Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše okolo
- Jura_Favorit
- Příspěvky: 2415
- Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
meda45: odpověď najdeš jen pár řádků nad Tvým příspěvkem...
-
- Příspěvky: 163
- Registrován: sob 26. úno 2011 12:41:00
- Bydliště: Svatoslav ( Brno venkov)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Dnes jsem dostal mail, od pana Třetiny.Ptal jsem se ho, jestli planují vyrobu další kabelaže k PC.
Napsal:
Dobrý den, neplánujeme. Zpracovali jsme všechen materiál na výrobu snímačů průtoku.
S pozdravem
Třetina
Napsal:
Dobrý den, neplánujeme. Zpracovali jsme všechen materiál na výrobu snímačů průtoku.
S pozdravem
Třetina
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
"Dobrý den,
bylo rozhodnuto, že snímače průtoku se již vyrábět nebudou.
S pozdravem
Třetina Pavel"
bylo rozhodnuto, že snímače průtoku se již vyrábět nebudou.
S pozdravem
Třetina Pavel"
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
ešteže som ju už nakúpil skôr ale snaď majú nejaké zásoby
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
komunikuju už asi měsíc s Třetinou (odpovídá 1x týdně ).
Čidla na MPi už nemaj, nebudou a ani na zakázku nevyroběj. Schéma čidla taky nedá
Čidla na MPi už nemaj, nebudou a ani na zakázku nevyroběj. Schéma čidla taky nedá
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Když nedá čidlo, tak někdo rozeberte staré nefunkční a dejte obrázek a podle toho se dá doma vyrobit, když budeš vědět součástky a hodnoty a schema zapojení zjistíš z plošnáku. A, že je zalité je jenom výmluva, protože i to se dá v pohodě bez poškození rozebrat. Běžně to v práci děláme. zrovna nedávno, jsem takhle vyrobyli kopii vyhořelého zdroje, který byl zalitej a už ho výrobce nevyrábí.
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Ahoj chci se zeptat, dá se někde palubák seřídit? nebo stačí jen restartovat? díky
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
to sem čet ale asi jsem to přehlíd, ale díky
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
máš tam vše co potřebuješ k seřízení i nastavení .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
ja som akurat nastavil typ motora 1.3 ( maš tam este 1.3b-BMM a 1.6 ) a ide mi to uplne presne, stav paliva som nekalibroval a ukazuje mi to krasnePluhda píše:Ahoj chci se zeptat, dá se někde palubák seřídit? nebo stačí jen restartovat? díky
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Taky jsem si nastavil typ motoru 1,3 BMM, právě bych potřeboval zkalibrovat to, protože před pul rokem když jsem ho montoval tak průměrná spotřeba se pohybovala okolo 6,4 , a v posledních 2-3 měsících se zvýšila až na 7,5 ,jestli je to normální to nevim. A nejspíš mi i odešlo čidlo venkovní teploty, na teploměru jsem naměřil 2 stupně a na palubáku mi ukazuje 28 stupnů, což podle mě a dokumentů co jsem četl tak mi z toho vyplívá že je čidlo špatný.
Když už jsem se tak rozepsal tak se chci zeptat jestly by šlo to čidlo vyměnit za čidlo s teploměru jak se dokupuje do auta ( jak ukazuje čas, datum, venkovní a vnitřní teplotu) Děkuji
Když už jsem se tak rozepsal tak se chci zeptat jestly by šlo to čidlo vyměnit za čidlo s teploměru jak se dokupuje do auta ( jak ukazuje čas, datum, venkovní a vnitřní teplotu) Děkuji
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
čidlo teploty od palubáku nemá se spotřebou nic společnýho , ale zkus napsat p.třetinovi , jinak to čidlo je jen termistor někde je napsáno jaký
vliv na zvýšení spotřeby , styl jízdy , termostat , čidlo teploty vody pro řj , lambda
vliv na zvýšení spotřeby , styl jízdy , termostat , čidlo teploty vody pro řj , lambda
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
na priemernú spotrebu a na teplotu sa nerobí žiadna kalibrácia, nastaví sa akurát typ motoru a podla toho vyrátava nasnímaný vstrek, más správne čidlo? je to čidlo na BMM?
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
marek.v : Trošku se pleteš.
na teplotu se dělá kalibrace. Když jsem dostal od p. Třetiny nové čidlo tak jsem nastavoval v palubáku kalibraci -0.5°C
na spotřebu se taky dělá kalibrace, aby neukazovala blbosti.
Vše je v návodu popsáno
na teplotu se dělá kalibrace. Když jsem dostal od p. Třetiny nové čidlo tak jsem nastavoval v palubáku kalibraci -0.5°C
na spotřebu se taky dělá kalibrace, aby neukazovala blbosti.
Vše je v návodu popsáno
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Mám správná čidla, to vim na 100%
Je pravda že je zima tak než se motor ohřeje taky trošku trvá než v létě.
To vím že teplota nemá nic ze spotřebou společnýho
Taky je pravda jak je to čidlo tý venkovní teploty tak je v blízkosti přední mlhovky tak třeba jestli náhodou to nedělá to teplo od ní
Teď jsem docela často používal mlhovky
Je pravda že je zima tak než se motor ohřeje taky trošku trvá než v létě.
To vím že teplota nemá nic ze spotřebou společnýho
Taky je pravda jak je to čidlo tý venkovní teploty tak je v blízkosti přední mlhovky tak třeba jestli náhodou to nedělá to teplo od ní
Teď jsem docela často používal mlhovky
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Maty: ale čo sa týka aktuálnej spotreby tak tam nevie že by sa robila kalibracia, mýlim sa?
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Na aktuální spotřebu se kalibrace nedělá .... ty jsi psal průměrnou spotřebu tam je za potřebí udělat kalibrace
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
no ona se dělá kalibrace podle průměrný spotřeby , ale kalibruje se čidlo průtoku tzn tím se zkalibruje jak průměrná tak i aktuální
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Jarda28praha píše:Když nedá čidlo, tak někdo rozeberte staré nefunkční a dejte obrázek a podle toho se dá doma vyrobit, když budeš vědět součástky a hodnoty a schema zapojení zjistíš z plošnáku. A, že je zalité je jenom výmluva, protože i to se dá v pohodě bez poškození rozebrat. Běžně to v práci děláme. zrovna nedávno, jsem takhle vyrobyli kopii vyhořelého zdroje, který byl zalitej a už ho výrobce nevyrábí.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne úte 01. led 2013 6:56:01, celkem upraveno 1 x.
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Zdena : obávám se že jsi mimo mísu ten obrázek nemá s Pc a jeho čidlem nic společného
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
to jsem si myslel taky , ale je to schéma zapojení PC do instalace vozu MPI , a na pravé straně na kraji v horní části je detail čidla ,
nicméně to nic neřeší chtělo by to vědět zapojení , ten obrázek jen z jedný strany opravdu moc neprozradí nehledě že nejsou vidět hodnoty/označení
nicméně to nic neřeší chtělo by to vědět zapojení , ten obrázek jen z jedný strany opravdu moc neprozradí nehledě že nejsou vidět hodnoty/označení
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
[quote="emilio52"]
S PC (personální computer) to nemá opravdu nic společného
1 obrázek s PP TC-6 je celkový plánek zapojení pinu a obrázkem snímačem průtoku TC4A2 pro 1.3 i 1.6 MPI
2 obr. je pohled na součástky to je zapojení s optronem CNY17a zesilovačem CD4093 na odporech je barevné označení hodnot. Připojení kablíků je také barevně nakreslené.(Tento plánek jsem našel na jednom fan klubu v PL a převedl do digitálních obrázku.)
obr 3.pohled ze strany plošného spoje.
4-6 obr. je zapojení s cívkou a operačním zesilovačem pohled zhora na součástky , nasutí káblu a uchycení kovového třmenu v tomto případě dvěma šroubky M3.
7 obr. pohled na plošný spoj
8.obr. výroba cívky.
Pokud jsi viděl něco navíc co tam nepatří, tak se Ti moc omlouvám a celý odkaz jsem raději vymazal. Bral jsem to spíš jako inspiraci a už se k tomu nebudu vracet.
S PC (personální computer) to nemá opravdu nic společného
1 obrázek s PP TC-6 je celkový plánek zapojení pinu a obrázkem snímačem průtoku TC4A2 pro 1.3 i 1.6 MPI
2 obr. je pohled na součástky to je zapojení s optronem CNY17a zesilovačem CD4093 na odporech je barevné označení hodnot. Připojení kablíků je také barevně nakreslené.(Tento plánek jsem našel na jednom fan klubu v PL a převedl do digitálních obrázku.)
obr 3.pohled ze strany plošného spoje.
4-6 obr. je zapojení s cívkou a operačním zesilovačem pohled zhora na součástky , nasutí káblu a uchycení kovového třmenu v tomto případě dvěma šroubky M3.
7 obr. pohled na plošný spoj
8.obr. výroba cívky.
Pokud jsi viděl něco navíc co tam nepatří, tak se Ti moc omlouvám a celý odkaz jsem raději vymazal. Bral jsem to spíš jako inspiraci a už se k tomu nebudu vracet.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
já se též musím omluvit , kliknul jsem na odkaz , ukázal se první obrázek-schéma , a dál už jsem neprohlížel
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Ahoj nevíš náhodou i číslo toho operačního zesilovače ? A ještě počet závitů natý cívce nebo natom nezáleží ?
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Tak sem dneska skusil vyrobit tu cívku a jeto neuvěřitelné ale čidlo běží
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Takže si vyrobil čidlo pro MPI? Už jsem ani nedoufal, že mě zde něco překvapí
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
To bohužel ne. Jestli jsi někdy viděl to čidlo odizolovaný tak na konci je cívka na kterou se nasouvá ten třmínek. Tu jsem ucvak a místo ní jsem přidělal tu co sem si vyrobil. Bohužel nevim jestli je to problém u všech čidel nebo jen u toho mého ovšem za vyzkoušení nic nedáš.
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Tak pak dejte vědět až to bude....
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Máte už někdo schéma zapojení i s hodnotami toho čidla pro MPI a to 1.3??
- Jozan
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř 07. dub 2010 11:47:59
- Bydliště: Hořešovice 101
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
U Fabie 1,4MPi je taky počítač, nešlo by použít čidlo z tohodle počítače na motor 1,3MPi? Bude nejspíš jinej výrobce..
-
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned 22. srp 2010 19:47:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Co zkusit napsat našemu hodnému panu APRI zda by nedokázal poradit jak to tam je? Myslím, že by i poradil, mě radil s teplotním čidlem že tam stačí dát obyčejný termistor určité velikosti a bude to fungovat. Tak třeba by i s tímhle poradil co a jak.
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
p. Třetina v APRI nemůže poslat jakékoliv technické informace ohledně čidla (zkoušel jsem to z něho vytáhnout po e-mailu)
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
- Jozan
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř 07. dub 2010 11:47:59
- Bydliště: Hořešovice 101
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
tuto je to bez izolace, je tam pár prcků naletovanejch a ta cívečka vpředu
http://jozzan.rajce.idnes.cz/el._schemata#P1162598.jpg
http://jozzan.rajce.idnes.cz/el._schemata#P1162598.jpg
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Co to tam je za švába ? Nemá tam napsaný nějaký označení ?
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
- Jozan
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř 07. dub 2010 11:47:59
- Bydliště: Hořešovice 101
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
právě že ne-e Někdo tu psal, že to podle toho dokáže udělat. Jsem ochotnej čidlo poskytnout k naklonování
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Tak další cosi vyrobil novou cívku a čidlo mu běží
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Cau hosi prosim vas rozebral jsem sve cidlo a mam problem v tom, ze mi taky odesla ta civka, byla tam poskozena, civku jsem oddelal a navinu si tam novou, ale nevim jaky tam ma byt drat (jako tloustka) asi kolem 0,05 az 0,1 mm. A nevim kolik zavitu.
Tady je schema toho cidla, kdyby to nekoho zajimalo.
http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/7/7643 ... .jpg?ver=0
Tady je schema toho cidla, kdyby to nekoho zajimalo.
http://img9.rajce.idnes.cz/d0903/7/7643 ... .jpg?ver=0
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
V tomhle vlákně píše uživatel milanpraha, že pro MPI má cívka 150 závitů.
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 79&t=31447
Z jiného zdroje ale mám 200 závitů.
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 79&t=31447
Z jiného zdroje ale mám 200 závitů.
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Já to tipoval na 100 závitů, tak to bude těch 150, doufejme.
- Jozan
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř 07. dub 2010 11:47:59
- Bydliště: Hořešovice 101
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Já vzal nějaký relé z nový spínačky z fáčka, donesl kámoš. Vybral jsem z něj cívečku a z ní použil drátek, je teda kapánek silnější. Ale zas se nepřeškubne. Tělíčko cívky jsem vzal z původní. Namotat jsem chtěl 150 závitů, ale narval jsem tam 90 nebo 100 už nevim. Chodí to normálně. Tak tuta cívečka je budicí a signál by měl být dále upravován na tom tišťáku.. Tak by to snad až tak nemělo vadit...
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Aha, tak to je důležitá informace, protože ten drátek je opravdu velmi slabý a je velmi jednoduché ho přetrhnout. Což by nevadilo, ale myslím si, že bych s tím mohl mít problémy při namotávání s neustálým přeškubnutím apod
- Jozan
- Příspěvky: 65
- Registrován: stř 07. dub 2010 11:47:59
- Bydliště: Hořešovice 101
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Mno to jo, hlavně na to původní tělíčko je to sranda to motat.. Bo je to velmi drobný, ale s trpělivostí se to dá. Pak hlavně opatrně při instalaci.
Doufám, že nebude vadit když uveřejnim odkaz od endround Alternativní výroba cívečky. Tuto bych řekl, že je lepší práce s tim. A přidělal bych cívečku pod tišťák. Je to kratší a míň náchylný na zlomení. Špule izolačky to jistí
http://www.pixhost.org/show/4025/156487 ... -civky.jpg
Doufám, že nebude vadit když uveřejnim odkaz od endround Alternativní výroba cívečky. Tuto bych řekl, že je lepší práce s tim. A přidělal bych cívečku pod tišťák. Je to kratší a míň náchylný na zlomení. Špule izolačky to jistí
http://www.pixhost.org/show/4025/156487 ... -civky.jpg
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Já ani nevim kolik závitů sem tam namotal proste aby se tam vešel ještě ten červený drát. Drát kterym sem to motal byl z cívky nějakýho relátka. Tady nějaký foto jak vypadá ta cívka vlastní výroby.
http://endround.rajce.idnes.cz/palubni_pc
Je to narychlo spíchlí a určitě by se to dalo vyrobit líp ale kdoby se stim drbal teď v zimně a sám sem nevěřil že to bude fungovat
http://endround.rajce.idnes.cz/palubni_pc
Je to narychlo spíchlí a určitě by se to dalo vyrobit líp ale kdoby se stim drbal teď v zimně a sám sem nevěřil že to bude fungovat
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Tak to je fajne, že to funguje takřka s jakoukoliv cívkou. Já zítra jedu pro nové pneumatiky na léto do Ostravy a stavím se tam i do obchodu a koupím oba měděné dráty, tedy ten co tam má být 0,05mm (jestli se nepletu) a silnější 0,1mm. Stojí to pár pětek. Nejprve tam zkusím namotat ten tenký a pokud se mi bude trhat tak tak dám ten silnější (ovšem s menším počtem závitů).
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
"Dobrý den,
cívka má 150 závitů a nemusí být navinutá dokonale za sebou.
S pozdravem
Třetina Pavel"
cívka má 150 závitů a nemusí být navinutá dokonale za sebou.
S pozdravem
Třetina Pavel"
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Lidi tak se mi to podařilo taky opravit!
Nejprve jsem si objednal lakovaný měděný drát tloušťky 0,1mm, ovšem údajně měl být k dispozici až za 2 týdny. Tak jsem doma z jednoho klasického drátu s izolací izolaci odstranil a z drátu složeného z hodně malých drátečků měděných jeden měděný dráteček vzal. Ten byl ovšem hrubý 0,15mm, ale zkusil jsem to s ním. Namotal jsem tam, kde byla cívka původně +/- 60 závitů. Jelikož indukce cívky závisí na mocnině počtu závitů jednalo by se o indukci ne +/- 2,5x slabší., ale 6,25x slabší oproti původním 150 závitům. Proto jsem dalších 60 závitů namotal na třmínek (ve správném směru). Čidlo jsem zapojil a fungovalo sporadicky, chvíli jo, chvíli ne. Cívku jsem odstranil a namotával znova, ale na třmínek, kde jsme namotal asi 120 závitů a 20 závitů mi zbylo a ty jsem namotal tam kde cívka původně byla. Čidlo nefunovalo vůbec. Zavolal jsem panu Třetinovi a ten mi řekl, že ať na třmínek nic nemotám. Naštěstí jsem nečekal 2 týdny, ale jen 2 dny na drátek, který jsem si objednal. Byl hrubý 0,1mm a namotal jsem ho v počtu asi 90 závitů tam kde cívka byla, oproti 60 to byl posun vpřed ovšem jsem se pořád bál aby indukce byla dostatečná, protože vůči 150 závitům je o 2,8x slabší neli více, protože záleží i na rozměrech cívky a ty jsou horší, ale očivině indukce dostačuje. Jak už tady bylo psáno, že 90-100 závitů zřejmě stačí.
Byl jsem moc rád, že to funguje, protože jinak je počítač takřka k ničemu, jen teplota a dobíjení funguje. Tak mám po roce konečně zase funkční PC. Funguje to naprosto stejně jako předním. Spotřeba na volnoběh klasických 0,9l/h. Jel jsem do města a zpět a spotřebu jsem měl průměrnou 6,5l/100km, takovou jsem vždycky míval. Ještě je potřeba to ověřit mechanickým spočítáním kolik jsem ujel km na kolik l benzínu, přece jen je to mírně jiné než od série, může se to mírně lišit, pak by se to doladilo kalibrací na palubáku, ale myslím si, že to ani nebude potřeba.
Takže paráda!
Nejprve jsem si objednal lakovaný měděný drát tloušťky 0,1mm, ovšem údajně měl být k dispozici až za 2 týdny. Tak jsem doma z jednoho klasického drátu s izolací izolaci odstranil a z drátu složeného z hodně malých drátečků měděných jeden měděný dráteček vzal. Ten byl ovšem hrubý 0,15mm, ale zkusil jsem to s ním. Namotal jsem tam, kde byla cívka původně +/- 60 závitů. Jelikož indukce cívky závisí na mocnině počtu závitů jednalo by se o indukci ne +/- 2,5x slabší., ale 6,25x slabší oproti původním 150 závitům. Proto jsem dalších 60 závitů namotal na třmínek (ve správném směru). Čidlo jsem zapojil a fungovalo sporadicky, chvíli jo, chvíli ne. Cívku jsem odstranil a namotával znova, ale na třmínek, kde jsme namotal asi 120 závitů a 20 závitů mi zbylo a ty jsem namotal tam kde cívka původně byla. Čidlo nefunovalo vůbec. Zavolal jsem panu Třetinovi a ten mi řekl, že ať na třmínek nic nemotám. Naštěstí jsem nečekal 2 týdny, ale jen 2 dny na drátek, který jsem si objednal. Byl hrubý 0,1mm a namotal jsem ho v počtu asi 90 závitů tam kde cívka byla, oproti 60 to byl posun vpřed ovšem jsem se pořád bál aby indukce byla dostatečná, protože vůči 150 závitům je o 2,8x slabší neli více, protože záleží i na rozměrech cívky a ty jsou horší, ale očivině indukce dostačuje. Jak už tady bylo psáno, že 90-100 závitů zřejmě stačí.
Byl jsem moc rád, že to funguje, protože jinak je počítač takřka k ničemu, jen teplota a dobíjení funguje. Tak mám po roce konečně zase funkční PC. Funguje to naprosto stejně jako předním. Spotřeba na volnoběh klasických 0,9l/h. Jel jsem do města a zpět a spotřebu jsem měl průměrnou 6,5l/100km, takovou jsem vždycky míval. Ještě je potřeba to ověřit mechanickým spočítáním kolik jsem ujel km na kolik l benzínu, přece jen je to mírně jiné než od série, může se to mírně lišit, pak by se to doladilo kalibrací na palubáku, ale myslím si, že to ani nebude potřeba.
Takže paráda!
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Gratuluju..
snad se mi to taky podaří opravit.
snad se mi to taky podaří opravit.
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač TC-6 - funkce, montáž, zapojení a vše ok
Stále nikdo neví označení ?Maty píše:Co to tam je za švába ? Nemá tam napsaný nějaký označení ?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda