Starter netoci

mosmi - FK

Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Zdravim,potreboval by som pomoc.Doteraz som nemal problem nastartovat feldu ani raz,vsetko bolo v pohode.Vcera som prisiel domov a vsetko bolo ok.Dnes rano som chcel nastartovat a starter sa ani nehol.Magneticky spinec cvakne,ale dalej sa nic nedeje len ticho.Baterka je nova,kupoval som ju pred dvoma tyzdnami.Ked startujem,tak badat ze intenzita svetla sa meni,takze napatie by do neho malo ist,aspon detekujem podla knihy pre felicie,tam to tak pisu.Neviete mi niekto poradit v com to moze byt?
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Atnarfus »

Spínač na starteru
uhlíky ve starteru
kontakty na kabelech a baterce
ukostření motoru
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Taky klidně může být v háji anebo vybitá baterka.To že je 14 dní stará nic neznamená.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Atnarfus »

Když to například nedobíjí.
To by se ale poznalo podle totálního zhasnutí kontrolek. Jestli zhasnou kontrolky, tak je to baterka, nebo kontakt na baterce.
Jestli starter cvakne, kontrolky svítí a jinak se nic neděje, tak je závada ve starteru (spínač, uhlíky).
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

No já jsem nějak dedukoval podle tohodle...."badat ze intenzita svetla sa meni" ale co tím doopravdy autor myslel nevím.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Atnarfus »

Já jsem to pochopil, že to trochu pohasne. To by ukazovalo na ty uhlíky.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Tak som teda vybral cely starter z auta a rozobral som ho.Uhliky su ako nove velmi malo opotrebene,ale nevidi sa mi tem magneticky spinac,chcel by som vediet ci ten kontakt co ide don kablik od spinacej skrinky je stale prepojeny s budiacim vinutim starteru.Rozobral som aj ten mag.spinac a ked tu strednu tycku stlacim tak kontakt co ide od baterky spoji s tym budiacim kontaktom,ale zaroven je spojeny aj s tym od spinacej skrinky.Ma to tak byt?
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Jo,tak by to mělo být.Teda pokud tím "budícím" máš na mysli přívod silového plus pro samotný motor startéru.
Jinak co ti dělají kontrolky v momentě když zkoušíš startovat?Pohasnou úplně anebo se jen lehce ztlumí?
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Len tak zlahka stlmia .Cize napatie od baterie je v poriadku.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

A este by som chcel vediet aky ma odber ten magneticky spinac,chcel by som to doma odskusat ci zopne tie kontakty pri normalnej prevadzke.Lebo rucne to musim zatlacit skoro az na doraz aby ich zoplo,teda myslim ten kontakt od baterie s tym budiacim.Teda myslim kolko amperov by mal ten zdroj dat minimalne?
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Ta cívka si bere celkem dost,takhle to neodhadnu.Vyzkoušej na startéru na autě propojit ty dva šrouby na té cívce nějakým železem,jestli se ti startér bude točit když pustíš napětí přímo do motorku..vyřadíš prostě tu cívku.Bacha nezapomeň vyhodit kvalt.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Tak dnes som vybral z auta baterku a skusal som ten starter doma.Takto to funguje vsetko ok.Ale ked som ho zalozil do auta tak zase nic.Ale ked som spojil svorku 50 na magnetickom spinaci, co ide od spinacej skrinky natvrdo s 12v tak auto som normalne nastartoval,samozrejme klucik som mal v polohe 1,ale ten kablik od spinacej skr. som odpojil.Ked som meral na nom napatie pri startovacej polohe klucika tak tam mam tych 12v ale zvlastne je ze tych 12v tam je aj v tej polohe klucika pred startovanim teda v polohe 1, a 2 je vlastne startovacia poloha.Poradte co to teda moze byt.Nema daco spolocne s tym aj to odlahcovacie rele X ?Prosim radte uz som s toho zufali.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Jojo,relé X (odlehčovací) je zapojený na cívku startéru a při startu odpojuje spotřebiče.
Ale jestliže jsi vzal plus odněkud,připojil ho na svorku 50 na startéru a normálně jsi nastartoval pak budeš mít nejspíš v háji spínací skříňku anebo kabeláž ke startéru.
Zapojil bych všechno do původního stavu,otoč klíčkem do polohy START a měř napětí na tom žlutým drátu.A uvidíš.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Ja som ale mal zapojene vsetko tak ako ma byt az na ten zlty kablik co ide od spinacky, tak ten som odpojil a prepojil som tych 12v zo svorky 30 co je na magnetickom spinaci co ide priamo od baterie a motor naskocil.A ked som meral napatie na svorke 50 co ide od spinacej skrinky tak som tam mal 12v aj v prvej aj v druhej polohe klucika co mi je divne,lebo co mam spinaciu skrinku doma v zalohe tak tam to tak nefunguje,tam zopne 12v na kontakt č.50 len v startovacej polohe.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Dyk ti vysvětluju že je tam zapojený to odlehčovací relé,tam vždycky naměříš nějaké napětí.Důležitý je co naměříš na žlutým drátu,pokud je zapojený na spínačce a startuješ.Jestli to napětí spadne někam dolů anebo ne.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

Jo a hele...nemáš tam dodělávaný nějaký alarm nebo immobilizér?
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Imobilizer tam je origos este od vyroby,ale keby bolo daco s nim tak by nebolo mozne vobec nastartovat motor,lebo by pom chvili zhasol.A alarm mam dorabany hned ked mala 2 roky,ale to mam len spriahnute vsetky dverne kontakty,aby pri otvoreni auto zacalo hukat ,to s tym nema nic spolocne.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

No já jen myslel jestli ten alarm nemá zapojený imobilizační okruh přes startér.Říkáš že ne,pak už mě napadá jen ta spínačka.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

A nevies ako by sa tam dalo lahko dostat ,aby som mohol vymenit na tej spinacke tu zadnu elektricku cast,mam uz preistotu kupenu aj novu,no ale ked som sa pozrel odspodu na to,tak veru neviem ako by sa to dalo zvladnut.
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Ivarek »

No je tam na dvou červíkách všem blbě přístupných.Než se do toho pustíš,tak to ještě prověř co jsem ti radil,ať to neděláš zbytečně.Anebo si zkusmo zapoj tu novou vedle tý starý a startuj s ní.
mosmi - FK

Re: Starter netoci

Příspěvek od mosmi - FK »

Chlapi ,tak som to dnes konecne opravil.Nepomohla ani vymena spinacej skrinky,bol to posra....zlty kabel od spinacky co ide na magneticky spinac na starteri,tak som natiahol k starteru novy kabel a nastartoval som,ale na moje prekvapenie nesli tlmene svetla,stierace, ostrekovanie,ventilator kurenia,hmlovky atd.Ked som nasiel elektricku schemu,zistil som ze s tohoto kabla je odbocka na odlahcovacie rele X,tak som ten volny koniec stareho zlteho kabla pripojil na novy kabel co som natiahol,ale stale nic,potom ma napadlo ze ani boh nevie kde je ta odbocka a nevedel som zistit kde je stary kabel preruseny,tak som este pripojil na ten novy aj druhy koniec toho stareho pri starteri a konecne som dosiahol to po com som patral 4 dni,tak ak by to niekomu do buducna pomohlo moze to vyuzit a nemusi sa tolko trapit ako ja.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

Zdar, mám podobný problém. S tím rozdílem, že magnetický spínač startéru nikdy necvakne, kontrolky nepohasnou vůbec, startér netočí. Prostě neděje se vůbec nic, jako bych se o start ani nepokoušel. Vyměnil jsem už 3 spínačky, vždy to je potom ca 1/2 roku OK a pak se problém objeví znovu. Jednu spínačku jsem dokonce koupil origo fungl novou, stála asi 350 Kč (žádnej číňan). Když se mi to stalo napoprvé, zkoušel jsem i měnit startér za prokazatelně funkční z tátového faka, kde 25 let sloužil bez sebemenšího zaváhání, ale nepomohlo to. Vyřešilo se to až pak tou spínačkou, ale zhruba jen na půl roku. Žlutý drát drží ve startéru jak helvétská víra, zkoušel jsem i prostříkávat kontaktsprejem, ale nepomohlo. Je mi divné, že nová spínačka problém vždy vyřeší, ale pokaždé asi jen na půl roku, pak se problém objeví znovu. Co jsem tady pročítal, tak s vadným žlutým drátem vždy alespoň cvakl magnet na startéru, což u mého nedělá. Bohužel jsem zatím neměl příležitost vyzkoušet, zda při pokusu o start bude točit větrák případně stírat stěrače nebo ne, takže to nevím. Můj problém je v tom, že k tomuto problému dochází jen občas, naposled cca před týdnem, pak zas vše OK, až teď v neděli načež jsem obrousil kostry od baterie, kostru motoru + kontakty u baterie a a startéru(Varta, neclý rok stará) a prostříkl kontaktsprejem. Nicméně v špatných kontaktech to zřejmě není, když kontrolky při pokusu o start nepohasnou ani trochu. Startér se většinou chytil tak na čtvrtý - pátý pokus, zhruba po týdnu v tomto režimu přestaly starty klíčkem fungovat zcela a bylo nutné roztlačit - chytlo hned. Po výměně spínací skříňky OK. Nějaká rada...? Díky...
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Andy486 »

No ja by som sa až tak nespoliehal na to, že ten žltý kábel je OK. Keď som mal problém so štartom, tak som tiež vymenil spínačku za novú origo. Pol roku v pohode, potom to zas vykapalo - zistenie: káblik bol zlomený cca 2cm od konektora na štartéri, na prvý pohľad vyzeral úplne OK....po oprave už mám 5 rokov pokoj :)...a k tomu cvakaniu, práve že bez žltého káblu, resp. so zlomeným - cievka ani necvakne.
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

No uvidím, opět jsem připojení žlutého káblíku ke startéru prostříkl kontaktsprejem, zatím to točí. Ale přikláním se teď k tomu špatnému žlutému kabelu, protože vše ostatní (startér, oříšek spínačky) jsem již zkoušel měnit a bez úspěchu. Navíc jestli je přelomený někde u toho startéru, což je pravděpodobné, tím jak s ním zahýbu tak se zřejmě kontakt obnoví a chvíli to běhá. Možná že spínačka taky odchází kvůli tomu špatnému kontaktu ve žlutém kabelu, protože je tam velký přechodový odpor. Každopádně na co se chci zeptat je, když někdo měníte ten žlutý kabel, vytahujete ho z kabelového svazku jehož je součástí, nebo paralelně k němu na spínačku a startér připojíte jiný, nový drát? Vytahovat ho ze svazku považuji za velmi zdlouhavou a nepříjemnou práci, rozebrat palubovku, uvolnit svazek ze všech svorkovnic.. to je na odpoledne. Připájet paralelně nový kabel naproti tomu je práce na půl hodiny odhaduji. Nebo máte ještě nějaký jiný fígl jak co nejlépe a nejradostněji na ten žlutej káblík? Díky ...
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od pipo444 »

opravu žltého káblu stačí spraviť niekde ako vchádza do zvazku, to väčšinou stačí, kúsok pásky by som odmotal, tam ho cvakol, nadpojil nový a zapájkoval, zaizoloval, zamotal páskou kúsok ku zvazku a potom len potrebnú dlžku a konektor na koniec
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

...díky za radu. Myslíš cvaknout ze strany spínací skříňky nebo ze strany startéru?
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od pipo444 »

strana na štartéri, tam sa to vibráciami a hýbaním motoru v silentoch najviac uklepe
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

Myslel jsem si to, že to bude u startéru :-) . Přece jen u skříňky ten drát prakticky není namáhaný narozdíl od druhé strany. Zatím po prostříknutí kontaktsprejem vše OK, ale to je myslím jen díky tomu, že se obnovil kontakt při manipulaci se žlutým drátem. Asi ještě počkám, až se to objeví znova, zkouším startovat s větrákem, jestli bude při nepovedeném startu točit nebo ne a vozím s sebou dlouhý kabel abych vyzkoušel případně start spojením startéru s + na baterii. Když už budu šmikat dráty, ať je jistota :-). Budu rád, když to takto pomůže, jen cvaknout konec u startéru a přiletovat nový. To je práce na 5 minut a oprava zadarmo. Díky za radu, pak sem napíšu čím to bylo a zda se rada osvědčila :-)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

Tak jsem dnes vyšetřil chvíli času a opravil ten žlutý drát. ale opravil, to je asi silné slovo. Byl jsem zvědavý, jestli byl drát opravdu nějaký zlomený nebo špatný, takže jsem po odstřihnutí rozpáral bužírku a takhle to vypadalo:
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 092141.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 092145.jpg

Naštěstí to byla oprava rychlá a snadná, točilo to předtím a točí to i teď. Ale je zřejmé, že to tím drátem, tedy alespoň u toho konce u startéru nebylo... škoda ... :-(
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

takže... asi je brzo na radování, nicméně již více než týden po výměně konce žlutého drátu startéru (od 13.5.) provoz bez problémů. Startér točí okamžitě na první dobrou, ani jednou se nestalo, že by stávkoval. Startů mohlo proběhnout od té doby tak 30-40. Nicméně očekávám, že se problém objeví znova, protože si nejsem vědom toho, že bych něco opravil - kabel byl před ustřižením bezvadný, jak je vidět na fotkách. Startuji stále s puštěným větrákem, abych zjistil, zda bude větrák při nepodařeném startu točit či nikoliv. Vozím s sebou i náhradní drát na připojení + od baterie přímo na startér, tak jsem zvědavý zda a kdy problém nastane.
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Andy486 »

Tak áno, radovať sa budeš, keď to vydrží už navždy ;) , ale ešte ako som si pozrel tie fotky, tak ten konektor vyzerá, ako keby si ho vytiahol z potoka, malo to vôbec dobrý kontakt? Možno bol problém len v tom hnilom konektore, nie v kábli, ten je ako nový.
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

no to víš, vodič je chráněný bužírkou, takže je jako nový, kdežto konektor je ničím nechráněný (kromě plastového pouzdra) a je tak vystaven povětrnostním vlivům a oxidaci, nemyslím si, že by u jiného auta vypadal konektor jinak. A to musím poznamenat, že posledních 6 let co auto mám, je auto každodenně garážováno. Starý konektor tam opravdu držel fest, takže v kontaktu u konektoru si nemyslím, že by měl být problém; navíc tam žádný vysoký proud neteče, takže ani kontakt u konektoru není nijak zvlášť namáhán. No čert ví, proč to zlobilo, každopádně už více než 14 dní to funguje bez problémů. Tak musím jen doufat, že už to bude setrvalý stav a startér už nebudu muset nikdy řešit :thumright:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

ach ten žlutý drát.. ten mi dává čočku. Cca před měsícem jsem ho měnil, štípl jsem ho u faka kde byl dokonce bytelnější a vypadal v pohodě... jenže nebyl. Včera při jízdě v intenzivním dešti mi přestávaly fungovat stěrače, začala blikat kontrolka tlumených světel na přístrojovce a cvakalo relé v pojistkové skříni. Pohmatem jsem zjistil, že jde o odlehčovací relé X na pozici R7 viz zde:
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 181940.jpg
vypadalo v pohodě, žádné zoxidované kontakty: http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 182008.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 182033.jpg

Do pojistkovky nezatékalo, skříňka i molitan byly naprosto suché.
Zkusil jsem relé vyměnit za jiné, nepomohlo. Takže jsem byl nucen opět odizolovat ten žlutý drát u startéru a odstranit ho. Hned mi bylo jasné, že je problém zde, u konektoru byl prakticky úplně přerušený, nevím na čem tam držel. Dvěma prsty jsem ho takto vyndal z bužírky, ke konektoru vůbec nedržel. a ta barva:
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 221949.jpg
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 222030.jpg

Opravdu solidní rozdíl oproti poprvé měněnému žlutému drátu zde:
http://robertx.rajce.idnes.cz/zluty_dra ... 092141.jpg
tento první drát držel u konektoru jako helvétská víra, dodnes netuším, kde v něm byl problém. Nicméně co je ještě záhadnější, po instalaci toho hnusného ulomeného kabelu nahoře felda startovala jak o život :-). Nebýt toho včerejšího problému, je tam ten hnusnej ulomenej kabel doteď.
Nový konec žlutého kabelu jsem ustřihl z náhradního kabelového svazku, který mám pro tyto účely určený a to v místě, kde nebyl kabel takto namáhán. Vybral jsem nezoxidovaný nezkroucený konec který byl umístěn v interiéru, tak věřím, že snad budu mít od žlutého kabelu aspoň na deset let pokoj ;-)
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Andy486 »

Ajáj, no a to je presne to, načo niekto používa staré dráty a konektory, zvlášť u tohoto káblu, kde sú vždy problémy. Nič v zlom, ale keby si tam dal nový kúsok káblu s novým konektorom, odhnitý drát by si zas riešiť nemusel ;)

Každopádne, držím palce, nech už máš od toho pokoj a nemusíš sa stým tretí krát zaoberať.
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

...nojo, chybama se holt člověk učí. Bylo to takto pro mě jednodušší než jít do obchodu a kupovat 20 cm kabelu a faston, nemám ani pořádnej vercajk na to, abych to spojil k fastonu jaksepatří, takže bych to dělal kombinačkama což nepovažuji za ideální. Zde byl kabel z auta, které doposledka jezdilo a startovalo OK, takže nebyl předpoklad, že se něco takového přihodí. Ale samozřejmě, nikoho jiného než moje chyba to nebyla. Ani teď napodruhé jsem nekupoval nový drát a faston, ale vzal jsem to ze staré elektroinstalace z favorita, nicméně z jiné části, která byla v interiéru a kde kabel netrpěl jednak na působení povětrnostních vlivů a druhak nebyl vystaven vibracím a nebyl ohnutý/zkroucený. Zatím to opět jezdí a startuje bez problémů, tak doufám, že už to tak zůstane...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Starter netoci

Příspěvek od Rob »

...tak to tak nezůstane. Včera opět start až na druhý pokus... to už je v pořadí čtvrtá spínací skříňka co budu měnit. Ale tou spínačkou to myslím nebude, odhaduju, že to je spíše důsledek než příčina. Zřejmě je špatný magnetický spínač na startéru a v důsledku toho se spínačka vypálí a pak je měním jak na běžícím páse. Už to tak vypadá, že to bude chtít vyměnit ten startér a možná potom znovu tu spínačku, pokud to nepomůže a spínačka už je vypálená. Má někdo nějaký jiný návrh?
Odpovědět