Stránka 5 z 6

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pon 09. led 2012 22:49:08
od ferdamravenec
jestli máš obyč topení , tak v motorovém prostoru demontovat rozpěrnou tyč (jeli ) na bedně topení jsou po obvodu plechový sponky , opatrně je šroubovákem vypáčit , pozor pěkně vystřelujou , zvedneš to a jsi tam ,

a jestli nevíš jestli tam je tak koukni přes mřížku

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. zář 2012 15:01:30
od Martin5
Čau, taky mi nešel větrák, vyměnil jsem pojistku, ted jde na 2,3,4 na 1 nejde, může to bejt taky tim předřadnym odporem ?

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. zář 2012 17:40:19
od ferdamravenec
jo je to zoxidovaný / zarezlý

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 26. zář 2012 17:12:50
od Martin5
jestli je to tohle http://2i.cz/b3144963b0 tak to jsem měl venku, ale nijak zrezlý to nebylo, možná to bude nějakej ten kabel, ale dík za radu.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 26. zář 2012 18:55:47
od ferdamravenec
jo to je vono , podívej se pořádně na kontakty jak na tom odporu tak ve svorkovnici

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 24. lis 2012 13:19:53
od Baobabek
Prosím o radu,nejedou polohy 1,2,3,..a 4 stupeň funguje,díval jsem se na konektory a je spálený.Nevíte jak ho vyměním a kde v případě koupím?Děkuju za odpověď

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 24. lis 2012 19:09:59
od ferdamravenec
vrátit se na začátek tohoto vlákna a přečíst si ho znova a celé

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 24. lis 2012 19:11:49
od ferdamravenec
spálený ? co je spálený ? konektor u spínače/přepínače ? kabely ? konektor u odporů ? odpory ? motor ?

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 25. lis 2012 8:45:42
od Baobabek
vidělal jsem baterku abych měl k tomu dobrý přístup a vysunul jsem bílý a černý k sobě spojený konektor a ten bílý je spálený,zkoušel jsem ho rozdělat ale bohužel.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 25. lis 2012 16:38:40
od ferdamravenec
co máš za auto ? jaký topení ?

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 9:44:47
od felicia1
možná to sem nepatří ale moc prosím o radu.
v návodu píšou že u feldy by mělo na spínači topení to rozmezí mezi 0 a 1 fungovat jako plynule měnitelná rychlost (reostat).
funguje to tak vůbec někomu?
díky moc za rady.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 10:26:36
od ferdamravenec
nevím kde jsi to četl , ale v návodu je ..bla bla ..mezi polohami 0-I lze přívod vzduchu plynule regulovat .... ventilátor pracuje na nejnižší stupeň ......... bla bla ..........

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 10:50:42
od 103457
Ovšem nejedná se o regulaci elektrickou - ventilátoru, nýbrž o regulaci mechanickou klapky.
Nebo alespoň, tak by to mělo být, pokud dáš polohu 0, tak by jsi měl úplně uzavřít přívod vzduchu do kabiny. Je to být z důvodu, když projíždíš nějakým zakouřeným či zaprášeným prostředím. Ovšem, zda to tak funguje nevím, nemohu říct, já mám klimu a tam je topení jiné.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 12:04:14
od felicia1
no tak mě nefakčí ani ta klapka, když chci aby to při vypnutym větráku na mě přestalo foukat, musím zavřít tu klapku za horními mřížkami, a stejně ten smrad z venku jde krz výdechy na okno.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 21:53:19
od mikka
Levý přepínač rychlosti motorku topení v poloze 0 má vypnutý ventilátor a uzavřenou klapku přívodu vzducho do topení.
Mezi polohami 0 a 1 se plynule otevírá klapka přívodu vzduchu do topení, ale ventilátor stojí.
V poloze 1 je klapka přívodu vzduchu do topení plně otevřená a sepne se ventilátor topení na nejnižší otáčky.
Bovden ovládání klapky vede od přepínače rychlosti motorku topení na levou stranu topení (ve směru jízdy), kde tahá za páčku na hřídeli klapky. Při přepínání mezi polohami 0 a 1 je vidět, jestli se klapka plně otevírá a zavírá.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 22. pro 2012 22:05:41
od ferdamravenec
po pootočení spínače o cca 0,5 - 1 cm z polohy 0 se spustí ventilátor při tom se současně otevírá klapka až do jejího úplného otevření v poloze I

pokud ti ventilátor neběží chyba je buď v odporu , nebo spínači

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 14:20:07
od felicia1
ventilátor běží na půl mezi jedničkou a nulou (teda myslím mě)
ale žádná klapka nikde nic, když je ventilátor na nule a jedu proti větru tak to na mě fouká teplej vzduch i bez větráku

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 15:06:26
od 103457
Já vím co s tím je, je to rozbitý.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 16:12:15
od felicia1
žel dělá mi to na obou feldách.
obě 1.3 lxi r.v. 95

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 16:43:55
od 103457
po těch letech musej být táhla a bowdeny suchý, takže ti nedoléhaj klapky.
Mě šlo hrozně ztěžka přepnout foukání na nohy, komplet jsem to rozebral, vyčistil, promazal a nyní to jde lehounce dvouma prstíkama. :P

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 17:37:56
od felicia1
tak to přepínání mi chodí lehonce

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 18:01:43
od 103457
To neznamená, že ti dovíraj klapky. :lol: :lol: A podle toho, co jsi napsal určitě nedovíraj. :o

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 23. pro 2012 18:34:48
od felicia1
tak nijak mě to v ničem neomezuje, ptám se spíš ze zvědavosti, momentálně mám přeraženou převodovku, takže mě čeká jinčí prácička.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 26. led 2013 0:17:01
od Talent
Tiež mi ide vetrák len na 4 naplno.Čaká ma prečistenie bimetalu.
Mezi tým ma napadlo urobiť plynulú regulaciu ,alebo automatickú cez čidlo.
Použil by som modelársky regulator, ktorý sa da zohnať za babku,lebo už sú v móde striedavé reglery.Vyrábali sa aj 50 amperové.
Dal by sa riadiť poťákom premenlivými impulzami alebo termistorom automatiky,ktorý by v zime najprv fúkal silno a potom len podla potreby.
To je len zatial nápad ,lebo neviem či budem mať na to čas dotahnuť to do konca.Ale možno to niekto urobí a môže sa o to s nami podeliť.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: ned 03. úno 2013 18:02:47
od nery
Ahoj, nechtělo se mi zakládat nové téma. Mám škodu felicii 1.3 MPI rok 97. Špatně mi fouká topení, na 2 mi to fouká jako na 1 a když chci aby to alespon trochu foukalo tak to musim mít na 4ce jinak to skoro vůbec nefouká. Nevim cim to je zdá se že ventilátor pouští málo vzduchu do kabiny. Děkuji za pomoc

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pon 25. bře 2013 20:45:30
od xfrodof - FK
Ahojte, mám stejnej problem, nefouka mi ventilator topeni, ale stalo se to pri jizde z niceho nic, nereaguje to ani na jednu polohu ovladace, pojistka je O.K. zkusim jeste jak bude hezky pocasi vydelat topeni a procistim to. Nebo jestli mate nejaky jiny napad tak dejte prosím vedet. Dekuji

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pon 25. bře 2013 21:53:47
od ferdamravenec
topení ? jaký ? s klimou ? nebo bez ?
bez klimy > proměřit jestli jde proud do odporu > z odporu do motoru , pokiud ne hledat závadu v dodávce energie , pokud ano je v háji motor > opravit/vyměnit
s klimou > to samý , u motorku může být zrezlá-prasklá pružina uhlíku s úspěchem se dá použít pružina z rozdělovače š1203/š105/120/fa-karb

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: úte 26. bře 2013 19:53:18
od xfrodof - FK
bez klimy. diky za rady

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 24. dub 2013 20:16:51
od P1azer
Zdravím,
dneska jsem měl takovou divnou příhodu. Jedu do města, ventilátor jsem měl na 1. stupeň a všechno OK. Při příjezdu k parkovišti začal ventilátor foukat na maximum hroznej smrad a spíš foukal teplý vzduch než studený. V autě se během pár vteřin zakouřilo, tak se bojím, jestli nebude problém ještě někde jinde (vodu mám OK a teplota byla někde mezi 80-90°, nechal jsem to vyběhnout na vyšší a pak se normálně sepl chladič). Od té doby když jen trošku otočím regulací ventilátoru (třeba na tu první polohu, kdy by to nemělo nějak moc foukat), tak fučí jak splašenej a smrdí. To stejné ještě i v poloze 1. Na 2. stupeň už fouká normálně a 3. a 4. se zdá taky v pohodě. Po čem jít? Díky.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 24. dub 2013 20:29:35
od ferdamravenec
odpor topení

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 7:24:39
od P1azer
Já jsem moc nepochopil, kde je ten předřadný odpor schovaný. Je to tam vlevo od baterky, kam se schází nějaká kabeláž a je to překryté tou gumovou prachovkou? Nebo jestli by mi to někdo zakroužkoval na nějaké fotce, tak bych byl moc vděčný. Díky.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 8:24:04
od emilio52
jj je to přesně tam .
foto odporu je na této stránce asi pátý přispěveh ze zhora od ( Martin5 » stř 26. zář 2012 18:12 )

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 11:35:06
od P1azer
Jenom se ještě zeptám, jestli musím povolit tento šroub?
Obrázek

Zkusil jsem to vytáhnout za ty kabely, ale nešlo to. Sice to teď funguje, ale když jsem za to zatáhl poprvé, tak přestaly fungovat všechny stupně ventilátoru, krom 4., takže tam bude asi fakt nějaký uhnilý pin na kabelu nebo něco.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 19:37:27
od Maty
To za co taháš je svazek kabelů co vede do pojistkové skříně a na druhou stranu k altíku a světlům .... ten nemá s topením nic společného ! :hlava:

A ten šroub co chceš povolit drží palubku pokud se nepletu

Odpor je na tělesu topení (velká černá krabice pod oknem) vedou do něho 4(možná5) drátů s konektorem ...

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 20:36:10
od ferdamravenec
helej někde je to tu napsaný , už několikrát , a polopaticky , taže znova
topení bez klimy : ve směru jízdy je to vpravo , při pohledu do motorového prostoru vlevo na skříni topení cca v urovni akumulátoru
s klimou : ve směru jízdy je to vlevo , při pohledu do motprostoru je to vpravo vedou k tomu dráty od ventilátoru topení

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 27. dub 2013 22:46:21
od P1azer
No žádný učený z nebe nespadl, tak díky za rady.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: čtv 19. zář 2013 18:20:27
od harrypotter
Jasně,jak píše "Ferdamravenec" je to tu všechno popsáno,a to v některých případech fakt perfektně :thumleft:
Tak jsem to taky naštudoval,neb jsem také prošel peklem zvaným:NEFUNKČNÍ VENTILÁTOR TOPENÍ.
Ventilátor nešel ani na IV. stupeň
Začal jsem prozvoněním pojistky multimetrem-OK.Svorkovnice-OK.Kabely-OK.Ale napětí nikde!
Do přívodu k ventilátoru jsem naprudko připojil kabel přímo z + akumulátoru,a jede.Fajn.Tak zase od začátku :hlava:
Věřte,nebo ne,vyměnil jsem pojistku za 30ti Ampérovou,a ventilátor se rozjel na IV.stupeň!Heuréka!
Dále už to šlo samo.Bimetal zlobil,tak jsem kontakty sprostě přihnul,a jedou všechny stupně.(Hasičák pro jistotu vozím již delší dobu. :lol: )
A k té pojistce.Byla šluslá.Mrc_a jedna,když nebyla zatížena proudově,vedla.Pokud jí protékal větší proud,prostě se asi vzniklým teplem nepatrně rozpojila a pak tedy nevedla!
Příště tedy radši vyměním kus za kus,než se zdržovat měřením. :salut:
Pro všechny kdo mají problém s nefunkčním ventilátorem:Nebuďte smutní,je to banální závada a její odstranění je jednodušší než to vypadá. ;)

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: úte 22. říj 2013 6:59:03
od P1azer
Čau, chci se zeptat, je nějaký specifický název pro ten konektor (svorkovnice), který vede k ventilátoru topení? Abych to našel někde na netu. Mám ho úplně prohnilej, začal se drolit a nefunguj zase všechny stupně. A ještě se zeptám, co je tam za konce? CO jsem tak viděl na tom rozpadlým konektoru, tak to vypadalo na vidličky nebo faston, což mi přišlo do konektoru divný, ale abych věděl.
Kdyby to někdo nepochopil z popisku, tak tenhle konektor :D
konektor ventilátoru
Dík.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: úte 22. říj 2013 22:02:09
od ferdamravenec
zkus škoda salon , nebo od někoho z vraku

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 23. říj 2013 7:09:46
od P1azer
No já jsem si vzpomněl, že kousek od bytu mám prodejnu s díly na šípy - http://www.apssramek.cz/, tak to zkusím tam. Co jsem se díval, tak tam mají odpor topení za 210kč.
Jinak jsem jednou zajel do škoda salonu, tuším Auto Ros, a když jsem přišel k přepážce servisu a řekl, že potřebuju čidlo teploty chlad. kapaliny na Felicii, tak mi řekl: "Felicie? To mi ani neříkejte, takovej veterán". Tak jsem se slovy "to bych chtěl vidět, co máte za auto vy" odešel přyč (bych chtěl vidět, jak si takovej blbeček na přepážce ve škodovce jezdí v nějkým superbu, ale asi potřeboval pohonit EGO).

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: sob 26. říj 2013 19:26:30
od P1azer
Tak problém byl odhalen. Snad bude fungovat ten odpor (dal jsem ho do lázně s isopropylalkoholem), nakoupil nový konektory a piny a zítra to jdu zkusit rozchodit.
Obrázek Obrázek

Taky by mě zajímalo, jestli někdo zkoušel ten neorigo odpor (vika?) ? Jestli je lepší sehnat jetej origo nebo tu čínu?

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: úte 29. říj 2013 7:54:03
od P1azer
Tak naštěstí je odpor v pohodě, takže taková rychlooprava bez výměny kabeláže proběhla včera.
(ta poslední úprava je trošku prasečina, ale chtěl jsem předejít tomu, aby mi ty konektory zase prohnily, jen jsem asi zvolil špatný smršťovky)
O příspěvek výš je stav před a teď teda po..
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 01. dub 2015 6:04:00
od Libas
Zdravím, jaké je pořadí kabelů ve 4 pinové svorkovnici odporu topení. Nějak jsem si to zapomněl poznačit a teď mě ventilátor fouká víc na jedničku než na dvojku, trojka a čtyřka jsou v pořádku. Díky

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: stř 01. dub 2015 8:33:52
od pipo444
kukni do schémy, tam je to a aj na svorkovnici su čísla

Obrázek

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: čtv 08. říj 2015 14:39:55
od redroker
Před více než 2 lety jsem nechal u Felicie 1.6MPI vyměnit ventilátor topení za cca 1200kč (Škoda) a je to pár týdnů,co to zas začalo zlobit.Když zapnu zap. tak na 1,2,3 stupeň nic, až na 4 se roztočí a je cítit chvíli zápach,jako když se něco pálí,když přepnu na nižší stupně,tak větrák jde,ale dost kolísá (při jízdě).Pokud někde na chvilku zastavím,tak při rozjezdu zas na chvilku zasmrdí,zřídka rovněž zapíská.

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: čtv 08. říj 2015 21:54:47
od Maty
100% to tady je už někde napsaný ....

odpor v topení co má na starosti otáčky motoru šel pápá....

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pát 09. říj 2015 6:41:21
od redroker
A to že většinou při studeném rozjezdu topení zasmrdí,je taky při tomto problému běžné?

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pát 09. říj 2015 9:14:32
od Maty
postupně odchází

Pokud máš problém s tim, že funguje pouze na 4° tak to je odpor

nejlepší bude když sundáš vrchní kryt topení a podíváš se přímno na ten motorek a zkusíš si s nim zatočit .. pokud drhne tak ho vyměnň .. pokud se bude točil volně tak odpor.
A pokud drhne a funguje pouze na 4° a pak teda i na menší tak ten odpor bude stejně načatej tím jak ho přetěžuje zadrblej motor ;)

Re: nefunkční topení

Napsal: pát 09. říj 2015 22:27:34
od Jim
Kuladmin píše:Hmm tak jestli ty vypadly defakto sami tak opravdu v tom by mohl byt ten problem mely a musi tam drzet poradne pac tam tece docela silny proud. Bohuzel foto dratu apod nemam - nestoji ti felda nekde popliz s majitelem ze by te nechal nahlednou.
Docela silný proud ? No, je to věc názoru, ale těch +- 10 A, kolik to reálně žere se mi jako vysoká zátěž nezdá ...

Re: Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pát 09. říj 2015 22:34:28
od Jim
harrypotter píše:Jasně,jak píše "Ferdamravenec" je to tu všechno popsáno,a to v některých případech fakt perfektně :thumleft:
Tak jsem to taky naštudoval,neb jsem také prošel peklem zvaným:NEFUNKČNÍ VENTILÁTOR TOPENÍ.
Ventilátor nešel ani na IV. stupeň
Začal jsem prozvoněním pojistky multimetrem-OK.Svorkovnice-OK.Kabely-OK.Ale napětí nikde!
Do přívodu k ventilátoru jsem naprudko připojil kabel přímo z + akumulátoru,a jede.Fajn.Tak zase od začátku :hlava:
Věřte,nebo ne,vyměnil jsem pojistku za 30ti Ampérovou,a ventilátor se rozjel na IV.stupeň!Heuréka!
Dále už to šlo samo.Bimetal zlobil,tak jsem kontakty sprostě přihnul,a jedou všechny stupně.(Hasičák pro jistotu vozím již delší dobu. :lol: )
A k té pojistce.Byla šluslá.Mrc_a jedna,když nebyla zatížena proudově,vedla.Pokud jí protékal větší proud,prostě se asi vzniklým teplem nepatrně rozpojila a pak tedy nevedla!
Příště tedy radši vyměním kus za kus,než se zdržovat měřením. :salut:
Pro všechny kdo mají problém s nefunkčním ventilátorem:Nebuďte smutní,je to banální závada a její odstranění je jednodušší než to vypadá. ;)
Hmm, tak tu pojistku radši vyměň za pořádnou, ale stejné hodnoty, jako byla původní. Jestli máš silnější, v případě poruchy ti shoří buď ten odpor topení, nebo kabely a pojistka bude samozřejmě v pohodě... :roll:

Pokud ti to pojede jenom s vyšší a s jinou o původní hodnotě nikoliv, hledej vadu v přechodových odporech mezi kontakty - takže očistit, stříknout kontaktolem. Stejně tak může být zatuhlý motor ventilátoru, čímž se zvýší jeho spotřeba. Takže opět kontaktol do motorku a jestli nepomůže ani jedno, zkontroluj ložiska ...