Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Zdravím, řeším tu jeden problém. Nevíte prosím kolik A dávají standartně montované alternátory do Felicií 1.3 BMM? Vloni v říjnu jsem si koupil Alpinu 62Ah a nejsem si jist, zda-li to alternátor vůbec utáhne. Moje Felda s BMM motorem má i vysokou spotřebu, 10l/100km, jestli to není zaviněné výše zmíněným aku. Děkuji.
Ten akumulátor zn. Alpina musím pochválit, krásně startoval v krutých mrazech
Ten akumulátor zn. Alpina musím pochválit, krásně startoval v krutých mrazech
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Nejsem si stoprocentně jistý, ale standartní altík na 1,3 by měl mít maximální proud cca 70A.
Ať mě, prosím, zkušenější elektrikáři opraví, ale mám za to, že dobíjecí proud je stejný jak na větší, tak na menší autobaterii (co se týče kapacity).
Tedy alternátor sám o sobě by tuto změnu měl zvládat dobře.
Ale není možné, aby tato "větší" baterie samotná zvedla spotřebu k 10l/100.
Ať mě, prosím, zkušenější elektrikáři opraví, ale mám za to, že dobíjecí proud je stejný jak na větší, tak na menší autobaterii (co se týče kapacity).
Tedy alternátor sám o sobě by tuto změnu měl zvládat dobře.
Ale není možné, aby tato "větší" baterie samotná zvedla spotřebu k 10l/100.
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Mám taktéž 1.3 BMM 50kw, kola 195/50R15, měsíčně najezdím kolem 2500km, půl ve městě a půl po dálnici, néé zrovna úplně lehká noha a průměrná spotřeba je 7 Litrů
Zkus vyměnit svíčky, kabely, vyčistit klapku, olej, popř. vyměnit výfuk.
Zkus vyměnit svíčky, kabely, vyčistit klapku, olej, popř. vyměnit výfuk.
Kozel je nebezpečný zepředu, kůň zezadu, hlupák ze všech stran.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
jo jak je napsáno výše . přidej k tomu vzduch filtr , a kontrolu palivového potrubí pod autem nejlépe za běhu motoru nepočítej s tím že to bude kapat ale jen dělat flíček na potrubí ,
z předchozích se přikláním k výfuku
baterie i špatná by tolik spotřebu nezvedla
z předchozích se přikláním k výfuku
baterie i špatná by tolik spotřebu nezvedla
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
a taky si k tomu přidej čidlo teploty
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Byl vyměněn vzduchový filtr, svíčky, olej se bude měnit. Dodám, že motor už má nalítáno 190 500km, za tu dobu se v něm nikdo hlouběji nehrabal, jen se měnila spojka, termostat.
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Jinak s feldou jezdím já, 19letý student střední průmyslovky. Každé ráno ráno ráno dojíždím až 20km až k metru, metrem dál jedu do školy. Dříve jsem měl takový razantní závodnický styl jízdy, teď jezdím stylem "v obci 50tkou na čtyřce...". Na jednu plnou nádrž teď ujedu průměrně 400 - 500km. Nějak se mi teď nechce kupovat nové auto, felda mi hodně přirostla ke srdci
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Pak jsem si všiml, že po nastartováni jede v mírně zvýšených otáčkách, cca 1000RPM.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
začni tím nejjednodušším , prohlídni potrubí , změř snímač teploty vody pro řj , prostuduj téma agregát tam jsou hodnoty napsány,
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Aby si mal predstavu, tak po dlhom neúspešnom štartovaní ( zavdušnšnie ) baterka 66Ah brala po naštartovaní zopár minút niečo vyše 2OA, potom to kleslo na pár ampérov. Po bežnom štarte sa batéria dobíja chvíľku cca 10A, ale rýchlo to klesne.
-
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
V prodejně se mě snažili přesvědčit že baterie s větší kapacitou je problém může to uškodit protože alternátor na to není stavěný. Mě se to nezdá logické. Jediný problém který by mohl nastat je, že by se baterie nedobíjela na plnou kapacitu při častých startech a krátkých jízdách.
Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity nebo větší počet startů. Nebo se pletu?
Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity nebo větší počet startů. Nebo se pletu?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
záleží jak , nebo o kolik "větší" , ale ničemu to neublíží ,
Jediný problém který by mohl nastat je, že by se baterie nedobíjela na plnou kapacitu při častých startech a krátkých jízdách.
to by se ti nedobíjela ani ta menší
Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity >NE< nebo větší počet startů >ANO<
Jediný problém který by mohl nastat je, že by se baterie nedobíjela na plnou kapacitu při častých startech a krátkých jízdách.
to by se ti nedobíjela ani ta menší
Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity >NE< nebo větší počet startů >ANO<
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Když z baterie odebereš startováním apod. třeba 5 Ah, musí se pak těch 5 Ah zase doplnit, aby byla baterie nabitá tak jako před startem.
A je úplně jedno, jestli těch 5 Ah odebereš a pak doplníš do baterie 44 Ah, nebo do baterie 100 Ah.
A je úplně jedno, jestli těch 5 Ah odebereš a pak doplníš do baterie 44 Ah, nebo do baterie 100 Ah.
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Ja bych k tomu dodal jen to že bych začal kontrolou seřízení ventilů a stavu svíček a rozdělovače, tedy víčka a palce plus kabely.
Co se baterie týče tak tam co vím jsou problém bezúdržbové baterie s obsahem stříbra. Údajně jde oto že tyto baterie potřebují aby alternátor dával stabilně 14 a více voltů jinak dochází k sulfidaci baterie a k jejímu následnému poškození. Bohužel alternátor Pal toho není schopen.
Co se baterie týče tak tam co vím jsou problém bezúdržbové baterie s obsahem stříbra. Údajně jde oto že tyto baterie potřebují aby alternátor dával stabilně 14 a více voltů jinak dochází k sulfidaci baterie a k jejímu následnému poškození. Bohužel alternátor Pal toho není schopen.
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Mr.Wankel píše:V prodejně se mě snažili přesvědčit že baterie s větší kapacitou je problém může to uškodit protože alternátor na to není stavěný. Mě se to nezdá logické. Jediný problém který by mohl nastat je, že by se baterie nedobíjela na plnou kapacitu při častých startech a krátkých jízdách.
Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity nebo větší počet startů. Nebo se pletu?
Je to přesně jak říkáš, v PRDejně jsi musel narazit na pěkného idiota .
Osobně mám Vartu 105 Ah a mohu jen a jen doporučit, na spotřebu to nemá žádný negativní vliv. Naopak by měla lehce klesnout, protože to je aku s nízkým vnitřním odporem a lepší účinností dobíjení . Ale to jsem nesledoval ... Ono jí taky dost vybíjím při vypnutým motoru a pak se dlouho nabíjí a to samozřejmě něco benzínu stojí. Takže se to tak nějak vyrovná .
http://www.battery-import.cz/varta-star ... -12v--h15/
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Teoreticky samozřejmě ano, ale praxe je mnohdy jiná . Záleží na schopnosti baterie přijímat proud, což je ovlivněno stářím, vnitřním odporem, konstrukčním provedením desek, aktuálním nabitím a použitou výrobní technologií (zaplavené, AGM, GEl, start-stop ...). Takže se ta 44 Ah baterie může stejným proudem dobíjet o dost déle, než lepší stovka - tj. celkem spotřebuješ více energie, kterou umoříš ve ztrátách (a nebo taky ne ...).mikka píše:Když z baterie odebereš startováním apod. třeba 5 Ah, musí se pak těch 5 Ah zase doplnit, aby byla baterie nabitá tak jako před startem.
A je úplně jedno, jestli těch 5 Ah odebereš a pak doplníš do baterie 44 Ah, nebo do baterie 100 Ah.
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
favo píše: Co se baterie týče tak tam co vím jsou problém bezúdržbové baterie s obsahem stříbra. Údajně jde o to že tyto baterie potřebují aby alternátor dával stabilně 14 a více voltů jinak dochází k sulfidaci baterie a k jejímu následnému poškození. Bohužel alternátor Pal toho není schopen.
Proboha od kdy ? Netvrdí to jen prodejci s plným skladem údržbových baterií, které nikdo nechce ?
Sulfataci se nejlépe ubráníš, pokud budeš baterii používat rozumně a nebudeš jí vybíjet do úplna a jednou za čas jí proženeš nabíječkou. A to bez rozdílu typu, prospěje to každé. No a jelikož i přes to se nějaké sulfáty v malém množství ukládají (což je naprosto přirozené - nebýt toho, mají baterie téměř nekonečnou životnost, dle některých zdrojů více než 80% všech olověných akumulátorů končí svoji životnost právě kvůli sulfataci) je možno použít pulsní pumpy, aneb desulfatační obvody. Rozpohybují elektrolyt tak, že se soli (sulfidy - hlavně síran olovnatý PbSO4) opět rozloží na olovo a kyselinu sírovou H2SO4. Síran olovnatý vznikající na elektrodách (vybíjením článku) má totiž původně amorfní strukturu, ale po čase krystalizuje. Při nabíjení akumulátoru v tomto krystalickém stavu už síran olovnatý mnohem hůře konvertuje na Pb a SO4 . Při plném nabití akumulátoru se tedy všechen síran nevrací do roztoku a kyselina se ředí. To se projeví tím, že hustota roztoku se nevrátí na původní hodnotu (cca 1,28), ale zastaví se na nižší hodnotě. A máme zasulfátovaný akumulátor.
Síran olovnatý je totiž izolant: Část elektrod, kterou pokrývá se nezúčastňuje na vedení proudu, roste vnitřní odpor akumulátoru a klesá využitelná kapacita. Pokud se nechceme s baterií rozloučit, dá se nabíjet napětím kolem 15 V , ale tím se velmi rychle docílí zkorodování a rozpadnutí desek. Lepší je použít pulsní pumpy, zmiňované výše. Viz. http://www.conrad.cz/pulzni-regenerator ... se.k250179 nebo levnější http://www.conrad.cz/aktivator-autobate ... -v.k201981.
U starých akumulátorů pomalu obnovuje původní podmínky, u nových tvorbě solí zamezí úplně (v pulsujícím prostředí se nemůže nic usazovat a vrstvit, hned se to v přelévajícím elektrolytu "rozpráší" zpět do původní směsi).
V práci máme ten "MegaPulse" ve 24 V verzi na (auto)baterii u pravidelně startované elektrocentrály a ta je podle provozního deníku stále funkční a drží si kapacitu již více jak 15 let .
Jak je to u PALů netuším, ale u BOSCHe mám 14,5 V i při zapnutých obrysovkách, když přidám potkávací a větrák na dvojku, je to cca 13,8 V.
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Ale ANO, ferdo . Dejme tomu, že ke startu potřebuješ oněch teoretických 5 Ah. A po pár letech klesne u obou baterií kapacita o 42 Ah - teoreticky. V malé 44 Ah baterii tak zbydou pouhé 2 Ah, což nemůže stačit, ale u velké je "pořád z čeho brát". Velká 100 Ah ti tedy vydrží zhruba jednou tak déle, než přestane točit...ferdamravenec píše: Silnější baterie by měla mít jen výhody jako třeba delší udržení kapacity >NE< nebo větší počet startů >ANO<
Navíc, s rostoucí kapacitou obvykle roste i dostupný startovací proud za studena (CCA - Cold Cranking Amps), tudíž bude větší baterie startérem méně zatěžována a méně opotřebována (jelikož startér se nám naštěstí nezvětšil )
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
U alternátorů PAL to máš tak že bez světel se jakš takš drží kolem 14V ale napětí stále kolísá a jakmile zapneš světla tak ti napětí začne klesat a stále kolísá.
Prostě v době kdy tyhle altíky dávali se nepočítalo s tím že budeš při každé jízdě, i pár km, mít rozsvícený světla.
Alternátor Bosch který tam mám já, byl po namontování schopen držet 14V i se zapnutými světly a mlhovkami i na volnoběh.
Samozřejmě že po x letech co ho tam mám už to není tak horký, ale za jízdy s tím problém stále nemá. Proti Palu je to nebe a dudy.
Jak mi kdysi napsal Dedla, "Dej tam alternátor Bosch a na alternátor můžeš zapomenout."
Prostě v době kdy tyhle altíky dávali se nepočítalo s tím že budeš při každé jízdě, i pár km, mít rozsvícený světla.
Alternátor Bosch který tam mám já, byl po namontování schopen držet 14V i se zapnutými světly a mlhovkami i na volnoběh.
Samozřejmě že po x letech co ho tam mám už to není tak horký, ale za jízdy s tím problém stále nemá. Proti Palu je to nebe a dudy.
Jak mi kdysi napsal Dedla, "Dej tam alternátor Bosch a na alternátor můžeš zapomenout."
Re: Naddimenzované AKU vs. spotřeba
Pěkný, pěkný ... ( ... že tys vyndal H4-ky žárovky ? )
.:: JIM ::.
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma
Felicia LX (Combi) ● 1,6 ltr. MPi ● RV 1997 (old-face) ● cca 65 tis. km
bohužel většinou sedím za volantem služebáku a Felinku mám jen na hraní si doma