základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Vše okolo diagnostiky
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od kejzi1 »

Jak se říká,líná huba,holý neštěstí,napsal jsem do Motordiagu a když to dopadne dobře tak to možná bude fungovat,pak dám vědět

Dobrý den,

o zmíněném problému s přejmenovanými jednotkami víme. Problémem je, že
identifikace jednotky pro další chod programu je dle našeho názoru důležitá,
aby uživatel nepřistoupil omylem do jiné, nepodporované jednotky, kde by
hrozilo její poškození přepisem dat.
Upravit program tak, aby podporoval i Vaší jednotku můžeme zkusit, ale
ideální by bylo, abychom měli k dispozici přímo takovou jednotku nebo
alespoň, abyste zaslat screenshot např. z VAG-COMu, jak vypadá přesná
identifikace.

S pozdravem

za vývojový team Motordiag
Tomáš Černý
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od kejzi1 »

Tak právě mi přišla upravená verze k otestování,takže pak dám vědět ;)
Olda85 - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Olda85 - FK »

Tak mohu potvrdit že prográmek funguje :) Dneska mi Kejzi smáznul adaptace na ME jednotce a pohodička :) takže dííky. :)
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1,3 50kw

Příspěvek od kejzi1 »

Olda85:Není zač,alespoň jsme to vyzkoušely a hlavně děkuji firmě Motor Diag která to na moji žádost upravila.
markos29 - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od markos29 - FK »

zdarec kejzi1.Ty máš taky tento motor jako já?Mám 1.3 50KW řídící jednotku Bosch,ale ne MPI.Můžu tě poprosit bylo by možné ten program co ti upravili mi nějak poslat?Buď e-mailem nebo nějak jinak?Budu ti moc vděčný.Díky
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Ivarek »

Ten program je pouze na řj SIMOS 2P.
kejzi1
Příspěvky: 8486
Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
Bydliště: Jihlava,Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od kejzi1 »

Přesně jak píše Ivarek,je to pouze na MPI tedy jednotky Simos 2P
Integer - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Integer - FK »

Mám takú možno zbytočnú otázku. Treba to robiť, ked je motor teplý alebo studený? alebo je to jedno. Lebo ja mám pekný volnobeh, ale za jazdy to furt cuká. už mi tleze na nervy. furt so mnou trase. A sytič funguje presne opačne ako má.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Ivarek »

No tak to to moc nevidím na zasranou klapku....vypisuje to nějaký chyby?
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Tomas6 »

Chlapi mám s tím prográmkem patáliju.Stalo se mi to už u třetí feldy že se ten reset v půlce,nebo ve třetině,nebo v kterýmkoliv jiným procentu zastavilo,hodilo to chybu,chtělo to vyndat pojistku,vypnout zapalování a pak ji zas zpět nandat.Po tom co jsem to udělal to napsalo že vše ok,ale pokud to nepřekročilo 50% tak se volnoběh nezpravil.Kabel s VAGem funguje naprosto normálně,takže v něm asi chyba není.Je to normální nebo to dělá jeno mi?Je to ta upravená verze od Kejziho.Udělalo mi to i s jednotkou ME i se serií.Zatím se to vždy když to udělalo paseku podařilo třeba na potřetí,počtvrté úspěšně dotáhout alespoň na těch 50% aby se srovnaly alespoň adaptace na volnoběh,ale stalo se jednou že to dělalo zas jiný bordel.Tak mám docela strach aby to některá další jednotka pochopila.Díky za rady.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Kuladmin
Příspěvky: 1751
Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Kuladmin »

Taky mi to ted delalo a xyz krat az pak to jednou probehlo cely. Vzdycky jsem skousel posledni a predposledni verzi az to nakonec dobehlo do tech 220 (+- nebo kolik je max hodnota).
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Ivarek »

Tomas...tohle se mi taky stává.Bohužel se mi nepodařilo vysledovat čím to je.Zkoušel jsem různý pokusy jako stáhnout program znova,přeinstalovat atd až se mi to nějak podařilo rozběhat.Ještě zkusit změnit komunikační rychlost portu přímo ve windows.
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Tomas6 »

Já už to od tý doby neřešil.Koupili nám v práci novou diagnózu a ta to umí taky.Podotýkám že to není ani vag ani supervag.Jen jsem to nezkoušel na jednotce ME ale stejně nikdo kolem ji nemá,tak zatím se s tím netrápím.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Lacik - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Lacik - FK »

zdravicko,

vie mi niekto pomoct?

reset klapky robim cez Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free zapnem zapalovanie, ked kontrolky svietia dam reset, ide ide, potom pri konci chce aby som vybral poistku c.1 spravim podla pokmynov, a potom vypise ze bol spraveny reset a mam pokracovat vo vagu, lenze
zapnem vag a co tam dalej? ked dam hodnoty a tam dam skupinu 098 tak bud mi sem tam ukazuje niake hodnoty alebo niekedy ze nieje dostupny, a neviem kam mam napisat ake hodnoty nikde nic:D a potom ked dam chybne tak tam je chyba ze nebolo vykonany reset , nastavenie. diky:)
pukasinek - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od pukasinek - FK »

Lacik: Po použití MotorDiagu spusť VAG-COM a nech rovnou tu hodnotu 000 co tam je výchozí, dneska sem se s tim taky pral a pořád mi tam skákaly jiný údaje. Nakonec sem to jen spustil, dal Start a klapka se srovnala :) Jen mám takovej problém, po resetu řídící jednotky mi nefunguje cyklovač stěračů a ani 1. poloha, až druhá, čím to je? Jinak auto se mi po úpravě zda o něco živější a má lepší průběh středních otáček, takže to tak zbytečné nebylo, díky všem za rady. ;)
ondrej256 - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od ondrej256 - FK »

jde v tom vag-comu nějak poupravit údaje dle vlastní potřeby? Třeba zvýšit množství vstřikované směsi?
Když ho napojím na auto během jízdy tak dá se přes vag někde pozorovat výkon, točivý moment?
a poslední dotaz: Kamarád potřebuje nastavit na golfovi klapku do základního nastavení. jak zjistím na kterém kanálu běží klapka? nebo u všech aut je to 098?
Děkuju za odpovědi

Jinak kdyby jste někdo chtělo z okolí Vsetína nastavit klapku levně :D tak dejtě vědět :D
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pon 14. kvě 2012 21:57:05, celkem upraveno 1 x.
robin1 - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od robin1 - FK »

Žiadne údaje VAGom neupravíš. Výkon a točivý moment sa tiež nedá sledovať.
lukaso - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od lukaso - FK »

Blba otázka ale na co je dobry restart škrtící klapky? díky
robin1 - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od robin1 - FK »

Prispôsobenie (reset) sa robí napríklad keď sa vymieňa klapka. Riadiaca jednotka sa novej klapke musí "prispôsobiť". Do pamäte sa uložia hodnoty pri klapke zavretej, maximálne otvorenej, + tri medzipolohy.
Integer - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Integer - FK »

No nazdar.
Dnes som vyčistil klapku a cez simos managera vymazal.
Problem je, že Vag razu nepozná skupinu 098. Píše chybu 098 nezname.
A co teraz?
Medzi chybami RJ mám chybu, že RJ bola bez napatia a že nebolo prevedené základné nastavenie klapky.
A ozaj. Mám spraviť prispôsobenie alebo základné nastavenie klapky?
marek.v - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od marek.v - FK »

Prosím Vás tiež som dnes robil základné nastavenie ale nikde som nevidel kanál 098. dal som základné nastavenie a potom start, 098 som nikde nevidel. a este jedna vec, to nastavovanie samotné sa nejako ukoncí? lebo program nevypisoval nic a asi po 3 minutach nastavovania sa mi vybil notebook, tak neviem ci sa to nstavenie vobec dokoncilo, dakujem za odpoved
Uživatelský avatar
vonyt
Příspěvky: 397
Registrován: sob 01. kvě 2010 12:22:16
Bydliště: Soběslav
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od vonyt »

Já mám podobný problém, jak člen o dva příspěvky nademnou.. když dám ve VAGu kanál 098 a start tak mi to v tich 3 řádcích napíše chybu, že to neexistuje nebo tak něco.. když dám ale to přepnout do bloku měřených hodnot tak tam se tyhodnoty ukážou.. nemáte někdo nějakou radu?
Moje zlato - Felicia 1.3 MPi
Hlava, ŘJ, vačka Motor Excel
Odlehčený setrvačník a řemenice
kW - to kdybych věděl :D
Faster - FK

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Faster - FK »

Dělá se to takhle:
Obrázek
Ten postup se ve VAGu 304 liší jen nepatrně-maličko odlišný názvy, písmeno Q...
DERMIN95
Příspěvky: 653
Registrován: ned 18. dub 2010 21:19:14
Bydliště: Praha bohnice
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od DERMIN95 »

No, taky menší problém. Udělám přes simons manager ten restart. Pak jdu do vagu tak mě to nechce pustit do základního nastavení že to nepodporuje ten kabel... Nechápu..
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin420
Příspěvky: 1221
Registrován: čtv 07. led 2010 1:22:44
Bydliště: Čadca / Ostrava - Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Re: základní nastavení hodnot vag-com Felicia 1.3 50KW

Příspěvek od Martin420 »

Prihodím pár postrehov z dnešného čistenia škrtiacej klapky, zhrniem hlavne poznatky o ktorých sa tu píše málo alebo nedostatočne (a inde sa mi ich nepodarilo vygoogliť):

Potrebná výbava, ktorú som použil
- VMware Workstation 9.0.2 (pod Windows 7 Ultimate 32-bit SP1)
- VAG 3.04 CZ
- Simons Manager 1.51
- kábel OBD II KKL

Problémy:

- snažil som sa vyhnúť použitia Simons managera vzhľadom na pár problémov s imobilizerom ktoré tu niekto zaznamenal po jeho použití, odpojil som baterku, spojil + a -, nechal ju pár hodín odpojenú alebo bohužiaľ nič, mrcha RJ nie a nie zabudnúť staré hodnoty a nové nie a nie prijať...Chcene-nechcene som Simonsa nakoniec použil

- WinXP vo VMware vs. klasický Windows XP - mám v NB nainštalovaný Windows 7 súčasne s Win XP. Pod samotným čistým WinXP som mal neustále problémy s "prerušenou komunikáciou" ako u VAGu tak aj u Simons managera (aj keď som sa hral s nastavním ochrany a firewallu...), odporúčam rozhodne použíť WinXP pod VMware

- Firewall (+ ďalšie super nástroje antivirusových SW) - ako sa tu píše - pred pripojením OBD kábla do NB je potrebné vypnúť firewall vo WinXP (je jedno či sa jedná o inštaláciu priamo na HDD alebo WinXP spustený vo VMware). Ak beží WinXP vo VMware, je nevyhnutné vypnúť firewall aj v "materskom" systéme (u mňa to bol Win 7). Tým to ale nekončí. Ospravedlňujem sa za použitie značiek, snáď admini pochopia nevyhnutnosť tohto kroku :) Používam ESET Smart Security - kým som nevypol v ňom spolu s firewallom aj "ochranu súborov", tak sa problémy s prerušovaním komunikácie s VAGom/Simonsom opakovali aj po vypnutí FW. Rovnako aj iné antivirusové programy majú ďalšie doplnkové nástroje na ochranu, skúste sa preto pri problémoch so strácaním spojenia s RJ (Simons aj VAG) zamerať na antivirusový (antispam, firewall,...) SW, ideálne ho dočasne vypnite celý ak sa to dá, samozrejme ešte pred pripojením OSB kábla ;) Ja sám som bol pol hodiny v tom, že mám vadný kábel a ono chyba bola úplne kdesi inde.


Niečo málo k samotnému postupu:

1. Vyčistiť klapku - s lankom netreba nič robiť ak vám auto predtým držalo na voľnobehu do 1000 otáčiek, rovnako nie je potrebné hrabať sa v elektronike škrtiacej klapky ako uvádzajú rozličné postupy po nete ak sa s autom nediali nejaké prapodivné veci pred čistením, všetko je to o korektnom resete RJ bez chybových hlášiek, to je alfa-omega celého postupu...Čistiaci prostriedok - použil som Liqui Moly Pro-Line, výhodou je pribalená rozstrekovacia hadička ktorá svojim tlakom zmyje z klapky 90% bordela, potom už len stačilo vytrieť "zákutia" handričkou a klapka jak nová za 5 minút.

2. Zahriať motor na 80-90 stupňov. To že otáčky zostávajú visieť na (/nad) 2000 - mne postačilo klepnúť po plyne a spadlo to na cca 1200, nie každému to ale musí takto fungovať pred resetom RJ...

3. Simons manager - asi 5x predtým než som povypínal nástroje ESETu sa mi pri pokuse o reset RJ v Simons managerovi sekol proces mazania hodnot, pokaždé niekde inde ale ani raz proces nedošiel ani k 20%. To že vás program aj napriek nedokončenému resetu pustí ďalej k vybratiu poistky a na záver dostanete info že je reset hotový je len bug tohto SW. Kým neprejde samotný proces mazania (ktorý je prvým krokom v Simons m.) na celých 100% bez akejkoľvek chybovej hlášky, nemá zmysel ani ďalej pokračovať.

3. VAG - aj tomu prospelo "uškrtenie" antiviru a firewallu, odpadli akékoľvek výpadky spojenia s RJ. Postup presne ako je uvedené v poslednom kroku v Simons managerovi - mať zapnutý kľuč v polohe I, 01 Motor, 04 Základné nastavenie, do prvého riadku zadať 098, Start, počkať cca 10-15 sekund (ak máte po ruke nejakého kolegu, nech skúsi v tejto dobe mrknúť na škrtiacu klapku či si prebehla svoju dráhu ;) ). Následne som už len naštartoval a vuala - motor držal odrazu nie 1200, nie 1000 ale krásnych 800 rpm :)

Po vyčistení má škrtiaca klapka podľa VAGu sklon 3,5 stupňa na voľnobehu pri 800 otáčkach bez kolísania (skupina 003 v bloku hodnot). Pred vyčistením som mal sklon 12,5 stupňa, po vyčistení bez resetu RJ 5,5 stupňa (= vysoký voľnobeh)

Zmizlo kolísanie otáčok, odsledované vo VAGu, nepohlo sa to z 800 ani o jedinu otáčku v priebehu 5 min, pričom pred vyčistením si motor každých 3-5 sekúnd sám pridal, pracoval v rozmedzí 780-850 rpm (po vyčistení klapky pred resetom RJ pracoval v rozmedzí 1150-1230 rpm alebo rovno nad 2000 rpm = všetko špatne)...a ako bonus auto ide teraz za plynom ako zmyslov zbavené :P

Na záver sa ospravedlňujem za slohovku, tí ktorí ma poznajú vedia, že ja sa do 2 riadkov nikdy s ničím nezmestím :mrgreen:
Dúfam že to niekomu pomôže ;)
Moja Feliz:
"No tuning, only decent" ;)

Moje fotoalbumy:
Obrázek
Odpovědět