Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
máš v háji motor ventilátoru
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Odešel mi regulátor(1.3MPI)....Auto v otáčkách (asi od 1800) začne dobíjet 14,2 - 15,5V....poblikává mi i přístrojovka.
Jaká značka regulátoru je nejlepší? a nebo je to fuk? Na co si dát pozor u výměny? Jinak je to moc k...vení auta, když s tím jezdím? Potřebuju ještě dneska odjet asi 40km a zítra to jdu hned opravit. Kolik by měl max dobíjet dobrý altík?
Děkuji za radu
Jaká značka regulátoru je nejlepší? a nebo je to fuk? Na co si dát pozor u výměny? Jinak je to moc k...vení auta, když s tím jezdím? Potřebuju ještě dneska odjet asi 40km a zítra to jdu hned opravit. Kolik by měl max dobíjet dobrý altík?
Děkuji za radu
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
No kurvení ... může ti odejít spousta věcí a taky nemusí osobně bych s tim nikam nejezdil a opravil to
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak regulátor vyměněn...Auto drží jak přibité 14.1-14.2V.
Koupil jsem nějakou Čínu za 88,-kč....První jsem chtěl origo, ale paní argumentovala tím, že hodně berou právě ty čínské, a žádná reklamace....
Koupil jsem nějakou Čínu za 88,-kč....První jsem chtěl origo, ale paní argumentovala tím, že hodně berou právě ty čínské, a žádná reklamace....
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zdravím,
tak auto mě nechalo zase ve štychu. Poprvé to bylo koncem léta, teď tak před měsícem a dneska.
Ale jde o to, že dneska jsem ráno jel normálně do práce. Po práci jsem nastartoval a už když jsem chtěl stírat, tak to jelo hlemýždí rychlostí. Po cestě domů mi začala palubka pomalu zhasínat a světla taky. Měl jsem zapnutý rádio a to se po cestě samo vyplo. Nakonec zhaslo celý auto a nemohl jsem nastartovat. Volal jsem švagrovi, ať pro mě dojede. Tak za 5min jsem to zkusil a nakopnul jsem to, ujel jsem tak 2km a auto zhaslo na kruháči. Dojel švagr, ještě jsme to přes kabely nakopli a dojel jsem až k baráku (bez světel). Zaparkoval jsem a už to zase nenastartuju. Na baterce je teď tak 10V, asi už bude KO, ale zase... baterka je 12/2011, což není tak stará (navíc jsem ji před měsícem dolil a nabil). Takže koupím novou baterku a po čem jít? Proměřím znovu altík (musím dohledat správné hodnoty) a možná i regulátor.
Spíš se mi nezdá, že by to byla jen baterka, když mi to dokáže za jízdy zhasnout. Co myslíte? Budu rád za každou pohotovou reakci a nápad, musím to rychle pořešit.
tak auto mě nechalo zase ve štychu. Poprvé to bylo koncem léta, teď tak před měsícem a dneska.
Ale jde o to, že dneska jsem ráno jel normálně do práce. Po práci jsem nastartoval a už když jsem chtěl stírat, tak to jelo hlemýždí rychlostí. Po cestě domů mi začala palubka pomalu zhasínat a světla taky. Měl jsem zapnutý rádio a to se po cestě samo vyplo. Nakonec zhaslo celý auto a nemohl jsem nastartovat. Volal jsem švagrovi, ať pro mě dojede. Tak za 5min jsem to zkusil a nakopnul jsem to, ujel jsem tak 2km a auto zhaslo na kruháči. Dojel švagr, ještě jsme to přes kabely nakopli a dojel jsem až k baráku (bez světel). Zaparkoval jsem a už to zase nenastartuju. Na baterce je teď tak 10V, asi už bude KO, ale zase... baterka je 12/2011, což není tak stará (navíc jsem ji před měsícem dolil a nabil). Takže koupím novou baterku a po čem jít? Proměřím znovu altík (musím dohledat správné hodnoty) a možná i regulátor.
Spíš se mi nezdá, že by to byla jen baterka, když mi to dokáže za jízdy zhasnout. Co myslíte? Budu rád za každou pohotovou reakci a nápad, musím to rychle pořešit.
Naposledy upravil(a) P1azer dne stř 27. lis 2013 8:00:51, celkem upraveno 1 x.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
To sou nervy,to sou nervy, máš špatný alternátor, baterka s tím nemá co dočinění pokud máš dobrou kostru a nezaoxidované spoje. Auto (elektrické rozvody,čerpadlo,zapalování )jezdí na energii s alternátoru, ne na baterii.
baterku musíš měřit při zatížení a uvidíš jaké tam bude napětí.
baterku musíš měřit při zatížení a uvidíš jaké tam bude napětí.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Spíš, že jsem to v srpnu měřil a ještě to bylo celkem OK
P1azer píše:Tak jsem jednou nenastartoval, tak jsem se rozhodl promerit dobijeni.
- nenastartovane 12,53V (2 dny jsem stal)
- volnobeh 14,4V
- zapnutý ventilator a radio 14,35V
- + zapnuty vyhrev okna. 14,1V
- + svetla 13,7V
Jde ale o to, ze zezacatku mi merak po zapnuti svetel ukazoval pod 13V,tak jsem to proturoval a pak to stouplo nq tech 13,8V.
Je ta soustava dobijeni takto v piradku? Ale nechapu, jak to, ze jsem mel jedni rani vybitou baterku (totalka 9,9V).
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
podívej se do kalendáře který ukazuje měsíc a den,ale komu není rady, tomu není pomoci.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zkusím kouknout na regulátor napětí s uhlíkama..
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak baterka je taky KO, hodil jsem ji na zdroj a po 2h už tam neteče žádný proud. Ale ještě ji použiju na testování toho alternátoru mám koupenou i novou baterku (VARTA BLUE Dynamic 52Ah), ale tu tam asi dám, až bude alternátor dávat správné hodnoty.
Jen tam pro info, ten altík se dá vymontovat přímo z motorového prostoru nebo je potřeba sundat i přední kolo? díik.
Jen tam pro info, ten altík se dá vymontovat přímo z motorového prostoru nebo je potřeba sundat i přední kolo? díik.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Alternátor nemusíš hned vyndávat,ale jak chceš. Kup si nový regulátor a vyměníš ho. Pokud jsi zdatný, vyhoď ho ven, rozeber, zkoukni ložiska a kroužky, podotahuj matky na diodách, vše vyčisti a dej nový regulátor. Pak uvidíš.
Jo a musí tí fungovat kontrolka dobíjení na přístrojovce!
Pokud budeš mít vše ok, tak bez nějakého většího zatížení tam musíš mít něco kolem 14,2V a to bez protůrování.
Jo a musí tí fungovat kontrolka dobíjení na přístrojovce!
Pokud budeš mít vše ok, tak bez nějakého většího zatížení tam musíš mít něco kolem 14,2V a to bez protůrování.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Včera vyměněn regulátor, dneska jsem tam dal tu starou (tak nějak nabitou) baterii. a hodnoty jsou následující:
- Volnoběh po startu -> 14,25 V (Otáčkami se napětí neměnilo)
- světla (obrys i hlavní) - > 14,1 V (i když jsem zapnul radio a 2. stupeň ventilátoru)
- světla + 4.stupeň ventil. -> 13,5-13,6 V
- světla + výhřev okna - > 13,5-13,6 V
-světla+výhřev+4.stupeň ven. -> 12,5V
Já nevím, je to v pohodě, že to při tom výhřevu a ventilátoru na 4ku tak moc spadne? Jakože když jsem se na to díval, tak bych ten alt moc ven vyndávat nechtěl :-/
Otáčkami se napětí k baterce nemění, což předtím dělalo (takže ten regulátor byl asi nakopnutej). Ale nechtěl jsem tam dávat novou baterku, dokud to nebude dobře dobíjet.
Jinak alternator magneton 70A.
Chtěl bych spíš slyšet verdikt, že pokud to nezatížený dává těch 14V, tak je to ok.
- Volnoběh po startu -> 14,25 V (Otáčkami se napětí neměnilo)
- světla (obrys i hlavní) - > 14,1 V (i když jsem zapnul radio a 2. stupeň ventilátoru)
- světla + 4.stupeň ventil. -> 13,5-13,6 V
- světla + výhřev okna - > 13,5-13,6 V
-světla+výhřev+4.stupeň ven. -> 12,5V
Já nevím, je to v pohodě, že to při tom výhřevu a ventilátoru na 4ku tak moc spadne? Jakože když jsem se na to díval, tak bych ten alt moc ven vyndávat nechtěl :-/
Otáčkami se napětí k baterce nemění, což předtím dělalo (takže ten regulátor byl asi nakopnutej). Ale nechtěl jsem tam dávat novou baterku, dokud to nebude dobře dobíjet.
Jinak alternator magneton 70A.
Chtěl bych spíš slyšet verdikt, že pokud to nezatížený dává těch 14V, tak je to ok.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Vypadá to OK,
ještě vyzkušej ty dva poslední body, předpokládám že je to měřeno na volnoběh, a když přidáš tak by se to mělo při větších otáčkách dorovnat kolem těch 14V
Jo a otáčkami se napětí měnit NESMÍ, to je dobře, maximálně může jít pod 14V když budeš mít hodně věcí pozapínaných.
ještě vyzkušej ty dva poslední body, předpokládám že je to měřeno na volnoběh, a když přidáš tak by se to mělo při větších otáčkách dorovnat kolem těch 14V
Jo a otáčkami se napětí měnit NESMÍ, to je dobře, maximálně může jít pod 14V když budeš mít hodně věcí pozapínaných.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak dneska jsem to měřil v zapalovači po cestě do práce.
Zapnutý světla, ventilátor na 2.-3. stupeň, radio
Jen když jsem brzdil na křižovatce, tak to bylo schopný spadnout až na 13V (brzdovýma světlama). Tak nevím, jestli tam nemůžu mít třeba blbou žárovku a nesvítí mi k tomu i mlhovky, nebo jak to je...
Zapnutý světla, ventilátor na 2.-3. stupeň, radio
Jen když jsem brzdil na křižovatce, tak to bylo schopný spadnout až na 13V (brzdovýma světlama). Tak nevím, jestli tam nemůžu mít třeba blbou žárovku a nesvítí mi k tomu i mlhovky, nebo jak to je...
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
jaký jsi měl otáčky motoru ? na měření bych ti doporučil chytit se přívodu v pojistkovce
a taky může být v háji dioda v můstku ,
zkusit jinej altík i třeba jen 55A z fačka
před repasí se podívej na vyjetý drážky v sběracích kroužcích , jestli to má vůbec smysl , jinak bych doporučil podívat se po nějakým bošákovi valeo apod (už se začínaj povalovat , cena do 1tiskč, zkouknout aukro bazoš sbazar ,vrakoviště , brácha teď vyaukřil bosch70 za nějakých 140kč) , jen je problém s držákem ale i ten se dá vyrobit ,
a taky může být v háji dioda v můstku ,
zkusit jinej altík i třeba jen 55A z fačka
před repasí se podívej na vyjetý drážky v sběracích kroužcích , jestli to má vůbec smysl , jinak bych doporučil podívat se po nějakým bošákovi valeo apod (už se začínaj povalovat , cena do 1tiskč, zkouknout aukro bazoš sbazar ,vrakoviště , brácha teď vyaukřil bosch70 za nějakých 140kč) , jen je problém s držákem ale i ten se dá vyrobit ,
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
A těch 13,7 je teda málo? Nebo by to nemělo tolik kolísat (např. při tom brzdění)? V té pojistkovce je to konkrétně kde?
No klidně bych sehnal jiný, ale pokud má ten bosch jiný uchycení, tak se mi s tím tolik párat nechce, nemám na to moc čas a automechanik taky nejsem a garáž taky nemám, abych si to někde v klidu rozdělal. Ach jo.
No klidně bych sehnal jiný, ale pokud má ten bosch jiný uchycení, tak se mi s tím tolik párat nechce, nemám na to moc čas a automechanik taky nejsem a garáž taky nemám, abych si to někde v klidu rozdělal. Ach jo.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
no je tak nějak akurát , ale právě že to měření může ovlivnit ta brzda , ono je to pak roztažený menším průřezem proto je lepší to měřit na nějakým "tlustým"+ např
v pojistkovce je to ta matice vpravo nahoře (pod ní tlustý červený dráty) u ní je i kontakt na širokej konektor
jo a jestli máš tažný udělej kontrolu zásuvky ( nebo ji pro zkoušení aspoň odpoj)
taky může trochu kecat měřák - nižší kvalita , slabší baterie , odpor na kontaktech
a když jsme u těch odporů není na škodu projít kontakty u baterky , kostru u kastle i motoru , a vylepšit to káblem od altíku rovnou k baterce
takže pokud nemáš problém s dobíjením tak to neřeš , ale připravuj se pomalu na výměnu altíku ,
repasi 70 jsem sice udělal ale ještě jsem ho do auta nedal (mám tam55) páč ta výroba v polsku pro úsporu (i materiálu) žádná sláva
v pojistkovce je to ta matice vpravo nahoře (pod ní tlustý červený dráty) u ní je i kontakt na širokej konektor
jo a jestli máš tažný udělej kontrolu zásuvky ( nebo ji pro zkoušení aspoň odpoj)
taky může trochu kecat měřák - nižší kvalita , slabší baterie , odpor na kontaktech
a když jsme u těch odporů není na škodu projít kontakty u baterky , kostru u kastle i motoru , a vylepšit to káblem od altíku rovnou k baterce
takže pokud nemáš problém s dobíjením tak to neřeš , ale připravuj se pomalu na výměnu altíku ,
repasi 70 jsem sice udělal ale ještě jsem ho do auta nedal (mám tam55) páč ta výroba v polsku pro úsporu (i materiálu) žádná sláva
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahojky mam problem s dobijenim nastartuju tak kontrolka sviti pridam plin tak zhasne ale nedobiji da se spravit nebo je to na novi altik.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
ja som dal urobit repas altiku
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
ferdamravenec: tak jsem to jednou z práce připojil do spínačky přímo na přívod z baterky (ten tlustej červenej) a po cestě domů to stabilně drželo 13,7V (+-0,02), zapnutý hl. světla, ventilátor na 2. stupeň, rádia atd. Takže zatím budu jezdit.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Presiel to forum ale je tam dost plno zbytocných kecov nebudem zakladat novu temu.
Mozete mi zhrnut niekto ? Moj problem :
Kontrolka dobijania slabo svieti, pri vyssich otáckach svieti menej. Vcera ma auto nechalo baterka vybita a alternátor teda nedobija.
Co je zle ? Uhliky , regulator ..... ?
V tych temach sa to dost miesa .
dik
Mozete mi zhrnut niekto ? Moj problem :
Kontrolka dobijania slabo svieti, pri vyssich otáckach svieti menej. Vcera ma auto nechalo baterka vybita a alternátor teda nedobija.
Co je zle ? Uhliky , regulator ..... ?
V tych temach sa to dost miesa .
dik
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
kontrolka je na dobíjení jako celek , takže neukáže co odešlo ,
projít toto vlákno a zkoušet ,
něco málo víš , uhlíky , regulátor , ale ještě to může být dioda ,
projít toto vlákno a zkoušet ,
něco málo víš , uhlíky , regulátor , ale ještě to může být dioda ,
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Když kontrolka na volnoběhu svítí, nebo lehce žhne...a s přidáváním otáček se její intenzita svícení zeslabuje tak ve většině případů to je problém s diodovým můstkem.
A když je problém s Regulátorem(uhlíky) tak většinou auto spíš přebíjí.....To kontrolka sice nesvítí, ale s postupným přidáváním otáček svítí veškeré osvětlení auta silněji.
Nevím co máš za motor, ale zkus dotáhnout klínový řemen. Může být volný a prokluzuje.
Nebo zkus sehnat jiný regulátor a zkus ho vyměnit..Je to otázka 5min...Není drahý. Já ho nedávno kupoval a stal mě 90kč. Sice to je čína, ale maká jak má.
no a pokud nic nepomůže tak to bude nejspíš diodový můstek. Každopádně proměř altík v různém spektru otáček. Kolik dobíjí na volnoběh, kolik dobíjí ve 2.tis. ot. atd....
Jinak Ragulátor a uhlíky neřeš....Regulátor se prodává s uhlíky vcelku a neoplatí se s tím drbat, že bys prohazoval jenom uhlíky...
To je asi tak vše, někdo znalejší určitě poradí
A když je problém s Regulátorem(uhlíky) tak většinou auto spíš přebíjí.....To kontrolka sice nesvítí, ale s postupným přidáváním otáček svítí veškeré osvětlení auta silněji.
Nevím co máš za motor, ale zkus dotáhnout klínový řemen. Může být volný a prokluzuje.
Nebo zkus sehnat jiný regulátor a zkus ho vyměnit..Je to otázka 5min...Není drahý. Já ho nedávno kupoval a stal mě 90kč. Sice to je čína, ale maká jak má.
no a pokud nic nepomůže tak to bude nejspíš diodový můstek. Každopádně proměř altík v různém spektru otáček. Kolik dobíjí na volnoběh, kolik dobíjí ve 2.tis. ot. atd....
Jinak Ragulátor a uhlíky neřeš....Regulátor se prodává s uhlíky vcelku a neoplatí se s tím drbat, že bys prohazoval jenom uhlíky...
To je asi tak vše, někdo znalejší určitě poradí
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Zdravím,
mám zajímavý problém. Dobíjení jsem už vyřešil. Po očištění všech kontaktů, počkání až se sjedou uhlíky na půlměsíc, aby líp sedly na kroužky a provedení přesnějšího měření na baterce jsem docílil nakonec stabilních 14.2V na volnoběh, při jízdě 14 se světly a větrákem. Takže spokojenost. Nechal jsem tam německý regulátor (tuším Regler nebo tak nějak se tam firma jmenuje).
Teď mám akorát jiný problém. Už pár týdnů pozoruji následující jev: Nastartuju a tak jednou za 14 dní (mám pocit, že hlavně ve vlhku, ale možná je to jen pocit, je teď vlhko furt ) po nastartování je pod kapotou divnej zvuk a alternátor nedobíjí - kontrolka svítí, voltmetr ukazuje tak 12V. Trvá to klidně i desítky vteřin dokud neprošlápnu plyn - stačí jen ťuknout třeba na 1500rpm a najednou blik a je tam 14.2V a pak už stabilně dobíjí. Zatím jsem to nechal být, ale včera v noci mě to trochu vyděsilo - po startu ten divný zvuk (asi jako kdyby chrastil řetěz a motor má takovej jalovej chrastivej chod), ale co horšího po přišlápnutí plynu to vypadalo, že to dobíjí tak na půl (na palubním Voltmetru mívám obvykle 13.8V po startu (přechoďáky na spojích, na baterce je normálně 14.2V). Včera jsem na palubáku (ne APRI, jen obyč voltmetr) viděl 12V! Ani po prošlápnutí nic, až po chvíli se to začlo zvedat, ale celou dobu mi přišlo, že to prostě dobíjí tak o půl V menším napětím, než je obvykle, měřák, abych se mrknul na beterii jsem neměl. Kontrolka dobíjení, ale nesvítila. Co by to mohlo být za závadu, která se takhle projevuje? (Po startu nedobíjí, ale po zvýšení otáček to naskočí).
mám zajímavý problém. Dobíjení jsem už vyřešil. Po očištění všech kontaktů, počkání až se sjedou uhlíky na půlměsíc, aby líp sedly na kroužky a provedení přesnějšího měření na baterce jsem docílil nakonec stabilních 14.2V na volnoběh, při jízdě 14 se světly a větrákem. Takže spokojenost. Nechal jsem tam německý regulátor (tuším Regler nebo tak nějak se tam firma jmenuje).
Teď mám akorát jiný problém. Už pár týdnů pozoruji následující jev: Nastartuju a tak jednou za 14 dní (mám pocit, že hlavně ve vlhku, ale možná je to jen pocit, je teď vlhko furt ) po nastartování je pod kapotou divnej zvuk a alternátor nedobíjí - kontrolka svítí, voltmetr ukazuje tak 12V. Trvá to klidně i desítky vteřin dokud neprošlápnu plyn - stačí jen ťuknout třeba na 1500rpm a najednou blik a je tam 14.2V a pak už stabilně dobíjí. Zatím jsem to nechal být, ale včera v noci mě to trochu vyděsilo - po startu ten divný zvuk (asi jako kdyby chrastil řetěz a motor má takovej jalovej chrastivej chod), ale co horšího po přišlápnutí plynu to vypadalo, že to dobíjí tak na půl (na palubním Voltmetru mívám obvykle 13.8V po startu (přechoďáky na spojích, na baterce je normálně 14.2V). Včera jsem na palubáku (ne APRI, jen obyč voltmetr) viděl 12V! Ani po prošlápnutí nic, až po chvíli se to začlo zvedat, ale celou dobu mi přišlo, že to prostě dobíjí tak o půl V menším napětím, než je obvykle, měřák, abych se mrknul na beterii jsem neměl. Kontrolka dobíjení, ale nesvítila. Co by to mohlo být za závadu, která se takhle projevuje? (Po startu nedobíjí, ale po zvýšení otáček to naskočí).
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
to dělá regulátor , ale podle toho co píšeš , zkontroluj klíňák , odmasti ho i řemenice - vyměň / zkus jinej
stím pozdějším nastoupením dobíjení , u favoritů to dělalo normálně , ale nevím jakej byl převodovej poměr , jestli ještě nebyly relativně nízký otáčky -nízký napětí ,
malá zkušenost , u své š120 jsem měl motor fa i altík fa , takže jsem odpojil svorkovnici z relé dobíjení a u altíku zapojil jen modrý drát ,
tzn zapojení bylo správné , po nastartování to taky hned nedobíjelo a musel se prošlápnout plyn ,
jednou jsem něco dělal u motoru , akoukám že mám odpojenou svorkovnici z relé , tak jsem to bez přemejšlení připojil , a od tý doby to dobíjelo hned po startu
stím pozdějším nastoupením dobíjení , u favoritů to dělalo normálně , ale nevím jakej byl převodovej poměr , jestli ještě nebyly relativně nízký otáčky -nízký napětí ,
malá zkušenost , u své š120 jsem měl motor fa i altík fa , takže jsem odpojil svorkovnici z relé dobíjení a u altíku zapojil jen modrý drát ,
tzn zapojení bylo správné , po nastartování to taky hned nedobíjelo a musel se prošlápnout plyn ,
jednou jsem něco dělal u motoru , akoukám že mám odpojenou svorkovnici z relé , tak jsem to bez přemejšlení připojil , a od tý doby to dobíjelo hned po startu
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Jj. Na řemen jsem koukal hned v noci baterkou, jestli neprokluzuje, ale nepískal, ani při prudným přidání, altík se točil pěkně. Ložiska má nový. Zkusím odmastit pro jistotu no a ohledně regulátoru - zkusím změřit a kdyžtak se podívám ještě po nějakým jiným no. Ale je to děsný. Na trhu je kupa sraček a pak se v tom má člověk vyznat Díky za tip.
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Koukal jsem na svůj regulátor a jeden uhlík je asi o tři milimetry kratší. Je to normální? Palubní počítač ukazuje za chodu motoru palubní napětí jen kolem 13,8 V. Při rozsvícených světlech i méně.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/17/zv92.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/vy3y.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/17/zv92.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/36/vy3y.jpg
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Já jsem taky měl jeden uhlík o dost kratší. Nevím, proč se jeden víc brousí, rád si poslechnu nějaké vysvětlení, pokud to někdo zkoumal. Změř si palubní napětí přímo na baterii, jestli to není jen přechodovýma odporama. Pokud je tam taky málo, tak je ten druhej uhlík možná už krátkej a odskakuje.
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
může to být ložiskem a ten vnitřek kmitá a bere jednu stranu více a nebo je možné že taky jeden vysel.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak jsem koupil nový regulátor alternátoru i s novými stejnými uhlíky a je to ještě horší, palubní napětí ukazuje teď palubní PC ještě o cca 0,2 V nižší než při předchozím regulátoru, ... vyhozených 330 Kč. Nebo se musí ten regulátor nejdříve nějak zajet? Ujel jsem s tím novým regulátorem asi jen 10 km. Ale podle mě to musí správně regulovat hned od začátku ne? S rozsvícenými světly to mám s novým regulátorem na 13,4 V, se zhasnutými 13,6 V.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
jo tak to jsou sběrací kroužky na rotoru , ............... , už jsem to několikrát psal tak se nebudu opakovat
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Nevim čím to je, ale odpojil jsem nový regulátor, dal zpět starý a najednou začal palubní počítač ukazovat při jízdě palubní napětí 14 V. Při rozsvícení světel to tedy klesne na 13,8 V, ale je to kupodivu lepší než dříve. Nový regulátor jsem dal reklamovat a uvidím, jestli reklamaci uznají.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Já už moc nevím, jestli jsou ty hodnoty dostatečný. Prosím teda zase o kontrolu.
Volnoběch nezatíženo - 14V (+-0,1V - chvilku tam bylo 13,98, pak 14,05)
Zatíženo (hl. světla, ventilator 1. st.) za jízdy - 13,5 - 13,6V
- při zapnutí výhřevu okna nebo ventilátor na 4. st., tak to klesne za jízdy na cca 13 - 13,2V
Jde o to, že jsem ve středu ráno sedl do auta, připojil měřák + do spínačky - na zem v zapalovači a v klidu mi to ukazovalo 12,5V, což už je trošku vybitá baterka (když vezmu v potaz, že baterie je kupovana 27.11.2013 - VARTA BLUE Dynamic 52Ah a v neděli jsem jel cca 120km).
díky.
Volnoběch nezatíženo - 14V (+-0,1V - chvilku tam bylo 13,98, pak 14,05)
Zatíženo (hl. světla, ventilator 1. st.) za jízdy - 13,5 - 13,6V
- při zapnutí výhřevu okna nebo ventilátor na 4. st., tak to klesne za jízdy na cca 13 - 13,2V
Jde o to, že jsem ve středu ráno sedl do auta, připojil měřák + do spínačky - na zem v zapalovači a v klidu mi to ukazovalo 12,5V, což už je trošku vybitá baterka (když vezmu v potaz, že baterie je kupovana 27.11.2013 - VARTA BLUE Dynamic 52Ah a v neděli jsem jel cca 120km).
díky.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
12,5 V je naopak výborný výsledek, pokud jsi tedy měřil opravdu jen napětí samotné baterie bez alternátoru, tedy při vypnutém motoru. Já to mám kolem 11,8 V po několika hodinách stání. A když nechám autobaterii nabít v nabíječčce, tak po několika hodinách od odpojení nabíječky má baterie max 12.1 V. Viz uživatelská příručka k palubnímu PC:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tohle jsem nemohl nikde najít, kde by to bylo černé na bílém, že nesmí nabíjecí napětí klesnout pod 13V, ale nikde jsem to v příručce neviděl.
Co se týká stavu aku v klidovém stavu, tak jsem bral právě obecný hodnoty, kde se píše, že 12,4-12,5V je stav baterie 75% (kapacity). Když vezmu, že baterie je nová.
http://www.jpluszparts.cz/KONTROLA-STAV ... -a7_18.htm
Co se týká stavu aku v klidovém stavu, tak jsem bral právě obecný hodnoty, kde se píše, že 12,4-12,5V je stav baterie 75% (kapacity). Když vezmu, že baterie je nová.
http://www.jpluszparts.cz/KONTROLA-STAV ... -a7_18.htm
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Já bych těm prodejcům autobaterií moc nevěřil. Možná je to jen trik jak přesvědčit k nákupu nové autobaterie.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Mal som tiez problem s dobijanim, obcas som aj videl slabilunko svietit kontrolku dobijania. Nameral som okolo 13,8V pri vsetkom vypnutom a pri zapnutych svetlach, ohreve skla a ventilatore na IV. mi to dobijalo len 12,8V. Teraz v zime som musel kazde dva tyzdne dobijat baterku. Oproti frajerkinej felicii mi aj dost slabo svietila pristrojovka. Podozrieval som vadnu diodu, tak som rozobral alternator a premeral diody, vsetky boli ok, ale matky co boli na mostiku boli uvolnene. Dotiahol som ich, poskladal alternator a odvtedy dobija ako ma. Pri vsetkom zapnutom 13,7 volta
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Ahoj.Při jízdě se mě rozsvítila kontrolka dobijení a svítí pořád stejně nezávisle na otáčkách.Při nastartování klesne napětí z cca 12V na 11V.
Tím si myslím že nejde alternátor.Dotaz zní jestli odešla nějaká konkrétní součástka nebo dát raději do servisu.Děkuji Marek
Tím si myslím že nejde alternátor.Dotaz zní jestli odešla nějaká konkrétní součástka nebo dát raději do servisu.Děkuji Marek
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
bla bla bla , při přečtení rad výše , zkus vyměnit regulátor
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Jo to jsem zkoušel také a vyhodil jsem 330 Kč. Raději do servisu.
- a13sh
- Příspěvky: 2071
- Registrován: ned 20. pro 2009 22:54:28
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
A na co ti v servisu prisli pane dulezity?
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Vyhodil jsem 330kč Další rada?Kolega mi půjčil jiný altik a vše jede v pohodě.Tak že to chce něco jiného.Asi noví altik :o :(ferdamravenec píše:bla bla bla , při přečtení rad výše , zkus vyměnit regulátor
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Můžeš repasovat starej a nebo koupit jinej vyber si.
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
98% problémů je regulátor , zbytek je na ostatní závady , žádný nový závady neexistují , všechno je popsané v tomto vláknu a je i několik dalších ..................... co dál ????????? jak psal kolega výše , nebo přijeď ke mně
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
to me to dela ze mi kontrolka dobijeni nesviti vubec a baterka se mi pomalu vybiji ale nejak moc pomalu a zaclo to zniceho nic tak nevim jsou to krapy
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
a co žárovka v kontrolce je dobrá ?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
- RockSolid
- Příspěvky: 753
- Registrován: pát 05. pro 2008 16:45:08
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Poprosím o radu, přečetl jsem pár stránek a nikde jsem nenarazil na stejný problém,co mám já.. Pokud to tu někde je,tak se omlouvám..
Dneska jsem jel z práce 12km, žádný problém.. Asi po 45min. jsem potřeboval odjet, nastaruju a poté slyším divný zvuk od motoru,jakoby to dělalo servo(při točení volantem,abych vyparkoval), rozjel jsem a rozsvítila se lehce kontrolka dobíjení.. Na neutrál svítí slabo( spíš lehce pulzuje ) a podle vyšších otáček se rozsvěcuje víc a víc(plno lidí tu psalo,že po přidání plynu kontrolka zhasnula). Pustím nohu z plynu a hned zase svítí slabo.. Kontrolka nereaguje ani na zapnuté spotřebiče,jen na otáčky.. Měřil jsem altík: Na volnoběh bez zátěže cca 13.6 - 13.7V, ve vyšších otáčkach cca 13.95V. Mám 1.3Mpi se servem, altík 90A
Dneska jsem jel z práce 12km, žádný problém.. Asi po 45min. jsem potřeboval odjet, nastaruju a poté slyším divný zvuk od motoru,jakoby to dělalo servo(při točení volantem,abych vyparkoval), rozjel jsem a rozsvítila se lehce kontrolka dobíjení.. Na neutrál svítí slabo( spíš lehce pulzuje ) a podle vyšších otáček se rozsvěcuje víc a víc(plno lidí tu psalo,že po přidání plynu kontrolka zhasnula). Pustím nohu z plynu a hned zase svítí slabo.. Kontrolka nereaguje ani na zapnuté spotřebiče,jen na otáčky.. Měřil jsem altík: Na volnoběh bez zátěže cca 13.6 - 13.7V, ve vyšších otáčkach cca 13.95V. Mám 1.3Mpi se servem, altík 90A
- RockSolid
- Příspěvky: 753
- Registrován: pát 05. pro 2008 16:45:08
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
Tak altík jsem měl venku a rozebraný a je tam více věcí v háji,takže jsem se rozhodnul pro jiný altík.. U mojeho známého v servise jsem koupil nový,ale ten měl pouze 70A s 3-bodovým uchycením a můj stávající (Magneton 90A- přehodím řemenice a měl by být OK) má 4-bodové.. Nezkoušel někdo,jestli to jde namontovat? Pokud ne,tak není problém ho vrátit,ale radši se ptám,ať ho nemusím zbytečně sundávat,abych to zjistil.. Díky
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at
ahoj, mam mensi problém.. v aute mam altik 55A (mam dojem) a mam ještě jeden nahradni a ten ma 70A... a tim co mam ted v aute 55.. nastartuju a otáčky mam cca 800 když zapnu radio,svetla dalkove, vystrazne,mlhovky predni zadni a topeni .. otáčky klesnou cca o 150 dolu ..tak jsem dal do auta ten 70A s novym regulátorem .. nastartoval jsem a otáčky byly cca 800 zapl jsem všechno mozne a otáčky byly stále 800... ALE!! sviti kontrolka dobijeni..a při vypnuti veškerých svetel, radia a topeni a odpojeni + kabelu od baterky motor ihned zdechne .. přitom na 55A altik dokaze bezet z energie z altiku .. muze byt 70A altik K.O ?? nebo bude chyba nekde jinde.? diki