Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
To: Zdenda19895
Přes servo z Fábie se voda nedostane do světla !!!!! Pasuje tam originální těsnění z Felicie.
Serva nejsou vodotěsná a stačí je máznout silikonem u konektoru a do serva se vlhkost nedostane.
Přes servo z Fábie se voda nedostane do světla !!!!! Pasuje tam originální těsnění z Felicie.
Serva nejsou vodotěsná a stačí je máznout silikonem u konektoru a do serva se vlhkost nedostane.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Serva sice vodotěsná nejsou ale zas takový šmejdy jak se všude píše taky ne.Přes konektor se voda dostat nemůže a v tom šedivým víčku je těsnění který tam naní naprd ale docela funkci plní,takže např já po 7 měsících mám serva vevnitř jako nový.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 21. říj 2008 19:00:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: HYDROKOLEKTORY
Já neříkám , že jsou to šmejdy, já je mám po roku a půl taky jako nová. Akorát jsem měl jednou špatný kontakt na konektoru tak jsem to prostříknul kontoxem a potom zamáznul tmelem a 100% spolehlivost až do teď.
Já jsem chtěl vyvrátit názor, že se přes servo dostává voda do světla - blbost.
Já jsem chtěl vyvrátit názor, že se přes servo dostává voda do světla - blbost.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Jo tak to ano,ten konektor je opravdu slabé místo,ten opravdu není dělaný na tohle prostředí.Stejně sem ten štekr neměl,tak sem to naletoval a dal smršťovku (za což mě tady někteří kamenovaly) ale co uvidím,v nejhorším to předělám.Zatím to drží jak židovská víra a náznaky oxidace atd taky žádný.
Re: HYDROKOLEKTORY
103457 píše:Konektory jdou koupit ve škodovce
Jdou kopit i v GM a podstatně levněji.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: HYDROKOLEKTORY
bitmap píše:Diky
Takze staci jen trosku tam popracovat kulatym pilnikem a pujde to zacvaknout stejne jako ten puvodni bazmeg?
Pak uz staci jen zapojit eletriku a je hotovo, to je super
Kulatým ne !! Musíš vyndat světlo a velkým plochým pilníkem odpilovat to osazení, jde to řezat i nožem, ale musíš být šikovný.
Naposledy upravil(a) Alf dne sob 19. led 2008 11:06:30, celkem upraveno 1 x.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: HYDROKOLEKTORY
podle vnitřního schématu by se dal použít ovladač z O2 ale jaká je tam hodnota potenciometru to nevím ale je tam k němu přiřazen ještě jeden odpor
Re: HYDROKOLEKTORY
mam 6Y0919094C, je tam zapojenych tiez iba 6 pinov a to nasledovne:
1 a 3 - podsvietenie 58
2 - neni zapojene
4 - kostra
5 - ovladaci pin serva G
6 - napajanie ovladania serv 56
idem to kombinovat so servami 1J0 941 295A, vyzeraju ako prevedenie dovnutra... budem ich musiet este nejako zatesnit a na nich je pinologia takato:
1 - napajanie serva 56
2 - signal G
3 - kostra
kolko ma byt rozsah toho serva? mne vychadza okolo 8mm a zda sa mi to malo
1 a 3 - podsvietenie 58
2 - neni zapojene
4 - kostra
5 - ovladaci pin serva G
6 - napajanie ovladania serv 56
idem to kombinovat so servami 1J0 941 295A, vyzeraju ako prevedenie dovnutra... budem ich musiet este nejako zatesnit a na nich je pinologia takato:
1 - napajanie serva 56
2 - signal G
3 - kostra
kolko ma byt rozsah toho serva? mne vychadza okolo 8mm a zda sa mi to malo
Re: HYDROKOLEKTORY
cafte, aka ma byt zakladna vyska toho stelovacieho srobu od obruby? kolko ma byt vysunuty v zakladnej polohe? (napr. plne vysunuty) podarilo sa mi zohnat serva octy 2, a budem tam musiet vymyslet uchytenie toho nastavovacieho srobu v plastovej casti serva, ale neviem ako dlhe to ma byt
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Tady to máš popsané: http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 21. říj 2008 19:06:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: HYDROKOLEKTORY
Zdenda19895 píše:Tady to máš popsané: http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel
tam je iba, ze nadstavil povodne tiahla o 15mm, ale ja som musel este nadpojit aj klobuciky z povodnych hydrostelov, takze potrebujem teraz zistit vzdialenost X pri plnom vysunuti piestiku z hydrostelu - poloha 0 na ovladaci, vid obrazok. Nepiste mi ze som si mal zohnat serva z fabky a podobne, proste mam tieto (z octy 2) a potrebujem ich pouzit.
Re: HYDROKOLEKTORY
no já myslim, že v tom návodu je napsáno že toto X je 43mm při vysunutém pístku a mínus 5mm při zasunutém. Jak toho docílíš to je na tobě. Nebo to není co ty chceš?? Pak tomu tedy nerozumim
Re: HYDROKOLEKTORY
mm.. tak to som asi slepy alebo neviem.. ale ja tam v tom navode nikde ziadne 43mm nevidim .. iba o 15mm predlzit povodny hriadel (ale neviem kolko mal povodne) ak je to ten udaj co chcem, tak dik zan, vyskusam to tak
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Tady to je vysunuté 43mm-zasunuté 38mm. Mezi hlavou šroubu a vnitřní hranou bajonetového výstupku.
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... ?fromOld=1
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... ?fromOld=1
Re: HYDROKOLEKTORY
favo píše:Jen pár fotek pro inspiraci
Chcem sa spýtať fava. Koľko má byť vysunutý ten šroub z tých servomotorkov z fábie? Povedzme, keď je servo zasunuté. Mám tiež motorky z fabie a na tej fotke to vyzerá dobre, len potrebujem nejaké hodnoty. Neviem ako to má správne fungovať, to servo tlačí tú parabolu vo svetle, alebo ju ťahá? Myslím tým že či prechod z polohy 0 do polohy 3 na ovládači dáva servu signál aby sa vysunulo, alebo zasunulo?
vďaka
Re: HYDROKOLEKTORY
servo parabolu tlaci, tj pri sklone 0 je plne vysunute a postupne sa zasuva
Re: HYDROKOLEKTORY
konektor je sice od zvukovky/cdromky 4pinový, ale třípinový si lze domyslet
a na servu to vypadá takto
a na servu to vypadá takto
Re: HYDROKOLEKTORY
konektory které pasují jdou koupit i GM nebo GES elektru . Z vlastní zkušenosti vím, že pokud je nebudete chránit proti vodě ( třeba tmelem ) tak se za čas vyskytnou problémy, pokud se to zatmelí tak je už klid.
Naposledy upravil(a) Alf dne čtv 21. úno 2008 21:15:25, celkem upraveno 1 x.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: HYDROKOLEKTORY
Mně to v Etce ukazuje na Octu II.
Pin 1 "15" přívod na potenciometr sklonu světel (při zapnutém zapalování)
Pin 2 "G" vývod jezdce potenciometru sklonu světel (signál na servomotorky)
Pin 3 "31" kostra podsvícení ovladače (2x LED)
Pin 4 "31" kostra na potenciometr sklonu světel
Pin 5 "58s" vývod jezdce potenciometru regulace osvětlení přístrojů
Pin 6 "58" přívod na potenciometr regulace osvětlení přístrojů
Pin 7 "31" kostra na potenciometr regulace osvětlení přístrojů
Pin 8 "58d" přívod na podsvícení ovladače (odpory pro LED)
Pin 1 "15" přívod na potenciometr sklonu světel (při zapnutém zapalování)
Pin 2 "G" vývod jezdce potenciometru sklonu světel (signál na servomotorky)
Pin 3 "31" kostra podsvícení ovladače (2x LED)
Pin 4 "31" kostra na potenciometr sklonu světel
Pin 5 "58s" vývod jezdce potenciometru regulace osvětlení přístrojů
Pin 6 "58" přívod na potenciometr regulace osvětlení přístrojů
Pin 7 "31" kostra na potenciometr regulace osvětlení přístrojů
Pin 8 "58d" přívod na podsvícení ovladače (odpory pro LED)
Re: HYDROKOLEKTORY
Zbysek píše:Tak já také přidám info o svých hydrokorektorech, repsektive předělávce na elektriku. Už když jsem feli kupoval, nefungující hydra byla samozřejmostí a tak jsem hned přemýšlel o předělávce na elektriku. Když jsem pak začal navštěvovat tohle fórum, tak jsem zjistil že je to opravdu velice jednoduhcé a tak začalo shánění materiálu. Sehnal jsem tedy dvě serva z fábie a ovladač z oktávky. Cenově vycházely serva na 200Kč za jedno a ovladač 150Kč. Takže plus poštovný za oba balíčky a na nějakých 650Kč. Tedy vlastně výhodnější než originál hydra. No a pak už stačilo jen na nějakou tu hodinku zalézt do garáže a pohrát si s tím. Jelikož jsem "autař" tak mě tyhle věci dost baví, takže to byla především zábava. Nemá cenu se tu rozepisovat co a jak, protože si tím už téměř každý z vás prošel, takže po chvíli hraní jsem měl komplet funkční elektriku na světlech a stačilo dodělat do nějakýho solidního vzhledu ovladač. Takže jsem originál plast vyříznul tak, aby mi v něm vznikla čtvercová díra přes celý to původní kolečko. Ve stejném rozměru jsem pak ořezal plasty na ovladači z oktávky, připasoval, slepil, přetmelil, přebrousil, stříknul plničem, přebrousil pod vodou a stříknul na závěr černou magickou perleťovou metalízou co se mi tu válela z mých předchozích aktivit. Finální produkt můžete vidět na fotkách. O servech taky nemá cenu nic moc psát, snad jen že jelikož jsou to serva z fábie, jsou samozřejmě celá komplet zasilikonovaná aby se do nich nemohla dostat voda. Takže konečně mi funguje nastavování světel a můžu si s tím pořád hrát.
Prosim Vas, akym lepidlom (tmelom) ste vlepil ten potenciometer do povodnej dosky hydra na palubovke? Ozaj mam s tym problem, neviem, aky lep, tmel alebo material pouzit na osadenie potenciometru do tej dosky. Je dobry nejaky epoxid? Aky? Alebo nieco ine? Napr. dentakryl je v mojom okoli nezohnatelny, chcel som to spravit nim...
Re: HYDROKOLEKTORY
v původní jsem uděla otvor, ořezal jsem nový ovládání na cca 4x5cm a toto vložil to otvoru. Vzal jsem starou pájku a prostě sprostě jsem ty plasty "svařil". Trošku smrádek, ale drží to a je to během dvou mnut. No a pak jsemjen zatmelil opatrně vzniklouo spáru. Ještě to musim přelakovat.
Re: HYDROKOLEKTORY
Nevite, z ceho je tenhle ovladac?
Pry je z Octavie 1, ale nepodoba se nicemu co jsem zatim v Octavkach pred/po faceliftu videl, tak aby to nahodou nebylo z nejakyho Renaulta a ja se pak budu divit, proc mi to nechodi
Pry je z Octavie 1, ale nepodoba se nicemu co jsem zatim v Octavkach pred/po faceliftu videl, tak aby to nahodou nebylo z nejakyho Renaulta a ja se pak budu divit, proc mi to nechodi
Re: HYDROKOLEKTORY
bitmap píše:Nevite, z ceho je tenhle ovladac?
Pry je z Octavie 1, ale nepodoba se nicemu co jsem zatim v Octavkach pred/po faceliftu videl, tak aby to nahodou nebylo z nejakyho Renaulta a ja se pak budu divit, proc mi to nechodi
je to z O1 po faceliftu
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Na drtivé většině STK tě za nefunkční naklápění vyrazej (u combi jsou ještě náchylnější) a proto raději vidí elektrické naklápění (samo že to je nedovolená úprava) než nefunkční hydra.Někde za to ještě dostaneš pochvalu a bonbonek z reklamní misky.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 21. říj 2008 19:23:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Ja jsem ten bonbonek skoro dostal Na STK na to cucel a rikal,ze ho to dostalo.Fakt byl nadsenej a libilo se mu to a pochvalil.Rikal,ze jeto jedna z mala radoby uprav na felinu ktera je schvalena,asi tema technikama.Takze jsem byl rad
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 20. říj 2008 11:40:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č.
Důvod: viz. pravidlo č.
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
valdaa píše:Byl jsem si nechat seřídit světla na STK a tam tomu technikovi se to taky líbilo
Dnes ráno mě s nefunkčními hydro z STK vyrazili a dali známku jen na měsíc. Nešlo to ukecat, že to je kombík. Na krátkou by přimhouřili oči. Mají někde na STK kecy pokud tam budou ty serva z Fabky, Okty, protože to není origo na Feldu?
ex nebožka 1,6 lpg
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: HYDROKOLEKTORY
Jojo,jak kde...mě to ještě nekontrolovaly nikdy (teda asi 3x) ale je fakt že u kombíka je to prostě nutnost.Když jedem dělat velkej nákup nebo auto něčím nafrknu + rodina tak to prostě oslňuje jako kráva a musím ty světla sklopit.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 21. říj 2008 19:26:21, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: HYDROKOLEKTORY
Elektrické naklápění jsem zmáknul za víkend. Serva mám fabiácký z vrakáče ve Slušticích, ovladač za hubičku z Fordu Escort (otočný).
Pár zkušeností:
- mám 1,6-ku, tak demontáž čela vyžaduje povolit chladič, dva šrouby nahoře, dolu to leží na gumách, jde to bez problémů
- reflektory je lepší vyndat a v klidu si je upravit doma na stole. Musí se uřezat kroužky po hydrách (jsou dva, mezi nimi je gumové těsnění),
doporučuji vnější kroužek ponechat vysoký asi 1mm, vnitřní zbrousit do roviny. Fabiácký serva do výřezů pasují bez problémů i s origoš těsněním.
- protože serva nejsou vodotěsná, vložil jsem (po odebrání krytu) do drážky "uhňácanou" nit ze silikonového tmelu. Serva brát jedině s konektorem.
Já to neudělal a pracně jsem je sháněl. Dočasně posloužily konektory koupené v GES-u (typ BLS03), bohužel tam špatně drží.
- k uchycení ovladače jsem využil upravenou část hydra, která je upevněna v palubce. Uřezal jsem ji těsně za válcovou částí, asi 2mm v místě, kde se
rozdvojuje. Vyřezal a vložil jsem do otvoru nosnou desku pro ovladač. Tato úprava umožnila využít stávající montážní otvory v palubce, původní otočný
knoflík i kryt. Regulátor mám změřený, jedná se o potenciometr, kde jsou v každém přívodu vřazeny rezistory. hodnoty dodám. Z obou krajních poloh
se servo vysune asi o 5mm.
- při vyndávání původních hadiček jsem zároveň s nimi natáhl novou polyamidovou hadičku( vnější průměr) 8mm od volantu k levému světlu (pohled od řidiče)
a další pod chladičem k pravému světlu. Od regulátoru k levému světlu jsem přes hadičku natáhl kablík LiYCY 3x0,34 (jde to lehce) a všechno jsem to připojil
u světla (za palubkou nic nečaruju), od levého světla jde jenom 1 kablík (označení G), zbutek se připojí na pravém světle.
Nastavení jsem provedl proti stěně, obrázek je tady někde na fóru. Na STK technik na levé světlo ani nešáh a pravé symbolicky došteloval. Na to že světla
sklápí serva ani nereagoval.
Pár zkušeností:
- mám 1,6-ku, tak demontáž čela vyžaduje povolit chladič, dva šrouby nahoře, dolu to leží na gumách, jde to bez problémů
- reflektory je lepší vyndat a v klidu si je upravit doma na stole. Musí se uřezat kroužky po hydrách (jsou dva, mezi nimi je gumové těsnění),
doporučuji vnější kroužek ponechat vysoký asi 1mm, vnitřní zbrousit do roviny. Fabiácký serva do výřezů pasují bez problémů i s origoš těsněním.
- protože serva nejsou vodotěsná, vložil jsem (po odebrání krytu) do drážky "uhňácanou" nit ze silikonového tmelu. Serva brát jedině s konektorem.
Já to neudělal a pracně jsem je sháněl. Dočasně posloužily konektory koupené v GES-u (typ BLS03), bohužel tam špatně drží.
- k uchycení ovladače jsem využil upravenou část hydra, která je upevněna v palubce. Uřezal jsem ji těsně za válcovou částí, asi 2mm v místě, kde se
rozdvojuje. Vyřezal a vložil jsem do otvoru nosnou desku pro ovladač. Tato úprava umožnila využít stávající montážní otvory v palubce, původní otočný
knoflík i kryt. Regulátor mám změřený, jedná se o potenciometr, kde jsou v každém přívodu vřazeny rezistory. hodnoty dodám. Z obou krajních poloh
se servo vysune asi o 5mm.
- při vyndávání původních hadiček jsem zároveň s nimi natáhl novou polyamidovou hadičku( vnější průměr) 8mm od volantu k levému světlu (pohled od řidiče)
a další pod chladičem k pravému světlu. Od regulátoru k levému světlu jsem přes hadičku natáhl kablík LiYCY 3x0,34 (jde to lehce) a všechno jsem to připojil
u světla (za palubkou nic nečaruju), od levého světla jde jenom 1 kablík (označení G), zbutek se připojí na pravém světle.
Nastavení jsem provedl proti stěně, obrázek je tady někde na fóru. Na STK technik na levé světlo ani nešáh a pravé symbolicky došteloval. Na to že světla
sklápí serva ani nereagoval.
Re: HYDROKOLEKTORY
tenkrát jsem do feldy stavěl hydra. Na skoda.virt jsem popsal návod + pár fotek. Pokud by byly otázky pro upřesněnou. ptejte se. Fungvalo mi to spolehlivě 4 roky než se felda posunula o majitele dál
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... l-felicia/
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... l-felicia/
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Servo naklápění světel...
Zdravím asi po půl roce se mi opět posraly hydrokorektory světel. Selským rozumem jsem došel k závěru,že už nemá smysl investovat do nového hydra ovládání a rovnou to přepracovat na sevomotorky. Prosímvás o cenné rady a popřípadně nějaký osvědčený návod, pokud by někdo měl ....nejlépe i snějakýma fotkama a postupem......popřípadně jaké servo je na přepracování světel u feldy nejlepší....?...a taky samozřejmě jestli musí být ovladač motorků vždy stejnýho typu jako motorky nebo může být i jiný......díky za vaše rady.......
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Nevim jestli se tam dostaneš, ale návod je tady : http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Tam se nijak neupravuje ten bajonetovej otvor v těch světlech...?....to tam normálně pasuje.....?...
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 20. říj 2008 11:47:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
U obou světel se v místě původní hydrauliky odřízne vnější kroužek aby se dal vsadit servomotor. ... servomotor nejlépe z Octávie
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pon 20. říj 2008 11:48:56, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Servo naklápění světel...
Jj musíš odřezat ten vnější kroužek, ale opatrně ať nezařízneš moc ...nějaký fotky bych doma měl tak bych ti je mohl poslat
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
a na kolik to tak vyjde taková přestavba.chtěl bych koupit tohle naklápění světel nový kvůli STK ale když se to tak sere tak to snad udělam elektrický.jinak kámoš mi řikal že se to nesere když to člověk používá.chce to prej jen jednou za čas s tím někde při jízdě zahejbat a pak to nastavit zpátky a pk to funguje.nechápu no
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Dej elektricky naklapeni a je to jakoby jsi v ty sportce vyhral,jak rikal Zdenda Jinak te ta prestavba vyjde do tisicovky
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Servo naklápění světel...
dělal jsem to asi před 3 měsíci, do litru jsem se vešel v pohodě. Ten vnější kroužek nemusíš uřezat celý, může mít přesah okolo 1mm. Použil jsem původní těsnící gumy z hydra. (pro jistotu je nezahazuj). Serva z faby nejsou vodotěsná, musí se utěsnit. A bacha na konektory. Serva brát jedině s konektorama, blbě se pak shánějí. Ovladač jsem použil otočný s escortu
a napasoval jsem ho do díry po hydroštelu. I knoflík zůstal původní. Ovladač by šel nahradit potenciometrem, který má ke každému přívodu vřazen jeden rezistor. Hodnoty zkusím ještě dohledat. Při vytahování hadiček jsem zároveň natáhnul jednu polyamidovou hadičku 8/6 mm (nemusel jsem rozdělávat svazek) a přes ni jsem tahal třížilový kablík od ovladače k servům. Vše je zapojeno u světel, za palubkou jsem nic nepřipojoval. 12V táhnu od napájení tlumených světel, kostra je tam taky a třetí vodič je řídící signál (G) pro motorky. Úpravu reflektorů je lepší dělat na stole a vše si pěkně spasovat. Demontáž a zpětná montáž světel stojí za tu námahu.
a napasoval jsem ho do díry po hydroštelu. I knoflík zůstal původní. Ovladač by šel nahradit potenciometrem, který má ke každému přívodu vřazen jeden rezistor. Hodnoty zkusím ještě dohledat. Při vytahování hadiček jsem zároveň natáhnul jednu polyamidovou hadičku 8/6 mm (nemusel jsem rozdělávat svazek) a přes ni jsem tahal třížilový kablík od ovladače k servům. Vše je zapojeno u světel, za palubkou jsem nic nepřipojoval. 12V táhnu od napájení tlumených světel, kostra je tam taky a třetí vodič je řídící signál (G) pro motorky. Úpravu reflektorů je lepší dělat na stole a vše si pěkně spasovat. Demontáž a zpětná montáž světel stojí za tu námahu.
Re: Servo naklápění světel...
Chlapi, myslítě, že to půjde i do dieselu? Tam je přeci airbox. Prostor mezi ním a světlem je v podstatě nula.
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Pantheria : když se tam vejdou origo hydra tak tyhle elektrický asi taky ne .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Servo naklápění světel...
Vlada320 píše:takže servomotorky z fabky a jen je utěsnit a ovladač z eskorta.dobře tak já nějak posháním a bude to.
ten ovladač z escorta byl z nouze, má tenkou hřídelku musel jsem na ni navléct redukci, a fabácky motorky byly k mání na vrakáči, tak jsem je vzal. Po sundání zadního krytu jsem do drážky nacpal silikonový tmel a zas zcvaknul dohromady.
Hřídelka nevadí, ta je v reflektoru. Důležité je prodloužení stávající hřídelky šroubem s půlkulatou hlavou M4 asi o 12 mm (viz odkazy na úpravu). Nic jsem z ní neřezal, jenom do stávající díry jsem závitníkem vyřezal závit M4 a na šroub použil kontramatku. Hřídel se vysune asi o 5 mm při přechodu z jedné do druhé krajní polohy. Na délce šroubu je možná tolerance pár milimetrů, jde to dostavit seřizovacími šrouby reflektoru. Nastavení jsem udělal proti stěně (obrazec je tady na fóru). Na STK jenom mírně doštelovali jeden reflektor a prošlo to bez problémů. Nevím jak jsou napojeny motorky z octy ale u fabiáckých serv mám obavy z koroze konektorů. Zaplácl jsem je silikonem a budu čekat co s nimi udělá zima.
Re: Servo naklápění světel...
A dá sa to aj vtedy namontovať keď už nastavovacie šróby sú na konci,čiže ručne sa už svetlá nedajú viacej zdvihnúť lebo stále pomaličky padali a z času na čas sa doštelovali a teraz už sú na konci.
Re: Servo naklápění světel...
jasně, šrouby vrátíš zpět, po zasunutí serv se ti nadzvednou a došteluješ to proti stěně.
- Jaap
- Příspěvky: 187
- Registrován: úte 31. črc 2007 15:01:59
- Bydliště: Frýdek - Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Hoši čest,
chci se zeptat, které motorky na sklon světel jsou lepší, z fábie nebo octávie.
chci se zeptat, které motorky na sklon světel jsou lepší, z fábie nebo octávie.
Moje BjEtkA - Felicia 1,3 MPI 50kW, r.v.99, najeto něco přes 180 tis. km
https://picasaweb.google.com/TomFaltyne ... directlink
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21242
https://picasaweb.google.com/TomFaltyne ... directlink
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21242
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Jaap píše:Hoši čest,
chci se zeptat, které motorky na sklon světel jsou lepší, z fábie nebo octávie.
Podle mě je to jedno. Akorát že Fábkové nejsou vodotěsné. Já jsem ale sundal víčko, do drážky jsem dal trochu Silikonu a už to tak mám skoro rok bez problémů.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
No říká se že nejsou vodotěsné,nicméně pod víčkem slabá gumička jako těsnění je a koukal jsem do těch motorků cca po více jak roce a jsou uvnitř jak nový.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 17. bře 2009 21:13:50, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Jak u kterých. Já mám starší z vrakáče a gumičky tam mám. Švagr si koupil nové ve Škodovce a gumičky tam nemá. Navíc je drážka rozdělená přepážkama, takže tam gumičku nejde dát.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 17. bře 2009 21:14:38, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Re: Servo naklápění světel...
host píše:tak jsem to našel. Ten ovladač z Escortu má zhruba následující parametry:
hodnota potenciometru je cca 150 Ohm, rezistor v zapojený na potenciometr a +12V má hodnotu 390 Ohm, rezistor zapojený na potenciometr a kostru má hodnotu 560 Ohm a rezistor zapojený na běžec a vývod G má hodnotu 120 Ohm.
Doporučuji takovýto či podobný ovladač umístit do původního místa, vypadá to dobře. Kdo je trošičku elektriky znalý, může si vyrobit vlastní ovladač do originálního krytu a jako parádičku mám indikaci naklopení svítícími deseti LED. Na STK čučeli.
Re: Servo naklápění světel...
pokud si chce někdo ovladač vyrobit, tak tady jsou hodnoty: (v každém přívodu k potenciometru jsou zapojeny rezistory):
hodnota potenciometru je cca 150 Ohm, rezistor zapojený na potenciometr a +12V má hodnotu 390 Ohm, rezistor zapojený na potenciometr a kostru má hodnotu 560 Ohm a rezistor zapojený na běžec a vývod G má hodnotu 120 Ohm.
hodnota potenciometru je cca 150 Ohm, rezistor zapojený na potenciometr a +12V má hodnotu 390 Ohm, rezistor zapojený na potenciometr a kostru má hodnotu 560 Ohm a rezistor zapojený na běžec a vývod G má hodnotu 120 Ohm.
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Servo naklápění světel...
Horní obrázek je Fabia, dolní je Octa.slegrusik píše:Liší se nějak serva třeba z Fabie a z Octavie? Vzhledem atd.
Díky, chci do toho taky jít
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.