áno veď presne tak to je - jedine sériovo. neviem prečo paralelne a ešte k tomu aj také slabé, 1N4007 je len 1A hovoril som - dajte P600 ... ale veď čo, nieje to moja felda ale keby som to robil tak to spravím poriadne a jeden kamarát tam dal tú 1N4007 a potom hovoril že mu po naštartovaní svieti kontrolka dobíjania. zhasne až ked pridá na 2000 ot. Hovorím že sa mu nenabudí altík ... ale má aj krátke uhlíky tak možno aj tým. alebo naopak diodu a ešte k tomu 14,8V je fakt vela, radšej to prispôsobiť na 14,2V - 14,4VKroupa píše:Ahoj,no vidím,že moje schémátko tady slaví velký úspěch a dokonce i na Slovensku.To jsem rád,že se to chytlo.Jen chci podotknout,že dávat diody paralelně nemá žádný smysl.
A pokud je potřeba více navýšit napětí tak jedině do série pak se PN přechody sčítají.
Napětí 14,8Vje moc bude mít problém s přebíjením baterky,zčerná a bude často vařit a ubívat voda.Gelová odejde.
Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
paralelně proto že jsou na menší proud , přes každou diodu poteče +- takový proud který se spočítá :
celkový proud děleno počtem diod a toho vyjde proud přes jednu diodu
..... každýho věc jak si to udělá , ...........
rada s diodou taky dobrá (a přitom stará jak el regulátory , nejen ty do fel , ale už ze š120 ) , jenže se nejdřív musí zjistit jestli je to nastavením regulátoru a pak to má smysl , nebo je problém někde jinde a pak je to hovadina > viz napětí 14,8 .............................
celkový proud děleno počtem diod a toho vyjde proud přes jednu diodu
..... každýho věc jak si to udělá , ...........
rada s diodou taky dobrá (a přitom stará jak el regulátory , nejen ty do fel , ale už ze š120 ) , jenže se nejdřív musí zjistit jestli je to nastavením regulátoru a pak to má smysl , nebo je problém někde jinde a pak je to hovadina > viz napětí 14,8 .............................
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj, mám problém s altíkem Magneton 70A. Volnoběh bez světel 14,1V se světly 13,6 V. Za jízdy taktéž ovšem jak se auto ohřeje tak při volnoběhu když zabrzdím a svítí brzdová světla tak napětí spadne na cca 12,6 V a lehce pohasnou budíky. Když na volnoběh pustím blinkr je vidět, že v tu chvíli když blikne tak i podsvícení budíků pohasne. Regulátor je nový, český, a altíky jsem zkusil 4 různé a pořád stejný výsledek. Už nevím co by to mohlo být, nevíte někdo ?
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ja bych rekl,ze hledas zavadu kde neni,mam to takhle u obou aut taky a zadny problem.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
ano to viem že paralelne sa dávajú na väčší prúd, no chcel som poukázať na to že by tam stačila jedna poriadna a hotovo. a tých 14,8V je vela, najprv popozerať aj silové spoje a možno skúsiť inú diodu a radšej jednu tú P600
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Jsou tohle ty správné konektory?Kroupa píše:... Je dobré to udělat na konektory tu diodu, aby jsi jí mohl kdykoliv odpojit a tím zase snížit dobíjení a nebo vyměnit regulátor jak se ojedou uhlíky. ...
http://www.ges.cz/cz/fs-r-6-3-GES06600760.html
http://www.ges.cz/cz/fsh-r-6-3-GES06600811.html
Jinak ta dioda se instaluje tím úzkým proužkem směrem k alternátoru nebo regulátoru?
http://www.ges.cz/cz/p1000k-tap-GES04913498.html
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
konektory jsou dobré co se týče diody tak se podívej výšše je to tam popsané i nafocené jak přijde dioda zapojit
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ajo, takže úzký proužek směrem k regulátoru, dík.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Hmm, tak samozřejmě jsem to zapojil napoprvé špatně.
No nic, už je to funkční, ale dobíjí to teď asi moc, se zapnutými SPDS to přeskakuje mezi 14,6 a 14,7 V a se zapnutými potkávacími světlomety to přeskakuje mezi 14,4 V a 14,5 V, pokud mi to palubní PC správně měří. Bez diody mi palubní PC s zapnutými SPDS ukazoval většinou kolem 13,9 V, a se zapnutými potkávacími světlomety kolem 13,8 V, což se mi zdá zase málo. Každopádně autobaterie nebyla dostatečně dobíjena, musel jsem ji v posledních letech v letních měsících jednou za dva až tři měsíce nabíjet, v zimě dokonce minimálně jednou za měsíc. Jezdím většinou denně trasy 20 km do práce a 20 km zpět. Ještě si pamatuji, když jsem vozidlo koupil nové, že palubní PC ukazoval prvních asi 8 let stabilně 14,2 V až 14,3 V.
No nic, už je to funkční, ale dobíjí to teď asi moc, se zapnutými SPDS to přeskakuje mezi 14,6 a 14,7 V a se zapnutými potkávacími světlomety to přeskakuje mezi 14,4 V a 14,5 V, pokud mi to palubní PC správně měří. Bez diody mi palubní PC s zapnutými SPDS ukazoval většinou kolem 13,9 V, a se zapnutými potkávacími světlomety kolem 13,8 V, což se mi zdá zase málo. Každopádně autobaterie nebyla dostatečně dobíjena, musel jsem ji v posledních letech v letních měsících jednou za dva až tři měsíce nabíjet, v zimě dokonce minimálně jednou za měsíc. Jezdím většinou denně trasy 20 km do práce a 20 km zpět. Ještě si pamatuji, když jsem vozidlo koupil nové, že palubní PC ukazoval prvních asi 8 let stabilně 14,2 V až 14,3 V.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
13,8-13,9 by stačilo spíš jde o to v jakém stavu máš baterku,jestli je ještě schopná udržet v sobě něco nebo má slavu za sebou.14,4 je řekněme strop,víc by to dávat nemělo.pak se začíná hodně přebíjet a odpařovat voda.Kolik to dává se zapnutým topením?
dalo by se to snížit,výměnou za jiný typ diody pač každá má jiný PN přechod,ale to nemám vyzkoušené za jaký typ.
dalo by se to snížit,výměnou za jiný typ diody pač každá má jiný PN přechod,ale to nemám vyzkoušené za jaký typ.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Baterii mám necelé dva roky 45 Ah a tři předchozí baterie se chovaly stejně, musel jsem je často dobíjet nabíječkou z Lidlu. Pouze snad první baterii Akuma, co jsem tam měl z výroby, jsem nemusel nikdy dobíjet a vydržela asi sedm let, ty další baterie Banner, Akuma a neznačkové max 3 - 4 roky. Alternátor mám původní, co se dával do 1,3 MPi, byl v servisu repasován asi před 4 roky. Ventilátor topení mám defacto neustále zapnut v poloze 1. Tak budu ho tedy dávat do vyšší polohy a uvidím.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zatím jsem s diodou spokojen, funguje OK, když zapnu světla a ventilátor na druhý nebo třetí stupeň, tak je dle palubního PC palubní napětí 14,4 V. Ale co myslíte, vydrží to? Neuklepe se to? Jak to lépe zabezpečit proti uklepání?
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Osobne: Řešení je tragický.. když dokážeš nalisovat fastony a poradit si se zapojením, proč nenapájet na diodu kablíky, diodu i s kablíkama přetáhnout smršťovačkou a konce vodičů opatřit fastonama?
Určitě by to řešení bylo zkratuvzdornější a trvanlivější než tvoje řešení...
Určitě by to řešení bylo zkratuvzdornější a trvanlivější než tvoje řešení...
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Nejsem elektrikář, ale rád se přiučím. Co to je ta "smršťovačka"?
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
je to bužírka která se po zahřátí smrskne a pevně obemkne kablík s fastonem .Sehnat se dá i v OBI nebo v Baumaxu .A mají ji v různých průměrech a barvách .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Dík. Jinak nebude vadit té diodě, že ji trochu zahřeji, když na ni budu pájet kabel?
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Přesně, jak píše emilio52, vypadá nějak takhle:
http://www.hadex.cz/_70smrstbuz-konstru ... i-buzirky/
Co se týká Baumaxu a OBI - pokud máš dostupnej nějakej eshop s osobním odběrem, vyplatí se koupit tam, při spatření cen v hobbymarketech se mi protáčely oči..
Diodě to vadit nebude, pokud to bude jen krátkodobé pájení/smršťování a nebudeš jí smažit. Běžně se v elektrotechnice pájí, chce to ale s citem, abys ji nespálil
http://www.hadex.cz/_70smrstbuz-konstru ... i-buzirky/
Co se týká Baumaxu a OBI - pokud máš dostupnej nějakej eshop s osobním odběrem, vyplatí se koupit tam, při spatření cen v hobbymarketech se mi protáčely oči..
Diodě to vadit nebude, pokud to bude jen krátkodobé pájení/smršťování a nebudeš jí smažit. Běžně se v elektrotechnice pájí, chce to ale s citem, abys ji nespálil
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Myslím,že tohle je ukázka práce jak by to rozhodně nemělo vypadad.Jsi na dobré cestě vyhořet.Alespoň to omotej izolačkou než to předěláš jak píše kolega.Na měkké kábliky a smršťovačku.
Pak dej foto jak se Ti to povedlo pro ostratní.
Pak dej foto jak se Ti to povedlo pro ostratní.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Vyhořet? Proč? Pokud jde jen o to, že je to neizolované, tak by stačilo jen omotat to elektrikářskou lepící páskou ne?
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ptal jsi se jak to lépe zabezpečit a udělat trvanlivějším, tak sme ti napsali nějaké rady, aby to vypadalo, bylo bezpečné a funkční, nevím co více k tomu říct.osobne píše:Zatím jsem s diodou spokojen, funguje OK, když zapnu světla a ventilátor na druhý nebo třetí stupeň, tak je dle palubního PC palubní napětí 14,4 V. Ale co myslíte, vydrží to? Neuklepe se to? Jak to lépe zabezpečit proti uklepání?
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
No dobře, ale nezdá se mi, že by hrozilo vyhoření. Nebo jo? S uklepáním tak nějak počítám a ještě to upravím tím, že přidám kabel mezi alternátor a diodu.
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tady se podívej co se děje při zkratu: https://www.youtube.com/watch?v=PqyUtQv1WoQ Z tohodle by si mohl pochopit co ti hrozí
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Krásné video,pokud se člověk nepoučí,následky si ponese sám.S elektrikou není radno laškovat
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Jůů, běžím to do auta vyzkoušet, co mi z něj pak asi ale zbyde?A1Ex píše:Tady se podívej co se děje při zkratu: https://www.youtube.com/watch?v=PqyUtQv1WoQ Z tohodle by si mohl pochopit co ti hrozí
-
- Příspěvky: 649
- Registrován: pát 24. čer 2011 18:49:38
- Bydliště: Osek okr. Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Musíš počkat až sem "osobne" dá fotky svého auta po tom co se mu uklepala dioda na altíku
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ještě poučným by mohl být pro Osobne článek o nejčastějších příčinách požárů vozidel:
http://www.pozary.cz/clanek/20432-proc- ... y-vozidel/
Když v tom videu vidím to hořící auto, mám chuť na špekáčky, nemůžu si pomoct
http://www.pozary.cz/clanek/20432-proc- ... y-vozidel/
Když v tom videu vidím to hořící auto, mám chuť na špekáčky, nemůžu si pomoct
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Aby nebyly namáhány vývody diody a též pro lepší odvod tepla z vývodů doporučuji připájet diodu na kousek tištěného spoje. proškrábneme (nožem, pilkou) mezeru a diodu a vývody připájíme. Přes celé pak můžeme navléci uvedenou smršťovací bužírku.
http://2i.cz/e8f83e14c7
http://2i.cz/e8f83e14c7
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
A k čemu je ta proškrábnutá mezera pod diodou?
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Logicky, je to přerušení vodivé cesty na tom plošném spoji, mezi kontaktama diody (anodou a katodou). Pokud bys ten tišťák neproškrábl, bylo by to vodivě spojené a zapojení by se chovalo, jako by tam ta dioda ani nebyla..
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
no a já bhych použil něco takovýho http://www.gme.cz/dioda-byv29-400-p223-083
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Pozor některé tyto diody nemají od izolovaný úchyt na pouzdře.Je lepší si to před přišroubováním někde na kostru proměřit,aby nedošlo ke skratu.Jinak pro všechny tento typ diody navýšší dobíjení o 1,25V.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
To je moc. Mě by se hodila dioda, které by zvýšila dobíjecí napětí jen o 0,7 V.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Když použiješ např. schottky diodu MBR10150
http://www.gme.cz/img/cache/doc/223/104 ... heet-2.pdf
dostaneš menší úbytek napětí.
Když se podíváš do katalogu, zjistíš, že MBR10150 má při proudu 5A úbytek asi 0,5V, kdežto uváděná BYV29 asi 1V.
V obou případech pozor- katoda diody je spojena s kovovým pouzdrem, takže při montáži pod šroubek musíš použít izolační průchodku a izolační podložku.
http://www.gme.cz/img/cache/doc/223/104 ... heet-2.pdf
dostaneš menší úbytek napětí.
Když se podíváš do katalogu, zjistíš, že MBR10150 má při proudu 5A úbytek asi 0,5V, kdežto uváděná BYV29 asi 1V.
V obou případech pozor- katoda diody je spojena s kovovým pouzdrem, takže při montáži pod šroubek musíš použít izolační průchodku a izolační podložku.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zdravím pánové, právě jsem dal do auta diodu s vypínačem, napětí se zvedlo na ideálních 14,3V ale na volnoběh mi šíleně bliká podsvícení budíků, hodiny a vlastně celé palubovky. Za jízdy ne. Čím to může být ? Šišaté sběrací kroužky na altíku ? Bez diody to bliká jen nepatrně.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
mash: Mohl by to být i načatý regulátor altíku.. Bliká skutečně jen palubovka nebo všechno osvětlení, vč. světlometů?
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Regulátor je daný nový, originál, žádná čína, dělalo to i s dřívějším VIKA regulátorem. Právě proto jsem dal origo ale výsledek stejný. U světel jsem to zatím nezpozoroval, ale to bylo ještě denní světlo. Za tmy to bude vidět i na parkovišti.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Pak ještě diodový můstek - načatá dioda. Pokud by skutečně blikala jen palubka, bylo by třeba hledat závadu jinde...
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak hlavně altík je koupený na vrakovišti takže těžko říct co s ním kdy kdo dělal. Možný je tedy to, že už byl na nějaké repasy.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
- JanBuBu
- Příspěvky: 47
- Registrován: sob 22. říj 2011 16:06:00
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Altík bych rozebral, odpájel vinutí a proměřil můstek, zároveň altík vyčistil a zkontroloval ložiska.. Nebo zkusit jiný altík..
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zítra zkusím jiný, mám ještě jeden, který mi přestal dobíjet, ale zjistil jsem, že byl studený spoj na jedné z fází od vinutí, takže by měl být jinak v pořádku, diody jsem měřil a byli OK i se stejným úbytkem napětí.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zdravím,mám podobný problém z dobíjaním.Keď štartujem, tak kontrolka dobíjania svieti silno,ale ako náhle motor naštartuje, tak kontrolka ostane veľmi slabo svieťiť,nezhasne ani keď motor vztočím do vysokých otáčok.Vymenil som aj nový regulátor napätia.Baterka v kľude dáva 12,8 V.Po naštartovaní dáva na volnobeh regulátor 14,1V a pri vysokých otáčkach 14,4V.Tak to je ok,ale prečo teda tá kontrolka dobíjania slabo svieti?Očistil som aj všetky kontakty a nastriekal kontoxom.Niekedy sa stane, že na nejakú dobu aj zhasne tá kontrolka a potom sa zase rozsvieti.Neviete čím by to mohlo byť?Remeň nepreklzuje,je dostatočne napnutý.Dík za každu dobre myslenú radu.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tohle mě dělalo taky. Bylo to způsobeno studeným spojem jedné ze třech fází vinutí na usměrňovací blok s diodami. V mém případě uplně odpadl cín, kterým bylo vinutí připájeno. Čili rozebrat altík, a pořádně připájet OLOVNATÝM cínem.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak přesně po roce zase řeším problém s vybitou baterkou. V autě je rok stará baterka Varta silver dynamic 55Ah, novej regulátor s uhlíky. Koupil jsem si orientační měřidlo napětí do zapalování (z ebay za cca 30kč, jen abych věděl, jestli není baterka úplně KO). Cca před měsícem jsem pro jistotu v práci na lab. zdroji baterku plně dobil (metoda podle navodu k baterca - nabijet proudem rovným 0,12C do napětí na baterce 14,4V a pak polovicni hodnotou proudu do dosazeni 14,6V). Po Vanocich mi auto stalo týden bez startu na tom mrazu (v Brně přes noc i okolo -10°C) a za ten týden byla baterka úplně vyšťavená (měřák z Číny ukazoval 9,5V). Po nekolika pokusech se nám ji podařilo nakopnout pres kabely z jinýho auta, po té jsem s feldou cca hodinu jel a opět ji plne nabil (nabijela se po te jízdě doplna ještě cca 3h,takže nějakou kapacitu mít ještě bude). Je tedy možné, že jen týden na mrazu může baterku takhle vyflakat? Nebo jestli nekam nezatoklo, nezmrzlo a nešlo do šlusu.
Jinak jsem teď překontroloval uhliky na regulátoru, sjíždí se rovnoměrně. Měřil jsem i proud v klidu a i přes to, že mam sencor radio, tak je to zanedbatelna hodnota.
Měření napětí přímo na baterce (měřeno multimetrem přímo na svorkach) :
Volnoběh - 14,02V
volnoběh + světla +ventilator 3 . stupeň - 13,9V
Měřeno na nezahratem motoru.
Napětí se s otáčkami nemění (v zeleném rozmezí).
Ten čínský měřák ukazuje občas s odchylkou až o 0,2V míň, ale když ho tam mam v zapalovači za jizdy, tak na něm neklesne hodnota napeti pod 13,6V. Zajímavé je, že po zahřátí napětí prave klesne z původních 14V na tech 13,6V (za jízdy).
Moc už nevím, co bych měl víc zkusit, jestli to opravdu dobře dobíjí. Autem jezdím 90% jen do práce, což je 10km trasa po městě, takže zvažuji vyzkoušení té upravy s usmernovaci diodou.
Jinak jsem teď překontroloval uhliky na regulátoru, sjíždí se rovnoměrně. Měřil jsem i proud v klidu a i přes to, že mam sencor radio, tak je to zanedbatelna hodnota.
Měření napětí přímo na baterce (měřeno multimetrem přímo na svorkach) :
Volnoběh - 14,02V
volnoběh + světla +ventilator 3 . stupeň - 13,9V
Měřeno na nezahratem motoru.
Napětí se s otáčkami nemění (v zeleném rozmezí).
Ten čínský měřák ukazuje občas s odchylkou až o 0,2V míň, ale když ho tam mam v zapalovači za jizdy, tak na něm neklesne hodnota napeti pod 13,6V. Zajímavé je, že po zahřátí napětí prave klesne z původních 14V na tech 13,6V (za jízdy).
Moc už nevím, co bych měl víc zkusit, jestli to opravdu dobře dobíjí. Autem jezdím 90% jen do práce, což je 10km trasa po městě, takže zvažuji vyzkoušení té upravy s usmernovaci diodou.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
tu diodu tam nedávej , vypadá to že dobíjení je ok , to že to ukazuje méně budou jen přechodový odpory ,
pokud chceš něco řešit tak si natáhni dráty a měř přímo na altíku ,
máš autorádio ? odpoj ho , dnešní modernější technika je velkým zdrojem vybíjení baterie u starších vozů ,
pokud to po odpojení rádia bude fungovat normálně , tak musíš upravit jeho napájení , tj. aby stálé plus šlo jen na paměť a napájení přes klíček
pokud chceš něco řešit tak si natáhni dráty a měř přímo na altíku ,
máš autorádio ? odpoj ho , dnešní modernější technika je velkým zdrojem vybíjení baterie u starších vozů ,
pokud to po odpojení rádia bude fungovat normálně , tak musíš upravit jeho napájení , tj. aby stálé plus šlo jen na paměť a napájení přes klíček
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Nemáš tam náhodou nějaký alarm? Ten ti to mohl také vyšťavit.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ne, prave je to ve vybave social LXi, nic jsem neupravoval ani nedodelaval. Takze leda to radio. Ale v lete mi teklo do auta celnim sklem, takze je taky mozny, ze bylo nekde zatekly a zmrzlo to.. Ale to bych videl fakt spis na to radio. Ja jen, ze jsem s tim rok nemel problem a po tom, co jsem preventivne pred zimou dobil baterku, tak se mi tak vycucla (ikdyz kse pravda, ze obvykle tak dlouho nestojim)
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,na to je úplně jednoduchá pomoc.Jestli máš auto odstavené tak všechno povipínej tak jako když zaparkuješ.Nech si otevřenou přední kapotu.Vem si měřák a nastav jej na rozsah 200mA.Povol kladnou svorku od baterky a vlož měřák mezi baterku(-) a sorku.Měl by jsi naměřit max.30mA.Pokud je vše v pořádku.Jestli máš imitaci alarmu,červenou ledku tak to bude poskakovat a naměříšsamozřejmě víc.Pokud se dostaneš výš jak na 50mA je problém a musíš hledat.V 99%je to rádio,Sencor tím je proslavený.Jinak vylučovací metodou vytahovatpostupně pojistky,startér,alternátor.Prostě hledat.
Dávej pozor,aby jsi při měření něco nezapl třeba světlo v autě.Jinak ti praskne v měřáku pojistka!!!!!!!!!!!!!!!Ať se daří
Dávej pozor,aby jsi při měření něco nezapl třeba světlo v autě.Jinak ti praskne v měřáku pojistka!!!!!!!!!!!!!!!Ať se daří
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
To jsem právě zkoušel a nevím, jestli jsem měl blbej rozsah, ale ukazovalo mi to cca 3mA. Ty světla jsem zkusil zapnout a měřák vydržel (unfused svorka zvládne až 20A na 10s) a tam ta hodnota byla 100x vyšší. Každopádně to napájen rádia upravím, pokud by šlo jen o přepojení pinů v ISO konektoru.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj. Mám dotaz a vím že tady je na něj odpovědí dost, ale závada přetrvává.
Při jízdě i při volnoběhu nepravidelně poblikává podsvícení palubky a auto za jízdy cuká. Alternátor komplet nový. Magneton 70A, baterka stará cca 2 roky 74Ah. Klíňák napnutý (pro jistotu ještě vyměním) Někde jsem četl že by to mohl být i studeňák v pojistkovce. Ale docela mě to děsí vzhledem k tomu, že to tu všichni vyřešili výměnou regulátoru. Nějaké nápady, mimo toho klíňáku a pojistkovky?
Při jízdě i při volnoběhu nepravidelně poblikává podsvícení palubky a auto za jízdy cuká. Alternátor komplet nový. Magneton 70A, baterka stará cca 2 roky 74Ah. Klíňák napnutý (pro jistotu ještě vyměním) Někde jsem četl že by to mohl být i studeňák v pojistkovce. Ale docela mě to děsí vzhledem k tomu, že to tu všichni vyřešili výměnou regulátoru. Nějaké nápady, mimo toho klíňáku a pojistkovky?
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01
Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/