cievka reduktora
cievka reduktora
Dobrý den prosim o radu mam feliciu 1.3 mpi .LPG lovato . Problem je ze sa mi prehrieva Cievka reduktora jedna sa mi uz roztavila a sical plyn . problem bol ze alternator daval 19 v tak som ho vymenil kupil som druhy reduktor a vymenil ale cievka sa stale prehrieva prud tam ide normalny.neviete kde by mohla byt chyba bojim sa ze sa to znova roztaví.
http://shop.mpgas.sk/uvodni-stranka/cie ... back-i115/
http://shop.mpgas.sk/uvodni-stranka/cie ... back-i115/
Re: cievka reduktora
..jak moc se cívka zahřívá? Začíná se už například tavit ta umělá hmota na ní? Předpokládám, že máš na mysli něco takového: https://www.lpgprofi.cz/product/civky-v ... o-at0/1053
Vzhledem k tomu, že reduktor má provozní teplotu okolo +80°C, a cívka je přímo jeho součástí a je tedy v bezprostředním kontaktu s reduktorem, je logické, že se od něj zahřeje na podobnou teplotu. Pokud tím není nějak omezena funkčnost, cívka funguje jak má, tak bych to nechal být. Samozřejmě ji můžeš zkusit vyměnit, druhou stejnou bys měl mít vzadu u nádrže LPG, ale nemyslím, že by to mělo mít nějaký vliv a že by se jiná cívka zahřívala méně.
Vzhledem k tomu, že reduktor má provozní teplotu okolo +80°C, a cívka je přímo jeho součástí a je tedy v bezprostředním kontaktu s reduktorem, je logické, že se od něj zahřeje na podobnou teplotu. Pokud tím není nějak omezena funkčnost, cívka funguje jak má, tak bych to nechal být. Samozřejmě ji můžeš zkusit vyměnit, druhou stejnou bys měl mít vzadu u nádrže LPG, ale nemyslím, že by to mělo mít nějaký vliv a že by se jiná cívka zahřívala méně.
Re: cievka reduktora
Ano je to presne ta na ktoru si poslal link. kolega ma tiez to iste lpg na felde bol som u neho a jeho cievka sa da normalne chytit do ruk ale moju neudrzis.a tu prvu mi celu roztavilo ale bol zly ten alternator
Re: cievka reduktora
.... schválně zkusím u své feldy na tu cívku sahnout a uvidím, zda je opravdu tak horká jak píšeš. ono to může být i odlišnou konstrukcí reduktoru nebo máte s kolegou oba dva totožný typ? Jinak pokud dával alternátor 19V místo standardních 14V, tak to je samozřejmě problém a je skoro zázrak, že to neodnesly i jiné díly elektroinstalace než jen ta cívka. Takže dnes vyzkouším teplotu svojí cívky a dám vědět...
Re: cievka reduktora
Alternator som uz vymenil uz je ok. ako to cievku roztavilo potom odpalilo aj poistku . tu som vymenil regulator som kupil 6.5 ohm ci tam nema nahodou ist silnejsi .ano kolega ma to iste lpg. tak potom daj vediet zatial dik.
Re: cievka reduktora
takže... vzpomněl jsem si na to až včera, sahnul jsem na cívku u reduktoru a byla sice teplá, nicméně dala se na ní udržet ruka. Přímo na reduktoru jsem ruku neudržel, byl daleko více zahřátý. Teplota motoru dle budíku 90°C, ujeto 20 km, sáhnuto v řádu vteřin po zastavení motoru. takže takhle se věci mají, jestli ti to nějak pomůže...
Re: cievka reduktora
No diky . ja natom neudrzim ani ruku tak neviem teda .bojim sa ze sa to znova roztopí . ci tam náhodou nemam kupit iny ktory ma viac ohm.
Re: cievka reduktora
No zkus vyzkoušet silnější cívku, jen jde o to, aby se tím nějak neomezila funkčnost... ono i když teď v mrazech se ten plast netaví, tak v létě při venkovních teplotách přes +30°C to může být jiné.
Re: cievka reduktora
no len neviem presne kolko ma mat ohm ta cievka ktoru tam potrebujem.
Re: cievka reduktora
to bude jednoduché, mrkni ke kolegovi který má to samé LPG jako ty a je jasno...
Re: cievka reduktora
Co jsem tak vyzkoumal z internetu, cívka má dle typu reduktoru příkon 12W až 18W, tedy odpor asi 12 Ohm až 8 Ohm.
Než měřit tyto malé odpory, je lepší změřit proud a odpor vypočítat.
Než měřit tyto malé odpory, je lepší změřit proud a odpor vypočítat.
Re: cievka reduktora
no viem ze som kupil 6.5 ohm a ja som neni na take veci neviem to zmerat a zase nechcem ani zbytocne kupovat ine ked to nebude dobre a u kolegu som pozeral a nic tam nieje ziadne cislo nic.
Re: cievka reduktora
...zkus kolegu poprosit, jestli by si cívku s tebou třeba na několik dní nevyměnil a pozoruj, zda se bude také tak hodně zahřívat. pokud ano, není problém v cívce ale někde jinde. pokud ne, bude stačit cívku vyměnit za jinou. Zdá se mi, že abys zjistil hodnoty cívky u kolegy, bude třeba ji demontovat a popis bude z vnitřní strany, přilehlé k reduktoru...