Stránka 1 z 1

schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 20:47:31
od PavelZet
Ahoj, vždycky jste mi tu dobře poradili, tak se obracím s prosbou o radu. Chci si dodělat elektrický stahování okénka do náklaďáku na spolujezdcovu stranu, u řidiče si nechám švihadlo. Motorek s mechaniznem koupím origo nový 24V to není problém, ale teď řeším jak ho vlastně zapojit. Přepínač nejspíše od HLF s.r.o.(ty tam mám origo a mám i zaslepené pozice, takže to by neměl být problém) hodlám umístit do středového panelu, abych na něj dosáhl já i případně spolujezdec. Jde mi o to, jak to všechno zapojit a jestli ještě třeba není potřeba nějaká ovládací jednotka. Moc by mi pomohlo, kdybyste mi někdo namaloval jen tak od oka nějaký schéma, díky za rady Pavel

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 21:25:12
od 103457
Nejde ti poradit, když nic nevíme. Buď jsou spínače, které obrací polaritu a obyč. motorky, okna buď jedou nahoru/dolů. Nebo jsou spínače co dávají jen impuls elektronice, která následně ovládá chod nahoru a dolů. Jsou i různé kombinace s dojezdy, centrálem, ap.
Musíš hodit schema zapojení vypínačů a schema zapojení motorků pro okna. Pak ti můžem poradit.

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: úte 16. zář 2014 20:01:13
od PavelZet
tak dnes mi došlo el. stahování. Jsou to motorky made in italy-je to na nich vyraženo, ovládací spínače jsou AnSor, na motorcích je nálepka Škoda Auto 24V a na štekru do vypínače je vw audi ... Není však k tomu všemu žádné schéma zapojení. Spínač je u kontaktů označen pouze čísly 1, 2, 3, atd. K motorku vedou pouze dva dráty. Stahování nemá žádné dojezdy a nic podobného. Chlapík říkal. že takto od nich Tatra bere ty sady a funguje to bez problémů-schéma však neví(pouze prodejce)
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/Fl0nf.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/EPx8W.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2014/09/16/DT7Fu.jpg
co jsem tak hledal na netu tak si myslím,že je ten vypínač zapojen takto podle umístění konektroů http://www.ansor.it/alza27bis.htm
Zkusil jsem na rychlo namalovat schéma,fungovalo by mi to takto? http://www.jpeg.cz/obrazek/H7Z
Díky moc za radu,pavel

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2014 17:22:29
od Sadra17
dva krajní kostry, prostřední + a dva vývody na motůrek, vypínač bude nejspíš svítit po přivedení +

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2014 18:56:17
od PavelZet
díky, šlo by to nakreslit jako schéma?

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2014 20:49:37
od Sadra17
http://sadra17.rajce.idnes.cz/nastenka/#pepna_1.jpg nějak takhle ale musíš to zapojit na spínanej plus jinak ti to vyžere baterku ;)

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 20. zář 2014 8:49:19
od PavelZet
jo tak jsem to pochopil dobře. Spínaný +, to myslíš jako aby to šlo jen po zapnutí klíčku(svorka 15), jo? Sakryš,jsem si myslel že bych to zapojil aby mi to stahovalo i při vypnutým zapalování,když někde stojím,abych namusel zapínat zapalování...

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 20. zář 2014 12:29:43
od Sadra17
ano, jestli je spínač podsvícenej tak by svítil furt a žral baterku ale je možný že podsvícenej nebude ;)

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 20. zář 2014 12:58:30
od ferdamravenec
jako nevím přesný zapojení spínače , ale cca před měsícem jsme tu řešili jeden a ten byl :

1 a 2 motor
4 kostra
3 a 5 plusy , z toho jeden přes např zapalování , a druhej stálej , a to kvůli tomu aby šlo okno zavřít když je klíček vypnutej , otevřít při vypnutým klíčku nejde ,

jináč jsou spínače přímo s podsvětlením žárovkou nebo led diodou
podsvícení na vývodu zvlášť
nebo i bez podsvícení

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: ned 23. lis 2014 22:39:12
od PavelZet
Pořád jsem se nějak nemohl dostat k tomu abych vám všem mohl touto cestou poděkovat za ochotu poradit, díky :-)
Stahovačky jsem namontoval a zapojil nakonec na originál vypínač dodávaný tatrou,který obrací polaritu. Vše funguje přesně podle představ ;) .
Teď jsem si zase vymyslel centrálku na DO, protože mě už nebaví furt auto obcházet s klíčkem :roll: ... Těch centrálek na DO a ve 24V provedení není moc na netu. Našel jsem ale tuhletu
http://shop.molpir.sk/default.aspx?cont ... d_id;23774
Je za moc dobrou cenu a říkal jsem si, že prostě zapojím jen dva motorky a hotovo.. pak jsem ale objevil na stránkách ještě tuto
http://shop.molpir.sk/default.aspx?cont ... d_id;28989
ale ta už je teda pěkně drahá, to se mi moc za ni dávat nechce.. tak přemýšlím, v čem může být jiná. Napadá mě, že jsou tam třeba nějaké silnější motorky nebo že by tam byl nějaký spešl držák těch motorků do dveří? :? nevím, co myslíte?

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: ned 23. lis 2014 22:43:56
od 103457
To první je univerzál a to druhé přímo na tatru, takže budou uzpůsobený držáky a naohýbaný dráty. Možná i s origo upevněním do zámku.

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: pon 24. lis 2014 21:17:05
od PavelZet
hmm,takže asi je lepší ta druhá, co..

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: úte 25. lis 2014 19:10:42
od Sadra17
na monzáž bude, ale komponenty budou stejný ;)

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 15:56:19
od Jojo
ferdamravenec píše:jako nevím přesný zapojení spínače , ale cca před měsícem jsme tu řešili jeden a ten byl :

1 a 2 motor
4 kostra
3 a 5 plusy , z toho jeden přes např zapalování , a druhej stálej , a to kvůli tomu aby šlo okno zavřít když je klíček vypnutej , otevřít při vypnutým klíčku nejde ,

jináč jsou spínače přímo s podsvětlením žárovkou nebo led diodou
podsvícení na vývodu zvlášť
nebo i bez podsvícení


Prosim vas bude toto zapojenie fungovat aj na oreginal spinac ... Pokazil sa mi motorcek oreginal el.okien tak na sofrovu stranu som dal univerzalny spustac a motorcek mam dva kable ..chcem to napojit na spinac co bol len mi ide okno len jednim smerom a nedari sa mi napojit ani na kable vo dverach ... Je to mozne napojit na tento spinac_
Dakujem

https://imgur.com/a/xWwTy1I

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 20:23:45
od 103457
Jojo - nebude ti to fungovat, protože origo okna mají automatiku a ty okno ovládáš impulse, kdežto uni okna jsou bez automatiky a směr dolů/nahoru se ovládá změnou polarity. Aby ti to fungovalo, musel by jsi mezi spač a okno vrazit relátka, jedno pro směr dolů a jedno pro směr nahoru. Sám to tak mám, když jsem na OF el. stahovačky (kovový slovenský) chtěl použít NF tlačítka s novým tunelem.
Obrázek

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 22:04:35
od Jojo
No fasa... :o Relatka to je pre mňa Spania dolina takže šoférove okienko vytiahnem na doraz odpojím káble ,nahodím tapacir a hotovo. Dnes som vymlátil poistky, baterka ta si už potom ani necvakla a šok mi spravilo Relé zhavenia čo je pri motore..
Pri vypnutom zapaľovaní vnom vrčalo a to boli nervy že čo sa deje len som zistil že mi neukazuje ani otáčky ,nesvietia kontrolky ručna,baterka,atď len kontrolka zhavenia blikala našťastie bola odpálená poistka a keď sa vymenila relé zhavenia ostalo ticho .. tie vybrane slova čo som použil a ostal šedivý z relé tak to vzdám.
Bude sa používať spolujazdcove to je funkčné oreginal...
Keď som zapojil uni tak cez tlacitko mi išiel jeden smer keď som chcel dať opačne musel som prehodiť + a - .... Ja som myslel že to tlacitko je založené na tomto princípe http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/153 keď sa zroluje stránka je tam znázornené zapojenie..

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: ned 14. říj 2018 8:44:14
od 103457
Správně vypínače dávají jen impuls elektronice a ta už ví, zda ten impuls je pro směr dolů nebo nahoru, podle toho, zda jis talčítko zmáčknul na jedné nebo druhé straně. Sama pak řídí chod motoru, proto třeba nemusíš držet tlačítko pořád, ale stačí jen stisknout a pustit, přičemž okno jede samo. V okamžiku, kdy narazí na překážku stoupne proudové zatížení a elektronika sama vypne, buď když okno dojede do konce nebo dáš do okna ruku, ap. Ale univerzály tohle neumí, tam když czhceš aby okno jelo musíš držet spínač pořád. Motor nemá elektronuiku a funguje na principu změny polarity (přeození plus za minus a obráceně ), přesně jak je to v tom odkazu, který jsi vložil.

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: stř 17. říj 2018 21:47:28
od PavelZet
Ahoj, prosím o radu. Mám v autě universál el.okna od původního majitele. Štve mě ale jak jsou ty motorky slabé a často jim musím pomáhat dokonce i rukou-protože jak cítí odpor okna tak se vypínají. Do motorku vedou 2dráty (zelený a modrý).
No sehnal jsem si originál škoda el.stahovačku, kterou ale nevím jak zapojit, vede do ní totiž pět drátů, vím jen, že to jsou 30,31,15,impuls z vypínače a pátý drát nevím co je ale údajně se nikam nezapojuje....
Nevíte někdo jak to udělat? Díky Pavel

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: stř 17. říj 2018 21:49:42
od 103457
Už jsem to tu rozepsal nemůžeš dát origo okna s automatikou na kabeláž pro univerzály. Musíš sehnat origo kabeláž a pochopitelně i origo přepínače. na tu tvojí kabeláž ani vypínače ti to chodit nebude.

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: stř 17. říj 2018 22:14:53
od PavelZet
Jojo, pročítal jsem si to všechno, mno, tak jsem myslel, že to bude jednodušší :-(

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 18. říj 2018 6:56:36
od Maty
Vedou k těm oknům co tam máš teď nějaké "pořádné" dráty aspoň? Pokud tam máš natahaný nějaký tkaničky k těm oknům tak tomu pomůžeš pokud k tomu natáhneš silnější dráty. Ideálně alespoň 2,5mm2

Re: schéma zapojení el.okna(dodělání na náklaďák)

PříspěvekNapsal: čtv 18. říj 2018 9:25:19
od Papi
103457 píše:Už jsem to tu rozepsal nemůžeš dát origo okna s automatikou na kabeláž pro univerzály. Musíš sehnat origo kabeláž a pochopitelně i origo přepínače. na tu tvojí kabeláž ani vypínače ti to chodit nebude.


Origo vypinace nejsou potreba, da se pouzit i vypinac pro univerzaly. Nejde tam akorat zapojit podsviceni.

Jinak kdyby nekdo chtel pouzit "origo" tlacitka na univerzaly: Audi 80, 100 mely fyzicky stejna, jako Felda, ale zapojena pro "hloupe" stahovacky, akorat s cervenym podsvicenim. A feldi stahovacky jsou z VW T4 :D

Kdyz tak o tom premyslim, teoreticky by stacilo ty dva draty, co vedou do dveri, napojit na stale +, spinac by uz pak sel resit primo ve dverich - je to jen o privedeni + nebo - na dany pin. Nevyhoda je, ze by pak stahovacky byly stale zaple a neslo by ovladat okno spolujezdce. Pokud ma stahovacka fungovat plnohodnotne, jsou potreba aspon 4 kabely do dveri - napajeni, kostra, spinane napajeni a ovladaci signal.

Pro inspiraci, zapojení pinů konektoru, co je primo na motorku:
http://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_Fen ... chluss.jpg
1, 11 - volné piny
2. Spínaných +12V (přes 10A pojistku)
5. Dveřní spínač (po otevření dveří vypne stahovačky)
6. Kostra
7. Napájení osvětlení tlačítek
10. Stálých +12V (přes 30A pojistku)
12. Sekundární spínač (spolujezdec) - ovladaci signal
13.Primární spínač (řidič) - ovladaci signal
14. +12V pro tlačítko