční vejšce ráfku na straně kola. Pak přiložíš druhej vingl na druhou stranu auta a uděláš si čárku na laťce. Teď jen přesuneš sůj přípravek na druhou stranu kola a zase si uděláš rysku na laťce. Fantaziji se meze nekladou, klidně si na tu lať přišroubuj metr. Pak už jen změříš rozdíly a můžeš štelovat. U feldy je požadovaná sbíhavost na 13" kolech 1 +-1 mm. (osobně bych se snažil o ten 1mm) Při trochu zručnosti a dodržování rovných stran a pravých úhlů si myslim, že výsledky budou celkem obstojné.
Kdybych napsal něco nesrozumitelně, tak se klidně ptej.
Vem nějakou rovnou lať, sežeň si nějaký (ocelový) vingle- třeby ty, jak prodávaj v obi, baumaxu... na uchycení police. Potřebuješ, aby po položení toho vingle na tu lať byl jeho horní konec v půlce vejšky ráfku. Ideální asi bude, když ten vingl bude trošku vyšší a ty ten horní konec ohneš tak, aby se ráfku dotýkala jen hrana vingle. Oba vingle si musíš upravit stejně. Jeden z viglů přišroubuješ napevno na jeden konec latě. Lať strčíš pod auto, aby se ten přišroubovanej vingl dotýkal v poloviční vejšce ráfku na straně kola. Pak přiložíš druhej vingl na druhou stranu auta a uděláš si čárku na laťce. Teď jen přesuneš sůj přípravek na druhou stranu kola a zase si uděláš rysku na laťce. Fantaziji se meze nekladou, klidně si na tu lať přišroubuj metr. Pak už jen změříš rozdíly a můžeš štelovat. U feldy je požadovaná sbíhavost na 13" kolech 1 +-1 mm. (osobně bych se snažil o ten 1mm) Při trochu zručnosti a dodržování rovných stran a pravých úhlů si myslim, že výsledky budou celkem obstojné.
Kdybych napsal něco nesrozumitelně, tak se klidně ptej.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní nastavení geometrie
KDyz to mas jen na dojeti na presnou geometrii ta ksi nastav volant rovne a pak uz jen lad kola do roviny aby byl zadni krasne v zakrytu tech prednich proste predni rovne se zadnima. Snad chapes. Pozor auto musi stat uz normal na zemi a je dobre aby pokud ho v tu chvili spustis z heveru tak snim alespon kousek popojen aby stalo opravdu rovne. Na dojeti to bohate staci.
A drobnost : ohlidej si pak aby v servisu zafixovali volant rovne - dost casto na to kaslou srovnaji si jedno kolo do geometrie a ladi jen druhe a na volant uplne kaslou.
A drobnost : ohlidej si pak aby v servisu zafixovali volant rovne - dost casto na to kaslou srovnaji si jedno kolo do geometrie a ladi jen druhe a na volant uplne kaslou.
Re: Základní nastavení geometrie
Vzhledem k tomu, že ho hodlám měnit, tak budou muset Ale díky za upozornění, protože s tím jsem moc nepočítal, že na to kašlou.
Re: Základní nastavení geometrie
Sbíhavost se musí regulovat šroubováním obou řídicích tyčí, tak, aby po seřízení byly obě řídicí tyče stejně dlouhé. Jinak se kola v zatáčkách nenatáčí přesně v úhlech, odpovídajících dráze kola v zatáčce. Teprve až je sbíhavost a úhly natáčení kol v pořádku, má se zkontrolovat a případně seřídit volant, aby byla příčka rovně.
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Základní nastavení geometrie
Zas tak bych to neřešil ... Já jsem měnil jenom čepy na řízení ... zpátky jsem to našrouboval od oka aby kola byly +/- rovně a pomaloučku jsem dojel na geometrii kde to seřídili jak to má být
Můžeš se mrknout na moje výsledky z geo ... před a po . Přijel jsem tam se sbíhavostí na přední nápravě +17,2mm a taky to jelo jen to tahalo v zatáčkách . Kdybych to seřizoval nějak přesně (dle metru, latí apod. ) tak bych byl pak akorát na*ranej, že jsem vyhodil peníze za geometrii a nemuseli tam skoro nic seřizovat
http://maty.jezekus.net/geo001.jpg
Můžeš se mrknout na moje výsledky z geo ... před a po . Přijel jsem tam se sbíhavostí na přední nápravě +17,2mm a taky to jelo jen to tahalo v zatáčkách . Kdybych to seřizoval nějak přesně (dle metru, latí apod. ) tak bych byl pak akorát na*ranej, že jsem vyhodil peníze za geometrii a nemuseli tam skoro nic seřizovat
http://maty.jezekus.net/geo001.jpg
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Základní nastavení geometrie
Já to radši vezmu metrem ono je to potom dlouhá štreka zpět dom z chaty, takže radši pořádně