Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Ale já už sem dohlodanej....už sem i jel k babce do garáže to udělat, ale prostě sem nepovolil tu trubku co de do toho omezovače na HBV a to sem použil opravdu hrubou sílu...nechápu proč to nejde...WDéčko nepomohlo nic.... Dostal sem se do stavu tedy, že sem sešteloval ručku a brzdí to super, ale ten dobrý efekt je pouze za nepoužitelnosti ručky... respektive ju tak přitáhnout že nejde ani na první zub...pak to brzdí dobře.... až pojedu k mechošovi tak mu řeknu at ty omezovače vyhodí...on to asi nějak nahřeje co já vím jak to oni dělají....
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Mě furt nejde do hlavy, co dělaj u tebe na combiku omezovače na HBV
Můžeš vyfotit, co vlastně povoluješ??
Můžeš vyfotit, co vlastně povoluješ??
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tady sem našel jednu svoji starší fotku kde je to snad vidět...http://fetik.rajce.idnes.cz/Viko_ventilu/#IMG_1350.JPG Už konečně věříš, že mám na kombíku omezovače na HBV?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Já tam nic nevidím.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Hele víš co? Chvíli počkej já to speciálně pro tebe natočím na video nebo pořádně vyfotím. Za chvíli ti to sem hodím
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tak tady to máš...nic extra ale v druhé polovině videa to je vidět.... http://www.youtube.com/watch?v=UFobFSa_GvA
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
kejzli: Je to nákazlivé, začal som hneď brzdiť neskôr a prudšie, lebo už sa nebojím, že zablokujem predné kolesá. Som zvedavý na dážď, či sa mi na parkovisku podarí donútiť zadok, aby ma obiehal, ako tu hovoria odporcovia
jurka: ja som si podržal 20 kľúčom ten omezovák, malý (11) som nasadil na tú matku na hadičke, trhol a pekne to povolilo. Druhý dokonca išiel úplne ľahko. A to za 10 rokov s tým nemal nikto dôvod hýbať, tak je divné, že to tebe neide..
jurka: ja som si podržal 20 kľúčom ten omezovák, malý (11) som nasadil na tú matku na hadičke, trhol a pekne to povolilo. Druhý dokonca išiel úplne ľahko. A to za 10 rokov s tým nemal nikto dôvod hýbať, tak je divné, že to tebe neide..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
OK, už mlčím
ty jsi ale potížista, takový problémy co ty tu máš se na jednom autě ještě nesešly.
ty jsi ale potížista, takový problémy co ty tu máš se na jednom autě ještě nesešly.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Jurka: Buď rád, že máš na kombajnu ty omezováky, všechno lepší než ten "suprovej" zátěžák, kterej stejně "nefunguje" a vyhodit ho není jen tak, stejně koupím dvě brzdové hadice a přemostím ho, a bude mít po ptákách
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Radon- to je naprosto zbytečné ho vyhazovat, lze ho zajistit v poloze naloženo, tudíž jde poté veškerý brzdný tlak neomezen do zadních válečků. Již jsem to zde na foru popsal, včetně foto.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Jo to vím, že jsi to tu už psal, jinak pokud si propůjčím tvou fotku, tak šroub mám posunutý až na kraji (viz červené kolečko), tak doufám, že toto je originální "nastavení" a nikdo do toho přede mnou už ne-rejpal, jinak zítra s tím zátěžákem půjdu zacvičit, doufám, že potom začne zadek trochu více brzdit, momentálně slouží spíš jenom jako "ruční brzda"
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Ta fotka je už po nastavení do krajní polohy, je to vidět na té pružině, že je zmáčklá na maximum. Ovšem nebude to u všech combajnů stejné, záleží, kdo má jaké pružiny a tlumiče, respektive, jak hodně či málo sedí prázdné auto.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
presne opačne !!! pozri sa aký pohyb vykonáva náprava ked je zaťažená
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Neboj, mám to nastavené správně, tím červeným kolečkem jsem jenom znázorňoval "originální nastavení mého zátěžáku" dneska jsem nastavil zátěžák tak, aby byla pružina smáčknutá na stojícím nezatíženém autě... ještě poladím samostavy, abych neměl tak dlouhý chod pedálu a konečně to bude brzdit "jako auto"
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tohle vlákno delší dobu nesleduju, tak budu možná trochu OT. Už dávno jsem tu strašil že je nebezpečné vydat zátěžák, nebo ventilky na hlavním válci.
Dnes jsem rozhýbával zátěžák na svém kombíku. Nedalo mi to, poznačil jsem si originál polohu a přidal mu naplno. Teď už mi zadní kola flekují. Prostě na to dupnu a auto namaluje čtyři čáry. Ano čtyři, protože pokaždé mne zadek začne předbíhat. Na piruetky na silnici moc nejsem, tak zátěžák zase hezky vrátím jak byl. Pořád lepší mít o metr delší brzdnou dráhu, než předvádět hodiny na dálnici.
Oni ti konstruktéři v MB fakt asi nejsou taková paka, jak si o nich mnozí myslí.
PS: já teda na dálnici lezu už jenom s druhým autem, které má ABS - představa intenzivního brždění ze 130ti v zatáčce bez ABS mne dost děsí
Dnes jsem rozhýbával zátěžák na svém kombíku. Nedalo mi to, poznačil jsem si originál polohu a přidal mu naplno. Teď už mi zadní kola flekují. Prostě na to dupnu a auto namaluje čtyři čáry. Ano čtyři, protože pokaždé mne zadek začne předbíhat. Na piruetky na silnici moc nejsem, tak zátěžák zase hezky vrátím jak byl. Pořád lepší mít o metr delší brzdnou dráhu, než předvádět hodiny na dálnici.
Oni ti konstruktéři v MB fakt asi nejsou taková paka, jak si o nich mnozí myslí.
PS: já teda na dálnici lezu už jenom s druhým autem, které má ABS - představa intenzivního brždění ze 130ti v zatáčce bez ABS mne dost děsí
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Atnarfus
mě to nedělá
mě to nedělá
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Že bych zítra dojel vyfotit co jsem dnes na silnici namaloval
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Když se zátěžák "dá na plno", tak zadek brzdí dřív než předek, odzkoušeno, při trochu silnějším přibrzdění se kola vzadu okamžitě zablokovaly, předek se dál točil a k jeho zablokování by bylo potřeba setsakra přitlačit na pedálu ...
takže s jeho nestavením si je potřeba "pohrát" a pak všechno odzkoušet, hlavně aby vás zadek nepředbíhal v zatáčce
takže s jeho nestavením si je potřeba "pohrát" a pak všechno odzkoušet, hlavně aby vás zadek nepředbíhal v zatáčce
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
No tak že stačí len toto odšrubovať, našrubovať hadičky, odvzdušniť a bude to przdiť jak nikdy predtím ??
v bubne už netreba nič robiť ?? čital som celu temu tak som už trocha dopleteny
v bubne už netreba nič robiť ?? čital som celu temu tak som už trocha dopleteny
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Trochu tě možná plete, že někdo má zátěžový regulátor a někdo má ty ventilky jako ty.
Hlavně po demontáži ventilků zkus prudce zabrzdit na prázdné rovné silnici, aby jsi zjistil co auto dělá. Viz můj příspěvek kousek výš. Zátěžový regulátor už jsem poslušně seřídil zpět do tovární polohy, abych si někde nenatloukl.
Hlavně po demontáži ventilků zkus prudce zabrzdit na prázdné rovné silnici, aby jsi zjistil co auto dělá. Viz můj příspěvek kousek výš. Zátěžový regulátor už jsem poslušně seřídil zpět do tovární polohy, abych si někde nenatloukl.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned 01. úno 2009 17:13:53
- Bydliště: u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Atnarfus píše:.....Oni ti konstruktéři v MB fakt asi nejsou taková paka, jak si o nich mnozí myslí....
Tady bych souhlasil s Atnarfusem a hlavně začátečníkům bych nedoporučoval hrabat se v brzdách.
Ono ukázat na obrázku "toto vyhoď daleko od auta" někomu kdo o tom nemá ani páru je hodně nebezpečné. Omezovače brzdného tlaku tam opravdu nejsou "králíkům pro srandu".
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Atnarfem
A jezdim bez omezovaku uz vic nez dva roky, z toho pres rok s kompletne vyhazenym zadkem, leto, zima, 30,000km a vice za rok a zatim me to nikde neprekvapilo, takze pokud rozumne brzdi predky a clovek nema ve zvyku zmatkovat, tak se, myslim, neni ceho bat.
A jezdim bez omezovaku uz vic nez dva roky, z toho pres rok s kompletne vyhazenym zadkem, leto, zima, 30,000km a vice za rok a zatim me to nikde neprekvapilo, takze pokud rozumne brzdi predky a clovek nema ve zvyku zmatkovat, tak se, myslim, neni ceho bat.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Samozřejmostí je nějak rozumě brzdící předek,s použitím nějakých desek s lepším součinitelen tření...
Myslím si,že nikdo se do polepšení zadků pouštět nebude,dokud nebude mít jakž-takž vyřešený předky.
Kdo se tomu věnuje-(projde si určitým svým vývojem),zkouší,vylepšuje,určitě mu to přinese něco pozitivního.
Myslím si,že nikdo se do polepšení zadků pouštět nebude,dokud nebude mít jakž-takž vyřešený předky.
Kdo se tomu věnuje-(projde si určitým svým vývojem),zkouší,vylepšuje,určitě mu to přinese něco pozitivního.
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
- 00Inferno00
- Příspěvky: 1728
- Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
- Bydliště: Dolní BenešoVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Dedla: tesat do kamene
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogboneVici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Musím souhlasit, zkoušel jsem si ježkovu červenou (předek 239 mm chlazený a třmeny velká sirka, zadek bubny a omezováky ven) - rozhodně to není přebržděný na zadek, spíš ideál - k sériovejm předkům si zatím omezováky nechávám
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Ja nejak nemám problém ani pri kombinácii origo predkov + origo zadok s vyhodenými omezovkmi. Samozrejmosťou je fakt, že tie predky sú v 100% stave a nerobím sprostosti ako zabrzdiť na mokru v zákrute. (miesto pred ňou)
Na druhej strane už sa teším na zimu až pôjde kopnutím do brzdy na snehu rozhodiť auto a ísť zákrutu bokom S omezovakmi tomu felda bránila, alebo sa odrthol aj predok... Samozrejme takéto kraviny nerobím za premávky
Na druhej strane už sa teším na zimu až pôjde kopnutím do brzdy na snehu rozhodiť auto a ísť zákrutu bokom S omezovakmi tomu felda bránila, alebo sa odrthol aj predok... Samozrejme takéto kraviny nerobím za premávky
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tak s vyhozenýma omezovákama se sériovýma předkama a bubnama vzadu a nemám s tím problém.Na dálnici už jsme měl nějaký krizový brzdění,na okreskách taky a opravdu mě to nikdy nepřekvapilo,ale to je furt dokola.Takže nejlepší asi co napsal Dedla
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Je to pořád dokola. Jak pravil Dedla. Chce to mít v cajku brzdy a nemít místo destiček stlačenou tmu. Občas žasnu nad tím, co vidim, když tu mám nějaký auto na ,,opravu'' , na čem jsou někteří schopný jezdit. Měl jsem tu pick upa a brzdit s tím bylo umění. Šlápnul jsem na brzdu a nic, v tom dorazila sms s textem : opravdu chcete brzdit ? Prostě na brzdy nikdo nikdy nešáhnul, protože dokud to brzdí, tak proč se v tom hrabat, že ? Což se mi potvrdilo na válcích na stk.
Takže počítám, že se to nebude někomu líbit, co jsem tady napsal, ale jediný co s tim může dělat, je nesouhlasit.
Takže počítám, že se to nebude někomu líbit, co jsem tady napsal, ale jediný co s tim může dělat, je nesouhlasit.
HÜBNERMotorsportrally
SHERLOGRacing
SHERLOGRacing
-
- Příspěvky: 114
- Registrován: čtv 19. říj 2006 22:38:19
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tak já mám omezováky taky vyhozený a navíc mám zadek kotoučovej a předek originál a zatím jsem neměl žádný problém,že by se auto při prudkém brždění chovalo nejak divně.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned 01. úno 2009 17:13:53
- Bydliště: u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Dedla píše:Samozřejmostí je nějak rozumě brzdící předek,s použitím nějakých desek s lepším součinitelen tření...
Myslím si,že nikdo se do polepšení zadků pouštět nebude,dokud nebude mít jakž-takž vyřešený předky.
Kdo se tomu věnuje-(projde si určitým svým vývojem),zkouší,vylepšuje,určitě mu to přinese něco pozitivního.
Souhlasím, pokud se tomu opravdu někdo věnuje a uvědomuje si co může tato úprava mít za následky (nebo výsledky ).
Moje obava je z lidí, kteří se s pomocí obrázku ptají, co mají vyhodit. Tady si opravdu nejsem jistý jestli ví, co dělá .
No někne se začít musí, ale na brzdách bych nezačínal. A teď do mně .
P.S. Mám rád upravená auta na tratích rally (to miluji), ale v běžném provozu to nemusím. Už jsem asi starej
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Najezdil jsem teď přes 1500km s chlazeným předkem (240mm + 60mm píst) a zadek seriovej + vyhozený omezováky a líbí se mi to. Auto se chová výrazně čitelněji a netopí se tomu čumák do silnice. Má to trošku jinej chod pedálu, ale vyhovuje mi to víc.
Pak jsem jel po městě se serii s ABS a málem jsem si jí dal o volant, protože pedál má kraťounký chod.
Hrabat se v kritických systémech auta, pokud nevím 100% co dělám je hloupost. Je tu možnost ohrožení nejen posádky, ale i okolí.
Když nevim, seženu někoho kdo ví a vyřešim to s jeho pomocí nebo si to nechám udělat a mam jistotu, že to je vše 100%.
Pak jsem jel po městě se serii s ABS a málem jsem si jí dal o volant, protože pedál má kraťounký chod.
Hrabat se v kritických systémech auta, pokud nevím 100% co dělám je hloupost. Je tu možnost ohrožení nejen posádky, ale i okolí.
Když nevim, seženu někoho kdo ví a vyřešim to s jeho pomocí nebo si to nechám udělat a mam jistotu, že to je vše 100%.
- Zdenda19895
- Příspěvky: 1439
- Registrován: pát 02. lis 2007 23:31:53
- Bydliště: Staříč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Jezdím bez omezováků dva roky. Jezdím dost ostře a krizových brždění za dva roky bylo hodně. Nikdy žádný problém na jakémkoliv povrchu. Předek: Vrtané kotouče Zimmermann a desky Ferodo Premier.
Edit: Na STK si toho nikdo nevšimnul a a brzdy byly ohodnoceny že brdí dobře.
Edit: Na STK si toho nikdo nevšimnul a a brzdy byly ohodnoceny že brdí dobře.
Nikdy neříkej že něco nejde. Vždy se najde nějaký blbec který neví že to nejde a udělá to.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
Není důležité vyhrát, ale nasrat toho kdo tě porazil.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: ned 01. úno 2009 17:13:53
- Bydliště: u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Však ty už máš něco nalítáno , věkem se ti přibližuji, ale naštěstí nedoženu
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Zdenda:Přesně tak,na STK jsem čekla jestli něco řekně a vůbec si nevšimnul že tam nejsou
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
ja som vedel očo sa jedna obrazok som dal len ako bonus... lebo som čital celu temu a na začiatku pišete o bubnoch, prasiatkach a zuboch a zrazu to prešlo do omezovača
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Ja nemam omedzovaky uz 10000 km a vpredu mam 238 chladene , 60mm piest je to vyborne,auto sa tak nenaklana a konecne su neni bubne len na okrasu.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
jak já jsem se díval, tak na válci mám omezováky jenom na jedné straně, teď fakt nevim na ktere, ale mam pocit ze na predni brzdy omezovaky nejsou, ne? tim padem po uprave by mely byt vsechny hadicky naprimo na valec?
jestli ne, ma v tom pripade felda r.v. 94 hatchback 1.3LXi vzadu regulator?
v tom pripade bych jenom seridil rucku, zkusil jsem ji zatahnout a auto brzdilo lepe
jestli ne, ma v tom pripade felda r.v. 94 hatchback 1.3LXi vzadu regulator?
v tom pripade bych jenom seridil rucku, zkusil jsem ji zatahnout a auto brzdilo lepe
-
- Příspěvky: 8486
- Registrován: úte 02. kvě 2006 23:05:53
- Bydliště: Jihlava,Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
xXxTRA:Ano,omezovací válečky jsou pouze na jedné straně válce,tuším že když stojíš proti autu,tak na pravé,protože tyhle 2 trubky vedou k zadním brzdám.K předním brzdám omezováky nejsou
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
takze zima je skoro tu, jsem z ostravy, po ranu je tu uz led na silnicich, tak to odpojim, odvzdusnim zadky a pak dam postupne vedet, jak se to chova u me
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
pardon za dl post, ale jsem dalsi, co ty regulatory vyhodil... sice byl trosku problem prevlecne matice nasroubovat na valec, ale po opatrnem spravnem naohybani trubicek to slo...
jel jsem to projet (po odvzdusneni) a muzu rict ze mi zadek i na mokre ceste do boku neuhyba pri brzdeni, zkousel jsem i dupnout na brzdu, auto se tak silene nenakloni na predek, do smyku dostanu vsechny gumy
jenom jeden buben (na strane u ridice) se mi zda ze brzdi vice - je i vice zahraty... nicmene odvzdusneny byl behem chvilinky, zatimco s bubnem u spolujezdce jsem se brblal pul hodiny, a nejake malilinkate ale opravdu male bublinky sem tam jdou
jel jsem to projet (po odvzdusneni) a muzu rict ze mi zadek i na mokre ceste do boku neuhyba pri brzdeni, zkousel jsem i dupnout na brzdu, auto se tak silene nenakloni na predek, do smyku dostanu vsechny gumy
jenom jeden buben (na strane u ridice) se mi zda ze brzdi vice - je i vice zahraty... nicmene odvzdusneny byl behem chvilinky, zatimco s bubnem u spolujezdce jsem se brblal pul hodiny, a nejake malilinkate ale opravdu male bublinky sem tam jdou
- jirkaf
- Příspěvky: 4539
- Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
logra: klídek, jestli se ti nezamlouva co se tu píše tak zakruť hlavou a jdi zase o kus dál. vypadáš pak sám jak hovádko když se chováš jako dítě.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
jirkaf: vyřešeno, logra se i přes varování tady pokoušel něco podnikat proti pravidlům, měsíc se sem nepodívá
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Pripojím sa do tejto diskusie. Väčšina tu preferuje zvýšenie účinnosti vyhodením obmedzovákov. Ja som to ale riešil výmenou zadných valčekov za diesel-ácke 20.6. Podľa grafu by malo byť zvýšenie brzdnej sily od nuly až do momentu obmedzenia, ktoré je vyššie ako pôvodne. Kdežto iba vyhodením obmedzovákov sa iba odstráni bod obmedzenia. Podľa matematiky je zvýšenie brzdnej sily u 20.6 o cca 17%, u 22.2 o 35%, a to je myslím si celkom slušné zlepšenie.
Kedže ja menil valčeky kvôli presakovaniu, tak som spojil potrebné s užitočným
I ked samozrejme neobhajujem to ako lepšie riešenie, nakoľko som priamo obe neporovnával. Zdá sa mi to však ako menší zásah do rozloženia brzdnej sily auta. Predsa len zo srandy tam tie valčeky automobilka určite nedala.
Kedže ja menil valčeky kvôli presakovaniu, tak som spojil potrebné s užitočným
I ked samozrejme neobhajujem to ako lepšie riešenie, nakoľko som priamo obe neporovnával. Zdá sa mi to však ako menší zásah do rozloženia brzdnej sily auta. Predsa len zo srandy tam tie valčeky automobilka určite nedala.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Tomy: nevím jak jsi došel k tomuhle grafu (co jsem viděl tak je to vždycky závislost brzdnýho tlaku na přední nápravě na brzdným tlaku zadní nápravy, ne brzdné síly na tlaku), ale pokud vyhodíš omezováky tak máš vzadu i vpředu stejný hydraulický tlak (zadky maj menší pístky, ale dva a buben má samoposilující účinek)
Ideální co se týče rozložení brzdné síly je vyhodit omezováky spolu s montáží "lepších" předních brzdy (chlazený 235/238/259/260)
Ideální co se týče rozložení brzdné síly je vyhodit omezováky spolu s montáží "lepších" předních brzdy (chlazený 235/238/259/260)
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Marty: to ano, ale k zvýšeniu brzdnej sily dôjde až za bodom obmedzovania, kdežto pri väčších valčekoch máš zvýšený účinok hned od nuly.
Ja montoval 20.6 namiesto pôvodných 19.05 a rozdiel je bádateľný. U 22.2 by bol ešte viac.
Ja som len písal názor, že pri ponechaní pôvodných predkov je podľa mňa ideálne iba vymeniť za 20.6, pri lepších predkoch 22.2, resp možno 22.2 + vyhodiť obmedzováky.
Kotúče vzadu sú podľa mna blbosť.
Ja montoval 20.6 namiesto pôvodných 19.05 a rozdiel je bádateľný. U 22.2 by bol ešte viac.
Ja som len písal názor, že pri ponechaní pôvodných predkov je podľa mňa ideálne iba vymeniť za 20.6, pri lepších predkoch 22.2, resp možno 22.2 + vyhodiť obmedzováky.
Kotúče vzadu sú podľa mna blbosť.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
S tím souhlasím, větší zadní "prasátka" budou mít větší brzdnej tlak od začátku, ale pokud necháš omezováky tak stejně od tlaku 3 MPa dojde k omezení
Když tvrdš že kotouče dozadu jsou blbost - máš to vyzkoušený a něčím podložený? Docela by mě to zajímalo
Když tvrdš že kotouče dozadu jsou blbost - máš to vyzkoušený a něčím podložený? Docela by mě to zajímalo
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
Pri ponechaní originál predkov je to blbosť určite. Felda je príliš ľahké auto, a špeciálne vzadu. Pokiaľ sa dobre pamätám, combi má hmotnosť vzadu 370kg, tzn Hatchback o 60 menej, tj 310. /2 = 155kg na jedno koleso. Pri brzdení sa presunie ťažisko dopredu = koľko kg prítlak bude na zadné koleso? A to hlavne pri prudkom brzdení. 100? 65? Na takúto váhu bohate stačí bubon, a i ten dokáže v pohode zablokovať koleso.
Podľa mňa kotúče jedine za predpokladu (omnoho) lepších predkov. Ale schválne, o koľko dokážeš zlepšiť predky? Od určitého momentu už začnú dosť trpieť ramená, silentbloky, čapy... a zadná náprava tiež nie je žiadne terno v uložení, aby si tam mohol špekulovať o 2-násobnom zvýšení brzdnej sily.
Každé auto je od výroby zladené (viac alebo menej). Každý väčší zásah si už vyžaduje zásah i do vecí okolo toho (tzn napr podvozok).
A i ked napr predné ramená a nápravnica Benteller je vylepšená a je pevnejšia oproti pôvodnej "slabej", taktiež nevydrží - ako som písal vyššie - hocičo. V spojení širokých pneu s (podstatne) lepšími brzdami je pre tento celok za istý čas (počet km) - likvidačné.
Podľa mňa kotúče jedine za predpokladu (omnoho) lepších predkov. Ale schválne, o koľko dokážeš zlepšiť predky? Od určitého momentu už začnú dosť trpieť ramená, silentbloky, čapy... a zadná náprava tiež nie je žiadne terno v uložení, aby si tam mohol špekulovať o 2-násobnom zvýšení brzdnej sily.
Každé auto je od výroby zladené (viac alebo menej). Každý väčší zásah si už vyžaduje zásah i do vecí okolo toho (tzn napr podvozok).
A i ked napr predné ramená a nápravnica Benteller je vylepšená a je pevnejšia oproti pôvodnej "slabej", taktiež nevydrží - ako som písal vyššie - hocičo. V spojení širokých pneu s (podstatne) lepšími brzdami je pre tento celok za istý čas (počet km) - likvidačné.
Re: Zvýšení účinnosti zadních brzd?
A máš něco z toho vyzkoušeno? Teorie pěkná, ale jsou tu lidi (včetně mě) kteří už nějakou dobu jezdí s polepšenýma předkama, někdo včetně zadních kotoučů a takový armageddon na podvozek jak píšeš to rozhodně není
Kotouč vzadu ti určitě nedá 2x větší brzdnou sílu než buben, možná o něco lepší. Hlavní + kotoučů je že tolik nevadnou s opakovaným bržděním
Předky jdou proti sérii posílit výrazně a spolu s vyhozením omezováků je hodně poznat přesun brzdné síly na zadek (oproti sériovýmu stavu, kdy to všechno táhne předek a zadek se fláká je to příjemná změna)
Kotouč vzadu ti určitě nedá 2x větší brzdnou sílu než buben, možná o něco lepší. Hlavní + kotoučů je že tolik nevadnou s opakovaným bržděním
Předky jdou proti sérii posílit výrazně a spolu s vyhozením omezováků je hodně poznat přesun brzdné síly na zadek (oproti sériovýmu stavu, kdy to všechno táhne předek a zadek se fláká je to příjemná změna)