Stránka 1 z 24

Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 13. zář 2008 14:23:15
od SatandaS
Zdravím všechny členy. Asi před půl rokem jsem řešil podobný problém s baterkou a byla K.O. Tak jsem koupil novou a v pohodě. Ale před dvěma dny jsem učil kámoše řídit a pak jsem zjistil ( večer ) že mi slabě problikává baterka tak jsem hned vypnul rádio ( sencor ) a větrání abych baterku ušetřil a dojel domu.
Jenže při volnoběhu a také při rychlosti míň než 40km pořád slabě svítí kontrolka. :x Potřeboval bych poradit jestli ji mám nabit a nebo se dobije sama? Zatím jsem jezdil jen krátké trasy a baterka je stará tak 5měsíců a před tím než jsem učil kámoše bylo vše ok. Asi jsme neměli tak často startovat? Díky všem moc za radu :)

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: sob 13. zář 2008 19:12:11
od Jozefj
Chce to zjistit,jaké dává napětí.V případě prosvěcování pak změřit napětí na výstupu na +B a na konektoru pro regulátor proti kostře.Mělo by tam být téměř stejné napětí.Jinak by to mohly dělat i prošoupané kroužky buzení na rotoru.

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: ned 14. zář 2008 17:00:41
od SatandaS
Bohužel nemám žádný měřák ale seženu ho. Jinak zkusím vyměnit regulátor napětí a napnout řemen. Zatím díky za radu :D

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: úte 16. zář 2008 17:50:14
od SatandaS
Tak jsem měřák sehnal ale nějaký dost složitý ( el. není moje hobby ). A tady jsou ty hodnoty
Jen aby se vědělo tak jsem zrovna přijel z práce tak do 15km a hned měřil.
baterka stará 5měsícu 55mA při vypnutém motoru : 12.75V
při zap.motoru : 13.75V
při zap.světel a větrání na 4 : pokles 12.20V
Alternátor při asi 1000otč. 14V a při kolem 2000otč.14.70V
Ale zapomněl jsem změřit od toho konektoru u regulátoru :?
Bohužel nevím jestli jsem to měřil dobře ale odběr v klidu mi to psalo 10mA tak to bude asi blbost nechám to zítra přeměřit známím tak pak dám vědět.
Jinak ten regulátor jsem vyměnil a nic kontrolka pořád svití když mi klesnou otáčky na na volnoběh.
Ve čtvrtek koupím noví řemen a napnu to uvidíme.
Jezdím tak už 6den a zatím to jede a startuje bez problému.

Kdyby to bylo těma špatnýma kroužkama buzení tak to bude asi na repas nebo noví co radíte?
Díky všem za další rady :) Jinak Felicie je moje první auto tak zkušenosti moc nemám :( Ale to příjde :D :D

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: úte 16. zář 2008 20:09:40
od Návštěvník
Jo to bude narepas proste ti nedobiji poradne altik. Na to je prave ta kontrolka.

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: úte 16. zář 2008 20:10:53
od Návštěvník
A ten odber v klidu bude ok. Ta hodnota tak nejak odpovida. Teda pokuid si meril spravne odber tudiz mezi poly baterie a vodicem.

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: čtv 18. zář 2008 14:42:24
od SatandaS
Tak a je po problému doufám večer to projedu a uvidíme jestli se kontrolka rozsvitli. Jinak jsem koupil novy za 1850kč. Za repas chtěli něco přes 1000kč. Vypadalo to na ty kroužky a taky asi můstek no a ložisko taky už dělalo rachot. Snad bude motor tišší( měl jsem divnej zvuk nějaké rychlé cvakání, snad to nebudou ventily). Hned jsem očistil i ukostření. Baterka se asi dobije sama nebo bych ji měl nabit?(zatím jsem neměl problém nastartovat tak bude asi ještě v pohodě a to by měl altik zvládnout.
Díky za rady :D

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: čtv 18. zář 2008 17:05:44
od Návštěvník
No tu baterku byt tebou tak zvlaste ted pri tomhle pocasi a pred zimou bych vyndal zkontroloval elektrolyt pripadne dolil destilku a dobil.
Doufam aspon ze ten novej altik je aspon Magneton a ne nejaka china, polsko, turecko apod.

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: čtv 18. zář 2008 18:41:54
od PetrG
Zdar chlapi. První otázka zní, jestli když se ta kontrolka dobíjení rozsvítí, svítí plnou intenzitou, nebo jen "žhne". Pokud nesvítí naplno, je vadná dioda v usměrňovacím můstku z diod uvnitř alternátoru.Kdo hoví elektrice a zná vnitřní schéma zapojení alternátoru a zapojení alternátoru do vozidla...ví proč. Můstky se dají koupit jako náhradní díl. Pokud svítí naplno do určitých otáček a pak zhasne, vada bude v regulátoru napětí. Rovněž se dá vyměnit, není třeba demontovat alternátor z vozu, pokud nejsou vybroušené drážky ve sběracích kroužcích rotoru. Pokud kontrolka nesvítí a vozidlo přesto nedobíjí....(pak se vám stane, že jedete jedete a najednou auto umře, začnou se rozsvěcovat airbagy, protože jednotka si hlídá palubní napětí, ABS to umí taky a ostatní kontrolky zhasnou....) Tak jsou natolik opotřebované uhlíky, že ztratily kontakt se sběracími kroužky rotoru. Ze svých letitých elektrikářských zkušeností u koncernu VW vím, že při jakékoliv malé poruše alternátoru je lepší jej demontovat a udělat generální opravu. Protože jestli se zkrátí uhlíky, už budou mít něco naběhány i ložiska....atd, atd.

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: čtv 18. zář 2008 20:20:50
od SatandaS
No jak jsem mladéj tak blbej :o . Úplně jsem nato v tom spěchu zapomněl. Na tom altiku neni nic napsané tak to asi bude menší kvalita. Snad to aspoň nějakou dobu vydrží. Starej( Magneton ) když tak dám opravit aby byla náhrada.
Ok na baterku se mrknu. Díky :)

Re: svítící baterka při volnoběhu

Napsal: pát 19. zář 2008 19:29:06
od marran - FK
Ahoj tak přesně tohle se mi stalo hned jak jsem koupil auto, dla jsem to k eletrykáři a vyměnil se regulátor napětí a od té doby jezdím pohodička a vklidu.

Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 29. črc 2009 21:01:38
od Ivarek
Jelikož se tady neustále množí témata na věci uvedené v nadpisu,pište související dotazy a připomínky sem ať je to alespoň vše pohromadě a neroztroušené všude možně.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:00:59
od kli.d - FK
Tak využívám tématu, hledal jsem, ale přesnou a jasnou odpověď jsem nenašel. Jaké by mělo být napětí na akumulátoru při volnoběhu bez rozsvícených světel a ostatních spotřebičů? Akumulátor má naprázdno 13,5V (čerstvě nabitý mimo vůz), při volnoběhu na něm měřím 13,8V, je to v pořádku? Mám podezření na vadný alternátor, viz viewtopic.php?f=21&t=13465

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:11:21
od 103457
kli.d
je to v pořádku

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:28:34
od kli.d - FK
A to že při volnoběhu prosvítá kontrolka dobíjení mne nemusí znepokojovat? Začala až teď, předtím po nastartování spolehlivě zhasla...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:30:30
od Raceman
pokud ti tam leze tohle napětí a kontrolka svítí nebo prosvítá tak se podívej na vedení od alternátoru ke kontrolce jestli je tam spolehlivej kontakt

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:33:43
od Martased - FK
mám ten stejný problem měl jsem to v servise tam to prolezli a že je všechno v pořádku ale neví proč ta kontrolka prosvítá. :(

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 10:49:26
od kli.d - FK
Znepokojuje mne to proto, že od té doby, co prosvítá ta kontrolka, mi motor vydává podivný zvuk, viz viewtopic.php?f=21&t=13465 Pokud je to opravdu alternátorem, tak to můžou být uhlíky, ten zvuk by i odpovídal. Sice všechno funguje, mám ale obavu, aby se ten altík jednoho dne nerozsypal 100 Km od domova :)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 04. srp 2009 11:04:05
od jarda.vysocina - FK
Jak jsem zjistil, na přístrojovce je paralellně ke kontrolce zapojená výkonový odpor 82 ohm .
Pokud začala prosvítat nebo poblikávat kontrolka dobíjení a kdysi zhasla , je to určitě začátek problému .
- volné nebo zaoxydovaní spoje nebo ukostření u akumulátoru , alternátoru , přístrojovce (karoserie se za jízdy různě kříží a stářím se pospojení zhoršuje, vlhkost ve vozidle) )
- uhlíky na alternátoru nedosedají ( jsou zalehlé v komůrkách nebo krátké, spinavé kroužky atd)
- částečne vadná jedna z diod na usměrňovacím můstku .
Jarda

altík nebo nějaký zkrat?

Napsal: čtv 06. srp 2009 13:18:11
od Jamal
Dobrý den,potřeboval bych poradit,měl jsem problémy s dobíjením na mé Felicii,dávala na volnoběh okolo 12V,takže nic moc a baterie byla už hodně stará,koupil jsem novou baterii,očistil jsem veškerá ukostření a kontakty jak na autě tak na altíku,vyměnil jsem celý regulátor i s uhlíky,teď na volnoběh dává nějakých 13,6V takže pohoda,před včerem mi ale začala blikat kontrolka dobíjení tak jsem opět hledal závadu a zjistil jsem že mám potrhaný řemen stářím a semtam proklouzl,tak jsem koupil nový s tím,že už nebudou žádné problémy,jenže včera jsem jel na nákup při cestě tam(nějakých 17kilometrů) se nedělo nic až když jsem dojel na parkoviště tak jsem si všiml že mi nesvítí přístrojovka ale světla byly normálně rožnutý,nechal jsem to klapat na volnoběh a kontrolky i budíky se opět rožly,ale čím víc jsem přidal plynu,tím víc zhasínali a nad 3000ot za minutu opět problíkávala kontrolka dobíjení,při cestě zpět jsem měl puštěné rádio,přes město v pohodě,ale sotva jsem tomu za městem přišlápl tak se zvuk začal ztrácet dokud rádio nechcíplo uplně,pak chcípla i přístrojovka a při každém přeřazení bliklo dobíjení.....pak z ničeho nic auto začalo zdechat až když mi zhasl motor uplně a zůstal jsem vyset,měl jsem u sebe zrovna multimetr tak měřím baterku a na ní 6V,chvilku jsem ji nechal a do 5 minut na ní bylo okolo 11V,kontrolky svítili už intenzivně ale auto neškytlo,tak dojel kámoš s kabely,normálně jsme nastartovali a i když mi dobíjení blikalo pořád tak jsem dojel v pohodě dalších 15 kiláků domů a když jsem měřil dobíjení i s plynem a světlama tak to dávalo pořád přes 13V,ale při přidání kontrolky pořád pohasínali,ale světla svítila pořád stejně.....dokáže to někdo vysvětlit a říct co může být pokažené???děkuju za každý typ,nerad bych aby mě někde nechala znovu,udělala to poprvé

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 11. srp 2009 17:04:22
od Krkawec - FK
Většinou regulátor napětí na altíku nebo vadná dioda na usměrňovacím můstku

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 11. srp 2009 17:18:01
od Dexter - FK
já když jedu delší cestu né po městě tak se mi to furt drží na 13,9 nebo 14V ale jak jezdim po městě a je vedro tak to občas lítá od 13V až po 14,2V regulátor tam je ani ne měsíc předtím to i přestávalo dobíjet uplně. asi je tam furt něco v ... rozbitý :)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 14. srp 2009 6:33:32
od nebulus - FK
Takže na 1.3 MPi začal hučať alternátor pri ubratí plynu. Dobíjanie bolo OK. Výmena ložísk nepomohla a potom sa zistilo, že kontrolka dobíjania aj po naštartovaní slabo svieti. Cez deň to ani nebolo vidno. Nakoniec to boli diódy.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 8:02:32
od kli.d - FK
Přesně jek píše Nebulus, stejný problém. Já jsem pátral po podivném zvuku z motoru, viz viewtopic.php?f=21&t=13465 po výměně ložisek, uhlíků a regulátoru v alternátoru jsem to přisoudil vodní pumpě a až po výměně pumpy jsem zkusil nejjednodušši věc - odpojit alternátor od zátěže. Hučení zmizelo a byla to vadná dioda na můstku v alternátoru. Takže rada - když hučí altík, zkuste odpojit zátěž, pokud hluk zmizí, je to nejspíš pouze vadná dioda :-)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 16:04:57
od smazany clen - FK
Ahoj mám felicii 1,3MPi LXi baterku mam značk "Magnet" takova razici žluta.
Me hodnoty naměřené:

BEz nastartovani změřeňí baterie: 13,8V
Nastartováno změřeňí baterie : 17,5V
Nastartováno při 2000 otáčkách : 19,8V

Zjisťil jsem to až teď koupil jsem si zesilovač 4x80W RMS basovou tubu.Při GAINU zesaku v 1/2 sem při sešlápnuti ztratil bas.Na volnoběh to prostě dunělo ale při sešlápnutí dunění zmizlo. Tak jsem to skusil protůrovat asi 4x nechal vylezt do 4k otacek a dolu a co se stalo...Zesilovač zhořel...Proto jsem se začínal zajímat o ten problém..

Při zapnutí všeho ( světla,mlhovky p/z,vyhrivani okna,stěrače,směrovky ) naměřim 13,6V
PS:vše měřím multimetrem na svorkach baterky..Něco jsem zde vyčetl,že jsou pravděpodobně diody v háji,ale raději se zeptám jestli někdo neměl podobný problém.
PS2:Při sešlápnutí plynu při zaplých stěračích pozoruju zrychlení.Ale u světel nepatrne.
PS3:Divim se ze me to neodkuřilo autoradio.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 16:16:40
od Aleš
tak si vyměň regulátor za 200Kč, než ti shoří něco dalšího

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 17:41:12
od smazany clen - FK
Aleš píše:tak si vyměň regulátor za 200Kč, než ti shoří něco dalšího



Dobře takže podle toho jak jsem to popsal je to na 100% těmi diody ano ? ten regulátor je prosím kde přesně? na alternátoru ? nějak jsem to študoval a nenašel jsem nic extra.Popřípadě by bylo fajn psotnout odkaz na fotku jak to vypada ci tak.ASpoň bych měl představu.Pravě sranda je v tom,že asi tak už to funguje přes 8 měsíců od koupě auta ..

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 17:48:41
od Dexter - FK
měl jsem to samý taky mi dával kolem 19V a byl to regulátor. najdeš ho na pravým boku alternátoru, je přidělaný jen dvěma šrouby, výměna během minuty.http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=XS%20115901253&Sender=Catalog&CatalogPath=XS%20115901253

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 19. srp 2009 18:02:18
od smazany clen - FK
Dexter píše:měl jsem to samý taky mi dával kolem 19V a byl to regulátor. najdeš ho na pravým boku alternátoru, je přidělaný jen dvěma šrouby, výměna během minuty.http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=XS%20115901253&Sender=Catalog&CatalogPath=XS%20115901253



ok ok diky moc to jsem chtěl vědět člověka se stejnym problemem..pač nechci se dočkat toho aby mi zase shořel zesak...


edit 20.srpen.2009 13:30 : Tak jsem koupil novej regulator primo do fely oznaceni ma felicia,favorit,pickup.... nenastartovano 12.9V , nastartovano 13V , otacky 3k 14,1 V..

Dik za potvrzeni.. stalo měš to 140kč + 10 kilasku :-D

Nízké napětí palubní sítě

Napsal: sob 22. srp 2009 7:20:30
od petamoravec - FK
Já mám problém spíše opačný. Už delší dobu mám napětí palubní sítě při nastartovaném motoru pohybující se v intervalu od 12.4 - 13,2. Zdá se mi to málo, nebo je to stav normální? I ani po dlouhé jízdě (3 hodiny, 200 km) se napětí nijak výrazně nemění. Slyšel jsem, že takovéto "podpětí" nedělá dobře autobaterii... Dík

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 22. srp 2009 7:29:08
od Dexter - FK
koukam že to máme každej na volnoběch jinak, já mám třeba 13,9 až 14,1V a při vyšších ot. se to furt drží, regulátor mám nový asi měsíc. když to stojí třeba pul dne na sluníčku tak to pak má i 14,6 a jindy když jezdim po městě a furt zastavuju tak to spadne i na 13 a pak za na 14V. to jsou záhady :?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 22. srp 2009 7:41:39
od petamoravec - FK
Otázkou je, jestli to třeba nemůže být i baterií - v mém případě je tak aspoň pět let stará. Jenže...kupovat novou jen proto abych to vyzkoušel se mi teda moc nechce. A zatím startuje spolehlivě, nemít měřák napětí tak o žádném problému ani nevím...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 24. srp 2009 12:30:00
od Návštěvník
Caute! Ja by som tiez potreboval radu ohladom dobijania. Mam Feliciu r.v. 2000 s LPG. Cestou s Chorvatska som chcel natankovat ale ked som dal neutral, tak mi shasol motor a uz nechcel viac nastartovat. Odpojil som baterku, skontroloval som vsetky kabliky a nic. Tak som roztlacil auto a nastastie nastartovalo a mohol som pokracovat dalej. Ale zacala mi svietit kontrolka dobijania. Ked som zastavil na dalsej pumpe, tak som nastartoval uz v pohode ale kontrolka dobijania stale svieti a pocujem z motorovej casti dynamovy zvuk. Neviete mi poradit co by to mohlo byt? A mam este jeden problem. Ked je sychravo a vlhko tak mi nieco vybije bateriu, ale neviem zistit co by to mohlo byt. Dik za rady...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:06:08
od big.jedla - FK
mám taky altík magneton 70A, koupil jsem ho po repasi protože starý už moc nedobíjel... ale světe div se ono je to skoro to samé :-(

Jakmile nastartuju tak mi nabíjí asi nějakých 13,3-13,5V - se světly, puštěným rádiem a větrákem na dvojku
po pár kilometrech se to ale ustálí na 13V a když třebas pustím rychleji větrák nebo zapnu nějaký jiný spotřebič tak klesnu až pod 13V

měřeno je to za jízdy, za provozních otáček, voltmetr připojený na zásuvku zapalovače

co je špatně? víceméně to samé mi dělal starý altík, který jsem proto vyměnil... nemůže to být nějakou špatnou kostrou? nebo regulátorem? jinak altík má podle všeho vyměněna ložiska a pohledem jsou kroužky vyleštené...

tak co by to mohlo ještě dělat??? jsem z toho už zoufalý :-( čas od času se stane že příjdu a nenastartuju...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:09:36
od Ivarek
Mrkni na kabely mezi baterkou,startérem,kostrou,altíkem...vše očisti,dotáhni (mě jenom zašmrdlání držáku alternátoru dělalo ztrátu 0,7 V) a uidíš co pak.Jedině znova altík na repas.Anebo ho rovnou vyměň a dej novej.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:14:03
od big.jedla - FK
další altík bych teda sháněl nerad... zkusím zkouknout ty přechodové odpory no... regulátor by to dělat nemohl? když se pokazí regulátor dává jen moc velké napětí nebo ho může omezovat více i směrem dolů?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:16:25
od Ivarek
No regulátor by to taky mohl dělat..těžko říct.Já osobně bych altík rozebral - zkouknul spoje u diod/přeletoval,změřil vinutí a diody a to je tak všechno co můžeš udělat.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:25:05
od big.jedla - FK
vinutí se měří jak? jakože jestli není přerušené nebo zkratované o kostru?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 25. srp 2009 19:46:59
od Ivarek
Jojo...nesmí mít odpor (řádově Mohmy) na kostru.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: čtv 27. srp 2009 17:13:34
od big.jedla - FK
tak jsem měřil... to jsou teda věci...
nastartovaný studený motor, puštěné světla, nic víc (světla jsou na automat)
napětí na baterce 13,65V
napětí přímo na alternátoru 14,05V

ale teď...
úbytek napětí mezi (-) baterie a altíkem je 0,1V
úbytek napětí mezi (-) baterie a kastlí (šroub tlumiče) 0,4V

takže to, že špatně dobíjí dělá ukostření kastle? přece teoreticky pokud mezi altíkem a baterkou je tak malý úbytek tak by to mělo dobíjet normálně ne?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: čtv 27. srp 2009 18:40:35
od Ivarek
Ti nerozumím...máš úbytek napětí (přechodový odpor) baterie - atltík tzn to co naměříš na altíku nenaměříš na baterce takže to nedobíjí korektně.Očisti všechny kontakty - baterie,kostra motoru,kostra na kastli včetně všech plusů a uvidíš.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 29. srp 2009 10:25:01
od mjamriska - FK
petamoravec píše:Otázkou je, jestli to třeba nemůže být i baterií - v mém případě je tak aspoň pět let stará. Jenže...kupovat novou jen proto abych to vyzkoušel se mi teda moc nechce. A zatím startuje spolehlivě, nemít měřák napětí tak o žádném problému ani nevím...

ja mam baterku cca 4 mesiace staru, pred tyzdnom som mal zlu jednu diodu v alternatore, vymenil mi ju autoelektrikar, dost boli zodrate aj uhliky tak mi dal nove aj s regulatorom, pred poruchou bolo napatie cca 13,2 teraz je 13 V, cize baterkou to nebude

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 18:33:32
od big.jedla - FK
tak jsem všechny kostry očistil... (šroub na motoru je teda chuťovka... :-D ) a výsledek je více než dobrý. Zatím sice nemám zkušenost z nějaké delší jízdy... ale když držím otáčky na nějakých 2tis a a mám puštěné světla, větrák na dvojku, rádio... tak mi držích krásně 14V... když pustím větrák na čtyřku spadne na 13,7V... takže už to bude asi v pohodě :-)
člověk by neřekl co udělá trošku oxidace... ono to ani nevypadalo nějak extra zašle ty kabelové očka

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 20:10:05
od Ahmed - FK
Ahoj, já mám trošku jiný problém. Když nemám nastartováno mám napětí na baterce kolem 12,2V. Jakmile nastartuju zvedne se napětí na 13,3 - 13,5. To by bylo celkem v pohodě ale zkoušel jsem při nastartovaném motoru odpojit baterku. Zjistil jsem že mi alternátor neudrží dálkové světla a vypne se mi motor. Normální osvětlení to zvládne i s interiérovým větrákem...
Na tento problém jsem přišel postupným pomalým vybíjením baterky ačkoliv denně jezdím 30km do práce a 30km z práce... Poraďte mi co mám vyměnit popřípadě na co se podívat... Očistil jsem si všechny kontakty i kostřící body a teď mě zřejmě čeká rozebrání alternátoru... :-(

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 20:12:08
od big.jedla - FK
na volnoběh mi to příjde celkem normální že když ho zatížíš tak napětí klesne.... zkus to při zvýšených otáčkách kdy altík dává dost proudu

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 20:29:37
od Ahmed - FK
no ale když pojedu pomaličku někde lesem, zapnu si dálkové světla, inter.větrák a k tomu třeba stěrače tak zůstanu viset a to bych ouva nerad... už jsem se díval do auto kelly na nový altík a je to círka 3000 takže musím najít jinou alternativu. diodový můstek stojí necelých 800 takže bych prvně zkusil vyměnit ten. jop a zapoměl jsem napsat že jsem to zkoušel na kámošově autě a jemu jely i dálkáče přímo z altíku bez baterky... něco mám špatně a musím najít problém...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 20:41:41
od Ivarek
Takže když to schrnu...nastartovaný auto,otáčky tak 2 až 3 tisíce,zapnutý tlumený,větrák,rádio...kolik máš napětí na baterce?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 20:57:03
od Ahmed - FK
13,1

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 21:01:44
od Ivarek
Hmm..to nic moc.Nezkoušels to měřit přímo na alternátoru?
Jinak já bych začal výměnou regulátoru (můžeš si ho i vypůjčit od kámoše),je to levnější a jednodušší čím začít.Pokud negativní tak rozborka alternátoru a přeměř ty diody,jestli jsi krapet manuálně zručný stačí vyměnit jen vadnou diodu a ne celý můstek.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 31. srp 2009 21:06:37
od Ahmed - FK
manuálně zručný, jak se to vezme... :-) myslím že něco zvládnu... zkusím to rozebrat a kouknout na to... dioda by z jedné strany měla mít maximální odpor a z druhé strany minimální je to tak? Další otázkou je kde se dá sehnat samotná dioda?