Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
samozrejme že može byť KO. meral si pritom aj napätie na autobaterii ? meraj napätie a sleduj ako sa bude meniť v závislosti na zapínaní/vypínaní spotrebičov a na otáčkach ten 70A nemusí dobíjať a energiu to "tahá" z baterky
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zdravím vás potřeboval bych poradit ohledně alternátoru.Ve sve Felině mam baterii Blue Dynamic 52Ah Alternátor 70A
Dnes mi po 28km zhaslo auto a to sem den před tím dobyl autobaterii.Tak jsem dnes znovu nabil baterii,nastartoval odpojil alternátor od baterie a zkoušel zmeřit. Voltmetr mi při nastavení na 20V ukazuje 0.30V př volnoběhu,můžete mi to někdo vysvetlit moc se v elektrice nevyznám.
Dnes mi po 28km zhaslo auto a to sem den před tím dobyl autobaterii.Tak jsem dnes znovu nabil baterii,nastartoval odpojil alternátor od baterie a zkoušel zmeřit. Voltmetr mi při nastavení na 20V ukazuje 0.30V př volnoběhu,můžete mi to někdo vysvetlit moc se v elektrice nevyznám.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
nedobíja ti to. inak vieš o tom že alternátor nesmie pracovať bez záťaže ? teda bez odpojenej svorky B+. inač hrozí ževraj poškodenie diod. takže meranie robiť pri zapojenom altíku.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Nj,amatér.Děkuji za radu.Tak jsem to dnes měřil alternátor a ukazuje 14.15V
Vyměnil jsem uhlíky tak snad to bude ok.
Vyměnil jsem uhlíky tak snad to bude ok.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
no vidíš tých 14,15V je v pohode. zakial to teda drží aj so záťažou.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
No, při zpuštěných obrysových a tlumených světlech + oboje mlhovky,ventilátoru a vyhřívání zadniho skla voltmetr ukazuje 12.23V.(motor na volnoběh)
Tak nevím..
Tak nevím..
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
no tak to je málo. kontrola alternátoru - uhlíky, regulátor. niekde chyba byť musí v altíku predpokladám že káblové spoje sú OK. skús iný regulátor, popr. pritiahnuť matky na diodovom mostíku (tuším v Magnetone)
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
POČKEJ POČKEJ , píše na volnoběh , změř to stejně ale třeba cca 2500 - 3000ot
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
jáj pardon, nevšimol som si. moja chyba áno skús to teda ako písal ferdamravenec. ale aj tak sa mi zdá že je to málo. ale je rozdiel mať Bosch a Magneton. no ak napätie stúpne na aspoň 14 (neviem kolko by malo byť minimum) to by bolo dobre
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
minimum je 13,8 ,
pokud by jsi měl míň tak to zkus bez vyhřívání , popř vypnout mlhovky
pokud by jsi měl míň tak to zkus bez vyhřívání , popř vypnout mlhovky
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,já měl tento problém taky.Vyřešil jsem to tím,že jsem vložil 10A diodu mezi regulátor a alternátor.Její PN přechod přidal na regulátoru a dostal jsem se na 14.4V.
Je to léty prověřené a nejjednoduší řešení na Magneton alternátor.Mám tam KY708(tesla),náhrada je P1000M.
Pokud jezdíš krátké štreky a máš časté starty tak pak tohle je idealní řešení.
Máš nainstalovaný voltmetr tak na něm můžeš sledovat napětí během jízdy s různým zapnutím spotřebičů.Jen bych pro klid v duši prověřil nějakým kvalitním voltmetrem jeho přesnost.Dá se to dobijení celkem dobře naladit změnou typu diody,každá má jiný PN přechod.
Je to léty prověřené a nejjednoduší řešení na Magneton alternátor.Mám tam KY708(tesla),náhrada je P1000M.
Pokud jezdíš krátké štreky a máš časté starty tak pak tohle je idealní řešení.
Máš nainstalovaný voltmetr tak na něm můžeš sledovat napětí během jízdy s různým zapnutím spotřebičů.Jen bych pro klid v duši prověřil nějakým kvalitním voltmetrem jeho přesnost.Dá se to dobijení celkem dobře naladit změnou typu diody,každá má jiný PN přechod.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Nevím, jak to myslíš moc se v elektrice neviznám."Vyřešil jsem to tím,že jsem vložil 10A diodu mezi regulátor a alternátor"Můžeš mi poradit jak to provést.Stačil by nákres
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,dobře nákres ti můžu poslat mailem když budeš chtít,napiš mailovku.
Jinak se ta dioda zapojí do série s regulátorem.Odpojíš ten slabí drátek,bílé barvy od alternátoru a připojíš k němu diodu.Druhý konec diody připojíš k alternátoru na původní místo v alternátoru.Je dobré to udělat na konektory tu diodu,aby jsi jí mohl kdykoliv odpojit a tím zase snížit dobíjení a nebo vyměnit regulátor jak se ojedou uhlíky.Dioda je propustná jedním směrem to je její podstata,musíš si to zkusit,v opačném směru to nedobíjí a svítí kontrolka dobíjení.
Jinak se ta dioda zapojí do série s regulátorem.Odpojíš ten slabí drátek,bílé barvy od alternátoru a připojíš k němu diodu.Druhý konec diody připojíš k alternátoru na původní místo v alternátoru.Je dobré to udělat na konektory tu diodu,aby jsi jí mohl kdykoliv odpojit a tím zase snížit dobíjení a nebo vyměnit regulátor jak se ojedou uhlíky.Dioda je propustná jedním směrem to je její podstata,musíš si to zkusit,v opačném směru to nedobíjí a svítí kontrolka dobíjení.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ok,děkuji.keller.vaclav@seznam.cz
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,pošlu po obědě jak to namaluji a popíši.
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Už asi měsíc mi při nastartovaném motoru slabě poblikává celá přístrojová deska (felicia 1.6MPI),může to být příznak umírajícího alternátoru?Ještě podotýkám,že asi před 4 měsíci jsem nechal vyměnit klínový řemen.Před tím jsem to nezpozoroval.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zkus dopnout řemen,možná si sedl a povolil se.Kolik to dává voltů?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
buď je to klíňák , jak píše kolega buď volný , nebo může být i špatný - špatně skladovaný
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
OK, zatím díky,až budu dávat tento měsíc auto do servisu,nechám to prověřit.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tímto přispěvkem bych chtěl poděkovat p.Kroupovi za bezva radu.
Jak už jsem se tady zmíňil,měl jsem problémy s alternátorem.Po krátké konzultaci s p.Kroupou jsem to zkusil a tady vám zasílám vysledek.
Třeba se někdo najde,komu tento článek pomůže,jako třeba mě.
Stačilo vložit do regulátoru usměrňovací 10A diodu P1000K a světe div se napětí se zvíšilo o +-1.0V na 14,5V
"Funguje to tak,že ta dioda o svůj PN přechod pouští do regulátoru méně napětí a ten potom pouští o to více do soustavy.Jednoduchá věc."
Udělal jsem si to z vypínačem,který využiju tímto způsobem.Při zapnutí je vyřazená dioda a jedu po staru.(když jedu dálku)Naopak,při zapnutí to jede přes diodu, a to se hodí na kratké tratě- zimní období.
Viz malý obr návod:
Jak už jsem se tady zmíňil,měl jsem problémy s alternátorem.Po krátké konzultaci s p.Kroupou jsem to zkusil a tady vám zasílám vysledek.
Třeba se někdo najde,komu tento článek pomůže,jako třeba mě.
Stačilo vložit do regulátoru usměrňovací 10A diodu P1000K a světe div se napětí se zvíšilo o +-1.0V na 14,5V
"Funguje to tak,že ta dioda o svůj PN přechod pouští do regulátoru méně napětí a ten potom pouští o to více do soustavy.Jednoduchá věc."
Udělal jsem si to z vypínačem,který využiju tímto způsobem.Při zapnutí je vyřazená dioda a jedu po staru.(když jedu dálku)Naopak,při zapnutí to jede přes diodu, a to se hodí na kratké tratě- zimní období.
Viz malý obr návod:
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj, co může dělat na origo Magneton 70A altíku na 1.3 Mpi to, že za jízdy se světly mám cca 13,8V a když třeba dojíždím na semafory a sešlápnu spojku, nebo prostě vyřadím, tak napětí spadne na cca 12,6V. Nedělá to pořád, jen někdy. Bez světel se to nestává. Někdy když stojím na volnoběh a mám puštěný blinkr, tak i pohasíná podsvícení když se rozsvěcuje žárovka blinkru. Někdy i na volnoběh vše slaběji svítí. Řemen mám nový a dělalo to i u předchozích alternátorů, které jsem zkoušel. Jinak je Ok když altík hřeje tak, že se na něm nedá udržet dlouho ruka ?
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Moc toho nenaděláš,alternátor není konstruovaný na celodenní svícení.Podívej se v jakém stavu jsou uhlíky v regulátoru a častokrát se stává,že bývá vyhřátý spoj v nalisovaném očku u alternátoru.Vzniká tam přechodový odpor a stráty napětí.Očistit a nejlépe proletovat.Nevím co myslíš tím teplým alternátorem,ale je jasné,že pokud motor pojede tak bude teplý i alternátor.
Nevidím důvod,proč by jsi měl vyřazovat.Je jasné,že když klesnou otáčky tak poklesne i napětí.
Nevidím důvod,proč by jsi měl vyřazovat.Je jasné,že když klesnou otáčky tak poklesne i napětí.
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv 04. dub 2013 12:15:36
- Bydliště: Chlumčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Kontakty i včetně koster v autě jsou očištěné. Jde spíš o to, že mám za poslední 4 měsíce v autě již pátý alternátor, předchozí odešli, pravděpodobně diody na můstku, ale vše byli repasované a podle ceny za ně to vypadalo, že uvnitř je čínský diodový můstek. Teď mám origo z vrakoviště tak uvidím, měnil jsem i baterku za úplně novou. Jen mi na ten volnoběh přijde divné to napětí, že je nižší než napětí baterie. Baterie má 12,7V a na volnoběh je napětí třeba i 12,4V.
Felicia 1.3MPi 50kW / 1998
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj vsem, menil jsem regulator pred pul rokem a nyni se mi z nej vytrhl jeden uhlik a tim padem musim opet resit opravu. Bude stacit vymena uhliku? Je sice za par korun,ale aby zase nevypadl. Mam akorat starou pajku...
Dale prosim o presne hodnoty, kolik mam namerit hodnoty ma zapalovaci pri volnobehu, pri otackach, pri zaplych svetlech atd. Hodnot tu pisou vsichni hodne, ale co by mwlo byr spravne vi cert... Kde prsesne a na kterych konektorech se meri na altiku napeti?
Zatim mam rezervni regulator, ale ten je tak na dojeti- pri volnobehu 13.5 a pri 3,5 tis ot/min presne 12V...
Diky za rady vsem
Dale prosim o presne hodnoty, kolik mam namerit hodnoty ma zapalovaci pri volnobehu, pri otackach, pri zaplych svetlech atd. Hodnot tu pisou vsichni hodne, ale co by mwlo byr spravne vi cert... Kde prsesne a na kterych konektorech se meri na altiku napeti?
Zatim mam rezervni regulator, ale ten je tak na dojeti- pri volnobehu 13.5 a pri 3,5 tis ot/min presne 12V...
Diky za rady vsem
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
co by mělo být správně ví čert , a taky dílenská příručka , jak na to , já , a spousta dalších kteří to už napsali
měří se na aku min 13,8 max 14,2
měří se na aku min 13,8 max 14,2
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
tak mám altík rozebranej doma. Je hodně divný, že uhlíky byly před týdnem nový a teď je jeden kratší asi o 3 mm. Je to ten blíže k ložisku na straně, kde je regulátor. Jakoby rotor nebyl vystředěnej, sjetej... Naměřený hodnoty na zapalovači před demontáží byly:
Baterka bez motoru 12,4V
volnoběh 14,12V
volnoběh+světla(potkávací) 13,64V
volnoběh+světla+větrák I. st. 13,47V
volnoběh+světla+větrákIV. st 12,7V
volnoběh+světla+větrákIV. st +radio 12,6
volnoběh+světla+větrákIV. st +radio+zadní mlhovky+výhřev okna 12,5V
2000ot/min+světla 13,47V
3000ot/min+světla 12V
Asi u 4tis už začla problikávat kontrolka. Prostě čím více otáček, tím hůře...
Rád bych to teda komplet proměřil, mám doma měřák, ale nevím co, kde a jak-altík je demontovanej...
Dál netuším, jak poznám vystředěnost toho rotoru...
Baterka bez motoru 12,4V
volnoběh 14,12V
volnoběh+světla(potkávací) 13,64V
volnoběh+světla+větrák I. st. 13,47V
volnoběh+světla+větrákIV. st 12,7V
volnoběh+světla+větrákIV. st +radio 12,6
volnoběh+světla+větrákIV. st +radio+zadní mlhovky+výhřev okna 12,5V
2000ot/min+světla 13,47V
3000ot/min+světla 12V
Asi u 4tis už začla problikávat kontrolka. Prostě čím více otáček, tím hůře...
Rád bych to teda komplet proměřil, mám doma měřák, ale nevím co, kde a jak-altík je demontovanej...
Dál netuším, jak poznám vystředěnost toho rotoru...
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,jak píše kolega,vždy se měří na baterce nebo na alternátoru na tom silném kabelu,červené barvy.Neměl by tam být žádný rozdíl.Pokud naměříš na alternátoru víc než na baterce tak je tam někde přechodový odpor a je potřeba všechny spoje rozebrat a očistit.Jak plus tak i kostra.Napětí sedí 13.8.-14.2Voltů sedí.Při 14.4 začíná plynovat baterka a odpařuje se.
Co se týče rotoru alternátoru tak je potřeba nechat na soustruhu srovnat komutátor,je to křivé a ulamuje to uhlíky.Stačí to jen líznout a dát nové ložiska.Pokud to neuděláš,budeš měnit uhlíky pořád dokola.
To že ti svítí kontrolka ve vysokých otáčkách může být i tím,že máš starý řemen.Je steřelý a vymačkaný ve vysokých otáčkách prokluzuje a to způsobí prosvítání dobíjení.Poznáš to nejlépe za jízdy,když se rožne a prošlápneš spojku tak kontrolka zhasne.
Co se týče rotoru alternátoru tak je potřeba nechat na soustruhu srovnat komutátor,je to křivé a ulamuje to uhlíky.Stačí to jen líznout a dát nové ložiska.Pokud to neuděláš,budeš měnit uhlíky pořád dokola.
To že ti svítí kontrolka ve vysokých otáčkách může být i tím,že máš starý řemen.Je steřelý a vymačkaný ve vysokých otáčkách prokluzuje a to způsobí prosvítání dobíjení.Poznáš to nejlépe za jízdy,když se rožne a prošlápneš spojku tak kontrolka zhasne.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
no soustruh u mě bude problém... Jestli nebude lepší koupit jinej altík, kterj je relativne v pohodě... každopádně díky za rady
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Taky řešení,určitě ale ne Čínu.Starý si můžeš nechat na náhradní díly.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Vzhledem k životnosti auta do něj nechci dávat zas extrémně moc. Ty cca 2tis za novej si myslím je dobrý, ale co kvalita? má s tím někdo zkušenost? Určitě ale lepší než zajíc v pytli za litr...
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... JpV+jkc38=
http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJ ... JpV+jkc38=
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Hele koukal jsem na to a co je starline je šit Kelly si to nechává dělat pro sebe,nebrat.Já koupil náš Magneton a spokojenost.Jen jsem dal na lepidlo diodový můstek.Ze zadu jsou tři matičky 5.Je potřeba je povolit a dát tam kapku lepidla.Často se stane,že se povolí a roztřepe se diodový můstek.Vlastní zkušenost.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
je to sice kapku víc, než bych chtěl, ale asi máš pravdu... Na druhou stranu Starline mám vodní pumpu a výfuk a naprostá spokojenost. Pumpy jsem měnil asi 4, všechny tekly kapaly atd. Tato už tam je pátej rok a ani kapka... Ale Česko je Česko
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
http://www.amd-autodily.cz/elektricka-v ... 70-ap.html
tady máš odkaz je to dobrý obchod,mám to vyzkoušeno a mají dobrý katalog dílů
tady máš odkaz je to dobrý obchod,mám to vyzkoušeno a mají dobrý katalog dílů
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
vypadají solidně, snad to pomůže i jiným
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Doted jsem mel Magneton 70A, mam moznost koupit po repasu 55A neni to maloamper? Baterku mam 56A
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
jezdit se na to dá,záleží jakou máš výbavu,aby to stíhalo dobíjet.spíše bych se držel 70A.
repase většinou nic moc,nemá to dlouhou výdrž pokud to není udělané pořádně.
repase většinou nic moc,nemá to dlouhou výdrž pokud to není udělané pořádně.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
repase je dobrá až do tý 55 , na 70 jde jen oprava repase je nereálná - nemožnost srovnání sběracích kroužků
nejde o baterku (taky jde ) , jde o to jakou spotřebu el energie na voze máš a jaký jezdíš trasy ,
např , na krátký mám 55 , většinou jen 7km do práce , 7 z , ale přes kopec takže se musí trochu protočit , 2 - 4 x do měsíce dálka ? 30 km , nemám žádnej problém
švagrová jezdí jen po městě a nestačí ani alt 90A
nejde o baterku (taky jde ) , jde o to jakou spotřebu el energie na voze máš a jaký jezdíš trasy ,
např , na krátký mám 55 , většinou jen 7km do práce , 7 z , ale přes kopec takže se musí trochu protočit , 2 - 4 x do měsíce dálka ? 30 km , nemám žádnej problém
švagrová jezdí jen po městě a nestačí ani alt 90A
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
já jezdím hlavně pop městě... No za 1000,- repas se mi zdá na 55A docela dost, asi koupím ten novej...
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
nejdřív se rozhlídni po světě > aukro > bazoš atd ,
nedávno jsem ho viděl novej na burze tak jsem se ptal , chtěl za něj 1200
nedávno jsem ho viděl novej na burze tak jsem se ptal , chtěl za něj 1200
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Kelly píše:Tímto přispěvkem bych chtěl poděkovat p.Kroupovi za bezva radu.
Jak už jsem se tady zmíňil,měl jsem problémy s alternátorem.Po krátké konzultaci s p.Kroupou jsem to zkusil a tady vám zasílám vysledek.
Třeba se někdo najde,komu tento článek pomůže,jako třeba mě.
Stačilo vložit do regulátoru usměrňovací 10A diodu P1000K a světe div se napětí se zvíšilo o +-1.0V na 14,5V
"Funguje to tak,že ta dioda o svůj PN přechod pouští do regulátoru méně napětí a ten potom pouští o to více do soustavy.Jednoduchá věc."
Udělal jsem si to z vypínačem,který využiju tímto způsobem.Při zapnutí je vyřazená dioda a jedu po staru.(když jedu dálku)Naopak,při zapnutí to jede přes diodu, a to se hodí na kratké tratě- zimní období.
Viz malý obr návod:
Potřebuji také. Kde se dá tahle dioda koupit?
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Díky, je to to samé jako toto? http://www.ges.cz/cz/p1000k-tap-GES04913498.html
Popis vypadá stejně, ale udivuje mě ta dvojnásobná cena. Ta by mi tedy nevadila, protože pojedu koncem měcíce kolem jejich pobočky, takže by to bylo levnější, než si nechat doručit poštou tu za poloviční cenu od konkurence.
Popis vypadá stejně, ale udivuje mě ta dvojnásobná cena. Ta by mi tedy nevadila, protože pojedu koncem měcíce kolem jejich pobočky, takže by to bylo levnější, než si nechat doručit poštou tu za poloviční cenu od konkurence.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
jo je to ta stejná dioda
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
ano p.Kroupa du dal velmi pekný a hlavne funkčný návod pre tých čo majú Magneton samozrejme. poradil som to aj kamarátom čo majú níízke napätie vo Feldách a dali sa na to. Síce dávajú diody 1N4007 ale fachčí im to ... jeden si dal dokonca tri diody paralelne (neviem prečo) a potom bolo na baterke napäte 14,8V
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj,no vidím,že moje schémátko tady slaví velký úspěch a dokonce i na Slovensku.To jsem rád,že se to chytlo.Jen chci podotknout,že dávat diody paralelně nemá žádný smysl.
A pokud je potřeba více navýšit napětí tak jedině do série pak se PN přechody sčítají.
Napětí 14,8Vje moc bude mít problém s přebíjením baterky,zčerná a bude často vařit a ubívat voda.Gelová odejde.
A pokud je potřeba více navýšit napětí tak jedině do série pak se PN přechody sčítají.
Napětí 14,8Vje moc bude mít problém s přebíjením baterky,zčerná a bude často vařit a ubívat voda.Gelová odejde.
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Diodu 1N4007 nedoporučuji.Je pouze na 1A v případě její proražení auto přestane dobíjet což může být dosti nepříjemné někde na cestách.
Vyzkoušené P1000K,cenově zanedbatelný rozdíl.
Vyzkoušené P1000K,cenově zanedbatelný rozdíl.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Kdyby mi to s tou P1000K přebíjelo, tak jakou mám dát jinou?
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
- Bydliště: Zbysov 66411
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
To se nedá takto říct.Každý typ diody má jiný Pn přechod.Je potřeba to zkusit z jiným typem za předpokladu dodržení hodnot 10A a min 50V.
Většinou to ale se zapnutýma světlama stačí.
Většinou to ale se zapnutýma světlama stačí.