Xenony, Bixenony, HID sady
Re: ake ziarovky H4?!
Tak s Bi xenony jezdím už asi měsíc a popravdě na mě zablikali jen dva řidiči ale to jen proto že já jel do prudkého kopce a při přejezdu horizontu jsem je potkal což oslňuje každý auto. Co se týká teploty světla nebo ostrost je fakt že jsou mnohem ostřejší ale upřimě já když potkávám auto který mě oslňuje a že jich je tak oslňují jen ve chvíli kdy jim koukám přímo do světel pokud koukám na silnici ve svém pruhu což by měl každý tak mi ty světla tolik nevadí. A jen pro u přesnění rozdíl mezi klasickými xenony a bi xenony je jen v možnosti přepínat tlumené a dálkové xenonové světlo. A upřímě spoustě lidí tyto světla vadí jen proto že je mají drahá auta a oni na ně nemají a přestavbové sady buď neznají a nebo nejsou ochotní za ně utratit tolik peněz. A oslňujete jen tehdy pokud světla nemáte seřízený pokud seřízený jsou tak oslňovat nemůžete.
- Peters56
- Příspěvky: 335
- Registrován: úte 03. črc 2007 8:48:06
- Bydliště: Meziboří
- Kontaktovat uživatele:
Xenony, Bixenony, HID sady
Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání
Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.
Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že ?Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.? (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy
Předpis EHK č. 48
(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)
Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. ?Ruční? seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Předpis EHK č. 98
(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)
Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem ?D?. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.
Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje ? tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.
V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ?zákona o přestupcích?) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.
Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.
Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že ?Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.? (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).
Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy
Předpis EHK č. 48
(Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)
Zajištění čištění světlometů
Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.
Zajištění automatické regulace sklonu světlometů
Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. ?Ruční? seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.
Předpis EHK č. 98
(Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)
Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem ?D?. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.
Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje ? tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.
V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ?zákona o přestupcích?) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
Byla - Škoda felicia combi 1.6 GLX, zelená smaragdová metalíza r.v. 1997
Je - Ford Focus combi 1.6 16V, aquamarine r.v. 2000 Galerie
Co neubrzdíš to neukecáš ICQ 321190904 SKYPE, MSN = Peters56
Je - Ford Focus combi 1.6 16V, aquamarine r.v. 2000 Galerie
Co neubrzdíš to neukecáš ICQ 321190904 SKYPE, MSN = Peters56
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
no už se to probíralo na TF, dotyčný je v řadách PČR
F.l.a.n.e.l. píše:třeba napřiklad ten alkohol co jsem psal minule. je to závazný pokyn policejního prezidenta ale dopravka o ničem neví a my se tim řidit máme. Takže asi takhle. Jinak když někdo bude chtít, tak za xenony může flastrovat už dávno, protože to není pro běžný provoz atd atd atd
je toho hodně a týká se to různých věcí které člověk, který se o zákony nezajímá nebo nemusí zajímat ani nepostřehne A xenony se nebudou řešit nikdy Protože tomu většina nerozumí, raději najdou lekarničku nebo rezervu jak psal onehda uňak
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Je dobrý jak "policista" napíše, že se tím nebudou zabývat, protože tomu nerozumí . Myslím že xenony (alias HIDky) pozná na autech, která to v životě neměla schválené snad každý běžně na to, aby to auto dokázal namátkově zastavit a najít pak už samotnou instalaci je otázka chviličky i pro tutana. Samozřejmě pokud do toho někdo příliš nedělá, nebude zastavovat auta, u kterých si není jist, ale něco jako felda asi každý z nich. Na druhou stranu právě mezi policisty je dost lidí přes auta a tuning, takže moc dobře vědí kde to může být a kde ne. Opět je to ale věc, která záleží především na člověku, který to řeší.
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Vždycky bude záležet na tom na koho narazíš,je to tak se vším
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
nikdy ti policajt na cestě nedokáže jestli to na tom autě může a nebo nemůže být.Jedině technik na stk.Ale tak je to se vším...
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Přesně záleží na policajtou i na tom jak se k němu člověk chová, já ukecal i modrý osvícení motorky. Takže pokuta ještě nikdy žádná u mě nebyla. Jen člověk prostě musí snima vyjít v dobrém.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Zkuste okecat toto....
http://img2.rajce.idnes.cz/d5/1/1601/16 ... CF1503.JPG
http://img2.rajce.idnes.cz/d5/1/1601/16 ... CF1503.JPG
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
A je to dobře, že to budou hlídat, jelikož se opravdu množí auta, proti kterým se nedá jet.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Doufám, že já to okecám, já je mám i v techničáku Ale určo mě někdo čapne a bude na mě fakt řvát že on je na octávce ze stejného roku nemá a jakto že já jo. Nebo někam pojedu s SNBčkem a tam to bude zase tak že áá kolega je nemá jakto že vy ano? ale to bych se ale pobavil...Kdyby mě čapli za podložky, 330 brzdy a plně průchozí výfuk už bych se asi moc nesmál Zase bych vzal SNbeho sebou že on dělá kouřové clony
- stef99
- Příspěvky: 1852
- Registrován: pát 20. dub 2007 18:27:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
kazdej vi ze RSo je ma v zakladu, navic je mas v technicaku....vetsich brzd si nikdo nevsimne..... vejfuku a podlozek jo
tyhle kontroly se budou tykat hlavne aut starsich rocniku
tyhle kontroly se budou tykat hlavne aut starsich rocniku
Prodej novych a referencnich vozu Skoda se slevou, vice SZ
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
A když bude chtít tak si cajt něco najde vždycky.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
steff99: aby ses nedivil, u nich je možný vše. Navíc v základu je RSko vážně nemá
- stef99
- Příspěvky: 1852
- Registrován: pát 20. dub 2007 18:27:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
tak jim reknes ze se s nima nebudes bavit a pujdes do spravniho rizeni....
jen idiot se s tebou muze hadat, podiva se jestli ma ostrikovace svetel, mozna muze zkusit regulaci jestli ti funguje a tim konci, zbytek se s nim nemusis bavit
jen idiot se s tebou muze hadat, podiva se jestli ma ostrikovace svetel, mozna muze zkusit regulaci jestli ti funguje a tim konci, zbytek se s nim nemusis bavit
Prodej novych a referencnich vozu Skoda se slevou, vice SZ
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Stejně se tím budou zabývat právě na autech jako feldy a ne u oktávek, kde jich to polovina má originál a další buď nemají, nebo mají dodělané. Tam už to v některých případech může být o dohadování. Ale jelikož každý trouba ví, že na feldě to nemá co dělat, tak za to flastr dát může, protože poznat to opravdu musí každý kdo alespoň jednou v životě viděl chod xenonů. Pokud by se s nimi někdo chtěl hádat, tak je celkem jednoduché to hodit pro ně do správního řízení, protože vědí, že když to na feldě nikdy od výrobce nebylo, nebude těžké to prokázat. Samozřejmě že se dalo ještě nedávno jezdit beztrestně s xenony (hidkami) a nikdo nás za to nebuzeroval, i když mohl, ale jakmile jim tuhle novinku zase vysvětlili, tak s tím stejně budou někteří machrovat. Taky proč ne, je to jistý výdělek.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
S magorem policajtem nikdy nic nesvedeš. Jakmile něco najde a ať jsou to xenony nebo jiné věci, tak vždycky, když to bude magor, tak ti dá nějakej flastr, ale jakmile si otevřeš hubu, tak máš flastr ještě jednou takovej.... Proto vždycky platí, že když sklopíš uši a budeš držet hubu a rozumně s nima mluvit, tak vždycky se to udělá nějakým mírnějším způsobem... Je to na domluvě a rozumu policajta i řidiče..
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Já proti tomuto postupu policie nemám námitek, je to v pořádku. Je fakt že tuzerů co si vybaví auto HID xenony je spousta, a člověk je pozná na první pohled. Takový kecy, že řidič hned líp vidí a na lepší vzdálenost jsou fakt kecy. O co víc vidíš ty, o to víc osvětluješ protijedoucí. Pokud jsou světla seřízené jak maji být, tak vidíš ok. Tak, a teď do mně
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
103457,gerrik:Je vidět že potkáváte auta který to nemají vůbec seřízený a pak nadáváte na všechny.Já mám xenony stažený hodně dolů a neoslňuju.Zkusil jsem si jet proti svýmu autu a před svým autem v noci a neoslňuje to.To mě víc oslní fábie která má H7 nebo co a pak origo xenony v oktávkách nebo passatech když přejede hrbol tak ti to zabliká do xichtu
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
mám to seřízený přes regloskop a naprosto nemám problém a to jsem se s tím babral dost, aby to svítilo pěkně a zárověň, aby to neoslńovalo. Taky jsem to zkoušel proti svýmu autu jet a naprosto v poho.
V čem je rozdíl? u H4 a Hidek H4 je celkem opravdu rozdíl. Hlavně krásně rozpoznám na dálku dopr. značky, což u obyč. H4 žár. bylo naopak a hlavně mi posvítí krásně do dálky a i zvěř líp se rozponá v dálce, či chodci.
V čem je rozdíl? u H4 a Hidek H4 je celkem opravdu rozdíl. Hlavně krásně rozpoznám na dálku dopr. značky, což u obyč. H4 žár. bylo naopak a hlavně mi posvítí krásně do dálky a i zvěř líp se rozponá v dálce, či chodci.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Kejzi a Joshi, samozřejmě nemyslím lidi kteří se o auto pečlivě staraji, třeba jako vy, že i koukáš na svoje auto při jízdě jestli neoslňuje. Oceňuju to. Ale jsou i takový komu je to jedno. Měl jsem známyho co měl na stodváce 100W žárovky, a bylo mu uplně jedno jestli někoho oslni či nikoliv, proti takovým jsem protestoval. Ale bohužel, pokud cajti se zaměří na jakobyxenony, tak můžeš spádnout do sítě i ty. Nedávno jsem viděl nějaký vrak, vyloženě vrak, ale měl HIDxenony A to oslňování passátama nebo oktávkami, spousta lidi si dodělává xenony aniž by si udělali automacké náklony či ostřiky. I když pochybuju že v houpačkách ten autonáklon pomůže, podle mně nestihne zareagovat, zvlášť na naších silnicích
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Gerrik:jojo právě kvůli takovým po tom jdou,bohužel Jinak k těm co mají ty regulátory,tak je to asi tak jak říkáš,ty regulátory na těch houpákách asi tak rychle nezareagují a blikne ti to do očí mnohem víc,aspoň na tý cestě kde jezdím já tak je houpáků dost a pokaždý mě oslní
Jinak na mě zatím nikdo nikdy neblikal,tak je to asi dobrý A je to jak říká Josh.Vidím mnohem líp do dálky a hlavně vidím i za deště což s H4 za deště nevidíš vůbec nic
Jinak na mě zatím nikdo nikdy neblikal,tak je to asi dobrý A je to jak říká Josh.Vidím mnohem líp do dálky a hlavně vidím i za deště což s H4 za deště nevidíš vůbec nic
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
jj, to máš pravdu, kdo to tam kopne a prostě hlavně, že to tam má a může řikat, že má bixenony, tak to bych taky zabíjel to souhlasim, ale zde na fóru jsem to řešil i ve Spirusově vlákně ten správný sklon světel a nikdy fakt nikdy na mě nikdo neblikal. Chápu, že spadám do skupiny, jak řiká LukeBean "rádobyxenonistů", ale když mě policajti chytnou a budou mít hemzy, tak jim řeknu, ať mě vezmou na regloskop, že to mám seřízený přesně a nemůžou mi za to dát pokutu nebo tak velkou pokutu, když to neoslňuje protijedoucí.
každopádně na našich silnicích mě zatím spíš, než tyto HID sady oslńujou Fábky, Octy některý a hlavně dost Fordů s origo BX. Radši ani nebudu mluvit o tom, že pro jejich průjezdu rygólem je oslňovačka jako fík. Jinak s tebou souhlasim.
každopádně na našich silnicích mě zatím spíš, než tyto HID sady oslńujou Fábky, Octy některý a hlavně dost Fordů s origo BX. Radši ani nebudu mluvit o tom, že pro jejich průjezdu rygólem je oslňovačka jako fík. Jinak s tebou souhlasim.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Josh123456 píše: ale když mě policajti chytnou a budou mít hemzy, tak jim řeknu, ať mě vezmou na regloskop, že to mám seřízený přesně a nemůžou mi za to dát pokutu nebo tak velkou pokutu, když to neoslňuje protijedoucí.
To bohužel asi neokecáš, cajty tohle zajímat nebude. Teď fakt nevím, jsou ty HIDxenony schváleny pro provoz na komunikacích? Pokud ne, tak to asi fakt neokecáš, ale jak už bylo psáno, záleží na policajtovi
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
no, záleží na cajtovi vždycky a ve všem, ale za pokus to stojí
- spirus
- Příspěvky: 2357
- Registrován: stř 05. zář 2007 10:10:51
- Bydliště: Světlá nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
svym zpusobem mas pravdu ale kdyz to mas serizeny jako to mame a navic podpora ele naklapeni misto nefunkcnich hyder tak zas na to budou koukat asi jinak a ono kdyz te stavi a stoji proti tobe tak to kazdy pozna jestli to sviti nahoru a nebo dostatecne dollu ja co jsem mel kontroly u nas tak v poho a jeste mi to aj chvalili a co jsem mel kontroly na pardubicku tak taky nerekli pul slova ale 2 regiony nejni cela CR ale i tak a nikdo me neproblikava takze osobne jsem stale v klidku
to je muj drak http://feliciaklub.cz/forum_new/viewtop ... =16&t=1805 najeto poctivych 230 000 km
my web http://spirus.mypage.cz/
Jsem teenager a neposlouchám Hip-Hop (námět převzat bez dovolení od Jirkyf):D
my web http://spirus.mypage.cz/
Jsem teenager a neposlouchám Hip-Hop (námět převzat bez dovolení od Jirkyf):D
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
gerrik píše:To bohužel asi neokecáš, cajty tohle zajímat nebude. Teď fakt nevím, jsou ty HIDxenony schváleny pro provoz na komunikacích? Pokud ne, tak to asi fakt neokecáš, ale jak už bylo psáno, záleží na policajtovi
nejen že HID nejsou schválený ... i když elektronika má homologaci ale výbojka už ne ... ale i to původní světlo musí bejt schválený pro osazení výbojkou což taky není takže i když budu mít dynamickou regulaci sklonu, ostřiky světel a třeba i hid s plnou homologací tak pořád bych musel mít i světlomet schválenej pro osazení xenonem aby vše bylo OK
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
kejzi1 píše:103457,gerrik:Je vidět že potkáváte auta který to nemají vůbec seřízený a pak nadáváte na všechny.Já mám xenony stažený hodně dolů a neoslňuju.Zkusil jsem si jet proti svýmu autu a před svým autem v noci a neoslňuje to.To mě víc oslní fábie která má H7 nebo co a pak origo xenony v oktávkách nebo passatech když přejede hrbol tak ti to zabliká do xichtu
přesně ja píše kejzi1. mam je také na autě a seřízený je mam taky dolů. Podle mě jezdí tak 8% vozidel bez seřízení světel a oslnuje to víc než HIDky..
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Nezlobte se na mě prostě to tam nemá co dělat tak jako tak Kejzi máš tam ostřik?Reguluje se ti výška sama a jiné parametry které to má mít? Já beru vylepšení které prokazatelně splňuje to co má. To že to máte seřízený vám sice věřím, ale furt je to ilegal. Pokud to má někdo pořešený tak jak to má přesně být tak to ještě beru, ale názor že tam prdnu bixenony, seřídím a jedu je dle mého špatnej..
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tholis:nemám ostřik ani náklon ale nejsem prase že bych jezdil se zasranýma světlama.I když někde jedu a prší,tak zastavím na pumpě a světla umyju.Náklon mám elektrickej,takže pokud na mě někdo blikne tak stáhnu světla ještě níž,ale to se mi nikdy nestalo,protože to neoslňuje,tak to pochop.Ty s oktou přes houpák mě oslíš mnohem víc a to se s tebou klidně budu hádat,protože tady přes ty díry potkávám auta s origo xenony každou chvíli a právě že ten automatickej náklon dělá na dírách hroznej bordel a oslní tě.Ano mám to nelegální,ale mám to pro to abych líp viděl a stojím si za tím že neoslňuju
- stef99
- Příspěvky: 1852
- Registrován: pát 20. dub 2007 18:27:19
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tholis píše:Nezlobte se na mě prostě to tam nemá co dělat tak jako tak Já beru vylepšení které prokazatelně splňuje to co má. Pokud to má někdo pořešený tak jak to má přesně být tak to ještě beru, ale názor že tam prdnu bixenony, seřídím a jedu je dle mého špatnej..
ale furt lepsi sem tam nekoho oslnit nez smrdet jako 120 bez katalyzatoru tj taky ilegal....
a jestli nekdo oslnuje nebo druhej smrdi je skoro fuk
Prodej novych a referencnich vozu Skoda se slevou, vice SZ
- Hanuš
- Příspěvky: 1120
- Registrován: úte 10. led 2006 18:42:28
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
jeste ze xenony nepotrebuju, o problem mene.. kdyz si tak akurat snizite predek auta, tak muzete svitit i dalkacema a nikdo na vas neblika, bo to sviti tak fajne nizko do zeme
Dobre auto nepoznas po ctvrt mili, ale po dvaceti letech!!!
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
o ostřikách tam není ani slovo... jne že xenony musí být udržovány v čistotě... tak stačí hozená houba v kufru
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
steff99: Nezlob se na mě, ale myslím že ovzduší, zadělávám míň než někdo s 16let starým katíkem Jinak emise automobilů si myslím že maj na ovzduší minimální dopad. Ale ok budu si smrdět a vy kouřit
kejzi: To se na mě nezlob, ale to že při dešti omýváš skla na benzínce se mi nechce věřit.
kejzi: To se na mě nezlob, ale to že při dešti omýváš skla na benzínce se mi nechce věřit.
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
snb-rider píše:o ostřikách tam není ani slovo... jne že xenony musí být udržovány v čistotě... tak stačí hozená houba v kufru
a co je toto? Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že ?Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45.
Kód: Vybrat vše
Předpis EHK č. 45 je přílohou č. 44 EHK/OSN Dohody z r. 1958.
Tento předpis se vztahuje na zkoušení a homologaci:
typu zařízení pro čistění světlometů,
vozidel z hlediska jejich zařízení pro čistění světlometů.
V tomto druhém případě je možno na základě volby výrobce montovat zařízení pro čistění světlometů, dříve homologované jako konstrukční část, tato dřívější homologace však není povinná.
Základní pravidla pro udělení homologace (administrativně shodný pojem s pojmem „schválení“) podle tohoto předpisu jsou následující (volný přepis podle Dohody z r. 1958):
Příslušný orgán udělí homologaci podle tohoto předpisu, pokud:
vzorek typu dodaný k homologaci, vyhoví požadavkům tohoto předpisu;
je tento orgán spokojen s opatřeními výrobce pro zajišťování shodnosti sériově vyráběných výrobků se schváleným typem. Postupy k zajištění shodnosti výroby musejí být v souladu s postupy, stanovenými v Dohodě z roku 1958. Tento orgán musí akceptovat výrobcovu akreditaci podle normy ISO 9002.
Každému homologovanému typu přidělí příslušný orgán číslo homologace. Jeho první dvě číslice musí označovat sérii změn, včleňující nejposlednější závažné technické úpravy předpisu v době vydání homologace. Na každé vozidlo/výrobek shodné/shodný s typem homologovaným podle tohoto předpisu, se umístí mezinárodní značka homologace, předepsaná v tomto předpisu.
Jakákoliv změna typu nebo ukončení výroby typu musí být sdělena orgánu státní správy, který udělil homologaci pro typ tohoto vozidla. Homologace, udělená typu vozidla podle tohoto předpisu muže být odejmuta, nejsou-li splněny požadavky na shodnost výrobku s homologovaným typem.
Předpis stanovuje:
Definice, postup podání žádosti o homologaci nebo o rozšíření její platnosti při změně typu zařízení pro čistění světlometů nebo o ukončení platnosti homologace po ukončení výroby typu.
Postup udělení homologace a způsob označení homologovaného výrobku,
Rozsah a postup zkoušek typu zařízení pro čistění světlometů a požadavky na jeho vlastnosti z hlediska:
čistění částí plochy výstupu světla světlometu, které rozkládají paprsky potkávacího světla a nepovinně i dálkového světla,
výstupků a zaoblení hran zařízení.
Rozsah a postup zkoušek vozidla s namontovaným typem zařízení pro čistění světlometů a požadavky z hlediska:
ověřování účinnosti čištění měřením osvětlení měřící stěny,
nádržek na čistící kapalinu, její objem a možnost kontroly hladiny
výstupků a zaoblení hran zařízení.
Postupy pro řízení a kontrolu shodnosti výroby (COP), postup odběru a hodnocení vzorků, postihy při nedodržení shodnosti.
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tholis:Tak jako když jsou hodně zaprasený tak zastavím a světla otřu,věř nebo ne,mě je to fuk.Dělal jsem to s H4,protože během cesty z Prahy do jihlavy po D1 jsem dvakrát zastavoval a umýval skla světel,protože jsem s H4 nic neviděl
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
tak na ostřiky jim kašlu, ničit si nárazník kvůli věci která je k hovnu... navíc než budu mít xeny, tak to všechno třeba bude jinak, protože stojí ranec
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
z myho pohledu me zatim vzdycky vic oslnila protijedouci fabie prvni generace - ta kdyz to nema serizeny to je peklo! je fajn kdyz jedu za tmy s tema bludičkama a zamnou jede někdo s xenonana a dosvicuje cestu prede mnou tam, kde zarovky proste nedosviti, hlavne boky...myslim ze ke xenonum by melo bejt hlavne to naklapeni...a verim ze vic lidi si ty HIDky poridi proste proto, ze jen chce vecer pri jizde lip videt a nemit bláto na hřišti když se setmí
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
mr.freak: Lidi si hidky pořizují protože je to tuning pičo!! Nevěřím že chtějí lépe vidět! to by si nestříkali zadní kryty světel do barvy, nedávali čirý paraboly dopředu (nemyslím v kombinaci s xeny), nevyndavali si volanty s bagem a nedávali tam jiný s hrotem uprostřed, neřezali do podlahy aby to měli níž atd..To že si je kuli svítivosti pořídiš třeba ty Tome nebo kejzi tak tomu bych ještě věřil, ale většina tunerů je tu tak tupých že to mají jen proto že je to in a kůl. Není to směřované na pravý tuning, kdy je smysl něco vylepšit, nebo zkrásnět auto co nejezdí v provozu...Ale tvrdých 80% tunerů to auto jen zhorší, je nebezpečnější, ošklivější a zbastlené..
čekám útoky na to že nemám kat a díky němu rozsévám rakovinu, že nemám homologované brzdy (i když je to v podstatě vylepšení) a mám grázl 10mm podložky (bez změny rozteče..
čekám útoky na to že nemám kat a díky němu rozsévám rakovinu, že nemám homologované brzdy (i když je to v podstatě vylepšení) a mám grázl 10mm podložky (bez změny rozteče..
- xmorfeuz
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned 10. čer 2007 13:49:03
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
pomlouvas tunery a jezdis vytunenou oktavkou...
kaze vodu a pije vino
kaze vodu a pije vino
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
xmorfeus: No nevím, já psal že beru že to promile co to dělá s tím že auto vylepší obdivuju. Jen uznej sám že tvrdá většina to auto jen zhorší... Navíc tuning jsem na octě nedělal já, ale předchozí majitel. Jen nechápu, co krom emisí na autě nefunguje a nevyhovuje?
- xmorfeuz
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned 10. čer 2007 13:49:03
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tholis: Jen nechápu, co krom emisí na autě nefunguje a nevyhovuje?
ja zase nechapu co krome xenonu, ktere te na par vterin oslepi vadi tobe...
to je uplne to same...ty neplnis emise, smrdi ti auto a jim to blbe sviti...asi tak
ja zase nechapu co krome xenonu, ktere te na par vterin oslepi vadi tobe...
to je uplne to same...ty neplnis emise, smrdi ti auto a jim to blbe sviti...asi tak
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Já svýma emisema neohrožuju účastníky silničního provozu Takže asi tak. A nemluvím o lidech který je mají v autě zodpovědně, ale o lidech a těch je většina co to nandali a jedou.. Jediné co ohrožuje emisema je chiplej diesel páč za ním nevidíš
- xmorfeuz
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned 10. čer 2007 13:49:03
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
co ty vis...ja sem na ty vyfukove plyny citlivy...projedes kolem me, me se zatoci hlava a omotam se kolem stromu
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Morfee jestli je to tak nemohu na to už nic namítat Jsem hroznej tuzér a jdu šetřit na závodní katík
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
tady pod mýma oknama parkuje jeden blbec co si koupi nejlevnejsi HIDky ale hlavne ze je to xenon a mam poradnej vejfuk a delam kravál...takovejm lidem bych prodaval nejaky smejdy aby jim to poradne znicilo paraboly protoze jim jde jen o efekt, aniz by si aspon rekli ze by mohli brat ohled na druhy a dat si do provozu aspon naklapeni a nechat si seridit svetla -> v takovym pripade proti tomu jsem ale jak jsem napsal, chci jen vic videt dopredu a předejít možným střetům se zvěří či jinou "překažkou" kterou mi vyšší dosvit xenonů umožní
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tholis aspoň že jsi mě napsal jako vyjímku,já si to vážně koupil kvůli lepšímu světlu abych líp viděl
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
kejzi1: Osobně tě neznám, ale věřím že to nemáš jen na machrování, ale většina ano..
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tývole, sem Tuzingář
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
mám taky HIDky a dokonce 8000K a možná je mám taky jen na machrování ale aspoň k nim mám i ostřikovače
Re: XENONY - kontrola při provozu Policií ČR
Tak o tobě to Kovi všichni víme
HÜBNERMotorsportrally
SHERLOGRacing
SHERLOGRacing