FeliciaKlub • Zobrazit téma - Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Příspěvekod vjost » pát 15. led 2016 19:50:02

Zdravím. Měl bych na Vás pánové ošemetný dotaz. Při jízdě do Vyškova z Hradce Králové mi za Olomoucí zavibroval cca 2x volant zhruba po dobu tří sekund. Vždy do zatáčky. Kola mám vyvážená na nových pneumatikách, disky byly po dojetí studené kolem šroubů, vždy šlo o levotočivou zatáčku zhruba ve 110 km/h. Silentblok nad převodovkou měněný, po zařazený 4. r.s. a pomalém spouštění spojky prý motor nikam necukal a zůstal relativně v klidu. Při zpáteční cestě mi jen lehce podklouzlo pravé kolo při brzdění na sjezdu do Mohelnice. Auto má najeto 120 tis. Vibrace šly od pravého kola. Vždy jako když člověk brzdí s ABS (jako když se sekne kolo a vahou vozidla se rozpohybuje). Při vytočení volantu klouby nelupou a v nízkých rychlostech nic neudělá ani na kruhovém objezdu. Máte nějaké zkušenosti prosím?
vjost
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 9
Registrován: pát 15. led 2016 19:40:18

Re: Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Příspěvekod 103457 » pát 15. led 2016 20:11:05

Vibrace do volantu dělá homokineťák, pokud je to pravý, dělá to do levé zatáčky, pokud levý, tak obráceně do pravé zatáčky. Možná začíná odcházet. Zatím asi nemůžeš nic dělat, než to sledovat. Maximálně kouknout na rameno a poloosu, jestli není mastná od od vazelíny, unikající z prasklé manžety kloubu
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10705
Registrován: ned 29. led 2006 22:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Příspěvekod vjost » pát 15. led 2016 20:21:01

Mastno je kolem manžety dost. Dokážu si v domácích podmínkách homokineťák vyměnit sám nebo je to na servis?
vjost
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 9
Registrován: pát 15. led 2016 19:40:18

Re: Dvě krátkodobé vibrace do volantu

Příspěvekod 103457 » pát 15. led 2016 20:45:24

Těžko říct, co to je "domácí podmínky"? Pokud máš doma jen kombinačky, šroubovák a izolačku, tak nikoliv. Chce to alespoň trochu vybavenou dílnu. Musíš pod auto, líp se to dělá z kanálu nevi velkého heveru, jde to ikdyž jen zvedneš auto, ovšem je to pracnější.
Musíš mít velkou golu 30 ořech na povolení poloosy a zbytek běžné nářadí.
Povolíš poloosu a vytočíš středovou matku,
zvedneš auto, sundáš kolo
povolíš kulák ramene, vyhneš těhlici na tlumiči ven
povolíš sponu manžety na polose upřevodovky,
vytočíš náboj na těhlici a vytáhneš z ní polosu
pomalu vytahuješ polosu ven z převodovka a rukou jistíš vnitřní kříž, který je na polose a vytahuješ ho spolu s polosou z unašeče v převodovce. Ten kříž musíš zajistit hadrem nebo izolačkou, aby z něj nespadly pokličky a nevysypaly se jehly. Je to na obrázku, červená šipka označuje ten kroužek, pod kterým je jehlové ložisko, tak ten ti nesmí spadnout dolů ve směru modré šipky
Obrázek

Pak už máš polosu celou venku, položíš na ponk, roztrháš manžetu homokloubu a přes hliník nebo dřevo srazíš kloub kladívkem ven.
Novej kloub narazíš zase zpátky, nejdřív musíš dát novou manžetu a pokud bude potřeba, tak drátěnej zajišťovací kroužek, který je na poloose a drží homokloub. U kvalitnějších homokloubů je v sadě kloub, manžeta, drátěnej kroužek, spony manžety a vazelína.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10705
Registrován: ned 29. led 2006 22:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary


Zpět na Řízení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník