Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Odpovědět
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

O čem se tu vůbec bavíme ,o tom kolik je na koncích kabelů při vypnutém motoru?? Úbytek 0,7 voltů vzhledem k výstupu baterie? Tak zkontrolovat hlavní spoj v pojistkové skříni.Ale toto nemá nic společného s dobíjením.Kolik to dobíjí se měří při provozních otáčkách motoru se zatíženým altíkem.Nikde na skušebně nezapnou altík na stolici s tím ,že ho otáčí 300 otáčkama,tak ,aby na voltmetru naměřili 14V a napsali protokol Vše OK.
Parametry dané výrobcem: napíšu jen zátěž:toto jsou otáčky altíku, ne motoru -4000ot.-----37Ampér......13,5-14,0V 6000ot.----55 až 58 Ampér .......min. 13,4 V.---Napětí měřeno na svorce (+B)Platí pro alternátory --PAL magneton do 70 Ampér--(třífázové provedení).V autě záleží také na stavu akumulátoru. Svodové proudy,ztráta kapacity a td.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

Mám v autě baterku 60AH stará rok altík po repasy magneton 70A vse dotažené rádně ukostřené a bez zatěže se víc jak na 13.9V nedostanu pod zátěží svetla větrák na 2,vyhr.zad.skla a přední mlhovky na 1800ot.má tak 13,5V nejvíc mi vadí protože mám v autě voltmetr zě třeba stojím v zime na semaforu minutu na červenou topím vyhřívam zadní sklo a světla někdy blinkr a koukam a sem na 11,8V vím že je to asi normální na volnoběh,ale neslo by s tím něco udělat ?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

Já zapojím do auta voltmetr a zkusím změřit kolik mi dává altík za podmínek ,které jsi napsal. Každopádně to bere z baterky, protože to vidím na A-metru,který mám zapojený v autě.
Šlo,vyměnit 70A PAL ,který je 3-fázový za jiný 6-fázový,ty dobíjí i ve volnoběhu. Jenom se u nich musí asi upravit držák.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

jj taky jsem o tom přemýslel sehnat tu 90A nebo bosche z 1.9D
Návštěvník

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Návštěvník »

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat co má vliv na nabíjecí napětí alternátoru,jsou to diody nebo regulátor napětí.Zjistil jsem,že altík dává na volnoběh 13.6 V (měřeno na alter.)a na baterii to je už jenom 13.5V .Vše očištěno dotaženo.Jedná se o alt.55A Felicia 1.6i.
Děkuji za odpověď.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

55A v 1.6 ?pokud vím tam je 70A bosch
Návštěvník

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Návštěvník »

Taky je mi to divný,ale mám tam 55A,ještě jsem to očistil smirkem,pro jistotu.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

tak to nebude bosch ale magneton a asi ho někdo vymenil jinak 55A pal auternátor dáva 13.6V normálně bud si sežen 70A magneton tendává 13,9 nebo 70A bosch 14V
Návštěvník

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Návštěvník »

Tak díky za info,pokusím se sehnat tu 70.
Uživatelský avatar
LucasCZE
Příspěvky: 305
Registrován: pát 14. srp 2009 22:02:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od LucasCZE »

Mam mensi problem s alternatorem. Mensi mozna jen zatim.
Kdyz nastartuju, je vsechno v pohode, ale jak zapnu svetla, zacne alternator divne "chrastit" (Samozrejme je to slyset jen se zvednutou haupnou... V interieru ne...). Kdyz zapinam dalsi spotrebice, chrasti cim dal tim vic. Vsiml jsem si toho asi pred 2 tydny. Zatim dobiji v pohode. Co by to mohlo byt? Zeby regulator nebo uhliky? Mam to nejak resit, nebo cekat, co se bude dit?
Kazdy tyden jezdim trasu Zlin --> Brno a zpet a nerad bych zustal nekde stat... I kdyz to snad nehrozi. 100 km bych dojel snad i bez dobijeni, ne? (S vypnutyma svetlama.)
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

kolik mas najeto?
Uživatelský avatar
LucasCZE
Příspěvky: 305
Registrován: pát 14. srp 2009 22:02:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od LucasCZE »

Poctivych ani ne 90.000 km. Ovsem rok vyroby 1995...
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

viděl bych to na výměnu ložisek
Uživatelský avatar
LucasCZE
Příspěvky: 305
Registrován: pát 14. srp 2009 22:02:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od LucasCZE »

Nechrastilo by to ale porad? Myslis, ze jen v zatezi, jo? Jinak uhliky jsou jeste docela dlouhe...
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

to je otázka právě při zátěži je na ně vyvíjen asi větší tlak uhlíky budou ok mam najeto 120tis a uhlíky původní
Jenky - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jenky - FK »

Lidi,kdo mi poradite jak promerit Bosch altik z 1,6ky?Prestal z niceho nic dobijet,uhliky sou fpoho,potrebuju promerit jestli neni v haji kotva,to bude asi snadny a diodovej mustek,to uz bude asi slozitejsi....taky relatko,estli jde nejak promerit....predem diky za rady.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Sadra17 »

mam 1.6 bosch 70A na mojí 1.4MPI dobíjí bez zátěže 13.9V se zátěží 13.5 nezáleží na otáčkách je to OK nebo to dobíjí málo ?
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Ivarek »

Ideál to není ale tragédie taky ne.Podle mýho kdybys očistil všechny spoje a svorky,konektory tak se dostaneš na 14V se zátěží.Mě například jen očištění úchytů/spojů držáku alternátoru dalo 0,5V k dobru.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Sadra17 »

motor je nově skládanej a všechno je čistý ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Sadra17 »

jako zátěž beru běžnou ranní cestu :D světla, mlhovky, topení naplno a vyhřejvání zadního skla
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Ivarek »

Aha..pak to bude OK.
Francis - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Francis - FK »

Nevíte prosím někdo, jak ověřím funkci nabíječky?

Mám nabíječku starou asi 7 let, ale ještě se úplně stejná prodává...
Má ukazatel 0-10A a když jí napojim, tak pálí do baterky třeba 5A.. což je v pořádku.. ale někdy jsem si téměř jist, že je baterka mrtvá a hned po napojení to do ní cpe jen 0,5A třeba....

(baterku mám vždy vyndanou z auta ven)

Děkuji...
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

To je v pořádku,až se oživí tak začne brát víc ,až maximum pak to bude klesat s nabitým stavem.
Francis - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Francis - FK »

- Jozefj: někdy se kolem toho v garáži motám třeba tři hodiny a každejch 10min. na to koukám a je tam furt to 0,5A . . . nebo se to oživí třeba až za 5 hodin a plnohodnotné nabíjení tedy trvá třeba 4h, když jí mám napojenou celkem 9h ?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

Plnohodnotné nabíjení začíná ,až když ručička vyleze na maximum.Ale nejhorší pro akumulátor je ho nechat vycucat do mrtě a pak se ho snažit nabít. U gelovek je úplné vybití většinou smrt.PO 4 hodinách nabíjení není nabitá,jen oživená.Pokud má otevírací špunty ,tak je dobré si sehnat měřič na hustotu elektrolitu a změřit hustotu jednotlivých článků.Jinak nechat nabíjet přes noc.
Zdeny89 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Zdeny89 - FK »

Zdarec všem nabil jsem baterku dal jsem jí na nabíjení po druhé protože mi bylo toto doporučeno ,že to je lepší že člověk pozná že je nabitá a toto udělat víckrát s pauzama ,ale spěchal jsem pryč a co jsem udělal dal jsem + pol nabíječky na - pol baterky a - pol nabíječky na + pol baterky jak jsem přišel po hodině domů tak jsem si všiml že jsem to dal blbě co jsem udlěl s baterkou vadí asi to vadí že jsem zaměnil poly jinak jsem přeměřoval měřákem stav baterie a ukazuje 100%.Díky moc za odpovědi
robin1 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od robin1 - FK »

Pokiaľ tá nabíjačka má ochranu proti prepólovaniu, tak sa nabíjanie ani nespustilo.
Zdeny89 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Zdeny89 - FK »

robin1: Díval jsem se a nic moc jsem nenašel jestli to má ochranu díval jsem se i na stránky výrobce a nic jinak mám tenhle typ http://www.baterieonline.cz/baterieonli ... 44Ah-EB442 a nic jsem k tomu nenašel
robin1 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od robin1 - FK »

A typ nabíjačky?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

A to nevyletěla ani pojistka?Pokud by měla na výstupu diodu,nebo něco podobného ,pak by se napětí nepotkala.
Zdeny89 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Zdeny89 - FK »

Výrobce je CARFACE takhle vypadá sice to je jiný výrobce ale parametry jsou stejné http://www.autobest-tuning.cz/autoalarmy-a-autoelektro-494/nabijecka-akumulator-601/nabijecka-filson-6-amp-6-12v-7884.html Ale baterka normálně jde všechno je v pohodě akorát se posrala nabíječka svítí všechny diody dal jsem jí na reklamaci
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od straca »

čau panové mam dotaz vadí baterce když ji dám třeba 1 za 14dní na nějakejch 5hodin na nabíječku ,dělám to v zime když nejedu tak 10 dní a nechce se mi vyndavat tak ji takhle připojím ma 60AH a pouštim do ní tak 4A tak myslim ze jí to nevadí co vy na to?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jozefj »

Stačí 1 za měsíc.Ale můžeš si udělat takovou udržovačku z trafíčka pro kontrolky 24V 3W.Na výstup zapojit diodu a je hotovo.Ta tam může být trvale.
Jenky - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Příspěvek od Jenky - FK »

Jenky píše:Lidi,kdo mi poradite jak promerit Bosch altik z 1,6ky?Prestal z niceho nic dobijet,uhliky sou fpoho,potrebuju promerit jestli neni v haji kotva,to bude asi snadny a diodovej mustek,to uz bude asi slozitejsi....taky relatko,estli jde nejak promerit....predem diky za rady.


Takze,relatko vymeneno,auto dobiji,ale az potom,co se vytoci nad nejakejch 3500ot/min,takze me ceka jeste diodovej mustek,vezmu to rovnou i s loziskama a tema medenejma krouzkama,na kery dosedaji uhliky.Takze neco nafotim a potom vam sem hodim fotky,aby tu byl fotonavod,jak zrepasovat Bosch altik z 1,6ky.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od straca »

ahoj mám dotaz když jezdím s autem tak v pohodě,ale když auto třeba 10dní stojí tak mám na baterce nějakejch 11,8-11,9V
se vším vyplým se startem není problém točí normálně i po 10 dnech jem nevím jesli by baterka neměla na prázdno mít stále přes 12v .Baterka je stará rok .A odběr auta je 35mA je to v pořádku ?
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Jozefj »

Baterka je v pořádku a v tomto případě není na prázdno ,má trvalý odběr cca 0,5W. Na prázdno by se musela odpojit. A i pak záleží na vnitřních vybíjecích odporech.Odběr závisí na tom co je v autě naistalováno tzv.na tvrdo .--centrál ,rádio a pod.
xXxTRA - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od xXxTRA - FK »

mam specificky problem, po startu kontrolka dobije zhasne, ale pri zvysujicich se otackach zasne prosvitat, kontoloval jsem kontakty, vypadaly normalne a drzi, jeste je zkusim profouknout kontoxem nebo kontaktolem, ale nevim, vi nekdo co za tim je
Uživatelský avatar
Chose
Příspěvky: 324
Registrován: stř 04. bře 2009 21:49:20
Bydliště: Hroznová Lhota

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Chose »

To vypadá na špatnou diodu.Vyměnil bych celý diodový můstek,nebo si nech někde zrepasovat celý altík ;)
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
xXxTRA - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od xXxTRA - FK »

no jako elektrikar znam elektro-magneticke tocive stroje, takze jej asi zrepasuju, pokusim se vylisovat diody z chladice a vrazit tam dalsi... tak dik, mimochodem zda se, ze to asi dobiji. ale asi se podivam po nejakem 72A altiku a zrepasuju ten...
Zaki
Příspěvky: 170
Registrován: pon 17. srp 2009 1:56:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Zaki »

Mam jednu rychlu otazku.
Kupil som novy regler. Nastartoval som a na baterke na volnobeh bez svetiel, bez radia, bez vetraku som nameral 14,8. Pri zvysenych otackach sa drzi furt 14,8. Na altiku som nameral dokonca 14,95. So svetlami a vetrakom na dvojku to dava nejakych 14,3. Je to ok, alebo mam ten regler ist vratit?
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od smrcek »

Není to nějak moc :roll:

Já se chci zeptat jestli je normální tzv. zamrzání altíku :) Stojim na volnoběhu - hl. světla, brzdová světla, zadní mlhovky a ještě zdvojený blinkry a už mi padá napětí na 11.8 a to do té doby dokud nešlápnu na plyn :( Ikdyž sundám nohu z brzdy atd. tak dokud nepřidám plyn tak ten altík dává málo ;) Při prvním přidání plynu tam je 13.8 - 14 V se zapnutými světly, rádiem atd.
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
Zaki
Příspěvky: 170
Registrován: pon 17. srp 2009 1:56:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Zaki »

No to je prave moja otazka, ci to neni moc. Bojim sa zapojit radio, aby sa mu nieco nestalo
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Jozefj »

14,3 V je v zátěží nádherná a zároveň maximální regulovaná hodnota. Napětí je měřeno na altíku nebo na konci vedení---AKUMULÁTORU.
Jinak pokud si pročtete fórum tak je tu toho na román jenom ode mne.
Zaki
Příspěvky: 170
Registrován: pon 17. srp 2009 1:56:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Zaki »

No tuto temu som precital celu a take vysoke hodnoty snad nenameral nikto. Mne sa jedna hlavne o to, aby mi neodislo radio (bolo celkom drahe). Jazda bez radia je bez problemov
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Jozefj »

A zkontrolovat celý altík ,jestli tam není ještě jiná chyba by nešlo?Protože tady není jisté,že při vypnutí spotřebičů může vyletět napětí skokově a to je nebezpečné.Jinak toto napětí je maxim.,pak by už mohla při delší jízdě vařit baterka.
Zaki
Příspěvky: 170
Registrován: pon 17. srp 2009 1:56:10
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Zaki »

No, vim ze je trosku horsi kontakt na jedom z torch spojov medzi statrorovym vinutim a diodovym mostikom. Ina zavada v alternatore neni. Skokovo po vypnuti spootrebicov to nevyleze. Mal som zapojeny multimeter pocas jazdy a viac ako na tych 14,8 sa to nedostalo. Takze mam s tym nieco robit, alebo je to v pohode?
Uživatelský avatar
Chose
Příspěvky: 324
Registrován: stř 04. bře 2009 21:49:20
Bydliště: Hroznová Lhota

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Chose »

Zkus si ještě třeba pučit od někoho jiný multimetr a přeměř to,třeba ti ten tvůj naměří víc.
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
Hopity - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Hopity - FK »

Mohl by mi někdo poradit, když jedu tak mi auto dobíjí na +- 13,7-14,1v
ale třeba když stojím v křižovatce a auto točí volnoběh (zapnutý světla, topení na 2, a vyhřívání okna) tak dobíjí jen kolem 11v
a po ránu i hůř startuje, hlavně když jsou teploty kolem nuly.
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od Jozefj »

Píšu to asi po 1000 altík na volnoběh plně dobíjí od typu PAL 90A nebo cizí --- jiná konstrukce,těch 11V je hodnota ,kterou drží akumulátor.
3389 - FK

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Příspěvek od 3389 - FK »

Prosím je to pro toho kdo by chtěl vyměnit alternátor Felicie 70 A za 90 A + 5 A diodu tuning

Prosím já mám feldu se servem 1.3 MPI origoš . Je tam alernátor Magneton 90 A .Má úplně jiný držák + napínací kladku řemene a žene to 6 řádkový řemen .Musí se vyměnit držák dát kladku ( napínák klasický tam nejde ) 6 drážkový řemen , řemenice na alternátoru a na kliku .
Jinak jsem měl taky\ problém s dobíjením v zimě , v létě ani ne . Jezdím tak 1.5-2,5 km do práce 1.5 - 2.5 z práce to je 2 x nastartovat a ujec v průměru do 5 km každý den autem a baterka se mi nestačila dobíjet , hlavně v zimě .Při zátěži -světla stírače topení to nabíjelo 13.5 - 13.7 V . Dal jsem tam podle rady tady diodu 5 A do buzený a ted to nabíjí krásně 14.2 -14.4 V už při 1000 - 1500 otáčkách při zátěži myslím při svícení .Na volnoběh 14.V se světli a topení a problémy nejsou už . Ani na dlouhých cestách třeba k moři - samo si to omezí při delší jízdě třeba z 14.4 na 14 V zapnu třeba mlhovky a zase V vylezou SAMOŘEJMĚ I A . . Baterka 55 Ah. 5 let stará. Jinak mi přišlo z magnetu Pardubice usměrnovač originál 400 kč který dělají ted od nový vyhlášky o svícení a ten dává při zátěži 14.2 - 14.5 V a doporučují k ní baterie ty lepší se stříbrnými desky který jsou stavěný až 14.5 -15 V. Z usměrnovače který dává více jdou dva vývody jeden klasický na buzení druhý na + 30 na alternátoru. Moderný auta už normálně více nabíjí a stabilně a mají standartně lepší baterie stříbrnými desky který chtějí napětí přes 14.0 V a nová auta to umí neberu felicie , favority atd. kde při zátěži - V - klesají pod 14 V
Odpovědět