Jaké LPG???

se sporákem místo motoru :D
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Tomas6 »

Čerpadlo se přece odpojí samo ne?Natlačí a zhasne.Nevím teď jak je to u mpi.Nicméně zastávám názor že pokud se točí ikdyž jedeš na plyn je to výhodnější...Protože pokud dlouho stojí tak se zakousne.Vyzkoušené vlastní zkušeností.Už mám třetí.Točí se mi jen pár vteřin než se přepne plyn.Pokud bys to mermomocí chtěl tak bych ti to taky dokázal předělat. Makám ve zlíně...A Na nějaké jezdění za studena na ba se vykašli.Co já vím tak to z vlastní vůle dělá málokdo.Jen ti co maj sekvenci to mají blbý...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Ivarek »

Čerpadlo maká stále,nevypíná se,nemá od čeho,žádný snímač tlaku paliva není.Přebytečný benzín který se nevstříkne do sání tak se vrací přepadem do nádrže.Tzn při provozu na lpg neustále čerpá okruh nádrž - regulátor tlaku na vstřikovací liště - nádrž...a to naprosto zbytečně.A pokud má lpg se startem na benzín tak zatuhnutí čerpadla nehrozí.
Host

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Host »

Tomas6 píše:Protože pokud dlouho stojí tak se zakousne.Vyzkoušené vlastní zkušeností.Už mám třetí.Točí se mi jen pár vteřin než se přepne plyn.


Ty už jsi to tak měl zapojený, že se ti odpojovalo čerpadlo při jízde na LPG? Nevím co je na tom pravdy, ale bylo mi doporučeno ať vozím v nádrži aspoň půlku. Protože prý pokud je tam málo benálu tak čerpadlo ten benál pořád honí dokola a tím se ten benál ohřívá, vypařuje se a potom vznikají v nádrži ty srač..
Není to z mé hlavy tak nevím. No a právě, že by se tomu předešlo odpojením toho čerpadla. A jak už tu bylo řečeno pokud startuješ na benál a jezdíš každý den tak se ti to nemůže zadřít.
West - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od West - FK »

Host píše:Ty už jsi to tak měl zapojený, že se ti odpojovalo čerpadlo při jízde na LPG? Nevím co je na tom pravdy, ale bylo mi doporučeno ať vozím v nádrži aspoň půlku. Protože prý pokud je tam málo benálu tak čerpadlo ten benál pořád honí dokola a tím se ten benál ohřívá, vypařuje se a potom vznikají v nádrži ty srač..
Není to z mé hlavy tak nevím. No a právě, že by se tomu předešlo odpojením toho čerpadla. A jak už tu bylo řečeno pokud startuješ na benál a jezdíš každý den tak se ti to nemůže zadřít.


navyše to ničí aj čerpadlo, keďže sa príliš zahrieva... uvolní sa turbína na hriadeli motora a čerpadlo sa porúča. v každom prípade je dobré buď mať minimálne tretinu nádrže, alebo čerpadlo s prepnutím na LPG vypínať. zatiaľ volím prvý spôsob ;) aj keď lepší mi pripadá ten druhý spôsob. keď už kvôli ničomu, tak aspoň kvôli ušetrenému palivu pri nižšom zaťažení altíku po vypnutí čerpadla LOL :lol:
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Tomas6 »

Nevím.Mám BMM a čerpadlo mi po přepnutí nejede.To vím stoprocentně.Nevím jak je to řešené,ale dělá to to samýjak když zapneš klíček a po chvilce čerpání ho relé vypne.I při startu na plyn se sepne a pak vypne.Zítra to ještě prozkoumám ať tu nepíšu nějaké bludy.Jinak není problém odpojit napájení čerpadla přes rozpínací relé.Přerušíš drát v "A" sloupku,zapojíš na spínací(v tomto případě na rozpínací) kontakty a ovládání připojíš k některé cívce na zavírání přívodu plynu.Jednoduché a levné...Jinak benzín stárne a smrádne sám od sebe.A tím se hlavně kazí čerpadla.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Ivarek »

Jo,souhlas po zapnutí klíčku se čerpadlo zapne,natlakuje a vypne ale je to řízeno ecu časovým intervalem, aby pro start byl tlak benzínu na vstřiku,po nastartování pak pumpa jede furt.
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Tomas6 »

Jasně.To vím.Jak píšu.Mám BMM,Brc elegant a při přepnutí se čerpadlo vypne.Teď jste mne zviklali,ale zítra to změřím.Jinak žádné relé atd přidávané není.To vím jistě.Jestli to odpojí ŘJ plynu(teda jestli se tomu dá tak říkat) to nevím.Nebudu tu tvrdit že mám pravdu,ale na 99 procent to tak je...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Ivarek »

Já mám Lovtec a ta řj to odpojovat umí,ale maj tam v té řj celkem slabý drátky,a jelikož já mám raději krapet předimenzovaný než aby se mi hřály,dával jsem si tam svoje relátka.Celkem 3...jedno ovládá plynový ventily,druhý odpojuje vstřiky a třetí odpojuje palivovou pumpu.
janoo

Re: Aké LPG?

Příspěvek od janoo »

Ano,aj ja ked natankujem VIFF tak auto ide o poznanie lepšie..nieco na tom urcite je
Uživatelský avatar
DuDe
Příspěvky: 799
Registrován: sob 08. črc 2006 12:46:58
Bydliště: Velky Tynec
Kontaktovat uživatele:

Re: Aké LPG?

Příspěvek od DuDe »

Určitě se to vyplatí kupovat kvalitnější plyn , tak jako kupovat kvalitní benzín . . . Do by jsme taky nedopřáli svým felinkám ;)
smazany clen - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od smazany clen - FK »

Tak zdravím, aktuálně mám na plyn ujeto necelých 800km a zatím jsem plně spokojen. Auto už nechcípá, ani za studena na volnoběh (nejspíše pomohly nové japonské svíčky Denso)
a spotřeba taky parádní. Je pravda, že to moc nehoním, řadím co nejdříve to jde (ale nepodtáčím) a z kopce nebo na příhodných místech vyřazuju, ale zato mám spotřebu 7,2-7,5 na sto :) proti prvnímu čerpání, kdy si to vzalo 10 je to nádhera :D
Uživatelský avatar
birko2
Příspěvky: 75
Registrován: sob 03. bře 2007 10:38:19
Bydliště: POPRAD
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od birko2 »

a spotřeba taky parádní. Je pravda, že to moc nehoním, řadím co nejdříve to jde (ale nepodtáčím) a z kopce nebo na příhodných místech vyřazuju, ale zato mám spotřebu 7,2-7,5 na sto :) proti prvnímu čerpání, kdy si to vzalo 10 je to nádhera :D[/quote]

len taky dotaz,ked ideš z kopca,tak nevyradzuj rychlost,žerie ti to potom viac ako so zaradenou rychlostou,to pomohlo pri starych autach a nie na MPI...
Felícia is the best !!!JPači sa mi dizajn Felície a preto jej budem verný !!
Felícia 1.3 MPi,40kw,červena,LPG.10.1999
Fabia combi 6Y 1,4MPi 57kw chip Cimbu r.v.10.2002...Model 2003....od 11.3.2010 LPG sekv.Lovato Fast 01..
Moja felícia http://birko2.rajce.idnes.cz/Moja_Felda/
POPRAD http://www.ukazto.com/?id=1584879&klic= ... &overall=1
Teea - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Teea - FK »

Pokkud je to podlak tak to funguje jako u karbecu. MPI neMPI :lol:
smazany clen - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od smazany clen - FK »

To je přece nesmysl... :o Když vyřadím, musí to brát míň...typuju, tak 1l za hodinu ;) Alespoň u Fabie to tak funguje, proč by ne tady?
Uživatelský avatar
birko2
Příspěvky: 75
Registrován: sob 03. bře 2007 10:38:19
Bydliště: POPRAD
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od birko2 »

Tommmy100 píše:To je přece nesmysl... :o Když vyřadím, musí to brát míň...typuju, tak 1l za hodinu ;) Alespoň u Fabie to tak funguje, proč by ne tady?


POZRI KED MAš MOžNOST U FABIE NA PALUBNOM pc,DOLU S KOPCA VYRAD RYCHLOST KOLKO žERIE A BEZ RYCHLOSTI KOLKO žERIE URčITE BEZ RYCHLOSTI TO BUDE žRAT VIAC.....
Felícia is the best !!!JPači sa mi dizajn Felície a preto jej budem verný !!
Felícia 1.3 MPi,40kw,červena,LPG.10.1999
Fabia combi 6Y 1,4MPi 57kw chip Cimbu r.v.10.2002...Model 2003....od 11.3.2010 LPG sekv.Lovato Fast 01..
Moja felícia http://birko2.rajce.idnes.cz/Moja_Felda/
POPRAD http://www.ukazto.com/?id=1584879&klic= ... &overall=1
smazany clen - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od smazany clen - FK »

POZRI KED MAš MOžNOST U FABIE NA PALUBNOM pc,DOLU S KOPCA VYRAD RYCHLOST KOLKO žERIE A BEZ RYCHLOSTI KOLKO žERIE URčITE BEZ RYCHLOSTI TO BUDE žRAT VIAC.....[/quote]

Ukazuje to asi 0,6-0,7l/hod...na neutrál z kopce...se zařazeným stupněm 0.0, ovšem brzdí tě to, takže myslím že na neutrál to bude lepší...a navíc nevím, jestli by to bylo 0.0 i u Felicie, tohle je Fabia II 1.2 12V
Host

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Host »

birko2 píše:len taky dotaz,ked ideš z kopca,tak nevyradzuj rychlost,žerie ti to potom viac ako so zaradenou rychlostou,to pomohlo pri starych autach a nie na MPI...

No máš pravdu tak napůl. Odpojení funguje v případě pokud jedeš pouze na BENÁL a to za předpokladu že má motor více než 2000 ot.
Pokud jedeš na LPG tak to normálně dávkuje i když se BRZDÍ motorem, pokud to není sekvence! A jak už tu bylo řečeno výhoda vyřazeného stupně je ta, že dojedeš dál, protože tě nebrzdí motor. ;)
rose

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od rose »

Ta odpověd,co byla poslední mě překvapila protože,když jsem měl palubní počítač tak mě ukazoval při brzděním motorem 0,0 okamžitá spotřeba a teď se
dozvídám,že u plynu je to opačně.Mám LPG Tartaríny spotřeba asi 9,0l na100km a jestli je to tak,už vím proč mám takovou spotřebu plynu.Je to1,3Mpi
v létě 6,7l v zimě 7,2l.Mám ho teprve 3 měsíce.Hledám na fóru něco víc, ale nic jsem se nedočetl.Asi ho má málo kdo.
Návštěvník

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Návštěvník »

Tommmy100 píše:Tak zdravím, aktuálně mám na plyn ujeto necelých 800km a zatím jsem plně spokojen. Auto už nechcípá, ani za studena na volnoběh (nejspíše pomohly nové japonské svíčky Denso)
a spotřeba taky parádní. Je pravda, že to moc nehoním, řadím co nejdříve to jde (ale nepodtáčím) a z kopce nebo na příhodných místech vyřazuju, ale zato mám spotřebu 7,2-7,5 na sto :) proti prvnímu čerpání, kdy si to vzalo 10 je to nádhera :D


Ahoj,

chtěl jsem se zeptat, jaký konkrétně používáš Denso a jakou máš nastavenou elektrodovou vzdálenost?
Díky
Guru22 - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Guru22 - FK »

rose píše:Ta odpověd,co byla poslední mě překvapila protože,když jsem měl palubní počítač tak mě ukazoval při brzděním motorem 0,0 okamžitá spotřeba a teď se
dozvídám,že u plynu je to opačně.Mám LPG Tartaríny spotřeba asi 9,0l na100km a jestli je to tak,už vím proč mám takovou spotřebu plynu.Je to1,3Mpi
v létě 6,7l v zimě 7,2l.Mám ho teprve 3 měsíce.Hledám na fóru něco víc, ale nic jsem se nedočetl.Asi ho má málo kdo.

Tartaríny vozím, spotřeba 7 - 9 l +- autobus, každá jízda je v jiném osazení a naložení.
ka-spel
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od ka-spel »

čau rodáku, co tam máš. Sekvenci nebo klasiku?
ex nebožka 1,6 lpg Obrázek
Guru22 - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Guru22 - FK »

ka-spel píše:čau rodáku, co tam máš. Sekvenci nebo klasiku?


Cest, klasiku montovanou v Pv. Rok a 10tkm je zatím ok. Na lpg jede líp než na benzín :-)
Niko

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Niko »

Zdarec.Řeším problém jestli jít do lpg nebo ne kort u mojí felicie.Mám krátkou felicii 1.3 BMM 50kw holotu jen s komplet el. okny ale ve velmi dobrém a udržovaném stavu.Ale vzhledem k dneštní době bych potřeboval aby měla airbagy a i abs.Klima by taky se hodila-v létě to je opravdu hustý jet když ve stínu je 25 stupnů :roll: . Klima by se dala dodělat a abs bych oželel-nikdy jsem ho neměl a krizovky jsem zvládnul na jedničku 8-) . Ale co ty bágle mají ve felicii nějaký smysl,jsou tak účiné při nárazu takového papírového auta?-aby to nebylo při bůráku horší než kdybych je tam neměl....Jinak ještě jsem přemýšlel koupit felicii s výbavou a i lpg ale co jsem viděl ty hrůzy co jsou v inzerátech tak je mi z toho na blití-kastle díravá,podvozek po smrti a bomba na konci životnosti a zato chtějí tak 30000 kč :roll: Ještě by se mi líbil mercedes typ C 200 nebo honda Accord 2.0i ale co jsem tak študoval postřehy uživatelů těchto aut spotřeba by byla od 10L plynu nahoru a to je pro mě neekonomické živit takové auto když ho potřebuji na ježdění do práce 20km tam a 20km domů..Co mi radíte?
jarinator - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od jarinator - FK »

Zdravím,

nemá niekto návod k splynovačom BRC?. Bliká mi ukazovateľ LPG- všetky štyri diódy a neviem, čo to znamená. Vďaka za odpovede.
Romiiken
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 17. lis 2011 22:50:03
Bydliště: Levice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Romiiken »

Neviem ci ti to pomoze, ale....

Citujem knižku od BRC:

"Pri použití ovládacej jednotky FLY SF, alebo MICRO preplenie nádrže nad 80 % objemu hlásia všetky 4 diódy blikaním."
HOnzula
Příspěvky: 17
Registrován: stř 01. kvě 2013 21:19:48

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od HOnzula »

Zdravim, ani trochu mě nebaví tankovat co chvíli drahej benzín a tak směřuji k přestavbě na lpg. Mám Feldu z r.v.2000 1,3mpi v kombajnu a jsem rozhodnutý pro válcovou nádrž..ta toroidní má dojezd na hovno (Nehodlám bydlet na pumpě)...jde mi to to, jestli dát klasický podtlakový systém a nebo zainvestovat a dát sekvenční. S podtlakovým systémem už mám zkušenost a dneska je přestavba cca 13-16000 ale zase chce to lepší svíčky, malinko klesne výkon a lehce vzroste spotřeba...zatimco u sekvence jsou náklady o desítku vyšší, ale výkon je prý stálý a prý klesá i spotřeba... máte někdo zkušenosti..pro / proti? Díky, Honza
Martas085 - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Martas085 - FK »

no já mám stag4+(sekvence),za měsíc tomu bude rok.Přestavba mě stála 24klacků.najeto cca 17tkm a krom záruční výměny jader vstřikovačů-údajně pustili špatnou sérii z fabriky,jsem spokojen. Dlouhodobá spotřeba okolo 8l,dá se vklidu jet i okolo 7l ale i 9l. No já mám toroid 39l,nacpeš 32l.Dojezd logicky +-400km. Výkonově u mě bych řek že +- nastejno,ve vyšších rychlostech jde znát,že je to trošililinku slabší a v otáčkách taky. Ale hodně záleží co chytneš za kvalitku plynu. Jinak na těch mých cca 8l v průměru mohou mít lidi narážky,že to je dost na sekvenci. Jen řeknu,že nejsem sváteční řidič a že v dědině nejezdím 40 a mimo 60 :D jinak plyn zrovna teď beru za 15,8kč/l...což při průměru 8l dělá 1,26kč/km :lol:
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od LPG.habartice »

:lol:
špatná serie z fabriky, to je zase joke, hned jsem to psal do fabriky a čumí jak puci :salut:
Martas085 - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Martas085 - FK »

mě je to tak zadku :D hlavně že jsem nic neplatil :lol:
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Tomy »

Podľa mňa, sekvencia do feldy je blbosť. Pýtal som sa to isté plynára pred 2 rokmi a ten jednoznačne odporučil riadený podtlak.
Odvtedy mám LOVATO Loveco01, naj 35tis km a doteraz žiadny problém.
Spotreba min nameraná 7,4, max 8,6 (diaľnica ca 50% trasy). "Normálne" jazdenie 7,8 až 8,2 cca pri pneu 175/60 R14. Záleží aj od toho kde tankujem.
Čo sa týka výkonu, necítit žiadny rozdiel do rýchlosti 120, nad už je cítit že už to nechce viac hore. Inak subjektívne dojem že u normálnych jazdných otáčok (2-3,5tis) je ten záťah akoby lepší. Je to možno tým, že mám už 2x rovnanú hlavu, čiže tých 0,4 už je znížená. A LPG vyhovuje vyššia kompresia.

Mám motor 1.3 MPI, sviečky dávam zakaždým BKUR5ET a nikdy žiadny problém jak benzín, tak LPG.
Forman - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Forman - FK »

mám feldu 1,3 jednobod 96rok v plynu,jezdím okolo 7l lpg, nádrž mám 60L válec v kufru
Martas085 - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Martas085 - FK »

tomy: mě nějak příjde,že LPG je na ty vyšší rychlosti nějak náladový.. :D u mě do 130 úplně vpohodě..možná něco slabší jak benzín,ale bez problémů...ale podařilo se mi na LPGčko jet i přes 170km/h a za cca měsíc v úplně tom samém úseku byl problém se dostat k 150km/h... :D že by kvalita plynu? jinak gumy stejně nahuštěné,stejná váha v autě..prostě stejné podmínky ;)
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 198
Registrován: ned 25. bře 2007 9:40:47
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Tomy »

Mne 1.3 MPI príde náladové už v základe, t.j. i na benzín. Neviem či je to kombináciou atm.tlaku + vlhkosti + teploty vzduchu, alebo či je to aj palivom.
Posledne som sa na LPG nevedel dostať cez 140kmph a na benzíne cez 150. Pritom predtým nebol problém 165. To som ale ešte mal letné pneu 185/60 R14 (v oboch prípadoch). Tie širšie pneu ale boli cítiť každopádne. Odvtedy na svojich 175 som po diaľnici nešiel. Možno je to i postupným rozpadávaním výfuku? (najmä stredná časť). Pri poslednej výmene výfuku stredného dielu som ten starý rozrezal a zistil, že KARSIT a Tyll nemajú rovnako riešené komory. Vie sa niekto vyjadriť ktorý je lepší? Zadok mám soitetu DTM, tam sa nemá čo rozpadať.
Jednu jeseň som spravil experiment - podviazal som tú termostatickú klapku v koši vzd.filtra. Tak, že to stále salo len studený vzduch. Bolo zjavné že motoru to vyhovuje, mal lepší záťah (teploty boli vtedy vonku pár st C nad nulou). Takže som to nechal tak. Motor sa (subjektívne) zahrieva rovnako dlho aj v zime.
Forman - FK

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Forman - FK »

hodně záleží na plynu, každá čerpačka bere jiného dodavatele a mám to odzkoušené že na jedné z pěti je nejlepší tak tam jezdím nejrač
A ono felda je pouze 1,3 takže i povětrnostní podmínky dělaj dost
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

je LPG systém KME použitelný?

Příspěvek od Mr.Wankel »

Chtěl bych si nechat přestavit 1.3MPI kombík na LPG a jediná rozumná cena je se systémem KME bez sekvenčního vstřikování.
Má s ním někdo zkušenosti? Spotřeba, poruchovost, možnost ručního přepnutí a startu na LPG, zimní starty, střílení do sání apod ...
Dávat tam STAG za 20 000,- to se mi opravdu nechce, při mém nájezdu.

Máte zkušenosti s firmou Autoplyn Čadek? Tam bych to nechal dělat (vypadají seriózně).
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

Zdar, u podtlaku až tak o nic nejde, tam ta jednotka prakticky nic neřídí a rozhodně je podtlak méně náchylný na různé poruchy nežli sekvence. Většina plynařů do feldy právě podtlak doporučuje, pokud to nejsou zlatokopové, kterým jde jen o to co nejvíc trhnout. Rozhodně nechoď sem: http://www.1-lpg.cz/ , tady se k zákazníkům chovají jak k dobytku a navíc jsou schopni zprasit i tak triviální věc jako je podtlak u felicie. Alespoň u mě to tak bylo. S Čadkem osobní zkušenost nemám, on starej Čadek už je po smrti a teď to tam vede jeho manželka a nějakej technik Sobotka. Nějaké stížnosti jsem na něj taky četl, ale rozhodně si myslím že bude spolehlivější než ty kopyta v Černovicích.

Stejně myslím, že ti tam u Čadka dají podtlak STAG 100 nebo 150, ale ono to vyjde nastejno. Důležitý je, abys měl dobrý zapalování, hlavně svíce, lištu a vzduchovej filtr. Starty jsou jen na benzín, takže v zimě nebývá problém, většinou do 5-10 vteřin (v zimě) přepínám na plyn, v létě ihned po startu. Nech si nastavit přepnutí na LPG pouze v závislosti na otáčkách - většinou se nastavuje při překonání 2000 ot/min. Hlavně ne v závislosti na teplotě, musel bys i v létě čekat na prohřátí motoru a jet zbytečně chvíli na drahý benzín. Střílení do sání je věc špatného seřízení anebo problému se zapalováním, někdy pomůže sklepnout svíčky na 0,55 mm. Spotřebu podle nohy, ujeté vzdálenosti a počasí (v zimě bývá o ca 1l vyšší) mezi 7-9 l/100 km. Ruční přepnutí na start na lpg u STAGu lze, ale nedělám to, protože v zimě je s tím problém a i kdybys tak startoval od jara do podzimu, můžou se ti dlouhodobým nepoužíváním zalepit vstřiky a pak s tím budeš mít potíž. Maximálně to lze využít při častém startování a popojíždění s teplým motorem, ale je to nepohodlné, musíš na tu krabičku furt hrabat a přepínat. Pokud trochu jezdíš, neboj se LPG, úspora sice nebude 50 % kolik sděluje reklama většiny plynařů, ale s lehkou nohou okolo 35-40%, pokud budeš jezdit rozumně a nebudeš tankovat draho.
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Mr.Wankel »

Dík.
Ono není úplně jasné co tam montují, v ceníku je KME/STAG takže nevím co z toho. Svíčky mám nové japonské BKUR5ET nebo tak nějak.
Úplně jsem nepochopil to s tím startem na LPG, jestli to podtlakový STAG umožňuje nebo ne. Když bude nastavené spínání nad 2000 otáček, tak mi to na křižovatkách na volnoběhu zase přepne z LPG na benzín?

Ten technik mi říkal něco o funkční lambda sondě, tak předpokládám, že nějaká regulace tam snad je, nejen podtlaková.

Taky jsem uvažoval o montáži LPG palivoměru, ale nevím, jaký se montuje. Jestli nějaký lepší, nebo ten nepřesný diodový, to by pak nemělo smysl za ty prachy.
Nádrž asi ten malý toroid, i přes docela mizerný dojezd.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

Jsem na 99% přesvědčen, že dostaneš stag, jak jsem ti psal. Ale jak jsem psal už předtím, na tom prakticky nesejde. ŘJ určuje např. bohatost směsi po startu max/min zavření/otevření krokového motorku, rychlost otevření/zavření, popř. odpojení LPG při deceleraci (sundání nohy z plynového pedálu). Takže něco málo ovlivňuje, bohatost směsi (průtok plynu) je řízená krokovým motorkem, při více sešlápnutém plyn.pedálu se otevírá, při povolení plyn.pedálu se zavírá. Nicméně plynaři nastavují víceméně konstatní hodnoty pro všechny auta feldy a až když to nefunguje, tak s tím laborují a zkoušejí měnit. BKUR5ET jsou v pohodě, tak jsem je měl a fungovaly OK. Jen je to možná zbytečně hodně peněz za stejnou muziku, kterou udělají obyč DR15TC. Ale je to na tobě, BKUR5ET určitě nic nezkazíš. Kdybys potřeboval novou lambdu, mám jednu origo japan NTK/NGK s najetými 1000 km i se záručním listem,tak můžu sloužit ;-). Přepínání otáček přes 2000 ot/min funguje tak, že jednou tyto otáčky překonáš pro přepnutí na LPG a pak stále jedeš na LPG, i při volnoběhu 800 ot/min, dokud nezhasneš motor. Je to dobré třeba při stání venku a studených startech v zimě, kdy má motor při rychlém přepnutí na LPG tendenci zhasínat. Takže nastartuješ na benál, rozjedeš se na benzín, přitom překonáš 2000 ot/min - přepne se na LPG a už nezhasne. Tak to dělám v zimě já. Nebo necháš chvíli promotat na benzín - třeba 10 vteřin, přepneš přidáním plynu a taky nezhasne. Ovšem se zařazenou rychlostí je to jistota, že to nechcípne. Start na LPG STAG umožňuje, ale musíš pokaždé zmáčknout dvakrát čudlík na přepínací krabičce od LPG. Nejde to nastavit jednoduše tak, že bys to jednou přepnul a pak to měl tak stále. To by se muselo nastavit v ŘJ plynu, ale pak bys to musel na konci podzimu předělat abys v zimě nastartoval.
Palivoměr nabízejí akorát ten nepřesný diodový, který stejně ukazuje podle plotu a je naprd.Nejlepší je při tankováni vynulovat denn počítadlo kilometrů a řídit se podle toho. Tankuji mezi 400-450 km a vím, že mi plyn nedojde, mám taky malý toroid 39 l. Možná jim řekni, ať ti přihnou při montáži plovák, ať se ti tam vejde co nejvíc, já to tak mám a při prázdné nádrži tam dám i 38 l. Když to neudělají,zbytečně se připravíš o litry a o dojezd.
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Mr.Wankel »

Takže palivoměr raději ne.
Poslední věcí, která mě trochu vadí je, že nedělají plnění plynu s vyústěním skrytě pod víčko benzínové nádrže, ale bude to asi do nárazníku, takže nápadné.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

Myslím, že obecně to u Čadka určitě nabízejí, skryté tankování pod víčko. Popravdě, neznám nikoho, kdo to u feldy má, takže si nejsem ani jistý, zda je to technicky možné. Ne u všech aut to totiž lze. Přiznám se, že jsem o tom také uvažoval, ale nenašel jsem žádný důvod, proč bych za to měl připlácet. Navíc jsem si kdesi přečetl, že toto skryté tankování bývá často bolavým místem úniku plynu, což mě již na 100% přesvědčilo, že to nemá smysl.
Kroupa
Příspěvky: 131
Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
Bydliště: Zbysov 66411
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Kroupa »

Ahoj,jak to tu čtu tak musím napsat z vlastní zkušenosti,že auto bych podruhé Čadkovy NESVĚŘIL.Já si k němu dal před léty svoji Feldu a zprasili mi tam co mohli.Nehledě na to,že to poskládali z toho co našli kde pod regálem.Spousta problému a po zaplacení se k ničemu neměli,o záruce nemluvě.Absolutní nezájem.Jestli mohu doporučit v Brně tak jedině HL-Propan v Královém Poli.Mám od nich sekvenc ve Fiatu a vše v pořádku.Jak přístup tak montáž i pozáruční servis.

http://www.hlpropan.cz/
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Mr.Wankel »

No nazdar. Dali tam alespoň nové díly, nebo tam nacpali nějaký starý šrot?

A jak to bylo se zárukou? To vám nedali ani fakturu, záruční list nebo nějaké písemné doklady?
To by snad mělo být povinné ze zákona, dát alespoň záruku na ty NOVÉ namontované díly, ne?
Kroupa
Příspěvky: 131
Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
Bydliště: Zbysov 66411
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Kroupa »

Poskládali to tím spůsobem,že každý díl byl od jiného výrobce.Dali tam jen to nejnutnější aby to jelo.Papíry a vše potřebné samozřejmě dali,ale po zaplacení se úplně změnil přístup.Měl jsem s tím stále problém a nakonec jsem přesto,že to mělo ještě záruku zajel za jiným plynařem a ten zjistil,že mi u lambda sondy nestřihli signál,ale vyhřívání.lambda se tím zničila.
Už bych tam nikdy nejel a nikomu nedoporučil.Mají možná lepší ceny,ale zbytek je katastrofa.
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Mr.Wankel »

Tak jsem na to z nedostatku času kývnul.
Zatím to funguje, ale je to poněkud dýchavičné. Myslel jsem, že tenhle neduh se výrazně vyskytoval jen u systémů, kde se to muselo hnát přes karburátor. Prostě to jde za plynem ještě výrazně hůř než předtím. Taky mám pocit, že to točí do vyšších otáček, při stejné rychlosti, než u benzínu.

Poslední věc je, že LPG nádrž ční cca 3 cm nad dno kufru. Je to normální u nádrže na 39l plynu?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

Tak u Čadka nakonec montovali LPG? A dali STAG nebo KME? Popravdě, nemám pocit, že by to při provozu na LPG bylo nějak výrazně línější, spíš bych možná i řekl, že v nízkých otáčkách (1500-3000 ot/min) to jede i lépe než na benzín. Ale já mám 40 kW verzi, jestli máš 50 kW, tam to může být jinak. Obecně se ale říká, že na LPG to zleniví až při vysokých otáčkách. Uvidíš, jakou budeš mít spotřebu, podle toho se taky hodně pozná, jak se přestavba povedla či nepovedla. Předpokládám, že máš podtlak s krokovým motorkem, který u Čadka montují za 12990 Kč. Jinak ta zvýšená nádrž nade dno je normál, to mám taky...
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Čadek - DAROS PLUS, s.r.o.

Příspěvek od Mr.Wankel »

Přesně tak. V nízkých otáčkách zlepšení, ve vyšších je to líné (táhne to "ocpoda" :-). Bohužel ty "vyšší líné" otáčky začínají už na cca 3 tis. Což se mi moc nezamlouvá. Předpokládal jsem, že průběhem výkonové křivky na LPG se přiblížím monovstřiku BMM nebo karburátoru. Ale takovou zdechlost jsem nečekal. Klidně můžu položit cihlu na plyn a mezitím si dát kafíčko, než to dosáhne slušných otáček :mrgreen:
Říkám si jestli to není tím, že nastavili nižší průtok (chudší směs), aby to nedetonovalo v sání ??

Jinak nevím, proč tady tomu všichni říkají podtlak, když je to regulované přes lambda sondu servomotorkem. Podtlak by se přece obešel bez lambdy.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

To souhlasí.... řekl bych, že máš normálně provedenou montáž jako většina lidí zde. Prostě ve vyšších otáčkách se tomu tolik nechce, to je daň za levnou jízdu. Ono by se to dalo myslím ještě upravit, že by krokový motorek reagoval na sešlápnutí plynového pedálu rychleji nebo nastavit spodní doraz krokového motorku tak, abys měl bohatší směs hned od začátku, ovšem za cenu, že auto nebude tak úsporné a zvedne se ti spotřeba klidně o litr, dva. Záleží na tom, co upřednostníš, zda ekonomickou jízdu anebo svižnou za vyšší cenu. Plynař při první servisní kontrole by to měl umět nastavit dle tvého přání. Ovšem pak bude návratnost investice do LPG někde jinde než bys chtěl a vyvstane otázka účelnosti samotné přestavby. Právě na chudou směs má LPG vyšší náchylnost střílet do sání, takže tak to určitě není. Podtlaky jsou v podstatě dva - řízený krokovým motorkem a pak neřízený - jen na škrtící šroub. Ale oboje je podtlak a funguje na stejném principu, jen s tou lambdou je malinko modernější a teoreticky by měl mít nižší spotřebu, což je v praxi dost sporné....
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Čadek - DAROS PLUS, s.r.o.

Příspěvek od Mr.Wankel »

Docela by mě zajímalo, jestli vedení kabeláže a umístění je součástí homologace, nebo si to každý plynař vede kudy ho napadne. Protože to co mám mi zrovna elegantně provedené nepřipadá. Třeba to, že se elektřina bere kabely přímo z baterky a ne přes pojistkovou skříň. Vůbec je najednou ten motorový prostor celý zadrátovaný.

Kdyby měl někdo zájem, tak to sem můžu nafotit. Pro porovnání s ostatními montážemi.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Rob »

... klidně to nafoť a prdni to sem, ať se mrkneme. Nicméně on s těma feldama se skoro nikdo nemaže, většina plynařů to střihá jak Baťa cvičky. Ono i dost uživatelů třeba prdí na to, aby si měřili spotřebu, stačí jim ujištění, že jezdí za polovinu a věří tomu ;-). Dokud to výrazně blbě nejede nebo to nechcípe či se jinak extrémně neprojevuje, dost lidí to nechává být, i když to třeba žere 10-11 l LPG/100 km. Já mám elektriku také taženou přímo od baterie, ale nějaké pojistky jsou na vodič mezi baterii a ŘJ LPG dané. A zadrátované a zahadicované to mám taky slušně.... nicméně vzhledem k problémům, které jsem s tím od začátku měl, to nepovažuji za problém. V podstatě jsem dostal takový DODO systém - dodělej si doma ;-)
Dalmatyn
Příspěvky: 6
Registrován: sob 17. čer 2017 14:02:14
Bydliště: Frýdek -Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké LPG???

Příspěvek od Dalmatyn »

Když si koupim Feldu combi s válcovou nádrží umístěnou za zadními sedadly, šlo by ji dát pryč a místo ní koupit novou toroidní kterou bych dal místo rezervy? Chtěl bych ve Feldě přespávat ale ta nádrž za zadními sedadly by to poněkud znemožňovala. Kolik by taková přestavba stála?
Odpovědět