Zapojení rádia
Re: Autoradio přes klíč
Nazdar,
Asi sme na tom rovnako pretoze ja toto tiez velmi nechapem. Nenasiel by sa niekto kto by to vedel vysvetlit ako pre uplneho analfabeta
diky moc
Asi sme na tom rovnako pretoze ja toto tiez velmi nechapem. Nenasiel by sa niekto kto by to vedel vysvetlit ako pre uplneho analfabeta
diky moc
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autoradio přes klíč
...musíte si ale uvědomit, že pokud rádio napojíte na klíčekem spínené +12V tak bez zapnutého zapalování rádio nebude možné zapnout.Kontakt najdeš snadno...konektor je tam zdvojený...(je zhruba uprostřed spínačky) při zapnutém klíčku přiložíš zkoušečku (žárovku-měřák) a objeví se ti tam napětí...pro připojení použiješ konektor faston 6,3mm
http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi ... nektor-4-8
http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi ... nektor-4-8
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: Autoradio přes klíč
Nazdar,
vsak prave toto potrebujem aby sa mi zapinalo radio iba pri nastartovanom motore. Zopar krat sa mi stalo ze som ho zabudol vypnut a asi vies co to spravilo s baterkou a navyse mam v kufri subwoofer tak si nemozem dovolit nechat radio zapnute len na baterku. Ale inac diky za radu skusim sa nato pozriet. V Tigre to islo jednoduchsie tam som iba prehodil zlty s cervenym a bolo hotovo
vsak prave toto potrebujem aby sa mi zapinalo radio iba pri nastartovanom motore. Zopar krat sa mi stalo ze som ho zabudol vypnut a asi vies co to spravilo s baterkou a navyse mam v kufri subwoofer tak si nemozem dovolit nechat radio zapnute len na baterku. Ale inac diky za radu skusim sa nato pozriet. V Tigre to islo jednoduchsie tam som iba prehodil zlty s cervenym a bolo hotovo
Re: Autoradio přes klíč
no tak som to nakoniec vyriesil. nebolo to zase az take hrozne ako som si myslel. napojil som to zo spinacky ten kontakt je tam hned nakraji. horsie to uz asi bude s tym kontaktom P kde by malo byt po vytiahnuti kluca napetie. to vobec netusim ako sa k nemu dostanem
Re: Autoradio přes klíč
Na P sa vys... .Stály + natiahni zo zapalovača cigariet.
Edit : Oprava natiahni.
Edit : Oprava natiahni.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne čtv 25. čer 2009 7:48:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Autoradio přes klíč
Abdul píše:Na P sa vys... .Stály + netiahni zo zapalovača cigariet.
tak to som vobec nepochopil
Re: Autoradio přes klíč
ale dal bych to asi radeji na nejaky vypinac, aby jste to mohl zapnout a vypnout kdykoliv
- Bodas
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát 05. čer 2009 21:21:06
- Bydliště: Poblíž Hradce Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojeni radia na klicek
Ahoj, prosím poraďte mi.
Mám teď zapojené rádio na klíček, stálých 12v do rádia a přerušovaných 12v z pojistkové skříně na zapnutí klíčku do polohy 2. Takže když zapnu klíčky a nastartuju, tak se mi rádio zapne a když zhasnu motor tak se rádio vypne...to je ve tak jak to chci, ale chtěl bych zároveň, aby když nemám klíčky v zapalování bylo možné rádio zapnout, třeba i pomocí nějakého speciálního vypínače? je to takto možné? a přitom zachovat to ,že když vypnu motor rádio se vypne také?
Třeba ve firemnim saxu nám to takto funguje...je to rádiem nebo autem?
Napadlo mě na těch spínaných 12v dát ještě přes vypínač12v z baterky, ale netlouklo by se to potom, kdybych nechal zaplý vypínač a do toho nastartoval?
Mám teď zapojené rádio na klíček, stálých 12v do rádia a přerušovaných 12v z pojistkové skříně na zapnutí klíčku do polohy 2. Takže když zapnu klíčky a nastartuju, tak se mi rádio zapne a když zhasnu motor tak se rádio vypne...to je ve tak jak to chci, ale chtěl bych zároveň, aby když nemám klíčky v zapalování bylo možné rádio zapnout, třeba i pomocí nějakého speciálního vypínače? je to takto možné? a přitom zachovat to ,že když vypnu motor rádio se vypne také?
Třeba ve firemnim saxu nám to takto funguje...je to rádiem nebo autem?
Napadlo mě na těch spínaných 12v dát ještě přes vypínač12v z baterky, ale netlouklo by se to potom, kdybych nechal zaplý vypínač a do toho nastartoval?
Re: zapojeni radia na klicek
V nabídce GESu je následující relé:
http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat ... ES13014950
http://www.ges.cz/sheets/r/rmb962.pdf
Je zajímavé tím, že má dvě definované polohy aktivované pulzem 10ms až 5s. Pak může být bez napájení.
Toho by se dalo využít u vozidel ovládaných DO. Odemykacím pulzem by se sepnuly kontakty pro napájení rádia, zamykacím pulzem by se rádio odpojilo od palubní sítě. Bohužel tohle provedení má zatížitelnost kontaktů pouze 8A, co může být málo.
Předpokládám, že bistabilní relé s větší zatížitelností by mohlo být v nabídce některého z výrobců.
Samozřejmě u DO (alarmů), které pak za jízdy vozidlo zamknou by to nefachčilo ...
http://www.ges.cz/?page=index&of=1&gcat ... ES13014950
http://www.ges.cz/sheets/r/rmb962.pdf
Je zajímavé tím, že má dvě definované polohy aktivované pulzem 10ms až 5s. Pak může být bez napájení.
Toho by se dalo využít u vozidel ovládaných DO. Odemykacím pulzem by se sepnuly kontakty pro napájení rádia, zamykacím pulzem by se rádio odpojilo od palubní sítě. Bohužel tohle provedení má zatížitelnost kontaktů pouze 8A, co může být málo.
Předpokládám, že bistabilní relé s větší zatížitelností by mohlo být v nabídce některého z výrobců.
Samozřejmě u DO (alarmů), které pak za jízdy vozidlo zamknou by to nefachčilo ...
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojeni radia na klicek
ja to prepojoval v konektoru v pojistkovce kde je radio.. na tusim 5ce je tam +15.. tak na ten sme dal cerveny drat a na puvodni stale sem dal zluty .. a este je treba je jinak zapojit v iso konektoru.. z hlavy se uz nepamatuju, ale kdo se vyzna v zapojeni ten se toho rychle dopatra
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
- Vici
- Příspěvky: 1278
- Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
- Bydliště: Rožnov p.R.
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojeni radia na klicek
papaja5 píše:tak mi poradte,pripojim zluty a cerveny drat k sobe jako proud a pamet a potom spojim hnedy drat s cernym,nebo cerny s cernym,no proste zem a autoradio hraje,jako u predchozich aut,ale jeden hacek,vzdycky kdyz to takhle zapojim,se mi rozviti svetla a sviti furt dokud zase nerozpojim draty,jak je to mozne
protoze zluty drat je tusim podsviceni...
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Re: zapojeni radia na klicek
Kluci, napište mi prosím jako pro blbce jak má vypadat zapojení rádia přes relátko? Tak, aby bylo spínaný při poloze II klíče ve spínačce, ale zároveň aby šlo zapnout i bez klíčku. Díky moc!
Re: zapojeni radia na klicek
A nedalo by sa prehodiť spínaciu skrinku (to je pod kľúčovou skriňkou s el vývodkami) napr. z Fábie? Ona má polohu pre rádio.
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojeni radia na klicek
Mě jde do iso konektoru červenej drát, ale ještě před ním se rozdvojuje a má tam nezapojenou větev s docela podivným kontaktem. To je to co se má nějakým způsobem propojit se spínačkou?
Re: zapojeni radia na klicek
PetrMPI: Budu mít teď po zkouškovým pauzu, tak kdybys chtěl pořešit to rádio přes klíček tak se na to můžem vrhnout.
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojeni radia na klicek
Tak to moc díky za nabídku. Já to zatím rozpojil a začnu to řešit až po zkouškách. Zatím se prokáže aspoň jestli je ta baterka opravdu vadná nebo ne.
Re: zapojeni radia na klicek
Je to práce tak na 20 minut i s pájením, když si nachystám drát s pinem. Až budeš mít čas tak dej vědět
vypinac na radio
zdravim odborniky,
chtel by jsem dat na napajeci kabel o radia vypinac, protoze se radio samo nevypina po vytahnuti klicku. Zkousel jsem to dat do pojistkovky, ale dal jsem to na alarm takze mi nefunguje alarm a jeste mi to autoradio obcas s vypinanim blbne
Mam dotaz kolikati amperovy potrebuju vypinac aby snesl proudy do radia. Dekuji
chtel by jsem dat na napajeci kabel o radia vypinac, protoze se radio samo nevypina po vytahnuti klicku. Zkousel jsem to dat do pojistkovky, ale dal jsem to na alarm takze mi nefunguje alarm a jeste mi to autoradio obcas s vypinanim blbne
Mam dotaz kolikati amperovy potrebuju vypinac aby snesl proudy do radia. Dekuji
Re: vypinac na radio
A máš dobře zapojený rádio, myšleno konkrétně stalý plus a plus po zapnutí zapalování? Jinak záleží, jaký má konkretně tvoje rádio odběr.
Re: vypinac na radio
Vyhulené samotné rádio na plné gule = 10A.Pre istotu daj 15 A a máš pokoj.
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypinac na radio
...hmmm...tak takové rádio bych chtěl vidět...s odběrem 10A
...tento zesilovač má 2x25A...a to je zesilovač...
http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi ... ate-R300-4
...můžeš použít jakýkoli vypinač...jsou dimenzované většinou na 10A a výše
http://www.rapid-autohifi.com/store/goo ... lenim.html
...tento zesilovač má 2x25A...a to je zesilovač...
http://www.fancarhifi.cz/www-fancarhifi ... ate-R300-4
...můžeš použít jakýkoli vypinač...jsou dimenzované většinou na 10A a výše
http://www.rapid-autohifi.com/store/goo ... lenim.html
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: vypinac na radio
diky vsem za rady, hned jsem chytrejsi.
fancarhifi: musim nasetrit penize a poresit s vama nejaky radio a repracky, ale to az casem.:
fancarhifi: musim nasetrit penize a poresit s vama nejaky radio a repracky, ale to az casem.:
Re: vypinac na radio
Si to změř a uvidíš... Ale myslím, že 10A pojistka u rádia je normál...
Re: vypinac na radio
Radeggast myslis ze ma radio pojistku v sobe nebo mu tam mam nejakou dat.?
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypinac na radio
...to záleží co máš za rádio...některá mají pojistku na zadní straně...obecně není nutné dávat rádio na pojistku, ale pokud máš individuální kabeláž tak se jistí spíš to vedení než samotné rádio, ale na závadu to není...
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: vypinac na radio
fancarhifi píše:...hmmm...tak takové rádio bych chtěl vidět...s odběrem 10A
...tento zesilovač má 2x25A...a to je zesilovač...
Každé bežné autorádio s výkonom cca 4x25W má odber do 10A.
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypinac na radio
...dones mi běžné rádio, které má 4x25W/RMS...a dám ti zdarma nový Alpine
...mám dost vysoký model u kterého naměřili 21W na kanál...a nemá odběr 10A...tak mi netvrď, že toto má běžné rádio, které se tady pohybuje ne fóru
...mám dost vysoký model u kterého naměřili 21W na kanál...a nemá odběr 10A...tak mi netvrď, že toto má běžné rádio, které se tady pohybuje ne fóru
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: vypinac na radio
Nejak ti nerozumiem, čo sa snažíš povedať...
Stačí teda na bežné autorádio s výkonom cca 4x25W desať ampérový kontakt, alebo nie?
Napríklad starší model Sony CDX-M670 má minimálny kontinuálny výkon 23,2W na kanál. Koncový stupeň je TDA7560. Keď si pozrieš jeho datasheet... - pri napájaní 13,2V ma výkon min. 23W do 4Ohm záťaže.
Autorádio je istené 10A poistkou.
Stačí teda na bežné autorádio s výkonom cca 4x25W desať ampérový kontakt, alebo nie?
Napríklad starší model Sony CDX-M670 má minimálny kontinuálny výkon 23,2W na kanál. Koncový stupeň je TDA7560. Keď si pozrieš jeho datasheet... - pri napájaní 13,2V ma výkon min. 23W do 4Ohm záťaže.
Autorádio je istené 10A poistkou.
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypinac na radio
...nepolemizuji o dané hodnotě 10A...ale o "teoretickém" výkonu integrovaných zesilovačů v autorádiích.Nedej na papírové hodnoty TDA....a určitě znáš přeměnu energie v teplo a následné poklesy výkonu a nárůst zkreslení.
Proto jsou některá autorádia a zesilovače vybaveny chladícím ventilátorem....případ některých modelů Alpine a Pioneer.
...probírali jsme tady ale hodnotu v A u vypínače a málokterý je dimenzovaný pod 10A...snažil jsem se jen naznačit, že zátěž...byť při plném zatížení (což se u rádia dá málo kdy dosáhnout) by jen ztěžka mohl být zmíněných 10A.
...příklad...sestava 4ch + 2x 1ch zesilovač s celkovým výkonem 1,2kW/RMS měla při hlasitosti 140dB odběr okolo 60A...měřeno
...takže rádio se svými usoplenými byť 80W celkově...by mělo odběr 10A...já tomu nevěřím
Proto jsou některá autorádia a zesilovače vybaveny chladícím ventilátorem....případ některých modelů Alpine a Pioneer.
...probírali jsme tady ale hodnotu v A u vypínače a málokterý je dimenzovaný pod 10A...snažil jsem se jen naznačit, že zátěž...byť při plném zatížení (což se u rádia dá málo kdy dosáhnout) by jen ztěžka mohl být zmíněných 10A.
...příklad...sestava 4ch + 2x 1ch zesilovač s celkovým výkonem 1,2kW/RMS měla při hlasitosti 140dB odběr okolo 60A...měřeno
...takže rádio se svými usoplenými byť 80W celkově...by mělo odběr 10A...já tomu nevěřím
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: vypinac na radio
Lenže ja som nepísal, že dané autorádio má odber 10A, ale do 10A.
Samozrejme... iný výkon má obvod, keď má teplotu puzdra 25°C a iný keď má 80°C.
A ešte pre zaujímavosť: akým signálom sa budila tá zostava?
Samozrejme... iný výkon má obvod, keď má teplotu puzdra 25°C a iný keď má 80°C.
A ešte pre zaujímavosť: akým signálom sa budila tá zostava?
Re: vypinac na radio
tak 1k2W urcite nemam..mam starsi radio 4x40W od hyunaye a repra akorat ty originalni od felcie v prednich dverich. takze nejaky obrovsky proudy zase mit nebudu
zapojení autoradia
Mám autoradio Sencor a Felicii rv 2000.Autoradio má při selmutí čelní panelu červeně podsvícené tlačítko eject,podsvícený otvor pro vkládání CD a blikající červenou kontrolku kontrolku.Nejsem si jist,zda li při vypnutém klíčku a sundaném panelu má posvínení ejectu a otvoru CD svítit (na rozdíl od blikající kontrolky což považuji za běžné).Není chyba v zapojení?
Re: zapojení autoradia
Jestli máš nezměněný tovární zapojení iso konektoru v autě, tak máš trvalých 12V i tam kde má být 12 spínaných ("15", přes klíček) - záleží na typu rádia jestli ti bude vybíjet baterku nebo ne
Re: zapojení autoradia
zapojení je tovární,je to normální eurokostka od výrobce.radio je sencor scd-3754mr a v návodu žádný schema zapojení.
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojení autoradia
...myslím, že to bude konstrukční záležitost než chyba v zapojení...pokud ti drží paměť...
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: zapojení autoradia
fancarhifi: Sériový zapojení ISO ve feldě má propojený piny 4 a 7 na napájecím konektoru (oba na stálých +12V) - dá se to snadno předělat tak aby to bylo správně (paměť stálých +12, rádio spínané klíčkem) - stačí natáhnout kabel na odpovídající pin (7 nebo 4 podle typu rádia) z pojistkovky ze svorkovnice C (pin 5)
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojení autoradia
.... ten kdo vymyslel tahat kabel z pojistkové skříňky asi moc elektroinstalaci Felicie nezná...toto neřeší absenci tzv. "0" která je běžná u většiny vozidel.
Je jasné, že když je na pinech 7(spíané +12V) a 4(memory) (není podle typu , ale každé) stálé napětí tak musí rádio hrát bez klíčku...můj otazník byl jen jako poznámka...zmíněné piny se zamění jen u Fabie, Octavie a VW...
...teď ke spínání...proč si komplikovat taháním kabelu z poj. skříňky a hledat svorkovnici C a pin 5 což bez znalosti umístnění (barvy) svorkovnice je tu pro spoustu uživatelů složitá záležitost.
K spínací skříňce je to cca 25cm a na fastonu č.15 je to to samé...
Myslím si co jsem napsal...bude to konstrukční záležitost protože je tlačíko prosvětleno z důvodu lepší orientace kde jej máš hledat...třeba u Panasonic taky svítí tlačítko SRC i při mode Off.Stejně to bylo i u 2DIN JVC kde bylo podsvícené tlačítko ON.Je tam jen dioda, která má zanedbatelný odběr.
Zkus jednu věc....rozpoj červený kabel mezi ISO a rádiem (měl by být na dutinkách) tlačítko EJECT by mělo zhasnout...zapoj tento kabel na spínačku.Tím se ale tak zbavíš možnosti hrát bez zapnutého zapalování.
Ale jak napsal Marty...pokud ti to nevybíjí baterii...neřeš to...
Je jasné, že když je na pinech 7(spíané +12V) a 4(memory) (není podle typu , ale každé) stálé napětí tak musí rádio hrát bez klíčku...můj otazník byl jen jako poznámka...zmíněné piny se zamění jen u Fabie, Octavie a VW...
...teď ke spínání...proč si komplikovat taháním kabelu z poj. skříňky a hledat svorkovnici C a pin 5 což bez znalosti umístnění (barvy) svorkovnice je tu pro spoustu uživatelů složitá záležitost.
K spínací skříňce je to cca 25cm a na fastonu č.15 je to to samé...
Myslím si co jsem napsal...bude to konstrukční záležitost protože je tlačíko prosvětleno z důvodu lepší orientace kde jej máš hledat...třeba u Panasonic taky svítí tlačítko SRC i při mode Off.Stejně to bylo i u 2DIN JVC kde bylo podsvícené tlačítko ON.Je tam jen dioda, která má zanedbatelný odběr.
Zkus jednu věc....rozpoj červený kabel mezi ISO a rádiem (měl by být na dutinkách) tlačítko EJECT by mělo zhasnout...zapoj tento kabel na spínačku.Tím se ale tak zbavíš možnosti hrát bez zapnutého zapalování.
Ale jak napsal Marty...pokud ti to nevybíjí baterii...neřeš to...
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
Re: zapojení autoradia
fancarhifi: Máš pravdu s tím že spínačce feldy chybí to další spínaný napětí hned po vložení (bez otočení) klíčku jako mají novější škodovky
Ne každý má volnou 15ku na spínačce (už tam něco má nebo má třeba imo META M35), ta pozice C5 v pojistkovce je ve schématech označená jako "15" pro rádio, tak nevidím problém (k propojení stačí 40 cm kabelu a dva iso piny)
Když je pro mě těžký naajít pin ve svorkovnici a udělat si správně fungující kabel, tak nebudu riskovat zkrat a zajedu k autoelektrikáři (to by tu mělo být někde vyvěšeno, spousta lidí se ptá jak na elektrický věci a přitom neznají ani základy, pak může být každá rada potenciálně nebezpečná)
Ne každý má volnou 15ku na spínačce (už tam něco má nebo má třeba imo META M35), ta pozice C5 v pojistkovce je ve schématech označená jako "15" pro rádio, tak nevidím problém (k propojení stačí 40 cm kabelu a dva iso piny)
Když je pro mě těžký naajít pin ve svorkovnici a udělat si správně fungující kabel, tak nebudu riskovat zkrat a zajedu k autoelektrikáři (to by tu mělo být někde vyvěšeno, spousta lidí se ptá jak na elektrický věci a přitom neznají ani základy, pak může být každá rada potenciálně nebezpečná)
- fancarhifi
- Příspěvky: 1097
- Registrován: sob 07. led 2006 21:58:12
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojení autoradia
..tak v tom ti musím dát za pravdu...spousta se v tom povrtá...udělá škodu a pak to má druhý opravit.Pro rozbočení se dá použít vydlička faston, ale jak píšeš...musí se něco o tom vědět...ale znáš to...ruce jsou rychlejší než hlava
Naposledy upravil(a) fancarhifi dne stř 03. bře 2010 20:50:15, celkem upraveno 1 x.
www.fancarhifi.cz vše co potřebujete pro ozvučení vašeho miláčka
- Macman
- Příspěvky: 2420
- Registrován: stř 31. kvě 2006 20:53:48
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zapojení autoradia
viktorsssss píše:Mám autoradio Sencor a Felicii rv 2000.Autoradio má při selmutí čelní panelu červeně podsvícené tlačítko eject,podsvícený otvor pro vkládání CD a blikající červenou kontrolku kontrolku.Nejsem si jist,zda li při vypnutém klíčku a sundaném panelu má posvínení ejectu a otvoru CD svítit (na rozdíl od blikající kontrolky což považuji za běžné).Není chyba v zapojení?
chyba zapojeni neni ale tuhle stupidni vadu maj vsechny seriove vyrabene Sencory radia
méně znamená někdy více...
Re: zapojení autoradia
Vyzkoušej rozpojit hlavní napájení (ne to, co drží paměť)... Jestli eject a osvětlení cd zhasne, tak potom, aby ti to nesvítilo, musíš dát na tento drát vypínač (nebo na klíček, jak se tu zbytečně řeší, protože to bylo milionkrát)... Jestli to bude tento případ, tak to není vada ...
Pokud by se ti to nechtělo dělat, tak musíš změřit proud a podle toho se rozhodnout, jestli ti to vyfláká baterku, nebo ne...
Pokud by se ti to nechtělo dělat, tak musíš změřit proud a podle toho se rozhodnout, jestli ti to vyfláká baterku, nebo ne...
Re: zapojení autoradia
Moje doporučení je Sencora zahodit a nebo rozpojit napájení na vypínač(vyřešil jsem to taky tak) Sencory mají podle názorů široké veřejnosti a odborníků tady velký odběr,včetně toho mojeho,které jsem napojil(napájení) na vypínač a né na spínačku.Pak jsem rádio dal stejně pryč a koupil JVC,ale vypínač jsem nechal zapojený a už jsem si na něho zvykl.Přišlo mi to v zimě jednodušší řešení.Navíc se mi spojily hned tři problémy...rádio a centrál s alarmem.
Tohle jsem řešil já a místní elektroodborníci mi poradili,od té doby je klid......viewtopic.php?f=30&t=8462
Tohle jsem řešil já a místní elektroodborníci mi poradili,od té doby je klid......viewtopic.php?f=30&t=8462
výměna autorádia a jeho zapojení
Dobrý den,
jsme majitelem Škody Felicie 1.3 LXi z roku 1996. Chystám se vyměnit autorádio a zajímalo by mě, jestli jde zapojit tak, aby se vypínalo po vyndání klíčku ze skříňky. Mechanik, který tam zapojoval původní rádio tvrdil, že to nejde, takže rádio hrálo i při vyndaném klíčku ze zapalování a vypínal jsem jej vycvaknutím panelu. Děkuji za odpovědi
jsme majitelem Škody Felicie 1.3 LXi z roku 1996. Chystám se vyměnit autorádio a zajímalo by mě, jestli jde zapojit tak, aby se vypínalo po vyndání klíčku ze skříňky. Mechanik, který tam zapojoval původní rádio tvrdil, že to nejde, takže rádio hrálo i při vyndaném klíčku ze zapalování a vypínal jsem jej vycvaknutím panelu. Děkuji za odpovědi
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna autorádia a jeho zapojení
Není problém to zapojit přes klíček přes pozici 15. 4ervený drát od rádia na stálých +12V a žlutý na pozici 15 spínací skříňky. Potom se ti rádio vypne s vypnutím zapalování, ale nevymaže se ti paměť, jelikož ta bude pod stálým proudem ( dle typu radia )
Re: výměna autorádia a jeho zapojení
Díky za odpověď. nám právě ten mechanik tvrdil, že to nejde.
Re: výměna autorádia a jeho zapojení
nejde to tak jak pises..ty si psal ze to chces aby Ti to hralo i v poloze 0 a kdyz vytahnes klic tak se to vypne..Jde to pouze tak jak psal 103457..pri klicku v poloze kdy Ti sviti dobijeni akumulatoru a mazani Ti bude hrat radio i pri vypnutem motoru.. doufam ze sem to napsal nejak srozumitelne. mej se
Re: výměna autorádia a jeho zapojení
Jde to udelat i tak, aby se radio zaplo po otoceni klicku na I a vyplo se az po otoceni na STOP. Takze radio bude hrat i na 0... Kdybych nemel na radiu odnimatelny panel, tak si to tak zapojim, ted to pro me ztraci smysl...
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
Re: výměna autorádia a jeho zapojení
comrade píše:nejde to tak jak pises..ty si psal ze to chces aby Ti to hralo i v poloze 0 a kdyz vytahnes klic tak se to vypne..Jde to pouze tak jak psal 103457..pri klicku v poloze kdy Ti sviti dobijeni akumulatoru a mazani Ti bude hrat radio i pri vypnutem motoru.. doufam ze sem to napsal nejak srozumitelne. mej se
Napsal si to velice srozumitelně Přesně takhle jsem si to představoval, akorát mi nedošlo, že mám naspat, že by se mělo vypnout už v poloze STOP. takže přesně tak, jak to psal 103457 a ty, tak přesně to potřebuju. a to právě mechanik tvrdil, že to u Felin z 96 roku nejde.