Jak ověřit funkci alternátoru?
Jak ověřit funkci alternátoru?
Mám 1,6mpi.
Ale baterku musim pořád doma dobíjet, abych někde neuváznul... Furt mam problémy se startem...
Když baterku nabiju, tak to chytne hned...
Kontrolka dobíjení mi nesvítí.
Mám "inteligentní" nabíječ, který píše vady autobaterie, ale na té co tam mám, žádné vady podle něj nejsou . . . je to 44Ah.
četl jsem tu něco o dobíjení, atd.. ale je tam 360 příspěvků a nic jsem v tom nenašel...
Jak mám ověřit, zda-li alternátor funguje?
Mám doma všemožné voltmetry, A-metry, atd... takže bych to mohl nějak změřit...
Kdyby to ale nedobíjelo, nebo málo, tak by svítila kontrolka na přístrojovce, ne?
Ale baterku musim pořád doma dobíjet, abych někde neuváznul... Furt mam problémy se startem...
Když baterku nabiju, tak to chytne hned...
Kontrolka dobíjení mi nesvítí.
Mám "inteligentní" nabíječ, který píše vady autobaterie, ale na té co tam mám, žádné vady podle něj nejsou . . . je to 44Ah.
četl jsem tu něco o dobíjení, atd.. ale je tam 360 příspěvků a nic jsem v tom nenašel...
Jak mám ověřit, zda-li alternátor funguje?
Mám doma všemožné voltmetry, A-metry, atd... takže bych to mohl nějak změřit...
Kdyby to ale nedobíjelo, nebo málo, tak by svítila kontrolka na přístrojovce, ne?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
změř kolik je na baterce při zapnutých světlech (hlavních) a puštěném ventilátoru na 4 stupeň.
Jak je stará ta baterka?
Jak je stará ta baterka?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Baterka je stará asi tak 4 roky...
Dobře... změřím to... kolik by to mělo být, kdyby to bylo v pořádku, či nepořádku?
Dobře... změřím to... kolik by to mělo být, kdyby to bylo v pořádku, či nepořádku?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Nemelo by tam být moc pod 13V, idealne tušim 13.5V, při otáčkách kolem 14V
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
13,5 při vypnutům motoru, zaplý světla a topení
14V na volnoběh + zaplý světla a topení?
Nebo jako jak při otáčkách?
14V na volnoběh + zaplý světla a topení?
Nebo jako jak při otáčkách?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
volnoběh a druhe mereni v otackach - jsem myslel např. 2500otáček
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
voľnobeh bez záťaže , voľnobeh a svetlá a vetrák napr. na 2 ku
a potom to isté v otáčkach cca 2-3tis
a potom to isté v otáčkach cca 2-3tis
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Dobře... a když naměřím tyto správné hodnoty? čím toještě může být?
když budou hodnoty jiné.. třeba jen 12,5V, tak je alternátor v háji?
když budou hodnoty jiné.. třeba jen 12,5V, tak je alternátor v háji?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Správně fungující alternátor udržuje napětí minimálně 13,5V v celém rozsahu otáček i při zapnutých světlech. Když naměříš napětí menší, tak je pravděpodobně závada v alternátoru.
Stav akumulátoru se dá orientačně ověřit poměrně snadno. Stačí změřit napětí na akumulátoru. Plně nabitý několik hodin odstátý akumulátor by měl mít 12,5V. Namontuj ho do auta a bez nastartování zapni zapalování a světla. Za pět minut změř napětí a nemělo by klesnout výrazně pod 12V. Řekněme že 11,8V je ještě OK. Když budeš sledovat voltmetr tak napětí poměrně rychle klesne na cca 12V a pak už by se mělo držet stejné. Když by napětí po celou dobu klesalo a klesalo, tak je baterka špatná.
Jestliže jsi změřil že alternátor dobíjí a akumulátor se také tváří že je OK, tak musíš hledat dál. Potíže se startováním mohou mít na svědomí znečištěné kontakty na akumulátoru, nebo závada starteru. Docela často bývá i problém s velkým odběrem při vypnutém zapalování. Nějaký trvale zapnutý spotřebič baterii soustavně vybíjí.
Stav akumulátoru se dá orientačně ověřit poměrně snadno. Stačí změřit napětí na akumulátoru. Plně nabitý několik hodin odstátý akumulátor by měl mít 12,5V. Namontuj ho do auta a bez nastartování zapni zapalování a světla. Za pět minut změř napětí a nemělo by klesnout výrazně pod 12V. Řekněme že 11,8V je ještě OK. Když budeš sledovat voltmetr tak napětí poměrně rychle klesne na cca 12V a pak už by se mělo držet stejné. Když by napětí po celou dobu klesalo a klesalo, tak je baterka špatná.
Jestliže jsi změřil že alternátor dobíjí a akumulátor se také tváří že je OK, tak musíš hledat dál. Potíže se startováním mohou mít na svědomí znečištěné kontakty na akumulátoru, nebo závada starteru. Docela často bývá i problém s velkým odběrem při vypnutém zapalování. Nějaký trvale zapnutý spotřebič baterii soustavně vybíjí.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
žádný trvalý spotřebič v autě nemám.. třeba jako zesilovač, či rádio... Schválně jsem jednou měřil odběr, když bylo vše vypnuté, jen blikala kontrolka alarmu a svítily dig. hodiny (auto bylo v tom stavu, v jakém ho nechávám, když od něj jdu...) a odběr byl cca 0,2A
Mám nechat 5 min zaplé zapalování a světla a pak to změřit?
Akumulátor má čisté kontakty... to jsem řešil hned... a stejně jak to furt sundavám, tak to nemá ani šanci začít oxidovat...
Mám nechat 5 min zaplé zapalování a světla a pak to změřit?
Akumulátor má čisté kontakty... to jsem řešil hned... a stejně jak to furt sundavám, tak to nemá ani šanci začít oxidovat...
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
200mA je už docela dost. Slabší baterku to za noc vysosá že ráno nenastartuješ.
Trvalý spotřebič evidentně máš, když píšeš o alarmu. Trvale jsou připojené věci jako autorádio, centrální zamykání, alarm a řada dalších obvodů.
Trvalý spotřebič evidentně máš, když píšeš o alarmu. Trvale jsou připojené věci jako autorádio, centrální zamykání, alarm a řada dalších obvodů.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Mam podobný problem. Nevím, jestli je to alternátorem, či něčím jiným, ale zkusm tyhle testy, co jsou tu posané a uvidim...
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
- Atnarfus: takže to může být i alarmem, jo? jáááj... tyo... to bude asi problém u mě... mam alarm, centrální zamykání, atd... rádio v autě nemam... občas zesilovač, ale ten odpojuju, když stojim.... a má odběr tak 2-3A.. což za jízdy nevadí...
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Tak jsem naměřil na volnoběh v zásuvce místo zapalovače cca 14,5V a při vyšších otáčkách cca 15,5V . . tak nevím, jestli to není zase hodně...
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
15,5V je až moc když bude dobíjet max 14V bude to OK já naměřil po opravě altiku 13,7V
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
1) není náhodou rozsvícené světýlko v kufru.
2) Bohužel neznám osazení 1.6MPI.Typ altíku.Prosím poučit.
2) Bohužel neznám osazení 1.6MPI.Typ altíku.Prosím poučit.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Na baterce by mělo být napětí na volnoběh a při jízdě dycky v rozmezí 13,2V - 14,2V pokud je méně alternátor dobíjí málo pokud je nad přebíjí se.... Na své 1.6ce mám na volnoběh zahřátý motor bez zapnutých světel cca 14V..zapnu světla a mám nějakej cca 13,7V...jak zapne větrák na chladiči tak spadne na cca 13,4V....baterka Filson 55Ah a v lednu bude mít výročí 5 let (koupena za 900Kč v Hypernově) pokud tam máš v 1.6ce 44Ah tak tu bych hned vyhodil a koupil 55Ah nebo 60Ah
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
A z jakého důvodu má vyhazovat baterku,ta se jenom vozí.Altíku je šuma fuk co je za baterku v autě pokud je zdravá a utáhne startér i v mrazech.Na nic víc tam za jízdy není.A pokud je tam 90A altík ,tak nedotuje systém ani při zatavení na volnoběh. V práci máme 44 Ah v dieslu meganu a jak s tím točí.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Mam tam 70A alternátor Bosh.
Ten je v pořádku....
Ale baterka je v háji.... neudrží napětí a moc se nedobíjí.... mezi kabely od altu k baterce a od baterky ke startéru není téměř žádný odpor... (řádově v setinách ohmu)
Ten je v pořádku....
Ale baterka je v háji.... neudrží napětí a moc se nedobíjí.... mezi kabely od altu k baterce a od baterky ke startéru není téměř žádný odpor... (řádově v setinách ohmu)
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
pokud ti altík dává více jak 14.2V tak je věčinou špatný regulator napetí tím pádem do baterky jde až 16V a kurvíjito tím padem jde do hajzlu i nová pokud neopravíš altík
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
a ten regulátor napětí je hned pod tim černým krytem co je na altu?
jde to vyměnit aniž bych musel alt vyndavat?
Můžu to nějak zrakvit? jako že se mi něco z altu vysype na zem a bude to na vyhození pak celý už...
jde to vyměnit aniž bych musel alt vyndavat?
Můžu to nějak zrakvit? jako že se mi něco z altu vysype na zem a bude to na vyhození pak celý už...
- Faust
- Příspěvky: 2340
- Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
- Bydliště: Prelouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
věčinou je z boku altíku na dvou šroubkách a vede z něj jeden drátek.je to obdelník asi 6cmx 3.5cm.je na něm taky označení amper podle altíku.když ho vyndáš tak n něm jsou uhlíky když jsou už krátké tak to špatně dobíjí a když se posere něco vevnitř tak to dává víc proudu.noví stojí kolem stovky.noví bude chtít trochu trpělivosti s instalaci protože má dlouhé uhlíky nové a jde to na těsno.takže žádná síla ať neprasknou.
já mám na 1.3 s klimou 90A altík magneton tak tam to tak je.ty u 1.6 to budeš mít nejspíš pod tím krytem.jako nejlepší ho je vyndat a odvíst ho kněkomu kdo to dělá lepší je už přitom udělat ložiska a vyčistit nestojí to svět a máš jistotu že to je ok a nevisipe se ti po 10tkm ložiska a skurví to celí alt
já mám na 1.3 s klimou 90A altík magneton tak tam to tak je.ty u 1.6 to budeš mít nejspíš pod tím krytem.jako nejlepší ho je vyndat a odvíst ho kněkomu kdo to dělá lepší je už přitom udělat ložiska a vyčistit nestojí to svět a máš jistotu že to je ok a nevisipe se ti po 10tkm ložiska a skurví to celí alt
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
JO je pod tím krytem a je dobré rovnou zkontrolovat i ty kroužky co dosedají uhlíky.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Tak jsem měřil napětí na altu dneska a na volnoběh bylo kolem 14,3V . . .
Poté jsem vyzkoušel baterku, co zvládne....
Byla nabitá, včera jsem s ní večer jezdil (cca 4 strarty), a napětí na svorkách, při vyplém motoru a všem na autě bylo cca 12,55V.
Zapnul jsem zapalování a rozsvítil obrysovky a tlumená světla. Nic víc.... nechal jsem to svítit cca 20min, pak jsem přišel k autu, nic už nesvítilo, ani přístrojovka a na baterce bylo cca 5,5V a když jsem vše vypnul, tak se začala sama pomalu oživovat.. ale to tak, že napětí stouplo o cca 1V za 10min a to až maximálně do cca 10V.
Myslím, že to zlo v mém autě je baterka.
Přece musí vydržet déle a ne jen 20min při této zátěži, ne?
Poté jsem vyzkoušel baterku, co zvládne....
Byla nabitá, včera jsem s ní večer jezdil (cca 4 strarty), a napětí na svorkách, při vyplém motoru a všem na autě bylo cca 12,55V.
Zapnul jsem zapalování a rozsvítil obrysovky a tlumená světla. Nic víc.... nechal jsem to svítit cca 20min, pak jsem přišel k autu, nic už nesvítilo, ani přístrojovka a na baterce bylo cca 5,5V a když jsem vše vypnul, tak se začala sama pomalu oživovat.. ale to tak, že napětí stouplo o cca 1V za 10min a to až maximálně do cca 10V.
Myslím, že to zlo v mém autě je baterka.
Přece musí vydržet déle a ne jen 20min při této zátěži, ne?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Jozefj píše:1) není náhodou rozsvícené světýlko v kufru.
2) Bohužel neznám osazení 1.6MPI.Typ altíku.Prosím poučit.
Tak tenhle problém jsem měl před rokem v zimě u 1,3mpi . . . Světýlko pitomý furt svítilo... tak jsem ho odpojil.
Teď mi tam nic nesvití.... teď mám 1,6mpi
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
no tak mas zřejmě baterku KO . jestli mas aspon 44Ah baterii mela by pritomto zatížení vydržet cca 3,5hodiny než se vybije..
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
- Surmi: 56Ah . . . tak to je ještě hůř na tom....
No nevim kolik má osvětlení auta a zapalování odběr, ale i kdyby to mělo 10A (což přehánim, si myslim), tak by měla vydržet 5,5h, že?
Tak já seženu jinou a problém bude snad vyřešen...
No nevim kolik má osvětlení auta a zapalování odběr, ale i kdyby to mělo 10A (což přehánim, si myslim), tak by měla vydržet 5,5h, že?
Tak já seženu jinou a problém bude snad vyřešen...
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
tolik, jo? jsem myslel tak 7A . . .
Dobře...
Když to na 56Ah vydrželo poze 20 min, tak to je jako kdyby brali 120A
což neberou.. takže baterka je na vyhození....
Dobře...
Když to na 56Ah vydrželo poze 20 min, tak to je jako kdyby brali 120A
což neberou.. takže baterka je na vyhození....
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Jestli nabitou baterku světla vysosala tak rychle, tak je baterka v háji. Stejně ale po montáži nové přeměř dobíjení.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Dobře...
A ještě tedy když to shrnu...
Na volnoběh bych měl na altu naměřít 14,2V a při vyšších otáčkách max 14,5V ?
A ještě tedy když to shrnu...
Na volnoběh bych měl na altu naměřít 14,2V a při vyšších otáčkách max 14,5V ?
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
už to psal Jurka Na baterce by mělo být napětí na volnoběh a při jízdě dycky v rozmezí 13,2V - 14,2V pokud je méně alternátor dobíjí málo pokud je nad přebíjí se
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
To já se radši optám šestkrát a budu za vola, než aby to pak bylo jinak....
Každej píše totiž něco jinýho....
V tom megavláknu "vše o dobíjení" je nehoráznej bordel a tam je těch variant asi milión . . .
Na volnoběh mam 14,2 . . . při vyšších ot. to bude asi víc...
Dík..
Každej píše totiž něco jinýho....
V tom megavláknu "vše o dobíjení" je nehoráznej bordel a tam je těch variant asi milión . . .
Na volnoběh mam 14,2 . . . při vyšších ot. to bude asi víc...
Dík..
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Ten nehoráznej bordel dělají ti co nejsou schopni napsat co mají za vozidlo a typ altíku.Je problém popsat kolik to má dobíjet,když se musí člověk domýšlet co tam kdo má.Když jsou dva typy altíků podle provedení,3-fázový a 6-fázový. Samozřejmě 3-fázový ve volnoběhu motoru v zátěži nedobíjí,nemá jak-- málo otáček--.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Na skoda.panda.cz najdeš články od Jiřího Čecha. Velice podrobně tam popsal funkci alternátoru. Je tam i dlouhá článek o akumulátorech. Stojí to za přečtení.
Podle předpisu výrobce má správně fungující alternátor při 2000 otáčkách udržovat napětí 13,5-14,2V. Když je napětí mimo uvedený rozsah, tak je alternátor vadný. Ber ale v úvahu přesnost svého měřícího zařízení. Multimetry ze supermarketů za 199Kč nějakou tu desetinku neřeší. Měření je samozřejmě nutné provádět přímo na alternátoru, nebo alespoň na akumulátoru.
Z praxe ti mohu říct, že napětí se nemění v celém rozsahu otáček ani po zapnutí běžných spotřebičů. Jestli ti napětí výrazně kolísá s otáčkama, tak je to také problém.
Podle předpisu výrobce má správně fungující alternátor při 2000 otáčkách udržovat napětí 13,5-14,2V. Když je napětí mimo uvedený rozsah, tak je alternátor vadný. Ber ale v úvahu přesnost svého měřícího zařízení. Multimetry ze supermarketů za 199Kč nějakou tu desetinku neřeší. Měření je samozřejmě nutné provádět přímo na alternátoru, nebo alespoň na akumulátoru.
Z praxe ti mohu říct, že napětí se nemění v celém rozsahu otáček ani po zapnutí běžných spotřebičů. Jestli ti napětí výrazně kolísá s otáčkama, tak je to také problém.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
skoda.panda.cz momentálně nejde
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
U 3-fázových je výkon hnaný otáčkama více než u ostatních.Regulátor hlídá napětí ,nemá nic společného s proudem,ale pokud se s vozidlem pojede v otáčkách 1500-2000 bude altík vybuzen sice naplno,ale nebude schopen dát potřebný proud a tím klesne i napětí na výstupu.A když se píše píše o měření na akumulátoru,tak to je konec vodiče pro nabíjecí okruh. A výrobce to měří na svorce (B) při 4000 otáčkách a 6000 otáčkách.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Mam taky problem, ze behom mesiaca sa mi asi 2 krat totalne vybije baterka, ze ledva pretoci starter. Cital som tu vela o overeni spravnej funkcie alternatora. Pri merani napatia na baterke mam pri zatazeni (svetla, ventilator) na baterke 13,3V, avsak ked pri beziacom motore odpojim minusovy kabel z baterky a vtedy zmeriam napatie medzi minusovym kablom a plusovym polom baterky, tak mi voltmeter ukazuje 13,8V , bez zatazenia (vypnute svetla a ventilator) 14,1V. Myslite, ze bude chyba skor v baterke? Jediny problem toho alternatoru je, ze prestane dobijat asi pri 4500 otackach. Vdaka za odpovede
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
u Feldy 1,6 mám alternátor Bosch 70A.Chtěl bych se zeptat, jestli tento typ alternátoru dobíjí i při volnoběhu a které typy alternátorů u Feldy při volnoběhu nedobíjí.Tuším, že mezi ty, které na volnoběh nedobíjí, patří Magneton, ale nevím, který typ
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Magneton do 70A včetně.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Pokud odpojíš altík od baterky bez zátěže,tak ho klidně mužeš zničit. Jestliže přestává dobíjet ,tak demontovat a spravit.
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Jozef - a 90A magneton z felicie z klímou alebo servom už tento problém nemá?
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
který problém?
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
dobíjení pri volnobehu
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Jo to jsem si myslel taky. Mladej přijel s wv Bora ta má klimu a když jí zapnul a sepnul větrák tak napětí šlo skoro na 11,9 V .Až po přidání se napětí zvedlo. Felda s klimou bude na stejným základu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
jak ověřit funkci ...............
literatura : Údržba a opravy vozů š 105-120......... , J.Andrt , 5.vydání z r1998 , str 482-488
je to sice k altíku 55A ale jako návod to stačí
literatura : Údržba a opravy vozů š 105-120......... , J.Andrt , 5.vydání z r1998 , str 482-488
je to sice k altíku 55A ale jako návod to stačí
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
- Bydliště: 294 29 bezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
jak ověřit zda altik frci,? vecer pri zapnutem motoru rozsvit dalk svetla a i ostatni a proturuj motor pokud dobiji svetla pri vyssich otackach budou svitit jasneji ale pokud ti neodesel napetový regulartot kosticka u altikuu
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Plnou zátěž ,měřák a 3000 -4000 otáček motoru. Jestli je napětí 13,4-14V na aku tak dobíjí.
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
neví někdo koik watu má vykon altík 70 A NA felicii 1.3 mpi 50 KW chci koupit subwoofer kterej má 800w tak aby to utahnul
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak ověřit funkci alternátoru?
Si to spočítej
P (výkon) = U(napětí) * I(proud)
P (výkon) = U(napětí) * I(proud)
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná