Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Zdarec pánové mám taky problém s rychloměrem přeměřuje a to sakra hodně když jedu 50 ukazuje 75 vždicky přeměří tak o těch 25-30 Km/h. čím by to mohlo být ?? bowden jsem od spodu vytažený napustil wd-40 problém stále trvá!! díky za odpovědi ...
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
sežeň si jiný rychloměr a skus ho vyměnit
zasloužily by na..at na ruce a nepustit k vodě
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Pokud vzdy premeruje o stejnou hodnotu, neni nic jednodussiho nez sundat rucicku a nasadit ji spravne.
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
je správný pastorek v převodovce ? jsou správná kola ?
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
to Lukas. O té rafičce mě to taky napadlo asi se na to vrhnu stačí my když budu vědět kdy jedu 50 Km/h kvůly těm pánům v čepicích díky za rady ten náhon v převodovce taky zkontroluju
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
každopádně bych se chtěl vyhnou výměně rychloměru kvůli přetáčení na stejný počet najetých Km
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Pokud vazne vzdy premeruje o stejnou hodnotu, nemuze byt na vine pastorek ani kola. To by totiz premerovani linearne narustalo... Chybu bych vazne hledal ve spatne nasazene rucicce (pokud ti to dela od koupe aute, je to dost pravdepodobne), v horsim pripade by mozna mohl byt spatny tachometr.
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Dobrý den,mám Felicii krátce,asi 14 dní,najednou přestal ukazovat ukazatel km,jak vrchní počítadlo,tak spodní,nevíte jak se to dá opravit,jestli celá palubka,nebo jen budík na rychlost,pak to ukazuje cca asi o 20 km víc jak je skutečnost. Děkuji. Luboš
lh.foto@seznam.cz
lh.foto@seznam.cz
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
jestli to nejde opravit tak stačí vyměnit jen ten budík .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
To může být víc věcí, které to zapříčinily, budík málokdy odejde, nestalo se to, že to přestalo počítat po vynulování denního počítadla?
Pak může být vypadlá bowden vzadu za budíkem, vyšroubovaný bowden u převodovky nebo překroucený bowden.
Vyndej budíky a zkontroluj, zda je OK náhon (bowden) pokud ano bude to v budíku.
Pak může být vypadlá bowden vzadu za budíkem, vyšroubovaný bowden u převodovky nebo překroucený bowden.
Vyndej budíky a zkontroluj, zda je OK náhon (bowden) pokud ano bude to v budíku.
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Ahoj všem takže studuju tady ty příspěvky a došel jsem k závěru že mám asi začarovaný auto tachometr nejde neukazuje ani rychlost ani km... ale když vyndám s převodovky to ozubený kolečko a nasadím ho na vrtačku tak jde všechno je možný že je něco špatně v předodovce?
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Nemáš náhodou omletej ten čtyřhran na lanku ?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Já jsem teď měl že se mě lanko prostě přežvejchlo a tachec přestal logicky ukazovat....stačil vyměnit náhon
Projevovalo se to už tak 3 měsíce že se kolem 50 třepala ručička,jednoho rána jsem slyšel slabounké lupnutí a tachec spadl ....po výměně náhonu se ručička ani nepohne
K tomuto dotazu....je jedině asi možné že je v důsledku nedostatku maziva velký odpor,ty hranky se omlely a náhon prokluzuje....zkus vyměnit náhon
Projevovalo se to už tak 3 měsíce že se kolem 50 třepala ručička,jednoho rána jsem slyšel slabounké lupnutí a tachec spadl ....po výměně náhonu se ručička ani nepohne
K tomuto dotazu....je jedině asi možné že je v důsledku nedostatku maziva velký odpor,ty hranky se omlely a náhon prokluzuje....zkus vyměnit náhon
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
sice trošku mimo ale tak zeptam se ..... když je venku zima tak mi neukazuje otačkoměr vždy se sekne na cca 2150 a stoji když auto vypnu ručka spadne dolu a když zas nastartuju tak zas vyleti na cca2150 přitom slyšim že volnoběh je dobry, přemyšlel jsem nad zoxidovanymi kontaktmi ,ale jak jsem měl sundanou přistrojovku tak všechno bylo jako nove .... v budikach sem se ešte nerypal mam tam i ten štítek
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
To je skoro na 100% v budíku,já měl opačný problém,že otáčkoměr ukazoval nesmyslné,nebo vůbec žádné hodnoty naopak za tepla....prostříkání kontaktů nepomohlo,až výměna budíku
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Já mám problém tenhle, rozdělával jsem budíky kvůli polepům, teploměr otáčkoměr i palivoměr mi funguje ale tachometr neráguje, před tím byl bez problému. tyčinka na konci je v pohodě a zacvaknutý v budíku je taky jak má být, a podle toho co tu čtu tak asi celý bowden vymněním. tam není žádná kostra ne? jako u ostatních...
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
nejde jen ručička nebo i počítadlo ? jestli počítadlo funguje tak máš asi moc zamáčklou ručičku .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
počítadlo to sem si ani nevšim
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Zdar borci, jsem tu úplně nový a hned bych měl dotaz ohledně určitých dílů na počítadlo tachometru. Nevíte, kde se dají sehnat ta plastová kolečka do soukolí počítadla? Všude mí tvrdí, že se nikdy nevyráběla a v PALu v Praze je nemají. A navíc by neměla být záměnná s Favoritem. Tak babo raď
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
sežeň jinej tachometr , dílů začíná být přebytek
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Taky bych to tak viděl,sežeň jiný tachec a vyměň to kus za kus.....pakárna s nějakými kolečky které budou stát třeba víc než jiný tachometr+pakárna s výměnou myslím si že je zbytečnost.......na vrakáči se toho válí,vyrvi takový co má podobný nájezd a jenom to přehodit,pokud je normální majitel vrakoviště tak by ti to nechal vyměnit za jiný kdyby jsi třeba natrefil na špatný nebo by tě to nechal před koupí vyzkoušet.....u nás se to dělá tak že na každý použitý díl máš 14 dní zkušební dobu v které to můžeš kdykoliv vrátit
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Taky mě to už napadlo jít na vrakáč. Už jsem psal do několik poptávkový formulář na díl, ale nic. Asi nepotřebují odběr
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
helej děčíňáku , nejezdíš do šluknovskýho výběžku ? třeba by jsme tu něco vykopali
- RAAF_96
- Příspěvky: 964
- Registrován: ned 25. srp 2013 8:28:54
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Zdravím, určitě se to tu řešilo ale nechce se mi hledat. Mám takový menší problém že při nižší rychlosti se mi klepe ručička ukazatele rychlosti, budíky i náhon tachometru jsem měnil a dělá to stále. Dík
Škoda Felicia Combi 1.6 55kw r.v.97 - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Moje_Felda/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
- vonyt
- Příspěvky: 397
- Registrován: sob 01. kvě 2010 12:22:16
- Bydliště: Soběslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
upevni ten náhon do tich svorek v motorovym prostoru.. mě to dělalo taky ale když jsem to tam nacvakal tak to bylo ok
Moje zlato - Felicia 1.3 MPi
Hlava, ŘJ, vačka Motor Excel
Odlehčený setrvačník a řemenice
kW - to kdybych věděl
Hlava, ŘJ, vačka Motor Excel
Odlehčený setrvačník a řemenice
kW - to kdybych věděl
- RAAF_96
- Příspěvky: 964
- Registrován: ned 25. srp 2013 8:28:54
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Takže to je tím jak se lanko při jízdě chvěje?
Škoda Felicia Combi 1.6 55kw r.v.97 - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Moje_Felda/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
- vonyt
- Příspěvky: 397
- Registrován: sob 01. kvě 2010 12:22:16
- Bydliště: Soběslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
jo jo
Moje zlato - Felicia 1.3 MPi
Hlava, ŘJ, vačka Motor Excel
Odlehčený setrvačník a řemenice
kW - to kdybych věděl
Hlava, ŘJ, vačka Motor Excel
Odlehčený setrvačník a řemenice
kW - to kdybych věděl
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Návštěvník píše:Ahoj všem takže studuju tady ty příspěvky a došel jsem k závěru že mám asi začarovaný auto tachometr nejde neukazuje ani rychlost ani km... ale když vyndám s převodovky to ozubený kolečko a nasadím ho na vrtačku tak jde všechno je možný že je něco špatně v předodovce?
já mám to samý ale zdá se mi že v převodovce se mi to o nic neopírá ,mělo by to snad být cítět že se to opře o soukolí,je možný že mám jinou tu osku (auto jsem koupil před měsícem)a ted se v tom hrabu (jo a tacháč nešel od koupě jsem si říkal že si to opravím a prd velebnosti ,tacháč jsem už měnil hodně krát ale tohle jsem nikdy neviděl),máte někdo nějakou radu?díky moc za odpověď
- masster
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř 28. bře 2012 13:27:47
- Bydliště: Warsaw
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Pokusím se vysvětlit problémy rychloměru (indikátor rychlost vozidla - km/h) a tachometr (ukazatel otáček motoru - rotace/min). Můj český jazyk není příliš dobrá, tak jsem vložil také anglickou odpověď.
1) Proč rychloměr je někdy nefunguje vůbec?
To je problém designu. Kabel je příliš krátký. Mluvím o vnitřním kovovým kabelem, který přenáší rotaci z převodovky na rychloměru. Kabel vyklouzne z lozisko rychlomeru, někdy kvůli otřesům, vibracím, někdy proto že je připojen nesprávně po opravě která mlčky odstranění tohoto kabelu.
2) Proč je jehla vibruje při nízkých otáčkách (0-50 km/h)?
Opět platí, že stejný kabel je problém.Kabel je buď není vložena dostatečně (viz 1), nebo kabel a jeho pouzdro jsou správně připojeny s těmito speciálními plastovými sponami. Kromě toho, na vnější straně pouzdra se nachází silný hadice (20 cm), který funguje jako protizávaží a neumožňuje kabel vibrovat.
Pouze tehdy když jste si jisti že lanko je vložena dostatečně, pokuste se upravit tak trasu kabelu a pozici tlusté hadice pro minimální tření uvnitř a minimální vibrace mimo.
3) Proč je klapavý zvuk ze zadní části ukazatele rychlosti?
Uhodli jste, stejný kabel není správně usazena a hluk je přenášen na zadní straně přístroje. To vysvětluje proč je jehla stále vibruje i poté co indikátor rychlosti je nahrazen novým. Plastová ozubená kola jsou v pořádku.
4) Proč je tachometr nefunguje vůbec nebo jehla skoky při 2500 otáčkách za minutu?
Deska s tištěnými spoji je velmi tenká a měděné stopy bezva snadno kolem konektorů nebo kolem otáčkoměru kolíky.Německá společnost která vyrábí panely z příliš ekonomiku mědi a cínu. Některé pájené spoje jsou popraskané a je třeba je opravit pomocí čerstvé cín.
=======================================================================
I will try to explain the problems of speedometer (vehicle speed indicator - km/h) and tachometer(engine rotation speed indicator - rotation/minute).
1) Why the speedometer is sometimes not working at all?
It is a design problem. The cable is too short. I am talking about the internal metallic cable that transfers the rotation from the gearbox to the speed indicator. The cable slips out from the gearbox drive mounting, sometimes because of shocks, vibration, sometimes because it is mounted incorrectly after a repair that implied removing that cable.
2) Why is the needle vibrating at low speeds (0-50 km/h)?
Again, the same cable is the problem. The cable is either not inserted enough (see 1) or the cable and its sleeve are not properly attached with those special plastic clips. Furthermore, on the outside of the sleeve there is a thick hose (20 cm long) that works as a counterweight and doesn't allow the cable to vibrate.
Only when you are sure the inner cable is inserted enough, try to adjust the route of the cable and the position of the thick hose for minimum friction inside and minimum vibration outside.
3) Why there is a clicking sound from the back of the speed indicator?
You guessed it, the same cable is not seated correctly and the noise is transmitted to the back of the instruments. That explains why the needle still vibrates even after the speed indicator is replaced with a new one. The plastic gears are alright.
4) Why the tachometer is not working at all or the needle jumps at 2500 rpm?
The printed circuit board (PCB) is very thin and the copper tracks crack easily around connectors or around tachometer pins. The German company that manufactured the panels made too much economy of copper and tin. Some solder joints are cracked and need to be repaired using fresh tin.
1) Proč rychloměr je někdy nefunguje vůbec?
To je problém designu. Kabel je příliš krátký. Mluvím o vnitřním kovovým kabelem, který přenáší rotaci z převodovky na rychloměru. Kabel vyklouzne z lozisko rychlomeru, někdy kvůli otřesům, vibracím, někdy proto že je připojen nesprávně po opravě která mlčky odstranění tohoto kabelu.
2) Proč je jehla vibruje při nízkých otáčkách (0-50 km/h)?
Opět platí, že stejný kabel je problém.Kabel je buď není vložena dostatečně (viz 1), nebo kabel a jeho pouzdro jsou správně připojeny s těmito speciálními plastovými sponami. Kromě toho, na vnější straně pouzdra se nachází silný hadice (20 cm), který funguje jako protizávaží a neumožňuje kabel vibrovat.
Pouze tehdy když jste si jisti že lanko je vložena dostatečně, pokuste se upravit tak trasu kabelu a pozici tlusté hadice pro minimální tření uvnitř a minimální vibrace mimo.
3) Proč je klapavý zvuk ze zadní části ukazatele rychlosti?
Uhodli jste, stejný kabel není správně usazena a hluk je přenášen na zadní straně přístroje. To vysvětluje proč je jehla stále vibruje i poté co indikátor rychlosti je nahrazen novým. Plastová ozubená kola jsou v pořádku.
4) Proč je tachometr nefunguje vůbec nebo jehla skoky při 2500 otáčkách za minutu?
Deska s tištěnými spoji je velmi tenká a měděné stopy bezva snadno kolem konektorů nebo kolem otáčkoměru kolíky.Německá společnost která vyrábí panely z příliš ekonomiku mědi a cínu. Některé pájené spoje jsou popraskané a je třeba je opravit pomocí čerstvé cín.
=======================================================================
I will try to explain the problems of speedometer (vehicle speed indicator - km/h) and tachometer(engine rotation speed indicator - rotation/minute).
1) Why the speedometer is sometimes not working at all?
It is a design problem. The cable is too short. I am talking about the internal metallic cable that transfers the rotation from the gearbox to the speed indicator. The cable slips out from the gearbox drive mounting, sometimes because of shocks, vibration, sometimes because it is mounted incorrectly after a repair that implied removing that cable.
2) Why is the needle vibrating at low speeds (0-50 km/h)?
Again, the same cable is the problem. The cable is either not inserted enough (see 1) or the cable and its sleeve are not properly attached with those special plastic clips. Furthermore, on the outside of the sleeve there is a thick hose (20 cm long) that works as a counterweight and doesn't allow the cable to vibrate.
Only when you are sure the inner cable is inserted enough, try to adjust the route of the cable and the position of the thick hose for minimum friction inside and minimum vibration outside.
3) Why there is a clicking sound from the back of the speed indicator?
You guessed it, the same cable is not seated correctly and the noise is transmitted to the back of the instruments. That explains why the needle still vibrates even after the speed indicator is replaced with a new one. The plastic gears are alright.
4) Why the tachometer is not working at all or the needle jumps at 2500 rpm?
The printed circuit board (PCB) is very thin and the copper tracks crack easily around connectors or around tachometer pins. The German company that manufactured the panels made too much economy of copper and tin. Some solder joints are cracked and need to be repaired using fresh tin.
Já používám Google Translate protože nemluvím český jazyk.
- Majklaz
- Příspěvky: 356
- Registrován: sob 21. črc 2012 15:37:45
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Ahoj, po demontáži budíků mi pořád vypadával náhon tachometru, prostě tam nešel zacvaknout. Snažil jsem se tak, až jsem ten plastovej zobáček ulomil, takže jsem nahranej. Dá se demontovat a vyměnit samotný plastový kus, nebo se musí vyměnit celej ten "kabel"? Případně jaký to má katalogový číslo, pod čím to hledat?
- masster
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř 28. bře 2012 13:27:47
- Bydliště: Warsaw
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Bylo by mnohem snazší pochopit co je rozbitý pokud byste nám ukazují jasnou fotografii.
Já používám Google Translate protože nemluvím český jazyk.
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: čtv 30. dub 2009 16:13:11
- Bydliště: Brno-okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
ahoj, teď o víkendu jsem objevil asi jednu závadu a po pročtení tady tohoto tématu si myslím že mám asi něco špatně v tachometru. Jel jsem s navigací, ručička rychloměru šla normálně a podle navigace ukazovala i docela správnou rychlost. Trasa podle navigace měla 58km, po příjezdu na místo jsem si všiml, že denní počítadlo mě naměřilo cca jen 42km. Po cestě zpět jsem to sledoval a zpozoroval jsem, že počitadlo občas(při rychlosti okolo 100km/hod) jakoby přeskakuje a potichu v něm lupe. Myslím, že mám asi něco s těmi kolečkami co jsou uvnitř. Mám doma druhou přístrojovku, tak bych to případně předělal z ní, akorát bych se chtěl zeptat, jak obtížné je nastavit cca stejné kilometry na celkovém počitadle km...
EDIT: tak závada odstraněna, bylo povysunuté to modré kolečko v počitadle...
EDIT: tak závada odstraněna, bylo povysunuté to modré kolečko v počitadle...
Škoda felicia 1.3Mpi 1997
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:16:57, celkem upraveno 1 x.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Nemanipuloval jsi snahonem. Nebo nepopraskaly ty prichytky? Jestli se ti nahon neseka a vzdy kdyz se napruzi tak se roztoci rychlejc a rucicka vylitne.
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
.....
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. zář 2020 19:16:43, celkem upraveno 1 x.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s tachometrem, náhon tachometru a vše okolo
Tak ho odpoj a zkus ho promazat. Stačí z převodovky, nemusíš vyndavat budíky. Tachometr má vevnitř setrvák, takže budík by to neměl dělat, spíš bych viděl problém v tom náhonu. Ta spirála jde z bowdenu vytáhnout, uvidíš, jestli není poškozená, prodřená, ap, že by drhla