Zvedání auta na heveru
Zvedání auta na heveru
Ahoj všem, nevím jestli jsem správně zařadil téma, ale zkusím to tu. O víkendu jsem se pokus vyměnit kola za letní. Mám nové disky + nazuté pneu + vyvážené. Použil jsem hever dle fotky. Strčil ho pod karoserii na místě které je označeno takovým prolisem. Při zvedání mi ale nedrží ten konec heveru u karoserie a když jsem to zvedl hodně tak mi to sjelo. Jak tam dát správně hever aby mi to drželo na tom prahu a nespadlo to ? Hever je asi originální. Potom jsem si půjčil jiný hever od souseda a vcelku bez problémů. Vyměnil jsem všechny kola. Dnes jsem jel cca 20km a po přijetí domů bylo pravé přední kolo docela horké, je to normální ? Díky moc za hloupé dotazy, ale auto mám krátce. Díky
Re: Zvedání auta na heveru
tento hever není moc dobrý, já ve feldě vozil radši normální hever, který jsem vždy opřel o rameno. Nebyl s tím nikdy problém.
Že je kolo moc horké může dělat brzda, která přibržďuje (nechodí správně pístek nebo může být zevnitř prasklá hadička) taky to může dělat vadný ložisko.
Každopádně hodně horké kolo značí, že něco je zle
Že je kolo moc horké může dělat brzda, která přibržďuje (nechodí správně pístek nebo může být zevnitř prasklá hadička) taky to může dělat vadný ložisko.
Každopádně hodně horké kolo značí, že něco je zle
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Tohle je origoš hever. Dělám na něm i běžné opravy a žádný problém. Aby to dobře stálo, tak musíš mít tu spodní plochu dost přesně pod místem, kde se opírá o práh. Neboli nesmí být moc strčený pod auto, ani moc venku.
Re: Zvedání auta na heveru
Dělám s ním v pohodě, poznatky jak psal Atnarfus. Ale koukám na tu tvoji fotku a je vidět, že ten tvůj hever dostal už dost na frak - buď od tebe jak ti to sklouzlo, nebo už byl takový předtím....ten plech co se nasazuje na tu hranu prahu máš nějakej roztaženej, možná to pak ani nemůže dobře sedět...
Ještě mimo poznámka-zkušenost (stalo se mi u Fáčka, ale platí obecně) - je potřeba dát bacha na jakým povrchu stojí to kolo, co zůstane při zvedání na zemi. Sice jsem měl zaklínovaný proti pohybu dopředu-dozadu, ale protože to stálo na sněhu, tak když jsem to zvednul (a nebyl zvedák ideálně kolmo - ale to je běžné) rozložení sil "táhlo" trochu do strany (jako k heveru, kolmo na podélnou osu auta) a to kolo na sněhu se smeklo, hever se sklopil a keclo mě to bez kola na zem. Naštěsti slušně a do sněhu, ale hever vyhodit (ohnutá závitová tyč - nešla už narovnat) a pak se mordovat zvedání pomocí trámku a vypodkládání špalkama...tak to jen na okraj...
Ještě mimo poznámka-zkušenost (stalo se mi u Fáčka, ale platí obecně) - je potřeba dát bacha na jakým povrchu stojí to kolo, co zůstane při zvedání na zemi. Sice jsem měl zaklínovaný proti pohybu dopředu-dozadu, ale protože to stálo na sněhu, tak když jsem to zvednul (a nebyl zvedák ideálně kolmo - ale to je běžné) rozložení sil "táhlo" trochu do strany (jako k heveru, kolmo na podélnou osu auta) a to kolo na sněhu se smeklo, hever se sklopil a keclo mě to bez kola na zem. Naštěsti slušně a do sněhu, ale hever vyhodit (ohnutá závitová tyč - nešla už narovnat) a pak se mordovat zvedání pomocí trámku a vypodkládání špalkama...tak to jen na okraj...
Re: Zvedání auta na heveru
Tyhle zvedáky nepoužívám, nemám je rád. Já mám hever kterej má na délu přes 1m - ale nedá se vozit v autě - ale když chce člověk dělat a mít jistotu že to nespadne....akorát jsem přehodil o víkoši pneu za letní...
!!! Rozprodej dílů z Feldy !!!
Re: Zvedání auta na heveru
Ahoj všem za cenné rady. Hever na obrázku co jsem vložil je pouze ilustrační, co jsem vyhrabal někde na netu. Ten můj vypadá naprosto stejně, ale nemá tolik roztažené to účko. Dnes jsem jel autem do práce, cca 4km a vůbec jsem nebrzdil, až na parkovišti. Dojel jsem do práce a kolo studené. Ještě jsem zkoušel po cestě točit volantem na obě strany při vyšší rychlosti a z ložiska se nic neozývalo, tak bude asi vpořádku. Možná to bylo zahřáté že jsem včera docela frčel a hodně brzdil. Dnes to ještě vyzkouším. Jinak ten hever se dává kolmo když je auto zvednuté, nebo když auto ještě stojí na zemi ? Možná bych koupil jinej ale jaký aby se vlezl do auta. Díky
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Hever naprd. Párkrát mě odřel a promáčkl prah. Pokud nejsou nemají prahy bezvadnou hranu, tak to na ni neudrží a zklouzne. Není nad vozíček nebo panenku.
ex nebožka 1,6 lpg
Re: Zvedání auta na heveru
Lidi co děláte??
Pokud ten prolis na heveru nasadím přesně na lem, vyšroubuju tak aby začal zabírat, srovnám základnu tak se ani nehne.
O nějaké deformaci, odření nebu vyháknutí nemůže být ani řeči.
Pokud ten prolis na heveru nasadím přesně na lem, vyšroubuju tak aby začal zabírat, srovnám základnu tak se ani nehne.
O nějaké deformaci, odření nebu vyháknutí nemůže být ani řeči.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Panenka je asi ideální, ale žádná normální se pod Feldu nevejde. Na těch mini panenkách ze supermarketu bych si netroufnul odmontovat kolo.
Re: Zvedání auta na heveru
Co sem koupil feldu jednou sem se snažil tento hever použít a prd...ani se to na ten výlisek nedá pořádně nasadit.... s tímto heverem bych pod auto nestrčil ani ruku... TeĎ furt vozík, takový ten vozík co se prodáváv za 4 kila a super. Zvednout auto trvá pár sekund a zadek se dá pěkne rychle zvednmout za tlumič.... Akorát blbý, že mi to zabírá místo v kufru no...
- Mildacaso
- Příspěvky: 517
- Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Ja zazil ze se kulatina s tim zavitem ohla, nasledoval pad a prorazeni prahu, ne u meho auta
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Musí potvrdit, že ten sériovej zvedák stojí za prd (kdo byl na podzimnim srazu tak ví ) pak jsem si tam půjčil takovej:
A s tim to šlo jedna báseň
Ale pokud tak koukám tak se dá koupupit kde co http://zbozi.cz/?q=zved%C3%A1k+auta&ite ... 8&r=zbozi1
A s tim to šlo jedna báseň
Ale pokud tak koukám tak se dá koupupit kde co http://zbozi.cz/?q=zved%C3%A1k+auta&ite ... 8&r=zbozi1
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
SERIOVEJ ZVEDAK STOJI ZA HO.NO mit na nem zvedly auto ani nahodou by me nenapadlo pod auto strcit ruku,ja mam takovem malej hdraulickej a i ten radsi jistim spalkem ale jinak pod nej klidne vlezu i tak
a za zahrivani kola muze visici brzda
a za zahrivani kola muze visici brzda
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Na seriovém heveru klidně do auta mlátím jako bez hlavy. Stojánek si tam ale pro jistotu strkám.
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
aotazkou je jak moc si to auto zvednes pokud jen na sundani kola tak jo to snasi jeste dobre a le vysroubuj ho nadoraz a vlez si pod to a vyklej s razenim popr vejfukem a zjistis ze jsi blazen
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
hromyblesky píše:SERIOVEJ ZVEDAK STOJI ZA HO.NO mit na nem zvedly auto ani nahodou by me nenapadlo pod auto strcit ruku,ja mam takovem malej hdraulickej a i ten radsi jistim spalkem ale jinak pod nej klidne vlezu i tak
a za zahrivani kola muze visici brzda
Přesně tak.Na sundání kola dobrý ale nelehl bych si pod to ani omylem.
Re: Zvedání auta na heveru
Zdravim,taky sem nedavno potřeboval zvednut auto a tak sem použil seriovy zvedak.No dvakrat mě to sjelo,tak sem velice daleko zahodil.Sehnal sem klasický nůžkový a to je paráda
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
Re: Zvedání auta na heveru
Dobrá tedy, tak co teda vozit v autě ? Nejlépe aby se to dalo položit na rezervu. Díky
Re: Zvedání auta na heveru
ja vozil klasický nůžkový zvedák. A nikdy jsem auto nezvedal za práh ale za rameno nebo vzadu za ten "most". Zvedák jsem vozil normálka v kufru.
Re: Zvedání auta na heveru
v autě vozim originál zvedák a ho nebudu nikdy potřebovat, z tý konstrukce mam docela strach. Doma používam pořádnej nůžkovej co jsme už vozili ve 120 a u něj nemam strach si pod auto lehnout, ale pro jistotu ho dávam pod rameno či nápravu.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Já ležim na gauči a na to hever nepotřebuju.
Na lezení pod auto mám montážní jámu. Hever používám fakt jenom na to, abych sundal kolo. Když na tom pak něco morduju, tak vedle heveru dám ještě stojánek a na něj to lehce spustím. Stojí to pak napůl na stojánku a napůl na heveru.
Ležení pod autem obecně považuju za zoufalý čin. Cokoli dělat na zádech je strašný.
Na lezení pod auto mám montážní jámu. Hever používám fakt jenom na to, abych sundal kolo. Když na tom pak něco morduju, tak vedle heveru dám ještě stojánek a na něj to lehce spustím. Stojí to pak napůl na stojánku a napůl na heveru.
Ležení pod autem obecně považuju za zoufalý čin. Cokoli dělat na zádech je strašný.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned 01. úno 2009 17:13:53
- Bydliště: u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Tento a všechny podobné hevery dodávané k určitému vozidlu jsou víceméně určené na nouzovou výměnu kola na cestě a ne aby se lezlo pod auto.
V životě bych nestrčil žádný kus mého těla pod auto zvedlé jen na heveru.
V životě bych nestrčil žádný kus mého těla pod auto zvedlé jen na heveru.
Re: Zvedání auta na heveru
Přesně tak - origo zvedák bezpečně poslouží k výměně kola...možná něco málo práce na brzdách. Nic víc - nic míň. Alespoň mě takto spolehlivě slouží. O nějakém lezení pod auto nebo strkání končetin nemůže být řeči. Ale to myslím platí obecně pro kterýkoliv hever - vždy vyheverovaný auto pod kterým chci pracovat nebo s ním nějak výrazně cloumat pojistit špalkem, stojánkem apod.
Re: Zvedání auta na heveru
No já chci hever jenom na výměnu kol. Blbé je že na tom originálním mě to moc nedrží. Problém je zejména při výměně předních kol. Když zvednu auto na heveru v místě značky vepředu za práh tak to tam prostě moc nedrží. Zespodu prahu je v tom místě jakési rozšíření nebo co to je. To je nějaká výztuha ? Je to pod autem za tím lemem kam se nasazuje hever. TOM
Re: Zvedání auta na heveru
Nevím co tady blbnete. Ten hever je pouze na nouzovky jak psal borlan. Nevím kam to nasazujete, ale prohlubeň na heveru patří na lem a nikde jinde. Pak to nemůže vyklouznout. Stejný hever máme na firemním VW Caddy (nové provedení) a to je těžší auto.
Re: Zvedání auta na heveru
Ono to často není ani o tom, že by byl špatný hever, ale o rukách. Já taky používám velice často tenhle originální a nikdy jsem neměl problém. Samozřejmě téměř vždy (pokud se nejedná jen o přendání kola) to hned podložím na kozičku, protože pod samotnej hever bych nevlezl ani omylem (to ostatně ale u většiny). Dříve jsem používal hlavně panenky, nebo nůžkáče, ale to jsem jezdil autama o tunu těžšíma než felda, takže to mělo smysl. Felda je taková plechovka na kolech, takže je dost lehoučká a i tenhle hever si s ní poradí, když s ním člověk umí.
Na druhou stranu jelikož jsou tyto hevery i na nových autech v různých malých změnách, tak už jsem mnohokrát zažil u známých, že si s ním ublížili autu, nebo některí dokonce dost vážně sobě. Vždy to byli takoví lidé, co jim technika nic neříká a potřebovali poprvé v životě vyměnit kolo. Tedy pokud někdo má tento hever a neumí s ním dělat, je to opravdu buď obsluhou, nebo pak už jedině ve výjmečných případech zničeným heverem. Samozřejmě pokud má někdo zhnilou feldu, která nemá potřebné zachycení na prahách, tak to je taky celkem mimo.
Na druhou stranu jelikož jsou tyto hevery i na nových autech v různých malých změnách, tak už jsem mnohokrát zažil u známých, že si s ním ublížili autu, nebo některí dokonce dost vážně sobě. Vždy to byli takoví lidé, co jim technika nic neříká a potřebovali poprvé v životě vyměnit kolo. Tedy pokud někdo má tento hever a neumí s ním dělat, je to opravdu buď obsluhou, nebo pak už jedině ve výjmečných případech zničeným heverem. Samozřejmě pokud má někdo zhnilou feldu, která nemá potřebné zachycení na prahách, tak to je taky celkem mimo.
Re: Zvedání auta na heveru
Mne se na jiným autě jednou utrhl ten zobáček Ale jinak s tímto heverem běžně měním kola, ale jistím si auto ještě jedním mohutnějším heverem, příp. kolem.
Re: Zvedání auta na heveru
Opravdu to chce cvik a grif. Pak se dají kola na tom orig. heveru měnit pohodlně. Pro sichr ale mám vše nachystaný po ruce aby to moc dlouho netrvalo a auto bylo rychle zase zpátky na všech čtyřech. Po předchozím majitely mám ale nepěknou promáčklinu v prahu....
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Atnarfus píše:Ležení pod autem obecně považuju za zoufalý čin. Cokoli dělat na zádech je strašný.
Co máš proti "na koníčka" .
ex nebožka 1,6 lpg
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Přesně na tuhle vyjímku jsem myslel, když jsem to psal
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: úte 23. pro 2008 1:41:14
- Bydliště: Ledec nad Sazavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Z originálního heveru mi to viklouzlo minimílně dvakrát.
Zkoušel jsem hever dát více dovnitř nebo ven. Nic nepomohlo.
Nejhorší je podle mě měnit levé přední kolo.
Největší váha je na pravém přední kolo a při zvednutí se tam váha přesune.
Koupil jsem nůžkový hever v kamenném obchodě.
Tady dávám odkaz, kde jsem ho našel na internetu.
Při zvedání používám vrtačku a obroušený 8 inbus.
Jestli budete chtít hever mazat tím myslím ložisko tak ho mazat převodovým olejem.
K vyšroubování šroubů u kol používám akuvrtačku. Obyčejné nástavce do akuvrtačky na ořechy se nechají pořídit levně.
Nůžkový hever start.
Délka heveru 40 cm.
Nebo si pořídit starší typ nůžkového heveru. Dávali je k Favoritům. Třeba rok výroby 92.
http://www.vapol.cz/cz/produkt/zvedak-nuzkovy-start/
http://vaclavz1.rajce.idnes.cz/1/
Zkoušel jsem hever dát více dovnitř nebo ven. Nic nepomohlo.
Nejhorší je podle mě měnit levé přední kolo.
Největší váha je na pravém přední kolo a při zvednutí se tam váha přesune.
Koupil jsem nůžkový hever v kamenném obchodě.
Tady dávám odkaz, kde jsem ho našel na internetu.
Při zvedání používám vrtačku a obroušený 8 inbus.
Jestli budete chtít hever mazat tím myslím ložisko tak ho mazat převodovým olejem.
K vyšroubování šroubů u kol používám akuvrtačku. Obyčejné nástavce do akuvrtačky na ořechy se nechají pořídit levně.
Nůžkový hever start.
Délka heveru 40 cm.
Nebo si pořídit starší typ nůžkového heveru. Dávali je k Favoritům. Třeba rok výroby 92.
http://www.vapol.cz/cz/produkt/zvedak-nuzkovy-start/
http://vaclavz1.rajce.idnes.cz/1/
Naposledy upravil(a) Vaclav dne sob 11. črc 2009 15:22:04, celkem upraveno 4 x.
Ceník Felicie.
http://vaclavz1.rajce.idnes.cz/01_auto_cenik/
http://vaclavz1.rajce.idnes.cz/01_auto_cenik/
Re: Zvedání auta na heveru
Já tento hever rozmlátil, byly s ním jenom problémy a nedovedu si představit že bych s ním někde na silnici vyměňoval kolo. Jednou mi z něho spadlo auto je prostě na H.
Re: Zvedání auta na heveru
používám jen origo hever a nemuzu si stezovat! udrzel mi auto ikdyz jsem 2x natíral komplet brzdy (cca 3 hodiny na kazdym kole to schnulo)...ale ted jsem si pro jistotu pořídil poleno a dávám to vedle heveru "pro jistotu"
Re: Zvedání auta na heveru
Ten origo neni vůbeš špatnej sen se musí vytočit k prahu a pak pořádně skontrolovat, jestli je opravdu rově a jestli stojí pevně na rovný zemi. Ale v nouzi sem ho použil i na štěrku a když sem ho důkladně skontroloval, nestalo se nic, nesjelo to, neviklalo se to, prostě drží dobře. I když sem lomcval s kolem, který nešlo dolu, tak se s tim na tom štěrku nic nestalo. Takže jestli dělal problémy, tak byl vadnej, nebo to nebylo tim heverem. Jinak normálně radši používám nůžkovej, kterej sem dostal ke golfu, je přeci jen bytelnější a hůř by se vyvrátil. Ale lehat si pod jakejkoliv zavání průšvihem
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
na originál si nemohu taky stěžovat, jen to chce dát bacha na upevnění. A ještě mám takový pojízdný, kam ho mám pls umístit, abych nezníčil práh.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: Zvedání auta na heveru
Já s tím nůžkovým heverem mám teda špatný zkušenosti,měl sem ho na předešlým autě, byl to favorit a jednou mi z toho spadl málem mi to rozdrtilo ruku tak říkám no takhle ne a koupil sem si ten 2tunovej pojízdej a vozil sem ho v autě,a teď ho vozím aj ve feldě,mám kombíka takže místo neřeším. A zvedání auta je jedna báseň Na překu to dám pod ramena a mezi rameno a hever dřevěnou destičku a na zadní nápravě přímo na naprávu a zas destičku a nebo na takovej ten plochej bod kde je náprava přišroubovaná ke spodku auta.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
Včera jsem od souseda dostal dvě hydraulické panenky. Lividuje harampádí ze sklepa, tak sem tam něco přinese. Ze dvou jsem složil jednu funkční, ale stejně jí pod práh Feldy nestrčím. Pod Favorita v pohodě, ale Felda je o 5cm níž.
Re: Zvedání auta na heveru
Na výměnu kol a menší práce používám originál hever. Když ho správně nasadím na výztuhu prahu a opřu celou plochou podstavy o zem, nemám obavu, že by mi z něj auto spadlo. Dělá se s ním dobře,
Na větší práce mám další hevery, ten pojízdný hydraulický na 2t a mechanický šroubový, co pamatuje rakouské mocnářství, taky na 2t. Je fakt, že dát je pod práh normálně nejde, i ten pojízdný je pro to moc vysoký. Řeším to tak, že najedu na krátkou fošnu, podepřenou kouskem trámku, aby bylo auto výš. Mezi zvedák a karoserii dávám další krátkou fošnu, opřenou na vnější straně o hranu prahu a na vnitřní straně o nosník karoserie, nebo o nápravu. Hever dávám kousíček dovnitř za práh.
Lepší by bylo do kousku tvrdé gumy vyříznout drážku pro práh, připevnit ji na hever a zvedat auto za prahy přímo za místa k tomu určená.
Na větší práce mám další hevery, ten pojízdný hydraulický na 2t a mechanický šroubový, co pamatuje rakouské mocnářství, taky na 2t. Je fakt, že dát je pod práh normálně nejde, i ten pojízdný je pro to moc vysoký. Řeším to tak, že najedu na krátkou fošnu, podepřenou kouskem trámku, aby bylo auto výš. Mezi zvedák a karoserii dávám další krátkou fošnu, opřenou na vnější straně o hranu prahu a na vnitřní straně o nosník karoserie, nebo o nápravu. Hever dávám kousíček dovnitř za práh.
Lepší by bylo do kousku tvrdé gumy vyříznout drážku pro práh, připevnit ji na hever a zvedat auto za prahy přímo za místa k tomu určená.
Re: Zvedání auta na heveru
....." by bylo do kousku tvrdé gumy vyříznout drážku pro práh...."
gumené pásy ako podklad pod uskladnené panely, len ten má 2,5 cm a o toľko treba nižšie s heverom. Ale dá sa to poriešiť.
gumené pásy ako podklad pod uskladnené panely, len ten má 2,5 cm a o toľko treba nižšie s heverom. Ale dá sa to poriešiť.
Re: Zvedání auta na heveru
Daj foto ako to nakladáš do kufru, keď ideš na cesty .....
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
No ten origo je dobrej fakt jen na měnší opravy a určitě to ještě něčím pro sichr podepřít.
Mě už z něj Felda spadla,ale to byla víceméně moje blbost,jelikož sem měnil kolo,zapoměl jsem dát ručku,jen kvalt,najednou sem viděl jak začíná couvat,hever se kácí,tak jsem v zoufalství chytil auto za přední blatník a o lem blatníku jsem si rozřízl celou dlaň.Auto si sedlo na rameno,zohnul se ten krycí plech kotouče,krve jako z vola... .... ale jinak naštestí nic.
Kvůli téhle události jsem si pořídil ten hydraulický na kolečkách a je super.A když pod to lezu tak to stejně sichruju buď špalkem anebo mám ještě panenku 12ti tunu.
Mě už z něj Felda spadla,ale to byla víceméně moje blbost,jelikož sem měnil kolo,zapoměl jsem dát ručku,jen kvalt,najednou sem viděl jak začíná couvat,hever se kácí,tak jsem v zoufalství chytil auto za přední blatník a o lem blatníku jsem si rozřízl celou dlaň.Auto si sedlo na rameno,zohnul se ten krycí plech kotouče,krve jako z vola... .... ale jinak naštestí nic.
Kvůli téhle události jsem si pořídil ten hydraulický na kolečkách a je super.A když pod to lezu tak to stejně sichruju buď špalkem anebo mám ještě panenku 12ti tunu.
Re: Zvedání auta na heveru
Ten origoš hever je tak na vyhození do popelnice. Sice je hezký že tam je a musí se nasadit hodně přesně, ale to je mi k ničemu když píchnu v noci, za deště a pod a ještě nemám rovnou plochu. To je tak akorát aby vám auto spadlo. Nejlepší je nůžkovej, já ho mám ve fávu a vozím i kousek dřevěné desky 20x20cm. Tatík ten hever měl ve feldě a to auto s toho padalo, chtělo by to skra rovnej povrch, ale já bych to s tím ani nezkoušel.
Re: Zvedání auta na heveru
Já s nim měnil všechny kola na štěrku. Jen sem skontroloval aby stál na zemi celou ploškou a držel dobře.
Re: Zvedání auta na heveru
Jojo... to jsem taky na jaře měnil kola na štěrku. Tři kola jsem vyměnil v pohodě, u čtvrtýho - levý přední - mi auto sjelo z origo heveru. Přičemž mi hever podrápal plastizol na prahu až na lesklý kov. Zatím jsem to neřešil, ale teď když bude zima, bojím se, aby to nezačlo kvíst. Nějaký nápady, jak to zaretušovat?
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
JJ Mám ho taky a zatím pohoda měním kola a zatím drží ale je fakt že to dělám v garáži .Sice je trochu vyspádovaná ale dám kvalt, zatáhnu ručku a podložím kolo a ani se to nehne .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Zvedání auta na heveru
Haló? Poradí mi někdo, co mám udělat s rejhama v plastizolu na prahu?
Re: Zvedání auta na heveru
kup si přelakovatelnej sprej na spodky a stříkni to a maš pokoj ja to dělam vždycky po zvedaní felis;)
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvedání auta na heveru
zatrit zakladem a sracem na podvozky?
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi