Kroupa píše:Ahoj,no vidím,že moje schémátko tady slaví velký úspěch a dokonce i na Slovensku.To jsem rád,že se to chytlo.Jen chci podotknout,že dávat diody paralelně nemá žádný smysl. A pokud je potřeba více navýšit napětí tak jedině do série pak se PN přechody sčítají. Napětí 14,8Vje moc bude mít problém s přebíjením baterky,zčerná a bude často vařit a ubívat voda.Gelová odejde.
áno veď presne tak to je - jedine sériovo. neviem prečo paralelne a ešte k tomu aj také slabé, 1N4007 je len 1A hovoril som - dajte P600 ... ale veď čo, nieje to moja felda ale keby som to robil tak to spravím poriadne a jeden kamarát tam dal tú 1N4007 a potom hovoril že mu po naštartovaní svieti kontrolka dobíjania. zhasne až ked pridá na 2000 ot. Hovorím že sa mu nenabudí altík ... ale má aj krátke uhlíky tak možno aj tým. alebo naopak diodu a ešte k tomu 14,8V je fakt vela, radšej to prispôsobiť na 14,2V - 14,4V
paralelně proto že jsou na menší proud , přes každou diodu poteče +- takový proud který se spočítá : celkový proud děleno počtem diod a toho vyjde proud přes jednu diodu ..... každýho věc jak si to udělá , ...........
rada s diodou taky dobrá (a přitom stará jak el regulátory , nejen ty do fel , ale už ze š120 ) , jenže se nejdřív musí zjistit jestli je to nastavením regulátoru a pak to má smysl , nebo je problém někde jinde a pak je to hovadina > viz napětí 14,8 .............................
Ahoj, mám problém s altíkem Magneton 70A. Volnoběh bez světel 14,1V se světly 13,6 V. Za jízdy taktéž ovšem jak se auto ohřeje tak při volnoběhu když zabrzdím a svítí brzdová světla tak napětí spadne na cca 12,6 V a lehce pohasnou budíky. Když na volnoběh pustím blinkr je vidět, že v tu chvíli když blikne tak i podsvícení budíků pohasne. Regulátor je nový, český, a altíky jsem zkusil 4 různé a pořád stejný výsledek. Už nevím co by to mohlo být, nevíte někdo ?
ano to viem že paralelne sa dávajú na väčší prúd, no chcel som poukázať na to že by tam stačila jedna poriadna a hotovo. a tých 14,8V je vela, najprv popozerať aj silové spoje a možno skúsiť inú diodu a radšej jednu tú P600
Kroupa píše:... Je dobré to udělat na konektory tu diodu, aby jsi jí mohl kdykoliv odpojit a tím zase snížit dobíjení a nebo vyměnit regulátor jak se ojedou uhlíky. ...
Hmm, tak samozřejmě jsem to zapojil napoprvé špatně. No nic, už je to funkční, ale dobíjí to teď asi moc, se zapnutými SPDS to přeskakuje mezi 14,6 a 14,7 V a se zapnutými potkávacími světlomety to přeskakuje mezi 14,4 V a 14,5 V, pokud mi to palubní PC správně měří. Bez diody mi palubní PC s zapnutými SPDS ukazoval většinou kolem 13,9 V, a se zapnutými potkávacími světlomety kolem 13,8 V, což se mi zdá zase málo. Každopádně autobaterie nebyla dostatečně dobíjena, musel jsem ji v posledních letech v letních měsících jednou za dva až tři měsíce nabíjet, v zimě dokonce minimálně jednou za měsíc. Jezdím většinou denně trasy 20 km do práce a 20 km zpět. Ještě si pamatuji, když jsem vozidlo koupil nové, že palubní PC ukazoval prvních asi 8 let stabilně 14,2 V až 14,3 V.
13,8-13,9 by stačilo spíš jde o to v jakém stavu máš baterku,jestli je ještě schopná udržet v sobě něco nebo má slavu za sebou.14,4 je řekněme strop,víc by to dávat nemělo.pak se začíná hodně přebíjet a odpařovat voda.Kolik to dává se zapnutým topením? dalo by se to snížit,výměnou za jiný typ diody pač každá má jiný PN přechod,ale to nemám vyzkoušené za jaký typ.
Baterii mám necelé dva roky 45 Ah a tři předchozí baterie se chovaly stejně, musel jsem je často dobíjet nabíječkou z Lidlu. Pouze snad první baterii Akuma, co jsem tam měl z výroby, jsem nemusel nikdy dobíjet a vydržela asi sedm let, ty další baterie Banner, Akuma a neznačkové max 3 - 4 roky. Alternátor mám původní, co se dával do 1,3 MPi, byl v servisu repasován asi před 4 roky. Ventilátor topení mám defacto neustále zapnut v poloze 1. Tak budu ho tedy dávat do vyšší polohy a uvidím.
Zatím jsem s diodou spokojen, funguje OK, když zapnu světla a ventilátor na druhý nebo třetí stupeň, tak je dle palubního PC palubní napětí 14,4 V. Ale co myslíte, vydrží to? Neuklepe se to? Jak to lépe zabezpečit proti uklepání?
Osobne: Řešení je tragický.. když dokážeš nalisovat fastony a poradit si se zapojením, proč nenapájet na diodu kablíky, diodu i s kablíkama přetáhnout smršťovačkou a konce vodičů opatřit fastonama? Určitě by to řešení bylo zkratuvzdornější a trvanlivější než tvoje řešení...
je to bužírka která se po zahřátí smrskne a pevně obemkne kablík s fastonem .Sehnat se dá i v OBI nebo v Baumaxu .A mají ji v různých průměrech a barvách .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do prácemoje felda
Diodě to vadit nebude, pokud to bude jen krátkodobé pájení/smršťování a nebudeš jí smažit. Běžně se v elektrotechnice pájí, chce to ale s citem, abys ji nespálil
Myslím,že tohle je ukázka práce jak by to rozhodně nemělo vypadad.Jsi na dobré cestě vyhořet.Alespoň to omotej izolačkou než to předěláš jak píše kolega.Na měkké kábliky a smršťovačku. Pak dej foto jak se Ti to povedlo pro ostratní.
osobne píše:Zatím jsem s diodou spokojen, funguje OK, když zapnu světla a ventilátor na druhý nebo třetí stupeň, tak je dle palubního PC palubní napětí 14,4 V. Ale co myslíte, vydrží to? Neuklepe se to? Jak to lépe zabezpečit proti uklepání?
Ptal jsi se jak to lépe zabezpečit a udělat trvanlivějším, tak sme ti napsali nějaké rady, aby to vypadalo, bylo bezpečné a funkční, nevím co více k tomu říct.
No dobře, ale nezdá se mi, že by hrozilo vyhoření. Nebo jo? S uklepáním tak nějak počítám a ještě to upravím tím, že přidám kabel mezi alternátor a diodu.
Aby nebyly namáhány vývody diody a též pro lepší odvod tepla z vývodů doporučuji připájet diodu na kousek tištěného spoje. proškrábneme (nožem, pilkou) mezeru a diodu a vývody připájíme. Přes celé pak můžeme navléci uvedenou smršťovací bužírku. http://2i.cz/e8f83e14c7
Logicky, je to přerušení vodivé cesty na tom plošném spoji, mezi kontaktama diody (anodou a katodou). Pokud bys ten tišťák neproškrábl, bylo by to vodivě spojené a zapojení by se chovalo, jako by tam ta dioda ani nebyla..
Pozor některé tyto diody nemají od izolovaný úchyt na pouzdře.Je lepší si to před přišroubováním někde na kostru proměřit,aby nedošlo ke skratu.Jinak pro všechny tento typ diody navýšší dobíjení o 1,25V.
Když použiješ např. schottky diodu MBR10150 http://www.gme.cz/img/cache/doc/223/104 ... heet-2.pdf dostaneš menší úbytek napětí. Když se podíváš do katalogu, zjistíš, že MBR10150 má při proudu 5A úbytek asi 0,5V, kdežto uváděná BYV29 asi 1V. V obou případech pozor- katoda diody je spojena s kovovým pouzdrem, takže při montáži pod šroubek musíš použít izolační průchodku a izolační podložku.
Zdravím pánové, právě jsem dal do auta diodu s vypínačem, napětí se zvedlo na ideálních 14,3V ale na volnoběh mi šíleně bliká podsvícení budíků, hodiny a vlastně celé palubovky. Za jízdy ne. Čím to může být ? Šišaté sběrací kroužky na altíku ? Bez diody to bliká jen nepatrně.
Regulátor je daný nový, originál, žádná čína, dělalo to i s dřívějším VIKA regulátorem. Právě proto jsem dal origo ale výsledek stejný. U světel jsem to zatím nezpozoroval, ale to bylo ještě denní světlo. Za tmy to bude vidět i na parkovišti.
Zítra zkusím jiný, mám ještě jeden, který mi přestal dobíjet, ale zjistil jsem, že byl studený spoj na jedné z fází od vinutí, takže by měl být jinak v pořádku, diody jsem měřil a byli OK i se stejným úbytkem napětí.
Zdravím,mám podobný problém z dobíjaním.Keď štartujem, tak kontrolka dobíjania svieti silno,ale ako náhle motor naštartuje, tak kontrolka ostane veľmi slabo svieťiť,nezhasne ani keď motor vztočím do vysokých otáčok.Vymenil som aj nový regulátor napätia.Baterka v kľude dáva 12,8 V.Po naštartovaní dáva na volnobeh regulátor 14,1V a pri vysokých otáčkach 14,4V.Tak to je ok,ale prečo teda tá kontrolka dobíjania slabo svieti?Očistil som aj všetky kontakty a nastriekal kontoxom.Niekedy sa stane, že na nejakú dobu aj zhasne tá kontrolka a potom sa zase rozsvieti.Neviete čím by to mohlo byť?Remeň nepreklzuje,je dostatočne napnutý.Dík za každu dobre myslenú radu.
Tohle mě dělalo taky. Bylo to způsobeno studeným spojem jedné ze třech fází vinutí na usměrňovací blok s diodami. V mém případě uplně odpadl cín, kterým bylo vinutí připájeno. Čili rozebrat altík, a pořádně připájet OLOVNATÝM cínem.
Tak přesně po roce zase řeším problém s vybitou baterkou. V autě je rok stará baterka Varta silver dynamic 55Ah, novej regulátor s uhlíky. Koupil jsem si orientační měřidlo napětí do zapalování (z ebay za cca 30kč, jen abych věděl, jestli není baterka úplně KO). Cca před měsícem jsem pro jistotu v práci na lab. zdroji baterku plně dobil (metoda podle navodu k baterca - nabijet proudem rovným 0,12C do napětí na baterce 14,4V a pak polovicni hodnotou proudu do dosazeni 14,6V). Po Vanocich mi auto stalo týden bez startu na tom mrazu (v Brně přes noc i okolo -10°C) a za ten týden byla baterka úplně vyšťavená (měřák z Číny ukazoval 9,5V). Po nekolika pokusech se nám ji podařilo nakopnout pres kabely z jinýho auta, po té jsem s feldou cca hodinu jel a opět ji plne nabil (nabijela se po te jízdě doplna ještě cca 3h,takže nějakou kapacitu mít ještě bude). Je tedy možné, že jen týden na mrazu může baterku takhle vyflakat? Nebo jestli nekam nezatoklo, nezmrzlo a nešlo do šlusu. Jinak jsem teď překontroloval uhliky na regulátoru, sjíždí se rovnoměrně. Měřil jsem i proud v klidu a i přes to, že mam sencor radio, tak je to zanedbatelna hodnota. Měření napětí přímo na baterce (měřeno multimetrem přímo na svorkach) : Volnoběh - 14,02V volnoběh + světla +ventilator 3 . stupeň - 13,9V Měřeno na nezahratem motoru. Napětí se s otáčkami nemění (v zeleném rozmezí). Ten čínský měřák ukazuje občas s odchylkou až o 0,2V míň, ale když ho tam mam v zapalovači za jizdy, tak na něm neklesne hodnota napeti pod 13,6V. Zajímavé je, že po zahřátí napětí prave klesne z původních 14V na tech 13,6V (za jízdy). Moc už nevím, co bych měl víc zkusit, jestli to opravdu dobře dobíjí. Autem jezdím 90% jen do práce, což je 10km trasa po městě, takže zvažuji vyzkoušení té upravy s usmernovaci diodou.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
tu diodu tam nedávej , vypadá to že dobíjení je ok , to že to ukazuje méně budou jen přechodový odpory , pokud chceš něco řešit tak si natáhni dráty a měř přímo na altíku ,
máš autorádio ? odpoj ho , dnešní modernější technika je velkým zdrojem vybíjení baterie u starších vozů ,
pokud to po odpojení rádia bude fungovat normálně , tak musíš upravit jeho napájení , tj. aby stálé plus šlo jen na paměť a napájení přes klíček
Ne, prave je to ve vybave social LXi, nic jsem neupravoval ani nedodelaval. Takze leda to radio. Ale v lete mi teklo do auta celnim sklem, takze je taky mozny, ze bylo nekde zatekly a zmrzlo to.. Ale to bych videl fakt spis na to radio. Ja jen, ze jsem s tim rok nemel problem a po tom, co jsem preventivne pred zimou dobil baterku, tak se mi tak vycucla (ikdyz kse pravda, ze obvykle tak dlouho nestojim)
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ahoj,na to je úplně jednoduchá pomoc.Jestli máš auto odstavené tak všechno povipínej tak jako když zaparkuješ.Nech si otevřenou přední kapotu.Vem si měřák a nastav jej na rozsah 200mA.Povol kladnou svorku od baterky a vlož měřák mezi baterku(-) a sorku.Měl by jsi naměřit max.30mA.Pokud je vše v pořádku.Jestli máš imitaci alarmu,červenou ledku tak to bude poskakovat a naměříšsamozřejmě víc.Pokud se dostaneš výš jak na 50mA je problém a musíš hledat.V 99%je to rádio,Sencor tím je proslavený.Jinak vylučovací metodou vytahovatpostupně pojistky,startér,alternátor.Prostě hledat. Dávej pozor,aby jsi při měření něco nezapl třeba světlo v autě.Jinak ti praskne v měřáku pojistka!!!!!!!!!!!!!!!Ať se daří
To jsem právě zkoušel a nevím, jestli jsem měl blbej rozsah, ale ukazovalo mi to cca 3mA. Ty světla jsem zkusil zapnout a měřák vydržel (unfused svorka zvládne až 20A na 10s) a tam ta hodnota byla 100x vyšší. Každopádně to napájen rádia upravím, pokud by šlo jen o přepojení pinů v ISO konektoru.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ahoj. Mám dotaz a vím že tady je na něj odpovědí dost, ale závada přetrvává. Při jízdě i při volnoběhu nepravidelně poblikává podsvícení palubky a auto za jízdy cuká. Alternátor komplet nový. Magneton 70A, baterka stará cca 2 roky 74Ah. Klíňák napnutý (pro jistotu ještě vyměním) Někde jsem četl že by to mohl být i studeňák v pojistkovce. Ale docela mě to děsí vzhledem k tomu, že to tu všichni vyřešili výměnou regulátoru. Nějaké nápady, mimo toho klíňáku a pojistkovky?
Škoda Felicia 1.3 Mpi, 50kW, '98, Magic Mazda MX-5 NB-fl 1.8, 107kW, '01 Subaru Legacy IV 2.0, 121kW, '07 -->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/