Trippling - Alf pro Feliciaklub - Můžete montovat
Napsal: ned 21. úno 2010 12:27:49
Trippling Evo I
Modul vyhodnocuje stav napětí v obvodu směrových světel a provádí funkci tripplingu -
při krátké aktivaci páčky směrových světel provede 3, nebo 4 bliknutí směrovými světly do patřičného směru.
Využití je především na dálnicích při předjíždění, při vyjíždění z kruhového objezdu,
při změně jízdního pruhu, při objíždění překážek.
Podmínky pro připojení:
• Napětí palubní sítě vozidla …………12 V,
• Spínání směrových světel elektronickým přerušovačem v kladné části – směrová světla se rozsvítí ihned po přepnutí páčky bez časové prodlevy,
• Páčka směrových světel by měla spínat ještě před překlopením přes aretaci,
• Frekvence blikání - 10 rozsvícení a zhasnutí nesmí trvat déle jak 16 sec. Tuto podmínku by měly splňovat všechny elektronické přerušovače.V případě potřeby mohu naprogramovat pro jiný čas.
Před stavbou modulu doporučuji výše zmíněné podmínky ověřit ve vozidle měřením viz. připojení do vozidla.
Bezpečnost:
Modul tripplingu nemá vliv na funkci výstražných světel.
Funkce indikace vadné žárovky změnou rychlosti blikání zůstává zachována.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku, je možné ho zrušit klepnutím do páčky směrových světel na druhou stranu, tato funkce je uživatelsky měnitelná viz. nastavení.
Funkce tripplingu se při trvalém přepnutí směrových světel do druhého směru ihned ukončí.
Silový obvod je dimenzován na 15 A.
Elektronika modulu má vlastní pojistku 2 A.
Popis funkce:
Při sepnutí páčky směrových světel na bodu kratší než „čas neaktivuj trippling“ dojde po uvolněnípáčky k provedení tří bliknutí do stejného směru.
Pokud je páčka podržena déle nebo překlopena přes aretaci, k aktivaci tripplingu nedojde.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde k přepnutí na druhý směr,
je funkce tripplingu okamžitě ukončena.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen nebo je ukončen a aktivován do druhého směru – dle nastavení modulu.
Modul tripplingu je připojen paralelně k páčce směrových světel a v době aktivace trojbliku dojde pomocí relé k jejímu „spojení“. Blikání zajišťuje standardní přerušovač směrových světel osazený ve vozidle. Modul filtruje rušení a počítá počet rozsvícení a zhasnutí směrových světel, po třetím (dle nastavení i čtvrtém) rozsvícení a zhasnutí dojde k deaktivaci relé.
Při normálním blikání je po posledním bliknutí počítána doba 0,800 sec, kdy nemůže dojít k aktivaci tripplingu vlivem krátkého bliknutí při vypnutí páčky z aretace.
,, Čas neaktivuj trippling“ je čas, při jehož překročení nedojde k aktivaci tripplingu.
Tento čas musí být vždy menší, než je čas jednoho rozsvícení směrových světel, jinak by docházelo k aktivaci i při normálním blikání.
Tento modul umožňuje uživatelsky nastavit 8 hodnot tohoto času.
Nastavitelné parametry a funkce:
Vyšší počet bliknutí
Modul ve výchozím nastavení provádí při aktivaci 3 bliknutí.
Pokud je aktivována funkce vyšší počet bliknutí, jsou prováděna 4 bliknutí.
Nastavení se provádí pomocí pájecí plošky SET2.
Pouze ukončení
Funkce modulu v základním nastavení:
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen a aktivován do druhého směru.
Funkce modulu při aktivované funkci pouze ukončení:
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen. K aktivaci do druhého směru nedojde. Dojde pouze ke ktrátkému probliku - klepnutí do páčky.
Nastavení se provádí pomocí pájecí plošky SET3.
Nastavení času neaktivuj trippling
Aby bylo možné modul připojit do většiny vozidel, je možno spouštěcí čas nastavit
v 8-mi hodnotách. Aby bylo nastavení jednodušší a proveditelné i ve vozidle, jsou k nastavování použity dva přepínače (DIP). Bohužel tři se na desku plošných spojů již nevešly, proto je možné jimi nastavit vždy jen 4 časy.
Z osmi časů jsou vybrány 4 + 4. První 4 jsou základní a pro jejich nastavování je pájecí ploška SET1 spojena s mínusem. Další 4 jsou rozšířené a pro jejich nastavování je pájecí ploška spojena s + 5V. Ve většině případů jsou vhodnější první 4 .
Kompletní popis funkcí a návod ke stažení:
http://ulozto.cz/4464474/alf-trippling-ver.i-navod.pdf
Video - ukázka funkcí: Omluvte prosím kvalitu, je to točeno foťákem.
http://www.youtube.com/watch?v=K3apCNmf6EI
Zapojení do vozu Škoda Felicia:
Modul se dá umístit pod palubovku u volantu vlevo (jakoby pod ovladač sklonu světel).
Všechny přípojná místa se dají najít na páčce blinkrů a +12V z přepínače stěračů, mínus z kostřícího bodu pod volantem vlevo.
K montáži stačí povolit jeden šroubek a sundat jen plast pod volantem, žádné tahání přes půl auta...
Zapojení ve svorkovnici T5d u páčky přepínače pod volantem:
C…………………….zelená
L…………………….černá/bílá
R…………………….černá/zelená
+……………………..možno připojit na svorkovnici stírače T9a ….2 černé (z pojistky S2)
-……………………...kostřící bod pod volantem vlevo
Piny pro směrová světla je možné vyjmout a nahradit novými FASTON 6.3 a vodiče zapojit přímo do nových pinů (bez přerušování původních vodičů).
Modul vyhodnocuje stav napětí v obvodu směrových světel a provádí funkci tripplingu -
při krátké aktivaci páčky směrových světel provede 3, nebo 4 bliknutí směrovými světly do patřičného směru.
Využití je především na dálnicích při předjíždění, při vyjíždění z kruhového objezdu,
při změně jízdního pruhu, při objíždění překážek.
Podmínky pro připojení:
• Napětí palubní sítě vozidla …………12 V,
• Spínání směrových světel elektronickým přerušovačem v kladné části – směrová světla se rozsvítí ihned po přepnutí páčky bez časové prodlevy,
• Páčka směrových světel by měla spínat ještě před překlopením přes aretaci,
• Frekvence blikání - 10 rozsvícení a zhasnutí nesmí trvat déle jak 16 sec. Tuto podmínku by měly splňovat všechny elektronické přerušovače.V případě potřeby mohu naprogramovat pro jiný čas.
Před stavbou modulu doporučuji výše zmíněné podmínky ověřit ve vozidle měřením viz. připojení do vozidla.
Bezpečnost:
Modul tripplingu nemá vliv na funkci výstražných světel.
Funkce indikace vadné žárovky změnou rychlosti blikání zůstává zachována.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku, je možné ho zrušit klepnutím do páčky směrových světel na druhou stranu, tato funkce je uživatelsky měnitelná viz. nastavení.
Funkce tripplingu se při trvalém přepnutí směrových světel do druhého směru ihned ukončí.
Silový obvod je dimenzován na 15 A.
Elektronika modulu má vlastní pojistku 2 A.
Popis funkce:
Při sepnutí páčky směrových světel na bodu kratší než „čas neaktivuj trippling“ dojde po uvolněnípáčky k provedení tří bliknutí do stejného směru.
Pokud je páčka podržena déle nebo překlopena přes aretaci, k aktivaci tripplingu nedojde.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde k přepnutí na druhý směr,
je funkce tripplingu okamžitě ukončena.
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen nebo je ukončen a aktivován do druhého směru – dle nastavení modulu.
Modul tripplingu je připojen paralelně k páčce směrových světel a v době aktivace trojbliku dojde pomocí relé k jejímu „spojení“. Blikání zajišťuje standardní přerušovač směrových světel osazený ve vozidle. Modul filtruje rušení a počítá počet rozsvícení a zhasnutí směrových světel, po třetím (dle nastavení i čtvrtém) rozsvícení a zhasnutí dojde k deaktivaci relé.
Při normálním blikání je po posledním bliknutí počítána doba 0,800 sec, kdy nemůže dojít k aktivaci tripplingu vlivem krátkého bliknutí při vypnutí páčky z aretace.
,, Čas neaktivuj trippling“ je čas, při jehož překročení nedojde k aktivaci tripplingu.
Tento čas musí být vždy menší, než je čas jednoho rozsvícení směrových světel, jinak by docházelo k aktivaci i při normálním blikání.
Tento modul umožňuje uživatelsky nastavit 8 hodnot tohoto času.
Nastavitelné parametry a funkce:
Vyšší počet bliknutí
Modul ve výchozím nastavení provádí při aktivaci 3 bliknutí.
Pokud je aktivována funkce vyšší počet bliknutí, jsou prováděna 4 bliknutí.
Nastavení se provádí pomocí pájecí plošky SET2.
Pouze ukončení
Funkce modulu v základním nastavení:
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen a aktivován do druhého směru.
Funkce modulu při aktivované funkci pouze ukončení:
Pokud je trippling aktivován a dochází k trojbliku a dojde ke krátkému impulzu do druhého směru, je trojblik ukončen. K aktivaci do druhého směru nedojde. Dojde pouze ke ktrátkému probliku - klepnutí do páčky.
Nastavení se provádí pomocí pájecí plošky SET3.
Nastavení času neaktivuj trippling
Aby bylo možné modul připojit do většiny vozidel, je možno spouštěcí čas nastavit
v 8-mi hodnotách. Aby bylo nastavení jednodušší a proveditelné i ve vozidle, jsou k nastavování použity dva přepínače (DIP). Bohužel tři se na desku plošných spojů již nevešly, proto je možné jimi nastavit vždy jen 4 časy.
Z osmi časů jsou vybrány 4 + 4. První 4 jsou základní a pro jejich nastavování je pájecí ploška SET1 spojena s mínusem. Další 4 jsou rozšířené a pro jejich nastavování je pájecí ploška spojena s + 5V. Ve většině případů jsou vhodnější první 4 .
Kompletní popis funkcí a návod ke stažení:
http://ulozto.cz/4464474/alf-trippling-ver.i-navod.pdf
Video - ukázka funkcí: Omluvte prosím kvalitu, je to točeno foťákem.
http://www.youtube.com/watch?v=K3apCNmf6EI
Zapojení do vozu Škoda Felicia:
Modul se dá umístit pod palubovku u volantu vlevo (jakoby pod ovladač sklonu světel).
Všechny přípojná místa se dají najít na páčce blinkrů a +12V z přepínače stěračů, mínus z kostřícího bodu pod volantem vlevo.
K montáži stačí povolit jeden šroubek a sundat jen plast pod volantem, žádné tahání přes půl auta...
Zapojení ve svorkovnici T5d u páčky přepínače pod volantem:
C…………………….zelená
L…………………….černá/bílá
R…………………….černá/zelená
+……………………..možno připojit na svorkovnici stírače T9a ….2 černé (z pojistky S2)
-……………………...kostřící bod pod volantem vlevo
Piny pro směrová světla je možné vyjmout a nahradit novými FASTON 6.3 a vodiče zapojit přímo do nových pinů (bez přerušování původních vodičů).