Ahoj. Stala se mi taková nepříjemnost - zcela mimo civilizaci a daleko od domu se mi zadřelo ložisko alternátoru. Už jsem koupil nový a teď bych se potřeboval ujistit jak je to s výměnou, abych tam jel dokonale připravený (nedostanu se tam na net a jiný cajk než si dovezu tam neseženu)
1. Jako první odpojím baterku a dva vodiče na alternátoru - jeden má kontektor, druhý je přišroubovaný.
2. Pak můžu vyndat alternátor - drží na dvou šroubech. Dole je 16 šroub a 17 matice. Vyčetl jsem, že se trochu blbě povoluje, protože je k tomu zleva blbý přístup, ale mělo by to být možné i bez speciálního očka - je to tak? Nečeká mě tam nějaká záludnost?
3. Namontuju nový alternátor a vypnu řemen. Vydám se tam ve dvou a vezmu pro jistotu tyč na zapáčení, ale zkusím to raději bez ní. Řemen by měl být vypnutý tak, aby šel uprostřed o 10mm prohnout
4. Připojím vodiče alternátoru a baterku a zkusím nastartovat.
Je to tak správně? Nezapomněl jsem na něco?
Díky
Demontáž / montáž alternátoru
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž / montáž alternátoru
Asi tak nejako - ako píšeš
nemala by sa vyskytnúť žiadna záludnosť, povoliť to ide normálnymi vidličákmi, nič extra netreba. Ak budete dvaja, lahšie napneš potom remeň - jeden to podrží a druhý dotiahne.
nemala by sa vyskytnúť žiadna záludnosť, povoliť to ide normálnymi vidličákmi, nič extra netreba. Ak budete dvaja, lahšie napneš potom remeň - jeden to podrží a druhý dotiahne.
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Demontáž / montáž alternátoru
Na tu matku 17 dole je fakt blbej přístup, pokud můžeš, vem si více různých 17 klíčů - některej nemusíš vůbec nasadit. Chce to obecně rozhodně kratší klíč.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net