Stránka 22 z 24

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 10. úno 2015 20:39:17
od pipo444
Zmeraj dobíjanie, prekontroluj silové spoje na baterke, na štartéri, kostry na karosérii, silový spoj na poistkovke, popr. či do nej nenatieklo... to je taký základ.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:06:33
od felicia1
přátelé do vyhledávače už jsem nakomolil skoro vše, tak doufám že jsem to nikde nepřehlédl


řeším problém s altíkem na feldě
mám magneton 70A a problém je následující:
po nastartování musím motor vytočit až skoro na 2000 aby zhasla kontrolka dobíjení a naskočilo napětí z 12,5 na 14
pak už zůstane zhasnutá i na volnoběh
při zapnutí všech spotřebičů klesne i na plný plyn napětí na 11,4


řemenice se neprotáčí, regulátor má uhlíky oba stejné a podstatně delší, než regulátory, které mi začaly blbnout.
v tomto stavu už felda přišla, takže nedokáži říci co tomuto problému předcházelo

předem děkuji za nápady

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:32:39
od ferdamravenec
co usměrňovač ?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:35:09
od felicia1
to je ta malá krabička se symbolem polovodiče?
s ním jsem nic dělat nezkoušel, ale mám tu jeden náhradní.

mám ho zkusit vyměnit, či nějak dotáhnout svorky? (netuším co se na něm kontroluje)
mohlo by to ještě dělat např:
povolený diodový můstek, či něco v regulátoru???


díky moc

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:47:55
od pipo444
takže vravíš že si vyskúšal viacej regulátorov ? no šiel by som do originálu. vyzerá to na problém s budením altíku...

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:54:59
od ferdamravenec
usměrňovač = diodový můstek

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 22:59:12
od felicia1
aha omlouvám se

regulátorů jsem měnil více ale ne na tomto altíku,
pouze říkám že ty, co jsem v minulosti měnil měli více sjeté uhlíky popř. rozdílně mezi sebou atd...., tyto vypadají dobře)

na diodovém můstku už toho sám asi moc nezjistím.
je alespoň nějaký jednodušší test (přímo na autě) jak zjistit která součástka bude K.O ?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 23:01:20
od ferdamravenec
musí se rozdělat altík , jak co změřit je v dp

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 14. úno 2015 23:06:05
od felicia1
takže rozebírání pro mě znamená zahodit a koupit novej akorát když už novej (vím že se tu o tom i psalo ale nedořešilo se to)
kdysi někdo tvrdil že měl alternátor 120 možná i 150A a pasoval na origo držáky
potvrdit můžu že stejné držáky měl zetor 16245 a na něm jakýsi alternátor přes 100Ampér mám ovšem o alternátoru už toho moc nezjistím, byl na něm samolepící štítek a ten už je v nenávratnu.
jediné co můžu řícic je, že se velmi podobá magnetonu včetně vrtule na chlazení.


neví někdo více info?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 0:52:15
od ferdamravenec
jo vím , ze 120 ne , ale šlo by to předělat krom držáku i relé , motory 135/136 už ano stejně tak favorit mají 55A , z traktoru by tam šel - má stejný držák , ale musí se přidat relé , a nemělo to 100A , to si někdo spletl s baterkou , byl 42A novější 55A ,

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 10:24:43
od pipo444
tak neznamená že ak má regulátor dlhé uhlíky že je dobrý a správne reguluje. ten mostík možeš premerať ak vieš ako, no možno bude pre teba jednoducšie zohnať druhý altík, popr. repasovaný vziať of firmy.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 11:08:28
od ferdamravenec
u repasovaný 70magneton dát pozor , pokud měl vyjetý drážky od uhlíků , může vydržet už jen málo , páč na kroužcích je málo mědi a po ostružení toho moc nezbyde

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 12:22:37
od pipo444
ja keď som bral repasovaný BOSCH 70A tak krúžky boli celkom nové, vymieňané. na starom boli zodraté dosť, osústružiť by som sa bál, to by uhlík za chvílu jazdil po plaste :D

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 14:17:11
od felicia1
zapoměl jsem dodat že na tom zetoru byl dávaný silnější altík kvůli navigaci a sečce.
vím na milion procent že má přes 100amper jen se chlapi nedokázali dohodnout zda 110 120 nebo 150
údajně je to alternátor značky iskra
vzhledem i uchycením je to samý co ten magneton 70A
až zjistím více určitě to sem napíši i pro ostatní kdo řeší tento problém.


pochopitelně vím že origo zetor byly 35A a 55A event někdo dávl z repasu 42A
já už mám držáky na 70A magneton i na svém zetoru doma.


no více nebudu zapatlávat zdejší diskuzi, jen jsem chtěl vědět zda někdo přesně neví o kterém altíku mluvím.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 16:05:28
od ferdamravenec
no jestli to nebude tím , že tenhle držák byl dřív než nějakej altík 70A , začal na náklaďácích a traktorech tam se nejvíc projevovalo kroucení po napnutí řemenu , na osobácích začal až na favoritech , souběžně s tím na motorech 135/136 do karoserie 742 (š 120) ,

pokud je jiný značky tak je to možný že dá větší proud , magneton byl jen 35/42/55/70

pokud budeš kupovat jinej , pověnuj se a zkus najít např bosch , valeo ......... apod ,
pokud si dokážeš vyrobit držák sám (nemusí bejt z litýho železa , stačí svařovanej ) tak je na výběr velký množství altíků ,

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 17:11:17
od felicia1
mě jde spíš hlavně o to zachovat původní držáky jak na felicii tak na traktoru (abych měl ve svém strojovém parku alternátory zaměnitelné a lehce sehnatelné náhrady)
ale když prohlížím ten bosh z 1.6 feldy, tak pokud by šla přehodit řemenice s tím magnetonem, tak by měl jít jedním držákem na původní držák feldy a tím druhým na napínák téměř bez úprav nebo se pletu?

schválně si je v prodejně na pultu poměřím a porovnám

ví někdo zda je stejná hřídel?

a ještě prosím o info, jak z toho boshe stáhnu řemenici, u magnetonu jsem do rozevřeného svěráku šprajcnul ten věták a šlo to dobře, bojím se že řemenici i přes hadr neudrží svěrák a nebo jí zničím.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 21:18:02
od ferdamravenec
z 1,6 nee , ten je zavěšenej nahoře a napínání má dole , kdežto 1,3 stejně jako jiný československý stroje to mají obráceně ,
tj zavěšený jsou dole a napínání mají nahoře ,
pasuje tam jeden bosch , dával se na 1,3

s to u řemenicí nevím , neměřil jsem je , jinak je stahuju stahovákm

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 15. úno 2015 21:24:20
od felicia1
stahovákem to jo já myslel jak povolit a nezničit

jinak alternátor bosh co pasuje by mohl být tento http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... elicia-1.3

co je pravdy na tom že boshe dobíjí lépe i na volnoběh?
a jak se vlastně chladí bez toho větráčku?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 8:03:33
od ferdamravenec
jo , povolit , u magnetonu jsem sikama chytil za vrtuli , bosch jsem zatím nerozdělával , co to obtočit starýn klíňákem a pak teprv do svěráku

jo to by byl on

měl by líp dobíjet , páč oproti magnetonu prý má víc polových segmentů na rotoru

ty nový mají větrák uvnitř

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 15:36:48
od felicia1
díky :thumright:

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 17:34:42
od roman63
Nezkoušel někdo z Vás nahradit 90A Magneton (1.3 servo) nějakým jiným altíkem (Bosch, Valeo atd), který by s minimálními úpravami pasoval do 1.3 servo Feldy?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 19:12:23
od azse
Presne to by som potreboval súrne vedieť aj ja,lebo slabo svietila kontrolka(v noci),tak som včera rozobral alternátor,či náhodou nikde na diódách není špatný spoj,ale nič som nezistil,tak som zložil alternátor a odvtedy vôbec nenabíja a stále svieti kontrolka.Dosť boli už opotrebované krúžky,dal som ich osústružiť,ostala veľmi tenká vrstva,ale alternátor ani teraz vôbec nenabíja. Dnes som volal jednému na inzerát,kto predáva bosch 90A-vý altík,a on tvrdil,že do felície 1.3-ky so servom,jedine pasuje org. magneton 90A-vý.Dobre by bolo vedieť,či je to naozaj tak,alebo presne aký typ alternátoru by mohol pasovať namiesto magnetonu,lebo ten neviem či tak na rýchlo niekde zoženiem.
Ďakujem.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 21:14:23
od roman63
Nový 90A Magneton seženeš i "skladem", (http://www.srovnanicen.cz/q/alternator%20felicia%2090A), ale cena není nejmenší, to samé platí i pro komponenty do 90A Magnetonu. Jedině "regler" stojí pár kaček, protože je shodný se standardním 70A Magnetonem => rozhodně by přišel nějaký jiný altík z vrakáče levněji... ale jaký?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 16. úno 2015 22:01:19
od azse
Však práve to,že aký alternátor.Inak aj ten regulátor niekedy predávali zvlášť na 90A-vý alternátor-aj ja ho mám,pod číslom 004 003 226J,neviem,že aký je medzi nimi rozdiel,niektoré obchody aj teraz ho majú v zozname,ale v sklade nie,stojí okolo 40 eur,tiež nie je moc lacný.Napr.: http://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel ... -3284.html

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 17. úno 2015 8:30:40
od roman63
Pokud dobře koukám do ETKA (tímto díky za ten link :thumright:), tak by měl být regler pro oba typy stejný, ale můžu se mýlit...
Já tam mám číňana z Kellyny, který pasuje asi do všech Favorit/Felicia altíků a bez problémů. :D

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 23. úno 2015 20:18:29
od azse
Takže alternátor mám opravený,vymenené všetky diódy aj rotor,nabíjať nabíja,ale pôvodná chyba ostala. Vo tme slabo svieti kontrolka nabíjania a pri zapnutí smerovky bliká kontrolka spolu so smerovkami.Aj pri zaradení spiatočky silnejšie sa rozsvieti kontrolka dobíjania. Kde môže byť chyba? Už som prezrel všetky káble uzemnenia,ale žiadnu chybu som nenašiel.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 23. úno 2015 21:10:38
od ferdamravenec
a co regulátor ?
nabíjí , ale jaký to má hodnoty ?
co dál ? začal bych vyzkoušením altíku z jnýho auta kde perfektně dobíjí , (přijeď ke mně , pro mě není problém to brát ze svýho auta a zkoušet v jiným)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 24. úno 2015 18:21:12
od azse
Regulátor aj dobíjanie podla mňa je v poriadku.Namerané hodnoty:
voľnobeh 14-14,1V,+ svetlá 13,8V,+ ventilátor kúrenia 13,6V.
Druhý alternátor ťažko zoženiem,lebo je to Felícia 1.3-ka so servom,kde je 90A-vý alternátor magneton,vyrobený špeciálne pre tento typ auta a že vraj žiadny iný 90A-vý alternátor nepasuje do tohto auta.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 24. úno 2015 18:44:43
od ferdamravenec
ono to není , speciálně pro tento typ auta , dávali se i do fabií ,
jde tam dát i bosch .. valeo .... apod , jde jen o to aby měli správně držáky

o pár příspěvků výše :
jinak alternátor bosh co pasuje by mohl být tento http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... elicia-1.3

hledat takovejhle , to je sice odkaz na 70A , ale stačí se zaměřit na 90 , 120 ,140 .... nemusíš kupovat novej , stačí i z vrakáče ,

a jinak , kde jsi měřil dobíjení ? jen na baterce ? nebo jinde ? např zapalovač ? změř to i při tý zpátečce ,

změř jakej je rozdíl když změříš + na baterce a + v pojistkovce (kostru na stejným místě)

zkusit i přidat kabel motor-karoserie , a altík akumulátor

máš dobrej řemen ? není už ztvrdlej ? špatně se to posuzuje

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: stř 25. úno 2015 15:03:10
od roman63
ferdamravenec píše:o pár příspěvků výše :
jinak alternátor bosh co pasuje by mohl být tento http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l%20...%20elicia-1.3
ferdamravenec píše:nemusíš kupovat novej , stačí i z vrakáče
Jasně že z vrakáče. ;)

Můžeš, prosím ten odkaz trochu víc upřesnit resp. jej opravit? Myslíš tím Bosch do Fabky 1.4 MPI nebo do Feldy 1.6 MPI? Origo 1.3 MPI servo je tento, ale ten na vrakáčích asi není vůbec, stejně jako ten do Feldy 1.6 MPI.
Altíky do Fabky 1.4 MPI nebo do Fabky HTP jsou na vrakáči často k mání. Pasovaly by?
Nebo který sehnat z vrakáče? http://www.pietro-eshop.cz/obchod/vyhledavani/_q=altern%C3%A1tor+felicia

Díky.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: stř 25. úno 2015 17:32:43
od ferdamravenec
z feldy 1,6 ne (ten je obráceně zavěšenej), 1,6 s klimou taky ne (ten by měl mít jen čelní přírubu)
ty 90 šli i do fabií ale do kterých to nevím (prostě se někde museli spotřebovat)
bosch má spousta druhů , ono se špatně hledá když tam nejsou fotky aspoň ze dvou stran aby se dalo poznat jak má držáky

na tom odkazu , za to se olouvám nekontroloval jsem to co se zobrazí , jen jsem to zkopíroval z příspěvku výše :
>
od felicia1 » ned 15. úno 2015 21:24

šlo o to jak má držáky

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: stř 25. úno 2015 18:42:12
od felicia1
nakonec jsem tam dal origo 70A a snažím se šetřit energií.
vyhřívání nepoužívám, když je hezky mám denní svícení a parkuju na kopečku

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 10. bře 2015 17:32:58
od azse
Dnes som znovu odmeral napätie,lebo pôvodná chyba že v noci slabo svieti kontrolka dobíjania a bliká spolu so smerovkami,stále pretrváva.
Namerané hodnoty:
Na baterke: 14,06V
Na alternátore: 14,12V
V poistk.skrini: 13,82V
Neviem,či tieto hodnoty sú normálne alebo nie,ale ešte jednu vec som pozoroval,že keď som zvýšil otáčky,tak napätie na baterke kleslo z 14,06 na 14,02V.Ja som tak vedel,že zvýšením otáčok napätie sa má vstúpiť a nie klesať.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: úte 10. bře 2015 18:23:20
od felicia1
ovalita kroužků
zvýšením otáček začnou uhlíky """poskakovat""" a to způsobuje jak prosvěcování kontrolky tak pokles napětí

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 01. čer 2015 15:48:21
od miroslavko
Prosím o radu autoelektrikára alebo podobného odborníka. Mám 1,6 MPi, 1999, poctivých 90 000 km. Bol tam pôvodný alternátor Bosch 70A. Kontrolka dobíjania nesvietila, ale meraním digitálnym merákom som zistil, že batéria pri vypnutom motore mala 12, 5 V. Pri naštartovanom motore bolo pri rozsvietených svetlách napatie 13,5V, čo sa mi videlo málo. Pri pri zapnutí aj ventilácie a ohrevu zad. skla, napatie kleslo o dve desatiny V.
Autoelektrikár mi povedal, že alternátor potrebuje repas, alebo dať nový. Kúpil som nový alt. Magneton 90A. Po namontovaní som meral za jazdy 13,9 až 14,2V (len rozsvietené svetlá a ventilácia na 2. stupni). Bol som spokojný. Po 800 km meriam za rovnakých podmienok 13,1 resp. 13,2. Zisťujem, že počas štartovania je napatie cca 10V, štartuje výborne, ale napatie po spustení motora stúpa len dosť pomaly (napr. 5 sekund) Kontrolka OK.
Povodný alternátor má krúžky v dobrej forme, ložiská a regulátor sú OK, uhlíky 9mm. Za radu vopred ďakujem.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 01. čer 2015 22:05:49
od pipo444
od Bosh k Magnetonu je jako z kaluže do blata :D počas štartovanie napätie padne to je jasné. no ak ti dobíja a nemáš problém s vybytou baterkou tak OK. Bosh ten reguluje napätie lepšie a nepadá tak ako na Magnetone. hlavne aj na volnobeh. tento rozdiel pozná vačšina ludí :)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 27. čer 2015 23:56:26
od Rorschach - FK
Chci se zeptat. Chtěl bych vyměnit alternátor. Mám teď klasiku 1,3MPI s klasickým altíkem 55A. Rád bych nějaký silnější. Je nějaký, který tam pasne bez nějakých větších úprav? Pasne tam např. Bosh 70A?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 8:59:01
od pipo444
Magneton 70A tuím bez úprav pasuje. Bosch je lepší ale neviem, záleží od držiaka

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 10:10:12
od Maty
pasuje taky, jen se musí vymyslet uchycení, aby byl v trase řemenu a nebyl bokem (je tam cca 1-2 cm rozdíl )

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 13:03:24
od Rorschach - FK
Nejraději bych něco abych nemusel řešit držáky, uchycení a podobné. Na ty moje trasy mi ten můj 55A altík nestačí. A altík Valeo 70A s číslem 03D903025H?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 13:37:37
od pipo444
ak nechceš riešiť držák tak Magneton 70A tam daj a je ;)

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 16:34:02
od ferdamravenec
na tvoje trasy 55 nestačí ?????????????? tak to není číslem 55 , ale jiným problémem - altík , řemen , aku , kabely , ............. ,
nebo tam máš navíc nějakýho žrouta kterýmu jsi nepřizpůsobil zdroje (alt/aku)

pasuje tam magneton70A , a i jeden bosch ale označení nevím , a určitě se najde víc altíků , ale musí se to zkusit

kdyby to nekdo věděl , tak to tu je napsaný

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 28. čer 2015 22:29:45
od Rorschach - FK
Jo pochopil jsem. Je tu 22 stránek o hovně. Hele nebylo by vhodné stránky uzamčít s tím, že vše je už řečeno a ať si to zájemce vyhledá?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: pon 29. čer 2015 7:42:48
od ferdamravenec
jo máš pravdu , , ale to by se mohlo zamknout 97% fora
nechce se mi psát ,
pokud se tvůj problém vyřeší výměnou altrnátoru , tak měl altík závadu , a pokud je chyba jinde tak silnější altík nepomůže

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 17. říj 2015 17:17:59
od Slint
Zdravím mám menší problém :hlava: když jedu třeba 70km/h a zmacknu spojku tak mi otáčky spadnou na 500 a problikne baterie a mazání a už 2x mi to dokonce chciplo. Nejdřív jsem si myslel že alternátor tak jsem dal pouzitej magneton 70A a furt stejný tak jsem dal úplně nový czechoslovakia 55A a furt stejný tak jsem očistil kontakty v motoru a přitom jsem dal nový řemen a furt nic. Ještě se chystam pořídit novou baterii a dobíjení volnobeh + světla 13,5V s 55A a při jízdě 13,7V - 13,8V. Už mi docházejí nápady co ještě udělat :hlava: jestli se s tím někdo setkal a vyřešil tak budu moc rad za informace.

1.3 MPI bez ničeho :D

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: sob 17. říj 2015 18:59:36
od Kroupa
To máš nízký volnoběh,co klapka.Zkusit vyčistit a nastavit.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 18. říj 2015 10:47:00
od Slint
Klapka byla cca před rokem vyčištěna a nastavena ale udělám to znova, jinak když padnou otáčky na 500 tak se to pak hned srovná do normálu.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 10. led 2016 19:11:57
od redroker
Dneska jsem po cca 1km jízdy(studený motor) vyhodil z kopce kvalt a během vteřiny pohasla o polovinu přístrojovka a rozhvízdal se klíňák,to trvalo asi 50m a pak se vše vrátilo do normálu,zbytek cesty (cca 6km) bez problému.Co mi tím chce auto říct? Odcházející alternátor (původní),klínový řemen (byl měněn před rokem a nezdá se mi povolený)?

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 10. led 2016 19:21:26
od felicia1
aby jsi to neměl jako já, ta debilní izolace zadní stěny motoru se mi namotala na řemenici.

Re: Vše o dobíjení...alternátor,kontrolka dobíjení,napětí at

Napsal: ned 10. led 2016 20:04:01
od pipo444
zhoď dole remeň a zatoč alternátorom.ak zistíš že ide ťažšie ako normálne tak kontrola. to isté môžeš skúsiť aj s vodnou pumpou ;)