Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pon 26. říj 2009 18:47:31
- Bydliště: Èeská Tøebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Po koupi nové baterky a kontrole altiku v servisu na podzim jsem psal, že dám vědět jak jsem přežil zimu s novou baterkou a jestli zlobilo nabíjení.
Jak jste asi všichni zaregistrovali, tak přišla tuhá dlouhá zima a od prvních mrazů mi zamrzl zámek u kufru.
Jelikož kufr užívám minimálně, tak mmně to tak nevadilo ( jako ten zámek u řiduče!).
Dobíjel jsem celkem dvakrát, což mi přišlo dost .
Teď když už zámek kufru povolil, tak jsem zjistil, že mi stále celou dobu svítilo světýlko osvětlení ( mám tam ze Š 120 s vypínačem).
Po tomto zjištění si myslím, že baterka i dobíjení je v pohodě a docela dost dlouho to pokaždé vydrželo.
Ne chybama, ale blbostí se člověk nejvíc učí.
Jak jste asi všichni zaregistrovali, tak přišla tuhá dlouhá zima a od prvních mrazů mi zamrzl zámek u kufru.
Jelikož kufr užívám minimálně, tak mmně to tak nevadilo ( jako ten zámek u řiduče!).
Dobíjel jsem celkem dvakrát, což mi přišlo dost .
Teď když už zámek kufru povolil, tak jsem zjistil, že mi stále celou dobu svítilo světýlko osvětlení ( mám tam ze Š 120 s vypínačem).
Po tomto zjištění si myslím, že baterka i dobíjení je v pohodě a docela dost dlouho to pokaždé vydrželo.
Ne chybama, ale blbostí se člověk nejvíc učí.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
chlapi poradte mi mám problám s dobíjením.Do alternátoru vedou ze strany 3 sady kabelu.zelenej a dva černý po 2.Ty černý se vždycky vymění za nový a během pár jízd jsou spečený do sebe auto nedobíjí co s tíím
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Co je to za auto? Kam jsou připojený ty vodiče? Správně tam má být silný červený na 6 šroub matka na 10 klíček (+B),potom zelený na buzení,ten má konektor a je zasunut do konektoru (D+)a jiný dráty tam běžně nejsou.Pokud tento alternátor nemá regulátor externí.Jinak by se mohlo ještě stát že tam jsou vodiče na kostru,ale pokud ano a jsou spečený tak to má špatné origo ukostření a jsou slabého průřezu a přepálí se. V tom případě opravit -vyčistit spoje,nebo dát vodič na 100A.Chtělo by to upřesnit co je kam zapojený.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Ja prilozim tiez skusenost mozno sa niekomu bude hodit.Mal som problem ze ked vyradim (volnobeh) tak mi kleslo napetie ale tak ze napr. bolo pocut ako ventilator ked bol na 2 zoslabol, alebo intenzita svetiel klesla.... dokonca mi 2 krat po sebe praskly H4.Riesenie jednoduche lacne a rychle.Regulator napetia cesky za 10,60Eur.
- denis15
- Příspěvky: 218
- Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Pokud světla hooodně znatelně kopírujou pokles otáček (při poklesu pohasínají znatelně) je slabší i baterka. Mám tam 40Ah a dělá to přesně jak již bylo řečeno. S 55Ah je to znatelně lepší. Pokud má baterky OK kapacitu, musí výkyvy jakžtakž vykrýt-se slabou to padá jako chlapovi gatě.
Starty i v zimě byly OK, ale je vidět, že při startu skoro vše silně pohasne . Ony ty noname baterky jsou naprd. Kamarád běhal celou zimu s baterkou na nabíječku-pak jsem ho zpracoval na 56Ah od Bosh a favo točilo i v -20 jako divé. Stála o 600kč více než šunt ze supermarketu ale šlape a drží kapacitu.
Starty i v zimě byly OK, ale je vidět, že při startu skoro vše silně pohasne . Ony ty noname baterky jsou naprd. Kamarád běhal celou zimu s baterkou na nabíječku-pak jsem ho zpracoval na 56Ah od Bosh a favo točilo i v -20 jako divé. Stála o 600kč více než šunt ze supermarketu ale šlape a drží kapacitu.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Jozefj píše:Co je to za auto? Kam jsou připojený ty vodiče? Správně tam má být silný červený na 6 šroub matka na 10 klíček (+B),potom zelený na buzení,ten má konektor a je zasunut do konektoru (D+)a jiný dráty tam běžně nejsou.Pokud tento alternátor nemá regulátor externí.Jinak by se mohlo ještě stát že tam jsou vodiče na kostru,ale pokud ano a jsou spečený tak to má špatné origo ukostření a jsou slabého průřezu a přepálí se. V tom případě opravit -vyčistit spoje,nebo dát vodič na 100A.Chtělo by to upřesnit co je kam zapojený.
už je to vyřešený ve feldě byl altík z nějakého seata a nestíhalo to dobíjet a jelikož ten altík byl na 3 dráty tak ten červenej byl rozdělenej na 2.tak jsem je zase dal dohromady a dal tam altík jakej tam má bejt
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Ahoj kluci,
doufám že mi hravě řeknete co to je mám feldu 1,3 z 1999 a tři roky žádný problém. V sobotu mi zničeho nic za jízdy umřel motor a nemůžu od tý doby nastartovat. Světla mi svítí bez problému takže baterka šťávu má ale při nastartování počkám než to cvakne a jen to trošku protočí pohasnou kontrolky a to je vše. Nastartovala jsem bez problému z kopce že jsem zařadila stupeň ale to není ten správný postup když jsem potom jela tak mi blikala ta kontrolka nabíjení všeljak chvíli slabě chvíli silně a kolikrát třeba dvě minuty nesvítila vůbec. Potom když jsem zastavila tak jsem nastartovala v pohodě ale pořád blikala... Díky za všechny rady. Co jsem tady četla tak by to měly být nejspíš ty uhlíky... ¨Díky za všechny rady. Jinak ještě jeden postřeh když pootočim klíček do druhého stupně tak mi ta kontrolka normálně svítí.
doufám že mi hravě řeknete co to je mám feldu 1,3 z 1999 a tři roky žádný problém. V sobotu mi zničeho nic za jízdy umřel motor a nemůžu od tý doby nastartovat. Světla mi svítí bez problému takže baterka šťávu má ale při nastartování počkám než to cvakne a jen to trošku protočí pohasnou kontrolky a to je vše. Nastartovala jsem bez problému z kopce že jsem zařadila stupeň ale to není ten správný postup když jsem potom jela tak mi blikala ta kontrolka nabíjení všeljak chvíli slabě chvíli silně a kolikrát třeba dvě minuty nesvítila vůbec. Potom když jsem zastavila tak jsem nastartovala v pohodě ale pořád blikala... Díky za všechny rady. Co jsem tady četla tak by to měly být nejspíš ty uhlíky... ¨Díky za všechny rady. Jinak ještě jeden postřeh když pootočim klíček do druhého stupně tak mi ta kontrolka normálně svítí.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Doporučuji opravu altíku co nejdřív. Uhlíky se dají zjistit snadno,stačí vyndat regulátor.Ale můžou to být i kroužky na rotoru,nebo diody .To ,že svítí světla je pěkné ,ale baterka je skoro vybitá.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Takže když tam dám altík z jinýho auta mělo by to být ok? Jen se zeptám jestli tam bude pasovat z favorita. Než ho tam dám...
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Z favorita pasovat bude
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Pozor na řemenici,jsou dva zásadní rozdíly,když nepočítám průměr.1-pro drážkový plochý řemen,2-klínový řemen.Řemenice lze sundat a vyměnit.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Ahoj mam dotaz zda mužu přendat alternator z Škoda 105 a dat ho do Felicie.Je to možné,dekuju.Petr
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Ahoj, co se tyka alternatoru pokud slabe sviti kontrolka dobijeni i za jizdy ,jsou to
spatne elekrtody ktere se nachazeji v alternatoru 2 okruhy jeden z nich je spatny
oprava me stala s vymenou diodoveho segmentu a loziska 1400kc, pri mereni byla hodnota 14 v nesmi byt vice.
spatne elekrtody ktere se nachazeji v alternatoru 2 okruhy jeden z nich je spatny
oprava me stala s vymenou diodoveho segmentu a loziska 1400kc, pri mereni byla hodnota 14 v nesmi byt vice.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
PepaFelda píše:Zdravím,
U felicie r.v 1999 40 KW se mi vyskytl problém. Pří volnoběhu mám při zapnutých světlech málo podsvícenou palubovku, a i světla svítí málo. Prostě jako bych dostával málo napětí. Pokud přišlápnu plyn, stračí opravdu minimálně (1200 ot/min) tak je vše v pohodě. Světla svítí, palubovka normálně podsvícená. Řekl bych tudíž, že alternátor dobíjí.
Dobíjení mi nesvítí, baterka si myslím že je taky v pořádku, protože bezproblému nastartuju.
Podle toho, co jsem se tu dočetl, by to mohl být regulátor, ale jistý si nejsem. Můžete někdo prosím poradit.
Díky.
Ahoj seou ja jsem mel taky takovy problem jel jsem s manzelkou na sraz do tabora
prijeli sme na maly jordan a us jsem dojezdil , alternator prebiji dodava baterce vice proudu na delsi trase se baterka vyvari a je srtasny smrad jako zumpo vymen regulator s uhliky a vse bude v poradku
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Dnes mě čekalo celkem nemilé překvapení. Po nastartování nezhasla kontrolka dobíjení. Při jízdě se z pod kapoty ozývá zvuk, kterej se stupňuje se zvyšujícíma se otáčkama motoru. Zní to hodně podobně, jako když jedete na kole se sepnutým dynamem. Intenzita svitu kontrolky dobíjení závisí taky na otáčkách. Obávám se, že s alternátorem asi nebude něco v pořádku. Dál svítí ještě kontrolka airbagu.
Tomuhle problému předcházelo několik podivných událostí, které jsem během jízdy v poslední době zaznamenal:
1. Nezhasla kontrolka ABS po zastartování a ABS nefungovalo. Pomohl 2x restart motoru a problém už se neobjevil.
2. Když jsem zapnul v koloně výstražný, vypnulo se rádio.
3. Rozsvítila se trvale kontrolka airbagu a svítí nadále po každým nastartování.
Pokud někdo ví, co tyhle příznaky způsobuje, budu rád za radu. Díky.
Tomuhle problému předcházelo několik podivných událostí, které jsem během jízdy v poslední době zaznamenal:
1. Nezhasla kontrolka ABS po zastartování a ABS nefungovalo. Pomohl 2x restart motoru a problém už se neobjevil.
2. Když jsem zapnul v koloně výstražný, vypnulo se rádio.
3. Rozsvítila se trvale kontrolka airbagu a svítí nadále po každým nastartování.
Pokud někdo ví, co tyhle příznaky způsobuje, budu rád za radu. Díky.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Skoro stopro to přebíjí (další příznaky jsou rychlejší stěrače,fouká víc ventilátor atd).Pokud máš voltmetr,změř dobíjení (na baterce,natočený motor,nemělo by tam být víc jak 14 V).Zkus vyndat regulátor a mrkni na uhlíky.Ve většině případů když to přebíjí je na vině právě vadný regulátor (cena cca 300kč).
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Podle palubního počítače je napětí při volnoběhu asi12,2V při přidání plynu až 13,5V.
Pro kontrolu uhlíků je nutný vyndat celej alternátor ven?
Pro kontrolu uhlíků je nutný vyndat celej alternátor ven?
Naposledy upravil(a) PetrMPI dne pát 21. kvě 2010 13:16:35, celkem upraveno 1 x.
- SatandaS
- Příspěvky: 1553
- Registrován: pon 11. srp 2008 16:45:56
- Bydliště: Frýdek-Místek / Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
uhlíku čeho?? myslíš toho regulátoru? jestli jo tak to není třeba ten se dá vyndat bez demontáže celého altiku.
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Tak zkontrolováno. Uhlíky regulátoru mají odhadem 7-8mm. V knížce píšou, že by se měly vyměnit,když jsou kratší než 5 mm. Jinak mám Magneton 70A. Ještě mě napadá, jestli ten nepatřičnej zvuk závislej na otáčkách nemůže bejt třeba ložisko.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Z toho co pises to chapu tak, ze si jeste ani nemel otevrenou kapotu, kdyz je motor nastartovany. Zkus to nahodit a najit zdroj toho zvuku. Pokud jsi to uz delal, tak jsem to tu jenom nevycetl...
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
- PetrMPI
- Příspěvky: 565
- Registrován: stř 02. led 2008 22:45:42
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Samozřejmě že jsem to dělal, ale nic jsem nezjistil. Neni tam vidět nic neobvyklýho. Volnoběžný otáčky jsou asi 1050/min a mírně kolísaj společně s tim zvukem.
Edit: V servise mi řekli něco co bych vůbec netušil - že je to alternátor Když jsem se ptal jaká část, tak prej nejspíš diodovej blok.
Edit: V servise mi řekli něco co bych vůbec netušil - že je to alternátor Když jsem se ptal jaká část, tak prej nejspíš diodovej blok.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
ano je to vadna dioda v diodovom mostiku, mne sa to stalo vlani dvakrat, po prvej chybe som vymenil iba diodu, ale ked sa cca po dvoch mesiacoch chyba opakovala tak som dal zrepasovat alternator a zatial pohoda
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Prosím poraďte, kterou z těchto 3 baterek mám koupit:
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... star-55-ah
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... rega-55-ah
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... rce--55-ah
Díky za rady.
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... star-55-ah
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... rega-55-ah
http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/au ... rce--55-ah
Díky za rady.
Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
Ahoj,
mám nějaký problém s dobíjením, resp. s kontrolkou. Při nastartování kontrolka svítí s malou intenzitou. Čím vyšší jsou otáčky, tím je intenzita jejího svitu větší... Kontroloval jsem napětí a při nastartovaném motoru to dáva cca 13,6 a když přidám tak cca 14, což je podle mě v pořádku...
Nevíte, co to může způsobovat nebo kde je problém?
Měl jsem alternátor venku, diody jsou OK, uhlíky nejsou nejlepší, ale ještě dosedaj...
Díky
mám nějaký problém s dobíjením, resp. s kontrolkou. Při nastartování kontrolka svítí s malou intenzitou. Čím vyšší jsou otáčky, tím je intenzita jejího svitu větší... Kontroloval jsem napětí a při nastartovaném motoru to dáva cca 13,6 a když přidám tak cca 14, což je podle mě v pořádku...
Nevíte, co to může způsobovat nebo kde je problém?
Měl jsem alternátor venku, diody jsou OK, uhlíky nejsou nejlepší, ale ještě dosedaj...
Díky
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
Vadný diodový můstek alternátoru.
Řešeno zde již několikrát.
Řešeno zde již několikrát.
Re: Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
Díky moc, myslíš, že s tím ještě ujedu cca 200km?
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
ujedeš pokiaľ baterku dobíja sa s tým dá jazdiť ale treba dať neodkladne opraviť alternátor
Re: Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
pokud nemám velkou elektrickou spotřebu, tak je napětí na baterii po nastartování cca 13,6V a v klidu, když motor neběží je na baterce cca 12,5V. Takže dobíjí. Nemám na výběr,potřebuji s tím ještě jet v neděli... Snad to nezdechne..
Re: Kontrolka dobíjení - zvýšením otáček se rosvědcuje
vymeniť mostík prípadne akto nechceš mať za vela penazí premeraj diody a zožen z neakého starého alternátoru, nový mostík je dosť drahý
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
NO tak já mám presně opačný rpoblém než většina z vás. při vypnutém motoru mám v zapalovačí 13,4V což je IMHO ok ale jak na startuju tak je tam 17 a na dva a půl tisících otáčkách už 20V
Předpokládám že odešel regulátor. Je to ta hliníková krabička přišroubovaná dvěma šrouby přímo na alternátoru ze které vede jeden krátký kablík zakončený (asi ( fastonem ?
Předpokládám že odešel regulátor. Je to ta hliníková krabička přišroubovaná dvěma šrouby přímo na alternátoru ze které vede jeden krátký kablík zakončený (asi ( fastonem ?
- Kova
- Příspěvky: 291
- Registrován: čtv 22. bře 2007 13:30:51
- Bydliště: české budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Ano je to regulátor
Felicie Combi 1.3 Mpi 50kW 2000....Octavia Combi 1.8T 4x4 110kW 2004......... Nikdy nejezdi rychleji než létá tvůj anděl strážný.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Super - je něco na co si dát při výměně pozor ?
jinak se docela divím že všecko přežilo akorát mí podsvícení vypínačů potkávaček a parkovaček změnilo barvu na oranžovou.
jinak se docela divím že všecko přežilo akorát mí podsvícení vypínačů potkávaček a parkovaček změnilo barvu na oranžovou.
- Kova
- Příspěvky: 291
- Registrován: čtv 22. bře 2007 13:30:51
- Bydliště: české budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
máš rozpeklej ten zelenej plast v těch vypínačích proto oranžová
Felicie Combi 1.3 Mpi 50kW 2000....Octavia Combi 1.8T 4x4 110kW 2004......... Nikdy nejezdi rychleji než létá tvůj anděl strážný.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Cha cha spravené!už drží napětí na 13.8V . Jeden uhlík už měl taky celkem po sezoně. Dost možná proto, že ten alternátor valil pořád na plný ceres.
Aha ja žil v domnění že to podsvěcují zelené ledky. Nevadí kdyby se někdo ptal tak řeknu že začínám tunit
Ale díky za radu.
Kova píše:máš rozpeklej ten zelenej plast v těch vypínačích proto oranžová
Aha ja žil v domnění že to podsvěcují zelené ledky. Nevadí kdyby se někdo ptal tak řeknu že začínám tunit
Ale díky za radu.
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Prosvitavani nebo problikavani kontrolky dobijeni, vice pri volnobehu, znacny pokles napeti - budto vadna dioda nebo studeny spoj na diodovem bloku. Vliv maji take povolene srouby, co drzi diodovy blok u zadniho vika a oxidace externich kontaktu.
Dobra rada - pri vymene lozisek pouzivejte jen rychlobezna SKF, na cenu nehledic, jinak budete po mesici menit znovu jako ja.
Dobra rada - pri vymene lozisek pouzivejte jen rychlobezna SKF, na cenu nehledic, jinak budete po mesici menit znovu jako ja.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Výměna uhlíků je dost na houby. Po výměně nepasují uhlíky od nového regulátoru na starý alternátor a baterka se pak nedobíjí protože se do ní dostává proud jen okolo 11 V.
Vyměnit regulátor můžete, ale ty konce uhlíků je potřeba obrousit do tvaru těch původních. Pak to možná nějak dobíjet bude. Ty původní mají hlubší klenbu.
Já jsem vyměnil regulátor a byl jsem rád, že jsem vůbec dojel domů.
Vyměnit regulátor můžete, ale ty konce uhlíků je potřeba obrousit do tvaru těch původních. Pak to možná nějak dobíjet bude. Ty původní mají hlubší klenbu.
Já jsem vyměnil regulátor a byl jsem rád, že jsem vůbec dojel domů.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Tak to je někde chyba ,jelikož dráha v kroužkách se postupně vydře podle šířky uhlíků na regulátoru.Je možné,že nové budou o nějakou setinu širší,ale to se rychle přizpůsobí kroužkům na hřídeli.Horší je když je kroužek vydřen až na základ ,pak se musí vyměnit .
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Každopádně takové to hučení před startem šlo v mém případě od alternátoru. Protože mám nový akternátor a od té doby je ten předstartovací režím tichý jak má být.
Teď už jen vyměnit palivové čepradlo a mám to komplet.
Teď už jen vyměnit palivové čepradlo a mám to komplet.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Zdravím, půjčil jsem auto tátovi, samo sebou mu po cestě odešel altík, přestalo to dobíjet, musel to dát do "servisu", dali mu tam jiný, repasovaný za cenovku 1700,-
problém je v tom, že teď po nastartován svítí kontrolka dobíjení, pokud lehce přidám plyn, tak okamžitě zhasne a poté se již nerozsvítí. Po novém nastartování zase svítí.... nevíte někdo, kde je problém. Altík vypadá fakt jak nově... taky za ty peníze jinak předtím to nikdy nedělalo..
jinak tohle je už 3. alternátor v pořadí, ten předchozí, přestal dobíjet (došlo i ke změně jeho "zvuku"), tak jsem tam dal náhradní, který jsem měl doma... a i ten teď odešel do kytek
problém je v tom, že teď po nastartován svítí kontrolka dobíjení, pokud lehce přidám plyn, tak okamžitě zhasne a poté se již nerozsvítí. Po novém nastartování zase svítí.... nevíte někdo, kde je problém. Altík vypadá fakt jak nově... taky za ty peníze jinak předtím to nikdy nedělalo..
jinak tohle je už 3. alternátor v pořadí, ten předchozí, přestal dobíjet (došlo i ke změně jeho "zvuku"), tak jsem tam dal náhradní, který jsem měl doma... a i ten teď odešel do kytek
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
1700 za repas? trochu moc. za 2500 mas novy magneton i s postovnym. ma nejaky jiny regulator, vztazeny ke svorce b+, a pri zatezi na nem tolik neklesa napeti jako u starsich regulatoru. to chovani, co pises, by mohl byt studenak na jedne z diod od kontrolky, anebo z nejakeho duvodu mu trva, nez se spravne nabudi. zkus dat jiny regulator, treba to pomuze.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Jo je to pálka a to si ten starej altík ještě nechali,... hold táta autům nerozumí a to po něm chtěli nejdřív 3000,- ... zloději , nakopat je do prdelí.
Otec je na peníze chrt, ale byl 200 km od domova, nikoho tam neznal, takže neměl na vybranou
zkusím to proměřit, altík mám doma ještě jeden, dokonce s novým regulátorem, takže to když-tak prohodím, nejvíce mě štve že si vzali tolik peněz a stejně jejich práce stojí za prd.
Otec je na peníze chrt, ale byl 200 km od domova, nikoho tam neznal, takže neměl na vybranou
zkusím to proměřit, altík mám doma ještě jeden, dokonce s novým regulátorem, takže to když-tak prohodím, nejvíce mě štve že si vzali tolik peněz a stejně jejich práce stojí za prd.
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
kdovi, zda alespon stocili a vylestili krouzky, kdyz tvrdi, ze to je repas. jeste me napada jedna vec - mas spravne napnuty remen a neni jiz poskozeny?
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Tak dneska jsem našel chvíli času a kouknul na ten alternátor, řemen napnutý je, dle mého gusta i více, než by měl být, ještě jsem zkusil změřit "dobíjení" :
po startu,volnoběžné otáčky - svítící kontrolka dobíjení - napětí na baterii = 12,11V =, na alternátoru = 12,20V =
jemné přidání plynu, -> zhasnutí kontrolky, napětí - baterie = 14,40V =, alternátor = 14,45V =
zapnuté spotřebiče (volnoběžné otáčky) tj. světla, větrák topení II., výhřev zadního okna - baterie = 13,3V =
po ujetí pár km, napětí na baterii cca 13,4V (volnoběh,zaplé pouze rádio) stejné hodnoty i po přidání plynu
po startu,volnoběžné otáčky - svítící kontrolka dobíjení - napětí na baterii = 12,11V =, na alternátoru = 12,20V =
jemné přidání plynu, -> zhasnutí kontrolky, napětí - baterie = 14,40V =, alternátor = 14,45V =
zapnuté spotřebiče (volnoběžné otáčky) tj. světla, větrák topení II., výhřev zadního okna - baterie = 13,3V =
po ujetí pár km, napětí na baterii cca 13,4V (volnoběh,zaplé pouze rádio) stejné hodnoty i po přidání plynu
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
tak to je v poradku, reguluje jak ma. napeti se zveda az tak kolem 1000-1100ot. a 14,4 bez spotrebicu po nabuzeni je krasna hodnota. jeste zkus jiny regulator, zda to nevyresi svitici kontrolku, v opacnem pripade bych to ovsem nijak neresil, protoze mas relativne zlaty altik. za ty prachy ho ovsem mohli alespon natrit zlatou barvou
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Pokud altík nedocílí budicí otáčky po nastartování cca 1000 ot.motoru ,tak se nic neděje,že svítí kontrolka.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Zdravím...
Měl bych pár dotazů k alternátoru, jelikož je to věc, která mě u mojí feldy trochu straší tím, že bych někde nemusel dojet... Nedávno jsem koupil 1.6, GLXi, 240t km (do 230 servisováno v autorizáku), servo, dodělávaná klima... Jelikož se mi teď najednou vybila baterka, tak podezřívám více věcí, ale alternátor pořád (ač k tomu nemám žádný důkaz), což mě vedlo k tomu ho trochu prozkoumat...
Dotaz č.1) Mám tam Bosh 70A, což mi přijde na mojí verzi nějak málo ne? Neměl by tam být alespoň 90A? (Vše funguje normálně, ale vrtá mi to v hlavě)
Dotaz č.2) Znáte nějakou ověřenou opravu na repasi alternátoru (Praha a okolí)? Příp. by se mi nejvíce líbilo vyměnit můj 70A za 90A zrepasovaný za nějakou rozumnou cenou, řekněme kolem 1000,- (za 1800 se prodává repas 90A)... Klidně bych ho nechal vyměnit/zkontrolovat jen abych měl klid a moh vyrazit za hranice...
Houby tomu rozumim, teď vyzkoušim, jestli mi to opět vytluče baterku (ještě podezřívám alarm) a pak to nechám proměřit... Jinak auto nevykazuje žádný problém, vše funguje jak má (až an tu baterku náhle)...
Díky moc...
Měl bych pár dotazů k alternátoru, jelikož je to věc, která mě u mojí feldy trochu straší tím, že bych někde nemusel dojet... Nedávno jsem koupil 1.6, GLXi, 240t km (do 230 servisováno v autorizáku), servo, dodělávaná klima... Jelikož se mi teď najednou vybila baterka, tak podezřívám více věcí, ale alternátor pořád (ač k tomu nemám žádný důkaz), což mě vedlo k tomu ho trochu prozkoumat...
Dotaz č.1) Mám tam Bosh 70A, což mi přijde na mojí verzi nějak málo ne? Neměl by tam být alespoň 90A? (Vše funguje normálně, ale vrtá mi to v hlavě)
Dotaz č.2) Znáte nějakou ověřenou opravu na repasi alternátoru (Praha a okolí)? Příp. by se mi nejvíce líbilo vyměnit můj 70A za 90A zrepasovaný za nějakou rozumnou cenou, řekněme kolem 1000,- (za 1800 se prodává repas 90A)... Klidně bych ho nechal vyměnit/zkontrolovat jen abych měl klid a moh vyrazit za hranice...
Houby tomu rozumim, teď vyzkoušim, jestli mi to opět vytluče baterku (ještě podezřívám alarm) a pak to nechám proměřit... Jinak auto nevykazuje žádný problém, vše funguje jak má (až an tu baterku náhle)...
Díky moc...
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Zdar,
mám Feldu s Magnetonem 70 A. Asi přebíjí, při 3.000 rpm dává na baterku 16 A, při 2.000 rpm asi 14 A, při volnoběhu 12 A (tedy nedobíjí). Měřeno na staré dobité baterce. Na nové zatím ne.
Při jízdě se mi stalo, že chvílemi nedobíjel VŮBEC (klesly otáčky větráku a intenzita kontrolek) a ty chvíle se prodlužovaly až na poměr zhruba 1:10, dojel jsem jen na baterku, pak už jsem nenastartoval. Baterka byla stejně hodně stará, vyměnil jsem ji.
Pomůže nový regulátor? Koukám, že se dá koupit originál Magneton asi za 300 Kč nebo Čína za 100 Kč.
Náročnější oprava někde u autoelektrikáře by byla asi dražší, jen můstek s relátky je za 500 Kč a zadarmo taky nikdo nedělá.
Možná bych zkusil ten levnější regulátor a když to nepomůže, nový alternátor z Číny je za 1.500,- Kč, z Magnetonu za 2.500,- Kč. Jetý alternátor z Favorita je za 350,- Kč. Felda je stará 11 let, nový origoš je asi zbytečný luxus...
mám Feldu s Magnetonem 70 A. Asi přebíjí, při 3.000 rpm dává na baterku 16 A, při 2.000 rpm asi 14 A, při volnoběhu 12 A (tedy nedobíjí). Měřeno na staré dobité baterce. Na nové zatím ne.
Při jízdě se mi stalo, že chvílemi nedobíjel VŮBEC (klesly otáčky větráku a intenzita kontrolek) a ty chvíle se prodlužovaly až na poměr zhruba 1:10, dojel jsem jen na baterku, pak už jsem nenastartoval. Baterka byla stejně hodně stará, vyměnil jsem ji.
Pomůže nový regulátor? Koukám, že se dá koupit originál Magneton asi za 300 Kč nebo Čína za 100 Kč.
Náročnější oprava někde u autoelektrikáře by byla asi dražší, jen můstek s relátky je za 500 Kč a zadarmo taky nikdo nedělá.
Možná bych zkusil ten levnější regulátor a když to nepomůže, nový alternátor z Číny je za 1.500,- Kč, z Magnetonu za 2.500,- Kč. Jetý alternátor z Favorita je za 350,- Kč. Felda je stará 11 let, nový origoš je asi zbytečný luxus...
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Když to nechcete nechat zkontrolovat,když tomu nerozumíte, tak poradím nejlevnější variantu-----zamknout auto a chodit pěšky------tím se ušetří nejvíce.
[quote="MartinModr"]Zdar,
mám Feldu s Magnetonem 70 A. Asi přebíjí, při 3.000 rpm dává na baterku 16 A, při 2.000 rpm asi 14 A, při volnoběhu 12 A (tedy nedobíjí). Měřeno na staré dobité baterce. Na nové zatím ne.
Přebíjení je ve voltech ( V ). A to řeší regulátor,ve volnoběhu některé alternátory samozřejmě nedobíjí.
Náročnější oprava někde u autoelektrikáře by byla asi dražší, jen můstek s relátky je za 500 Kč a zadarmo taky nikdo nedělá.
A vy děláte zadarmo?? Já taky ne. Můstek 700 Kč ,relé cca 300 Kč-to je 1000 Kč bez práce.
[quote="MartinModr"]Zdar,
mám Feldu s Magnetonem 70 A. Asi přebíjí, při 3.000 rpm dává na baterku 16 A, při 2.000 rpm asi 14 A, při volnoběhu 12 A (tedy nedobíjí). Měřeno na staré dobité baterce. Na nové zatím ne.
Přebíjení je ve voltech ( V ). A to řeší regulátor,ve volnoběhu některé alternátory samozřejmě nedobíjí.
Náročnější oprava někde u autoelektrikáře by byla asi dražší, jen můstek s relátky je za 500 Kč a zadarmo taky nikdo nedělá.
A vy děláte zadarmo?? Já taky ne. Můstek 700 Kč ,relé cca 300 Kč-to je 1000 Kč bez práce.
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
MartinModr píše:Zdar,
mám Feldu s Magnetonem 70 A. Asi přebíjí, při 3.000 rpm dává na baterku 16 A, při 2.000 rpm asi 14 A, při volnoběhu 12 A (tedy nedobíjí). Měřeno na staré dobité baterce. Na nové zatím ne.
Při jízdě se mi stalo, že chvílemi nedobíjel VŮBEC (klesly otáčky větráku a intenzita kontrolek) a ty chvíle se prodlužovaly až na poměr zhruba 1:10, dojel jsem jen na baterku, pak už jsem nenastartoval. Baterka byla stejně hodně stará, vyměnil jsem ji.
Pomůže nový regulátor? Koukám, že se dá koupit originál Magneton asi za 300 Kč nebo Čína za 100 Kč.
Náročnější oprava někde u autoelektrikáře by byla asi dražší, jen můstek s relátky je za 500 Kč a zadarmo taky nikdo nedělá.
Možná bych zkusil ten levnější regulátor a když to nepomůže, nový alternátor z Číny je za 1.500,- Kč, z Magnetonu za 2.500,- Kč. Jetý alternátor z Favorita je za 350,- Kč. Felda je stará 11 let, nový origoš je asi zbytečný luxus...
nerad kazím iluze ale pokud máš MAgenton 70A tak ti tam altík z fáva tuším nepujde... jiný uchycení, aspoň u mě. Na altíku jsou 4 výstupy. u obyč altiku jsou dva, jsou i jiné uhly
Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.
Já se s podobnou věcí nedávno šmrdlal. Po zkušenosti bych začal s uhlíkama (zkouknout jejich délku a podle toho buď si pohrát s jejich výměnou na stávajícím regulátoru, nebo bezpracně dražší varianta nový regulátor, jednoduché bez demontáže altiku) + případně s úpravou drah na sběrných kroužcích (bohužel nutno rozebrat altik. Dráhy bývají vyběhané, pokud se nesrovnají, tak novým uhlíkům dlouho trvá než si pěkně sednou, na srovnané dráze se rychleji přizpůsobí).
Podle výsledků bych pak řešil dále. Pročti vlákno v elektrice co jsem založil (náhodné přebíjení)...
Podle výsledků bych pak řešil dále. Pročti vlákno v elektrice co jsem založil (náhodné přebíjení)...