Alternátor ? Svítí dobíjení
Alternátor ? Svítí dobíjení
Cca před 2 týdny jsem baterku dobíjel a byla ok , auto startovalo všecko bylo ok ale pořád mi svítila kontrolka dobíjení sice nesvítila naplno ale tak cca na 50% svítivosti a při vyšších otáčkách 2000+ svítila úplně slabě.
Včera jsem v pohodě přijel ale když jsem chtěl startovat tak se startér protočil a pak už nic. Změřil jsem baterku multimetrem a na baterce 10V naštěstí jsem to měl z mírného kopečka tak jsem to nastartoval přes spojku a jel jsem , cestou jsem se snažil co nejvíc šetřit energii tak jsem jel jen s obrysovkama a vypl rádio. Auto jsem postavil pro jistotu z kopce a ještě že jsem tak udělal startér se zase protočil a pak už nic. Potom jsem musel jet do vedlejšího města cca 12km a když už jsem se chystal vracet domů tak mi auto začalo chcípat zjistil jsem že mi zhasly světla no a než jsem to stihl někde zaparkovat a zjistit co se teda děje tak mi to zdechno na cestě.. Museli jsme to roztlačit a pak jsem celkem v pohodě dojel.. Kamarád mi poradil ať zkusím odpojit baterku a nechat jí přes noc dobít tak jsem tak udělal , když byla dobitá naměřil jsem nějákých 13.8V , potom jsem měl nastartovaný motor a hrál si s diagnostikou a ejhle na baterce 13.39V pak jsem motor zhasl a vystoupaly zase na 13.85V..
Přikládám fotky a prosím o radu co s tím.. Díky
https://www.flickr.com/photos/124939456 ... 109741151/
Včera jsem v pohodě přijel ale když jsem chtěl startovat tak se startér protočil a pak už nic. Změřil jsem baterku multimetrem a na baterce 10V naštěstí jsem to měl z mírného kopečka tak jsem to nastartoval přes spojku a jel jsem , cestou jsem se snažil co nejvíc šetřit energii tak jsem jel jen s obrysovkama a vypl rádio. Auto jsem postavil pro jistotu z kopce a ještě že jsem tak udělal startér se zase protočil a pak už nic. Potom jsem musel jet do vedlejšího města cca 12km a když už jsem se chystal vracet domů tak mi auto začalo chcípat zjistil jsem že mi zhasly světla no a než jsem to stihl někde zaparkovat a zjistit co se teda děje tak mi to zdechno na cestě.. Museli jsme to roztlačit a pak jsem celkem v pohodě dojel.. Kamarád mi poradil ať zkusím odpojit baterku a nechat jí přes noc dobít tak jsem tak udělal , když byla dobitá naměřil jsem nějákých 13.8V , potom jsem měl nastartovaný motor a hrál si s diagnostikou a ejhle na baterce 13.39V pak jsem motor zhasl a vystoupaly zase na 13.85V..
Přikládám fotky a prosím o radu co s tím.. Díky
https://www.flickr.com/photos/124939456 ... 109741151/
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
1) Změřit odběr proudu spotřebičů v klidovém stavu
2) Změřit dobíjení alternátoru
3) Jak máš starou baterku?
Jinak napětí na beterce v klidu nemůžeš měřit hned po zhasnutí motoru.
Jinak stejné téma tu už je... http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=900
2) Změřit dobíjení alternátoru
3) Jak máš starou baterku?
Jinak napětí na beterce v klidu nemůžeš měřit hned po zhasnutí motoru.
Jinak stejné téma tu už je... http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=900
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Při odběru spadlo napětí na 12V , v klidovém stavu měla 13.8V A při startu 10V
Alternátor ani nedobíjí ani nepřebíjí takže když jedu tak se mi baterka vybíjí..
Baterka je tam delphi , ale jak je stará nevím
Alternátor ani nedobíjí ani nepřebíjí takže když jedu tak se mi baterka vybíjí..
Baterka je tam delphi , ale jak je stará nevím
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Ale v klidu musíš měřit proud, který tam teče. Takže odpojit svorku + na baterce a mezi konec kabelu a + na beterce hodit A-metr. Měli by to být max. pár mA.
Baterka by měla mít v klidu (nějakou dobu po jízdě nebo změřit druhý den) přes 12V. Altík zmeříš tak, že si připojíš na póly ten multimetr a po nastartování by to mělo na volnoběh dávat přes 14V a při zatížení by to nemělo klesnout pod 13,6V. Pokud nevíš, co jak je stará baterka a jestli je údržbová, tak rozhodně před dobíjením dolít elektrolyt. A nebo si ji nechat ve kšeftu s baterkama změřit, myslím, že to dělají i zadarmo.
Baterka by měla mít v klidu (nějakou dobu po jízdě nebo změřit druhý den) přes 12V. Altík zmeříš tak, že si připojíš na póly ten multimetr a po nastartování by to mělo na volnoběh dávat přes 14V a při zatížení by to nemělo klesnout pod 13,6V. Pokud nevíš, co jak je stará baterka a jestli je údržbová, tak rozhodně před dobíjením dolít elektrolyt. A nebo si ji nechat ve kšeftu s baterkama změřit, myslím, že to dělají i zadarmo.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Zkoušel jsem vyměnit regulátor ale bez změny , kontrolka pořád svítí a alternátor nedobíjí po poradě s automechanikem mi poradil ať se podívám na diody , alternátor mám venku ale nevím jak zkontrolovat diody jestli jsou ok.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Mě tohle dělala prasklá dioda...nedělá to náhodou při zvýšených otáčkách takové hučení?
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Nerad odkazuji na virta, ale tady je pěknej návod:
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... ternatora/
Pokud nemáš 1.6ku s BOSCHem.
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... ternatora/
Pokud nemáš 1.6ku s BOSCHem.
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Nemusíš odkazovat na virt ... i tady na fóru je o tom nečekaně celý téma ... jen je už moc dlouhý a očividně se něchce nikomu číst.....
http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=76&t=13454
Jinak pokud ti tohle dělá tak nedobíjí tak regulátor, případně diody ... pokud diody tak vyndat můstek odpájet diody a jednotlivě proměřit .. vadnou diodu vyměnit a nasadit zpátky do auta. Případně vyměnit celej můstek pokud jsi bohatej
http://feliciaklub.cz/forum/viewtopic.php?f=76&t=13454
Jinak pokud ti tohle dělá tak nedobíjí tak regulátor, případně diody ... pokud diody tak vyndat můstek odpájet diody a jednotlivě proměřit .. vadnou diodu vyměnit a nasadit zpátky do auta. Případně vyměnit celej můstek pokud jsi bohatej
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Včera jsem měl celý altík rozebraný a zjistil jsem že byly 3diody uklepané , tak jsem je připájel všechno zkontroloval očistil , poskládal a když jsem ho dal do auta a šel testovat tak jsem měl opačný problém , altík přebíjí.. První jsem ho zkoušel ''přebudit'' a beze změny tak jsem tam dal druhý regulátor a dělá to taky.. Zkoušel jsem znova přebudit a nic..
Při 800/rpm - 12V
Při 1500/rpm - 13,5V
Při 2000/rpm - 14,2V
Při 2500/rpm - 15,0V
Při 3000/rpm - 16,0V
Nejvíc tam bylo 16,8V víc jsem ani neriskoval.
Vypadá to na vadný regulátor ale jeden mám nový a jeden co tam byl a na oba to jde stejně.. Při volnoběžných otáčkách se baterka vybíjí a nad 2000/rpm se přebíjí
Kontrolka dobíjení pořád slabě svítí
Při 800/rpm - 12V
Při 1500/rpm - 13,5V
Při 2000/rpm - 14,2V
Při 2500/rpm - 15,0V
Při 3000/rpm - 16,0V
Nejvíc tam bylo 16,8V víc jsem ani neriskoval.
Vypadá to na vadný regulátor ale jeden mám nový a jeden co tam byl a na oba to jde stejně.. Při volnoběžných otáčkách se baterka vybíjí a nad 2000/rpm se přebíjí
Kontrolka dobíjení pořád slabě svítí
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Taky jsem pred casem resil takovehle problemy s alternatorem. Zkousel jsem menit regulator a nic, zkousel jsem menit diody, taky nic, takze bylo asi nekde vinuti KO. Nakonec jsem to vzdal a koupil cca za 500kc druhy a ten slouzil dalscih 5 let a slouzil by dal, kdyby zbytek auta nedoslouzil.
Jinak jestli ti baterka pri startu drzi 10V, tak je baterka v dobrem stavu, protoze cim horsi stav baterky (a cim vic vybita) tim vic klesne napeti pri velke zatezi - startu.
Jinak jestli ti baterka pri startu drzi 10V, tak je baterka v dobrem stavu, protoze cim horsi stav baterky (a cim vic vybita) tim vic klesne napeti pri velke zatezi - startu.
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Poradí mi někdo jak alternátor přebudit ? Nevím jestli jsem to dělal dobře ale nejde mi to ani ze starým ani s novým regulátorem..
Alternátor už mi dobíjí , kontrolka při nastartování na volnoběhu svítí tak z 1/2 a pak když jedu tak je hodně pohaslá že skoro nejde vidět že svítí , jenom tak mžourá..
Co jsem to proměřoval multimetrem tak regulátor nefunguje , přebíjí to. Nevím co dělám špatně že i nový regulátor nefunguje.
Díky za každou radu
Alternátor už mi dobíjí , kontrolka při nastartování na volnoběhu svítí tak z 1/2 a pak když jedu tak je hodně pohaslá že skoro nejde vidět že svítí , jenom tak mžourá..
Co jsem to proměřoval multimetrem tak regulátor nefunguje , přebíjí to. Nevím co dělám špatně že i nový regulátor nefunguje.
Díky za každou radu
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
1)za klidu motoru se odpojí vodič kontrolní žárovky D+
2)pomocným vodičem se propojí svorky D+ a B+
3)motor se nechá běžet ve vyšších otáčkách cca2000ot/min po dobu 2-5sec
4)za klidu motoru se odpojí pomocný vodič
5)připojí se vodič kontrolní žárovky na D+
6)motor se spustí a zkontroluje dobíjení
2)pomocným vodičem se propojí svorky D+ a B+
3)motor se nechá běžet ve vyšších otáčkách cca2000ot/min po dobu 2-5sec
4)za klidu motoru se odpojí pomocný vodič
5)připojí se vodič kontrolní žárovky na D+
6)motor se spustí a zkontroluje dobíjení
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
helej , ale já si myslím že to nebude polováním buzení , ale zcela jiným problémem buzení ,
buď kostra > regulátor-altík , altík - motor
nebo D+ regulátoru - D+ altíku
buď kostra > regulátor-altík , altík - motor
nebo D+ regulátoru - D+ altíku
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Teď jsem tě úplně něpochopil.. Myslíš to tak že mám připojit vodič na D+ a druhý konec dát na kostru ? To půjde do zkratu ne ?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
tam není nic o tom že máš spojit D+ a kostru , jestli myslíš v druhým příspěvku poslední řádek , je to jen pomlčka ne mínus
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Zdravím chtel bych se zeptat zacla mi svitit kontrolka dobijení tak bych se chtel zeptat na co vsechno se mam podivat popripade jak vyzkouset abych treba zbytecne nemenil alternator a zrada bude nekde jinde
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: sob 26. úno 2011 12:41:00
- Bydliště: Svatoslav ( Brno venkov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Muzes treba s kamaradem zamenit jeho regulator s tvym a uvidis jestli je to regulator nebo dioda v altíku.
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
Řeším takový problém, neproblém.
Občas se stává, že nastartuji a slyším takové hučení jako bych měl turbo
Když zatížím altík. Jakože zapnu světla, tak to pořád hučí. Když toho zapnu více => Světla, mlhovky, vyhříván z. okna, tak to jakoby ztichne.
V otáčkách se to hučení jakoby ztratí, neslyším ho a po ujetí pár kilometrů úplně vymizí.
Někdy je to doprovázeno i tím, že se po startu výrazně(chápej, nežhne) rozsvítí kontrolka dobíjení. Stačí jenom ťuknout do plynu, aby otáčky povyskočili třeba o 200 ot. a kontrolka úplně zhasne.
Když jsem jel dneska v mlze z kopečka měl jsem zapnuté => Světla, radio, ventilátor, mlhovky....a při jízdě jsem vyřadil na neutrál tak mi světla pohasli,
tak napětí kleslo asi na napětí baterie. tj. 12.2V
Když jsem zařadil, tak se to vrátilo na těch 13.5V
Dobíjení na volnoběh 14,1V
Pří zapnutí => rádio, světla, topení 13,7V při 2000 ot.
Když zapnu všechno(světla, oboje mlhy, rádio, ventilátor, vyhřívání z.okna 13.3V při 2000 ot.
Altík je cca 2 roky po repasi a regulátor cca 1.5 roku starý. Regulátor jsem měnil kvůli přebíjení.
Máte někdo nějaké typy na co se zaměřit? Beru to, že když mám zapnuté světla, mlhy, rádio, ventilátor, a vyřadím na neutrál, tak to ten altík asi nestíhá, ale je mi divné to hučení při studených startech a ta kontrolka napětí.
Občas se stává, že nastartuji a slyším takové hučení jako bych měl turbo
Když zatížím altík. Jakože zapnu světla, tak to pořád hučí. Když toho zapnu více => Světla, mlhovky, vyhříván z. okna, tak to jakoby ztichne.
V otáčkách se to hučení jakoby ztratí, neslyším ho a po ujetí pár kilometrů úplně vymizí.
Někdy je to doprovázeno i tím, že se po startu výrazně(chápej, nežhne) rozsvítí kontrolka dobíjení. Stačí jenom ťuknout do plynu, aby otáčky povyskočili třeba o 200 ot. a kontrolka úplně zhasne.
Když jsem jel dneska v mlze z kopečka měl jsem zapnuté => Světla, radio, ventilátor, mlhovky....a při jízdě jsem vyřadil na neutrál tak mi světla pohasli,
tak napětí kleslo asi na napětí baterie. tj. 12.2V
Když jsem zařadil, tak se to vrátilo na těch 13.5V
Dobíjení na volnoběh 14,1V
Pří zapnutí => rádio, světla, topení 13,7V při 2000 ot.
Když zapnu všechno(světla, oboje mlhy, rádio, ventilátor, vyhřívání z.okna 13.3V při 2000 ot.
Altík je cca 2 roky po repasi a regulátor cca 1.5 roku starý. Regulátor jsem měnil kvůli přebíjení.
Máte někdo nějaké typy na co se zaměřit? Beru to, že když mám zapnuté světla, mlhy, rádio, ventilátor, a vyřadím na neutrál, tak to ten altík asi nestíhá, ale je mi divné to hučení při studených startech a ta kontrolka napětí.
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
To hučení by mohly dělat ložiska v altíku a to dobíjení regler, uhlíky. Zkus na to mrknout, ikdyž je to rok, dva starý.
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
ahoj us tyden resim dobyjeni kontrolka nesviti ale alternator je mrtvej a to us je treti co sem vimnenil muze nekdo poradit coto muze delat us sem totalne zoufalej a kdys sem chtel auto elektrikare tak my rekl ze za kontrolu chce 15000 as 2000 ticis tak nevim muze to delat nekde skrat moc dekuju za radu
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor ? Svítí dobíjení
a svítí aspoň po zapnutá klíčku ????
přijeď ke mně , dáme to do kupy
přijeď ke mně , dáme to do kupy