Ethanol 85

:)
Odpovědět
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od LPG.habartice »

Jistě u e85 při použití levnějších jednotek žádný zásah do auta není. Teda kromě toho že rozpičníš elektrický svazky okolo
motoru, musíš přestříhat všechny vodiče ke vstřikovačům, přestříhnout drát k lámbádě atd atd....
Samo že u lpg ten zásah je větší
Jinak v podstatě si můžeš sám do auta namontovat cokoliv. Počínaje TZ, přes jednotku E85 i lpg si můžeš namontovat sám.
Pokud by někdo chtěl legálně mít E85 v TP tak také existuje legální možnost s tím že si to namontíte sami...
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Tak aby to nevypadalo že jsem tady jen tak kecal do větru aniž bych to zkusil, tak jsem se přesunul od mixování ethanolu k přestavbě na čistý E85. Přišla tam jednotka EuropeconFlex (levný to v žádným případě nebylo, ale když člověk chce něco lepšího... Takový ty za 3000 jsem po chvíli zavrhl, byly motory kde to nefungovalo a nemělo to ani čidlo, takže horkej motor po 5s stání startoval se sytičem a v podstatě to kvůli tomu chvíli nejelo). Fajn bylo že to má konektory před vstřiky hotový - nic se nikde nestřihá. Jednotka má ještě teplotní čidlo - v programu k ní se nastavuje nejdřív základní přídavek (z výroby nastaven na +25%, doufám že si tohle číslo zapamatují hlavně ti co tu rozhazují rukama jak to žere stejně a žádnou jednotku tam nedali - pozdravují vás děravý písty a z ventilů jen dříky) a podle teploty ještě přídavek od teplot pod -25°C cca 50%, podle teploty z čidla se snižuje až na 0% při 50°C a prvotní šplouchnutí 130% ještě než motor chytí.
Tolik k tomu, kolik se toho tam musí nacákat :)

Já teda nepřestavuju kvůli spotřebě, ale kvůli dosažitelnýmu výkonu, ale stejně si myslím že to nebude moc žhavý s úsporama, dokud se nesáhne na jiný věci tak určitě. A ty jiný věci co plánuju je zvětšení KP, nejspíš nějaký který bude odpovídat snížení 1mm hlavy (ikdyž by šlo víc). A druhá věc bude zvětšení předstihu - kdybyste někdo hledal nějakou chytrou krabičku na předstih, tak se to jmenuje variátor předstihu (debilnější jméno už vymyslet nemohli), ale nenašel jsem takovej kterej by ve feldě 1.3 MPi fungoval (zato na BMM a 1.6 to dělá nějaká italská firma), protože to upravuje signál už z čidla a ten je motor od motoru jinej. Já teda skončím buď u programovatelnýho zapalování, nebo spíš jen koupím adekvátní vrták a posunu čidlo. Tyhle dvě věci by měly posunout účinost podstatně výš než se dá s N95 a pak se uvidí kolik to bude žrát a jak to pojede. Zatím nemám pořádně otestováno ani bez těhle dvou úprav (1 jízda), až budou nový poznatky tak dám info.

A ještě k spalování bez větších úprav než jen jednotky - do 3500 je menší výkon i pocitově jsem si toho všiml za tu jednu jízdu co jsem stihl (odpovídá laboratornímu testu co jsem se dočetl) a od 4000 by měl být větší (opět podle toho testu, vlastní zkušenost teď nemám, ještě ladím směs, tak jsem to moc netočil). S předstihem +10° by měl být jen a jen nárůst. Takže kdo to myslíte vážně, chce to ještě tyhle dvě věci.

Poslední věc - doslechl jsem se (dostal se mi do rukou i ten dokument pod hlavičkou ministerstva dopravy), že na technický už kdysi dostali nařízení přídavný krabičky kontrolovat a zapisovat jako závadu, ale konverzní kity na E85 splňující nějakou normu a variátory předstihu jsou podle nich OK (a bez jakýhokoliv zapisování, změna využití/funkce motoru to prej není - ale když si to zapíše podnikatel tak má výhodu že neplatí silniční daň).

edit: jo a kdo máte TC-6, tak nezapomeňte přendat čidlo na novej konektor od přídavný jednotky, jinak měříte neupravenej signál a bude vám přesně o ten rozdíl vstřiku kecat (ukazovat menší spotřebu) a zase se tady bude psát o neuvěřitelných spotřebách :)
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Sadra17 »

správně by to podle stechiometrických poměrů mělo bejt obohacení zhruba o 50% :oops:
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

to ne snad - 9,9:1 přece neni půlka z 14,7:1.
Ale zatím teda nic moc. Po dalších km bych řekl že to dole ubralo ještě víc a nahoře taky ubralo. A ladím to od 10% do 30% a nějakej rozdíl neni v bohatosti v zátěži moc znát (trochu, ale míň než by to mělo bejt - teda chudý to podle sondy neni, ale je mi divný že na 10% je to dostatečný a 30% taky neni žádný přehlcený, což je rozdíl jak bejk).
Zatím teda mám sériový svíčky pro benzín, doufám že je to tím. Jenže starty, to je mi divný, jsou naprosto parádní jak na benzín - zatím jen v rozsahu teplot 13-25, ale i tak bych už čekal nějaký zaškobrtnutí kdyby to bylo svícema. Předstih jsem zvětšil o 6-7° a nic to neudělalo... vůbec. Takže zatím to moc nefunguje. Uvidíme se svícema na LPG.

Jo a spotřeba po testech 10,05l :)
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Sadra17 »

jenže z těch 9.9 potřebuješ o půlku víc aby si se dostal na 14.7 :oops:
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Ajo pravda vlastně :scratch: No tedy, to už mi ale asi poteče líh vejfukem, protože když to neni málo ani s 10%... Ale zkusím ;)
RedmeX - FK

Re: Ethanol 85

Příspěvek od RedmeX - FK »

honza: vymenil si aj vstreky, resp. si si sity, ze vobec dokazu dodat take mnozstvo paliva?
Inak ako raz pisal bitmap, ethanol je svina v tom, ze ho sice vstrekujes tekuty, ale pri teplotach v sani sa odparuje. Pary zaberaju ovela viac priestoru a tak pri sacich kanaloch o benzinovom priemere uz proste nie je miesto kde by sa vzduch a kyslik vosiel. Takze realne zmes je plus minus lambda 1, ale aj vykon je v lepsom pripade podobny benzinu.

Samozrejme niesom motorar, takze je to len moje pochopenie veci nie objektivna realita ;)
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Problém musí bejt nějakej konkrétní u mě, protože když to měřil nějakej kluk v rámci diplomky, tak na 1.0MPi byl nárůst až 15% se zvětšením předstihu a 9% s původním. A 1.0MPi je to samý v podstatě. Navíc on se odpařuje i benzín, jenže e85 se odpařuje míň - větší výparný teplo a menší tlak par.
Zatím jsem ale zjistil něco co mi hlava nebere - nejede to jen za tepla, ale tím nemyslím třeba 90°C, protože když to nechám na volnoběh do 90% tak to jede jak praštěný, ale po 1-2km to přestane tak dobře jet. A stačí to chcípnout na 5 minut, to se teploměr ani nestačí pohnout, a zase to jede jak bestie... Takže se tam něco jízdou zahřeje víc než na volnoběh a to pak přestane fungovat... Zatím jsou v podezření svíčky, jinak už ale nevím.

Směs jsem zkusil obohatit až na 40% a nikam to nevedlo - jen se zhoršil volnoběh a na vagu místo klasický křivky lambdaregulace jen vodorovná čára na konstantních 0,9V, moc se to motoru nelíbilo.

Vstřiky jsem neměnil, ale podle vagu to má směs OK. Můžu zvětšit tlak paliva, ale ani to nikam nevede, takže množstvím to neni.
RedmeX - FK

Re: Ethanol 85

Příspěvek od RedmeX - FK »

pavucina je asi ten správny, kto ti s tým poradí, keďže riešil E85 aj turbo na simose 2p. Ale ako presne tá prídavna jednotka obohacuje palivo? Lebo čo si pamätám, tak nastavenie hodnoty vstrekovania v simose na 200% znamená zvýšenie prietoku len o pár percent.
S tým zahriatim mi to práve príde ako problém bohatosti. On studený motor má nastavené statočné obohatenie zmesy a naopak osekaný predstih. Tam by som sa na to pozrel. Mne naopak 1,4 na benzín s tlkaom paliva 3,7 baru a ME jednotku po štarte má strašne tvrdý chod a až po ohriatí (neskôr ako má voda 90 stupnov) sa to skľudní a auto ide citeľne lepšie.
Pavucina
Příspěvky: 83
Registrován: ned 04. zář 2011 17:13:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Pavucina »

Sakra ted se tu o me pise a ja se zrovna podivam :).
To obohaceni je dost problemove, za prve je to konstatni cislo, ne procenta (overeno s velkymi vstriky/seriova mapa obohaceni)
Co se tyce te roztaznosti je pravda, ale to bude hodne delat u karburatoru, ptz tam je "dlouha" cesta oproti MPi, kde vstrikujes temer pred ventil, a u MPi nikdo zatim moc nevi jak se to tma chova, to chce vyzkouset. Co tady pises ohledne tech 5 minut stani a nasledne jizdy, muze to byt kravina, ale je mozny ze se podchladi kanaly a ethanol se prestane tak dobre vyparovat :D. (takze to zkus naopak lehce ochudit v tom rezimu kde ti to ted prestane jet). Muze to znit divne, ale zamyslel bych se nadtim(tady ma karbec vyhodu, diky vyhrivanymu sani). Ja bohuzel nemuzu rict jak se to chova, ptz na atmosferu jsem na Ethanol nikdy nejezdil, a jak se chovaji pary ethanolu pod tlakem uz tuplem netusim, ale na ztraty vykonu to netrpelo. Kazdopadne vim, ze pod 10°C venku s tim byl vzdycky problem.
Jinak svicky jsem jezdil porad seriovy na karbec a fungovalo to, ale preventivne jsem je menil po 5 tis. Ted jezdim svicky na plyn.
Kazdopadne doporucuji jeste koupit sirokopasmovou lambdu, me to neskutecne pomohlo, (pripadne se minimalne vyprdni na cteni lambdy z vagu a mer to klidne voltmetrem, nb nakym udelatorem s LEDkama). A dat ji do vlatniho otvoru za seriovou.
Favorit 1.3 Mpi Turbo Najeto: 35 000km.
Boost 0,9bar E85
120 kW/5245 rpm
235 Nm/ 4095 rpm

Sprint 400m 14,18s https://www.youtube.com/watch?v=qDFt2T175zM
Mereni výkonu https://www.youtube.com/watch?v=-TSLxzYrE3Q
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Honza_t »

Výborně, děkuji za rady ;) Nad lambádou uvažuju, ale momentálně to jezdit začalo bez problémů. Netuším proč. Zrychlení stejný jak na n95 nebo možná o chlup lepší. Spotřeby zatím žádný směrodatný, najel jsem s tím ještě málo a samý pokusy. Snad žádnej ventil neupadne.
-miki-
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 15. srp 2013 22:56:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od -miki- »

Cau, mám mpi 1.3 50kw a do nádrže jsem nalil 13l e85 a do plné jsem nalil n95. Dnes jak jsem startoval, tak to byla katastrofa. Po chvíli se podařilo a pak už felda šlapala normálně. Zatím jsem nikde nečetl, že by v tomto poměru měl někdo takový problém... :/
PetrM
Příspěvky: 16
Registrován: sob 03. bře 2012 21:47:58
Bydliště: Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od PetrM »

A seš si jistý, že to nebylo starou baterkou?
-miki-
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 15. srp 2013 22:56:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od -miki- »

Tím jsem si jistý 100%. A taky podle oka vím, že to žere tak dvakrát tolik. Vždy tankuju plnou až po okraj. Dneska to startovalo podobně. Jen o něco lépe. Pak musím přidat tak na minutu více plynu (jinak by to zdechlo) a šlape jako hodinky celou cestu.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Ale to je normální co popisuješ u etanolu. Čím je větší zima, tím je to horší a naopak. V zimě jsem používal jiný poměr než na léto.
Léto 1 : 1 Na/E85
Zima 1,5 : 1 Na/E85
-miki-
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 15. srp 2013 22:56:56
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od -miki- »

Ted jsem se pro jistotu znovu podíval na účtenku. Tankoval jsem 25l n95 a 12,7l E85. To mám v mnohem menším poměru než ty. Tankoval jsem do plna kde byla n95ka
wMarlan

Re: Ethanol 85

Příspěvek od wMarlan »

Zdravíčko, pánové nahodou nemáte schéma zapojení jednotky na BMM feldu? :hlava:
Karwiniok - FK

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Karwiniok - FK »

Tak vám nevim, ale moje 1.6 si s chlastem poradí líp jak já. Liju ho do nádrže jak se mi chce, když náhodou začne v zimě haprovat, tak tam doliju trochu benzinu a litam dal.
Spotřeba se mi zda stejna, litam totiž 3km do roboty a nazpatek, takže těch 10 litru to žralo jak na benzin tak na čisty chlast. ALE pokud jsem narval do 20 litru chlastu nějakych 10 litru naturalu 98, kurnik ve felicii se probudily koně, které snad ani neměla. Lítám nízko nad zemí. :lol:
A jelikož zaměstnavatel neplatí zrovna milionově, tak je pro mě dost rozdil, jestli si za 500 do nadrže narvu 21l chlastu a nebo necelych 15 litru benzinu.
A mimo škodovky, tatikovi jsem do Chevy Avea 1.4 benzin narval k n98 ethanol, tak po cestě ode mne domu(cca 500 km) nepoznal rozdil na spotřebě, motor šlapal o něco lip, takže taky začne trošku míchat.

Konec hlášení.
Uživatelský avatar
Jivo
Příspěvky: 92
Registrován: pon 20. zář 2010 10:46:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Jivo »

Nazdarek,
byl jsem donucen jednotku na technicke vymontovat. Ze zacatku bylo plno reci, ze dle EU neni provoz na Ethanol s homologovanou jednotkou prestavba, protoze v ramci ekoterismu se jedna jen o homologovanou nahrazku. Nemate k tomu nekdo nejake dokumenty? Nebo budu muset shanet certifikata nechat zapsat?

Jinak zkusenosti po dvou letech jsou vesmes dobre. Sice moc neusetrim, ale neco malo ano. Felda ma nejakych pres 240.000km a z toho dva roky na Ethanol, odhadem tak 15.000km (nemam jeste restaurovana data ze spadleho smartphone). Ale nemit par ethanolovych cerpacek v okoli ONO 24.5 po ceste za rodici asi +5km a drazsi "Na Bulaharu" 25.9 po ceste do prace, nevyplatilo by se to.
Felda 1.6, levna jednotka nastavena na +23%. Spotreba mesto (Praha kratke jizdy N95 9.8l/100 E85 11.6) mix po CZ N95 kolem 7.5l/100 E85 pod 9l/100km. Takze spotreba asi +1,5l (teda kolem +38CZK a usetreno za cenu N95 asi 8x9 =>72CZK/100km, po tom meste jeste vyraznejsi.
Auto jezdi naprosto bez problemu, pouze v zime to chce nechat tak minutu na volnobeh a startovat s rozumem. Motoricky zadne problemy, ted budu menit svicky a uvidime co a jak. Jak ted jezdim po case opet na N95, tak staruje ihned (E85 schvalne na 2x, jednou protoceni bez 5s zapnuti a teprve pote nastartovani o 5sec zapnuti klicku (+70%)). V nizsich otackach (jezdim po meste kolem 2000, ono to diky semaforum nema moc cenu) je to linejsi a nechce se tomu, je nutne ted drive radit. Ale motor je krasnej az prekvapivej odpich ve vyssich otackach a vcera pri pedjizdeni sel krasne a rychle do 6000ot/min. Potreboval jsem predjet jednoho zavodnika, ketry drzel kolonu a najednou mu to jelo. Jinak vetsinou jezdim max neco nad 4.000ot.
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

E 85 -nejde za plynem

Příspěvek od Mr.Wankel »

(1.3 MPi, bez přestavby na E85)

Čistý E85 jsem skoušel už před dvěma lety a neměl jsem žádný výrazný problém. Výkon nižší, horší startování, ale jinak pohoda. Na směs 1:1 zcela bez těchto problémů. Teď jsem natankoval plnou čistého E85 a je to hrůza.

Starty- velmi špatně to chytá a to i v létě při 25ti, ale nakonec to nějak nastartuju
Jízda -napřed jsm nepozoroval ani snížení výkonu, ale pak se mi po 30km na dálnici stalo, že motor ztrácel výkon, na plyn vůbec nereagoval, rychlost klesala ze 130 pořád níž až někam k 80 a takto jsem dojel posledních 15 km.

Stalo se někomu něco podobného?
Napadlo mě, že by to mohla být lambda ? (doporučuje se vyměnit po 150tis. km), ale na čistý Natural95 nejsou s motorem vůbec žádné problémy, tak nevím...
Nebo nekvalitní/ředěný E85 (tankONO u Rajhradu)?
Uživatelský avatar
Yetti98
Příspěvky: 1324
Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
Bydliště: Praha 4 142 00
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Yetti98 »

Všichni tady špekulujete NA neb E85,používejte hlavu a zdraví rozum,Felicie na E85 není homologována na E85 ale pouze na BA95,všichni stále pozastavujete nad tím že auto má špatné starty a motor ztácí výkon ale nikoho z Vás netrklo že tyto motory nejsou a nikdy nebyli stavěny na ethnol,bylo by dobré si sehnat více info o tomto palivu a jestli se hodí k pohonu do motorů Felicie :scratch:
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: E 85 -nejde za plynem

Příspěvek od Atnarfus »

Mr.Wankel píše:(1.3 MPi, bez přestavby na E85)

Čistý E85 jsem skoušel už před dvěma lety a neměl jsem žádný výrazný problém. Výkon nižší, horší startování, ale jinak pohoda. Na směs 1:1 zcela bez těchto problémů. Teď jsem natankoval plnou čistého E85 a je to hrůza.

Starty- velmi špatně to chytá a to i v létě při 25ti, ale nakonec to nějak nastartuju
Jízda -napřed jsm nepozoroval ani snížení výkonu, ale pak se mi po 30km na dálnici stalo, že motor ztrácel výkon, na plyn vůbec nereagoval, rychlost klesala ze 130 pořád níž až někam k 80 a takto jsem dojel posledních 15 km.

Stalo se někomu něco podobného?
Napadlo mě, že by to mohla být lambda ? (doporučuje se vyměnit po 150tis. km), ale na čistý Natural95 nejsou s motorem vůbec žádné problémy, tak nevím...
Nebo nekvalitní/ředěný E85 (tankONO u Rajhradu)?


Nebo se to někde ucpalo rozpuštěným bordelem, nebo rozpuštěnou hadicí.
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Mr.Wankel »

Atnarfus:

Dík za tip. Taky mě napadlo, že se to mohlo někde ucpat. Ale potom by to špatně jelo i na benzín, ne? -což se neděje.

Klapku by to mělo spíš pročistit než ucpat a trysky jaou až za filtrem.
Každopádně zkusím zkontrolovat palivový filtr (kde jinde by se to mohlo ucpat?).
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Něco z mých osobních zkušeností k palivu nové generace, E85. Než jsem si nechal namontovat do své feldy LPG, jezdil jsem chvíli, ca 3 měsíce = 6000 km na tuto šmakuládu. Tankováno na Tank Ono v Jihlavě. Auto mělo v tu dobu najeto 62000 km. Po vyjetí ca 2-3 nádrží jsem dle rad zde vyměnil palivový filtr, protože E85 jak známo rozpouští úsady a ty se zadržují právě ve zmiňovaném filtru. Před dvěma dny jsem kvůli špatným benzínovým startům měnil znovu tento palivový filtr po 70 kkm (z toho 6000 km na E85), podotýkám, že posledního 3,5 roku jezdím výhradně na LPG, benzín pouze starty. Jen pro doplnění, benzín beru na čerpacích stanicích, neleju tam žádný slejvky ani co kde najdu, protože spotřeba benzínu je při provozu na LPG tak nízká, že nestojí za to na tom šetřit. Fotky myslím nepotřebují komentář, názor na toto palivo si udělejte každý sám. Vkládám jen ty nejtučnější, v případě zájmu jich můžu vložit víc.
http://www.imghosting.cz/view-22IMG_4875.jpg
http://www.imghosting.cz/view-27IMG_4876.jpg
http://www.imghosting.cz/view-69IMG_4880.jpg
http://www.imghosting.cz/view-72IMG_4884.jpg
http://www.imghosting.cz/view-15IMG_4888.jpg
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

A co tím autor myslel??
Píšeš, že poslední 305 roku jezdíš na LPG a benzín jen na starty. Ukazuješ nám kuchnutej palivovej filtr, to znamená, že tam neleješ benzín, ale nějaký sra...y.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Autor tím myslel to, že ethanol je dle jeho zkušenosti vysoce korozivní a způsobuje destrukci palivového systému, alespoň u felicie 1,3 MPI. O tom co do auta leju se mnou těžko může polemizovat někdo, kdo mě nezná a bydlí 280 km ode mě. Mám zato, že toto fórum je k tomu, abychom se navzájem podělili o své zkušenosti a nikoliv k vzájemnému napadání a určování příčiny problémů na dálku bez dostatečného množství relevantních dat. S lidmi, kterým je vše jasné dopředu, není možná konstruktivní diskuze.

K tomuto názoru, že bordel ve filtru byl způsoben ethanolem, jsem došel již dříve při čištění nádrže po ukončení provozu na E85 a přechodu k LPG. Ethanol způsobil totální destrukci těsnění čerpadla, jehož větší a menší kusy plavaly v nádrži, kterou bylo nutno vyčistit. Jelikož od té doby až do současnosti nebyl s provozem na benzín problém, palivový filtr jsem měnil až nyní, nicméně o původu jeho znečištění nemám na základě této přechozí zkušenosti žádné pochybnosti.

Pokud někdo pochybnosti má, může se sám přesvědčit jak vypadá jeho palivový filtr provozovaný na E85 při případné výměně. Nikomu svůj názor nevnucuju, nikomu neříkám: nesmíš jezdit na E85, ať se každý zařídí jak sám uzná za vhodné. Pouze sděluji svůj názor a svou zkušenost, toť vše...
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

No vidíš, a proč jsi toto nenapsal na začátku? Proč to píšeš tak složitě a skrytě? Možná máš pravdu s tím etanolem, ale dělat kontrolu palivového filtru až 3,5 roku co používáš benzín je stejně dle mne zkreslující a neobjektivní. Navíc píšeš, že jsi na etanol najel jen 6000 km a už ti to rozežralo těsnění čerpadla a zasvinilo dva filtry? Nevím, ale myslím, že na vině nebude jen etanol. Klidně je možné, že jsi v nádrži měl nějakej sajrajt a etanol ho jen rozpustil. Jezdím na směs etanol/benzín už třetí rok a ani jednou jsem neměnil palivový filtr, svíčky, zkrátka nic Jediný poznatek je, že v zimě dávám cca 40% E85 a 60% Na95, jelikož je horší volnoběh na studeném motoru. V létě dávám 50/50 a čím je větší teplo, tím to jede lépe. Nikdy jsem s ničím neměl problém, žádná porucha nic. Š Felicia 1,6 MPi, r.v.1997, aktuálně najeto 110 tis. km, na směs etanol/benzín cca 25 tis.km.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Nezdá se mi, že bych něco psal skrytě. Předevčírem jsem měnil filtr, měl jsem podezření, že bude zajímavej, tak jsem ho řízl a o výsledek jsem se podělil na fóru. Ale to je fuk, nechci se hádat. Jen by mě zajímalo, zda se ethanol takto projevuje i u ostatních. Rozhodně problém začal až po několikerém natankování E85, takže tyto problémy připisuji právě tomu. Pro doplnění - dával jsem 10 l N95/25-30 l E85. Studené starty byly složitější, tak nadvakrát až natřikrát, ale nastartoval jsem vždy. Při vyšším poměru E85 mělo auto tendenci zhasínat i s teplým motorem. Jiné problémy jsem neměl, až pak po ca 3 měsících a 6 kkm auto blbě táhlo, byly špatné i teplé starty, cukalo atd. Takže jsem čistil nádrž, měnil totálně zasviněné čerpadlo a nechal předělat na LPG. K výměně palivového filtru po 3,5 letech od ukončení provozu na E85 můžu říct jenom to, že výměna není desetiminutovka s jedním prstem v nose, takže jsem vyměnil až když začaly problémy se starty na benzín. Neumím si představit jinou příčinu takto znečištěného filtru, nežli právě E85. Auto používám a tankuji do něj jenom já a tím co do něj tankuji jsem si jist. Nicméně pokud někoho napadne něco jiného, rád si názor přečtu. Jinak mám felicia 1,3 MPI 40 kW/rv 2000, na E85 jsem najezdil viz výše, LPG od 68 kkm doposud (138 kkm). Nicméně, pokud budeš v dohledné době měnit, schválně pro zajímavost filtr taky kuchni, ať můžeme srovnat a třeba zjistit, kde je jádro pudla
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

103457 píše:No vidíš, a proč jsi toto nenapsal na začátku? Proč to píšeš tak složitě a skrytě? Možná máš pravdu s tím etanolem, ale dělat kontrolu palivového filtru až 3,5 roku co používáš benzín je stejně dle mne zkreslující a neobjektivní. Navíc píšeš, že jsi na etanol najel jen 6000 km a už ti to rozežralo těsnění čerpadla a zasvinilo dva filtry? Nevím, ale myslím, že na vině nebude jen etanol. Klidně je možné, že jsi v nádrži měl nějakej sajrajt a etanol ho jen rozpustil. Jezdím na směs etanol/benzín už třetí rok a ani jednou jsem neměnil palivový filtr, svíčky, zkrátka nic Jediný poznatek je, že v zimě dávám cca 40% E85 a 60% Na95, jelikož je horší volnoběh na studeném motoru. V létě dávám 50/50 a čím je větší teplo, tím to jede lépe. Nikdy jsem s ničím neměl problém, žádná porucha nic. Š Felicia 1,6 MPi, r.v.1997, aktuálně najeto 110 tis. km, na směs etanol/benzín cca 25 tis.km.


Poprosím o upřesnění. Tady píšeš, žes na směs najezdil 25 kkm za 3 roky. Ale v inzerátu uvádíš, že najezdíš jen 3 kkm ročně. Tak jak to teda je a kolik má ta sada, respektive Tvé auto na líh doopravdy nalétáno?

Cituji inzerát:
viewtopic.php?f=49&t=36425
Prodám kit na etanol, koupil jsem si ho zde: http://aukro.cz/kit-na-ethanol-konektor ... 13509.html
ale pak jsem usoudil, že při nájezdu cca 3000 km ročně nemá cenu ho montovat do auta.
Cena 999,-Kč
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Pro upřesnění, na směs etanool/natural jsem jezdil opravdu 3 roky a najel přibližně těch 25 tis. km. Teď s autem jezdí už jen manželka a ta najede kolem 3 tis ročně, spíš míň. Já mám ještě naftovou feldu a s tou jezdím já.
Matuhsch
Příspěvky: 1116
Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
Bydliště: Modřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Matuhsch »

no ono filtr při provozu na benzin sice mozna není zrezlej zevnitř ale po par desitkach tisíc je taky cernej jak bota. a vymena filtru je operace tak na 15 min když vis jak na to a nejses levej :)
Obrázek
Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

... netvrdím, že výměna filtru je operace na několik hodin. Nejde ovšem jen o ten filtr, ale o celou palivovou soustavu, zejména o čerpadlo a pryžové díly. Mně se gumové těsnění kolem čerpadla ve své spodní části (která je ve styku s palivem) vlivem působení E85 zcela rozpadlo a jeho kusy napadaly dolů do nádrže. Byla dost fuška to vyčistit a uvést do původního stavu, nemluvě o nutnosti výměny palivového čerpadla, které bylo celé zasviněné a díky tomu odešlo. Kdo chce, ať si na ethanol klidně jezdí, mně už to svinstvo do žádného auta nesmí. Byla to pro mě dost draze zaplacená zkušenost...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

.... tak koukám, že dle počtu nových příspěvků téma E85 už není příliš zajímavé. Ono bodejť by bylo, při ca 10% úspoře ceny (23,50 vs 26,90 tank ono 5.11.2015) a 30 % nárůstu spotřeby na toto vypečené palivo nejnovější generace to není zas tak překvapující fakt.fakt je, že u pumpy už jsem nikoho neviděl brát E85 ani nepamatuju, kdy naposled...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

"Prešla cez nás módna vlna. Zapadli sme razom tuná". Aneb většina už poznala, co je to za korozivní svinstvo :D
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Ale to jsou kecy, žádné korozivní svinstvo a ani 30% nadspotřeba. Tohle roznáší lidi co na to nejezdí, maximálně najeli pár, slovy dva kilometry. Jezdím na to už asi 3 roky ( 50 : 50) nic se s motorem neděje, spotřeba nijak nestoupla. V zimě trošku hůř drží volnoběh hned po nastartování, v létě to jede, jak z praku, čím tepleji, tím to lépe jede. Je pravda. že při současných cenách benzínu již toto palivo není aktuální, ale v dobách kdy stál litr naturalu 35 a etanolu 24,50 to na plné nádrži bylo znát.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

A manželka najezdí na líh 3000 km ročně? :D
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Kukni na fotku 12, 13, 14. Zadání bylo - nejde tankovat. Důsledek - koroze zpětné klapky v nádrži. Příčina? Stejně jako v případě filtru a čerpadla denaturovaný líh. Majitel té zpětné klapky nádrže není Rob, ale úplně jiný pán, který Roba nezná a bydlí daleko od něj. Rozhodně nám nejde o nějaké pomlouvání ve stylu jedna paní povídala, přinášíme věcné důkazy. Když nafotíš svůj palivový systém a bude bez poskvrnky, určitě budou lidi rádi, že líh není korozivní a možná i chemici smažou tuto jeho vlastnost ze všech skript. Je každého volba, co lije do svého vozu. To třeba jeden architekt z Havířova, co jsem ho i jeho warťase znal osobně, lil do svého wartburgu 1.3 kdysi dávno technický benzín a taky si lebedil, jak spoří :-)
Naposledy upravil(a) Lugosy dne úte 10. lis 2015 18:59:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

Jednak to je o LPG a jednak jsou to fotky pořád jednoho a toho samýho filtru, který najezdi X tisíc km na "nějakej" benzín a jen 3000 km na etanol. To, že etanol je líh a rozpouští usazeniny v nádrži, které se tam dostaly za léta tankování benzínu není chyba etanolu, ale benzínu.
S tím etanolem jsem najezdil spoustu km, ano teď už s tím jezdí jen manželka a jen pár km, ale to jestli najede hodně nebo málo nemá na korozivní účinky žádný vliv.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

...no každopádně o tom, že spotřeba na E58 je razantně vyšší nežli na BA95 nepíšu jen já, ale například i uživatel Sadra17 dne 22. a 23.8.2013 .

Sadra17 píše:jenže z těch 9.9 potřebuješ o půlku víc aby si se dostal na 14.7 :oops:


a nejenom on, i v dřívějších příspěvcích o tom ostatní uživatelé z vlastních zkušeností píší. Tomuto tématu bylo také věnováno nesčetně dipolomových prací a vědeckých pojednání. Prostě líh má nižší výhřevnost nežli benzín, to je daný fakt a pokud to někdo popírá, popírá zákony fyziky. Proto NENÍ fyzikálně možné, aby jakýkoliv motor měl STEJNOU spotřebu na BA95 a na E85. Je to stejný nesmysl jako kdyby někdo tvrdošíjně trval na tom, že metr krychlový hliníku má stejnou hmotnost jako metr krychlový olova. Ale budiž, pokud někdo trvá na tom že 1+1=7 , nebudu ho přesvědčovat. Měl jsem jen zájem o to, aby se zde i ostatní uživatelé podělili o své i třeba negativní zkušenosti s E85, nicméně je celkem pochopitelné, že s poruchami a problémy se nikdo moc chlubit nechce....
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od 103457 »

OK, nebudu se s tebou přetahovat, ale málokdo tu jezdí jen na čistý E85 a ty bereš jen spotřebu na Ba a jen spotřebu na E.
A rovněž tu vyzdvyhuješ závady, které dle tebe způsobil etanol, ale už nepíšeš o tom, že ty vozy jezdily 10 let a více před tím na benzín, takže to není objektivní, klidně by k těm závadám došlo i bez tankování etanolu, to ale ty nepřipouštíš, všechno házíš na etanol. Aby jsi provedl objektivní měření, musel by jsi mít dva identické nové vozy a jeden používat na etanol a druhý na benzín. Pak teprve by jsi mohl porovnávat a hodnotit. Víc už to nechci dál rozebírat, ať si každý udělá názor sám.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

No, mé auto nevidělo líh v nádrži nikdy, jen benzín, ehm, vlastně jednou po zimě, když bylo podezření na kondenzát po delším odstavení, jsem tam asi 3 dcl nalil, aby líh na sebe vodu navázal. Auto je 1997, znám ho od 2001, koupil jsem 2005, a origoš čerpadlo s původním motorkem odešlo v km 272 463 (vydřený komutátor a uhlíky už nestačily, fotky jsou na zmíněném webu v sekci Simos 2P). Nádrž toho vozu bohužel už prošla kremací, takže zpětnou klapku pro srovnání nevytáhnu. Další felda v rodině je původně bráchova 1999 (po roce zabavený leasing v městě perníku), má ji od 2000, pak ji prodal mi pro mladou a ta ji dala otci. Najeto 230 kkm, čerpadlo stále původní, neměněný ani motorek, opět jezdí celou dobu jen na benzín.
Věřím, že existují feldy, jejíchž origoš čerpadla mají nalítané i přes 300, poněvadž měnili častěji filtry.

Vezme-li se mé auto jako etalon, a tchánovo auto jako další příklad výdrže čerpadla, tak proč Robovi odešlo čerpadlo na zadření v necelých 100 kkm po použití lihu?

Inu, ale jak píšu níže. Ať si tam každý lije co chce, nikomu svůj názor nepodsouvám. Napadla mě jedna felda v okolí, která jezdila rok na směs E85/BA95, zkusím překecat majitele a kuchnout aspoň čerpadlo.
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od ferdamravenec »

....jezdím jen na benzín .... , již několik let musí být v benzínu cca 5% biosložky (nebo už je těch 7 co chtěli ?)
na některých benzínkách kde mají E85 , můžou mít benzím bez biosložky

......... , není to problém E85 , ale vody , a hlavně u tzv. dvoustováků , ................

čerpadla odcházeli dřív než nějake j E85 začali dělat , klapky taktéž

spotřebu , poměr ředění , úspory , ..... si musí každý spočítat sám , - trasa , její profil , styl jízdy , ....... , atd.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Dvoustovákem myslíš 200 l sud? V nich (pozink Meva Roudnice) máme vodu na zahradě vždy celou sezonu, a akorát loni jsem jeden sud škrábal a natíral body992, protože byl po 20 letech užívání již zcela bez pozinku. Voda mě původně napadla taky, jenomže to by člověk musel jezdit do mrtě, aby ji čerpadlo nasálo do svého "bufferu" před motorkem. Navíc ta klapka by v ní musela ležet docela dlouho a celá, což není možné, protože nikdy toho kondenzátu nebude tolik, aby byla vrstva vysoká třeba 5 cm po celé nádrži.

S tím, že pokud prodávají E85, nemusí lít líh do benzínu se mi to nějak nezdá. To je proti logice zisku oligarchy agenta Bureše, schované za podporou zemědělců. Mmch, kterýpak cenzor smazal příspěvek v roce 2010 z FK, viz. Keldon » pon kvě 31, 2010 19:55 :D
https://www.oleje.cz/forum/jake-je-mnoz ... t3578.html
Nějak se mi ani nezdá (tankováno HU, PL (asi 4 roky v kuse), UA, D, SK, CZ (před PL a teď asi rok)), že by kvalita benzínu tolik kolísala přímo u výrobce, auto mi jelo pokaždé stejně. To spíš záleží na dodavateli a pumpě a její obsluze, jak moc má ráda vodu, i když i toto je spíše jen spekulace.

EDIT: tak jo, je to tak, jak psal Ferdamravenec, když je na pumpě líh, nebo třeba nafta E7, tak splní povinnou složku palivem s minoritní tržní poptávkou a líh nemusí být v benzínech. Hezké, jako se žárovkama, nebo mechanickým emulátorem lambdy za katalyzátorem :-) Vůbec by nebylo marné založit zde vlákno, kde budou uvedeny pumpy, co nabízejí E85 a naftu E7.
Naposledy upravil(a) Lugosy dne pát 06. lis 2015 8:21:45, celkem upraveno 1 x.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

...jsem toho názoru, že pokud najedu na ethanol 6000 km za dejme tomu 3 měsíce, je zkušenost s E85 více než dostatečná a jednoduše srovnatelná s benzínovým provozem. ještě podotknu, že po vyjetí dvou nádrží E85 jsem měnil benzínový filtr, takže ten co je kuchnutý a ukázaný ve fotogalerii začal s E85 jako úplně nový. A k oné ekonomické výhodnosti E85, pokud mi felda 1,3 MPI 40 kW průměrně jezdila za 6,3 l BA95/100 km (kombinovaná papírová spotřeba je 6,4 a jistě se zde najdou takoví, kteří jezdí i pod 6 l/100 km) a na směs E85/BA95 v poměru 3:1 za 8,5 při cenách 32,5 kč/litr BA95 a 24,5 kč/litr E85, výsledek je ten, že se směsí E85/BA95 je 1 km za 2,25 Kč a na čistý BA95 je 1 km za 2,05 Kč. Ježděny stejné trasy ve stejné zátěži ve stejné roční období. Pokud mi někdo chce tvrdit, že na E85 nebo její směs s BA95 dosahuje stejné spotřeby jako na čistý BA95, tak prostě popírá současné fyzikální zákony. pokud své tvrzení umí empiricky dokázat, je žhavým kandidátem na Nobelovu cenu za fyziku a já mu půjdu k jejímu získání osobně pogragulovat a veřejně se mu pokloním až k zemi. Vždyť i při onom vynuceném přimíchávání 5% povinné biosložky do paliv si mnoho řidičů a to jak benzínových, tak i naftových vozidel stěžovalo, že jim kvůli tomu skokově narostla spotřeba. Zvlášť to bylo cítit u vyšších obsahů a nákladních vozidel. A to šlo o pitomých 5% a my se bavíme o 30, 50, 80% E85. Samozřejmě, čím méně E85 ve směsi je, tím méně spotřeba naroste, ovšem tím také klesá úspora daná rozdílem jednotlivých paliv.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

Lugosy: ... to je sice pravda, že u pumpy kde nabízejí zvlášť na stojanu E85 ho nemusejí přimíchávat do BA95, ale to, zda to stejně nedělají, člověk těžko zjistí. Leda snad obsluha, ale vzhledem k tomu, koho tam vídám stát u kasy, dovolím si o relevantnosti takových informací lehce pochybovat :-). Čertví, jak by se např. TANK ONO, kde pravidelně tankuji BA95, tvářili na oficiální dotaz psaný e-mailem, zda biosložku do benzínu přimíchávají či nikoliv. Při současných nízkých cenách benzínu by tomu tak teoreticky být nemuselo. Zkusím vznést dotaz a pak sem dám odpověď...
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od ferdamravenec »

ne sud (není pozink jako pozink, co se do něj nesmí dávat olovo -cca12let?- tak to není co to bývalo) , ale ti co jezdí dlouhodobě tankovat po dvou stovkách , s nízkým nájezdem a prázdnou nádrží (teď nebudu jezdit tak to může bejt bez benzínu), apod to je to špatný
nejhorší to je na jaře a na podzim , kdy se pak ze vzdušný vlhkosti vysráží kapičky vody na stěnách nádrže a taky v plnící trubce
to steče na klapku ............. , není pozinkovaná ale je to jen výsek z pozinkplechu tzn nemá chráněný hrany
stejně tak se vysráží i v nádrži čerpačky , ti by si sice měli při zavážce odsát kaly , ale ....................

problém je že čerpadlo běží +- pořád , vodu obsaženou v palivu promíchává , nějaká se spojí v nádrži , něco v zásobníku , ..

jenže přes motor jde palivo a perličky vody v palivu napomáhají vzniku tzv. mikrozkratů , -snižuje se izolační schopnost benzínu

např u karburátorovýho auta provoz na lpg , v nádrži cca 10l benzínu s povinnou biosložkou , se v přechodu podzim-zima ,, za tři měsíce vysráželo cca 0,5 l vody

čistota pal filtru - problém je skladování - resp. nízká výtoč , E85 degraduje

dříve odstavili ve stodole motorku po dvou letech byla v karbci mastná kapalina , dnes zarostlé solí oxidů , co íc dodat

přímíchávat nemusí , ale můžou , ... mají na tom pár halířů , ale >halíře dělaj talíře<
Dolní Podluží - mýto , maj E85 , ale benzín mají s éčkem
jezdím , Varnsdorf - Koloc oil ,
ve Varnsdorfu 6 benzínek a jedna dlouhodobě zavřená
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Rob: to je pravda, rovnice to být nemusí, ale už je to jakési vodítko, odkud začít akci Antibureš. Vychcaně počkám na reakci ONO a pak napíšu na svou pumpu LUGO, jejichž paliva tankuji v Bruntále i Neplachovicích :-)
Naposledy upravil(a) Lugosy dne stř 11. lis 2015 22:08:01, celkem upraveno 1 x.
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Ferdamravenec: jo tak, dvoustovkáři :-D kdysi do emba jsem byl stovkař, protože muselo zůstat i na pivo. Od doby, co nepiju, mám pokaždé na plnou nádrž :-)

Dík za informace. Zní to reálně s tím vysrážením. Pořád si ale nemyslím, že by půl litru vody nadělalo takovou paseku, i když beru to v potaz jako jednu z možných příčin. Kdysi v době stovkaře jsem zůstal s embem trčet. Diagnóza byla nasátá voda, celý palivový trakt pokrýval bílý oxid, o kterém píšeš, a nejvíce ho bylo v podávacím čerpadle, to bylo bílé celé a nějak nečerpalo. Stačilo to vyčistit, nalít víc benzínu, pročerpat trakt a jelo se dál. Z renovací karbců ten oxid znám ze suchých plovákových komor. Jenže dnes motorek čerpadla pořádně nevyčistíš a oxid je zřejmě jako brusná pasta na komutátor.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Rob »

takže jak jsem slíbil, zde je odpověď od tank-ono:

"Dobrý den, naše firma odebírá natural z Čepra, českých rafinerií a malé množství z Německa. Bohužel,
ve všech těchto benzinech (natural 95) je přimíchána bio-složka . Pohybuje se od 3% do 5% to je maximum."

Takže rozhodně samostatný stojan s E85 na čerpačce neznamená, že prodávají BA95 bez biosložky. Možná že bez ní budou tzv. "prémiová paliva" napříkla V-power, verva 100, maxxmotion 100, atd. ale najít normální BA95 bez biosložky bude zřejmě problém, zvláště u low-cost čerpacích stanic typu ONO, PRIM apod...
Lugosy
Příspěvky: 248
Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
Bydliště: Svobodné Heřmanice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ethanol 85

Příspěvek od Lugosy »

Mi se zatím z LUGO neozvali, ale jak tak čtu tu odpověď, myslím, že bude zřejmě dosti podobná. Zajímalo by mě, co na povinnou biosložku versus její dopady na motor a palivový trakt říká třeba takový František Vlk, nemáte někdo nějaký jeho článek na dané téma?
Odpovědět