Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Odpovědět
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

Díky za rady,
dneska na teplém motoru to dobíjelo už jinak,
při 2000 a 3000 rpm to dávalo stabilních 14,5 V, na volnoběh 15,2 V a při vypnutém motoru 12,8 V.
Měřeno na nové baterce, bez zapnutých spotřebičů (světla, ventilátor, rádio...).

Ptal jsem se v opravně, kde vždy elektriku dělali, teď jim odešel elektrikář, tak s tím skončili,
ale prý při těchto hodnotách je regulátor v pořádku, až na ten volnoběh, že je špatný diodový můstek,
a sám majitel doporučoval koupit nový alternátor, třeba i z Číny, i když stojí za hovno...
Regulátor napětí jsem měnil před dvěma roky, snad by měl být ještě v pořádku.

Koukám diodový můstek není zas tak drahý, za 204,- Kč, zřejmě druhovýroba
http://www.skodashop.cz/produkty/detail ... 20610.html

Samozřejmě je nejlevnější chodit pěšky, to vím, jen se snažím najít nejlevnější variantu opravy, abych předešel situaci, kdy po mě budou chtít za opravu 1.500,- Kč (a zůstane mi starý altík s najetými 200k km) nebo jako se píše výše, že za repasovaný altík po někom chtěli 1.700,- Kč.
Takže jsem vděčný za rady a porady... Díky.
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

V autopotřebách za rohem maj druhovýrobu diodový blok za 195.
Můj problém nastal, že se mi dvakrát vybila baterka a podruhé jsem skoro nedojel, bylo vidět, jak altík občas proud dává a občas ne - rozsvěcela se více kontrolka světel a víc se točil větrák. Už tak měsíc zpátky občas problikla kontrolka dobíjení, zejména při nízkých otáčkách.
Pokud se mi baterka vybila, zřejmě je problém v dobíjení a ne v regulátoru. Ne že tam jde moc proudu, ale spíše občas žádný.
Asi rozebrat, zkontrolovat a nejspíš vyměnit ty diody...
borlan - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od borlan - FK »

Četls celé moje vlákno jak jsem ti psal? Myslím, že bys tam hodně načerpal a fakt bych začal kontrolou těch uhlíků...já tomu původně taky nevěřil, ale teď jsem přesvědčen, že můj problém by stačily vyřešit jen nové uhlíky + srovnání kroužků. Min. za můstek a zřejmě i za regulátor bych ušetřil. To nemluvím o jebačce s letováním můstku k vedení statoru. Jak říkám - přečti si to a pak konej podle uvážení...nemusí to bejt samo na 100% tvůj případ, ale...
borlan - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od borlan - FK »

A jen tak na náhodu - odkud jsi?
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

Ano, vlákno jsem pročítal již včera,ale...
dosud jsem uhlíkům pozornost nevěnoval, protože regulátor byl vyměněn před dvěma roky, když auto přebíjelo na 20 V a ostřikovače stříkali až na střechu.

Vyčnívající délku uhlíků mám cca 6-7 mm. Měřena jen vyčnívající část z plastového pouzdra.
Když je zatlačím celé, šroubovák zajede do pouzdra ještě o další cca 3 mm, celkem tedy konec uhlíku zajede o 10 mm. Z toho vyplývá, že limitně mohl být uhlík o maximálně 10 mm delší (spíš méně), mohl tedy vyčnívat nějakých 15 mm.
Zdá se, že jsou dost ojeté, to by mohlo vysvětlovat, že to občas dobíjí a občas ne.
Jsou v plastových pouzdrech, pod nimi je zřejmě pružina a skrz ní vede měděný drátek, který je protažený otvorem pouzdra a naletovaný na kovovou destičku.

Elektrikář mi dnes radil diodový můstek, na netu jsem taky našel poznámku: "5/2005 svítila kontrolka dobíjení - výměna diodového můstku."
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

EDIT: při zpětné montáži jsem zřetelně cítil odpor pružinek, takže se uhlíky o kroužky opírají.
Pohmatem byly kroužky dost sjeté.
Auto má skoro 200k km.
borlan - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od borlan - FK »

Tu délku nových uhlíků nevím přesně, ale 6mm na jetých ve volném stavu se mi zdá už málo. Já měl jeden uhlík kratší a měl taky cca5mm. Ale netroufám si tvrdit, že je to ten tvůj problém. Spíš jsem myslel, že zkusit nové uhlíky jako první krok je to nejlevnější. Musí se ale počítat s nějakou dobou než si sednou, zvlášť pokud se nezarovnají kroužky (jsou na nich vyjeté drážky a nový uhlík nedosedne celou plochou). No nic, tak hodně štěstí při řešení.

Kladno je bohužel trochu z ruky na osobní konzultaci...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Lugosy »

na 80% tusim, ze 6mm pri vytazenem regulatoru je minimalni delka. nechce se mi ovsem hledat v knizce. nove tusim maji pres centak
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

Uhlíky nového regulátoru vyčnívají 12 mm. Zkusil jsem je tedy vyměnit, takže nyní vyčnívají o 5 mm více než dříve.

Stav se asi nezměnil.
Buď to dává dobré hodnoty napětí: volnoběh 13,1 V, vyšší otáčky 14,5 V - a nebo 12,6 V - nedobíjí vůbec.
Přestane dobíjet a pak zase začne dobíjet bez zjevné příčiny, nezávisle na otáčkách motoru.
Zdá se, že při studeném motoru dobíjí lépe než po zahřátí.

Ptal jsem se několika elektrikářů, všichni říkají, že je lepší vyměnit celý altík za nový, ale určitě NE Čínský, že vydrží nejdéle rok.
Chtěl jsem alternátor vymontovat a prohlédnout, ale bez rampy nebo jámy to asi půjde těžko, matice jsou na nepřístupném místě pod řemenem a alternátorem. Jediný rozumný přístup je ze spodu.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Lugosy »

Jde to i z vrchu, ale proklejes vsechna zenska prirozeni a lehke zeny take budou padat jako na bezicim pase. Ja pouzivam racnu s kratkym nadstavcem a bocni 13/17 klic a vzdycky mam na prste nekolik rad narizle kuze od chladice, jak to najednou povoli, takze o to vice expresivnich vyrazu :)

Budto mas studenak na diode, nebo je vadna, nebo to muzou byt uz moc sjete krouzky nebo taky, ale to je vyjimecna zavada, vinuti statoru. U dvou altiku, co jsem rozdelal, byl studak na diode referencniho usmernovace, tam jsou tri 1N5xxx, u jednoho jsem nasel studak i na velike diode, takze preventivne propajej cely diodovy blok. U vsech altu, at uz to bylo u s120, fazola, nebo feldy, byly povolene srouby, stahujici diodovy blok.

Az ho budes mit venku, tak si ho upni do sveraku, povol remenici, kyvavym pohybem drzic altik ji sundej, pak odsroubuj svorniky, pak vsechny zadni matice a sundej zadni viko. Stator a diodovy blok ti zustanou v prednim. Pokud nebudes stacet krouzky nebo menit predni lozisko, tak ani rotor nemusis z predniho vika vytahovat. Lozisko doporucuji jedine SKF, cinsky smejd mi vydrzel mesic a cela prace znova. Zadni lozisko byva vetsinou v pohode, bez stahovaku je ovsem morbid ho sundat.

Hodnoty civek neznam. Na statoru promer vsechny, musi mit stejny odpor. Budici vinuti na rotoru taky zmer, nesmi mit absolutni nulu, jinak taky nevim, kolik by melo mit.

A pak to vsechno slozis a musi ti to jet. Jeste ocisti kontakty na vsech vodicich k altiku, zkontrlouj a dotahni spoj silnych dratu v pojistkovce, zkontroluj kontakty baterky a na baterce a hlavne zkontroluj zemnici bod na pravem podbehu a vsechna mista, kam z neho uzemneni motoru vede. A neboj se, neni to az tak slozite, jak to vypada. To treba u lancie delty 1989 se clovek s altikem narobi mnohem vice ;)

edit: jinak 14,5 je krasna hodnota, kterou nedocili ani muj novy magneton, ma maximalne 14,2, takze bych se zameril na diody
MarecekP

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MarecekP »

Zdar.Včera mi cely den svitila při jizdě kontrolka dobíjení.Neměl jsem na to čas a dneska už při nastartovani kontrolka dobijeni zhasne ale při nizkych otačkach se ozyva takovy divny zvuk jakoby meluzína.Jo a ještě jedna věc když strčim klič do zapalovani a pootočim vždycky se mi rozsvitili tak 3-4 kontrolky ktere pak zhasly a ted jenom dobijeni ktere po nastartovani zhasne.. Nevite co to jsou za přiznaky? Jake choroby?
MarecekP

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MarecekP »

Tak jsem si všim že ta kontrolka dobijeni nezhasla uplně ale pri volnoběhu a nizkych otačkach prosvita.
mjamriska - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od mjamriska - FK »

vadna dioda v diodovom mostiku
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

zdravim občas se mi stane zě jedu a začne napůl svítit kontrolka dobíjení při jakých koliv otáčkách ,když vylezu z auta a poklepu na altík tak je to ok ,začlo to dělat po výměně ložisek ,stočení kroužků a výměně uhlíků,tak si myslím jesi nejaký uhlík nedrhne a nezůstává vyset ?
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Kuladmin »

Tak odsroubuj ten regulator jsou to dva sroubky odpoj kablik a skus v ruce zda jezdi a nesekaji se. ;)
MarecekP

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MarecekP »

No a kde najdu ten diodovej most?
mjamriska - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od mjamriska - FK »

vo vnutri alternatora
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

Díky všem za rady,
po výměně uhlíků jsem ještě zkusil poslední snadný krok, tedy výměnu kompletního regulátoru za 91,- Kč. Moc jsem tomu nevěřil, protože starý dával poměrně přijatelné hodnoty napětí. Pouze alternátor jako celek občas nedobíjel vůbec.
Po výměně se snížilo napětí v otáčkách z 14,5 na 14,0 V a je velmi stabilní v jakýchkoli otáčkách. Při volnoběhu napětí klesne ke 13 V a nastoupá až k 13,5 V. Během měření se nestalo, že by altík nedobíjel. Při jízdě bylo taky všechno v pohodě, kontrolka dobíjení se nerozsvítila. Snad se to tím vyřešilo.

Jen tam mám jiný nedostatek, ten by neměl s dobíjením souviset. Mám motor 1,3 MPI, když sundám nohu z plynu, jedu zadarmo, uzavře se mi přívod paliva do motoru. Když sešlápnu spojku, otáčky klesnou až k 500 rpm a vrátí se ke standardu 750 rpm. Zřejmě má obnovení dodávky paliva mírné zpoždění. Přitom probliknou kontrolky dobíjení a mazání, jako když motor chcípne. To by ale s altíkem vůbec nemělo souviset, baterku mám silnou.
MartinModr

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od MartinModr »

...asi vyčistit klapku, s dobíjením to opravdu nemá nic společného...
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

No a nebude to tím,že když je zavřeno palivo,(z kopce vysoké otáčky)tak napřed musí vyhodnotit jednotka,že musí dávat palivo pro volnoběh. Tím,že otáčky klesnou pod 500 ot.,tak jednotka vyhodnotí,že došlo k snížení otáček pod hranici volnoběhu a zapne vstřikování volnoběžné dávky. Tlak paliva je totiž v liště trvalý.
Uživatelský avatar
Kova
Příspěvky: 291
Registrován: čtv 22. bře 2007 13:30:51
Bydliště: české budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Kova »

ono to má zapínat při 1500 ot takže nějaká zrada :scratch:
Felicie Combi 1.3 Mpi 50kW 2000....Octavia Combi 1.8T 4x4 110kW 2004......... Nikdy nejezdi rychleji než létá tvůj anděl strážný.
Vit125
Příspěvky: 86
Registrován: ned 30. srp 2009 18:47:22
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Vit125 »

zdravim, mam takovej dotaz odledně dobíjení, je normální, že mi auto dobíjí za jízdy se zapnutými světly 13 voltu a když je vypnu tak 13,5. A na volnoběh je to 13,7 V. Je to málo nebo to ztačí, já jen že se mi minulí týden stalo že se vybila baterka no a tak sem ji nabil a přes noc se znova vybila a tak jsem koupil novou a ta zatim drží ale zajímalo by mě zda to málo nedobíjí.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Lugosy »

Kova píše:ono to má zapínat při 1500 ot takže nějaká zrada :scratch:


Jak jsem vysledoval na TC-6, tak vstriky se vypinaji po dosazeni 2000ot/min a zapinaji po klesnuti na 1500ot/min. Dle popisu problemu: nemas zapranou SK a kombinovane cidlo v sani?
Naposledy upravil(a) Lugosy dne sob 28. srp 2010 7:35:22, celkem upraveno 1 x.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Lugosy »

Vit125 píše:zdravim, mam takovej dotaz odledně dobíjení, je normální, že mi auto dobíjí za jízdy se zapnutými světly 13 voltu a když je vypnu tak 13,5. A na volnoběh je to 13,7 V. Je to málo nebo to ztačí, já jen že se mi minulí týden stalo že se vybila baterka no a tak sem ji nabil a přes noc se znova vybila a tak jsem koupil novou a ta zatim drží ale zajímalo by mě zda to málo nedobíjí.


Mas tam nejaky fehler. Odhadoval bych to na diodku. 13V je malo.
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

Proč nikdo nenapíše jaký má altík?? Nebo je už samozřejmostí,že má každý 90A ,který dává pořád 14-14,5V.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Lugosy »

Pravda, info ma byt uplne. Me zkusenosti jsou s Magneton 55 a 70A. V Rapidu mam 55, ve filde jsem mel 55 a ted mam 70. 90A Magneton jsem jeste nemel moznost videt ani opravovat. A Bosche neznam vubec. Jsou na bosch normalne k dostani nahradni dily?
edit.emilio52./předchozí citace odstraněna pravidlo č.4
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 10. říj 2010 21:13:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Vit125
Příspěvky: 86
Registrován: ned 30. srp 2009 18:47:22
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Vit125 »

A to zjistim jak a nebo kde kolikátka je to altík?
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

Magneton to má vyražený na obalu a bosch z boku co je konektor
Vit125
Příspěvky: 86
Registrován: ned 30. srp 2009 18:47:22
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Vit125 »

tak je to magneton 70A 14V, tak myslíte že to budou diody nebo regulátor?
JAWAEVO - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od JAWAEVO - FK »

mna bi skôr zaujímalo či niekto riešil nízke napätie kroeím je dobíjaný baterka 13,5V na volnobeh pri svetlách neni nič oslnujúce najmä v zimých mesiacoch ked bi mala biť baterka poriadne nabitá, iné vozy majú 14,4 V stabilne mne sa to na felici neporarilo namerať nikdy na žiadnej ani z altíkom po GO na 14V to vilezie možno tak z plným plynom bez svetiel, a ešte k čomu sú na 1,3 MPi konektory pod prístrojovkou ? sú tak zo 2-3 konektory ktoré niesú nikde zapojené pod odkladacou skrinkou sa tiež neaký prázdny nájde
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

zdravím jsem elektrikář a docela rozumím autoelektrice a mám dotaz mám alternátor magneton 70A a voltmetr pri jizde při zátěží napětí 13,6-13,9V ,ale při volnoběhu např na červenou se světly větrák na dvojku a blinkr pozoruji pokles napětí na napětí baterie tak 12,2V ,vím že je to problém všech 3-fázových altíku že v zátěži na volnoběh téměř nedobíjí ,a můj dotaz nedá se s tím něco udělat aby držel napětí jako 6-fázový nebo je řešením jen výměna za bosch z 1.9D?
JAWAEVO - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od JAWAEVO - FK »

ale ved ked je nabitá baterka tak na 12,2V mi neklesne napätie ako ked mám motor zhasnutý
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

naprázdno ne ,ale píšu zaplý světla větrák na 2 a blinkr
Zdenex
Příspěvky: 113
Registrován: ned 01. úno 2009 17:13:53
Bydliště: u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Zdenex »

Pokud jsi elektrikář, tak bys mohl vědět, že baterie věkem ztrácí kapacitu a tak je celkem běžný pokles napětí při tolika spotřebičích v momentě, kdy alternátor nestačí dobíjet. Jednoduchý test baterie: zapnout tlumená světla a zapalování na dobu 30 vteřin, vše vypnout, počkat nejméně 5 minut a změřit napětí. Pokud je 12,5V a více, je akumulátor v pořádku. Nižší napětí značí sníženou kapacitu. To je tzv. rychlý test. Spolehlivější je tzv dlouhodobý test, minimálně 2 hodiny auto v klidu, změřit napětí (všechno vypnuto) a hodnoty stejné jak u rychlého testu.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

baterie je stará rok ale nesouvisí to s dotazem ohledně altíku jasne že naprázdno naměrim 12,5 v pohodě
Návštěvník

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj lidi.Potrebuju HELP..Mam fifinku 1,3i+lpg.Znicehonic mi zacala jemně svítit kontrolka dobíjení.Pak se cosik stalo v motoru a ma zvuk jako elektromotor..Alternator nedobiji vubec-spíš naopak.Nabita baterka ma kolem 12,7 a pri nastartovanem motoru asi 11,5 je to mozne?Uz jsem altas vymenil a je to porad stejne.Kabely jsem prolezl jak housenka,ukostrení je v pohode.Baterka je cca 2 roky stara bezudrzbova gelovka Starline Blue.CO vcil?
Dik Ostravak :salut:
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

Pro to hušení,odpoj kabely od altíku a nastartuj. Je to stejné? Nebo to zmizelo. Po opětovném zapojení. Kolik je na výstupním šroubu proti kostře altíku a kostře blatníku ,kde je kabel k baterce? Kolik je na baterce proti kostře altíku a kotře blatníku?Měřění v zátěži---min tlum.světla.
mjamriska - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od mjamriska - FK »

Návštěvník píše:Ahoj lidi.Potrebuju HELP..Mam fifinku 1,3i+lpg.Znicehonic mi zacala jemně svítit kontrolka dobíjení.Pak se cosik stalo v motoru a ma zvuk jako elektromotor..Alternator nedobiji vubec-spíš naopak.Nabita baterka ma kolem 12,7 a pri nastartovanem motoru asi 11,5 je to mozne?Uz jsem altas vymenil a je to porad stejne.Kabely jsem prolezl jak housenka,ukostrení je v pohode.Baterka je cca 2 roky stara bezudrzbova gelovka Starline Blue.CO vcil?
Dik Ostravak :salut:

urcite je ten druhy alternator OK ? ked mne zacala jemne svietit kontrolka dobijania a jej intezita sa menila s otackami motora, divne hucat alternator - bola vadna dioda v diodovom mostiku alternatora.
lord_sef - FK

alternator - uchyceni

Příspěvek od lord_sef - FK »

prosim vas, demontoval jsem alternator ven na repasi, ale mam ted problem, demontoval jsem i jeho drzak, namontoval zase zpatky, a nejsem si jisty, ze mam vse prisroubovane dobre, prijde me, ze mam jakoby ten hlavni sroub, ktery drzi alternator moc dlouhy... prosim nema nekdo fotku drzaku ci celeho alternatoru na felde 1,3 MPi ? moc by me to pomohlo... diky mockrat
Uživatelský avatar
Suri
Příspěvky: 1239
Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: alternator - uchyceni

Příspěvek od Suri »

http://www.autobyznys.cz/detail10684/al ... 047903143j a ešte je na bloku taký tenký plechový držiak
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: alternator - uchyceni

Příspěvek od mikka »

lord_sef - FK

Re: alternator - uchyceni

Příspěvek od lord_sef - FK »

mockrat diky.
Tom - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Tom - FK »

Dobrý večer,
rýsuje se mi tu pravděpodobně menší problém. Fel. 1.3 , r. 2000. Dnes se mi při překročení cca 95-100 Km/h rozsvítila kontrolka akumulátoru. Po snížení rychlosti zhruba na 80 kontrolka po několika sekundách zhasla. Stalo se to opakovaně. Má někdo tušení o co se může jednat ? Jsem teď celý týden mimo domov a nerad bych někde zůstal viset...
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

pochybuji že to souvisí z rychlostí spíš s otáčkami ,kolik to má najeto?zkontroloval bych uhlíky regulátor nebo vadná dioda v můstku
Tom - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Tom - FK »

]
Díky, najeto 142 000. Zítra to překontroluji. Asi máte pravdu že to bude otáčkami - cca při 2900 - 3000 ot./min to mohlo začít svítít...
edit.emilio52./předchozí citace odstraněna pravidlo č.4
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 10. říj 2010 21:12:34, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Vit125
Příspěvky: 86
Registrován: ned 30. srp 2009 18:47:22
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Vit125 »

Zdravim, s přicházejícím zimním počasím mi nějak slábne baterka, ale nevím proč. Ráno když startuju, tak už hůře chytá a s každým dnem je to o trochu horší. Za jízdy se zapnutými světly a větrákem na 1 stupěň mi ukazuje palubák napětí 13,2V a někdy to spadne i na 12,5V. A teď večer po 5 hodinách co auto stojí venku mi palubák ukazuje pouze 11,4V (začínám mít obavy že ráno už nenastartuju), s autem ujedu 8 km z práce a do práce. Baterka je měsíc a půl stará Varta 55Ah . V altíku jsou nové uhlíky a je to altík Magneton 70A 14V. A je to 1,3 MPi 50kW 1998. Poraďte na co se mám zaměřit
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

zkus vyměnit regulátor to dobíjení je slabé .
Vit125
Příspěvky: 86
Registrován: ned 30. srp 2009 18:47:22
Bydliště: Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Vit125 »

tak jsem to dnes poředně proměři a zjistil jsem že na baterce v klidu je 12,5V u altíku a startéru taky ale v přístrojovce je jen 11,2V, konkrétně u zásuvky, takže když otočim klíčkem tak se na palubáku se objeví 11,2 a v tu chvíli na baterce naměřim 12,5V. Čím to může být, je to normální že tam je takový pokles proudu?
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

projdi ukostření auta všechny kostřící body nejspíš to je příčina žádný nesmí být zkorodovaný nebo volný.A změř napětí na cerveným kabelu přímo u altíku proti kostře altíku a pak změř na baterce o kolik se to liší
Odpovědět