Výdrž motoru?
Výdrž motoru?
Ahoj, mám nabídku koupit feldu v tuningu která má najeto 230 tisíc... má někdo zkušenosti s tolika najetých km? jakou má motor životnost? díky
Re: Výdrž motoru?
zalezi jak se k tomu dotycny choval,ten motor si necha libit hrozne moc,pokud se o to troch staras,menis pravidelne filtry a oleje tak 300 tis zmakne jako nic sam muj otec najezdil se sluzebni feldou 1.3mpi 430tis
Re: Výdrž motoru?
já se pomalu blížím ke 200tis km a pohoda
Jo a pokud má to auto kryty/nástavce blatníků a prahů tak zkus zjistit jak to pod nima vypadá. Mě to pod tím trochu rezlo,ale všiml jsem si toho až par týdnů po koupi auta. Ale naštěstí to nebylo moc vážný.
Jo a pokud má to auto kryty/nástavce blatníků a prahů tak zkus zjistit jak to pod nima vypadá. Mě to pod tím trochu rezlo,ale všiml jsem si toho až par týdnů po koupi auta. Ale naštěstí to nebylo moc vážný.
Re: Výdrž motoru?
ja mam nabehanych cez 252 tis a po motorickej stranke uplne bezproblemov, len keby tie plechy nehrdzavely
Re: Výdrž motoru?
jezdil sem z favoritem co měl 570 tis
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
tak já mám aktuálně nalítáno 255956km na 1.3mpi a motor jezdí jako víno. v 64tisících tam byl dávanej plyn a od tý doby jezdí jen na Lpg, na benzín jen startuju a hned přepínám. Měním olej po 10tisících km a mám i krásně čistej motor zevnitř, absolutně bez karbonu jen je ten motor takovej jakoby pozlacenej ale žádnej černej karbon. Jediný co mě trápí, tak že mi klepe převodovka na volnoběh( ložisko na předlohové hřídely ), ale když se ohřeje tak to přestane. Jinak si nemůžz stěžovat. Za celou dobu měla akorát jednu větší závadu a to fouklý těsnění pod hlavou.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
-
- Příspěvky: 33
- Registrován: stř 27. lis 2013 17:48:34
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Mám jednu chytrou otázku,kdy motor odejde?Resp.co na něm odejde,takže prostě umře?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
To je pojem relativní takže prostě umře
Pro někoho umře jinej ho dá do kupy. Je spousta závad, všechno jde opravit, záleží jestli to stojí za to.
Pro někoho umře jinej ho dá do kupy. Je spousta závad, všechno jde opravit, záleží jestli to stojí za to.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Zatím mám najeto 205 tis km a bez problému....nevidím nic co by mělo bránit dalšímu dlouhému provozu,olej nežere,výkon dobrý....výměna oleje a filtru po 10 tis+ventilové vůle
Re: Výdrž motoru?
je to podle toho, jak se kdo k motoru chová, a taky o štěstí, je motor, který má minimální údržbu a vydrží 400tis km, a je motor, o který se člověk stará a odejde třeba ve 200...
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Jen málo motorů s aspoň minimální péčí vydrží jen 200 tis....většinou je selhání zaviněno totálním zanetbáním údržby.....viděl jsem formana s 610 tis km a pořád jezdil
- RAAF_96
- Příspěvky: 964
- Registrován: ned 25. srp 2013 8:28:54
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Mam 1.6 najeto pres 200tkm po go motoru a slape jako hodinky
Škoda Felicia Combi 1.6 55kw r.v.97 - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Moje_Felda/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
Škoda Octávia Combi 1.8t 110kw - http://radimfojtek.rajce.idnes.cz/Koktik/
Re: Výdrž motoru?
Pokud to není ve stylu (ukradeno) : "Kamarád mechanik mně taky povídal o Feldě, co jezdila dobře, dokud se majitel nerozhodl v 90tkm poprvé vyměnit olej... Motorový olej."
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Taky znám jednoho takovýho,co zničil motor ve fáčku tím že tam místo oleje nalil jakýsi hydrol nebo jak se to jmenuje(prý se to používalo k chlazení vrtaček)...a myslel si že to bude mazat
Re: Výdrž motoru?
Rambo-x píše:Jen málo motorů s aspoň minimální péčí vydrží jen 200 tis....většinou je selhání zaviněno totálním zanetbáním údržby.....viděl jsem formana s 610 tis km a pořád jezdil
chtěl jsem tím říct, že náhoda je blbec a občas se stane, ze i když se člověk stará o auto a o motor sebevíc, tak motor může odejít třeba ve 150ti tis..... motor od motoru, kus od kusu
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
To jistě,ale moc časté to není....buď nějaká vada materiálu nebo chyba montáže
Re: Výdrž motoru?
Tak já mám do 150tis ještě nějakých 35t, tak to je min. 3 roky ježdění
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
to je relativní , stejně jako je relativní minmální , nebo zanedbaná údržba , co to vůbec je ???
když to vztáhnu na sebe tak se o motor vlastně vůbec nestarám , dostane olej filtry popř opravím závadu
na strakáči 1,3bmm 180tis , žádnou opravu jsem nedělal (ani gufera)oleje tak +2l do výměny , má skutečně jen těch 180? nebo víc ?
na 1,6 ukazuje 250tis a jelikož to jako první dva měli soukromí podnikatelé (v součtu 14let) počítám že je to stočený , měnil jsem gufera , musel jsem vyměnit kroužky , jelikož nemám dutinoměr nevím jak je opotřebený válec ale podle hrbu u horního okraje celkem dost (takovej hrb jsem neviděl u žádný škodovky co jsem měl )
dalo by se to vyjádřit rovnicí
výdrž motoru = kola (šíře x přilnovost x huštění) / brzdy / převodovka / olej / palivo / teplota motoru / teplota okolí / vlhkost vzduchu / rychlost (odpor vzduchu , směr větru , ...) / profil cesty (směrový x výškový ) / styl jízdy / doba jízdy / četnost jízd / počet startů / podtáčení / přetáčení / zatížení / vhodnost/nevhodnost zvolené motorizace /.....atd .. atd .. / a v neposlední řadě element otevřeného trojúhelníku propojující volant sedačku a pedály
v nedávném SM je v pojednání o favoritech zmiňován kousek s nějakými 800tis
když to vztáhnu na sebe tak se o motor vlastně vůbec nestarám , dostane olej filtry popř opravím závadu
na strakáči 1,3bmm 180tis , žádnou opravu jsem nedělal (ani gufera)oleje tak +2l do výměny , má skutečně jen těch 180? nebo víc ?
na 1,6 ukazuje 250tis a jelikož to jako první dva měli soukromí podnikatelé (v součtu 14let) počítám že je to stočený , měnil jsem gufera , musel jsem vyměnit kroužky , jelikož nemám dutinoměr nevím jak je opotřebený válec ale podle hrbu u horního okraje celkem dost (takovej hrb jsem neviděl u žádný škodovky co jsem měl )
dalo by se to vyjádřit rovnicí
výdrž motoru = kola (šíře x přilnovost x huštění) / brzdy / převodovka / olej / palivo / teplota motoru / teplota okolí / vlhkost vzduchu / rychlost (odpor vzduchu , směr větru , ...) / profil cesty (směrový x výškový ) / styl jízdy / doba jízdy / četnost jízd / počet startů / podtáčení / přetáčení / zatížení / vhodnost/nevhodnost zvolené motorizace /.....atd .. atd .. / a v neposlední řadě element otevřeného trojúhelníku propojující volant sedačku a pedály
v nedávném SM je v pojednání o favoritech zmiňován kousek s nějakými 800tis
Re: Výdrž motoru?
Taky prihodim
Kdyz jsem koupil feldu mela cca 71tis. Km okolo cca 120tis. Km sel chip ME a okolo cca 150tis. Km vacka (od chipu zacala dostavat solidne za usi ), neco malo po 200tis. Km se dala hlava ME (do cca 200tis.Km tam bylo puvodni tesneni pod hlavou) ted mam 244 000Km a delal jsem krouzky, presahy, tesneni pod hlavou ->voda v oleji... podotknu ze jsem motor nikdy nesetril ani za studena , oleje a filtry po 10 000Km... takze nerekl bych ze kdyz se ten motor bude "setrit" vydrzi vic nebo mene...
Ted mam 244tis km a porad jede a to ma za sebou cca 100tis. km tezkejch i s upravama.
Kdyz jsem koupil feldu mela cca 71tis. Km okolo cca 120tis. Km sel chip ME a okolo cca 150tis. Km vacka (od chipu zacala dostavat solidne za usi ), neco malo po 200tis. Km se dala hlava ME (do cca 200tis.Km tam bylo puvodni tesneni pod hlavou) ted mam 244 000Km a delal jsem krouzky, presahy, tesneni pod hlavou ->voda v oleji... podotknu ze jsem motor nikdy nesetril ani za studena , oleje a filtry po 10 000Km... takze nerekl bych ze kdyz se ten motor bude "setrit" vydrzi vic nebo mene...
Ted mam 244tis km a porad jede a to ma za sebou cca 100tis. km tezkejch i s upravama.
no design car...
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
Re: Výdrž motoru?
Ted jako druhé auto používám feldu 1,3 která má 266333km která startuje a jezdí v pohodě, jen občas nereaguje na plyn(aktuálně řeším). Do všech aut které jsem vlastnil ze zásady používám nehustou syntetiku (po průplachu motoru) a každé auto a motorku nechávám zahřát (i v létě) a po ukončení jízdy jízdy nevypínám motor hned. Víc motor k svižné jízdě nežádá.
Re: Výdrž motoru?
Zahřívat motor "naprázdno" je hloupost
Re: Výdrž motoru?
Každopádně já mám na jednatrojce BMM najeto 240tis. a jezdí krásně
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Zahříváním na místě se motoru právěže uškodí...taky budu mít zachvíli čtvrt milionu na 1,3 MPi a motor šlape jak hodinky,dávám olej 10W-40 po 10 tis.nemusím nic dolévat,to co tam naleji zase téměř vše vypustím..motor byl hlučnější,udělal jsem rozvody a zase chodí tichoučce jak nový
Naposledy upravil(a) Rambo-x dne sob 17. kvě 2014 10:27:59, celkem upraveno 1 x.
- el.tomas
- Příspěvky: 373
- Registrován: pon 09. dub 2012 17:44:58
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
A co mu jako uškodí? Lepší ho nechat bublat na místě, než nastartovat a hned plnej knedlík..
Felicia 1.6 Sportline
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
To jsem neřekl,ale všude se říká že je lepší pomalu vyjet
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Taky jsem kdysi vždycky nechal motor trošku prohřát, ale fakt to nemá význam....Akorát ti stoupne spotřeba.
Ted to dělám tak, že nastartuji, počkám asi 20 vteřin, at se olej dostane všude kam má a jedu...Točím kolem 2.tis , po nějakých km
až se motor prohřeje, tak na to šlápnu. Navíc zahříváním na místě se ti nezahřeje převodovka..
Ted to dělám tak, že nastartuji, počkám asi 20 vteřin, at se olej dostane všude kam má a jedu...Točím kolem 2.tis , po nějakých km
až se motor prohřeje, tak na to šlápnu. Navíc zahříváním na místě se ti nezahřeje převodovka..
Re: Výdrž motoru?
Je to lež která se moderně propaguje, ekologie a rušení ve městech.(dnes se dokonce ani nezajíždějí auta-konzumně spotřební doba)) Zahřívat, minimálně než se vypne sytič, pak se rozjet a zahřívat jízdou, poznáte kdy je motor připraven pokud teda nejedete poprvé v životě.Rambo-x píše:To jsem neřekl,ale všude se říká že je lepší pomalu vyjet
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: čtv 08. kvě 2014 14:45:04
- Bydliště: Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Já osobně teda zahřívám, třeba minutku, ale jo, protože nesnáším, když přidám plyn a trvá mu než zareaguje... Takhle ho chvilku po startu nechám pobublat a má reakce, jaký chcu - okamžitý. Zase když dojedu tak to vypnu hned - nemám turbo tak nevim, na co bych to nemohl chcípnout hned, že jo
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
trošku oživím tohle téma, mám na Felde 1.3mpi 390tisíc km z toho cca 330tisíc pouze na lpg.měnim olej po 10tisících a filtr Mann, motor beha pořád bez problémů, nedávno jsem měřil tlaky a pořád v normě. auto nijak nešetřím tahám každou chvíli těžký vozejk a s autem jezdím dlouhe cesty po dálnici hlavně do práce cca 120km denne pak pár dni volno a zase každý den.další zimu mě čeka technicka tak doufám že jednu ještě udělám a počítám ze až půjde auto pryč tak bude toho půl milionu mít a s původním motorem věřím mu jo a olej dával Total Quartz 7000 5w40. takže co se tyče mě tak za mě ten motor vydrží hodně s dobrou péčí
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
- Skury
- _________________
- Příspěvky: 2854
- Registrován: pon 19. led 2004 13:28:54
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Když jsme u té výdrže... Felda táty mé kolegyně...
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B2DCC22
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B2DCC22
Be in, be pirate. Pirates.cz + Škoda Felicia Fun 1̶.̶8̶T̶ - bude update
ProjektySNADNO.cz - zpracování projektových dokumentací na rodinné a bytové domy, interiérový design, specializace na nestandardní řešení.
ProjektySNADNO.cz - zpracování projektových dokumentací na rodinné a bytové domy, interiérový design, specializace na nestandardní řešení.
Re: Výdrž motoru?
Ten 5W by som tam asi nedával do 1.3 je zbytočne riedky 10W40 je vhodnejší Ale zas s tým 5W skôr mažeš v zime, niak ním neuškodíš pokial ti nepreblikáva kontrolka mazania ale radšej tú 10W
Re: Výdrž motoru?
5W 40 (total quartz 9000) jsem dával do dvou felicií a naprosto bez problémů se spotřebou nebo únikem oleje. 5W 40 leju do octavie 1,6i BFQ a dávám ho i tátovi do felicie 1,3 MPI, abych nemusel kupovat dva druhy olejů. Do feldy by určitě stačil 10w40 nebo i 15w40, ale koupit jeden typ oleje je pohodlnější a bez řešení problémů kam se zbylým olejem. A navíc pro zimu je řidší olej (5w40) vhodnější kvůli rychlejšímu náběhu mazání, jak píše Matess. To platí zvlášť pro auta parkující venku, což můj otec není, ale rozhodně se tím motoru neublíží i tak. I v manuálu k felicii je olej specifikace 5w40 uveden jako použitelný. Takže jsem přesvědčen, že komu felda olej 10w40 (15w40) nebere, tak mu nebude brát ani 5w40. A ještě technická k Vlada320, total quartz 7000 je 10w40, total quartz 9000 je 5w40
- Basic
- Příspěvky: 67
- Registrován: pát 29. led 2016 13:57:03
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Mám Pickup s 414-tis a to sklo na budíkoch je už pekne k ničomu ako je doškriabané, čo tu nie je. Skutočne to má skoro milión? Nejaké info o nej nepodáš?Skury píše:Když jsme u té výdrže... Felda táty mé kolegyně...
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5B2DCC22
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
jj omlouvám se,jsem to spletl,samozřejmě je to total quartz 9000
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Re: Výdrž motoru?
Táke přispěji. Mám najeto na 1.3 - 50kW combi, ale jednobod z r. 95 - 529tis km. Na motoru byla pouze ve 475 tis rovnaná hlava, ventily zabroušené na pastu, nová gufera a vyměněny všechny těsnění deklů a gufero na řemenici. Jinak je motor původní a dá se říct, že stále ve 100% kondici. Olej nežere, za cca 10tis km - interval výměny, ukazaje stále horní rysku. Jinak vše ostatní, jako převodovka, přední náprava, spojka, alternátor je už měněné po 2.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: sob 08. zář 2018 8:41:59
- Bydliště: Šalingrad
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Znám feldu D a ta najela 500.000km. Už ale netáhne, vše původní vstřiky, čerpadlo.
U těch benzínů jsem viděl vydechlinu ve 220.000km Favo a 300.000km 1,3 BMM.
U těch benzínů jsem viděl vydechlinu ve 220.000km Favo a 300.000km 1,3 BMM.
Re: Výdrž motoru?
Zdravím.Budem reagovať na oleje o pár príspevkov vyššie.Zbavte sa konečne mýtom a demagogie o olejoch ,ktoré šíria dokonca aj automechanici.Blud , že 15w40, alebo 10w40 vám nebude unikať lebo je hustejší je pravda iba ak je olej studený,pri prevádzkovej teplote okolo 100 stupňov C je viskozita takmer identická čo určuje aj číslo za w ktoré je 40.Prvé číslo 5,10 alebo15 určuje čerpateľnosť oleja za studena,to znamená ,že olej 5 w40 sa dostane k ventilom a hydroštelom už o niekoľko sekund prv ako pri oleji 15w40 a to za predpokladu ,že máte filter so spätným ventilom ,pri lacných filtroch z číny to je až 10 ky sekund a preto vám pri štartovaní preblikáva kontrolka mazania je to filtrom a nie riedkym olejom.Použivajte kvalitné filtre určené na typ motora napr. Mann. A ďalší blud je že 5w40 maže lepšie ako 15w40 všetky kvalitné oleje mažú dobre,nie prebaľované číny so supermarketov.Nezmieňujem sa o delení na syntetiku , polo a minerál je tiež poloblud , nakoľko 99,9% olejov je na minerálnom základe a iný spôsob výroby a podiel syntetických zložiek marketingovo zneužili výrobcovia na toto označovanie.Oleje dávajte podľa špecifikácie VW a nie podľa viskozity.Ak ste používali kvalitný olej 15w40 nebojte sa že tam máte hrubú vrstvu karbónu .Kľudne tam dajte 5w40 ako som to spavil ja nakoľko mám často studené štarty a krátke vzdialenosti a interval výmeny som skrátil na 10k , lebo jazda po meste a v kolónach by sa mali počítať na Mh a nie Km.
Re: Výdrž motoru?
@kater: souhlasím, že u felicie není rozhodující, zda se použije 5w/10w/15w40, ale pravidelná a včasná výměna za kvalitní olej a filtr. Jediný rozdíl je, jak bylo zmíněno, v rychlosti náběhu mazání, přičemž 15w nabíhá nejpomaleji. Vzhledem k tomu, že máme doma ještě octavii BFQ, kupuji jeden typ oleje (total quartz 9000 5w40) a leju to do obojího, abych zamezil vzniku nespotřebovaných zbytků. Jinak bych do felicie s klidnou myslí lil i 10W40, nežere totiž od výměny k výměně nic - rozhodně ne měřitelné množství. Olej se supermarketu nebo nějaký noname bych nenalil ani do sekačky, kupuji ze zavedených a prověřených e-shopů s vysokým skóre hodnocení. Filtry dávám pouze Mann Hummel, jak už jsem psal dříve v jiných vláknech, do všech svých vozidel a kontrolka mazání zhasíná cca za 0,5 sec po startu. Ono je to sice pěkné ušetřit 30 Kč za jeden filtr, nicméně investici do kvalitných filtrů a náplní považuji za minimum, co pro svoje vozidlo můžu udělat. Kdo má svoje auto rád, může přidávat do benzínu VIF benzin aditiv, který se mi osvědčil zvláště u felicie s LPG, kde zabránil zalepení a špatné funkci vstřiků zvláště v zimě. Leju ho ale do všeho, vzhledem k nákladům cca 0,34 Kč / 1 litr paliva je to máček
Re: Výdrž motoru?
Konečne ľudia začinajú používať rozum a nie jedna baba povedala.To aditivum používam jak do nafty tak do benzínu samozrejme každé iné .A pri rozobraní vstrekov alebo čerpadla je to poriadne vidieť kde sa dáva a kde nie.No a tí, ktorí šetria tam kde nemajú nech si šetria ďalej ale auto nech nikdy nikomu nepredávajú.Tým ktorý šetria pohonné hmoty podtáčaním motora by som miesto airbagu do volantu namontoval boxersku rukavicu aktivovanu dusenim motora.Idem skúsiť aditiv od fi Millers.
Re: Výdrž motoru?
Já liju do všech svých felicíí Trysk 10W/40, za cca 300kč - 4L balení + filtr origo škoda, nebo Mann. Na jednobodové jsem najel 534tis km, udělal před 3 týdny emise, stk a prodal navému majiteli. Ten když se s autem projel, se mě ptal, zda je motor nějak upravovaný, nebo zda v tom není motor z 1.6 Ale žádné úpravy, jen dobře zajetý a dobrá údržba.
Re: Výdrž motoru?
Presne tak, s autom je to ako so ženou ,keď do nej pravidelne dávate čo tam patrí nie na ňu tak je spokojná ona aj vy.No troška aj na ňu ,decentná úprava nezaškodí ani autu.
Re: Výdrž motoru?
534 kkm to je pěknej nájezd. Smím se zeptat, za kolik se takové auto prodává, jen pro zajímavost? Nebo je to tajné ??
Re: Výdrž motoru?
Nabídl jsem ho na bazosi za 12500, za cca 15 - 20min po zveřejnění inzerátu volal 1. zájemce, který si auto, 2. den, hned po prohlídce koupil. A to si sebou přivezl vlastního automechanika. Během večera a druhého dne volalolo dalších 11 zájemců, než jsem se dostal na internet a smazal inzerát. Dost mě to překvapilo, takový zájem. 2 zájemci nabízeli po telefonu i 15, snažili se přeplatit, ale ten 1. projevil po telefonu vážný zájem. Byl to kombík GLXi r.95, s tažným, ale opravdu udžovaný, pravidelně stříkané dutiny, kastle ok, všechny plechy, včetně blatníků a 5. dveří původní, pouze drobná oprava malé koroze. Jinak skoro vše, kromě motoru, části interiéru a samotné kastle bylo už měněné, většinou už 2x. Motor perfekní, dá se říct ve 100% kondici.
Re: Výdrž motoru?
@bosator: díky za odpověď. pěkný.... moc pěkný. 12500 Kč je solidní cena na obě strany, dají se feldy koupit pod 10 kkč ale to jsou obvykle vybydlené trosky. Mám pocit, že jsi tu feldu měl dokonce i na LPG, nebo to byla jiná? škoda že jsem nevěděl, že prodáváš, měl bych býval za ty peníze zájem . tady na inzerci jsi asi neinzeroval, viď?
- Vlada320
- Příspěvky: 706
- Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Trošku oživím téma, aktuální stav tachometru 400735km a v březnu jdu na další stk. Jinak jezdím pouze na LPG, benzín jen při startu. Motor běhá jako víno, dokonce před zimou jsem přešel z 10w40 na 5w40 a zimní starty jsou mnohem lepší.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Také pro zajímavost přidám svůj příběh. Měnil jsem teď těsnění pod hlavou. Auto má 190 000 km, hlava se rozebírala poprvé, auto bylo v rodině od novoty. Na fotkách na rajčeti níže se můžete mrknout na stav motoru. Byla to vlastně první větší oprava motoru, motor jinak žádnou jinou vadu za tu dobu neměl a auto nás nikde nenechalo.
Olej prvních cca 10 let Mogul 15W40, měněn každý rok po 10-15 tkm, poté se přešlo na Total Quartz 10W40 s výměnou do 10 tkm. Filtr vždy origo nebo MANN.
Svíčky vždy klasické Brisk jednobodové, měněné po 20tkm.
Pravidelná výměna modrozeleného fridexu po 3 letech.
Benzín se bral na všech myslitelných obyč pumpách, nikdy žádná aditiva a "prémiové" benzíny.
Auto jezdí za průměrnou spotřebu 5,8 l.
Těsnění pod hlavou začlo lehce prosakovat, všimnul jsem si toho včas. Hlava byla rovná a přesahy vložek také, nemusel jsem zabrušovat.
Motor asi od 100 tkm trochu žere olej, tak do 0,2 l / 1000km. Soudil jsem na gufera ventilů. Odjakživa se karbonovala svíčka 3. válce. Rozborka i ukázala, že byl tento válec oproti ostatním pěkně zasviněný. Tak jsem zvědavý, jestli to nová gufera eliminují.
V rámci aktuální opravy jsem se snažil trochu slícovat kanály, lehce vybrousit sání, vyleštit ventily. Tak jsem zvědavý, jestli se to trochu projeví na spotřebě.
https://pawlick.rajce.idnes.cz/Tesneni_ ... u_Felicie/
Olej prvních cca 10 let Mogul 15W40, měněn každý rok po 10-15 tkm, poté se přešlo na Total Quartz 10W40 s výměnou do 10 tkm. Filtr vždy origo nebo MANN.
Svíčky vždy klasické Brisk jednobodové, měněné po 20tkm.
Pravidelná výměna modrozeleného fridexu po 3 letech.
Benzín se bral na všech myslitelných obyč pumpách, nikdy žádná aditiva a "prémiové" benzíny.
Auto jezdí za průměrnou spotřebu 5,8 l.
Těsnění pod hlavou začlo lehce prosakovat, všimnul jsem si toho včas. Hlava byla rovná a přesahy vložek také, nemusel jsem zabrušovat.
Motor asi od 100 tkm trochu žere olej, tak do 0,2 l / 1000km. Soudil jsem na gufera ventilů. Odjakživa se karbonovala svíčka 3. válce. Rozborka i ukázala, že byl tento válec oproti ostatním pěkně zasviněný. Tak jsem zvědavý, jestli to nová gufera eliminují.
V rámci aktuální opravy jsem se snažil trochu slícovat kanály, lehce vybrousit sání, vyleštit ventily. Tak jsem zvědavý, jestli se to trochu projeví na spotřebě.
https://pawlick.rajce.idnes.cz/Tesneni_ ... u_Felicie/
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Pokud jsi měl hlavu takhle odstrojenou, měl jsi jí nechat přejet na fréze.
Re: Výdrž motoru?
Auto felicia 1,3 50kW, používaná v rodine od nova. 318000Km. bez rozoberania motora, olej 15W 40 shell/ valvoline. Spokojnosť 100%.
Re: Výdrž motoru?
Má vliv na životnost motoru palivo jako je natural 95 + aditiva nebo stačí obyčejný natural 95 Má někdo zkušenosti?
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výdrž motoru?
Aditiva na feldí motor jsou naprostá zbytečnost. Jen si toto téma projdi, co měli někteří najeto se základní údržbou. Základem všeho je vždy měnit pravidelně olej.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net