Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
borlan:
Podľa toho, čo popisuješ, tipujem, že chyba bude v prístrojovej doske. Treba rozobrať prístrojovku a merať napätie priamo na budíku a na plošnom spoji na (žltom) konektore pin č.1, na ktorom je privedené napätie z potenciometra plaváka.
Podľa toho, čo popisuješ, tipujem, že chyba bude v prístrojovej doske. Treba rozobrať prístrojovku a merať napätie priamo na budíku a na plošnom spoji na (žltom) konektore pin č.1, na ktorom je privedené napätie z potenciometra plaváka.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Kua, vůbec se mě do toho nechce...hlavně je to sporadická závada. Teď naposledy to udělalo po natankování doplna jako vždy. Druhý den (odjeto cca 20-30km) už se to chová spořádaně. Předpokládám, že jak rozmontuju palubku, bude makat vše ok a klasicky zjistím hounou.
A jak si vysvětlit tu souvislost s blbnutím teploty na palubáku? Jaká je spojitost s budíkem palivoměru a teplotou na palubáku? To mi nějak nebere.
A jak si vysvětlit tu souvislost s blbnutím teploty na palubáku? Jaká je spojitost s budíkem palivoměru a teplotou na palubáku? To mi nějak nebere.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Tak po čase přidám další díl...
Ověřil jsem si, že pokud natankuju nějakých 25l, tak je vše v pohodě, všechno maká jak má až do vyprázdnění nádrže na nějaký 2-3l (podle palubáku). Jakmile ale natankuju plnou nadoraz, tak začnou ty projevy jak jsem psal dříve...a s tím zároveň občas palubák píše nesmyslnou teplotu a napětí 16.5V (včera tam bylo dost dlouho, občas skočilo na 13.7V). Jak vyjedu trochu nádrž, tak se vrátí vše do normálu...
Tak si říkám buď:
- signál od plováku při plné nádrži má takovou hodnotu, že si s tím vadná elektronika palivoměru nebo plošňák palubky neví rady (ale zas co ten palubák a napětí)
nebo:
- něco v plováku při plné nádrži zkratuje (signál do palivoměru se ztratí - spadne rafika) a tím klesá napětí. Regulátor na to reaguje a tlačí napětí nahoru (na těch 16.5V)
Co vy na to? Zvlášť ta druhá varianta...
Nemá někdo nákres, foto a zapojení jak to je vzadu s tím plovákem? Třeba bych z toho něco vydumal? Dík předem.
Ověřil jsem si, že pokud natankuju nějakých 25l, tak je vše v pohodě, všechno maká jak má až do vyprázdnění nádrže na nějaký 2-3l (podle palubáku). Jakmile ale natankuju plnou nadoraz, tak začnou ty projevy jak jsem psal dříve...a s tím zároveň občas palubák píše nesmyslnou teplotu a napětí 16.5V (včera tam bylo dost dlouho, občas skočilo na 13.7V). Jak vyjedu trochu nádrž, tak se vrátí vše do normálu...
Tak si říkám buď:
- signál od plováku při plné nádrži má takovou hodnotu, že si s tím vadná elektronika palivoměru nebo plošňák palubky neví rady (ale zas co ten palubák a napětí)
nebo:
- něco v plováku při plné nádrži zkratuje (signál do palivoměru se ztratí - spadne rafika) a tím klesá napětí. Regulátor na to reaguje a tlačí napětí nahoru (na těch 16.5V)
Co vy na to? Zvlášť ta druhá varianta...
Nemá někdo nákres, foto a zapojení jak to je vzadu s tím plovákem? Třeba bych z toho něco vydumal? Dík předem.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Podle mne ti zůstává viset , případně nějak mechanicky blbne ten potenciometr na plováku.
druhá varianta ne, při zkratu by ti někde něco uhořelo, ale určitě ti to nemůže zvýšit napětí regulované alternátorem.
Spíš to vypadá na nějaké jiskření (špatný kontakt) a takto vzniklé rušení oblbne elektroniku PC. Začal bych svorkovnicí na nádrži. Rozebrat zkontrolovat napružit vystříkat el. sprejem. Případně projít kostřící body.
Jo a jinak v DP máš pěkný návod jak otestovat celý systém na funkčnost vložením odporů, přímo u konektoru na čerpadle.
druhá varianta ne, při zkratu by ti někde něco uhořelo, ale určitě ti to nemůže zvýšit napětí regulované alternátorem.
Spíš to vypadá na nějaké jiskření (špatný kontakt) a takto vzniklé rušení oblbne elektroniku PC. Začal bych svorkovnicí na nádrži. Rozebrat zkontrolovat napružit vystříkat el. sprejem. Případně projít kostřící body.
Jo a jinak v DP máš pěkný návod jak otestovat celý systém na funkčnost vložením odporů, přímo u konektoru na čerpadle.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Svorkovnici na nádrži bych asi vyloučil - tohle se děje jen při dotankování do plna. Jinak ne. Proč by svorkovnice blbla jen při plné nádrži?
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
A plovák, resp. potenciometr podle mne nezůstává viset. Je to určitě elektrická věc. Po natankování zapnu klíček a v 99% případů normálně rafika vyletí nahoru...pak po nějakých pár minutách začne pomalinku padat dolů až na doraz a rozsvítí se oko. To pak někdy zhasne a někdy furt svítí...
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Při dalším zapnutí klíčku někdy rafika znovu vyskočí, ale většinou sebou jen mírně cukne a zůstane ležet...
Leda by se při tom první zapnutí klíčku po natankování projevil nějaký nabitý kondenzátor a ten se postupně vybije když není dokrmovaný....blbost?
Mechanicky to snad nemůže být - natočím do poloviny a ok. Kdyby se zasekl plovák, tak by se sekl i tehdy. Nebo by musel ukazovat furt polovinu nádrže přestože by byla plná po okraj. A to se neděje...
Se těším na rozuzlení až na to kápnu...ale samo při mé rychlosti to bude kdoví kdy...
Leda by se při tom první zapnutí klíčku po natankování projevil nějaký nabitý kondenzátor a ten se postupně vybije když není dokrmovaný....blbost?
Mechanicky to snad nemůže být - natočím do poloviny a ok. Kdyby se zasekl plovák, tak by se sekl i tehdy. Nebo by musel ukazovat furt polovinu nádrže přestože by byla plná po okraj. A to se neděje...
Se těším na rozuzlení až na to kápnu...ale samo při mé rychlosti to bude kdoví kdy...
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
díky za foto...
No kdyby se to jen projevovalo na rafice, tak je to ok, to s tou dráhou a kontaktem vypadá jako dobrá úvaha. Až si najdu čas tak se na to mrknu, nemuselo by to být takový problém rozdělat. Otázka co s tím, až rozdělám - vyčistit, napružit...víc asi ne. Pokud najdu nějakou destrukci, tak si budu muset na to něco sehnat a pak rozdělat znovu...
Ale co to palubní napětí? Zkusil bys prosím podumat kde je souvislost s potenciometrem palivoměru?
No kdyby se to jen projevovalo na rafice, tak je to ok, to s tou dráhou a kontaktem vypadá jako dobrá úvaha. Až si najdu čas tak se na to mrknu, nemuselo by to být takový problém rozdělat. Otázka co s tím, až rozdělám - vyčistit, napružit...víc asi ne. Pokud najdu nějakou destrukci, tak si budu muset na to něco sehnat a pak rozdělat znovu...
Ale co to palubní napětí? Zkusil bys prosím podumat kde je souvislost s potenciometrem palivoměru?
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Jen tak pro zajímavost - dá se ta dráha a to ramínko jak je výše na fotce demontovat a samostatně vyměnit? Najde mi někdo nějakej shop, kde to mají? Jak se to jmenuje přesně...ať šmrdlám jak šmrdlám, tak se k tomu nikde nemůžu dopracovat...neumím moc hledat - dík předem.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Podle Etky = snímač pro ukazatel hladiny paliva, č. dílu 6U0 919 671 (10.94-09.96), 6U0 919 671 A (10.96-12.97) a 6U0 919 671 B (od 01.98).
Vyměnit by to mělo jít v pohodě, vypadá to, že je to jenom nacvaknuté, buď celý snímač i s oskou a plovákem, nebo případně jenom ta destička s dráhami potenciometru, dráty jsou tam na malé fastony.
Tu spojitost s palubním napětím žádnou nevidím. Podle mě je palubní napětí v pořádku a jenom je oblbnutý PT6 - píšeš, že to taky hlásí blbě teplotu.
ZKus to napětí změřit něčím jiným, než palubákem.
Taky by mohla být vada v palubním počítači, který by mohl ovlivňovat ukazatel v přístrojovce.
Zkus odpojit drát, kterým je palubák připojený k palivoměru, schválně, co to udělá, co bude ukazovat palivoměr a co napětí podle palubáku.
Vyměnit by to mělo jít v pohodě, vypadá to, že je to jenom nacvaknuté, buď celý snímač i s oskou a plovákem, nebo případně jenom ta destička s dráhami potenciometru, dráty jsou tam na malé fastony.
Tu spojitost s palubním napětím žádnou nevidím. Podle mě je palubní napětí v pořádku a jenom je oblbnutý PT6 - píšeš, že to taky hlásí blbě teplotu.
ZKus to napětí změřit něčím jiným, než palubákem.
Taky by mohla být vada v palubním počítači, který by mohl ovlivňovat ukazatel v přístrojovce.
Zkus odpojit drát, kterým je palubák připojený k palivoměru, schválně, co to udělá, co bude ukazovat palivoměr a co napětí podle palubáku.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Momentálně už je vše v pořádku - něco benzínu jsem vyjel a srovnalo se to jako vždy. Zkoumat bych mohl až zase natočím plnou. Ale blbnutí palubáku se mi nezdá, to by snad blbnul furt a ne jen při plné nádrži? Jak bych mohl odpojit ten drát pro palivoměr? Na palubáku jsou vzadu dva konektory. Vypichovat pin se mi teda nechce (šíleně se to jebalo když jsem měnil čidlo průtoku) a přerušovat drát taky ne. A rozdělávat přístrojový štít jen kvůli tomu taky zatím nebudu - leda bych tam musel kvůli jinému, tak bych to spojil. Tak kde ten přívod odpojit?
To palubní napětí když blbne, tak tam není furt = musel bych si jiný měřák připojit natvrdo třeba do zapalovače a sledovat při jízdě. Bohužel mám jen digitální, nevím jestli by stíhal? Ale když stíhá palubák, tak by mohl taky, ne?
Jak jsem psal - zatím to nemá žádné fatální následky, tak to zkoumání a odstranění mi bude trvat hodně dlouho. Zatím se stále snažím zvenku a z logiky projevu závady na to přijít než budu nějak moc montovat...
To palubní napětí když blbne, tak tam není furt = musel bych si jiný měřák připojit natvrdo třeba do zapalovače a sledovat při jízdě. Bohužel mám jen digitální, nevím jestli by stíhal? Ale když stíhá palubák, tak by mohl taky, ne?
Jak jsem psal - zatím to nemá žádné fatální následky, tak to zkoumání a odstranění mi bude trvat hodně dlouho. Zatím se stále snažím zvenku a z logiky projevu závady na to přijít než budu nějak moc montovat...
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
No když chceš odpojit ten drát pro palivoměr do palubáku a nechce se ti to vypichovat, přerušovat drát a sundávat přístrojovej štít tak ti zbyde akorát to, že rozebereš palubák a přeprogramuješ ho ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Pokud je to vážně míněná rada, tak do toho přeprogramování se určitě pouštět nebudu...schůdnější se mi jeví spíše odpojit dráty na plováku, přitom zároveň zkouknout ten snímač. To bych viděl jako nejméně náročné na demontáž...pak se uvidí. A kdyby se dala ta nová dráha samostatně koupit za cca 50Kč tak bych si ji možná i předem koupil...
Ještě jsem přehlédl v příspěvku Aleše - co je to prosím DP jak si tam počtu o diagnostikování pomocí odporů na konektoru čerpadla?
Ještě jsem přehlédl v příspěvku Aleše - co je to prosím DP jak si tam počtu o diagnostikování pomocí odporů na konektoru čerpadla?
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Samozrejme to myslel ironicky... Nechapu, proc je problem, odpojit cely palubak...
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Odpojit dráty na plováku .... Vyndat čerpadlo ven z nádrže a rozpojit to na čerpadlu ... nebude fungovat ani jeden ukazatel paliva (s tim bych opravdu chtěl jezdit ..)
Takovej problém přeštípnout kabel u palubáku ?
Takovej problém přeštípnout kabel u palubáku ?
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
S tím blbnutím palubáku jsem to myslel tak, že když bude špatný dotyk v některé poloze plováku, tak po drátu z měření hladiny paliva půjde do palubáku plných 12-14V napětí. Což možná palubák nerad a proto třeba ukazuje vyšší napětí a divnou teplotu.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Maty - podle počítadla km bych si to troufnul. Ani bych nemusel extra moc vyjet nádrž. Pak bych dotankoval do plna a koukal na palubáku co dělá napětí. Pokud by se s napětím nic nedělo, tak bych považoval za prokázané, že ty brikule dělá plovák. Ale třeba to bude na pohled hned jasné jak ten plovák vymontuju.
Maty - to by bylo jakési vysvětlení těch projevů na palubáku...takže třeba ve skutečnosti ani těch 16V v síti není...to bych se mohl pokusit teda měřit na zásuvce měřákem jestli by byl rozpor mezi údajem palubáku a napětím v síti.
Maty - to by bylo jakési vysvětlení těch projevů na palubáku...takže třeba ve skutečnosti ani těch 16V v síti není...to bych se mohl pokusit teda měřit na zásuvce měřákem jestli by byl rozpor mezi údajem palubáku a napětím v síti.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
DP-dílenská příručka tam najdeš návod i hodnoty jak ověřit funkčnost systému. Chce to jen trochu přemýšlet co a jak a proč.
Doporučuji rozpojit a vložit odpor hned na první svorkovnici u čerpadla a nasimulovat tím plnou nádrž. Chvíli jezdit a sledovat. Pokud to přestane je to plovák, pokud ne, je to někde po cestě nebo v budíkách. Dál doporučuji rozebrat a očistit kostřící bod u řízení. No a obrnit se trpělivostí a zkoušet než na to příjdeš.
Doporučuji rozpojit a vložit odpor hned na první svorkovnici u čerpadla a nasimulovat tím plnou nádrž. Chvíli jezdit a sledovat. Pokud to přestane je to plovák, pokud ne, je to někde po cestě nebo v budíkách. Dál doporučuji rozebrat a očistit kostřící bod u řízení. No a obrnit se trpělivostí a zkoušet než na to příjdeš.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
To vypadá rozumně, dík. Akorát asi nemám tu DP...ty bys nekouknul kolik by měl mít ten odpor na plnou nádrž? To by mi asi stačilo, popis drátů mám v "Jak na to"...teda alespoň myslím...
Palivoměr
Chtěl bych se zeptat, zda je normální, že třeba po projetí zatáčky, jízdě do kopce mi palivoměr neukazuje přesně, ale vždy o něco méně paliva a při jízdě z kopce, nebo pokud je vozidlo zaparkované z kopce, ukazuje o něco více paliva a jakmile mám v nádrži množství mezi půlkou a čtvrtkou nádrže, palivoměr kolísá víc, než když mám třeba půlku nádrže.Kámoš má Fabii a u ní to takto nekolísá, třeba po projetí zatáčky se ručička palivoměru drží ve své poloze nebo se téměř nepohne.Je tento jev u Felicií normální?
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Dílenská příručka a jiné:
http://wrp.cz/clanky/felicia.html
Jinak odpory:
10 +/-2 Ohmy = plná nádrž, 300 +/-5 Ohmů = prázdná nádrž
Na svorkovnici čerpadla jsou to prostřední svorky, dráty modrý a žlutý (jsou slabší než ty krajní, které jsou pro motor čerpadla)
http://wrp.cz/clanky/felicia.html
Jinak odpory:
10 +/-2 Ohmy = plná nádrž, 300 +/-5 Ohmů = prázdná nádrž
Na svorkovnici čerpadla jsou to prostřední svorky, dráty modrý a žlutý (jsou slabší než ty krajní, které jsou pro motor čerpadla)
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Díky - krásná ucelená informace, tak to má byt...dovolte mi odejit...
Kurka teď na to koukám - nejsou ty hodnoty prohozený? Podle fotky výše bych viděl čím víc benzínu, tím víc odporový dráhy = větší odpor....???
Kurka teď na to koukám - nejsou ty hodnoty prohozený? Podle fotky výše bych viděl čím víc benzínu, tím víc odporový dráhy = větší odpor....???
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Hodnoty jsou ok. Je to podle DP, sekce El. zařízení, Hledání závad. Hladové oko by mělo začít svítit v rozmezí 240-270 Ohmů.
Podle té fotky to vypadá naopak, ale zřejmě je tam nějaký vodivý pruh od spodního fastonu k opačnému konci odporové dráhy.
Podle té fotky to vypadá naopak, ale zřejmě je tam nějaký vodivý pruh od spodního fastonu k opačnému konci odporové dráhy.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
OK, super...dělal jsem z obrázku předčasný závěr a přitom z něj vůbec není jasné, kde jsou vodiče napojeny na odporovou dráhu. Automaticky - přitom špatně - jsem předpokládal napojení na straně odkud jsou ty fastony....dík!
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
chlapy nevíte kolik litrů je v nádrži ve chvíly kdy cvakne pistol při tankování.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
hele jak to dopadlo? Podařilo se vyřešit?
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Hele - klasika, než jsem se rozhoupal, tak nastalo počasí při kterým není dobrá činnost na autě před barákem. A další věc - už jsem od té doby 2x tankoval nadoraz a nic se neprojevilo, všechno makalo jak má...tak zase dumám co se tam zase "spravilo" na té dráze plováku...takže u mne řešení klasicky zatím žádné...
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
U Felície palivoměr sice kolísá, ale velice pomalu. Průjezd zatáčkou s rafičkou ani nehne. Je tam elektronika, která filtruje krátké změny. Není to jako u Favorita, kde rafička lítala o čtvrt nádrže při průjezdech zatáček.
Když budeš chvíli stát s nakloněným autem, tak se to na rafičce projeví. Krátkodobé přelití paliva způsobené náklonem auta, nebo odstředivou silou ale na palivoměru vidět není.
Když budeš chvíli stát s nakloněným autem, tak se to na rafičce projeví. Krátkodobé přelití paliva způsobené náklonem auta, nebo odstředivou silou ale na palivoměru vidět není.
Re: Palivoměr
mě u Feldy 1,6 ale ta rafička u palivoměru lítá i při průjezdu zatáčkou, samozřejmě prudší zatáčkou a nejvíc je to na palivoměru znát, když mám v nádrži něco mezi půlkou a čtvrtkou, u Favorita to prý je normální, ale tady u Feldy asi ne, čím by to mohlo být?
Re: Palivoměr
Obvod, který tlumí reakce ručičky na rychlé změny hladiny v nádrži se nachází na přístrojové desce. Takže chyba musí být v přístrojovce.
Re: Palivoměr
Standa3 píše:mě u Feldy 1,6 ale ta rafička u palivoměru lítá i při průjezdu zatáčkou, samozřejmě prudší zatáčkou a nejvíc je to na palivoměru znát, když mám v nádrži něco mezi půlkou a čtvrtkou, u Favorita to prý je normální, ale tady u Feldy asi ne, čím by to mohlo být?
Myslím si, že to nemá cenu řešit, když jedu po kruháči taky se mi třeba rozsvítí rezerva a jak vyjedu z kruháče tak zhasne. Projeď se v jiné Feldě, kde bude tak 1/4 nádrže plná a uvidíš jestli je to stejné, ale podle mě bude.
Re: Palivoměr
mě to taky nereaguje hned,na kruháči když mám před rezervou se nerozsvětsuje,když jsem odpojil konenektor v A slouku tak palivoměr neměl signál v nádrzi byla půlka ,když sem to odpojil,tak než klesl z půlky na 0 trvalo to 1a půl minuty,kontrolka rezervy se rozsvítila až když byl na nule,pak když jsem konektor zapojil tak z 0 na půl nádrže naběhl za 2minuty,takže opravsu průjezd zatáčkou nemůže být znát
-
- Příspěvky: 653
- Registrován: ned 18. dub 2010 21:19:14
- Bydliště: Praha bohnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
Sice trošku OT ale jak funguje hladové oko?je zavisle na plovaku nebo jak vlasne fuguje?
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
DERMIN95:
JE ZÁVISLEJ NA PLOVÁKU
JE ZÁVISLEJ NA PLOVÁKU
Re: Palivoměr
neřek bch že je oko závislý na plováku,má to svou elektroniku
Re: Palivoměr
Elektroniku má vlastní ale mechanicky to všechno závisí na plováku, pokud je třeba ohnutej tak bude blbě ukazovat budík i oko
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
straca,Marty-pv:
možná jsem blbě napsal,ale ve své podstatě je závislí na plováku
možná jsem blbě napsal,ale ve své podstatě je závislí na plováku
Re: Palivoměr
Od plováku jde do přístrojovky k palivoměru jenom jeden drát. Tlumení pohybu ručičky a zapínání hladového oka dělá elektronika u palivoměru.
palivomer
ked idem v pravotocivej zatacke ta mi palivomer ukazuje menej a ked idem v lavotocivej zatacke tak viac a ked idem po rovine alebo stojim na rovine tak ukazuje tolko kolko tam naozaj mam. a mna by zaujimalo ze preco ked prechadzam tymi zatackami tak rucicka palivomeru kolise?
Naposledy upravil(a) Jura_Favorit dne ned 24. črc 2011 19:42:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučeno - viz. bod č. 3 Pravidel pro vkládání příspěvků!
Důvod: Sloučeno - viz. bod č. 3 Pravidel pro vkládání příspěvků!
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: PALIVOMĚR
podle závislosti množství paliva .v levé zátáčce se palivo odstředivou silou dostává na pravou stranu a obráceně
Je to normální .
Je to normální .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: PALIVOMĚR
no ved hej ale ked som mal predtym fiat uno 1.3D alebo na fiate punto 1.2 ked som prechadzal zatackami tak palivomer ukazoval stale rovnako a nekolisal furt hore dole
ale mal som aj favorita a tam tiez kolisala rucicka palivomeru
ale mal som aj favorita a tam tiez kolisala rucicka palivomeru
Re: PALIVOMĚR
Na desce s plošnými spoji přístrojovky je u ukazatele palivoměru elektronický obvod, který tlumí rychlé změny. Normálně ručička v zatáčkách nekolísá.
Asi bude chyba v té elektronice.
Asi bude chyba v té elektronice.
Re: PALIVOMĚR
Felda dosť ukazuje podľa náklonu, povedal by som že aj o 5 litrov hore dole.
Re: Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
když mi u Feldy rafička palivoměru klesne nad červené pole, tak mi nejprve problikává kontrolka rezervy a až po určité době se trvale rozsvítí.U jiných aut, např. u Fabie, jsem se nesetkal s tím, že by kontrolka rezervy nejprve problikávala, tam se po poklesu hladiny paliva trvale rozsvítila a už neproblikávala.U Feldy to problikávání asi bude normální, ale proč to u novějších aut už neproblikává?To je tím, že mají jinou koncepci plováku a jinou elektroniku, která řídí tu kontrolku?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
U mně to problikávání a koneckonců i poloha ručičky na budíku dělá to, zda jedu do kopce nebo z kopce i na tom, zda auto zatáčí.
Bude to dělat konstrukce plováku.
Bude to dělat konstrukce plováku.
Re: Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
Rozsvícení kontrolky rezervy dělá elektronika v přístrojovém panelu, podle signálu, který do palivoměru posílá potenciometr na plováku.
Jestli u nových vozů kontrolka nebliká, tak to nejspíš bude větším zatlumením kmitů signálu v elektronice palivoměru.
Jestli u nových vozů kontrolka nebliká, tak to nejspíš bude větším zatlumením kmitů signálu v elektronice palivoměru.
Palivoměr ukazuje stále plnou.
Ahoj, potřebuji poradit.
Mám Felicii 1.3MPi 50kw r.v.98 VAN PLUS. Po otočení líčku mi palivoměr ukazuje plnou nádrž a po cca 10 s se rozsvítí kontrolka rezervy. Děje se tomu tak i v případě, že jsem odpojil konektor od palivového čerpadla. Toto téma jsem pročetl celé a všechny zmiňované rady jsem již zkusil. Dokonce jsem koupil nový palivoměr, zkusil jsem i několik starých + vyměnit celou palubní desku. Pořád to samé. Dnes jsem zkusil přivést kostru zezadu na matičku, která drží palivoměr. Ručička klesla dolů a hladové oko svítí stále, v nádrži je ale 20l benzínu. Díky všem za rady
Mám Felicii 1.3MPi 50kw r.v.98 VAN PLUS. Po otočení líčku mi palivoměr ukazuje plnou nádrž a po cca 10 s se rozsvítí kontrolka rezervy. Děje se tomu tak i v případě, že jsem odpojil konektor od palivového čerpadla. Toto téma jsem pročetl celé a všechny zmiňované rady jsem již zkusil. Dokonce jsem koupil nový palivoměr, zkusil jsem i několik starých + vyměnit celou palubní desku. Pořád to samé. Dnes jsem zkusil přivést kostru zezadu na matičku, která drží palivoměr. Ručička klesla dolů a hladové oko svítí stále, v nádrži je ale 20l benzínu. Díky všem za rady