Stránka 3 z 24

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 27. říj 2009 15:48:55
od Abdul - FK
Sorry za OT :
jindra píše:.... protože to prostě moje starší oči už neberoua budu si shánět rady o Feldě zase po známých.

IMHO : Koľkože ročné máš tie staršie oči ?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 27. říj 2009 18:04:40
od jjenda
Padesát mi je chlapče a už i se sklama na očích. No ale to je vedlejší.
Přivezl jsem Feldu ze servisu a ... nic. Na nic se nepřišlo. Baterku proměřili pod zátěží a drží (vždyť je taky nová) trochu ji ještě přišťouchli na 13,6V a pa šli na ten altík. Proměřili volnoběh při tlumených světlech - 13,9V pak při volnoběhu zatížili ventilátorem, rádiem a vyhříváním skla - kleslo to na 13,2 V , pak po zvýšení otácek na 1500 ot/min zase - vylezlo na 13,9V.
Pak zkusili jiný altík repasovaný a bylo to naprosto stejné. Pak můj altík zkusili v jiné Feldě a zase stejné. Jestli mi to bude zase málo nabíjet, tak vymění diody za jiné , aby se to zvedlo z 13,9 v na 14,2 V , ale to už je tak prý maximum kam to zvednou, víc raději ne. Udělali to zadara, tak se nečílím a mám to pozorovat, jestli mi zase bude klesat kapacita baterky. Je pravda, že jsem v neděli očistil veškeré očka u kabelů od kostry a u alkiku. Tak jestli tam byl přechoďák , kdo ví ?
Jezdím do práce tak 5 km a občas víckrát zastavím. Možná to nestíhá za tak krátký úsek baterku dobít.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 27. říj 2009 18:22:15
od Abdul - FK
Tak ešte mladík. Mám 55 dávno za sebou a sklá nosím na čítanie. Mimochodom, a to ma teší, sú tu ešte starší členovia ako ja. :lol: :lol:
Dobíjanie na krátke vzdialenosti a časté štarty je nedostačujúce.A neskúšali meniť regler na altiku ? Uhlíky ako ? Sú alebo nie sú ? Na fóre sú odborníci, určite dajú návod. Ja len pod.ebávam. :lol: :lol:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 27. říj 2009 20:08:35
od breta1 - FK
Jjendo, myslim, ze tvuj altik i regulator je naprosto OK.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: stř 28. říj 2009 10:36:24
od jjenda
Abdul píše: A neskúšali meniť regler na altiku ? Uhlíky ako ? Sú alebo nie sú ?

Regulátor je měněný ( to by dávalo víc jako těch 13,9 V) a uhlíky jsou také dobré.
Spíše to nestačí dobíjet ty moje krátké jízdy "kolem komína".

Re: kontrolka - bateria

Napsal: čtv 29. říj 2009 8:17:44
od Milda77 - FK
Ahoj chlapi,
mám úúúplně stejný problém jako autor tématu. Můžete mi prosím poradit následující:
1) dají se uhlíky koupit samostatně? Myslím autokelly, autoštangl atd.? A dokáže je vyměnit i průměrně zdatný kutil za pomoci knížky o Felicii?
2) stejná věc se mi stala už loni - nechával jsem auto u servisáka který asi taky "pouze" vyměnil uhlíky - nemůže to tedy být chyba celého alternátoru?
3) Pokud by se mezi vámi našel někdo z Brna a okolí kdo by se mi na auto koukl za rozumnou cenu na uhlíky, termostat, příp. kulové čepy a řízení byl bych moc rád - prosím o kontakt na mail: milan77@centrum.cz

Díky moc za každou radu a pomoc, auto je denně v provozu (krom víkendu)

Milda

Re: kontrolka - bateria

Napsal: čtv 29. říj 2009 16:36:11
od max21 - FK
@Milda77:
1) uhlíky se samostatně koupit dají, v autokelly je mají (kód zboží XS 317902300), otázka desetikoruny, výměna je poměrně snadná (ale záleží na kvalitě samotného regulátoru)
2) pokud je jeden uhlík obroušen více než druhý, je chyba v rotoru alternátoru - plocha zřejmě nemá ideální válcový tvar, a hází. Toto se dá vyřešit přesoustružením.

Někde tu snad je návod na repasi alternátoru ;)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 30. říj 2009 10:33:39
od Motor - FK
Chapi, mam tu problem s kontrolkou dobijeni. dneska rano jsem prisel k autu a jeste nez jsem odemknu jsem si vsimnul, že mi svítí kontrolka dobijeni.
kdyz jsem dal klicek do spinacky tak se to chovalo uplne normalne, rozsvitila se kontrolka oleje, nabehlo cerpadlo,ale nechytlo to. vypadalo to jako by byla vystavena baterka.
Na roztlaceni to chytlo v klidu. Prijel jsem do prace(cca 25km) chcipnu motor a kontrolka nesviti, zkusim nastartvovat a bez problemu. ted( po 2hodinach) jsem se byl podivat a kontrolka opet sviti, sice to chytlo, ale zajimalo by me proc porad sviti. nic jineho nesviti, jen dobijeni... mate nejakou radu???

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 30. říj 2009 15:47:19
od big.jedla - FK
Kontrolka dobíjení ti svítí aniž bys dal klíček do zapalování???

Jedině vzít multimetr a měřit... asi bude někde špatný kontakt... ještě mě tak napadla rozpadlá elektrická část spínací skříňky?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 30. říj 2009 19:11:47
od Chose
Něco podobného sem řešil na š-120,na altíku byl špatný diodový můstek,nebo mrknůt do pojistkovky jestli tam není voda anebo ta spínačka.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 02. lis 2009 19:09:40
od Kova
špatný diodový můstek vlastní skušenost ;)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 21. lis 2009 16:13:53
od Pjotr - FK
Ja nemam problem vubec zadny,startuju bez problemu,nesviti me zadne kontrolky co nemaji.
Nicmene nedavno jsem namontoval do auta teplomer i s voltmetrem a zjistuju ze voltmetr me ukazuje asi od neco malo pres 11V do 13,8V dle otacek motoru,poctu pozapinanych svetel a spotrebicu.. Z mista kde me meri tento vestaveny voltmetr je k baterce ubytek asi 0,5V opet dle poctu pozapinanych veci,overeno multimetrem.
Jak ale pisu,problem nemam vubec s nicim,tak to neresim.Vcelku me ale zarazilo to dost velke kolisani napeti. Mam 1.3MPI,alternator asi origo co tam je z vyroby.Kdyz bude jeste uchazejici pocasi,jelikoz to musim delat venku,napojim ten voltmetr primo na baterku,nebo spis hlavni privod do pojistkovky,pres rele spinane automaticky po otoceni klicku,uvidim co se zmeni..
On me totiz ten voltmetr ted zacne blikat a pipat kdyz jde napeti pod myslim 11,6V ,a je to k nastvani kdyz projizdim mestem a vetsinou to udela kdyz nekde stojim na krizovatce na volnobeh apod.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 21. lis 2009 16:26:11
od Faust
mám feldu 1998 1.3 klima altík magneton 90a,repro komplet 2000W přidavné budíky baterku varta blu 63A
před startem baterka ukazuje 12.3V při startu klesne na 11 a pak drží 14.2V se zaplíma světlama.
hudba,větraní atd=13.9V.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 22. lis 2009 18:49:37
od Kuladmin
Zdar lidicky pls potrebuju pro znameho nejlepe s obrazky presny popis jak promerit rozebranej altik, vinuty, a hlavne diodovy mustek atd. Mel by nekdo z vas tenhle presny popis nej s obrazky? Myslim ze by se to pak hodilo mnoha dalsim lidem.
Altik klasika 70A Magneton.
Predem diky moc za kazdou odpoved.

EDIT: Tak si odpovim sam v dilenske prirucce Elektricka zarizeni je to suprove i s obrazky popsane ze to zvladne kazdy.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 29. lis 2009 19:37:38
od Jozefj
Hlavně musí znát co měří,pokud ano ,tak není co řešit.Myslím,že izolační stav vinutí kostra tam není.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 14. pro 2009 22:45:09
od big.jedla - FK
Já mám lepší záhadu... felicia 1.3MPi... alternátor 70A, dobíjí za jízdy 14,1V na volnoběh 13,8V, klidový odběr 35mA... a teď zhruba tak co dva měsíce se stane že příjdu a nedokáže otočit motorem. Tak baterku hodím na nabíječku a zase dva měsíce v pohodě. Baterka předtím byla údajně nová z autobazaru Filson... tak oka řekl sem si kdoví co tam dali tak sem koupil novou STARTERPlus a dělá to pořád to stejné. Už fakt nevím co hledat Sad Kdyby ji to vybilo za dva dny tak na něco příjdu ale co dokáže baterku vybít za dva měsíce?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 14. pro 2009 22:49:32
od Almond
Zkontroluj remen k alternatoru, obcas mi zacal prokluzovat, altik nenabijel - jizdou vybijes baterku, vypnes motor a uz nenastartujes... Priznaky sedej... to je jeste jedna z lepsich moznosti ;)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 14. pro 2009 22:54:51
od big.jedla - FK
řemen mám "na krev" až si říkám že to je i moc :-D ale prostě už zkouším všechno

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 14. pro 2009 23:26:53
od smrcek
big.jedla: A jakpak dlouhý trasy s tím jezdíš :) píše se to tady pořád dokola. To auto musí taky chvilku jet, aby znova získala kapicitu kterou ztratila startováním ;)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 15. pro 2009 6:01:26
od big.jedla - FK
no když už někam jedu tak 10km minimálně jo... obvykle do školy a to mám okolo 20km jednu cestu

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 15. pro 2009 8:09:57
od PepaFelda
Zdravím,
U felicie r.v 1999 40 KW se mi vyskytl problém. Pří volnoběhu mám při zapnutých světlech málo podsvícenou palubovku, a i světla svítí málo. Prostě jako bych dostával málo napětí. Pokud přišlápnu plyn, stračí opravdu minimálně (1200 ot/min) tak je vše v pohodě. Světla svítí, palubovka normálně podsvícená. Řekl bych tudíž, že alternátor dobíjí.
Dobíjení mi nesvítí, baterka si myslím že je taky v pořádku, protože bezproblému nastartuju.
Podle toho, co jsem se tu dočetl, by to mohl být regulátor, ale jistý si nejsem. Můžete někdo prosím poradit.
Díky.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: úte 15. pro 2009 23:59:03
od Macman
mam stejnem problem...je neco spatneho na altasu na mojem facku kdyz jsem seridil volnobeh na nejakych 800-900 tak mi blinkry blikaj pomalejc, atd ... kdyz pridam plyn na 1100 vsechno se vic rozsviti a blika vsechno normalne...u druheho fazola mi to nedela tak predpokladam ze bude neco spatneho na alternatoru...ted mi trosku dela obavy prtz baterka tedka v zime dostava zahul na male trasy a startovani se svetlama...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: čtv 17. pro 2009 17:41:52
od PepaFelda
Zdravím,
tak můj problém je již vyřešen. Bylo to jak jsem předpokládál regulátorem alternátoru. http://www.autodoplnkyfro.cz/drzak-uhli ... -5092.html . Sehnal jsem ho za 120 kč u nás v mototechně.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 18. pro 2009 14:28:03
od pnd23 - FK
big.jedla píše:Já mám lepší záhadu... felicia 1.3MPi... alternátor 70A, dobíjí za jízdy 14,1V na volnoběh 13,8V, klidový odběr 35mA... a teď zhruba tak co dva měsíce se stane že příjdu a nedokáže otočit motorem. Tak baterku hodím na nabíječku a zase dva měsíce v pohodě. Baterka předtím byla údajně nová z autobazaru Filson... tak oka řekl sem si kdoví co tam dali tak sem koupil novou STARTERPlus a dělá to pořád to stejné. Už fakt nevím co hledat Sad Kdyby ji to vybilo za dva dny tak na něco příjdu ale co dokáže baterku vybít za dva měsíce?


Mám skoro stejný problém, 1,3mpi(lpg), klidový odběr 38mA, napětí na volnoběh 13,8, při jízdě taky tak nějak. Od po-pá najezdím 50km/den(2 starty denně). Když o víkendu auto stojí 1,5 dne na parkovišti, tak nenastartuju ale to až druhý až třetí týden od nabití. Baterka StarterPlus 45Ah rok stará. Dneska jsem tam dal jinou zapůjčenou, tak začínám testovat. Dám vědět jak to dopadlo. Ještě By mě zajímalo, jak se projevuje třeba vadná dioda na altíku, jestli klesne napětí, nebo zůstane stejné a průběh napětí není stejnosměrný ale zdeformovaný a pak můstek s vadnou diodou propouští záporné části amplitudy a ty vybíjejí baterku. Ptám se protože na podsvícení digitálních hodin v otáčkoměru jde videt jak podsvícení problikává.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 20. pro 2009 21:08:58
od Jozefj
Už jsem tady několikrát psal,že altík PAL až do 90A ve volnoběhu nedobíjí nebo minimálně.PAL 90 A je 6-ti fázový a tudíš dává i ve volnoběhu ,totéž cizí.To se skutečně musí zadařit ,aby 70A dávala dost i ve volnoběhu .Mám doma už 3 alternátory co mají svod mezi vinutím statoru a kostrou statoru.(Špatná izolace vinutí v drážkách -měřeno megmetem).

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 20. pro 2009 21:19:20
od Jozefj
Můstek nemůže propouštět záporně pulzy,protože by šel do zkratu.Tady je spíš náděj ,že je dioda přerušená a chybí 1 půlvlna z 3-fází.Jelikož má zapojení do Trojúh.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 02. led 2010 18:30:40
od Hanz - FK
já se taky připojim, po nehodě na předek, (altík neutrpěl nic, bouráno na druhou stranu) od té doby mi svítí kontrolka dobíjení a opravdu to nedobíjí :D. čím to muže být?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 02. led 2010 21:07:55
od Jozefj
Nedotýká se náhodou konektor od buzení na altíku na kostru? Nebo se někde kabel od buzení skřípnul při nárazu na kostru ,tím se nemůže nabudit altík a kontrolka svítí.Zkontrolovat cestu buzení.Odpojit konektor od altíku a musí kontrolka zhasnout.Pokud zhasne je to altík ,pokud ne tak je skřípnutý mimo.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 02. led 2010 21:51:16
od Hanz - FK
když ho odpojím, kontrolka zhasne. lze nějak zjistit jestli je to regulátor nebo diody nebo něco jinýho? má alternátor nějaký relátko?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 02. led 2010 21:56:52
od Aleš
Neupadlo "kostření "motoru, ? Vem drát (silnější) a spoj mínus baterky přímo s obalem altiku.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 02. led 2010 23:29:42
od Hanz - FK
Dobrej nápad zkusim :) dik

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 03. led 2010 8:25:25
od Jozefj
Drobet chyba motor je zeměn 2x .U převodovky páskem--múže upadnout---.Na bloku motoru cca 16 kablem na blatník a že by nevodil ani jeden to by snad ani nešlo. Navíc by byl motor ve ´´vzduchu´´.Tím by nesvítila kontrolka.Představ si připojený pouze (+).Pokud zhasne po odpojení ,tak je chyba v altíku,možné upadlé vývody statoru ( ?????? ) ,rotor je připojen uhlíkama přes relé. Nebo, že by tam nebyl řemen????!!!!

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 03. led 2010 8:47:44
od Hanz007
tak zase nejsem idiot abych neviděl řemen :D zejtra zkusim koupit nový regulátor a uvidim, pak projdu kabel jestli neni někde seklej. nerad bych aby to byl nějaký větší problém protože jsem ještě nepřišel na to jak ten altík vyndat... kdybych neměl to servo tak by to bylo v poho. Uvidim jestli nejde sundat komplet i s držákem serva...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pát 08. led 2010 23:01:36
od Miskoo
Zdravim, mám problém. pri naštartovaném motoru mi kontrolka slabo preblikáva, ked sa dostanem nad 1000ot/min tak sa rozjasní uplne. tady som čítal že by malo byť napetie na regulátore na výstupe pre kontrolku zhodné s + z altíku ale nie je. na altíku mam cca 13,5V a na regulátore mam až cca 16,5V. regulátor som kúpil nový. nepomohlo to. ale inak všetko v pohode jazdím, počúvam muziku, skrátka žiadna zmena. Vďaka za radu

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 09. led 2010 8:38:57
od Jozefj
Zkontroluj kroužky.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 09. led 2010 18:10:58
od Miskoo
Rozobral som altík a krúžky boli takéto. Obrázek. trocha som ich presiel vodným smirkom a boli potom takéto. Obrázek. Ale výsledok rovnaký.nepomohlo to.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 09. led 2010 19:32:43
od Jozefj
To napětí je měřený při volnoběhu?To by odpovídalo tomu blikání, prosvěcování--rozdíl 3V mezi oběma vývody-.Na fotce vypadají jako nové nejde to zvětšit,ale nejsou prošoupané?Když se rozsvítí úplně kolik je kde napětí?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: sob 09. led 2010 20:31:54
od Miskoo
Upravil som ten 2. obrázok aby sa dal zvečšiť. ten druhý krúžok nie je taký hladký ako ten 1. veď vidíš sám. že by to bolo tým? a pri asi 2000ot/min je na regulátore cez 18V a na výstupe z altíka cez 14V.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 10:36:22
od Hanz - FK
já už zkusil dva altíky a pořád to nedobíjí. Ted to jdu všechno očistit a dotáhnout a proměřit tak uvidime co z toho vyleze...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 17:31:23
od Jozefj
Missko a jak vypadají hlavní diody plusové větve.Katoda na výstupní šroub.Není uvolněný můstek?Tady to vypadá,že vinutí napětí dává,pomocné diody taky.A kolik je odběr z altu.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 17:36:43
od Jozefj
Hanz je napětí v hlavním kabelu k altíku.Jak se to chová s jiným altíkem.Kdyby jsi chtěl, tak mi na maila hoď t.číslo.Je to snažší i v hledání.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 18:26:24
od Miskoo
mostík neni uvolnený, všetko som skúšal dotahovat. vypadá to byt ok. a ten odber ako sa zistí.nie som dobrý elektrikár. :( ale zmerám to ked mi napovieš.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 18:42:58
od Jozefj
Diody jsou OK? Proud se nejlépe měří přímo A-metrem,nebo se musí znát přesná zátěž. Při demontovaném statoru je výborné změřit izolační stav vinutí a plevhů.Už jsem takto vyřadil 3ks.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 19:44:25
od Miskoo
Zmeral som to dobre? Obrázek :scratch:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 19:47:50
od Ivarek
Ne,můstek vyndej a měř jednu diodu po druhý.A měřák si přepni o 1 pozici doprava na měření diod.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 20:13:04
od Miskoo
a asi by mali byt tie diody aspon na jednej strane odpájkované? Pretože mi to ukazuje na všetkých to isté.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 22:07:50
od Jozefj
Odpojené se to měří nejlépe,protože vzniknou body které jsou stejné.V každém bodu jsou zapojeny běžně 2-diody,K-A společná.Nesní ukázat 0.přepínač na značku diody,jak už bylo psáno.Na tutom měřáku to je od cca 350 do 800 jednostranně.Ovšem na všech skoro stejně.A pokud jsi elektrikář tak pro tebe není problém udělat izolační zkoušku statoru samozřejmě bez těch diod s síťovým napětím přes žárovku.Já to dělám s megm.500V.Pokud se žárovka rozsvítí tak je problém.Špatná izolace a ztráta výkonu.Zkrat vinutí nezměříš.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: ned 10. led 2010 22:23:46
od Mejra
omlouvám se, je to tu několikrát zminovaný atd. ale já se v tom nevyznám, jen bych chtěl vědět, jestli je normální mít napětí při zaplém motoru 14,4V..? mám 1,3BMM, novou baterku..

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 11. led 2010 13:24:48
od Jozefj
Zaplý motor.Na prázdno nebo se zátěží?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí atd.

Napsal: pon 11. led 2010 16:16:59
od Miskoo
idem merať, musel som si zohnat výkonejsiu pájku ta moja to nezvládala. a s tou izolačnou skúškou statoru si ma dostal.v škole sme to určite brali ale ja som akorád chýbal. :(


Edit: rozpájkoval som jednu z diod a pozri obrázok: Obrázek bola nepriechodná. To som si mohol hneď všimnúť. Ako sa dá vymeniť? vyzerá to že to tam je nalisované. bude to problém?